Stránka 18 z 31

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2017 16:28
od mb1000
Ak by sa mala povolit brzda na projekty infrastruktury, je potrebne jasne a citlivo definovat pravidla, do akej vysky dlhu mozno ist, ake presne projekty pod to spadaju (ktore splnaju navratnost), aka musi byt dodrzana cena projektov (napr. zo sutaze musi byt cena nizsia ako priemer statnej expertizy a expertizy podla nezavislej zahranicnej institucie atd.). Da sa to spravit a da sa to spravit aj dobre. Zavisi to od skutocneho zameru a kvalifikovanosti realizatorov.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2017 00:11
od Vlados
Tu ide o to, aby sa nové vedenie a strana nabalila na diaľniciach, nič iné za tým nie je.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2017 10:15
od rastislav5
mb1000 napísal:Ak by sa mala povolit brzda na projekty infrastruktury, je potrebne jasne a citlivo definovat pravidla, do akej vysky dlhu mozno ist, ake presne projekty pod to spadaju (ktore splnaju navratnost), aka musi byt dodrzana cena projektov (napr. zo sutaze musi byt cena nizsia ako priemer statnej expertizy a expertizy podla nezavislej zahranicnej institucie atd.). Da sa to spravit a da sa to spravit aj dobre. Zavisi to od skutocneho zameru a kvalifikovanosti realizatorov.


Presne. Ak hrozi, ze to odbrzdi Kollar https://dennikn.sk/657809/newsfilter-ko ... ho-prosit/ len kvoli tomu, aby odklonil hlucnu dopravu od svojho haremu na Donovaloch, tak to radsej Sulik mohol byt menej principialny (po kolky krat uz by to bolo pre Slovensko lepsie) a dohodnut prijatelne a pevne podmienky. Napr. zoznam usekov na ktore sa to moze pouzit spolu s cenami a rovnomernym harmonogramom, konecne by sa z dialnic aspon trochu vytratila politika a prospelo by to aj stavbarom, ktori by mohli lepsie planovat kapacity. Nova dohoda by mohla mat aj kontrolne milniky, ak by sa napr. pri prvom projekte nedodrzala, jej platnost by skoncila atd.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2017 18:49
od i15
Už to, že máme eurofondy, motivuje ku plytvaniu peňazí. Keby sa "odbrzdila" dlhová brzda, tak to bude ďalší dôvod stavať za nekresťanské ceny

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2017 19:48
od rastislav5
Prave zabranenie nekrestanskym cenam mohlo byt sucastou odbrzdenia, keby Sulik a Matovic boli konstruktivni. Ked to odbrzdi Kollar naivnou podmienkou "aby peniaze sli len na cesty a zeleznice a pomohli by tak regionom", tak len potom sa mozme tesit na nekrestanske ceny (vsak nieco musi ostat aj pre Kollara)

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2017 22:23
od jarino
Chcel by som vidieť ten zoznam diaľničných a železničných projektov za 4 až 5 miliárd...

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2017 14:50
od jarino
Po zistení, že na diaľnice a RC už akosi nevychádza, je zaujímavé si pozrieť eurofondy určené na železničné TEN-T projekty.
Jedná sa o Prioritnú os 1: Železničná infraštruktúra (TEN-T CORE) a obnova mobilných prostriedkov s rozpočtom pre projekty v hodnote 853 928 431 eur (zdroje EÚ+ štátny rozpočet).
Projekty:
Nové jednotky pre ZSSK - 240 miliónov(jeden tender zrušený, ale vypíšu nový),
Púchov - Považská Teplá - 350 miliónov,
Považská Teplá - Žilina - cca 60 miliónov (schválených 46 miliónov pre druhú fázu z NFP).
To dáva spolu cca 650 miliónov.
Zopár miliónov na projektovú prípravu a štúdie realizovateľnosti prípadne elektrifikáciu DNV - hranica SK/A(neviem či aktuálne, pôvodne v 2018).
Palúdza - Liptovský Hrádok - cca 500 miliónov,
uzol ZA - 300 miliónov (s údajným rozdelením financovania cez CEF a OP II).
Čísla to určite nie sú presné, čosi sa spolufinancuje z vlastných zdrojov, niečo štátna dotácia, určite ešte nastanú zmeny. Som zvedavý, na ktorý projekt nevyjde, tušenie mám.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2017 23:19
od Viktorius
Vlados napísal:Tu ide o to, aby sa nové vedenie a strana nabalila na diaľniciach, nič iné za tým nie je.


