Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Peter_CA » 12. Jún 2022 18:07

asdf napísal:
Pacho napísal:na maličkom sk snívať o IC vlakoch je nezmysel. Nazvali to IC len pre image, ale v skutočnosti sú to bežné rýchliky. Keby chceli skutočné IC, tak na trati KE-BA, by mohol mať tak 5´zástavku akorát v ZA. a to by sa určite neuživil.


Čo sú to skutočné IC? Vlaky obdobnej kategórie aj na "západe" zastavujú v priemere raz na hodinu jazdy.

Ako kde, v takom Holandsku je Intercity niekde na úrovni našich REXov :) Celkovo ma fascinuje toto dlhoročné slovenské onanovanie nad kategóriami vlakmi a kto je "hodný" čím jazdiť (viď ten posledný článok), keď nám tu nefungujú absolútne základy.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Lorenc » 13. Jún 2022 11:12

39597

Mohli by tam na tie dve zastávky Žilina Poprad dať ten railjet :-)
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 110mat110 » 13. Jún 2022 16:08

Pozri sa na rjx 160 z BA do Zurichu. Obcas ma zastavky 15 min. Od seba
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 15. Jún 2022 19:16

Zda sa, ze vo Valalikoch sa fakt ide nieco zomliet... viewtopic.php?f=35&t=26197
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod badger-FB » 16. Jún 2022 16:40

To je dobre. Košice môžu byť a aj by mali byť a mali by mať veľký priemyselný park a aj menšie v okolí. Potom už len aby tam boli aj slušní investori. :) Aj keď to vždy bude "okraj záujmu", lebo je to jednoducho východ Európy a ešte navyše pomaly sused rozbušky, takže aj toto pásmo zohráva rolu, ale práve preto nepíšem, že MI, TV, ale KE. :) Ten USS tu nebude naveky a aktuálna geopolit. sit. urýchľuje jeho koniec, zosekávanie aktívit. Tí zamestnanci môžu dostať aj 20 platov, raz zostanú bez príjmu ... aj tak je zázrak, že to dodnes funguje, lebo ocieliarňam sa moc v Európe nedarí + po bačovaní AR je to zázrak.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod asdf » 18. Jún 2022 07:38

DrX napísal:Rozumne nazory

Viď Peter_CA. To isté je aj v ČR, kde EC z Budapešti "nemôžu" zastavovať v České Třebové, čo má prostý výsledok toho, že z Brna do Chocne napriek nepomeru infraštruktúry (železničný koridor vs. dosť besná cesta I. triedy) jazdím autom, pretože proste tú hodinu, keď tam potrebujem, nič nejde...
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 22. Jún 2022 12:18

Tak mozno sa nakoniec dozvieme, ako to bolo s kosickymi elektrickami, kedze uz to vysetrje NAKA: https://kosice.korzar.sme.sk/c/22944147 ... -naka.html
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 23. Jún 2022 16:02

Este k vlakom: rakusaci hlasia, ze od septembra 2024 sa ma zelektrifikovat trat Vieden-Marchegg-Bratislava a maju sa tam zaviest RJ/EC expresy v 2-hod takte, pricom cast z nich bude pokracovat do Kosic. Cize je predpoklad, ze pocet IC/ECciek KE-VIE sa navysi, a ze sa uz nebudu motat 40 minut po Blave tak ako je to teraz:
https://www.schienencontrol.gv.at/files ... islava.pdf
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ferguson » 24. Jún 2022 06:29

Rakusania budu elektrifikovat svoju cast a ZSR nasu cast? Aby z toho nebola hamba :D
O zdvojkolajnenie nie je zaujem?
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 335
Obrázky: 14
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 25. Jún 2022 17:01

Možno pôjdu na zotrvačnosť :D
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 25. Jún 2022 18:47

nasa cast sa do 2024 nestihne, uz to tu bolo. bohuzial co je horsie, tak ti idioti namiesto povodneho planu, kde sa pocitalo s druhym novym mostom, tak osekali projekt a do linie druhemo mostu nabachaju trakcne stlpy, zaroven bude tuism vyse rocna odstavka trate .. realne skor dva roky, cize uplna katastrofa ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 28. Jún 2022 19:08

No a kedy to teda ma byt hotove na nasej strane? Rakusaci zda sa v 9/2024 planuju byt hotovi.

