Stránka 23 z 31

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2019 13:50
od aquila
je to relativne nova argumentacia, v podstate slovenskym projektom v bratislave a kosiciach len v novembri minuleho roku EK priznala, ze DPH su opravnene naklady. preto predpokladam, ze teraz to daju aj priamo do podmienok, lebo v obdobi do 2023 to nebolo jasne definovane

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2019 09:02
od devil
potom je jasne ze preco chcu zvysit mieru spolufinancovania.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2019 19:21
od jarino
Pravdepodobné zmeny v OPII:
Modernizácia prístavov BA a Komárno na základe CBA. Zlepšenie splavnosti dunajskej vodnej cesty. Ak CBA pre projekt Dunajbus nebude schválená JASPERS, nebude projekt z OPII financovaný.
TIOP Trebišov bude pravdepodobne financovaný z PO 5.
Obnova železničných koľajových vozidiel na regionálnu a prímestskú dopravu prioritne do Prešovského samosprávneho kraja. Vozidlá budú slúžiť na tratiach so zvýšeným dopytom po železničnej preprave. Projekt má nadviazať na nákup ucelených vlakových jednotiek v rámci PO 1. Počet obnovených súprav: 5
Možnosť financovania prípravy a výstavby R4 SO PO.
Podpora zavádzania alternatívnych palív v cestnej doprave.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2019 20:25
od rexino
Obnova železničných koľajových vozidiel na regionálnu a prímestskú dopravu prioritne do Prešovského samosprávneho kraja.

Tým sú myslené komplexné modernizácie vagónov ako napr. Bdteeri? Alebo len humanizácie panťákov?

Možnosť financovania prípravy a výstavby R4 SO PO.

Oba etapy?

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2019 20:30
od jarino
Skôr si myslím, že nákup elektrických jednotiek. Možno opcia v rámci nákupu elektrických jednotiek do ZA kraja.

Čo sa týka výstavby, tak skôr prvá etapa. Taktiež aj R2 Kriváň - Lovinobaňa. Avšak ešte to musí prejsť cez EK a musia nájsť finančné zdroje. Detaily sa dozvieme čoskoro.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2019 06:53
od IceFox
jarino napísal:Skôr si myslím, že nákup elektrických jednotiek. Možno opcia v rámci nákupu elektrických jednotiek do ZA kraja

Nie sú vozidlá s opcie viazané na kraj rovnako ako "normalne"?
Pokiaľ viem, tak regiopantery nebudú môcť ísť mimo ŽSK.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2019 17:32
od jarino
Realokácia financií:
Presun z OP Výskum a inovácie do OPII prioritná os Cestná infraštruktúra mimo core TEN-T ->102 miliónov
Presun v rámci OPII z prioritnej osi Železničná infraštruktúra mimo core TEN-T na prioritnú os Cestná infraštruktúra mimo core TEN-T ->18,3 mil. eur
Presun v rámci OPII z prioritnej osi Informačná spoločnosť do prioritnej osi Cestná infraštruktúra mimo core TEN-T -> 51 mil. eur
Presun z OP Kvalitá životného prostredia do OPII prioritná os Cestná infraštruktúra mimo core TEN-T -> 17 + 61 mil. eur

Nedostatok alokácie je v prioritných osiach 1, 2,3 a 6.
Podporované projekty:
Smart&Green intervencie - projekty na využívanie moderných technológií, využívanie dát pre efektívne rozhodovania a riešenie problémov mestských území
Aktivity: odklon dopravy z miest, využívanie moderných technológii pri plánovaní, správe a údržbe dopravy a riešenia pre migráciu fauny a ochranu životného prostredia

Podpora transformácie hospodárstva regíonu Hornej Nitry
Aktivity: definuje ich akčný plán vypracovaný TSK. Predbežne sa ráta s projektovou prípravou a CBA pre dopravné projekty prípadne preložky ciest 1. triedy

Podpora PSK a BSK v rámci európskej iniciatívy Catching-up Regions
Pôvodne bol zahrnutý iba PSK v tomto programe na podporu zanedbaných regiónov. Najskôr musí byť vypracovaný akčný plán. Peniaze pôjdu na prípravu, modernizáciu, výstavbu a zvyšovanie pasívnej bezpečnosti vybraných ciest 1. triedy.

