Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 31. Mar 2024 12:04

Myslim, ze piseme to iste. Ano, velka cast tu bola, a smerovala zo slovenskych dolin smerom na juh na Budapest: https://i.pinimg.com/originals/3e/d8/f0 ... c9cd57.jpg
A noveho sa potom postavilo len velmi malo, len prepoje, co chybali, aby sa dalo zariadit juzne spojenie Slovenska.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 13. Apr 2024 06:16

Vraj priame vlaky z Kosic (resp Hanisky) az do Kyjiva uz do konca roka... https://kosicednes.sk/spravy/z-kyjeva-d ... at-autobus
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 13. Apr 2024 12:18

no nie zlý nápad, keby to vyšlo, tak paráda. Pre blízkosť Volva, tá širokorozchodná má potenciál. Volvo má 100% čínsky kapitál, čiže by mohli voziť autá až dočíny/z číny vlakom. Bolo by to lacnejšie, ako lietadlom a rýchlejšie ako loďou. Len na to by musel dať požehnanie RF.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 13. Apr 2024 13:30

otázkou zostáva koľko % výroby bude smerovať do Číny. Čína už nie je závislá od dovozu áut, a vlastne čoskoro skončí aj prestíž mať auto z Európy. takmer všetko sa za vidinou ušetrených nákladov začalo vyrábať v Čine a oni teraz už vedia nielen vyrábať ale aj navrhovať.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod plš » 13. Apr 2024 13:42

Vážení, vy dvaja ste akože zaspali čas. Vlaky dnes cez Rusko a Ukrajinu nepremávajú pre vojnu. Ucelené nákladné vlaky organizované logistickou firmou Dachser obchádzajú Rusko z juhu. Nákladné vlaky prevažne kontajnery zmenili smer t.j. Čína Si An - Kazachstan - Azerbajdžan - Čierne more - Rumunsko - Budapešť, následne viac smerov po Európe.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 13. Apr 2024 16:20

plš, pokiaľ si si nevšimol, nechal som tam poznámočku, že by to muselo byť s požehnaním RF. stači? Tiež velice pochybujem, že by cez čierne more , rumunsko až do budapešti fungovala ŠRT. Ešte poznámku, volva sa už niekoľko rokov vyrábajú aj v číne, takže treba skôr uvažovať o preprave čína - Haniska, resp čierna nad tisou. Toto som uviedol, ako zaujímavý potencial pre využitie ŠRT. Keď sa nemýlim, tak čína využíva tiež rozchod ŠRT, čiže by to mohlo ísť bez prekaladania.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Kvík » 13. Apr 2024 19:07

Čína má štandardný rozchod 1435 mm a ideálne by bolo, keby naň prešla aj Ukrajina.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 273
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod plš » 14. Apr 2024 07:33

Pacho, Ty si človek normálny, uvažuješ normálne podmienky. Lež dnes vládne Európe svatá Uršula, ktorú drží pod krkom svatý Biden. To slovensko-ukrajinské riešenie je do normálna aj do čias Uršuly. Ako skončí doba Uršulínska potom bude za normálna zapojené aj Rusko.
S tým ŠRT ma Kvik zavzdušnil. Čítam mesiace o ťažkých vlakoch s uhlím a kontajnermi po Transsibírskej magistrále, ale nenapadlo ma ani omylom, ako poriešili hranicu predel Rusko Čína na železnici. Nikde sa o prekládke a lá Čierna nad Tisou nepíše. Zatiaľ Rusko a postsovietske štáty od koľaje 1520 mm neodišli a mnohé po deväťdesiatych rokoch museli a ešte musia dostavať a sceliť svoje železničnej siete.
Ináč ten Kvikov návrh je zmätočný. Totiž Rusko sa po vyhnaní z Uršulinej Európy vrátilo ku svojim bývalým partnerom v ZSSR t.j. stredoázijským rebublikám, ponukajú aktuálny prebytok plynu a jadrovú energetiku. Rusko, Čína, BRICS aj ŠOS sú v pohybe, nikto nevie ako bude vyzerať budúca jar či leto.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 14. Apr 2024 08:40

Kvík napísal:Čína má štandardný rozchod 1435 mm a ideálne by bolo, keby naň prešla aj Ukrajina.


