Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 19. Jún 2019 08:11

Pôvodna diskusia bola k tomu ako si tu sebavedome vykladal, že po dostavaní R2 sa po jej trase zrazu začne prílev investorov. Po trase R2, nie po trase R3 ani R4, tak neodvadzaj pozornosť. Ja som dokázal, že je to nezmysel. Drvivá väčšina trasy je dobrá.. to, že niekde treba vymeniť povrch neznamena pre mňa, že cesta je nekvalitna a dva useky čo si menoval sú nepríjemné ale nevytvárajú sa pre ne žiadne kolóny ani iné zdržania na trase.


a kde som take nieco tvrdil ??

Veľký investor je v KNM od začiatku 21. storočia, tj takmer 20 rokov kedy o diaľnici pri ZA sa ani nechyrovalo. Rovnako ani o kolonach na I/11 (posledných 10r).


to nie je pravda. dialnica koncila pri ladcoch ale doprastav mal platnu zmluvy po sverepec a vrtizer-hp. cize dialnica sa blizila k ZA a KM. praveze to dokazuje ze ani povazska nebola pre investorov taka prekazka ako sa to prezentovalo.

Takže si mi dal krásny príklad na podporu mojej teórie. INA prišla do KNM bez diaľnice, ale v tom čase so slušnou cestou I. triedy. A v meste našla obrovské množstvo kvalifikovanej pracovnej sily. Takže možno tu bude pes zakopaný prečo sa nespustila invázia investorov do RS.....


v RS je velka kablovka lenze RS je asi 2,5 nasobne vacsi ako vas miniokres co vytvoril meciar. nie ste o nic lepsi, cela zamestnanost u vas stoji na velkych zahranicnych investoroch nie na domacich malych a strednych firmach. kde by s vami bolo bez nich ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 19. Jún 2019 09:32

R2 je pri Detve. Prečo tam neprišiel význámný investor? R1 je pri Zvolene. Prečo tam neprišiel význámný investor? Prečo je JLR v Nitre a nie aspoň vo Zvolene či Detve?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

O. T.: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 19. Jún 2019 09:49

Sú nejaké šumy okolo Debrecína, vie niekto, či z toho niečo bude alebo to zakapalo? Hoci im oni ponúkli o dosť viac.
1051
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 19. Jún 2019 10:10

Yoggy52 napísal:Mame strasne male debt to GDP ratio, ja tam vidim priestor este minimalne na 30%, co je cca asi $30bln. za to by sme vedeli poriesit takmer vsetko... (dokoncena dialnicna siet, vlaky na rakuskej urovni atd.)

toto som si nevšimol. Vlaky na rakúskej úrovni??? My máme problém zjednodušene povedané umývať WCka a mazať výhybky. Z čoho by sme prevádzkovali moderné trate a vlaky? Dáme rakúske ceny a rakúske dotácie na železnicu?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 19. Jún 2019 10:11

Vlados napísal:R2 je pri Detve. Prečo tam neprišiel význámný investor? R1 je pri Zvolene. Prečo tam neprišiel význámný investor? Prečo je JLR v Nitre a nie aspoň vo Zvolene či Detve?


Lebo kví kví kví .... (doplň si zlá Bratislava, Považie, Kysuce, Žilina, D1, D3, všetky politické strany a ich predstavitelia okrem HÍD a SMK, celoštátne sprisahanie, ****, a toto všetko hoď do každého príspevku v rôznom poradí podľa ľubovôle)
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 19. Jún 2019 10:24

D1 je pri Piestanoch, preco tam neprisiel vyznamny investor? D1 je pri Trencine. Preco tam neprisla ziadna automobilka? ... este dalej chcete klast hlupe otazky?