A este jedna neprekvapujuca sprava:
Nemecká zbrojovka ponúkala vláde fabriku na východnom Slovensku. V Naďovom tendri neuspela
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pa3ck » 01. Júl 2022 08:21

Príchos Volva ku Košiciam oficiálne potvrdený
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod MVO » 01. Júl 2022 09:26

nechapem, ako mohlo VOLVO priist, ked R2 nie je hotova :D
MVO
diskutujúci
 
Príspevky: 185
Obrázky: 12
Založený: 20. Jún 2014 13:08

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pa3ck » 01. Júl 2022 09:40

Zjavne im je jedno, či k nim budú kamióny jazdiť po slovenskej alebo maďarskej diaľnici...
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 01. Júl 2022 11:10

Tak še podarilo: viewtopic.php?f=35&t=26219 . Dalsi Tokaj pripraveny...
Uz len nech k nej dostavaju R2, potom D1 po Siravu, a vsetko bude jak ma byt.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 01. Júl 2022 13:49

volvo je čínske. Sú to väčší "kapitalisti" ako korejci. Len aby mali dostatok pracovnej sily, hlavne na operatórske funkcie. R2, ich určite netankuje, stačí keď dostavajú rozostavanú R4, a majú elegantný prístup na európske dalnice. Väčší problém určite majú s dostavba pacholandu a D3, aby sa dostali pohodlne do švédska :D
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 01. Júl 2022 14:43

len aby tam aj pracoval nejaky slovak,, je to dost blizko Ukrajinskych hranic,
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 01. Júl 2022 14:51

R2 ich tankovat urcite bude, kedze im tam budu dochadzat ludia z hladovych dolin az od Velkeho Krtisa. Tak mozno pritlacia aj na R7 :-).
No a cez pacholand urcite do Svedska chodit nebudu, kedze polska dialnica im zachvilu zacina uz v Nowom Targu, takze naco sa trepat naokolo blizsie?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod michaelse » 01. Júl 2022 15:20

volvo ma vela investovane v madarsku tak dialnica do madarska zrejme zavazila
a ja by som sa necudoval keby ratali hlavne s lacnou pracovnou silou z ukrajiny, situacia to doslova ponuka, realne urcite podlezu mzdu nitrianskeho landroveru
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 01. Júl 2022 20:01

Tak uz sa riesia aj nove spoluprace a vyvolane investicie viewtopic.php?f=35&t=26221

Štát postaví pre automobilku Volvo a ďalšie východoslovenské podniky centrum na školenie a výcvik ľudí za 40 miliónov, hovorí minister hospodárstva Richard Sulík. Investíciu Volva porovnáva s príchodom Jaguara do Nitry, kde následne výrazne klesla nezamestnanosť. https://e.dennikn.sk/2917372/prilakanie ... 9?ref=mwat (toto by sa zislo pridat do Monitoringu, kto ma predplatne. D)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 01. Júl 2022 20:02

DrX napísal:R2 ich tankovat urcite bude, kedze im tam budu dochadzat ludia z hladovych dolin az od Velkeho Krtisa. Tak mozno pritlacia aj na R7 :-).
No a cez pacholand urcite do Svedska chodit nebudu, kedze polska dialnica im zachvilu zacina uz v Nowom Targu, takze naco sa trepat naokolo blizsie?

no neviem či to bude až také dramatické, ako popisuješ. Čo myslíš, koľko ľudí bude dochádzať z VK?. 1 -2 autobusy rano a večer?: Čiže o koľko sa navýši doprava celkovo?. Do KII dochádzajú ľudia, z oravy, kysúc, alebo z liptova..... a nikde koly tomu nemuseli stvať dialnice, v sumáre je to niekoľko autobusov, ktoré veľmi neovplyvnia intenzity.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 01. Júl 2022 20:09

a ešte tak pre srandu, som si do googla nahodil trasu goteborg - valaliky, a predstav si, jedna trasa vedie cez pacholand .Čiste teoreticky, keby bola D1+D3 až do poľska, tak asi by to bolo najlepšie spojenie .
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 01. Júl 2022 21:46

myslim ze zavazilo aj letisko, nova M30, vysoke stimuly, lokalita je husto zaludnena oblast. len KE a KS je viac ako 300k obyvatelov a dalsie statisice saris, zemplin a gemer. nikde okrem sirsieho okolia BA nie je taky potencial pracovnej sily.

urcite treba prioritne dokoncit obchvat KE aj s prvou etapou. to snad bude zmluvny zavazok. tiez sa tam krizuju trate do madarska, na zemplin aj gemer tak by mohla byt vyuzivana aj zeleznica.

je to velka udalost a dokazuje presne to co tu piseme uz roky. na taketo investicie su dialnice nevyhnutne ale ani tie nemusia stacit. zatial ziadna takato investicia neprisla tam kde dialnica nie je. ja som mal nejake info asi spred 2 tyzdnov od ludi co robia v tomto priemysle uz roky ze je to velmi otazne ako sa rozhodnu takze je to velka udalost.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 01. Júl 2022 21:54

Pacho napísal:a ešte tak pre srandu, som si do googla nahodil trasu goteborg - valaliky, a predstav si, jedna trasa vedie cez pacholand .Čiste teoreticky, keby bola D1+D3 až do poľska, tak asi by to bolo najlepšie spojenie .


no to si asi dal do google.pacholand, lebo normalny google mne ukazuje vzdy primarne cez Krakow - 17h (alternativne cez Prahu za 19h).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.