Operačný program doprava

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 15. Sep 2017 22:58

Cez leto došlo k istým zmenám v OP II.
Z prioritnej osi 1 bol vyradený projekt ZSSK, obnova vozového parku ŽKV. Keďže dodávka DMJ je už dávnejšie uzavretá a tender na dodávku EJ musel byť zrušený, prebiehajú tam problémy a doteraz nebol ukončený, z dôvodu lepšej administrácie tento jeden veľký projekt je rozdelený na dva projekty s názvom Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII - 1.časť resp. 2. časť. Projekt v rámci ktorého boli dodané DMJ je zaradený medzi národné projekty a projekt na dodávku EJ bol zaradený medzi veľké projekty.

Z prioritnej osi 5 bol vyradený projekt Vybudovanie infraštruktúry na kontrolu a prípravu vozového parku železničnej osobnej dopravy. Projekt nebude realizovaný ako jeden veľký celok, ale bol rozdelený na tri národné projekty s realizáciou v Nových Zámkoch, Zvolene a v Humennom.

Z prioritnej osi 2 boli pre nedostatok peňazí vyradené projekty Turany - Hubová, Brodno - Kysucké Nové Mesto a Kysucké Nové Mesto - Oščadnica.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod mikeBoss » 09. Nov 2017 16:29

jarino napísal:Po zistení, že na diaľnice a RC už akosi nevychádza, je zaujímavé si pozrieť eurofondy určené na železničné TEN-T projekty.
Jedná sa o Prioritnú os 1: Železničná infraštruktúra (TEN-T CORE) a obnova mobilných prostriedkov s rozpočtom pre projekty v hodnote 853 928 431 eur (zdroje EÚ+ štátny rozpočet).
Projekty:
Nové jednotky pre ZSSK - 240 miliónov(jeden tender zrušený, ale vypíšu nový),
Púchov - Považská Teplá - 350 miliónov,
Považská Teplá - Žilina - cca 60 miliónov (schválených 46 miliónov pre druhú fázu z NFP).
To dáva spolu cca 650 miliónov.
Zopár miliónov na projektovú prípravu a štúdie realizovateľnosti prípadne elektrifikáciu DNV - hranica SK/A(neviem či aktuálne, pôvodne v 2018).
Palúdza - Liptovský Hrádok - cca 500 miliónov,
uzol ZA - 300 miliónov (s údajným rozdelením financovania cez CEF a OP II).
Čísla to určite nie sú presné, čosi sa spolufinancuje z vlastných zdrojov, niečo štátna dotácia, určite ešte nastanú zmeny. Som zvedavý, na ktorý projekt nevyjde, tušenie mám.


Čiže okrem tunelov aj železnice v Žiline a okolí. Tam musí bývať niekto fakt vplyvný...
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod IceFox » 09. Nov 2017 22:02

Prepáč, ale toto mi príde ako čistá paranoja.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 906
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 13. Nov 2017 17:57

preco paranoja ? pred casom sa vyhodila elektrifikacia trate do NR a nadalej sa sniva o novej trati z trnovca, dalej neexistuje ziadny relevantny plan na reko jednokolajovky NZ-ZV, ktora ma tak mizernu kapacitu ze poriadne nestiha ani 2 hodinovy takt rychlikov, detto kysak-PO. neviem ci sa uz konecne elektrifikuju trate do HE a moldavy.

no a samozrejme koridor IV prakticky na cistej rovine mal byt hotovy uz davno na rychlost 200 km/h ale ako vidiet trat cez ZA ma prednost pred tratou praha-brno-bratislava-budapest. ak toto nie je prejav statneho zeleznicneho zilinocentrizmu tak uz neviem co.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod IceFox » 13. Nov 2017 20:50