A co sa tyka BMW, madarska vlada sa zatial tvari, ze priprava/vystavba pokracuje https://hungarytoday.hu/trade-minister- ... apid-pace/ .
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Yoggy52 » 19. Jún 2019 12:24

Vlados napísal:
Yoggy52 napísal:Mame strasne male debt to GDP ratio, ja tam vidim priestor este minimalne na 30%, co je cca asi $30bln. za to by sme vedeli poriesit takmer vsetko... (dokoncena dialnicna siet, vlaky na rakuskej urovni atd.)

toto som si nevšimol. Vlaky na rakúskej úrovni??? My máme problém zjednodušene povedané umývať WCka a mazať výhybky. Z čoho by sme prevádzkovali moderné trate a vlaky? Dáme rakúske ceny a rakúske dotácie na železnicu?

v deficite mame priestor okolo 1.6bln rocne... momentalne ich dotujeme ani nie 300mio rocne.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 19. Jún 2019 14:38

R2 je pri Detve. Prečo tam neprišiel význámný investor? R1 je pri Zvolene. Prečo tam neprišiel význámný investor? Prečo je JLR v Nitre a nie aspoň vo Zvolene či Detve?


a kto povedal ze neprisiel ?? pre DT je vyznamny investor aj s 100-200 ludmi. a celkovo mas pocit ze DT a ZV je hladova dolina ?? to snad nie....

asi niektori zijete v socializme...v kazdom mestecku s 10k obyvatelmi priemyselna fabrika s 3.000 ludmi a v kazdej dedine druzstvo. to uz nie je realne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 19. Jún 2019 16:27

lebo vo DT aj ZV je vyššia nezamestanosť. tak im sa im asi ľahšie hľadali pracovníci, určite sú aj takí čo sa im do NR dochádzať neoplatí ale do DT/ZV by to mali podstatne bližšie. ale nie, im nešlo o zamestnávanie Slovákov, oni počítali so Srbmi a potom tá fabrika mohla byť aj v BA...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 19. Jún 2019 16:54

v RS je velka kablovka lenze RS je asi 2,5 nasobne vacsi ako vas miniokres co vytvoril meciar. nie ste o nic lepsi, cela zamestnanost u vas stoji na velkych zahranicnych investoroch nie na domacich malych a strednych firmach. kde by s vami bolo bez nich ?


Tak týmto vyplakávaním na úrovni urazeného dieťaťa si opäť dokázal svoju úroveň. Zbyšok skvele zhrnul Vlados, fh...
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 19. Jún 2019 22:01

DrX napísal:D1 je pri Piestanoch, preco tam neprisiel vyznamny investor? D1 je pri Trencine. Preco tam neprisla ziadna automobilka? ... este dalej chcete klast hlupe otazky?

A co sa tyka BMW, madarska vlada sa zatial tvari, ze priprava/vystavba pokracuje https://hungarytoday.hu/trade-minister- ... apid-pace/ .


toto nie sú hlúpe otázky, ale hlúpe odpovede.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 20. Jún 2019 08:05

odpoved na tieto otazky je taka ze nie je vsetko iba o automobilkach. Na orave nemame ani D1 ani R3 a mame tu nezamestnanost 3,29 % (april 2019, NO) zdroj: https://www.upsvr.gov.sk/buxus/generate ... _id=855042
vsetci ludia bud pracuju vo firmach, ktore tu su, v CR, alebo sluzbach, alebo podnikaju, alebo dochadzaju. Ak merias uspesnost regionu len na zaklade toho, ci tam prisla automobilka tak mas velmi skresleny pohlad na ekonomiku, a humannu geografiu.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 20. Jún 2019 11:29

No, mozno sa mylim, ale podla vsetkeho si zas objavil teplu vodu. Jasne, ze nie je vsetko o automobilkach, a najlepsi dokaz toho je vychod, kde, ak "by bolo vsetko o automobilkach", by bola nezamestnanost 100% :-) .
Ale, odpoved je v pritahovani investorov a to sa proste robi ovela lahsie, ak je dobra infrastruktura. A u nas sa dobra infrastruktura taha len na severozapad - teda presne aj na Oravu - a potom dalej severom. A presne to potom odraza aj pocet novych investicii do regionov. Tot vse.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 20. Jún 2019 12:18

lebo vo DT aj ZV je vyššia nezamestanosť. tak im sa im asi ľahšie hľadali pracovníci, určite sú aj takí čo sa im do NR dochádzať neoplatí ale do DT/ZV by to mali podstatne bližšie. ale nie, im nešlo o zamestnávanie Slovákov, oni počítali so Srbmi a potom tá fabrika mohla byť aj v BA...


dnes sa zverejnili udaje za maj. Sk priemer 4,88, DT 4,94 percent a ZV 3,24 percent takze neviem o com tocis. a dvojciferne cisla maju okrem RS a RA len okresy na vychode.

