Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod vladik67 » 23. Júl 2020 17:10

metelesku.blesku napísal:Ale to sme už niekde úplne inde. D1 aj s obchvatom Michaloviec nikto nespochybňuje, len sa upozorňuje, že je potrebné byť trpezlivý ako pri volaní do call centra: "Čakajte, ste v poradí." a nepindať stále, že na východe sa NIČ nestavia.


Dokedy tá trpezlivosť má byť na juhu a východe Slovenska, dokiaľ nevymrie naša generácia a ostatní na to zabudnú? Nebolo dosť už 30 rokov na "čakanie v call centre" na cestu v smere západ- východ a stále je nedostavaná ani po Košice? Miesto toho sa posilňuje hoci cez zadlženosť PPP projektov Bratislava a dokonca už idú peniaze na trasy južno-severne a zase sa začína zo západu. Niekde sú už eurofondy čerpané aj na cyklistické trasy a Eurovela, ale opäť nie na rovinách Gemeru, Abova alebo Zemplína, ale opäť zázračne zo západu. Takže dokedy? Ďalších 30 rokov? Dosť bolo protežovania a pozitívnej diskriminácie. Aj na juhu a východe Slovenska si ľudia, platitelia daní zaslúžia moderné cesty, eurovela a tým aj prácu, či už pri výstavbe ale aj údržbe, lebo hoci bude firma zo západu, ľudí bude zamestnávať na bežne údržby z východu, hoci zisk ostane na západe.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod okorec » 23. Júl 2020 18:10

devil napísal:MT ma aspon obchvat centra

MT má vnútromestskú komunikáciu, ktorá je čiastočne v konfigurácii 2+2... Ale tiež ju súčasťou 5 svetelných križovatiek, 1 obyčajná križovatka a 3 výjazdy do priľahlých areálov a objektov. Táto cesta už dnes nie je dostatočná pre tranzit.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod MuelMI » 23. Júl 2020 18:22

Takže treba stavať druhý obchvat a opäť 2+2? Martin bude snáď unikátne mesto s dvoma paralelnými obchvatmi 2+2. Cez niektoré obce prechádza tranzit priamo cez centrum a my tu ideme duplikovať obchvat Martina. Stačilo by vylepšiť ten vnútorný.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pacho » 23. Júl 2020 20:05

muel, čo to splietaš za sprostosti ohľadne obchvatov MT. Nie som z martina, ale jestvujúci podľa teba obchvat nemá vôbec napojenie na dialnicu, tak neviem ako by si chcel primerane riešiť tranzit??? Keď vezmeš do podrobna, tak vlastne aj prieťah mestom je súvisle 2+2 (košúty.....). takže podľa Tvoje filozofie mt už má dva obchvaty a chce tretí:::: Ináč v poslednom období bolo niekoľko smrtelných nehod, práve na tom tvojo qvazi obchvate, takže tade obchvat martina pre tranzit, nevedie. To ako keby si povedal, že načo Z-J obchvat PO veď majú nábrežnú. , alebo keď sa prejdeš po MI, skoro všade 2+2, dokonca aj kdesi do kaluže , tak čo vlastne by ste chceli. Detto ZA má fakticky 2x 2+2 (ľavobrežná verzus nemocničná, tak načo D1??: Z Tvojej strany je to len taký povrchný, laicky názor.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod okorec » 23. Júl 2020 21:46

Presne ako píše Pacho. Ani I/65 ani I/65D nie je obchvat a dokonca ani jedna z nich nie je komplet 2+2. Jedná sa o obyčajné vnútromestské cesty, aké sú v každom väčšom meste. MT obchvat reálne nemá.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 24. Júl 2020 08:14

ale jestvujúci podľa teba obchvat nemá vôbec napojenie na dialnicu,
ma, po I/18 co ide tiez mimo a privadzac R3. obchvat MT ssc bezne uvadza ako "obchvat".

