Operačný program doprava

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Peter_CA » 23. Júl 2020 14:14

V podstate sa spraví to, čo Česi za eurofondy robia už minimálne 10 rokov (Podkrušnohorská magistrála, trať cez Vysočinu, Havířov - Ostrava a ďalšie). My sme sa im doteraz smiali a nechali trate dospieť až na pokraj havarijného stavu. Ale vzdušných zámkov máme na rozdávanie.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 574
Obrázky: 29
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod lostrail » 01. Aug 2020 14:33

devil napísal:to som uz pisal, naco je 120 na neelektrifikovanej trati. uz sa opakujem ale nevidim vazny problem so 100 km/h ZV-KE. problem je 80-ka na trati surany-h. dubrava okrem mozno 2 kuskov so 100-kou.

no a tie opravy trati, vyhybiek a mostov som myslel nejaky zoznam xy usekov/mostov/vyhybiek ako aj ssc ma zoznam cestnych mostov cize bez navysovania rychlosti. kludne aj take co sice funguju ale su na hranici zivotnosti.


Navrhol by som konecne prestat uvazovat s tym, ze po nasich neelektrifikovanych tratiach budu vecne brazdit nanajvys okuliarniky. Aj tento vozovy park sa raz bude musiet vymenit. Taka ER 20 ma maximalku 140 km/h, ER 30 160 km/h. Aj keby sa juzna trat neelektrifikovala, dali by sa tam prevadzkovat vlaky pomerne slusnou rychlostou.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 376
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Peter_CA » 02. Aug 2020 11:15

Je to ako s vajcom a sliepkou.

Prečo rekonštruovať trate na rýchlosť nad 100 km/h, keď máme len okuliarniky?
Prečo kupovať niečo rýchlejšie ako okuliarniky, keď máme trate iba na 100 km/h?
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 574
Obrázky: 29
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 02. Aug 2020 16:01

tak potom 140 alebo 160. lenze ako vysvetlene rychlost je len bonus. dolezite je aby ta 100-ka bola skutocne 100-ka pre okuliarniky. kvoli tomuto som parkrat kukol na aplikaciu zeleznic a je vidiet ze vlaky tam naberaju meskania. cize treba s tym nieco robit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod lostrail » 10. Aug 2020 13:31

To uz je zalezitost, ktora vznikne, ked nemenovany riaditel este nemenovanejsej spolocnosti doslova zakaze robit udrzbu. Ak modernizovat, urcite na vyssiu rychlost, ale ak tam ani len okuliarniky nemozu ist svojou maximalkou, mozno je problem niekde inde. Modernizacia je jednorazova zalezitost, preto by mala pocitat s buducnostou. Opravy a udrzba, to je celkom ina zalezitost a hlavne tento chory stav, ktory tu dnes je, by bolo potrebne cim skor odstranit.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 376
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 14. Aug 2020 00:06

Na základe dohody lídrov bude môcť Slovenská republika do roku 2027 využiť prostriedky z rozpočtu EÚ na rozvoj, infraštruktúru, reformy a investície v objeme 40,9 mld. eur (v bežných cenách), pričom táto obálka bude zahŕňať:
(1) doposiaľ nevyčerpané zdroje na politiku súdržnosti a rozvoj vidieka v rámci programového obdobia 2014 – 2020 vo výške približne 8 mld. eur;
(2) príjmy SR z VFR na obdobie rokov 2021 – 2027 v objeme približne 18,6 mld. eur;
(3) nenávratné príspevky z dočasného NEÚBG v objeme 7,5 mld. eur a
(4) pôžičky z NEÚBG vo výške 6,8 mld. eur.
Tento balík bude doplnený povinným spolufinancovaním z verejných zdrojov Slovenskej republiky vo výške 2,9 mld. eur.

Politika súdržnosti
Celkový rozpočet politiky súdržnosti v rámci VFR 2021 – 2027 bude 330,2 mld. eur (v cenách roku 2018). Výška kohéznej obálky Slovenskej republiky na roky 2021 – 2027 v rámci VFR bude 11,5 mld. eur (v cenách roku 2018) resp. 12,9 mld. eur (v bežných cenách), čo znamená, že Slovenská republika dosiahne tretiu najvyššiu mieru intenzity pomoci na obyvateľa vo výške 2 354 eur na 7 rokov (tzn. ročná intenzita 336 eur/p. c.). Výška dodatočných zdrojov na ReactEU bude 47,5 mld. eur (v stálych cenách 2018). Pre Slovenskú republiku z ReactEU na roky 2014 – 2020 v rámci NEÚBG bude určených približne 0,74 mld. eur v závislosti na vývoji ukazovateľov HDP a nezamestnanosti v roku 2020. Alokácia Fondu pre spravodlivú transformáciu (z angl. Just Transition Fund – JTF) sa ustálila na 7,5 mld. eur z VFR a 10 mld. eur z NEÚBG (v stálych cenách 2018).

