devil napísal:ani relativne rovna cesta az tak nepomaha ked mas plno prietahov. to by mala byt aspon priemerna 80-ka a nie je. ale mat obchvat KA a sahy by sa 80ke uz blizilo.
Priemerná 80-ka sa dá dosiahnuť iba na úsekoch mimo obci. Napr. NM - TN, Košice - Tornaľa a pod. Existuje neskutočne ciest prvej triedy, kde si rád, keď dáš 60.
devil napísal:dobre, len mi prosim nehovor ze v SE alebo PD mas bezne vacsie zdrzania. lebo aj tam som pozeral cas jazdy a bol polovicny. v komarne je aj barierovy efekt lebo dalsi most cez vaheje az pri kolarove. v novych zamkocheje fakt uzky kruhac. lenze aspon ciastocne sa da mesto obist v niekolkych smeroch. okrem toho ako som spomenul na druhej strane obchvat je, a pred casom sme sa bavili ze na uzsej, mozno aj viac rozbitej ceste na stolicny belehrad mas vyrazne vyssiu priemerku ako na NR-KN. lebo obchvaty.
SE sa teraz nedá porovnávať, pretože kamióny sú cez Bielu horu vylúčené. Pamätám si statické kolóny v centre a veľa kamiónov. Stoličný Belehrad má 100t obyvateľov, takže porovnávajme porovnateľné (Nitra, Žilina Prešov).
devil napísal:lovinobana je koniec dialnice, tak isto bidovce. ale visnove je v strede D1, tam maju intenzity vyskocit okamzite. okrem toho pri lovinobani stal kilometer 3-4nasobne menej ako bude konecny ucet za visnove. 2-3 nasobny rozdiel by bol aj keby visnove postavili podla planov roky dozadu. prepac ale je tu aj nejaka ekonomika a navratnost. cim viac nieco stoji o to viac od toho ocakavam. uz teraz sa hovori o novej ceste pod strecnom lebo prisli na to ze tam intenzity, teda ich znacna cast ostane. mala byt ta cesta, galeria, kratky tunel a nemuselo byt visnove. takto to bude ovela neskor, ovela drahsie a este k tomu nevyriesi vsetko. a ktovie ako bude pracovat hornina a ako to bude znasat teleso tunela......
To že niečo stojí viac, tak od toho viac očakávaš neplatí. Keď postaviť dom na rovine s dobrým podložím je lacnejšie ako vo svahu a zlou geológiou. Funkcia toho domu bude rovnaká, ale návratnosť investície v tom kopci bude dlhšia. Otázka teda nie je, že diaľnica po otvorení má mať intenzitu 10k*x, pričom x je koeficient v závislosti nákladov na kilometer, ale akú spoločenskú hodnotu to prinesie. Tú nikto nespochybňuje (okrem Mesíka a Doktora), otázka je len, či je toto to najlacnejšie a najlepšie riešenie. Najlepšie asi hej nikto nenakreslil a *** lepšie. A cenu stanovila súťaž. Keby sme išli podľa pravidiel tak to stavia Skanska za cca 30m/km. Ale začali sa do toho srať politici a skončilo to zle. Ako takmer všetky úseky na D1. A ako to bude znášať tunel, myslím si, že geológovia to vedia. Toto nie je jediný tunel na svete.
DrX napísal:Cize na D1 je "dolezite pokracovat" v akejkolvek megalomanii, aj ked ten isty ciel "dialnica medzi BA a KE" by sa dal dosiahnut R2kou za ovela prijatelnejsie naklady. To ale neriesime, lebo tam "nie je navratnost...". No a ze sa nejakhejonathan tomu neveri, ma neprekvapuje. Staci si ale uvedomit, ze tie hory su plne vody, a vsetko tam bude musiet byt 100% odizolovane, ako by stavali podmorsky tunel. A tiez staci spomenut, ze uz Dolezal pred 4 rokmi strielal cisla okolo 1.2-1.4 mld.
Ja neverím tej cene, keď si ju normálne zanalyzujem. Každý tunel je dnes odizolovaný. Inak by tam nedávali tú fóliu. Takže toto nie je argument. Spravodlivá súťaž môže tieto "megalománie" eliminovať. Ale to musí byť dobrá súťaž, bez rýchlostných príplatkov (Svrčinovec, Považská), bez eliminácie konkurenta a hlavne tie náklady musia byť odhadnuté reálne. Presne ako kecal Fico pri Martine. "Veď za tých 50% ceny sa to nedá postaviť, musíme Vahostavu pomôcť." Zvláštne je, že úseky na východe D1, ktoré boli tiež za polovicu ceny sa dostavali v poriadku. Čiže ja to vidím ako prípravu na tender, PPP alebo niečo iné aby sa dalo na tom zarobiť. CIže podľa mňa je normálna cena niekde maximálne do 800mil, ale politici nadsadzujú a tých skoro 2mld sú úplne mimo realitu. V samotnom článku sa píše, viac ako polovicu nákladov budú stáť tunely. Čiže tunely (5,8+2,8 = 8,6km o jeden km viac ako má Višňové) budú stáť 1mld a zvyšok úseku 13,5-8,6 = 5km má stáť ďaľšiu 1 mld? Veď v takomto nastavení bude ten tunel ešte lacnejší ako povrchová časť? Ak niekto do tendra, kde sa odhaduje 1,8mld da ponuku na 0,8mld, tak ho vylúčia pre podozrivo nízku cenu. Keď dá ponuku 0,8 na odhad 1,2, už to nie je také radikálne.
Citáty z viewtopic.php?f=35&t=26861
Viac ako polovicu nákladov na 13,5-kilometrový úsek zhltnú tunely Korbeľka a Havran.
Výstavba tunelov Korbeľka (5 868 metrov) a Havran (2 820 metrov) má podľa štúdie vyjsť na 896 miliónov eur bez DPH.
Štúdia realizovateľnosti je, ako vraví Patrik Turzák, „diétna“. Má len šesť strán a chýba mu v nej analýza rizík