To ako keby si povedal, že načo Z-J obchvat PO veď majú nábrežnú. , alebo keď sa prejdeš po MI, skoro všade 2+2, dokonca aj kdesi do kaluže , tak čo vlastne by ste chceli.
to som aj pisal. len v PO sa urobil humbuk tesne pred odovzdanim nabreznej. tu je sa ale bavime najskor o dargov-pozdisovce. a to nie je obchvat MI ale jednoduchy a velmi prospesny usek pred mestom.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod MuelMI » 24. Júl 2020 08:31

Pacho,
1.Ak chceme rozumne diskutovať, tak prosím neurážaj druhých len pe iný názor a neznižujsa takmer na úroveň masterplana.
2. Tranzit z I/65D by mohol pokračovať na D1 tak ako dnes, prostredníctvom R3 ("privádzača Martin"), ja v tom problém nevidím
3.Pacho,vieš ty čo je to obchvat? Je to cesta, ktorá OBCHÁDZA centrum mesta. Nie každá 2+2 cesta v meste,ako píšeš, aj keď prechádza hlavným námestím. To môžeš rovno napísať,že Palackého a Štúrova sú obchvatom Košíc, pretože sú 2+2. Alebo že I/66 v BB je tiež obchvat,lebo je 2+2
4.O súčasných pomeroch na I/65D neviem, danou cestou som šiel len raz v životea pointou môjho príspevku bolo rozbehnúť polemiku,či R3 obchvat MT naozaj treba. Či by nestačilo vypustiť pár križovatiek postaviť 1 MÚK rozšíriť komplet na 2+2 a pod.
5. K argumentávií Prešovom a Žilinou. Prešov má na vstupe z juhu intenzitu 19072 a zo západu 12229 (iba z diaľnice), Žilina má z východu 26831 a zo západu 23579 (iba z diaľnice). Martin má z juhu 18874 zo seberu sa mi nepodarilo zistiť. Žilina a Prešov ležia na významných medzinárodných koridoroch a na našej chrbtovej diaľnici D1, kým Martin nie. Prešov a Žilina sú takisto oveľa väčšie a významnejšie mestá ako MT, tak vnútorné 2+2 obchvaty sú nutné pre vnútromestskú dopravu.
6.Michalovce si tiež dosť prekrútil. 2+2 NIE JE v trase D1 Pozdišovce-MI, ale na ceste II/582 smerom na Šíravu. To postavili komunisti,keď tam ešte chodili v lete milióny turistov. Celý úsek v MI je 1+1, a je to vnútorný obchvat, málo križovatiek, prechádza mimo centra cez priemyselné a obchodné zóny. Keď si pozrieš moje príspevky v tejto téme, tak som bol za skoršie stavanie Dargov-Pozdišovce ako Pozdišovce-Michalovce. Písal som, že problém na I/19 KE-UA nie sú MI ale obce ako Sečovce,Hriadky,Horovce,Trhovište,Pozdišovce...
7.V oblasti cestnej dopravy (tak ako myslím aj väčšiny prispievateľov na tomto fóre) nepôsobím, nevenujem sa jej profesijne ani profesionálne. Preto je samozrejmé, že môj názor na danú oblasť je z istého uhla pohľadu laický, a pre niekoho, kto v danej oblasti pôsobí aj povrchný
8.Aby sme neboli úplne OT, tak sa chcem zamyslieť nad polohou plánovanej križovatky Dargov. Kto ju tam vymyslel? Pre koho bude slúžiť? Pre 3 dediny? A potom máme MÚK Hriadky, ktorá má byť spoločná zrejme pre tri mestá (a nespočetne viac dedín), z toho 2 okresné (Sečovce,Trebišov,Vranov). Akú má toto logiku? Nebplo by lepšie začať úsek dočasným úrovňovým napojením za obcou Dargov niekde pri motoreste Studničky, MÚK Dargov vynechať a miesto nej urobiť nejakú MÚK Sečovce s napojením Sečoviec a vymyslieť vhodný privádzač pre napojenie TV a južnej I/79?
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod mareks96 » 24. Júl 2020 10:27

vladik67 napísal:
metelesku.blesku napísal:Ale to sme už niekde úplne inde. D1 aj s obchvatom Michaloviec nikto nespochybňuje, len sa upozorňuje, že je potrebné byť trpezlivý ako pri volaní do call centra: "Čakajte, ste v poradí." a nepindať stále, že na východe sa NIČ nestavia.


