Stránka 16 z 31

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2014 21:11
od eric987
takze ako sa pisalo v inych vlaknach (viewtopic.php?f=8&t=13302&start=325, viewtopic.php?f=8&t=2735&start=225), SSC ide cez eurofondy opravovat 1-tky (viewtopic.php?f=8&t=13302&start=325, viewtopic.php?f=8&t=2735&start=225), kedysi v lete sa spominalo ze tendrovat sa maju aj nejake obchvaty co pojdu z OPD (myslim ze I. BR a BJ) nevie niekto ako to napokon s nimi dopadlo?

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2014 14:08
od Andrej
Vyuzitie prostriedkov z CEF v jednotlivych krajinach EU. Na mapke treba kliknut na konkretnu krajinu. Prioritou su prihranicne useky.
http://ec.europa.eu/transport/themes/in ... dex_en.htm

V SR sa pri dialniciach spomina len R6, pripadne juzna R3.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2014 18:37
od devil
v OPD sa uvadza CEF ako Nástroj na prepájanie Európy - NPE. 743 mil. bez a 874 mil. eur so spolufinancovanim. na cesty by malo ist cca. 10 percent sumy. v OPD sa spominaju D3 svcinovec-skalite a ako projekt vodnej dopravy :shock: most cez dunaj v KN.

celkovo OPD pre cesty je prakticky rovnaky balik ako OPD 2007-13. navysenie je pri zelezniciach vdaka NPE - teoreticky ak sa stihnu cerpat. pred casom tu bol .xls s cenami stavieb aj podla faz projektov resp. zelene, zlte, cervene projekty, ktore idu cez obidve OPD, uz neviem z kt. temy som ho stiahol, pozeral som najma zeleznice a cesty.

Kód: Vybrať všetko
Železničná infraštruktúra (TEN-T CORE) a obnova mobilných prostriedkov
853 928 431


zelene projekty su v sume vyse 2 mld. eur. tj. useky trate BA-ZA-KE, elektrifikacia na Devínska Nová Ves – Marchegg, nakup novych suprav, ERTMS kuty-BA a zlte projekty su uzol BA, kysak-KE ani CA-krasno n.K. pri tejto osi bude asi najvacsia snaha cerpat NPE aby aspon ciastocne splnili ciele.

Kód: Vybrať všetko
Železničná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE
332 037 915


zelene projekty su v sume vyse 200 mil eur. tj. elektrifikacia po HE, ERTMS na BA-NZ-KN,ST, zlte projekty elektrifikacie usekov leopoldov-NR-surany a ZV-KE. toto vyzera realne.

Kód: Vybrať všetko
Cestná infraštruktúra (TEN-T CORE)
1 344 117 648


zelene projekty a v ramci nich len druhe fazy beziacich projektov na D1 a D3 su v hodnote az vyse 3 mld. eur. 0,9 mld. su beziace projekty a vyse 2. mld. na nove s extremnymi nakladmi od 20 po 50 mil. na km. v tejto podobe nefinancovatelne. spomina sa tam este aj R3 a R6.

Kód: Vybrať všetko
Cestná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE)
570 302 622


zelene projekty su v sume do 700 mil eur. priorita R2, R5, okrem toho su tam este cesty I. tr. ako obchvaty za skoro 500 mil. a modernizacie za asi 350 mil.

celkovo zeleznice ako tak realne, cesty absolutne prestrelene.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2014 21:45
od eric987
Z juznej R3 sa hovori len o modernizacii, cize tam by som cakal len mensi upgrade jestvujucej I/66, nic prevratne. Inak vie niekto, co si predstavuju pod tymto:
"Dunaj (Kelheim – Konstanca/Midia/Sulina) - vnútrozemská vodná cesta - štúdie a práce na viacerých úsekoch a problematických miestach; prístavy vnútrozemskej vodnej cesty: multimodálne prepojenia" ??? Kedze sa hovori o vnutrozemskej vodnej ceste, mne to vyvolava len jedinu moznu asociaciu - Vazska vodna cesta.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2015 14:09
od plš
Devil ten dokument predložila JUDr Žiláková, riaditeľka nejakého odboru od Počiatka. Ja mám názov Zilakova.pdf. Akosi neviem to cestou dialnice. info poslať ďalej. Často do toho nahliadam.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2015 12:42
od plš
Už nekonečno dlho sa vypisuje po novinách, že treba za obdobie 2007-13 minúť celkom 3,5 mld Eur a za OPD cez 900 mil Eur viewtopic.php?f=35&t=20693 . To hahaha je už veľmi horké :mrgreen: .