Tak týmto vyplakávaním na úrovni urazeného dieťaťa si opäť dokázal svoju úroveň. Zbyšok skvele zhrnul Vlados, fh...


ja sa ta pytam kde som napisal ze po dostavaní R2 sa po jej trase zrazu začne prílev investorov. na toto odpovedz a svoje infantilne zahovaracky si nechaj pre seba. co som napisal ze kysuce funguju na pritomnosti zahranicnych a investorov a osobitne na firme Schaeffler tak na tom trvam. to nie je vyplakavanie ale fakt.

Pôvodna diskusia bola k tomu ako si tu sebavedome vykladal, že po dostavaní R2 sa po jej trase zrazu začne prílev investorov. Po trase R2, nie po trase R3 ani R4, tak neodvadzaj pozornosť. Ja som dokázal, že je to nezmysel. Drvivá väčšina trasy je dobrá.. to, že niekde treba vymeniť povrch neznamena pre mňa, že cesta je nekvalitna a dva useky čo si menoval sú nepríjemné ale nevytvárajú sa pre ne žiadne kolóny ani iné zdržania na trase.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 20. Jún 2019 13:30

daj číslo v NR.
1. určite tam bude nižšie ako má DT či ZV
2. dochádzať napr. z RS do DT je ďaleko jednoduchšie ako do NR
3. detto by to mali jednoduchšie na logistiku nový subdovatelia z RS voči DT než NR

ak Ti ide o územie od ZV na východ tak prečo zatváraš oči nad 3/4 miliardovej pomoci štátu v NR?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 20. Jún 2019 14:19

ja neriesim vysku dotacie ale lokalitu. mohlo to byt v KE. tak preco zatvarate oci pred tym ze DBR ma lepsie podmienky ako KE. infrastruktura je evidentne podstatnejsia ako socialisticka strojarska tradicia.

NR 2,07 % co je menej ako vacsina BA okresov. ZA 3,21 %. BB 3,13 % bez automobilky. PO dokonca 5,95% a tam je prosim krajske mesto. ale porovnavat treba s porovnatelnymi mestami ale ani tak nemaju DT ani ZV ziadnu vysoku nezamestnanost.

a preco zatvaras oci pred dalsim "dvojcifernym" poradim KK, RA, RV, VT, SO, TV, ML, SB, SK, BJ... ake maju napojenie tieto okresy ??
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 20. Jún 2019 16:49

neťahaj tu KE a BMW. to je nová investícia a pravdepodobne bude realizovaná.

poďme späť k staršej investícii, ktorá mohla byť aj v oblasti s väčšou nezamestnanosťou a kľudne na trase R2/R1/D1. no nie, my sme im ponúkli NR kde nezamestnanosť nebolo cítiť... to je tá podpora nezamestnaných v okolí D/RC.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 20. Jún 2019 17:14

co je toto za hlupy prispevok. jake "netahaj tu KE a BMW"???? investor jasne povedal, ze do KE nepride lebo je tu horsia infrastruktura. To je alfa a omega celeho "Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu". Ci sa Jaguaru ponuklo nieco o 100km hore-dole je nepodstatne - podstatne je, ci bola sanca ponuknut mu nieco o 300km vychodnejsie. A taka sanca proste nebola lebo infrastruktura je aka je. A to treba zmenit, a to moze spravit R2, proti ktorej si ty, a tak len mutis vodu balastom.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 20. Jún 2019 19:07

Treba diverzifikovať priemysel, nie jednotvárny - zraniteľný.
BA (VW); TT (PSA); ZA (KIA); NR (JLR); ... 5,5 mil.
GY(VW); ESZ (SUZUKI); KECSK (MB); DEB (BMW)?; ... 9,8 mil. [9,9 - 2011; max. 10,7 - 1981 pozri aj].