Žilina... Žilina everywhere... Najprv nariekate ,že sa lejú v Žiline peniaze do diaľnice (o tom ,že všade kde bola D1 potrebná je už postavená, taktne pomlčíme) a potom ,že do železnice. Ja verím, že koridor IV by mal byť postavený na 200km/h rýchlosť ale zároveň verím ,že žst Žilina by mala patriť ako uzol Slovenska (a trať do Prahy cez Čadcu a Púchov) medzi stanice 21. storočia.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 906
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 15. Nov 2017 15:14

ja chapem ze stanicu ZA traba obnovit ale my sa teraz nebavime o stanici ale o stamilionovych zakazkach na trat. otazka znie kde sa okrem BA-ZA-skalite taketo rekonstrukcie robili. zeby nikde inde ? je velmi zaujimave ako sa D1 odovodnuje medzinarodnymi koridormi a trasou do ciech a mlci sa o tom ze E58 ide do rakuska, ktore svojou vyspelostou je niekde inde ako cesko. a pri zeleznici sa radsej nic neodovodnuje len ticho dufa ze 120-140 km/h je dost aby sa kvoli koridoru IV prilis nevyskakovalo. tych istych 120 je aj na severe kde okrem sporadickych IC vlakov jazdia R a Os. tak potom kde je vacsia potreba vyssej rychlosti ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 15. Nov 2017 19:54

So stanicou Žilina sa pri reko trate nič robiť nebude. Teda aspoň cestujúci to nejako extra nepocítia, nerátam nové nástupištia a 2 podchody... Stanica sa bude riešiť až potom, t.j. možno o 5 rokov...
Kde je potreba vyššej rýchlosti. Devínska Nová Ves - Kúty a to je asi tak všetko... Ale čo si pamätám, tak aj BA - Štúrovo prešla CBA na 200 km/h len nie je medzi core TEN-T.
Elektrifikácia do NR neprešla svojho času Štúdiou realizovateľnosti. Teraz sa len znova objavila myšlienka, aby sa urobila nová štúdia. Ale pôvodná štúdia aj elektrifikáciu označila ako nulový prínos, hlavne čo sa týka skrátenia jazdnej doby. Aby sa skrátila jazdná doba, ideálne by bolo niečo urobiť aj s trasovaním železničnej trate.
Elektrifikácie do HE aj Moldavy sa budú robiť. Minimálne tá prvá ešte nie je projekčne pripravená, najskôr budúci rok.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod simsalabim » 15. Nov 2017 20:07

Prečo sa trať obnovuje? Lebo posledná veľká obnova železnic bola v 50-tych rokoch. Žilina ako taká bola po Prahe a Čiernej nad Tisou tretí najväčší uzol v Československu, ak sa nemýlim. Okrem opravy železničného zvršku (koľajové teleso, zvršok a pod.) sa rieši aj zabzar a prepínanie z jednosmernej na striedavú trakciu (následná energetická úspora). Logicky sa to robí na najvyťaženejšej trati a postupne, aj keď už to vyťaženie nie je čo bývalo. Mne by tiež nevadilo, keby sa napríklad zdvojkoľajnila trať Bratislava-Komárno, investovalo sa do nejakých "S-bahnov", ale pokiaľ tomu rozumiem, ak chceme čerpať dotačné prostriedky, je potrebné na to nájsť aj schému z ktorej sa to dá financovať. Na OP D nie som expert, tak sa k tomu vyjadrovať nechcem, ale čo sa týka zmeny napájacej sústavy, tak tam logiku vidím a je mi zároveň jasné, že sa to dá len postupne, prepínanie trakcií sa nemôže stavať ako naše diaľnice, sem-tam kúsok. A zvršok tiež potrebuje rekonštrukciu, tak nech sa to spraví a bude zase 50 rokov pokoj (za predpokladu dodržania údržby). Ak sa v niečom mýlim, nech ma experti kľudne opravia. Ja som len laik.
simsalabim
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 02. Jan 2013 19:25

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 16. Nov 2017 19:19

na to som aj zabudol, zdvokolajenie trate nie zrovna po KN ale po DS. je tam neustale silnejuca osobna doprava s dalsim potencialom a tiez aj nakladna doprava.

Elektrifikácia do NR neprešla svojho času Štúdiou realizovateľnosti. Teraz sa len znova objavila myšlienka, aby sa urobila nová štúdia. Ale pôvodná štúdia aj elektrifikáciu označila ako nulový prínos, hlavne čo sa týka skrátenia jazdnej doby. Aby sa skrátila jazdná doba, ideálne by bolo niečo urobiť aj s trasovaním železničnej trate.


eliminacia prestupu ludi alebo preprah rusna je nulovy prinos. ako to pocitali :?: vo ZV je odjakuziva 15 minut na vymenu rusna. v regionalnej doprave je usetrenych 15 minut slusne cislo.

