Operačný program doprava

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod IceFox » 21. Júl 2020 09:20

PK napísal:Lacnejsie vyjde postavit osobitnu novu vyskorychlostnu trat.

Ono je to hlavne nutné. Vlak nemôže zastavovať pri každej vŕbe, inak tých 200+ km/h nemá zmysel. Pri vysokorýchlostných vlakoch by boli zastávky pravdepodobne len tri (ako je napr. pri IC 45: https://cp.hnonline.sk/vlak/spojenie/vy ... &tc=100003)
Ďalšie vec je, že súčasná stopa vedie priamo cez mestá a je všetko len nie rovná.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 906
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod sendvo » 21. Júl 2020 09:48

PK napísal:Je absolutne kontraproduktivne chciet skombinovat pomale nakladne vlaky na trati kde osobna doprava chodi nad 200km/h.
Lacnejsie vyjde postavit osobitnu novu vyskorychlostnu trat.


rakusaci postavili komplet novu trat z viedne do st.polten kde je max rychlost 250kmh a jazdia tam aj nakladne vlaky. pri ETCS toto nie je vobec ziadny problem.
Obrázok používateľa
sendvo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 20
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien Ⓐ / original Zilina

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod pohodak » 21. Júl 2020 10:06

masterplan napísal:nema to absolutne ziadny zmysel, zmysluplna modernizacia a uciunna je minimalne na 160 (kde sa inak neda) a vsade kde sa da, by sa malo ist z cca 100 az 130 rovno uz na 200.. aj vagony aj rusne uz dnes bezne zvladaju tuto rychlost takze ani v tomto smere no problem, navyse pri tejto rychlosti dojde aj k poriadnej a efektivnej uspore casu.. co som pocul ministra aj sa v blizkej buducnosti planuje uprava uz modernizovanej trate Z BA po Zilinu rovno na 200 a aj sever by sa mal takto robit


ty si najprv pozri o ake useky sa v tomto pripade jedna, tam vymyslat so 160 a nebodaj rovno s 200km/h je totalny nonsens :idea:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod masterplan » 21. Júl 2020 10:13

V hornatom Rakúsku či Poľsku to ide u nás nie zaujímavé.. Asi problém bude niekde inde.. Sendvo presne tak, súhlas v pohode sa to dá a je to aj bežné a normálne prachy z EÚ na to sú len ŽSR neschopná na to dlabe dlhodobo
masterplan
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 27. Mar 2020 00:46

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod pohodak » 21. Júl 2020 10:44

povedz mi kde presne v PL a AT su nekoridorove trate na 200km/h
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod IceFox » 21. Júl 2020 12:04

ŽSR nie je schopná zrekonštruovať trať DNV št. hr. AU - Bratislava na 200km/h, kade by mohli frčať railjety z Viedne (a bolo by to rýchle pripojenie na európsku VRT). Príde absorudné a utopické sa tu baviť o 200km/h cez pól republiky.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 906
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod masterplan » 21. Júl 2020 14:02

ked toto sa naozaj potvrdi, tak mame sa na co tesit, pani .. okrem cca 7,5 miliardy co boli uz zname korona peniaze na sanaciu co musime do cca 3-4 rokov minut dostavame na najblizsich 7-8 rokov dalsich cca 18 miliard z eu rozpoctu plus dalsie milirady v roznych operacnych programoch https://youtu.be/RoeB11n890k?t=364 https://www.aktuality.sk/clanok/808447/ ... ej-sprave/ tak modernizacia na 200 dostava razom realne kontury a to nielen severom ale aj juhom.. a rovno hoc aj nova trat na 250km/h ..z tohto mozme postavit bez akychkolvek problemov a aj dokoncit nakompletku celu siet dialnic a RC v pomerne kratkej dobe plus oprava mostov, ciest 1.triedy atd atd .. toto je brutalna a historicka sanca pre Slovensko!ak sa toto naozaj potvrdi mame sa najblizsie roky na co tesit! na masivne investicie do vystavby , teraz uz len co najrychlejsie schvalit novy stavebny zakon a zakon o VO nech sa procesy pripravy projektov urychlia co najviac ako to len pojde a treba ist s plnou parou vpred do toho!
masterplan
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 27. Mar 2020 00:46

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod IceFox » 21. Júl 2020 14:10

To znie síce fajn, ale ono je treba ešte takú malú, nevýznamnú vec. Projekty. A tie nemáme.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 906
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod PK » 21. Júl 2020 14:15

A ak budu, tak zlyhaju na zivotnom prostredi...
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 970
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 21. Júl 2020 14:41

matovic zapocital aj 8 mld. zo sucasnych eurofondov ako "neminute". ale to su pokial viem aj rozbehnute projekty sucasneho obdobia. zapocital aj nepovinne pozicky 6,8 mld. a podhodnotil spolufinancovanie ako zvycajne politici.