neviem prečo, som doteraz žil v domnení, že čína používa 1520mm, tuna ako píše plš, vzniká otázka kde a ako to čínania prekladaju?: Čo sa týka prechodu ukrajiny na normálny rozchod, je absolútne nereálne, tak ako európa nie je schopná za 100rokov, preisť na automatické spriahadla, bežne používané od USA cez ukrajinu RF , indiu.....je to daň, za to , že železnice, začala riešiť europa ako prvá .
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 110mat110 » 14. Apr 2024 09:34

Bud prehadzuju kontajnery alebo sa prehadzuju podvozky na vagonoch. Napr v Mongolskom Zamyn uud na BAM
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 407
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 14. Apr 2024 11:42

v čiernej tiež niekedy prehadzovali podvozky, aby sa nemuselo prestupovať.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod plš » 14. Apr 2024 13:15

Ináč buďme radi, že slovenská vláda sa s ukrajinskou dohodli na širšom prepojení železnice do Košíc. Nie náročným úpravou prepojenia ŠRT z Hanisky na košické letisko Ukrajinci získajú bezpečné letecké napojenie na svet, košické letisko rozšíri prevádzku a efektívnosť prevádzky. A to za malé peniaze. Keď to skončí a sa opustí, tak Ficovi nebude nik nadávať, že vyhodil ťažké miliardy. Tak ako Ficovci urobili bomba-vratný prepoj nepoužívaného potrubia z elektrárne Vojany späť na Ukrajinu. Prečo buďme radi? Kým Rusi vozili ucelené železničné vlaky z Číny do Európy v obchod Ukrajiny, tak bola preferovaná vetva ŠRT do Polska kdesi do Sliezska. Neverím, že podobná úprava ako na ŠRT v Haniske nie je realizovaná aj tam v poľskom Sliezsku.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Miro » 14. Apr 2024 14:26

Pacho napísal:v čiernej tiež niekedy prehadzovali podvozky, aby sa nemuselo prestupovať.


Podvozky na osobných vlakoch sa prehadzovali v Čope, sám som to zažil v r. 1979 ako študent, keď sme cestovali na návštevu do Leningradského elektrotechnického inštitútu. Vtedy jazdili priame vlaky z Prahy do Moskvy aj vtedajšieho Leningradu.
Prehadzovali sa aj podvozky u niektorých nákladných vozňov, bežne sa u nás dali vidieť vozne sovietskych železníc (najmä cisterny) radené v našich nákladných vlakoch. Väčšina tovarov sa však v Čiernej prekladala.
Na spojenie sovietskych vozňov s našimi sa používali tzv. spojovacie vozne, tu je článok o nich:
https://www.parostroj.net/katalog/nv/cl ... _vozy.php3
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 06. Máj 2024 07:20

ked tak pozeram rannu mapu, okrem BA su kolony od cca 15-30 min

vjazd do NR od NZ
veca-Sala
prietah KN najma od zapadu
NZ cez kruhovu krizovatku od severu na juh
ZV smer zapad
sl lupca - BB
vzjazd do KE saca od moldavy, most vss
vjazd do PO od kapusian
RK od zapadu
kostany-MT
strecno
ll-ZA
KM

KK-PP a obchvat RS ale tam pracuju na ceste a su obmedzenia
SE, a TT na pocudovanie celkom v normale

z toho na juhu 7 z coho sa riesi BB a mozno sa zacne SA, a na severe 6 z coho sa riesia 5, cize vsetko okrem kostian. co na to Pacho a spol. (?)
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 06. Máj 2024 08:47

Ked to pozeram o hodinu neskor tak to vyzera takto

vjazd do NR od NZ - OK
veca-Sala - OK
prietah KN najma od zapadu - OK
NZ cez kruhovu krizovatku od severu na juh - kratke obmedzenie v meste ake je v kazdom meste
ZV smer zapad - kolona, prace na ceste
sl lupca - BB - OK
vzjazd do KE saca od moldavy, most vss - Saca, kolona na semafore, VSS kratka kolona
vjazd do PO od kapusian - kolona
RK od zapadu - kolona
kostany-MT - OK
strecno - kolona
ll-ZA - OK
KM - kolona, ale kratsia ako zvycajne.