Čo sa týka implementačných podmienok a flexibility, miera spolufinancovania EÚ zostáva zachovaná na 85 % pre menej rozvinuté regióny v rámci Európskych štrukturálnych a investičných fondov (EŠIF) a Kohézneho fondu, pre Interreg bude 80 %. Miera spolufinancovania pre viac rozvinuté regióny (Bratislavský samosprávny kraj – BSK) ostáva podľa návrhu EK na úrovni 40 %. Pre dekomitment (pravidlo vracania nevyužitých prostriedkov) platí pravidlo N + 3 roky pre záväzky rokov 2021 až 2026. Konečný dátum oprávnenosti výdavkov je 31. 12. 2029.

Pre najmenej rozvinuté regióny sa cieľ pre inovácie stanovuje na 25 % a cieľ pre zelené opatrenia na 30 %. V BSK bude potrebné vyčleniť 85 % zdrojov ERDF na inovácie a zelené opatrenia, z toho minimálne 30 % na zelené opatrenia. Tematická koncentrácia Európskeho sociálneho fondu+ (ESF+) predstavuje 25 % na sociálnu integráciu, 2 % na pomoc najodkázanejším osobám a 10 % na nezamestnanosť mladých. Možnosť transferu medzi ERDF, Kohéznym fondom a ESF+ sa zvýšila na 20 %.

Mechanizmus na podporu obnovy a odolnosti (RRF) v rámci NEÚBG
V závere rokovaní sa podarilo navýšiť objem RRF na 672,5 mld. eur v stálych cenách 2018 (oproti 560 mld. eur z pôvodného návrhu EK), z toho 312,5 mld. eur vo forme grantov (oproti 310 mld. eur z pôvodného návrhu EK) a 360 mld. eur vo forme úverov (oproti 250 mld. eur z pôvodného návrhu EK).

Doba na záväzky, čiže schválenie národných plánov obnovy a odolnosti, je pevne stanovená do konca roka 2023 a na platby, čiže implementáciu reforiem a investícií, do konca roka 2026. Do konca roka 2022 musí byť zaviazaných 70 % grantov, zvyšných 30 % do konca roka 2023.

Alokácia pre Slovenskú republiku z grantovej časti bude v stálych cenách 2018 približne 5,84 mld. eur (pre 70 % alokácie sú už dáta známe, pri zvyšných 30 % sa pri danom odhade vychádza z letnej ekonomickej prognózy EK).

Pre získanie prostriedkov z RRF bude každý členský štát povinný predložiť EK národný plán obnovy a odolnosti, ktorý bude obsahovať reformnú a investičnú agendu na roky 2021 – 2023. EK zhodnotí plány obnovy do dvoch mesiacov od ich predloženia, následne sa do 4 týždňov od hodnotenia EK príjme vykonávací akt kvalifikovanou väčšinou v Rade EÚ.

Zásada dodržiavania právneho štátu pri čerpaní prostriedkov z rozpočtu EÚ
Diskusia o prepojení dodržiavania zásad právneho štátu s rozpočtom EÚ bola jedným z náročných bodov zasadnutia ER. Lídri sa v záveroch ER dohodli na všeobecnejšej formulácii, pričom potvrdili, že je dôležité chrániť finančné záujmy Únie a rovnako aj to, že je dôležité dodržiavať zásady právneho štátu. Text je politickým kompromisom, ktorým sa riešenie tejto otázky odsunulo na nasledujúci samit lídrov.

Zdroj: INFORMÁCIA O PRIEBEHU A VÝSLEDKOCH MIMORIADNEHO ZASADNUTIA EURÓPSKEJ RADY V DŇOCH 17. – 21. JÚLA 2020 V BRUSELI
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 11. Okt 2020 12:44

Zmeny v OPII.

Projekt Uzol Bratislava bol vyradený. Rozdelil sa na čiastkové projekty a niektoré sa budú realizovať v najsledujúcom OP.