1053
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 20. Jún 2019 19:55

DrX napísal:co je toto za hlupy prispevok. jake "netahaj tu KE a BMW"???? investor jasne povedal, ze do KE nepride lebo je tu horsia infrastruktura. To je alfa a omega celeho "Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu". Ci sa Jaguaru ponuklo nieco o 100km hore-dole je nepodstatne - podstatne je, ci bola sanca ponuknut mu nieco o 300km vychodnejsie. A taka sanca proste nebola lebo infrastruktura je aka je. A to treba zmenit, a to moze spravit R2, proti ktorej si ty, a tak len mutis vodu balastom.


keby bola dokončená D1, tak KE by malo priame prepojenie na dialničnú sieť, a v súčasnosti keď sa napojí cez H, tak R2, stačí začať stavať až po naplnení kapacít.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 20. Jún 2019 20:54

Legenda hovorí že keby bola R2 hotová, tak by tam bolo nové Silicon Valley od Košíc po Lučenec. BMW by stacila dokončená D1 a nie tento stav keď sa cik cak stavajú malé úseky bez nadväznosti po celom Slovensku. V Maďarsku vyšiel Orbán zahraničným investorom zákonmi o nadčasoch, kôli ktorým tam síce boli protesty,ale prešli. Takisto je tam nižšie daňové zaťaženie, no nekúp to. U nás máme vlaky zadarmo ktoré horia alebo stále meškajú, dane sa zvyšujú, tak čo sa čudujeme, firmám sa postupne zhoršujú podmienky na podnikanie, len aby Fico mohol vybľakovat aká je jeho vláda sociálna. Berie iným a rozdáva ako zo svojho.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Jún 2019 07:50

moznost 400 hodin nadcasov co zaviedli uz davno existuje aj u nas. a bez protestov. to ze bmw dostala specialne podmienky je samozrejme tiez jasne. pri tychto investiciach sa inac ani neda. to vsak nic nemeni na fakte ze existencia klucovej infrastruktury je nevyhnutnost. na R2 by bola presne taka "Silicon Valley" ako na liptove a spisi.

https://www.facebook.com/ChmelarEduard/ ... 642138216/

keby bola dokončená D1, tak KE by malo priame prepojenie na dialničnú sieť, a v súčasnosti keď sa napojí cez H, tak R2, stačí začať stavať až po naplnení kapacít.


samozrejme ale to plati aj naopak cize turany-hubova za 900 mega treba odlozit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

O. T.

Odoslaťod KN.SK » 21. Jún 2019 08:47

Orbánova vládna väčšina odhlasovala, že vyplácanie nadčasov sa môže odkladať až tri roky. Známi odtiaľ vravia, neviem presne ako to je a či je to tak (no im skôr verím, ako nie), že medzičasom už niekoho nebudú - prestanú zamestnávať a príde o tie forinty. Možno veľké firmy budú serióznejšie a neznížia sa k tomu. (Mne u nás väčšia firma preplatila *nevyčerpanú dovolenku [nechceli púšťať na dovolenky, len nadčasy vynucovali - naši "manažérikovia"], ale od malinkej som nedostal za *ňu nič.)
1054
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Jún 2019 10:24

veri niekto ze BMW si ich vybralo kvoli tomu aby mohli posunut vyplacanie nadcasov o 3 roky..... :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: O. T.

Odoslaťod fh » 21. Jún 2019 10:46

KN.SK napísal:Orbánova vládna väčšina odhlasovala, že vyplácanie nadčasov sa môže odkladať až tri roky. Známi odtiaľ vravia, neviem presne ako to je a či je to tak (no im skôr verím, ako nie), že medzičasom už niekoho nebudú - prestanú zamestnávať a príde o tie forinty. Možno veľké firmy budú serióznejšie a neznížia sa k tomu. (Mne u nás väčšia firma preplatila *nevyčerpanú dovolenku [nechceli púšťať na dovolenky, len nadčasy vynucovali - naši "manažérikovia"], ale od malinkej som nedostal za *ňu nič.)
1054


Orbanistan sa snaží prilákať firmy nízkym daňovým zaťažením a aj sa im to darí:

https://www.mzdovecentrum.sk/clanok-z-t ... 5-2018.htm
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 54 hostí.