Na juhu je zo 7 miest 6, kde su spickove kolony, z toho sa dve riesia
Na severe su zo 6 miest 2, kde su spickove kolony (tie sa neriesia), zvysok sa riesi. Este ta opravim, LL-ZA sa neriesi. to sa bude riesit az privadzacom.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 631
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 06. Máj 2024 09:57

kratke zdrzanie ako v NR je aj v PO a teraz zase na "mercury kruhaci" v NZ a to je len okresne mesto. strecno uz tiez prejazdne. mimo spicky vycnieva len RK a KM.

to ll-ZA je nieco na sposob ivanka-NR. pokial bude privadzac do ZA a do NR nie, je to zase diskriminacia juhu.

pokial nie je aspon podpisana zmluva so zhotovitelom SA sa neriesi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 06. Máj 2024 10:25

devil napísal:to ll-ZA je nieco na sposob ivanka-NR. pokial bude privadzac do ZA a do NR nie, je to zase diskriminacia juhu.

Pisal si, ze na severe sa rieši 5 zo 6, okrem Koštian. Na to som ťa upozrnil že LL-ZA sa nerieši. A je to rovnako zlé ako SnV alebo NR.
Ja podporujem všetkými 10timi preložku Nitra - Komjatice, rovnako ako podporujem preložku Porúbka - ZA a rovnako podporujem aj privádzač do SnV.
Všetky tieto stavby mali byť postavené súčasne s diaľnicou alebo v krátkom čase po (1 rok).
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 631
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 06. Máj 2024 11:23

OK, riesi sa 4 zo 6. na juhu zatial 1 zo 7. vidis ten nepomer ?

potom na severnej R3 sa stavia (nech to ide akokolvek pomaly) treti obchvat, na juznej R3 ziadny. komarno nema obchvat a druhej strane dunaja ho maju uz desatrocie.

privadzac SnV? ani SA nebude mat privadzac ani ked bude obchvat (na R1 ides cez cabaj alebo cez sopornu) ani LV nemaju privadzac a ides po cestach 2/3 triedy
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 06. Máj 2024 13:36

devil napísal:OK, riesi sa 4 zo 6. na juhu zatial 1 zo 7. vidis ten nepomer ?

rieši sa 4 zo 4, kde sú denne kolóny (nie špičkové). Na juhu sa rieši 2 z 1, kde sú špičkové kolóny. Vidíš ten nepomer?

devil napísal:otom na severnej R3 sa stavia (nech to ide akokolvek pomaly) treti obchvat, na juznej R3 ziadny. komarno nema obchvat a druhej strane dunaja ho maju uz desatrocie.

Videl si rozdiel v šírkových parametroch?
sever https://www.google.com/maps/@49.2623692 ... ?entry=ttu
juh https://www.google.com/maps/@48.3620066 ... ?entry=ttu

Co sa týka Komárna. Keď nevieme postaviť obchvat mesta, kde denne kolabuje doprava (Senica, Šaľa, KnM, Prievidza), prečo by sme mali vedieť postaviť obchvat mesta, kde je to relatívne v pohode. Tým nechcem povedať, že sa obchvat Komárna nemá starať, ale že zoznam miest, kde už mal byť obchvat postavený je podstatne dlhší.

devil napísal:privadzac SnV? ani SA nebude mat privadzac ani ked bude obchvat (na R1 ides cez cabaj alebo cez sopornu) ani LV nemaju privadzac a ides po cestach 2/3 triedy

Levice majú pripojenie na R1 20km za 20minút (60kmh), čiastočne po dobrej ceste, čiastočne cez obce.
Šaľa ma pripojenie na R1 (smer západ) cez Galantu 19km za 16minút (70kmh) po ceste prvej triedy, alebo smer východ cez čabaj 25km za 25minút. Vo všetkých prípadoch je prdlženie trasy oproti vzdušnej trase cca 20% (čo je relatívne bežné).
Naproti tomu zo špiskej je na diaľnicu 12km za 14 minút (52kmh) a predlženie je takmer 100% (6,5km vzduchom vs 12km po ceste). Privádzač LL je ešte extrémnejší. 9,2km za 11minút vs 3,5km vzdušnou čiarou.

Ešte vymysli niečo, ako je na tom sever lepšie a juh na to dopláca.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 631
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 06. Máj 2024 20:04

Najnovsie sa odhady o Turany Hubova splhaju k 2 mld EUR: https://index.sme.sk/c/23325399/cena-za ... l?ref=njct
To fakt za tu cenu mozu dostavat vsetky chybajuce casti R2 a prepojenie vychod-zapad je vyriesene. Realita ale bude opacna: vsetky peniaze sa najblizsich 10 rokov budu liat do D1, D3 a R4, aby sa v pacholande necitili okradani :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 07. Máj 2024 08:55

dal som si cas a namahu si to znovu prejst. nie je ziadne 4 zo 4. su 2: RK a KM. zvysok su spickove kolony alebo ani to nie. strecno cez den pekne svieti na zeleno, dnes ani cez spicku nebol problem.