Nikto ti to nepostavi bez toho, aby sa na tom nenabalil...

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2017 11:45
od jarino
Medzi národné projekty boli pridané projekty : I/13 Veľký Meder – Medveďov, projektová dokumentácia a Rekonštrukcia križovatiek na cestách I. triedy III. etapa – I/76 Štúrovo - Nánska.
Nejako zo zoznamu vypadol projekt I/68 Prešov, odb. Škultétyho - ZVL – 2. fáza.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2017 08:35
od jarino
Zoznam dopravných projektov, ktoré sú v užšom výbere EK pre financovanie z nástroja CEF (3. výzva):
- Implementácia GSM-R do siete ŽSR, úsek Varín – Košice – Čierna nad Tisou štátna hranica
- Modernizácia železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR, úsek Malacky (mimo) – Kúty, štúdie
- Dostavba zriaďovacej stanice Žilina - Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina, úsek Žilina (mimo) – Varín
- Opatrenia na zlepšenie splavnosti zdrže Hrušov na Dunaji
- Dodanie a inštalácia systému ETCS do hnacích dráhových vozidiel radu 361 ZSSK
- Dva projekty zamerané na zlepšenie parametrov letovej prevádzky Jednotného európskeho neba
- eGAFOR (meteorologická podpora pre leteckú dopravu)
- NEXT-E (nadnárodný projekt šiestich krajín na budovanie siete nabíjacích staníc pre elektromobily v rámci transperuópskeho dopravného koridoru)
- URBAN-E (nadnárodný projekt zameraný na budovanie nabíjacích staníc v mestách Ľubľana, Bratislava, Záhreb).
- NCE-AdvancedEvNet (poľsko-slovenský projekt na vybudovanie siete nabíjacích staníc v kľúčových európskych dopravných koridoroch)
- fueLCNG (Projekt zameraný na produkciu skvapalneného plynu a vytvorenie staníc pre zásobovanie cestnej a riečnej dopravy)
- LBG: Renewable transport for the Visegrad countries (projekt na produkciu skvapalneného plynu a výstavbu siete staníc v krajinách V4)

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2017 08:43
od jarino
Zmenil sa zoznam národných projektov OP II.
Pribudli projekty Zelený most Svrčinovec, Zacharovce - Bátka PD a Bátka - Figa PD

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2017 18:49
od Peter_CA
jarino napísal:Zelený most Svrčinovec


Existujú k tomuto nejaké podrobnosti?

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2017 07:00
od expwy
To bol ten zelený most plánovaný nad R5 a nad železnicou. R5 sa stavať nebude-nerentabilný projekt, má sa hľadať nové riešenie pravdepodobne rozšírením jestvujúcej cesty, ale najskôr sa má vybudovať ekodukt medzi OK s D3 a miestnou časťou Purašovci. Toto vymyslela EK ako novinku v súvislosti s D3.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2017 09:58
od aquila
to vazne ? takze R5 je nerentabilny projekt, aj ked je tam jeden z tych vytazenejsich projektov a D3 na polsko by 100% nepreslo .. jaaj, skoda, skoda, ze sa EU nezobudila skorej. mohli zastavti D3 a smerom na R5 by bola D3 .. co uz

OPD (Básnenie a sľubovanie)

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2017 10:16
od KN.SK
Nechcem mudrovať. "Politici" toho už toľko nabásnili a nasľubovali, tak neviem, čo si mám o tomto myslieť . :?
viewtopic.php?f=35&t=22632 :
••• Kórejčania požiadali Danka o dostavanie diaľnice. Spojila by dve automobilky
SOUL - Predseda juhokórejského parlamentu Chung Sye-kyun požiadal v utorok na bilaterálnom rokovaní predsedu NR SR Andreja Danka o dokončenie diaľničného spojenia medzi Žilinou a Ostravou.
•••
Zas' len zdvorilostné reči alebo bude nejaká aktivita i s realizáciou??? A opäť "brzda".