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2015 09:53
od plš
Pred pár dňami bolo v tlači viewtopic.php?f=35&t=20693 citujem "...Operačný program Doprava má z peňazí EÚ využiť ešte 962,05 mil. eur (30,44 % z celkového záväzku 2007 – 2013)..."mysleno do konca r. 2015.
Aby sa vyčerpalo všetko, ani vysoké úsilie na stavbách to celkom nezachráni, citujem: "V júni sa na slovenských diaľniciach a rýchlostných cestách uskutočnili stavebné práce za viac ako 75,5 milióna eur. Je to zatiaľ najvyšší objem stavebnej produkcie v doterajšej histórii výstavby diaľnic na Slovensku." z článku v tlači viewtopic.php?f=35&t=20706

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2016 13:54
od jarino
Zoznam projektov z OP Integrovaná infraštruktúra. Dochádza stále k zmenám, tak aspoň to oficiálne, čo platí zatiaľ teraz.
Veľké projekty:
http://www.telecom.gov.sk/index/open_fi ... ke_1_1.pdf
Národné projekty:
http://www.telecom.gov.sk/index/open_fi ... II_1_7.pdf
Púchov - Považská Teplá pôjde z týchto fondov. Neviem prečo tam nie je uvedená trať Poprad - Lučivná alebo pri Liptovskom Mikuláši. Zato tam je Poprad - Spišská Nová Ves a Košice - Kysak. Možno niektorých poteší, že sa tam spomína R2 okolo Košíc, Soroška a Svinná - Ruskovce.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2016 19:13
od sergej
Stručný výcuc pre diaľničnú a cestnú sieť, aby sme to mali zaznamenané:


Výstavba:

  1. D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka (2. fáza)
  2. D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala (2. fáza)
  3. D1 Turany – Hubová
  4. D1 Hubová – Ivachnová (2. fáza)
  5. D1 Prešov západ – Prešov juh
  6. D1 Budimír – Bidovce
  7. Diaľničný privádzač Lietavská Lúčka – Žilina, II. etapa, km 4,7–7,3
  8. D3 Svrčinovec – Skalité (2. fáza)
  9. D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno (2. fáza)
  10. D3 Žilina Brodno – Kysucké Nové Mesto
  11. D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica
  12. D3 Čadca Bukov - Svrčinovec
  13. R2 Svinná - Ruskovce
  14. R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou (Soroška)
  15. R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany
Projektová príprava:
  1. D3 Oščadnica – Čadca Bukov, 2. profil
  2. R2 Križovatka D1 – Trenčianska Turná
  3. R2 Trenčianska Turná - Svinná
  4. R2 Svinná - Ruskovce
  5. R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou
  6. R2 Šaca – Košické Oľšany, I. úsek
  7. R2 Šaca – Košické Oľšany, II. úsek
  8. R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce, DSP a DP
Cestná sieť:
  1. I/78 Námestovo - prieťah
  2. I/11 Čadca – most 208
  3. I/51 Senica – Jablonica – Trstín, 1.stavba, obchvat Senice
  4. I/51 Holíč – obchvat, 2.etapa (1.časť)
  5. I/75 Šaľa – obchvat
  6. I/61 Trnava – južný obchvat
  7. I/66 Brezno – obchvat II. etapa 1. úsek
  8. I/66 Brezno – obchvat II. etapa 2. úsek
  9. I/75 Lučenec – preložka
  10. I/65 Kremnické Bane – hranica kraja
  11. I/65 Kremnica – Kremnické Bane
  12. Modernizácia vybraných úsekov ciest I. tr. v TT a NR kraji
  13. Modernizácia vybraných úsekov ciest I. tr. v PO a KE kraji
  14. Modernizácia vybraných úsekov ciest I. tr. v BB kraji
  15. Rekonštrukcia križovatiek na cestách I. triedy
  16. Štúdie realizovateľnosti projektov ciest I. triedy
  17. Výstavba a zlepšenie bezpečnostných parametrov mostov na cestách I. triedy 1. etapa
  18. I/68 Sabinov, preložka cesty
  19. Rekonštrukcia betónových vozoviek v Trnavskom kraji – 2. fáza
  20. I/66 Brezno – obchvat, I. etapa – 2. fáza
  21. I/66 Polomka – bodová závada – 2. fáza
  22. I/50 Ružová osada, rekonštrukcia – 2. fáza
  23. Stavebné a bezpečnostné opatrenia na zníženie nehodovosti I/73 Šarišský Štiavnik – Hunkovce – 2. fáza
  24. I/77 Bardejov juhozápadný obchvat – 2. fáza
  25. I/68 Prešov, odb. Škultétyho - ZVL – 2. fáza
  26. I/77 Smilno – Svidník, rekonštrukcia cesty – 2. fáza
  27. Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy – 2. fáza
  28. I/79 Hriadky – Trebišov, preložka