Videl si rozdiel v šírkových parametroch?
sever https://www.google.com/maps/@49.2623692 ... ?entry=ttu
juh https://www.google.com/maps/@48.3620066 ... ?entry=ttu


videl, stacilo ist trochu nizsie
https://www.google.com/maps/@48.3534954 ... &entry=ttu
a je uplne irelevantne porovnat dedinu kde po ulici prejde par ludi denne s centrom mesta mesto kde sa mota radovo viac ludi. toto sa na orave horko-tazko riesi, na juhu zase nic.

Co sa týka Komárna. Keď nevieme postaviť obchvat mesta, kde denne kolabuje doprava (Senica, Šaľa, KnM, Prievidza), prečo by sme mali vedieť postaviť obchvat mesta, kde je to relatívne v pohode. Tým nechcem povedať, že sa obchvat Komárna nemá starať, ale že zoznam miest, kde už mal byť obchvat postavený je podstatne dlhší.
tak toto som chcel lepsie overit. PD a SE boli vcera (teda v pondelok) aj dnes zdrzania okolo 10 minut, SA o nieco viac, KN malo dnes 25, vcera cez 30 minut, to su zdrzania krajskeho mesta v okresnom meste. bol postaveny novy most cez dunaj uz bez obmedzenia tonaze, mozno aj kvoli uzavierkam pri medvedove. takze ten tvoj zoznam miest uz asi nie je uplne aktualny a situacia sa zmenila.
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=49455

Levice majú pripojenie na R1 20km za 20minút (60kmh), čiastočne po dobrej ceste, čiastočne cez obce.
Šaľa ma pripojenie na R1 (smer západ) cez Galantu 19km za 16minút (70kmh) po ceste prvej triedy, alebo smer východ cez čabaj 25km za 25minút. Vo všetkých prípadoch je prdlženie trasy oproti vzdušnej trase cca 20% (čo je relatívne bežné).
Naproti tomu zo špiskej je na diaľnicu 12km za 14 minút (52kmh) a predlženie je takmer 100% (6,5km vzduchom vs 12km po ceste). Privádzač LL je ešte extrémnejší. 9,2km za 11minút vs 3,5km vzdušnou čiarou.
tak to je naozaj "ohromny" rozdiel. vzdusnou ciarou je to trochu menej v kazdom nasom pripade. aj cez dediny ides vo vsetkych pripadoch. tam ide najma o to ze 5 km by sa dalo usetrit ak by sa dalo pripojit z jestvujucej cesty a nemuselo by sa vojst do LE. ale na to netreba cely privadzac.

Ešte vymysli niečo, ako je na tom sever lepšie a juh na to dopláca.
to som uz spocital. 8 miliard na dialnice za 30 rokov z toho 3 mld. do ZA a 5 mld. pre 7 dalsich krajov. takze poziadavka mala byt tomu zodpovedajuci vyber dani z tohto regionu a na D1/D3 20.000 intenzita hned pri spusteni, v tuneloch okolo 30.000.

To fakt za tu cenu mozu dostavat vsetky chybajuce casti R2 a prepojenie vychod-zapad je vyriesene. Realita ale bude opacna: vsetky peniaze sa najblizsich 10 rokov budu liat do D1, D3 a R4, aby sa v pacholande necitili okradani :-)
R4 ma nevyhodu ze nie je pri ziline ale inak by sa na nej radi nabalili. samozrejme ako R24,5 namiesto toho aby najskor vyriesili zavady. na toto existuje len jediny liek, skrtit kohezny fond aby im nevydalo na niekolkostomilionove megalomanie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 07. Máj 2024 13:10

devil napísal:videl, stacilo ist trochu nizsie
https://www.google.com/maps/@48.3534954 ... &entry=ttu
a je uplne irelevantne porovnat dedinu kde po ulici prejde par ludi denne s centrom mesta mesto kde sa mota radovo viac ludi. toto sa na orave horko-tazko riesi, na juhu zase nic.

