atlan napísal:Isiel som nedavno od Mi cez dialnicu od Bidoviec, a bol som prekvapeny kolko aut bolo na dialnici smerom na MI, by som povedal ze viac ako na D3
No pripravovat by mali zacat aby sa o 10 rokov zacalo stava a o 20 uz sme jazdili
Ako som už písal, súčasná premávka sa nedá považovať za referenčnú kvôli rekonštrukcii 18 Prešov - Hanušovce
metelesku.blesku napísal:Lebo vyslovene zlú cestu, ako bola (a možno stále je ak ju stále nespravili) II/576 bolo potrebné hľadať.
Otázka je, či je potrebné vôbec tú cestu modernizovať. Najmä ak kúsok vedľa je luxusný horský priechod, navyše o 190 metrov nižšie položený. Podľa mňa tam stačí urobiť kvalitný povrch a prezentovať to ako turistickú atrakciu (pre cyklistov aj mototuristov).
MuelMI napísal:8.Aby sme neboli úplne OT, tak sa chcem zamyslieť nad polohou plánovanej križovatky Dargov. Kto ju tam vymyslel? Pre koho bude slúžiť? Pre 3 dediny? A potom máme MÚK Hriadky, ktorá má byť spoločná zrejme pre tri mestá (a nespočetne viac dedín), z toho 2 okresné (Sečovce,Trebišov,Vranov). Akú má toto logiku? Nebplo by lepšie začať úsek dočasným úrovňovým napojením za obcou Dargov niekde pri motoreste Studničky, MÚK Dargov vynechať a miesto nej urobiť nejakú MÚK Sečovce s napojením Sečoviec a vymyslieť vhodný privádzač pre napojenie TV a južnej I/79?
Viem si predstaviť MÚK Sečovce s tým, že ako privádzač do mesta by slúžila 3652. Lenže aj tak by bola potrebná jedna MÚK medzi tunelom a Sečovcami (aspoň polovičná - kvôli uzávierkam tunelu). Pri súčasnej polohe MÚK Dargov obslúži aj Sečovce (budú napojené jednotkou bez medziľahlých dedín). Aj keď sa trochu obávam, že v tomto prípade bude pre osobné autá od Vranova a Humenného stále výhodnejšie jazdiť cez Bačkov ako cez Dvorianky.
Okres Vranov bude mať napojenie aj na R4, takže z tohto smeru nebude mať D1 až taký význam. A Trebišov bude napojený krásne cez MÚK Hriadky, ktorá bude ležať na preložke 79.
davidk napísal:isiel si niekedy v minulosti Presov vranov nad Topľou - jednotka uzka bez kranice na dva kamiony strach prejst teraz to opravuju ci aj rozsiria je otazne.
Hanušovce - Vranov je až na jednu zákrutu medzi Čiernym a Žipovským mostom a občas vyjazdené koľaje ťažká pohoda. Kapušany - Hanušovce je horší úsek, ale počkajme si na výsledky rekonštrukcie.
davidk napísal:Vobec cely Zemplin 450 tisic obyvatelov( MI 120tis, TV 90tis, VnT 80tis, HE 70tis, SK 60tis SO+ Ml 35tis) ziadna statna sprava, divadlo,VŠ, dialnica, rychostna cesta, najmenej kanalizacnych pripojek a vody o IT pripojeni ani nehovoriac.
Štátna správa - čo konkrétne si pod tým predstavuješ? Hádam nie vytvorenie ďalšieho kraju
Divadlo - regionálnu kultúru majú na starosti VÚC. A kto chce navštíviť divadlo teraz, tak pôjde do Košíc/Prešova
VŠ - chýba Ti ďalšia?
Študenti radšej pôjdu ďalej za kvalitou. Ale ak niekomu ide iba o tri písmenká a bodku, možnosti na to má aj doma. Námatkovo:
https://phf.euba.sk/fakulta/pedagogicke ... pracovisku https://www.vssvalzbety.sk/pracoviska/d ... michalovce http://www.dtisecovce.sk/Vodovod a kanalizácia - toto beriem, že je to do určitej miery aj dedičstvo minulého režimu, avšak v súčasnosti by si to mali riešiť najmä obce. Starina má voľnú kapacitu na ober vody.
Internet - toto je zase oblasť, kde sa predbiehajú súkromné firmy, preto nie je dôvod, aby to nejako riešil štát. A tiež si nemyslím, žeby bol v tomto smere Zemplín znevýhodnený oproti iným regiónom. 4G pokrytie je v podstate na všetkých obývaných územiach a optika sa ťahá už aj po rodinných domoch.
davidk napísal:Bonbonik na zaver ani len elektrifokovana trat zeleznice. Za Trebisovom cakas 15 minut pokial pripoja diesel Do Mi a He a dalej len dieslom.
Už pár rokov ZSSK trápi dízle jazdou hore Slancom a v Trebišove sa neprepriaha. Verím ale, že projekt elektrifikácie Bánovce - Humenné sa čoskoro pohne dopredu (najmä ak bol uprednostnený nezmysel Haniska - Moldava).