Nasledovné projeky budú fázované: Uzol Žilina, Palúdza - Liptovský Hrádok a Krásno nad Kysucou - Čadca.
V tomto OP budú realizované 1. fázy.

Fázovanie projektov D3 Brodno - KNM, KNM - Oščadnica a Oščadnica - Čadca, Bukov.

Projekt Zavedenie ERTMS na koridore č. IV Bratislava –Nové Zámky –Štúrovo/Komárno (ETCS L2 + GSM-R) bude vyradený. Nie je pripravený. Možno v ďalšom OP.

Projekt Rožňava - Jablonov nad Turňou bol vyradený zo zásobníka projektov. Projekt nie je možné financovať z prostriedkov EÚ.

Šaca - Košické Oľšany je modifikovaný. Realizovať sa bude II. etapa, ktorá prepojí R4 a D1. K rozdeleniu došlo z dôvodu rozdielnej projekčnej pripravenosti.
JASPERS odporúča financovať z eurofondov iba II. etapu, keďže I. etapa má problém s výsledkami CBA.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod rexino » 11. Okt 2020 19:48

Fázovanie pri D3 a Paludza-Hrádok znamená, že do 2023 sa aspoň začnú stavať?
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 187
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod nevo83 » 11. Okt 2020 20:06

nuz jedine vtedy ak by do aprila spustili VO na zhotovitela... s tym zeby doslo k zazraku a VO s podpisom zmluvy by dali za 1,5r.. co sa rste nestalo
nevo83
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 803
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 11. Okt 2020 21:16

Pri Palúdza - Liptovský Hrádok by to bolo realizovateľné, ale v prípade D3 sotva.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod vladik67 » 15. Nov 2020 11:34

https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=25197&p=235151#p235151

Tak toto je typické: "Podaj palec a chcem celú ruku". Majú už zmluvu na uzol a zabudlo sa na stanicu. Akoby stanice na východ SR od ZA a NT vrátane koľaji a perónov nebolo potrebné zrekonštruovať. Asi TV, MI a HN sú úplne ďaleko a KE s PO už niečo dostali. Peróny (nástupištia) im nie je potrebné zrekonštruovať, lebo EU fondy na obnovu sú len pre ZA a západ a odrobinky pre východ. Aj použité vozne zo západu sú ešte použiteľné pre východ, lebo trate nie sú elektrifikované. Apropo ešte aj diaľnice až na nekompletnú D3 už majú. Dokonca už aj plánujú výstavby cyklochodníkov, čo na východe vôbec nie je, až na časť KE. Na východe nie je potrebná ani Soroška, R2, R4 a dokonca záver D1 po SO - ale naoko ako priorita, bez náležitej prípravy takže výstavba niekde po 2030.
vladik67
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 424
Obrázky: 107
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod cableguy » 15. Nov 2020 11:46

Tak za toto sa max prihováram sto bodov pre MD ak sa mu toto podarí presadiť.. Staničné budovy najmä uzlov je potrebné akútne modernizovať.. Ale majú v pláne modernizácie staníc okrem Žiliny aj Čadcu aj napr Ružomberok verme že sa to rozbehne naplno, na východe už opravili Spišskú či Margecany, Prešov je takisto, Košiciam treba už len nástupištia a podchody Štrba aj LM budú na iných miestach takže tie sa modernizovať nebudú, ešte ostáva Kysak a Vrútky čiže na severe na hlavnej trase toho zas až tak veľa nie je
Naposledy upravil cableguy dňa 15. Nov 2020 11:49, celkovo upravené 1 krát.
cableguy
diskutujúci
 
Príspevky: 136
Založený: 03. Sep 2020 16:05

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Pacho » 15. Nov 2020 11:47

vladika si mimo temu , prosím presunúť do príslušnej témy.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 82
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 15. Nov 2020 17:00

nie je az tak mimo temu. ale mne sa celkom nepozdava opravovat stanice z fondu obnovy, este opravovat trate ano ale pri oprave stanic nevidim poriadnu pridanu hodnotu projektov. ved sa aj pise, ze Ministerstvo bude podľa neho pracovať na tom, aby presvedčilo EK, že investície do obnovy budov vrátane železničných staníc budú oprávnené. a nejake stanice sa aj opravuju tak potom neviem z coho. alebo minister zase len dava vyhlasenia do medii.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Pacho » 15. Nov 2020 17:07

ok, mne by to skôr pasovalo do témy regionálne rozdiely...... ale v podstate je to jedno, len aby sa zasa tuna nepísalo na dve strany "sever proti juhu".
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 82
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 15. Nov 2020 17:58

devil napísal:a nejake stanice sa aj opravuju tak potom neviem z coho

Drvivá väčšina z vlastných zdrojov ŽSR.

vladik67 napísal:Majú už zmluvu na uzol a zabudlo sa na stanicu.