Dokedy tá trpezlivosť má byť na juhu a východe Slovenska, dokiaľ nevymrie naša generácia a ostatní na to zabudnú? Nebolo dosť už 30 rokov na "čakanie v call centre" na cestu v smere západ- východ a stále je nedostavaná ani po Košice? Miesto toho sa posilňuje hoci cez zadlženosť PPP projektov Bratislava a dokonca už idú peniaze na trasy južno-severne a zase sa začína zo západu. Niekde sú už eurofondy čerpané aj na cyklistické trasy a Eurovela, ale opäť nie na rovinách Gemeru, Abova alebo Zemplína, ale opäť zázračne zo západu. Takže dokedy? Ďalších 30 rokov? Dosť bolo protežovania a pozitívnej diskriminácie. Aj na juhu a východe Slovenska si ľudia, platitelia daní zaslúžia moderné cesty, eurovela a tým aj prácu, či už pri výstavbe ale aj údržbe, lebo hoci bude firma zo západu, ľudí bude zamestnávať na bežne údržby z východu, hoci zisk ostane na západe.


Zas sa netvarme že cesty na západe sú moderné a je radosť po nich jazdiť...
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod metelesku.blesku » 24. Júl 2020 11:59

vladik67 napísal: Dosť bolo protežovania a pozitívnej diskriminácie. Aj na juhu a východe Slovenska si ľudia, platitelia daní zaslúžia moderné cesty, eurovela a tým aj prácu, či už pri výstavbe ale aj údržbe, lebo hoci bude firma zo západu, ľudí bude zamestnávať na bežne údržby z východu, hoci zisk ostane na západe.


No vidíš, a zatiaľ čo na západe som si rozbíjal auto na výtlkoch a v hlbokých koľajách brúsil brucho auta, na východe som jazdil väčšinou po novom asfalte. Až tak moc bol v minulosti západ protežovaný a pozitívne diskriminovaný. Zaujímavý paradox, čo?
K zlepšeniu stavu vozoviek na západe prichádza veľmi pomaly až cca. od nášho "úspešného predsedníctva", kedy už aj tým penisom na hradnom vrchu došlo, že tu toho pol roka budú v hanbe prevážať potentátov po doslova roztrtkaných cestách.
Takže predtým, než začneš opakovať blbosti o protekcii, skús aj niečo z reality a nie JPP.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod MuelMI » 24. Júl 2020 12:51

Tak to je dosť subjektívny pohľad. Daj aspoň ktoré cesty to boli a ktoré úseky. To aj ja môžem napísať,že som bol na západe a tam krásne nové cesty a na východe staré, plné výtlkov. Tvoj pohľad je subjektívny aj v tom,že keď po západných cestách chodíš častejšie,tak ich logicky vnímaš horšie, pretože tie dobré považuješ za štandard. Zhruba kognitívne skreslenie "anorching" (považovanie prvej informácie za normu v neznámej situácii)
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod metelesku.blesku » 24. Júl 2020 13:26

Skoro všetky jednotky boli v lepšom stave. Lebo vyslovene zlú cestu, ako bola (a možno stále je ak ju stále nespravili) II/576 bolo potrebné hľadať.
Ale dám tebe protiotázku: Nájdeš na východe cestu, ako bola a sčasti stále je senecká I/62, trenčianska I/9, turčianska I/65, I/64 od prievidze na sever, jurská II/502, lehnická II/572, či I/51 z Trstína až do Holíča?

A aby som sa zbytočne nenasieral, radšej nespomínam rozmaznaných Košičanov, ktorý majú celé mesto prelezené luxusnými 4-prúdovkami s povymieňaným asfaltom, nevedia, čo je to kolóna, zato najviac pyskujú, keď kvôli nehode stratia 5 minút na moste VSS.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod davidk » 24. Júl 2020 14:20