A mimo obcí a smerové vedenie si si tiež pozrel? Samozrejme, že Krupina je na zozname obcí, ktoré už mali mať obchvat.

devil napísal:tak toto som chcel lepsie overit. PD a SE boli vcera (teda v pondelok) aj dnes zdrzania okolo 10 minut, SA o nieco viac, KN malo dnes 25, vcera cez 30 minut, to su zdrzania krajskeho mesta v okresnom meste. bol postaveny novy most cez dunaj uz bez obmedzenia tonaze, mozno aj kvoli uzavierkam pri medvedove. takze ten tvoj zoznam miest uz asi nie je uplne aktualny a situacia sa zmenila.
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=49455

Tých 25 minút je čas jazdy nie zdržanie. teraz je to bez obmedzenia 12, čiže ranné zdržanie bolo 13 minút. Problem zdržania je kruháč. V normálnej krajne by tam bola MÚK a cesta by pokračovala obchvatom.

devil napísal:tak to je naozaj "ohromny" rozdiel. vzdusnou ciarou je to trochu menej v kazdom nasom pripade. aj cez dediny ides vo vsetkych pripadoch. tam ide najma o to ze 5 km by sa dalo usetrit ak by sa dalo pripojit z jestvujucej cesty a nemuselo by sa vojst do LE. ale na to netreba cely privadzac.

Choď sa opýtať do Harichoviec, či netreba. Intenzita 6500 (10% podiel ND) je podobná intenzita ako chodí cez Sorošku (Soroška má podiel ND 20%). Privadzač treba, je vhodný, samozrejme v dvojpruhovom usporiadaní. Namiesto 5km cesty postavíme 500m a ešte sa budeme tváriť že sme ušetrili, ale 2000 ľudí v obci naserieme. Samozrejme, že privádzač má potenciál pretiahnuť aj dopravu, ktorá teraz chodí cez Smižany.

devil napísal:to som uz spocital. 8 miliard na dialnice za 30 rokov z toho 3 mld. do ZA a 5 mld. pre 7 dalsich krajov. takze poziadavka mala byt tomu zodpovedajuci vyber dani z tohto regionu a na D1/D3 20.000 intenzita hned pri spusteni, v tuneloch okolo 30.000.

Prepáč, ale skôr ako si niečo želáš, skús sa najskôr zamyslieť. Cesta s dvojpruhovým usporiadaním začína mať problém od 15t/24h. Pod Strečnom je až 25t/24h. Ak aj prejde 80% dopravy na D ako pri Lovinobani, tak tam nemáš ako dosiahnuť tie tvoje želané intenzity. Časom sa vytvoria ak bude súvislý úsek bez bodových závad. Je úplne jedno akým spôsobom nahrádzaš vyťažený úsek (tunel, cesta, most, estakáda, galéria a pod.), v čase spustenia bude intenzita nízka.

Čo sa týka tunela D4 s vami súhlasím, je to najzbytočnejsí úsek na diaľničnej sieti, ešte viac ako R6. Za tie 2mld sa dajú postaviť desiatky potrebných obchvatov.

A ešte pridám 2mld na D1. To je s prepáčením taká hovadina, že tomu nemôžu veriť ani na ministerstve. Ak by to bola pravda tak by km stál cca 125m. Ak zarátame km tunela za 50m a km normálnej D za 25m tak to vyjde na 550m. Budú sa musieť veľmi snažiť aby to bolo za 1mld. Ale dve tak to neviem aké sadzby by museli dávať.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 631
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 07. Máj 2024 14:36

A mimo obcí a smerové vedenie si si tiež pozrel? Samozrejme, že Krupina je na zozname obcí, ktoré už mali mať obchvat.
ani relativne rovna cesta az tak nepomaha ked mas plno prietahov. to by mala byt aspon priemerna 80-ka a nie je. ale mat obchvat KA a sahy by sa 80ke uz blizilo.

Tých 25 minút je čas jazdy nie zdržanie. teraz je to bez obmedzenia 12, čiže ranné zdržanie bolo 13 minút. Problem zdržania je kruháč. V normálnej krajne by tam bola MÚK a cesta by pokračovala obchvatom.
dobre, len mi prosim nehovor ze v SE alebo PD mas bezne vacsie zdrzania. lebo aj tam som pozeral cas jazdy a bol polovicny. v komarne je aj barierovy efekt lebo dalsi most cez vah je az pri kolarove. v novych zamkoch je fakt uzky kruhac. lenze aspon ciastocne sa da mesto obist v niekolkych smeroch. okrem toho ako som spomenul na druhej strane obchvat je, a pred casom sme sa bavili ze na uzsej, mozno aj viac rozbitej ceste na stolicny belehrad mas vyrazne vyssiu priemerku ako na NR-KN. lebo obchvaty.