Nezabudlo. Brusel staničnú budovu nezaplatí. Máme si to hradiť zo svojho.

vladik67 napísal:Akoby stanice na východ SR od ZA a NT vrátane koľaji a perónov nebolo potrebné zrekonštruovať. Asi TV, MI a HN sú úplne ďaleko a KE s PO už niečo dostali. Peróny (nástupištia) im nie je potrebné zrekonštruovať, lebo EU fondy na obnovu sú len pre ZA a západ a odrobinky pre východ.

PO je tam hádam omylom, na slovenské pomery stanica vo veľmi slušnom stave. KE nie sú na tom zle a ešte sa tam ide investovať do tretieho perónu plus zabezpečovacie zariadenie. V Trebišove sa postaví úplne nový TIOP...
Naopak Žilina vyzerá strašne. Tá stanica zamrzla v 80-tych rokoch. Na perónoch toto storočie pripomínajú iba informačne tabule. Podchod je otras, a to ho dávali kus dokopy, lebo náhodou do ZA prišla eurokomisárka pre dopravu. A opäť sa blíži obddobie, kedy sa steny stanice premaľujú na zeleno (pleseň :lol: ). Do toho donedávna kolorit bezdomovcov okupujúcich stanicu (vyriešila SBS). Jediná investícia sú dvere so senzorom na jednom vstupe, plechové sedadlá a rad vymenených dlaždíc skrz staničnú budovu od predstaničného priestoru ku podchodu (inde v staničnej budove nechali pôvodnú dlažbu :lol:) Neviem či na Slovensku existuje prestupná stanica v horšom stave...

vladik67 napísal:Aj použité vozne zo západu sú ešte použiteľné pre východ, lebo trate nie sú elektrifikované.

Čo má elektrifikácia s tým, že ZSSK nasadzuje šunty? Okrem toho chystá sa ďalší nákup/reko vozňov plus nákup dieselových rušňov k tomu. Práve zatiaľ pod drátmi premávajú najväčšie kraksne a zopár Jánošíkov to nevytrhne. Teraz majú prísť Regiopantery, ale neviem, nie som presvedčený o kvalite týchto vozov (ČD mali s nimi problémy).

vladik67 napísal:Dokonca už aj plánujú výstavby cyklochodníkov, čo na východe vôbec nie je, až na časť KE.

Toto nie je vôbec v kompetencii MDV SR ale samospráv... Dokonca sa výstavba cyklotrás financuje z IROP, nie OPII.
A neviem prečo píšeš o KE, keď Prešov má kopu cyklotrás, nejaké stavia (minimálne evidujem, že dostali peniaze) a ďalšie bude stavať. Sú samosprávy, ktoré na cyklochodníkoch dlhodobo postupne pracujú a získavajú na tieto projekty granty.

vladik67 napísal:Apropo ešte aj diaľnice až na nekompletnú D3 už majú.

Najmä to Višňové :lol:
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod cPalo » 15. Nov 2020 18:45

jarino napísal:
vladik67 napísal:Apropo ešte aj diaľnice až na nekompletnú D3 už majú.

Najmä to Višňové :lol:

Takže jeden chýbajúci úsek preváži všetky ostatné na strednom a východnom Slovensku?
Ja len, že je nemiestne argumentovať jedným úsekom (mimo misu). :idea:
cPalo
diskutujúci
 
Príspevky: 245
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod sendvo » 15. Nov 2020 19:16

vladik67 napísal:https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=25197&p=235151#p235151

