Stránka 22 z 31

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 22:39
od jarino
devil napísal:ak keby sa R3 nazvala ako prelozka I/59 tiez by nemala narok ? obchva TT, GA atd. sa staval z fondov. na zapadnom Sk, blizko jestvujucich dialnic.

KE-MI je tiez core TEN-T, ktora ma byt do 2030 pricom CBA ju odporuca stavat po 2030...tomuto nie prilis rozumiem. a este by ma zaujimalo ako sa ta CBA tvori....lebo dost to zavana ucelovostou.

Skôr by sa našli vôľa aj peniaze.

EK si dala za cieľ mať core TEN-T koridory hotové do roku 2030. To je nereálny cieľ aj na Slovensku, či už diaľnice a najmä železnice, napriek tomu, že do core TEN-T ide veľa peňazí. Preto sa zrazu tlačí na čo najväčšiu efektivitu projektov -> vid redukcie rýchlosti na železnici. V jednej z príručiek som sa dočítal, že prístupnosť regiónu nie je nutné zabezpečiť nadradenou infraštruktúrou (D a RC), ak tá nebude primerane využitá a keď ju dokáže nahradiť iná alternatíva.
Na tvorbu CBA sú vydané metodiky. Tiež by som si to mal naštudovať.
Napríklad:
http://ec.europa.eu/regional_policy/sou ... _guide.pdf

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2018 12:02
od devil
a co myslia pod pojmom regiony ? celky NUTS, kraje alebo aj okresy ?

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2018 13:28
od jarino
To Ti neviem povedať, musel by som sa na to znova pozrieť.

Tak dnes boli Érsek s Maroszom v televízii.
Celkom nuda a o ničom. Ale zopár faktov.
Érsek má na ministerstve financií rezervu 150 miliónov eur.
Vyzerá to tak, že časť eurofondov ešte pôjde navyše pre dopravu. Myslím že hovoril o čiastke 200 miliónov eur. Z toho cca 80 miliónov (78 alebo 87?) presunú z agendy MŽP SR a nemal by byť problém to dať na cesty, keďže aj pôvodné ich využitie malo súvis s cestami. Zvyšok by mal byť z informatizácie, lenže až taký súvis medzi cestami/železnicami v stavbárskom ponímaní a informatizáciou neexistuje. Takže je otázne, či to nepôjde len na nejaké informačné systémy v doprave, teda ak Brusel bude súhlasiť s presmerovaním dopravy.
Okrem toho sa má zvýšiť rozpočet SSC na opravu vozoviek ciest 1. triedy. Minister hovoril o sume 200 miliónov eur rozdelenej na 4 roky.

Zároveň minister potvrdil, že Jaspers aj EK rozhodujú, čo sa naozaj bude financovať z eurofondov. Ak to nie je koridor a nie sú tam intenzity, taký projekt diaľnice ani RC nie je vôľa podporiť.

Zvyšok debaty najmä o vlakoch bol veľmi povrchný...

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2018 13:38
od aquila
problem je, ze marosz je byvaly ucitel nabozenstva a ersek tiez pricuchol k doprave az na ministerstve. cize ono to aj tak o nicom a povrhne vyzera.

marosz vie akurat trepat o zapchach na D3 a tym to hasne :(

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2018 14:00
od fh
Marosz tam presadzoval manažérsky prístup zo súkromnej nemeckej firmy do omrzenia, Ersek zase ze len zdedil zlý stav. Odbornosť mi chýbala u oboch. Ešte že uznal že D1 aj D3 je priorita dokončiť a že na Sorosku im EU kôli slabým intenzitam a ekonomicky nezmyselnej stavbe proste nepodporí.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2018 14:34
od jarino
Keď ono to bolo také vtipné. Jeden o manažérskom prístupe a doteraz netuší o čom točil (aj keď sa zlepšil, už to nie je iba o D3) a druhý že zdedil zlý stav a pritom bol tam x rokov štátnym tajomníkom.
Veľmi ma zaujal Maroszov graf o čerpaní eurofondov na diaľnice (ešte si ho nájdem), boli tam dosť divné cifry...

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2018 17:00
od devil
„Veľmi dôležité je, aby sa politici a odborníci rozhodovali na základe dát a sčítania dopravy. Na Slovensku to nefunguje. Nedopátrame sa k tomu, kde je aká intenzita dopravy,“

tak toto je hlaska roka. pan poslanec nevie ani len guglit. des.

viewtopic.php?f=35&t=23754

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2018 12:58
od jarino
Do zoznamu Národných projektov pribudol projekt 1/68 Plavnica, preložka za 35 miliónov eur.