https://m.smedata.sk/api-media/media/im ... jpeg?rev=3
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Vlados » 21. Júl 2020 14:49

páni a jeden teenage. ani 7,5 ani ďalších 18 mld. nepôjdu a ani nemôžu ísť do infraštruktúry. ak by aj náhodou mohli tak by sme nezhoreli nielen na projektoch, hodnoteniach vplyvoch na ŽP, povoleniach ale na materiále, technike a hlavne ľudskom kapitále. Už vidím nových 100 robotníkov kvalifikácie pomocný murár v plnom nasadení... Ani ameriku nevybudovali za jednu päťročnicu, no ani za 10.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 149
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 21. Júl 2020 16:45

z tych 18,6 nieco na infrastrukturu urcite pojde tak ako nieco na islo aj predtym. tak si najskor ujasni pojmy a dojmy. otazka je co s pozickami.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Vlados » 21. Júl 2020 17:44

nebude to ani 5 ani 10 ani 15 mld.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 149
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

NG EU

Odoslaťod jarino » 21. Júl 2020 21:03

NGEÚ bude financovaný z pôžičiek EÚ na kapitálových trhoch. Tieto peniaze budú určené na jediný účel a to na riešenie dôsledkov krízy spôsobenej pandémiou COVID-19.
Vypožičané prostriedky možno použiť na úvery do výšky 360 miliárd EUR v cenách roku 2018 a na výdavky do výšky 390 miliárd EUR v cenách roku 2018.

Sumy v rámci NGEU sa na jednotlivé programy pridelia takto:
•Mechanizmus na podporu obnovy a odolnosti 672,5 miliardy EUR
z toho úvery 360 miliárd EUR
z toho granty 312,5 miliardy EUR
•REACT-EU : 47,5 miliardy EUR
•Horizont Európa: 5 miliárd EUR
•Program InvestEU: 5,6 miliardy EUR
•Rozvoj vidieka:7,5 miliardy EUR
•Fond na spravodlivú transformáciu (FST):10 miliárd EUR
•rescEU:1,9 miliardy EUR
-----------------------------------------------
•Spolu:750 miliárd EUR

70% grantov poskytnutých vrámci tohto mechanizmu bude viazaných v rokoch 2021 a 2022. Zvyšných 30% bude plne viazaných do konca roka 2023.

Kľúč na alokáciu viazaných rozpočtových prostriedkov vrámci mechanizmu na roky 2021 a 2022 sa stanoví podľa návrhu Komisie. Pokiaľ ide o kľúč na alokáciu prostriedkov na rok 2023, kritérium nezamestnanosti v rokoch 2015 až 2019 sa nahrádza v rovnakom pomere stratou reálneho HDP zaznamenanou v roku 2020 akumulatívnou stratou reálneho HDP zaznamenanou v rokoch 2020 –2021, ktorá sa vypočíta do 30. júna 2022.

Členské štáty vypracujú národné plány podpory obnovy a odolnosti,v ktorých stanovia svoje programy reforiem a investícií na roky 2021 až 2023. Plány sa v roku 2022 preskúmajú a podľa potreby upravia s cieľom zohľadniť konečné rozdelenie finančných prostriedkov na rok 2023.

Komisia plány podpory obnovy a odolnosti posúdi do dvoch mesiacov od predloženia. Pri posudzovaní musia mať najvyššiu hodnotu kritériá súladu s odporúčaniami pre jednotlivé krajiny, ako aj posilňovania rastového potenciálu, tvorby pracovných miest a hospodárskej a sociálnej odolnosti dotknutého členského štátu. Predpokladom kladného posúdenia je aj skutočný prínos k zelenej a digitálnej transformácii.Posúdenie plánov podpory obnovy a odolnosti schváli Rada kvalifikovanou väčšinou na návrh Komisie prostredníctvom vykonávacieho aktu, ktorý sa Rada bude snažiť prijať do 4 týždňov od predloženia návrhu. Kladné posúdenie žiadostí o platbu bude podliehať uspokojivému splneniu príslušných čiastkových cieľov a cieľových hodnôt.