Tak toto je typické: "Podaj palec a chcem celú ruku". Majú už zmluvu na uzol a zabudlo sa na stanicu. Akoby stanice na východ SR od ZA a NT vrátane koľaji a perónov nebolo potrebné zrekonštruovať. Asi TV, MI a HN sú úplne ďaleko a KE s PO už niečo dostali. Peróny (nástupištia) im nie je potrebné zrekonštruovať, lebo EU fondy na obnovu sú len pre ZA a západ a odrobinky pre východ. Aj použité vozne zo západu sú ešte použiteľné pre východ, lebo trate nie sú elektrifikované. Apropo ešte aj diaľnice až na nekompletnú D3 už majú. Dokonca už aj plánujú výstavby cyklochodníkov, čo na východe vôbec nie je, až na časť KE. Na východe nie je potrebná ani Soroška, R2, R4 a dokonca záver D1 po SO - ale naoko ako priorita, bez náležitej prípravy takže výstavba niekde po 2030.


toto je zasa taka typicka slovenska diskusia typu ten zmrd sused ma viac ako ja :D

bol si vobec niekedy v ziline? presiel som mnohymi stanicami na slovensku ale na zilinsku stanicu len tak nieco nema. je to najhnusnejsia najzaostalejsia stanica na slovensku ze aj bratislavska hlavna stanica sa na nu pozera so zavistou. naposledy sa tam rekonstruovalo pred 50timi rokmi. takto nema vyzerat prestupny uzol v 21. storoci v krajine EU. ale prepac nabuduce ked sa budu rozhodovat priority tak radsej uprednostnime staru lubovnu, a ten terminal intermodalnej dopravy sa mal radsej stavat v poltari ako v ziline :D
Obrázok používateľa
sendvo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 20
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien Ⓐ / original Zilina

O. T.: Operačný program doprava

Odoslaťod KN.SK » 15. Nov 2020 19:19

No tak, Žilina (49°13′22″S 18°44′24″V) je len o pár (25, sekundu zanedbajme) zemepisných minút západnejšie než stredná Banská Bystrica (48°44′19″S 19°09′25″V), a Višňové/Hoblík je východne od nej. 1454
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3495
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Peter_CA » 15. Nov 2020 21:25

jarino napísal:Na perónoch toto storočie pripomínajú iba informačne tabule.

A aj to asi iba preto, že na staré pragotrony im došli náhradné diely :lol:
jarino napísal:Podchod je otras, a to ho dávali kus dokopy, lebo náhodou do ZA prišla eurokomisárka pre dopravu.

Najhoršia a najmokrejšia časť pod Hviezdoslavovou patrí mestu, nie?
jarino napísal:Jediná investícia sú dvere so senzorom na jednom vstupe

Ktoré večne nefungujú :lol:
jarino napísal:Teraz majú prísť Regiopantery, ale neviem, nie som presvedčený o kvalite týchto vozov (ČD mali s nimi problémy).

Toto by mala byť nová generácia s prerobenými podvozkami (asi najväčšia bolesť), takže očakávam nové detské choroby

Inak, čo považujem za ťažký fail obnovy vozňového parku je nákup nových vysokopodlažných vozňov klasickej konštrukcie pre regionálnu dopravu. Evidentne ZSSK zamrzla niekde v 90. rokoch. Niečo ako keď SAD Žilina nakupovala v roku 2018 nové vysokopodlažné autobusy (v roku, keď susedia v MSK ich prevádzkujú rádovo v kusoch, zakúpených naposledy okolo roku 2010).
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 574
Obrázky: 29
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod IceFox » 15. Nov 2020 22:32

Nechcem tu dávať "údeného sleďa" ale Žilina si zaslúži celkovú rekonštrukciu skôr ako náhodne výstrely do vzduchu typu reko Rimavská Sobota alebo reko Alekšince.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 906
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 16. Nov 2020 09:33

Drvivá väčšina z vlastných zdrojov ŽSR....Nezabudlo. Brusel staničnú budovu nezaplatí. Máme si to hradiť zo svojho.
cize minister len dava svoje vyhlasenia do medii. uz to treba brat s rezervou.

Nechcem tu dávať "údeného sleďa" ale Žilina si zaslúži celkovú rekonštrukciu skôr ako náhodne výstrely do vzduchu typu reko Rimavská Sobota alebo reko Alekšince.
vsak nech ju opravuju ibazeby to mala byt nejaka megalomania na ktoru nemaju peniaze.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod vladik67 » 16. Nov 2020 09:39

Pacho napísal:vladika si mimo temu , prosím presunúť do príslušnej témy.


ak sa bavíme o projektoch, ktoré z EU pôjdu do dopravy, a o železniciach sa prispieva práve sem, tak nevidím dôvod to riešiť v téme regionálne rozdiely, kde sa všetko rieši so všetkým len všeobecne
vladik67
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 424
Obrázky: 107
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 16. Nov 2020 09:44