I/65 - Nitra-ZM-ZC-ZH-TR-Martin

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2019 19:48
od jarino
To áno.
Momentálne SSC ale evidentne má iné priority, Šaľa (64,7 miliónov, mala by byť hotová aj CBA) a Brezno (20 miliónov) vypísať VO ešte tento rok, prípadne ešte dotiahnuť PD Holíč a Prievidza), aj to v prípade Šale na výkup pozemkov dal peniaze Úrad vlády. Každé IVSC v podstate realizuje jeden väčší projekt a až následne sa pustia do ďalšieho. Aj keď toto zaradzujú vo výročných správach medzi rekonštrukcie/modernizácie a tam sa má taktiež pripravovať PD. Však do 2023 ešte nejaký čas je, tak uvidíme.

Re: I/65 - Nitra-ZM-ZC-ZH-TR-Martin

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2019 19:55
od Vlados
To je hanba, že iba jeden väčší projekt. Mali byť spúšťať ročne aspoň 3 väčšie projekty a do 10 menších. Ročne by mali dostávať aspoň o 100 mil. viac.

Re: I/65 - Nitra-ZM-ZC-ZH-TR-Martin

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2019 21:00
od devil
ak suma je vlastne urcena pre jednotky z eurofondov ?? tusim prioritna os 5 alebo 6 bez sumy na R2 saca-olsany.

Re: I/65 - Nitra-ZM-ZC-ZH-TR-Martin

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2019 21:34
od jarino
345 miliónov eur.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2019 08:16
od devil
to je prispevok EU alebo aj spolu s planovanym spolufinancovanim ?

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2019 12:52
od jarino
Spolu.
Plus ešte sa majú presunúť peniaze z iných operačných programov. Peniaze zo životného prostredia by malo byť možné dať na cesty, ide o cca 80 miliónov.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2019 14:30
od aquila
to je zufalo malo, v podstate je to cena jedneho useku dialnice .. aj to navysenie o 150 mio euro je na jednicky stale malo

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2019 15:15
od lostrail
^^ Cena jedneho useku dialnice je ale cena kolkych usekov jednotiek? Predvcerom som navstivil Frydek-Mistek cez Bytcu. Kusok pred mestom je jednotka v usporiadani 2+2 a asi dvoma mimourovnovymi krizovatkami (dalsie dve boli urovnove). Az na tie dve urovnove krizovatky v podstate elegantne riesenie. Ked ta niekto velmi brzdi, predbehnes ho v pohode. Potreba uhanat 130 sa aj tak velakrat precenuje, najma ak by boli miestne zrychlenia napr. na 110 a trasa cesty by bola kratsia ako trasa dialnice. U nas sa taketo nieco od revolucie prakticky nestavalo (ak sa mylim, opravte ma, ale aj tak urcite neslo o zasadnejsiu vystavbu), namiesto toho sa buduju kadejake polomacane paskvily ako polprofilove "dialnice". Aj ked na mnohych usekoch pomohli, takato cesta by na vela miestach, kde sa teraz kreslia (a buduju) dialnice, predstavovala skutocne riesenie na desatrocia za zlomok ceny. Kolko takych ciest by bolo mozne postavit za tie iste peniaze ako kratky usek dialnice? U nas by policajti este ako doplnok k dvojitej ciare mohli pridat taky ten zlty pas s uzkymi tercikmi, ako je na Strecne, vdaka comu by si mnoho kaskaderov rozmyslelo predbiehat cez dvojitu a bolo by vystarane.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2019 16:07
od Vceliak
lostrail napísal:U nas sa taketo nieco od revolucie prakticky nestavalo

Problém je, a ešte dlho bude, že na opravu (vylepšenia, rozšírenie, .. ) jednotky potrebuješ prejsť legislatívne tie isté (ak nie horšie) procesy, ako by si staval diaľnicu. Nebolo by tomu tak, ak by správca komunikácie (SSC ) priebežne skupoval pozemky pod jedničkami. Kedže SSC nemá na to peniaze, je pre politikov jednoduchšie vybaviť stavbu diaľnice, ktorá na to dostane pridelené peniaze, ako rozšíriť jedničku o jeden pruh.
Slovenská realita :-(