isiel si niekedy v minulosti Presov vranov nad Topľou - jednotka uzka bez kranice na dva kamiony strach prejst teraz to opravuju ci aj rozsiria je otazne.
Presov Giraltovce PL
Humenne Svidnik Stropkov na PL
Humenne Snina Medzilaborce
Michalovce Velke Kapusany tam sa ku koncu poslede 5 km ani neda dosjt.
Roznava Gelnica.
Vobec cely Zemplin 450 tisic obyvatelov( MI 120tis, TV 90tis, VnT 80tis, HE 70tis, SK 60tis SO+ Ml 35tis) ziadna statna sprava, divadlo,VŠ, dialnica, rychostna cesta, najmenej kanalizacnych pripojek a vody o IT pripojeni ani nehovoriac. Pritom rovinaty usek planovanej D1 medzinarodny koridor a najlacnejsie na 1/km. Ukaz 450 tisic na zapade kde na nich tak stat z vysoka serie. Bonbonik na zaver ani len elektrifokovana trat zeleznice. Za Trebisovom cakas 15 minut pokial pripoja diesel Do Mi a He a dalej len dieslom. Aj keby Brusel poslal dalsich 50 milard pre tych ludi nespravi BA absolutne nic ako nespravila poslednych 30 rokov vobec nic na zapade SK si take nieco neviem predstavit.
davidk
návštevník
 
Príspevky: 30
Založený: 05. Sep 2019 10:38

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod nevo83 » 24. Júl 2020 14:38

To ze ,,stari komunisti,, rozmyslali pri kresleni , modernych Kosic,, aspon z casti futuristicky s potencionalnym rozvojom mesta niekedy v zaciatkoch 60r a riesili cesty kde sa dalo 2+2 za to MY nemozeme... resp mozeme im byt len vdacni, pretoze teraz by sme sa niecoho takeho ani nedockali lebo by to ,,bud neslo, neboli by peniaze, alebo by boli priority inde...
Pevne verim ze taketo luxusne ,,vnutromestske cesty,, zavidis aj Bratislavcanom ..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod mareks96 » 24. Júl 2020 15:06

Metelesku.Blesku: Lehnice sú už hotové, betonka prekryta asfaltom aj jemne rozšírená, skôr mi tam chyba napríklad Hlohovec kde už pomaly 30 rokov kolóny denno denne a riešenie nikde + most v Havarijnom stave, 2/499 v Piešťanoch, podmyty most co sa už konečne ide riešiť, ďalej HP Havran stav cesty a zvodidiel veľmi zlý, kolóny každý deň

Ďalšia super dvojka je napr 573 pri sali kde sú koľaje pomaly 10 cm hlboké ale to je choroba väčšiny jednotiek a dosť dvojok dosť z nich si vymenoval

Davidk: aj do HC, TO, PE a PD keď ideš vlakom čakáš 20 minút v Leopoldove kým sa pripojí diesel, a kanalizácia a optika tu tiež nie je samozrejmosť a miestami ani 4g ani 3g, chýbajú tu obchvaty a stav ciest je miestami na stratu nápravy... Co viem tak taxikári a donaskove služby v BA menia ci už tlmiče, čapy silentbloky atď tak raz ročne.

Problémy mame naozaj v celej krajine sľubujú sa obchvaty, opravy výmeny povrchov asi všade, termíny sa nedodrzuju tiež všade a čakáme na lepšiu infraštruktúru tiež vsade, tak ozaj sa nemusí nikto cítiť ukrateny...
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod davidk » 24. Júl 2020 15:30

mas ciastocnu pravdu ohladne HC TO PE a PD ale tito ludia sa neterigaju na NOU do BA 6 hodin v aute alebo 10 -11 vlakom vacsinou stari a sami lebo deti su v zahranici. Tito ludia z HC TO PE su za hodku po doialnici v BA z Hc a TO a PE dokonca bezne dochadzaju ludia kazdy den. Najtahsie skusany kraj investicne najviac ukarateny s vaznymi socialnymi dosledkami (rouztrhane rodiny)je suverenne Zemplin , nasleduje, Gemer a Novohrad, Spiš a Šariš. To je holy fakt tu nepomoze rozpravka o rozbytych cestach v BA co je volovina jazdim tu 10 rokov a tlmice som nemenil praveze teraz su tie cesty skvele v porovnani 5 rokov dozadu. BA je uplne iny svet to sa uz neda porovnavať agregatny dopyt a kumulacia zdrojov nepusti. pozri si št. rozpočet. To nieje pocit ukratenosti to je holy fakt. To nieje debata v rovine pocitov toto nevidiet je uz na urovni zakernosti.
davidk
návštevník
 
Príspevky: 30
Založený: 05. Sep 2019 10:38

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod mareks96 » 24. Júl 2020 15:59

Takisto ako ľudia z MI alebo HE idú skôr do KE a tých 6h autom a 11 vlakom snáď nemyslíš vážne...

