v OPD sa uvadza CEF ako Nástroj na prepájanie Európy - NPE. 743 mil. bez a 874 mil. eur so spolufinancovanim. na cesty by malo ist cca. 10 percent sumy. v OPD sa spominaju D3 svcinovec-skalite a ako projekt vodnej dopravy
most cez dunaj v KN.
celkovo OPD pre cesty je prakticky rovnaky balik ako OPD 2007-13. navysenie je pri zelezniciach vdaka NPE - teoreticky ak sa stihnu cerpat. pred casom tu bol .xls s cenami stavieb aj podla faz projektov resp. zelene, zlte, cervene projekty, ktore idu cez obidve OPD, uz neviem z kt. temy som ho stiahol, pozeral som najma zeleznice a cesty.
- Kód: Vybrať všetko
Železničná infraštruktúra (TEN-T CORE) a obnova mobilných prostriedkov
853 928 431
zelene projekty su v sume vyse 2 mld. eur. tj. useky trate BA-ZA-KE, elektrifikacia na Devínska Nová Ves – Marchegg, nakup novych suprav, ERTMS kuty-BA a zlte projekty su uzol BA, kysak-KE ani CA-krasno n.K. pri tejto osi bude asi najvacsia snaha cerpat NPE aby aspon ciastocne splnili ciele.
- Kód: Vybrať všetko
Železničná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE
332 037 915
zelene projekty su v sume vyse 200 mil eur. tj. elektrifikacia po HE, ERTMS na BA-NZ-KN,ST, zlte projekty elektrifikacie usekov leopoldov-NR-surany a ZV-KE. toto vyzera realne.
- Kód: Vybrať všetko
Cestná infraštruktúra (TEN-T CORE)
1 344 117 648
zelene projekty a v ramci nich len druhe fazy beziacich projektov na D1 a D3 su v hodnote az vyse 3 mld. eur. 0,9 mld. su beziace projekty a vyse 2. mld. na nove s extremnymi nakladmi od 20 po 50 mil. na km. v tejto podobe nefinancovatelne. spomina sa tam este aj R3 a R6.
- Kód: Vybrať všetko
Cestná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE)
570 302 622
zelene projekty su v sume do 700 mil eur. priorita R2, R5, okrem toho su tam este cesty I. tr. ako obchvaty za skoro 500 mil. a modernizacie za asi 350 mil.
celkovo zeleznice ako tak realne, cesty absolutne prestrelene.