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2016 21:22
od eric987
Hm, akosi v tichosti sa uz priliz nepocita s I/18 Nizny Hrabovec-Petrovce, zato je tam tusim po novom Hriadky-Trebisov. Asi je tu snaha usmernit zepmlincanov, ktori pri ceste na zapad maju dnes 2 zhruba rovnocenne volby (I/18 a ex-I/50), na E50.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2016 23:19
od Kanky
N. Hrabovec - Petrovce je zrejme prilis velke susto za nekrestanske peniaze, ktore nie su.
Neviem, preco tam nie su uz nove cisla ciest a uvadzaju sa stale uz neexistujuce useky...
Prebiehajuce 3 dialnicne tendre sa pravdepodobne vysutazia za menej ako je predpoklad. Co s usetrenymi? Kam bude moznost nasypat ich?

A "tankodrom"?

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2016 09:26
od dzowo2
Napriek všetkému čo už okolo tejto cesty odznelo - betónka medzi Martinom a Turčianskymi Teplicami tam konkrétne uvedená nie je... Nepochopiteľné!

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2016 11:50
od zoom
sergej napísal:I/66 Brezno – obchvat II. etapa 1. úsek
I/66 Brezno – obchvat II. etapa 2. úsek
I/66 Brezno – obchvat, I. etapa – 2. fáza

:D To jeden obchvat sa dá členiť na etapy, fázy a ešte aj úseky ano? Pozerám, že je to aj pri ďalších projektoch.. Vie mi to niekto vysvetliť?
Modernizácia električkových tratí v Košiciach - 2. etapa – 1. časť
28. Modernizácia električkových tratí v Košiciach - 2. etapa – 2. časť, projektová dokumentácia

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2016 12:17
od i15
Kanky napísal:N. Hrabovec - Petrovce je zrejme prilis velke susto za nekrestanske peniaze, ktore nie su.


to je škoda, mohli to rozdeliť na menšie časti a realizovať aspoň časť Nižný Hrabovec - Strážske

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2016 17:30
od michaelse
da sa predpokladat u tychto styroch obchvatov,alebo niektoreho z nich,zaciatok vystavby do roku 2020?
I/51 Senica – Jablonica – Trstín, 1.stavba, obchvat Senice
I/51 Holíč – obchvat, 2.etapa (1.časť)
I/75 Šaľa – obchvat
I/61 Trnava – južný obchvat

OP doprava/Zoznam projektov z OP Integrovaná infraštruktúra

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2016 19:13
od KN.SK
Nebudú stavať nový dunajský cestný most medzi Komárnom a Komáromom? Aspoň v tomto dokumente <Zoznam projektov z OP Integrovaná infraštruktúra> to nevidím (alebo je to tam niekde zahrnuté [možno Cestná sieť: bod 17.], len ja som to tam nenašiel konkrétne vymenované).

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2016 21:46
od eric987
i15 napísal:to je škoda, mohli to rozdeliť na menšie časti a realizovať aspoň časť Nižný Hrabovec - Strážske

Zasa z vynimkou Strazskeho je to nova cesta v poli. Tam to nemas moc ako delit. Skor sa to mohlo riesit naraz (alebo aspon skoordinovat) s optimalizaciou/elektrifikaciou Banovce - MI-HE, kedze ta prelozka ide v dlhom subehu so zeleznicou a aj mnohe zeleznicne priecestia sa zrusia a nahradia nadjazdmi ponad trat a novu I/18.

KN.SK napísal:Nebudú stavať nový dunajský cestný most medzi Komárnom a Komáromom? Aspoň v tomto dokumente <Zoznam projektov z OP Integrovaná infraštruktúra> to nevidím (alebo je to tam niekde zahrnuté [možno Cestná sieť: bod 17.], len ja som to tam nenašiel konkrétne vymenované).