Ale čo si pamätám, tak aj BA - Štúrovo prešla CBA na 200 km/h len nie je medzi core TEN-T.


podla cp BA-surany/NZ: EC 9, R/REX 15 v jednom smere/den. cize v priemere kazdu hodinu vlak vyssej kategorie. medzi TN a ZA porovnatelny pocet R/REX zato len 3 IC a ziadne EC. kore-nekore koridor IV je medzinarodny a koridor V. sa tak len tvari.

jarino, cize NZ-ZV asi staci 80 km/hod, lokalne 100 ale s mnozstvom obmedzeni 50-70. jedna kolaj nech sa R vyhybaju na dedinskych vyhybkach. na trati su pekne stanice len neviem ci je dobry deal mat pekne stanice a nanic trat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 16. Nov 2017 20:02

Nie ak príde rýchlik do Leopoldova a v Leopoldove už čaká pripravený motorák. Vtedy oficiálne prestup trvá 4 minúty. Na podobnom princípe funguje prestup v Kysaku. Ale chápem čo myslíš, potiahol by si R BA - NR cez Leopoldov a už by preprah nutný bol. Ja toto nemám z vlastnej hlavy, no musel by som pohľadať zdroje. Paradoxne v prípade tohto projektu sa niekto k Štúdii realizovateľnosti dostal.

Bohužiaľ, medzinárodný koridor majú Maďari. Podľa mňa práve preto zhotoviteľ CBA Uzol BA nakreslil čo nakreslil, teda spojnicu z Devína ku Janíkovmu dvoru cez rakúske územie, t.j. spojenie core TEN-T koridorov, hoci nad tým mnohí krútime hlavami... Core-necore, fond CEF ktorý v doprave má financovať hlavne železničné projekty a boli do neho presunuté peniaze z Kohézneho fondu podporuje iba core TEN-T projekty. Čiže na tie je viac peňazí. BA - Štúrovo - hranica sú odhadované náklady 1,2 miliardy eur. Pri postupnom realizovaní by to teoreticky ŠR mohol utiahnuť, keď sa nájdu peniaze na iné blbosti.

NZ-ZV: nestačí, ale to by chcelo väčšiu podporu železníc. železnice nemajú dostatok financií na bežnú údržbu. k tomu zbytočne veľa peňazí ide do prevádzky na úkor údržby, lebo niektoré trate sú pomaly z čias monarchie a nikto neinvestoval do zabezpečovacieho zariadenia.
dobrý deal je mať pekné stanice, udržiavanú trať v dobrých parametroch a moderné súpravy, ktoré po trati jazdia.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 17. Nov 2017 15:03

Rozrástol sa počet projektov v zozname OPII:
R3 Krupina, PD
Trolejbusy pre Žilinu - 2.časť
Modernizácia ŽST Hronský Beňadik -> vie niekto načo? prečo?
Optimalizácia trate Trnava(mimo) - Sereď(vrátane) za účelom zefektívnenia GVD
Vybudovanie infraštruktúry na prípravu a kontrolu vozového parku železničnej osobnej dopravy - ZV, NZ, HE

Výstavba a modernizácia mostov - Projektová dokumentácia:
I/72 Brezno, I/66 Brusno, I/51 Hontianske Nemce, I/51 Hontianske Nemce, I/76 Kozárovce, I/9 Ladomerská Vieska, I/66 Podbrezová, I/51 Prenčov, I/10 Bytča, I/10 Makov, I/11 Čadca – most 206, I/18 Kraľovany - most 315, I/18 Strečno Starhrad - galéria 272A, Turany - most 303, I/54 Moravské Lieskové – most 107, I/59 Liptovská Osada, I/59 Ružomberok, I/59 Trstená – most 099, I/64 Porúbka – most 107, I/78 Oravská Jasenica, I/62 Sereď