Choď sa opýtať do Harichoviec, či netreba. Intenzita 6500 (10% podiel ND) je podobná intenzita ako chodí cez Sorošku (Soroška má podiel ND 20%). Privadzač treba, je vhodný, samozrejme v dvojpruhovom usporiadaní. Namiesto 5km cesty postavíme 500m a ešte sa budeme tváriť že sme ušetrili, ale 2000 ľudí v obci naserieme. Samozrejme, že privádzač má potenciál pretiahnuť aj dopravu, ktorá teraz chodí cez Smižany.
bezne intenzity na cestach ktore sa pripajaju na dialnicu. 4-5.000 mas aj na sopornu ci cabaj. my nemame vyriesene obchvaty na tranzitnych tahoch, ale podla teba treba stavat privadzace. to fakt?

Prepáč, ale skôr ako si niečo želáš, skús sa najskôr zamyslieť. Cesta s dvojpruhovým usporiadaním začína mať problém od 15t/24h. Pod Strečnom je až 25t/24h. Ak aj prejde 80% dopravy na D ako pri Lovinobani, tak tam nemáš ako dosiahnuť tie tvoje želané intenzity. Časom sa vytvoria ak bude súvislý úsek bez bodových závad. Je úplne jedno akým spôsobom nahrádzaš vyťažený úsek (tunel, cesta, most, estakáda, galéria a pod.), v čase spustenia bude intenzita nízka.
lovinobana je koniec dialnice, tak isto bidovce. ale visnove je v strede D1, tam maju intenzity vyskocit okamzite. okrem toho pri lovinobani stal kilometer 3-4nasobne menej ako bude konecny ucet za visnove. 2-3 nasobny rozdiel by bol aj keby visnove postavili podla planov roky dozadu. prepac ale je tu aj nejaka ekonomika a navratnost. cim viac nieco stoji o to viac od toho ocakavam. uz teraz sa hovori o novej ceste pod strecnom lebo prisli na to ze tam intenzity, teda ich znacna cast ostane. mala byt ta cesta, galeria, kratky tunel a nemuselo byt visnove. takto to bude ovela neskor, ovela drahsie a este k tomu nevyriesi vsetko. a ktovie ako bude pracovat hornina a ako to bude znasat teleso tunela......
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 07. Máj 2024 17:57

Dvojaky meter na he...*** sposob:
E: ZÁVER POSÚDENIA
Na základe vyššie uvedeného je možné konštatovať, že projekt D1 Turany – Hubová je posledný chýbajúci prevádzkovaný/rozostavaný úsek na koridore diaľnice D1 v úseku Bratislava – Košice. Po aplikovaní dopravnej prognózy v zmysle dopravného modelu spracovaného MD SR na účely koridorovej štúdie prepojenia sever – juh v rámci územia Slovenskej republiky a aplikovaní Príručky k analýze nákladov a výnosov investičných dopravných projektov OPII, verzia 3.0. projekt nepreukázal socioekonomickú návratnosť.
Vzhľadom na geomorfologické územie, ktorým má predmetný úsek diaľnice D1 prechádzať, sa táto skutočnosť odrazila vo výške stavebných nákladov preindexovaných na 4Q/2023. Prevádzkové náklady rovnako vzrastú oproti súčasnému stavu z dôvodu potreby prevádzky a pravidelnej údržby mostných a tunelových objektov v náročnej klimatickej lokalite na severe Slovenska.
Výsledok socioekonomického hodnotenia nie je síce v zmysle súčasne platnej Príručky k analýze nákladov a výnosov investičných dopravných projektov OPII, verzia 3.0 pozitívny, avšak vzhľadom na strategický význam posledného chýbajúceho úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami považujeme za vysoko dôležité pokračovať v projektovej príprave a následne výstavbe tohto úseku pri súčasnom technickom návrhu.
https://ndsas.sk/stavby/studie-realizov ... m-8SUUUjRp

Cize na D1 je "dolezite pokracovat" v akejkolvek megalomanii, aj ked ten isty ciel "dialnica medzi BA a KE" by sa dal dosiahnut R2kou za ovela prijatelnejsie naklady. To ale neriesime, lebo tam "nie je navratnost...". No a ze sa nejaky Jonathan tomu neveri, ma neprekvapuje. Staci si ale uvedomit, ze tie hory su plne vody, a vsetko tam bude musiet byt 100% odizolovane, ako by stavali podmorsky tunel. A tiez staci spomenut, ze uz Dolezal pred 4 rokmi strielal cisla okolo 1.2-1.4 mld.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.