V rámci politík a programov financovaných prostredníctvom VFR a NGEU sa budú široko zohľadňovať opatrenia v oblasti klímy. Na celkovú sumu výdavkov z VFR a NGEU sa bude vzťahovať celkový cieľ v oblasti klímy vo výške 30%, ktorý sa zohľadní v príslušných cieľoch vrámci sektorových právnych predpisov.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod masterplan » 22. Júl 2020 04:09

masterplan
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 27. Mar 2020 00:46

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod masterplan » 22. Júl 2020 05:09

takze..netreba malovat certa na stenu ale im dat sancu..ak to tito pokafru uz nik zrejme nikdy neda dokopy tento stat..treba verit ze to uz tentokrat naozaj vyjde, doslova sanca storocia na rozmach a napredovanie krajiny vramci zeleznic a dialnic a celkovo infrastruktury a rozvoja, neskutocna zodpovednost v rukach aku dostal Matovic, takze nepokazme si to! (paradoxne odpovedam jeho oblubenou frazou)   smer aj hlas a pod mafie (mozno aj dalsie strany kotleba harabin a pod s pochbnou minulostou) dobre vedia preco ich chceli odstavit prave pocas samitu cez kauzu diplomovka.. prave namocenie zo strany tejto mafie a diskrediatciu tejto vlady a co najskorsie vyvolanie predcasnych volieb aby sa tie hyeny dostali opat k moci..cela cosa nostra slovenska sa trasie o buducnost pri takej sume budu vsetko robit pre navrat a diskeditaciu tejto vlady.. aby tunelovanie mohlo pokracovat zvesela tam kde skoncilo ...a ktomu nevahali siahnut aj na podplatenie niektorych novinarov..a vidim tam slusne tucne baliky spinave prachy mafie ktore nadobudli gigantickymi kauzami a zlodejinami posledne roky.. vsetko do vsetkeho krasne zapada, mozaika sa vyplnuje.. ked si to takto date dokopy, je potrebne uz co najskor zvolit novych GPa specialneho prokuratora plus sefa policie, toto je zaklad k uspechu taktiez ..tento rok mam tusak ze sa okrem korony budu diat este velke veci..
masterplan
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 27. Mar 2020 00:46

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 22. Júl 2020 08:30

VFR 2021 - 2027
Rozpočet EÚ
45299
Zdroj: Závery Mimoriadneho zasadnutia Európskej Rady 17.-21.7.2020
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod rexino » 22. Júl 2020 17:47

Špecifickejšie rozdelenie peňazí na dopravu si teda rozhodneme na Slovensku my? Teda napr. v prípade fondov na infraštruktúru, koľko pôjde na železnice, verejnú dopravu, diaľnice, cesty I. triedy atď?
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 187
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 22. Júl 2020 18:24

Akurát fico v tv rieši že tie sumy 18.6 a 7.5 su bez odpočítania nášho príspevku do fondov a reálne je to suma spolu v cistom okolo 13.5.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 23. Júl 2020 09:26

rexino napísal:Špecifickejšie rozdelenie peňazí na dopravu si teda rozhodneme na Slovensku my? Teda napr. v prípade fondov na infraštruktúru, koľko pôjde na železnice, verejnú dopravu, diaľnice, cesty I. triedy atď?

Sotva. Je to vec partnerskej dohody.
NG EU pôjde na reformy. Brusel pravidelne vydáva správy (https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 24&from=EN) a odporúčania (https://www.eurofondy.gov.sk/wp-content ... omm....pdf) všetkým členským krajinám, čo by mali spraviť pre zlepšenie stavu krajiny. To že to naše vlády ignorujú je druhá vec. Snáď nás konečne dokopú k významným reformám školstva a zdravotníctva.

Čo sa týka VFR, tam to závisí od rozdelenia peňazí. Záverečnú správu Európskej Rady som dopodrobna neštudoval, takže neviem, či je tam konkrétny kľúč na rozdelenie peňazí do jednotlivých fondov (KF, EFRR atď.). Definovalo sa, koľko peňazí z EFRR musí ísť do "green" projektov (myslím že v našom prípade to je 30 %). Digitalizácia neviem, dokument som toľko neštudoval...
Čo sa týka KF, očakával by som tak 2 miliardy eur (taký bol predpoklad pred ohlásením NG EU). Bude vecou dohody, ako sa to rozdelí. V minulom období to boli 4 miliardy a tie sa viac-menej na polovicu rozdelili medzi ŽP a dopravu.
Čo sa týka hlavných priorít, tak v doprave pre obdobie 2021-2027 boli identifikované nasledovne:
1) Výstavba diaľnic core TEN-T. Zaviazali sme sa do 2030, súčasným tempom by sme meškali minimálne 10 rokov. Celá sieť D a RC so súčasným financovaním by bola v roku 2100.
2) Cesty 1. triedy
3) Železnice. Primárne koridory BA - Kúty a ZA - Paludza (sotva reálne...), PP - SNV, Palúdza - LH, Košice atď.
Čo sa týka RC, tak priority sú R2 a R4.
V prípade regionálok sa spomínala elektrifikácia Leopoldov - Nitra, elektrifikácia ZV - Fiľakovo, modernizácia BA - NZ a BA - KN, modernizácia ZZ v úsekoch Prievidza - Jelšovce, Nitra - Šurany a PO - Strážske.
Ak mám hlavné priority okomentovať, tak:
Ja vidím otázne, či je nutné za každú cenu naplniť bod 1). Južná a stredná R3 príp. R6 počkajú. Tak isto D1 za Michalovcami kľudne počká.
Bod 2 je fajn. Myslím že tam je to naštartované a v ďalšom období pokračovať. Pridať vo výstavbe obchvatov a preložiek.
V prípade bodu 3 by mali nakopnúť prípravu. Za tie peniaze čo pravdepodobne prepadnú by sa dali robiť isté zázraky. Myslím že polemiky nad CBA-čkou ZA - KE - ČnT skončili, tak by nebolo odveci posunúť čím skôr projekty v príprave ďalej (tam kde CBA navrhuje 160-tku a ZA - LM zabezpečiť aspoň EIA, vybrané úseky DÚR a DSP). Keby na MDV SR mali istú stratégiu, tak nehrozí prepadnutie stoviek miliónov eur.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 23. Júl 2020 10:20