Modernizácia ciest - Projektová dokumentácia:
I/18 Prešov – Lipníky
I/18 a I/21 Petič – Hanušovce nad Topľou
I/66 Popová – Hranovnica
I/79 Veľaty – Slovenské Nové Mesto,
I/79 Vranov nad Topľou – Parchovany
I/15 okr. kr. VV/SP – Sitník,
I/68 Mníšek nad Popradom – Stará Ľubovňa
I/59 Liptovská Osada – Korytnica
I/49 hranica ČR/SR – Záriečie
I/10 Kolárovice (Čiakov)
I/18 Ľubeľa – Liptovský Mikuláš
I/54 Moravské Lieskové – Nové Mesto nad Váhom
I/64 Partizánske – Oslany
I/16 Mýtna – Lovinobaňa
I/16 Rakytník – R2 Figa
I/66 Rakovec – križovatka II/526
I/59 Banská Bystrica – križovatka I/59 s I/14
I/76 hranica kraja – R1 Hronský Beňadik
I/61 Bučany – Trakovice – Madunice
I/63 Blatná na Ostrove - Vieska
I/63 Tôň - Zlatná na Ostrove
I/75 Tvrdošovce – Nové Zámky
I/51 Golianovo - Vráble

Vidím tam minimálne tri úseky, kde pôvodne mala byť RC, z toho pri dvoch sa hovorí o skorej výstavbe (2020) -> žeby reakcia na Hodnotu za peniaze?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Lorenc » 17. Nov 2017 16:18

Neviem ako je natom Mýtna -Lovinobaňa, ale L.Osada- Korytnica sa nám z tých neintenzít tvoria koľaje a nič moc to nieje.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 35
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod aquila » 18. Nov 2017 14:21

jarino; toto je uzasna sprava! konecne zase niekto oprasil figelove plany na jednicky. doslova, dosli peniaze, tak zacinaju rozmyslat.

teda predpokladam, ze to je

viewtopic.php?p=177629#p177629

este by to chcelo zosekat plany na D3, zostihlitu aj D4, povyhadzovat tam krizovatky, detto vyhodit R1 cez donovaly, aj od bratislavy.

je velka prevelka skoda,ze ersek pustil do vystavby D3 aj D1 pri presove.
mohlo byt viac penazi na dolezitejsie jednicky. ked uz na kysuciach sa premrhalo skoro tri stvrte miliardy bez efektu.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 502
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 18. Nov 2017 15:20

Podľa mňa sa tešíš predčasne. V poslednej dobe býva štandardom, že paralelná 1-tka sa zrekonštruuje krátko pred výstavbou D/RC, lebo potom by sa už nedali vyjednať eurofondy. Bátka-Figa je v zlom stave a nutne potrebuje opravu bez ohľadu na to, či bude R2, alebo nie.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 18. Nov 2017 23:25

aquila: áno, je to zo zoznamu národných projektov platného od 31.10.2017. V tom zozname z roku 2016 je 28 projektov v cestnej infraštruktúre mimo core TEN-T a teraz je tam v zozname aktuálne 89 projektov
i15: Kde sa rekonštruovala paralelná jednička pred výstavbou D/RC?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod JaNY » 19. Nov 2017 01:51

Modernizácia ciest - Projektová dokumentácia:
I/18 Prešov – Lipníky
mna laika by zaujimalo, ako ten usek chcu zmodernizovat a hlavne kedy tam budu vodici jazdit po " zmodernizovanej" ceste.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 19. Nov 2017 10:47

jarino napísal:i15: Kde sa rekonštruovala paralelná jednička pred výstavbou D/RC?


napr. Košice - Milhosť a Košice - Bidovce. A tuším aj okolo Martina
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod simsalabim » 20. Nov 2017 16:51

Okolo Martina sa nič nerekonštruovalo. Maximálne sa opravili povrchy (1/18), ale to patrí do bežnej údržby. Rekonštrukciou by sme možno mohli nazvať Strečno, lebo rozšírenie, ale tam to bolo zúfalstvo, nie že rekonštrukcia pred výstavbou diaľnice a už teraz sú tam koľaje a miestami sa drolí krajnica. A ak je myslená 1/65, tam diaľnica dlho nebude (aj keď R3 križovatka D1-Rakovo by pomohla z titulu semaforu v Košťanoch nad Turcom, ktorý robí kolóny, ale to je tak v kategórii snívajte s nami a súhlasím, že sú aj horšie bodové závady).
simsalabim
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 02. Jan 2013 19:25

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Yoggy52 » 20. Nov 2017 17:38