Nespominalo sa, ze tento most mal ist nwm akym zazrakom z kapitol lodnej dopravy ? ;)

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2016 22:17
od eric987
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... 3-0-v-suvi
Zaujimave veci sa posledne dni objavili na enviroportali. Napriklad zmena OPII za ucelom moznosti cerpania navratnych financnych prostriedkov na D4 ;)

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2016 21:22
od johhan
eric987 napísal:http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/zmena-operacneho-programu-integrovana-infrastruktura-verzia-3-0-v-suvi<BR abp="642">Zaujimave veci sa posledne dni objavili na enviroportali. Napriklad zmena OPII za ucelom moznosti cerpania navratnych financnych prostriedkov na D4 ;)

Ono toho bude daleko viac - mimochodom Vážneho tak "pokefovali" v Bruseli že hrozí že fondy 2014-2020 bodú stopnuté skorej ako sa začnú čerpať ... to ešte nito nedokázal :-)

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2016 23:09
od jarino
:D Budeme prví
Písal o tom dennikN, aspoň som sa zasmial. Taký výcuc na pobavenie...
„Pripomínam, že niektoré projekty schválené bývalou vládou, ktoré sme kritizovali, sú v porovnaní s niektorými súčasnými projektovými zámermi ‚vysoko sofistikované‘,“ píše Vážny ostro v liste, ktorý zasielal v polovici januára ostatným ministrom.
Bruselu sa nepáči, že niektoré národné projekty sú nedostatočne opísané a ich význam je nejasný.
V projektoch, ktoré zahŕňajú výskum, je malý alebo žiadny potenciál pre hospodársku prax.
Niektoré projektové zámery sa zdajú byť nadhodnotené a nie je z nich jasný prínos. Za ten sa nepovažuje počet zrealizovaných seminárov alebo školení.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2016 15:24
od bodrik
Hm, v tomto a v podobných šlendriánstvach, patrí SR bohužiaľ medzi TOP špičku.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2016 21:58
od eric987
jarino napísal:Bruselu sa nepáči, že niektoré národné projekty sú nedostatočne opísané a ich význam je nejasný.
V projektoch, ktoré zahŕňajú výskum, je malý alebo žiadny potenciál pre hospodársku prax.
Niektoré projektové zámery sa zdajú byť nadhodnotené a nie je z nich jasný prínos. Za ten sa nepovažuje počet zrealizovaných seminárov alebo školení.

Tak prinos takychto projektov je nad slnko jasny, len ho tam napisat nemozu, pretoze to by sme uz fondy nemali asi nikdy :mrgreen:

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2016 15:50
od mikeBoss
Ja v tom OPD vidím stále len Žilinu dokola... to je nejaké vyvolené mesto???

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2016 15:59
od aquila
michaelse napísal:da sa predpokladat u tychto styroch obchvatov,alebo niektoreho z nich,zaciatok vystavby do roku 2020?
I/51 Senica – Jablonica – Trstín, 1.stavba, obchvat Senice
I/51 Holíč – obchvat, 2.etapa (1.časť)
I/75 Šaľa – obchvat
I/61 Trnava – južný obchvat


podla pripravenosti a podla mna aj angazovanosti jednotlivych miest. osobne si myslim, ze holic pojde skorej ako senica, a v sali maju tiez eminentny zaujem. v trnave uvidime, tam je problem s napojenim modranky..

a kedze je viav projektov ako penazi, neni zaruka, ze sa tie obchvaty budu stavat

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2016 18:57
od michaelse
ja tak odhadujem ze do roku 2020 pojdu do vystavby tak dva obchvaty,,tiez mam pocit ze holic pojde skor,je tam vacsia snaha ako v senici

30.septembra tohto roka by mala byt hotova studia realizovatelnosti na obchvaty holica ,senice jablonice,trstina,hrnciaroviec nad parnou a horskeho priechodu biela hora,a podla nej sa rozhodne ktory usek pojde prvy do vystavby,,
biela hora ta sa urcite riesit nebude, aj ked bude tam v nablizsich rokoch treba rekonstrukcia niektorych miest lebo to tam pekne klesa na 2-3 miestach

najviac ma stve na tej trase jablonica,presnejsie jednosmerny most a prudke stupanie za nim,kamiony musia pred mostom zastavit a prakticky sa rozbiehaju do prudkeho stupania a vela nalozenych kamionov to ledva taha,,ako je to kratky kopcek ale mne osobne vadi ten usek najviac