Skus sa previesť mimo pár hlavných ulíc, a zistíš ze tých pekných ciest v BA je tak 20% aj keď je pravda ze posledne roky sa to zlepšuje, ako všade... Ze do hlavného mesta ide viac financií je normálne snáď všade... Je logické aj to ze sa investuje kde sú problémy a začne sa tam kde mame ekonomických partnerov (určite má väčší zmysel stavať diaľničné prepojenie V-Z a začať na hraniciach s rakúskom alebo českom ako na hraniciach s Ukrajinou, každopádne dúfam že z tohto balíka EÚ fondov vyjde aj na tento úsek, aj na niektoré úseky R4 od Po po hranice s PL..
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod davidk » 24. Júl 2020 17:58

Niektoré onkologicke úkony sú len v BA. To ti samotnú lekárky v Košiciach povedia že by išli do BA. Vlak som prehnal je to cca 9 hodín. Autom je real 5:30- 6 podľa toho ja ideš do Sniny- Medzilaboriec máš čo robiť. Nikto nespochybňuje že do BA ide viac ide o pomer že niekde za 30rokov nič. Pričom počet obyv skoro rovnaký.
davidk
návštevník
 
Príspevky: 30
Založený: 05. Sep 2019 10:38

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Dendik » 24. Júl 2020 18:08

Najlepsie je zhodit argumenty kommentom typu: Nevyplakavaj! Syty hladnemu neveri...vsak. Bluznit o cakani
to moz3s tak niekomu co zere seno. Najlepsie ked "odbornici" zacnu na temu: Dialnica nepomaha k
znizovaniu nezamestnanosti... Alebo vraj "aj na západe su zle cesty" ha ha ha :lol: Zaujimave je sledovat
bud nereagovanie na hole fakty, alebo bagatelizovat, alebo ohybat... A tito ludia maju rozhodovat o investiciach?
Tato 30 rocna sabotaz vychodu musi skoncit!
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod mareks96 » 24. Júl 2020 21:06

Páni a kde tie argumenty sú? Najskôr sa bavíme o kvalite ciest, po dokazaní toho, že to je celoslovenský problém prejdeme na to, koľko trvá cesta do BA... Tam len podporujete tvrdenie, že treba čakať, lebo jediné čo akútne treba na východe je obísť PO a KE, čo už je oboje v procese, alebo výstavbe... Z ostatných úsekov hocičo postavíme, na ceste do BA ušetríte 5-10 min a v konečnom dôsledku v RK a ZA stratíte hodinu ak máte šťastie...
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod jarino » 24. Júl 2020 21:18

MuelMI napísal:Tak to je dosť subjektívny pohľad. Daj aspoň ktoré cesty to boli a ktoré úseky. To aj ja môžem napísať,že som bol na západe a tam krásne nové cesty a na východe staré, plné výtlkov. Tvoj pohľad je subjektívny aj v tom,že keď po západných cestách chodíš častejšie,tak ich logicky vnímaš horšie, pretože tie dobré považuješ za štandard. Zhruba kognitívne skreslenie "anorching" (považovanie prvej informácie za normu v neznámej situácii)

Zbytočne sa hašteríte. SSC ako správca má štatistiky.
Obrázok
2/3 ciest v správe IVSC KE sú vo veľmi dobrom stave (a pribudne ďalších 38 km, riešenie ďalších havarijných stavov ciest, k tomu obchvaty Plavnice, Sabinova a možno sa do výstavby dostane aj Pavlovce nad Laborcom - Nižný Hrabovec a PD úsekov ako napr. Šarišské Michaľany - PO). Povedal by som, že z tohto hľadiska východ zatiaľ dostal a dostane najviac (platí pre toto programové obdobie).
V poslednom období sa realizvalo dosť projektov v gescii IVSC ZA. Nejaké projekty majú rozpracované aj ostatné IVSC.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 25. Júl 2020 12:43

Zbytočne sa hašteríte. SSC ako správca má štatistiky.
co je aj pochopitelne ked v KE kraji cesty supluju dialnice takmer komplet, kym na zapade a osobitne okolo BA mas pri ceste rovno dialnicu. ale to sme OT kedze povodne sme sa bavili kde su ake cesty co do sirky a kvality. tak ci tak nastastie sa podarilo dokoncit tender na velkoplosne opravy.

