Moderátor: Moderátori
devil napísal: velku a malu fatru potrebovali preklenut uplne megalomansky. naschval dlhe tunely, lebo tunelova loby bezi na plne obratky a ekologicky aktivisti dostali ulohu uzitocnych idiotov.
expwy napísal:Dá sa povedať, že náklady tam rastú exponenciálne.
expwy napísal:To náklady na prevádzku a zimnú údržbu tých stúpaní a mostov budú vyššie ako ten 1 km tunel.
ja hovorim celkovo 21 km tunelov ked rumuni preklenu karpaty na A1 s 5 km tunelov, ked najdlhsi ma dokonca pod 2 km. mimo toho je na A1 este 2 km a meses na A3 asi 3 km.no no... deravy predsa skusal prejst cez velku fatru po povrchu. Vsetci vidime ako to dopadlo. Nenavratny zasah do prirody, kopa eur v lufte a aj tak sa pojde do tunela.
DrX napísal:No a to, ze kamion zerie viac cestou hore - zas cestou dole nezerie nic, vsakano, takze sa mu to vyrovna . To su mi teda odborne argumenty....
DrX napísal:PS: Potesi ma, ak Dargov pojde po povrchu. A dufam, ze nejak podobne sa vymysli aj Soroska, ked sa o tych 30 rokov bude stavat. Za mna najlepsie hore Silicou a potom v zareze/mostoch postupne sklesat na zapadnej strane.
Kvík napísal:expwy napísal:Dá sa povedať, že náklady tam rastú exponenciálne.
Teda pre konštantný nárast dĺžky sa cena zvýši k-násobne? Kvadratický nárast by som ešte ako-tak uveril, ale toto je moc. To by dlhé tunely (15-20 km) stáli neuveriteľné peniaze.
Kvík napísal:DrX napísal:No a to, ze kamion zerie viac cestou hore - zas cestou dole nezerie nic, vsakano, takze sa mu to vyrovna . To su mi teda odborne argumenty....
Tomuto teda zjavne absolútne nerozumieš. Zrekuperovať sa dá len pomerne malá časť. Trochu väčší zmysel to má pri elektrických vozidlách / hybridoch, ale dostať sa aspoň blízko k 100% sa dá iba vo vákuu.
milan_KM napísal:Priorita, ktorá leží ladom už 14 rokov od začiatku stavby?
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.