BA-NZ sucast trate od prahy, brna a BA smerom na bp.... ako "regionalka"....

inac ked sa financuju opravy jestvujucich ciest a mostov dali by sa financovat opravy zeleznic, mostov a trati aj vyhybkami ??
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod pa3ck » 23. Júl 2020 11:06

devil napísal:BA-NZ sucast trate od prahy, brna a BA smerom na bp.... ako "regionalka"....

Práveže to má logiku, keďže TEN-T Core pokračuje z Bratislavy do Budapešti smerom na Hegyeshalom, nie na Nové Zámky
pa3ck
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 453
Obrázky: 3
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 23. Júl 2020 11:31

Presne tak.

Trať je ale pre Slovensko významná.
Preto je divné, že ŽSR aj MDV SR od roku 2015 majú CBA-čku, ktorá odporúča na drvivej väčšine trate 200 km/h.
Napriek tomu neviem prečo sa nečerpajú eurofondy na projekčnú prípravu. Dokonca keď prioritná os, z ktorej by príprava bola financovaná, má problémy s čerpaním financií.
Namiesto toho vykúzlili nákup vozňov a rušňov (síce nespochybňujem, ale tu sa núkali iné projekty), čo je také prvoplánové riešenie.
V prípade tejto trate nie je čo polemizovať, ale pokračovať v príprave...

devil napísal:inac ked sa financuju opravy jestvujucich ciest a mostov dali by sa financovat opravy zeleznic, mostov a trati aj vyhybkami ??

Dá.
Modernizácia koľaje č.1 a č.2 Trnovec nad Váhom - Tvrdošovce (33 mil. eur, zvýšenie rýchlosti na 140 km/h, dĺžka 10 km)
Modernizácia koľaje č.1 a č.2 Nové Zámky - Palárikovo (náklady 34 mil. eur, rýchlosť 160 km/h (?),dĺžka 15,5 km)
Modernizácia Fiľakovo - Výh. Holiša (náklady 16 mil. eur, rýchlosť 120 km/h, dĺžka 8,5 km)
Modernizácia Veľký Horeš - Streda nad Bodrogom (náklady 11,7 mil. eur, rýchlosť 120 km/h, dĺžka 10 km)
Tie prvé dva, keby prišlo k modernizácii by mohli ísť na 200 km/h (úplne istý si nie som, to by som musel opäť čítať CBA, no podľa tohoto: https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=19&t=22440). Toto je len oprava aby sa im to nerozpadlo a zhodou okolností narastie aj traťová rýchlosť.
Kompetentní zaspali dobu. A teraz sa zobudili...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 23. Júl 2020 11:57

to som uz pisal, naco je 120 na neelektrifikovanej trati. uz sa opakujem ale nevidim vazny problem so 100 km/h ZV-KE. problem je 80-ka na trati surany-h. dubrava okrem mozno 2 kuskov so 100-kou.

no a tie opravy trati, vyhybiek a mostov som myslel nejaky zoznam xy usekov/mostov/vyhybiek ako aj ssc ma zoznam cestnych mostov cize bez navysovania rychlosti. kludne aj take co sice funguju ale su na hranici zivotnosti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 23. Júl 2020 12:37

Ten projekt nerieši problém rýchlosti. Jediné čo rieši je mizerný stav trate (drevené podvaly to majú za sebou). V podstate sa jedná o rekonštrukciu železničného spodku (neexistujúceho) a železničného zvršku. Popritom spravia nástupišťa, rozvody, priecestia, opravia mosty a pod. Slovo modernizácia mnou použité bolo asi nevhodné (ale najkratšie).
A ako bonus pôjde rýchlosť hore. Nevidel som projekt, no nevyzerá to, žeby robili niečo naviac (úprava smerových pomerov), aby tam tá 120-tka bola (kde vydá, bude max. 120).
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.