zaujimave ze zrovna v MT placu lebo maju vraj 5 semaforov. na okraji mesta, samozrejme nenapisu ze aka je zelena vlna ci aky silny je bocny smer....z coho je jasne ze su vcelku dobre priechodne co je aj moja osobna skusenost. ked toto nevyhovuje tranzitu tak co maju povedat tam kde cesta vedie cez centrum ? takze mame jednu tragicku krizovatku pri KM (bez ktorej by sa z dialnice do CA dalo dostat behom 30 min) par dedin na orave.

ked si pozrieme mapku okresov, najlepsie predmeciarovskych kvoli prehladnosti tak vidime ze stazovat sa na zapade naozaj moze NR kvoli pomalej a "zastavanej" I/64 a inac mame velku vacsinu okresov zo 14 povodnych na dialnici ale blizko nej. na vychode ma dialnicu 5 z 13 okresov a do ostatnych vedu cesty plne vselijakych moznych zavad.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... resy96.jpg

Z ostatných úsekov hocičo postavíme, na ceste do BA ušetríte 5-10 min a v konečnom dôsledku v RK a ZA stratíte hodinu ak máte šťastie...
bezne stratia par minut a ked maju obavu ze zrovna vtedy ked tadial pojdu bude nejaky vacsi problem maju moznost si vybrat inu trasu. so easy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod mareks96 » 25. Júl 2020 13:12

Porovnávam stav komplet dotavanej D1 so stavom súčasným teda stratí sa už len tým, že treba cez ZA, Strečno pár obcí a RK prejsť pomaly, plus ešte keď sa upchaju naberame ďalšie straty...

A vedľa ktorých to jednotiek vedie ta diaľnica? 51? 75? 64? 9? 62?

Jediné jednotky so sú bežnou D sú 1/2 a 1/61 a práve tie robia podstatnú časť štatistík dobrých ciest nakoľko ťažká doprava jazdí po diaľnici...
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod atlan » 25. Júl 2020 13:54

Isiel som nedavno od Mi cez dialnicu od Bidoviec, a bol som prekvapeny kolko aut bolo na dialnici smerom na MI, by som povedal ze viac ako na D3 :D

No pripravovat by mali zacat aby sa o 10 rokov zacalo stava a o 20 uz sme jazdili :mrgreen:
atlan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 266
Založený: 11. Apr 2015 23:41

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 25. Júl 2020 14:58

este raz, ten kto ide z vychodu si moze vybrat inu trasu a nic nestrati...aj tak je to divne porovnanie lebo strecnoaj RK sa riesi a snad uz nebude hltat peniaze v dalsom programovom obdobi. porovnavat treba ine akoze "potrebne" D/RC na zapade/severe oproti vychodu. som fakt zvedavy....

I/2 asi 80 km, I/61 asi 90 km, I/62 asi 30-35 km, I/65 asi 40-45 km, 30-35 km I/63. par km hore dole to je skoro 300 km z 840 km IVSC BA. s 5-10 km obchadzkou sa da ist aj LV-NR po R1 potom teoreticky mozeme zapocitat aj 40-50 km I/51 ako paralelnu jednotku. to uz sme hodne cez 300 km.

na vychode vazec-bidovce mimo dialnice 145 km k tomu asi 15 km jednotky pri R4. cize asi 160 km z 960 km.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod pa3ck » 25. Júl 2020 15:14

atlan napísal:Isiel som nedavno od Mi cez dialnicu od Bidoviec, a bol som prekvapeny kolko aut bolo na dialnici smerom na MI, by som povedal ze viac ako na D3 :D

No pripravovat by mali zacat aby sa o 10 rokov zacalo stava a o 20 uz sme jazdili :mrgreen:

Ako som už písal, súčasná premávka sa nedá považovať za referenčnú kvôli rekonštrukcii 18 Prešov - Hanušovce

metelesku.blesku napísal:Lebo vyslovene zlú cestu, ako bola (a možno stále je ak ju stále nespravili) II/576 bolo potrebné hľadať.

Otázka je, či je potrebné vôbec tú cestu modernizovať. Najmä ak kúsok vedľa je luxusný horský priechod, navyše o 190 metrov nižšie položený. Podľa mňa tam stačí urobiť kvalitný povrch a prezentovať to ako turistickú atrakciu (pre cyklistov aj mototuristov).