JaNY napísal:Modernizácia ciest - Projektová dokumentácia:
I/18 Prešov – Lipníky
mna laika by zaujimalo, ako ten usek chcu zmodernizovat a hlavne kedy tam budu vodici jazdit po " zmodernizovanej" ceste.


a co tam chcu modernizovat? ked prelozky by uz mohli byt R4, akurat ten povrch medzi Kapusanmi a Ladou by uz mohli dat doporiadku s ostatnym sa neda nic robit bohuzial, Lada uz je kompletne poriesena a s Lipnikmi sa neda nic spravit.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 20. Nov 2017 18:32

simsalabim napísal:Okolo Martina sa nič nerekonštruovalo. Maximálne sa opravili povrchy (1/18), ale to patrí do bežnej údržby.


veď to isté sa podľa mňa bude robiť aj na tých úsekoch, ktoré má v príspevku jarino - vymení sa povrch. Možno sa pridajú reflexné gombíky, merače teploty a iné somarinky, nech majú daňoví poplatníci v EÚ radosť.

Ešte jeden príklad ma napadá, na niektorých križovatkách na ceste NR-ZM sa počas výstavby R1 dorobili odbočovacie pruhy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 01. Dec 2017 13:24

Bola uzavretá ďalšia výzva CEF, no iba jej jedna časť. Druhá časť má byť uzavretá budúci rok.
Žiadali sme 60 tisíc eur, získali sme 20 tisíc eur na projekt Central European Ultra Charging. 90 tisíc doplatíme my.
V príslušnej železničnej téme niečo o jednom rakúskom projekte významnom aj pre nás.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Tomas PO » 06. Dec 2017 11:41

JaNY napísal:Modernizácia ciest - Projektová dokumentácia:
I/18 Prešov – Lipníky
mna laika by zaujimalo, ako ten usek chcu zmodernizovat a hlavne kedy tam budu vodici jazdit po " zmodernizovanej" ceste.

obchvaty obci su zrejme nerealne, ale rozsirenie komunikacie, zmiernenie ostrych neprehladnych zakrut by pomohlo. je to extremne nebezpecny a uzky usek plny TIR: https://www.google.sk/maps/@49.0441164, ... 6656?hl=en
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 972
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 06. Dec 2017 16:06

bol tu odkaz na projektovú dokumentáciu ku I/18 Prešov – Lipníky ... bude to len obyčajná výmena povrchu a renovácia mostov

http://www.ssc.sk/sk/verejne-obstaravan ... ipniky.ssc
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod mikeBoss » 02. Jan 2018 15:12

Takže si to zhrňme - D1 a tunely okolo Žiliny, trať na 160 Žilina, uzol Žilina, trolejbusy pre Žilinu... plus čítal som o zámere investovať aj do letiska a do Váhu. Je to normálne? Podľa mňa nie... Teraz beží v TV reklama - operačný program z fondov - električky pre BA a KE, vlaky BA - ZA - KE.

A čo zvyšok Slovenska??? Nitra má vlakovú stanicu z 19. storočia, všetky plány zrušili a najmenej do roku 2023 sa to nezmení.

Znamená to, že Žilina má nejaký štatút o ktorom neviem? Prečo nedostávajú povedzme krajské mestá okrem BA a KE podobnú sumu na rozvoj?
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod IceFox » 02. Jan 2018 15:32

Diaľnica - všetky náročné úseky sa nechali ako posledné. Všetky náročné úseky sú okolí ZA. (Ale ako dobrý pokus)
Železnica - Neviem o tom, že by Nitrou prechádzala železničná tepna SR a trať do Prahy... Navyše stanica v Žiline a Nitre si fakt nemajú čo vyčítať. Obe sú nehodné 21. stor.
Trolejbusy pre Žilinu - to beriem ,že by ešte vydržali tak 6-7 rokov (relatívne).
Zámer investovať do letiska a do Váhu - o tom nič neviem, keď tak hoď link ale z prvého dojmu by to asi fakt bola blbosť (neviem si predstaviť, čo tam chcú robiť)
Zhrnutie: celé je to len zbytočné nariekanie, do Žiliny sa teraz napchajú peniaze a zase o ňu 30 rokov nikto ani nezakopne, lebo budú dostávať iné mestá
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 906
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.