Projekty:
Zelený most Svrčinovec -> tender bude vyhlásený 3 alebo 4/2019
Obchvat Brezno 2etapa, I. úsek -> nezačalo MPV, ukončené má byť v 2020, PD dodaná
Obchvat Holič, 2. etapa I časť ->príprava VO na dodanie PD. VO na realiuzáciu v roku 2020
Príprava R2 na hornej Nitre
Modernizácia cesty Chocholná - Mníchova Lehota -> prebieha MPV, náklady: 21 mil. eur
Obchvat Prievidze -> Dodané DSP, náklady: 12 mil. eur
Obchvat Sabinov -> Dodaná PD až po dokumentáciu na ponuku, prebieha MPV, aktuálne vykúpených 15%, vykúpené do konca 2020, náklady: 40 mil. eur
Plavnica -> Možnosť začať VO okamžite, vykúpené, PD dodaná, náklady: 30 mil. eur
Nižný Hrabovec - Petrovce nad Laborcom, 1. etapa -> prebieha aktualizácia PD kvôli etapizácii výstavby, náklady 40 miliónov
PD na modernizáciu ciest 1. triedy v BSK a PSK -> náklady 2 mil. eur, príprava podkladov na VO
Modernizácia vybraných ciest v PSK a KSK, 2.etapa -> I/68 Mníšek nad Popradom – Stará Ľubovňa, I/15 okr. hr. VV/SP – Sitník, I/68 Kamenica - Lipany, I/66 Poprad prieťah, I/74 Kamenica nad Cirochou - Stakčín a I/77 Tarnov - Zborov. Prebieha príprava podkladov na vypísanie VO na dodávku PD, náklady: 57 mil. eur
Modernizácia vybraných úsekov ciest I. tr. v BB kraji - 2.etapa -> I/72 Rimavská Baňa - Hnúšťa, I/66 Vaľkovňa - Šumiac, I/65 Orovnica - Nová Baňa, I/9 Janova Lehota - Lutila, I/69 Badín - Banská Bystrica, náklady: 21 mil. eur. Prebieha príprava podkladov na vypísanie VO na dodávku PD
Zvyšovanie pasívnej bezpečnosti na cestách I. triedy v PO kraji 2. etapa -> 4 mil. eur
Zvyšovanie pasívnej bezpečnosti na cestách I. triedy v BB kraji 2. etapa -> 6 mil. eur

Dokopy: 297,85 mil. eur

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2019 18:37
od Vlados
smutné, že železnice prichádzajú aj o to málo čo majú "Presun v rámci OPII z prioritnej osi Železničná infraštruktúra mimo core TEN-T na prioritnú os Cestná infraštruktúra mimo core TEN-T ->18,3 mil. eur"

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2019 19:22
od DrX
Super, Ersek valcuje :-)

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2019 19:36
od aquila
vlados, absolutny suhlas, zrovna mimo core TEN-T .. aspon sa mohli zrekonstruovat trate na dunajstredu, alebo rajec, ked nic ine. hlavne sa divim, ze netlaci ersek na zdvojkolajenie trate aspon po DS ..

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2019 19:40
od DrX
a aky je celkovy rozpocet na "prioritnej osi Železničná infraštruktúra mimo core TEN-T"? ci sa bavime o omrvinkach alebo ci sa presuva cela alokacia...

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2019 20:06
od Vlados
aquila napísal:vlados, absolutny suhlas, zrovna mimo core TEN-T .. aspon sa mohli zrekonstruovat trate na dunajstredu, alebo rajec, ked nic ine. hlavne sa divim, ze netlaci ersek na zdvojkolajenie trate aspon po DS ..

tým by najsuper minister pomohol hlavne svojim :)

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2019 23:15
od pa3ck
Vlados napísal:
aquila napísal:vlados, absolutny suhlas, zrovna mimo core TEN-T .. aspon sa mohli zrekonstruovat trate na dunajstredu, alebo rajec, ked nic ine. hlavne sa divim, ze netlaci ersek na zdvojkolajenie trate aspon po DS ..

tým by najsuper minister pomohol hlavne svojim :)

