OP SlovenskoAlokácia na dopravu: 2,5 miliardy eur (je v tom aj )
Diaľnice -> 840 miliónov eur
Cesty 1. triedy -> 240 mil. eur
Železničné trate core TEN-T -> 500 miliónov eur
Regionálne trate -> 180 miliónov eur
Vodná cesta -> 5 miliónov eur
https://eurofondy.gov.sk/wp-content/upl ... ntacia.pdfSchválených na financovanie bolo zatiaľ 10 projektov s celkovými oprávnenými nákladmi 837 miliónov eur.
ŽSR, Poprad - Vydrník
DPMŽ, údržbová základňa trolejbusov
ŽSR, elektrifikácia Haniska - Moldava nad Bodvou, II. fáza
MD SR, Štúdia realizovateľnosti na projekt zaistenia plnosplavnosti Dunaja
SSC, Modernizácia ciest v PO a KE krajoch, 1. etapa, II. fáza
SSC, Modernizácia Vernár
SSC, Stropkov obchvat
SSC, Sabinov obchvat
SSC, Rekonštrukcia cesty Rajec - Rajecká Lesná
SSC, Šaľa obchvat
SSC už teoreticky prekročila alokáciu, keďže schválené projekty majú oprávnené výdavky cca 330 miliónov eur. A to ešte im tam chýba Prievidza, ktorú chcú tiež dať z eurofondov, ale VO sa pre nedostatky rušilo.
ŽSR sú už na hranici alokácie. Celkové oprávnené výdavky ich projektov sú 476 miliónov eur.
Ak budú voľné peniaze, mala by byť snaha presunúť ich do dopravy.
Ďalšie fázované projekty, ktoré by mali byť z OP Slovensko financované, resp. sa pripravujú výzvy: uzol Žilina II. fáza (136 miliónov), Košice, juh - Košické Olšany II. fáza (70 miliónov), električka Petržalka II. fáza (37 miliónov)
Plán obnovyRozpočet: 800 miliónov eur
Projekty:
https://www.planobnovy.sk/realizacia/se ... projektov/Niektoré projekty sa zrejme nestihnú. Napríklad ERTMS Devínska Nová Ves - Kúty - hranica. Už mali mať pomaly všetky povolenia a v realite nemajú ani územko (odvolania obce Plavecký Štvrtok).
CEF2Rozpočet v národnej obálke je 497 miliónov eur.
V súčasnosti je zazmluvnených 20 projektov v sume cca 250 miliónov eur, z toho cca 230-240 milionov ide z národnej obálky.
Zoznam projektov:
https://dashboard.tech.ec.europa.eu/qs_ ... e/analysisHlavné projekty: Modernizácia DNV - Malacky a Kúty - hranica (173 milionov), Modernzácia terminálu Interport v Haniskej pri Košiciach (45 milionov), Elektrifikácia DNV - Marchegg (12 milionov), Štúdia realizovateľnosti R4, nabíjacie stanice pre elektroautá, atď.
V rámci CEF-u boli tri výzvy zamerané na vojenskú mobilitu. V daných výzvach bolo rozdelených 1,7 miliardy eur. Slovensko získalo 70 miliónov eur na spolufinancovanie R4 SO PO II. etapa a vypracovanie DUR na celú R4.