Ja plne chápem, že minister to uvažuje financovať v rámci tzv. "zelených investícií", z ktorých štát plánuje obnovu svojich budov (a v rámci toho spraviť z nich nízkoenergetické). Len neviem, či to je časovo stihnuteľné (ak by to Brusel vôbec mal záujem financovať). Osobne si myslím, že stanice v ZA aj BA by vzhľadom k príprave (tá je nulová) mohli byť hotové až v roku 2030.
A keď sme už pritom, súčasné budovy by bolo najlepšie zbúrať a na nové vypísať architektonickú súťaž, nech tie stanice nevyzerajú ako všetky doterajšie rekonštrukcie/novostavby ŽSR. Napríklad stanica v SNV akurát rekonštrukciou prešla z 80-tych rokov na roky 90-te :lol:
Pritom by bolo vhodné spolupracovať aj s dotyčnými mestami, aby tie v rámci IROP + svoje peniaze dali do poriadku predstaničné priestory. Žilina to má v centre, tak si myslím, že tá by mala určite záujem. Tam boli plány Hviezdoslavovu zapustiť do zeme, síce by to bolo na mesto dosť finančne náročné, aj keď nie nemožné (teraz je to čistý Balkán). Doteraz jedinečnú príležitosť to vyriešiť mali Košice, lenže zakonzervovali ten pôvodný stav (Ukrajina líznutá Albánskom) na x rokov ďalej.
Okrem BA a ZA by som to ešte teoreticky aplikoval na iné stanice, napr. Trenčín, Nové Zámky (neviem ako je na tom budova, peróny sa robili asi pred rokom), Zvolen (to isté čo NZ).
Na východe KE sú vyriešené inou formou, PO možno by zniesol menšiu rekonštrukciu (inak je v omnoho lepšom stave ako iné stanice), PP sa opravuje v etapách roky, tak možno Štrba (kde by pri preložke trate musela byť stanica postavená inde).

Peter_CA napísal:Najhoršia a najmokrejšia časť pod Hviezdoslavovou patrí mestu, nie?

To je síce pravda, ale časť ŽSR tiež nie je v top stave. Pripúšťam, že v tomto prípade ŽSR krivdím.

cPalo napísal:Takže jeden chýbajúci úsek preváži všetky ostatné na strednom a východnom Slovensku?
Ja len, že je nemiestne argumentovať jedným úsekom (mimo misu). :idea:

Akurát že on tvrdí "aj diaľnice ... už majú". Takže fakt nerozumiem čo je na mojom tvrdení mimo misu.
Mimo toho akosi chýbajú ďalšie dva úseky (Turany - Hubová a Hubová - Ivachnová), pričom pri druhom zmienenom ešte budú na MDV SR búchať šampanské, ak bude do 2023...

Z môjho pohľadu preváži. Niekto druhý môže mať na to iný názor, ale tento pohnojený projekt smerákmi nás bude stáť ešte kopu peňazí. Takže ešte aj v tom preváži ostatné úseky :lol:
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod cPalo » 16. Nov 2020 10:12

jarino napísal:
cPalo napísal:Takže jeden chýbajúci úsek preváži všetky ostatné na strednom a východnom Slovensku?
Ja len, že je nemiestne argumentovať jedným úsekom (mimo misu). :idea:

Akurát že on tvrdí "aj diaľnice ... už majú". Takže fakt nerozumiem čo je na mojom tvrdení mimo misu.
Mimo toho akosi chýbajú ďalšie dva úseky (Turany - Hubová a Hubová - Ivachnová), pričom pri druhom zmienenom ešte budú na MDV SR búchať šampanské, ak bude do 2023...

Z môjho pohľadu preváži. Niekto druhý môže mať na to iný názor, ale tento pohnojený projekt smerákmi nás bude stáť ešte kopu peňazí. Takže ešte aj v tom preváži ostatné úseky :lol:

Už som si zvykol na chytanie za slovíčka, lebo slovo majú, znamená že ich majú. ;)
Môžeš to brať ako chceš, rozostavaný úsek je viac ako nenakreslený. Reálne je iba jeden nerozostavaný a to je alfa-omega.
Alias, rok 2024 je bližšie ako rok 2038 aj v Kocúrkove. ;)
cPalo
diskutujúci
 
Príspevky: 245
Založený: 07. Jan 2020 15:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.