To je pravda, ale zase tu je druhá koľaj naozaj potrebná

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2019 23:39
od Vlados
treba, ale nie je záujem. záujem je o výkup pozemkov pod pokračovaním R7... a k ľahšiemu odôvodneniu je potrebné presunúť ľudí z vlakov do áut.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2019 08:38
od jarino
Tieto presuny sú tzv. peniaze z výkonnostnej rezervy. Je to 5-7% financií z prioritných osí OP. Čerpanie je možné po naplnení čiastkových cieľov každého OP, ktoré posudzuje EK. Ak v danom OP nie sú schopní ciele naplniť, tak táto rezerva môže byť presunutá do OP, kde sú v čerpaní financií úspešnejší a MDV SR malo o tieto peniaze záujem pre nedostatok financií do infraštruktúry.
V prípade PO Železničná infraštruktúra mimo core TEN-T moc extrémne napredovania nie sú.
Samozrejme tieto zmeny musí potvrdiť EK, takže tie presuny financií ešte nie sú isté ale majú prebehnúť v tomto roku.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2019 09:23
od aquila
len to aj znaci o tom, ze MDV kasla na zeleznicu, kedze tam nie su schopni zacat ani s projektovanim. zdvojkolajenie trate 131 malo byt uz davno medzi prioritami. tak isto ako koridorizacia a pridanie kolaje trate 130 aspon po senec, kde by sa odstranili viacere problematicke body.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2019 16:38
od IceFox
Bratislava hlavná šťanica je nádhernou vizitkou práce na železniciach.
Keď nedokážu postaviť a/alebo zrekonštruovať (to skôr, tá budova je sama o sebe ohavná) stanicu hlavného mesta - "výkladnej skrine" každého štátu, tak snáď neočakávate niečo tak pokrokové ako druhá koľaj do KN, železnicu na letisko, či mestský železničný okruh.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2019 18:57
od Vlados
budova stanice je to najmenej problemové. najväčší problém sú nástupištia - šírka, v tiahlej zákrute, bezberiérovosť prístupu, šírka/počet podjazdov...

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2019 16:05
od lostrail
Chcel som sa spytat, co znamena skratka MPV, nejako sa mi nic nevybavuje.

DSP k obchvatu Prievidze je niekde dostupna? Zaujimalo by ma, ako bude riesene krizovanie s Bojnickou cestou. Dakujem.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2019 00:30
od 1mmortal2
Majetko-pravne vysporiadanie

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2019 17:54
od lostrail
Dakujem.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2019 17:59
od rastislav5
Neviem ci to tu uz niekto spominal, ale EU okrem comprehensive a core TEN-T siete urcila aj 9 "koridorov". https://ec.europa.eu/transport/sites/tr ... p-2013.pdf
Za kazdy koridor je zodpovedny konkretny politik, tzv. koordinator, za jeden (Mediterranean) je to dokonca Iveta Radicova. https://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure_en
Nasho uzemia sa v cestnej doprave tykaju 3 koridory:
Baltic-Adriatic pokryvajuci nasu D3 a D1 zo Ziliny do Bratislavy - zodpovedna Anne Elisabet Jensen
Rhine-Danube pokryvajuci nasu R6 a D1 od Beluse na Hranicu s Ukrajinou - zodpovedna Karla Peijs
Orient/East-Med pokryvajuci nasu D2 - zodpovedny Mathieu Grosch
Interaktivna mapa 9 koridorov vratane povodnej a stale platnej core a comprehensive siete je tu: http://ec.europa.eu/transport/infrastru ... /maps.html

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2019 09:30
od jarino
Pripravuje sa ďalšia realokácia financií do OPII. Tentokrát z OP Výskum a inovácie. Plánom je presunúť 70 miliónov eur, ktoré pôjdu na projekty SSC.
Presun financií nie je istý, nakoľko ho musí schváliť Monitorovací výbor OP VaI (nesúhlas rektorov VŠ) a jednotlivé DG v Bruseli.
Indikatívny zoznam projektov je:
Modernizácia vybraných úsekov ciest I. tr. v PO a KE kraji - 1.etapa; 57 mil. eur; úseky: I/79 Vranov nad Topľou - Parchovany, I/79 Veľaty - Slovenské Nové Mesto, I/18 križovatka Petič - Hanušovce, I/18 Prešov - Lipníky, I/66 Popová - Hranovnica. Realizácia: 3/2020 - 9/2021
Modernizácia vybraných úsekov ciest I. tr. v BB kraji - 1.etapa; 33,9 mil. eur; úseky: I/66 Dobrá Niva - Breziny, I/16 Rakytník - Figa, I/66 Rakovec - križovatka II/526, I/59 Banská Bystrica - križovatka I/59 s I/14, I/76 hranica kraja - R1 Hronský Beňadik; Realizácia: 3/2020 - 9/2021
I/65 Krupina - obchvat; 67,8 mil. eur; Prebieha projektová príprava; Realizácia: 8/2021 - 8/2023
I/64 Komárno - obchvat; 170 mil. eur; Prebieha projektová príprava. Realizácia: 11/2021 - 11/2023
Rimavská Sobota - križovatka I/16 s I/72 a III/531; 0,5 mil. eur; Prebieha projektová príprava. Realizácia: 6/2020

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2019 11:47
od fh
To pokrýva len časť územia Slovenska, južnú a východnú.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2019 13:40
od rastislav5
Tu pisu, ze je to uz schvalene (aj ked mozno este nasleduje schvalenie dalsimi organmi):
"Vláda SR a Európska komisia schválili presun prostriedkov vo výške 70 miliónov eur z výskumu na výstavbu ciest."
https://euractiv.sk/section/buducnost-e ... -aliancii/