MuelMI napísal:8.Aby sme neboli úplne OT, tak sa chcem zamyslieť nad polohou plánovanej križovatky Dargov. Kto ju tam vymyslel? Pre koho bude slúžiť? Pre 3 dediny? A potom máme MÚK Hriadky, ktorá má byť spoločná zrejme pre tri mestá (a nespočetne viac dedín), z toho 2 okresné (Sečovce,Trebišov,Vranov). Akú má toto logiku? Nebplo by lepšie začať úsek dočasným úrovňovým napojením za obcou Dargov niekde pri motoreste Studničky, MÚK Dargov vynechať a miesto nej urobiť nejakú MÚK Sečovce s napojením Sečoviec a vymyslieť vhodný privádzač pre napojenie TV a južnej I/79?

Viem si predstaviť MÚK Sečovce s tým, že ako privádzač do mesta by slúžila 3652. Lenže aj tak by bola potrebná jedna MÚK medzi tunelom a Sečovcami (aspoň polovičná - kvôli uzávierkam tunelu). Pri súčasnej polohe MÚK Dargov obslúži aj Sečovce (budú napojené jednotkou bez medziľahlých dedín). Aj keď sa trochu obávam, že v tomto prípade bude pre osobné autá od Vranova a Humenného stále výhodnejšie jazdiť cez Bačkov ako cez Dvorianky.

Okres Vranov bude mať napojenie aj na R4, takže z tohto smeru nebude mať D1 až taký význam. A Trebišov bude napojený krásne cez MÚK Hriadky, ktorá bude ležať na preložke 79.

davidk napísal:isiel si niekedy v minulosti Presov vranov nad Topľou - jednotka uzka bez kranice na dva kamiony strach prejst teraz to opravuju ci aj rozsiria je otazne.

Hanušovce - Vranov je až na jednu zákrutu medzi Čiernym a Žipovským mostom a občas vyjazdené koľaje ťažká pohoda. Kapušany - Hanušovce je horší úsek, ale počkajme si na výsledky rekonštrukcie.

davidk napísal:Vobec cely Zemplin 450 tisic obyvatelov( MI 120tis, TV 90tis, VnT 80tis, HE 70tis, SK 60tis SO+ Ml 35tis) ziadna statna sprava, divadlo,VŠ, dialnica, rychostna cesta, najmenej kanalizacnych pripojek a vody o IT pripojeni ani nehovoriac.

Štátna správa - čo konkrétne si pod tým predstavuješ? Hádam nie vytvorenie ďalšieho kraju
Divadlo - regionálnu kultúru majú na starosti VÚC. A kto chce navštíviť divadlo teraz, tak pôjde do Košíc/Prešova
VŠ - chýba Ti ďalšia? :D Študenti radšej pôjdu ďalej za kvalitou. Ale ak niekomu ide iba o tri písmenká a bodku, možnosti na to má aj doma. Námatkovo: https://phf.euba.sk/fakulta/pedagogicke ... pracovisku https://www.vssvalzbety.sk/pracoviska/d ... michalovce http://www.dtisecovce.sk/
Vodovod a kanalizácia - toto beriem, že je to do určitej miery aj dedičstvo minulého režimu, avšak v súčasnosti by si to mali riešiť najmä obce. Starina má voľnú kapacitu na ober vody.
Internet - toto je zase oblasť, kde sa predbiehajú súkromné firmy, preto nie je dôvod, aby to nejako riešil štát. A tiež si nemyslím, žeby bol v tomto smere Zemplín znevýhodnený oproti iným regiónom. 4G pokrytie je v podstate na všetkých obývaných územiach a optika sa ťahá už aj po rodinných domoch.

davidk napísal:Bonbonik na zaver ani len elektrifokovana trat zeleznice. Za Trebisovom cakas 15 minut pokial pripoja diesel Do Mi a He a dalej len dieslom.

Už pár rokov ZSSK trápi dízle jazdou hore Slancom a v Trebišove sa neprepriaha. Verím ale, že projekt elektrifikácie Bánovce - Humenné sa čoskoro pohne dopredu (najmä ak bol uprednostnený nezmysel Haniska - Moldava).
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 22 hostí.

cron