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2017 10:47
od richie
to su len "tanecky" okolo akcie 'brzda" .. teda co najviac to porozmazavat, ze vlastne nic ine nechyba, len treba "odbrzdit" a zrazu vsetko bude :D

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2017 11:28
od sergej
Z manualu politika: si v situacii, ze verejnost tlaci na vystavbu, ale ty nemas nic pripravene. Vies, ze aj keby si hned mal volnych 6 miliard EUR, nevies nastartovat vystavbu. Ako sa z toho vykrutis? Vymyslis zrusenie dlhovej brzdy. Vies, ze to nikdy neprejde, a presne to potrebujes. Mat moznost ukazat na tych druhych, ved my sme chceli, ale oni zablokovali. Ked to budes dostatocne dlho omielat, narod tomu uveri. To vsetko oni.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2017 14:26
od rastislav5
Potom bude zabavne sledovat, ak dlhovu brzdu Boris Kollar so svojou rodinou nedajboze odblokuje, co zacnu za tie peniaze do volieb stavat.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2017 15:42
od aquila
nemaju moc co, dokonca napriklad v bratislave vypadli aj radialy elektrickove, lebo neni su pripravene a z usekov na dialniciach jedine co je pripravne je R3 nizna, a potom nejake obchvaty zjavne .. typu holic, sala, ale to je skor vynimka

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2017 16:21
od Vlados
nič nebráni ísť cez žltý fidic a akceptovať na rovine cenu 50mil./km a tunelovo aj 70mil./km. na tom žiadny zhotoviteľ nemôže prerobiť a poklepať základný kameň pred voľbami nie je problém aj keby sa mali povolenia riešiť 2 roky... či aké je časovanie pri PPP4/D1 PO/D3 CA?

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2017 17:22
od ecce
rastislav5 napísal:Potom bude zabavne sledovat, ak dlhovu brzdu Boris Kollar so svojou rodinou nedajboze odblokuje, co zacnu za tie peniaze do volieb stavat.


Lenze dlhova brzda ziadne peniaze neodblokuje, kedze aj pri sucasnom nastaveni dlhovej brzdy tam maju priestoru habadej. Prisnejsou podmienkou je deficit a tam dlhova brzda nehra rolu.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2017 04:50
od rastislav5
Minimalne budu moct zacat volicov vabit na velke projekty. Uz si predstavujem Ficovu nastenku s mapou pokreslenou novymi dialnicami.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2017 09:43
od plš
Eurofondy, eurofondy viewtopic.php?f=35&t=22661 .
Vo výstavbe dialnic sa zrejme zamiešajú karty, prídu nové podmienky na výstavbu, zmenia sa názvy a parametre. Podvodníci sa rýchlo zadaptujú.
Aj tí, čo chcú stavaním nebývale zarobiť, aj tí čo budú kričať "nie".

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2017 16:03
od devil
to je uplne v poriadku. rusenie fondov kvoli tomu ze je vysoke hdp by bolo nespravodlive. hdp na 80% priemeru EU neznemena ze krajina ma 80% priemeru prijmov krajin EU. nemecky investor pri vyrobe nejakeho objemu tu urcite nevygeneruje taky prijem pre stat ako doma v nemecku.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2017 17:30
od rastislav5
Zatial to vyzera dobre, dlhova brzda asi prezije: viewtopic.php?f=35&t=22778