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2019 17:12
od lostrail
To sa potom ale necudujme, ze je to tu taka prdel, aka je.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2019 17:47
od devil
Kolko takych ciest by bolo mozne postavit za tie iste peniaze ako kratky usek dialnice?


pozeram zoznam narodnych projektov na opii. taky vycuc, projekty kde uviedli apon "predpokladané celkové oprávnené výdavky" aj dlzku:

I/68 Sabinov, preložka cesty 9,800 km v kategórii cesty C 11,5/80 za 41 064 565 eur - 4,18 mil za km
I/61 Trnava – južný obchvat 2,678 km v kategórii cesty C 22,5/80 za 36 842 600 eur - 13,74 mil za km
I/75 Šaľa – obchvat 11,783 km v kategórii cesty C 11,5/80 za 64 796 127 eur - 5,5 mil za km
I/51 Holíč – obchvat, 2.etapa (1.časť) - 2,659 km v kategórii C 9,5/80 za 11 071 665 - 4,1 mil za km
I/51 Senica - obchvat 7,9 km v kategórii cesty C 11,5/80 za 47 700 483 - 6 mil. za km

otazka je aka cast ceny su neopravnene vydavky ktore EU nepreplati.

nakoniec obchvat BR, prva cast 2,5 km za vysutazenu cenu 20,9 mil, 8,2 mil za km

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2019 17:51
od aquila
trnava, senica ani sabinov nemaju ani poriadnu dokumentaciu, nieto vykupene pozemkz. to do 2023 nestihnu

realne mozno sala a holic sa stihne. aj to som optimista.

no a to je presne problem s jednickami.. nie je nic pripravene, aj ked su peniaze

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2019 18:04
od devil
je tam este pokracovanie I/66 brezno, I/68 plavnica, I/75 lucenec I/79 hriadky-TV, vsetko bez uvedenia dlzky, aj niektore hotove projekty...

a velky zoznam pre rekonstrukcie ciest aj mostov, tych je tam zo 40.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2019 16:51
od lostrail
Druha etapa obchvatu BR vyzera asi najrealnejsie. O Senici sa mi donieslo, ze je to tam akysi divoky zapad a natahuju sa o pozemky s miestnym oligarchom. Kto vie, moze napisat viac.
Ale nech uz je, ako chce, keby sa ten obchvat BR hypoteticky robil dialnicny alebo na parametre RC, asi tazko by to bolo za taku cenu na km, ako to teraz je.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2019 18:38
od michaelse
je to tak v senici sa presuvala trasa na ktoru bola platna eia lebo jeden podnikatel mal vplyv na mestskom urade a mal pozemky v areale slovenskeho hodvabua ziskal dalsie a co cert nechcel tak na tych pozemkov mala ist 1.faza obchvatu,,kazdopadne aj to je jedno lebo platnost eia davno vyprsala a robila sa v case ked nebolo treba na eurofondy studia realizovatelnosti ktora uz je po viac ako 2 rokoch hotova a ide sa nanovo, bude sa aktualizovat teraz EIA co v praxi znamena ze sa ide robit nanovo,pol roka budu hladat firmu ktora preto vypracuje dokumentaciu,nato su zabezpecene financie a dalej nikto nevie aky bude casovy harmonogram

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2019 11:23
od jarino
Čo sa týka obdobia 2021-2027, Brusel chce:
zmeniť pravidlo zrušenia záväzkov z N+3 na N+2,
oprávnenosť nákladov DPH iba pre projekty do 5 miliónov eur,
zvýšiť národné spolufinancovanie na 70%.
Pre MDV má byť podstatná oblasť 03 - Prepojenejšia Európa: mobilita, energetika a regionálna prepojenosť IKT.
Ak prejde Nariadenie EK v navrhovanej podobe, Slovensko bude musieť aktualizovať Stratégiu dopravy do roku 2030 a Dopravný model.
Podľa slov zástupcov EK financie pre SR budú značne zredukované, no dostane druhý najvyšší podiel na obyvateľa.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2019 13:08
od devil
no myslim ze so 70 percent nebude suhlasit vela statov.

oprávnenosť nákladov DPH iba pre projekty do 5 miliónov eur,


ja som bol v tom ze dph vobec nie opravneny naklad cize EU preplatila nejake percento ceny bez dph.