Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 15. Jún 2018 14:52

svaco napísal:Ficov mentálny svet je jasný, nasľubovať hory doly a potom sa na svojich voličov vykašľať, ale povedzme si pravdu, nepohŕdali by ste aj vy takými voličmi, ktorých je ľahko oklamať a ktorí vám veria každú blbosť, ktorú vypustíte z úst. Preto pre Ficka na východe nič nie je a ani nikdy nebude.


richie napísal:ved uvidime .. o cca 2-3 roky budu dokoncene useky ViaCarpathia zo severu aj z juhu .. a vsetko sa to stretne u nas .. ak do vtedy dokoncia usek R2 Saca-Olsany, tak najviac zaplacu Presov a sever Slovenska po trase nedokoncenej R4 ..


Dendik napísal:Zeby pre pristup tejto d.b...n.j. vlady? A zmyslanie mnohych zapadnejsie byvajucich slovakov?



To ste sem pani vychodniari prisli odbavit do temy "Polsko"?


Tak kolkoze sme mali km D/RC v krajoch k 1.1.2017:
Banskobystricky kraj 119.215 km
Presovsky kraj 115.312 km
Bratislavsky kraj 110.421 km
Zilinsky kraj 101.597 km
Trenciansky kraj 98.142 km
Trnavsky kraj 93.484 km
Nitriansky kraj 67.319 km
Kosicky kraj 31.865 km

Cize 115 km D/RC v PO kraji je nic? Nie je D1 najdolezitejsia tepna pre PO kraj? Nie je dolezitejsia ako R4?

Za minuly rok si ZA kraj polepsil polprofilom a dostal sa na druhe miesto.

A nezda sa vam, pani vychodniari, ze aby investory prisli zo zapadu a mali spojenie na zapad, kde su nase najdolezitejsie trhy, treba dialnice aj na zapade a v strede Slovenska?

strana 12
http://www.cdb.sk/files/documents/cestna-databanka/vystupy-cdb/2017/kniha_ck_kraj_okres_2017-01-01.pdf

Poliaci na S19 medzi Rzeszowom a nasou hranicou za 2-3 roky nebudu mat skoro nic dokoncene.
Optimisti tvrdia, ze 2023, ale oni tvrdia ze S1 bude komplet 2021, co urcite nebude. Neverim, ze S19 bude 2023 hotova.
https://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/mapa-budowy-drog-te-autostrady-i-ekspresowki,135,5,1888135.html


DrX napísal:poliaci su rozumny narod", ale nie pre to, ze stavaju Via Carpathiu, ale preto, ze maju poprepajane svoje hlavne sidla na hlavne mesto aj navzajom


Zase len kecy, na urovni ich autora. Oblubeny Krakow ako 2 najvacsie mesto je ako prepojeny D/RC s hlavnym mestom? Cez Wroclaw? To uz samozrejme nie je blizsie naokolo, lebo to nie je na Slovensku. A Katowicka aglomeracia s 3 mil. obyvatelov je ako napojena na hlavne mesto? Tiez naokolo blizsie cez Wroclaw.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod DrX » 15. Jún 2018 15:21

Tiez nerozumiem, ako moze niekto v PO kraji plakat, ze sa mu nestavaju dialnice. Na rozdiel od KE kraja!!!
Ale, samozrejme, tradicne Jano1 zavadzanie je, ze tie cisla neskalujes ani poctom obyvatelov ani rozlohou kraja. V tom pripade by KE kraj vysiel este ovela horsie, a BA a ZA este ovela lepsie.

S19 urcite do 2023 hotova nebude.

No a k prepojeniu v Polsku: katowicka aglomeracia je prepojena cez Czestochovu po ceste 1, ktora vyzera takto https://www.google.com/maps/@50.6506345 ... 312!8i6656 , cize v porovnani s inymi smermi nemali dovod prioritne robit A1 v tomto useku. No a Krakow ma moznost ist po ceste 1 tiez. Sice hej, je to naokolo-blizsie, ale na rozdiel od toho Slovenskeho, ktore nebude dokoncene este 20 rokov, toto naokoloblizsie uz 20 rokov dokoncene je, takze zas nebol dovod najprv prerabat toto, ked v smere vychod-zapad nemali nic, len hromadu aglomeracii. No a S7 priamo pre Krakow uz je skoro cela rozostavana: https://uc0f9c8da522268927cf7739f265.dl ... fO92s/file
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod nevo83 » 15. Jún 2018 15:25

Mily Jano.
V KE kraji si kludne daj prec 12km R2 Ke-Saca /US steel/ je realne cesta 1tr.vybudovana za davneho socializmu, kt sa par rokov dozadu premenovala na R aby aj v Ke mali pocit ze neaka R tu je :) cize Ke kraj aj po dobudovani D1 +11km bude na samom konci... daleko predaleko s investicnym dlhom.. ak boh da tak mozno dobuduju aj
Olsany-Saca a budeme mat tych 30km kt tu uvadzas.. Este dodam ze ten kusok D1 kt je v Ke kraji pri SNV je skor PO ale ok
- a ja ze dialnice na zapade uz su ... otazka moze byt co zo stredo-vychodom...
- ak aj investor dojde tak pri dobrej konstalacii bude napojeny na R4 Polsko a Madarsko
- sam hadam neveris ze skor ako za 20r ani nezakopnu o pokracovanie D1 na Michalovce
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 15. Jún 2018 16:20

takze vies o nejakych investiciach kvoli D1 v MI, TV, VT ...alebo aj HE, SO...


Napisal si samostatnu vetu o D1, na ktoru som reagoval. A mozem reagovat aj na tuto Tvoju dalsiu samostatnu vetu. Vsimol si si, ze na prepojenie vychodnej a zapadnej D1 chyba skoro 60 km D1 kde je vyrazne pretazena cesta I/18? To nie je bariera pre investorov? Ja len stale nevidim barieru na trase R1 NR-BB. Napriek tomu, ze je ZH,ZV,BB napojena skoro 7 rokov suvislou 4-pruhovou RC, ake su tam vyznamne investicie v suvislosti s plnohodnotnym a bezproblemovym napojenim?


R1 dokoncili v 2011 a scitanie bolo az 2015.

Cize scitanie viac ako 3 roky po otvoreni je moc skoro, ale intenzity z useku otvaraneho pocas scitania su idealne na argumentovanie o nizkych intenzitach?


ano, obrovsky rozdiel. detva je akozeokresne mesto s 15 tisic obyvatelmi a martin s 55 tisic. zilina ma asi 2x tolko obyv. ako zvolen. zaujimave je skumat preco je 16.000 aut na starej ceste, tranzit nema dovod obchadzat dialnicu.


Skuste mu to niekto vysvetlit, lebo ja to tu uz pisem asi piaty-krat.

Hlavny dopravny prud z Vrutok, MT a od TR z I/65 je na zapad. D1 DS-Turany sa neda pouzit pre dopravny prud medzi ZA-Vrutky-MT-TR. Az bude R3 MT obchvat postaveny, tak sa oplati ist koli bezpecnosti a casu od ZA smerom na TR po D1, teda klesne intenzita na I/18 a presunie sa cast na D1. Stale dookola vytahujes udaje zo scitania 2015, v tomto pripade 16 tisic medzi Vrutkami a MT, ako vies, ze to nekleslo v celom kalendarnom roku ked bol usek DS-Turany otvoreny, teda v roku 2016.


Maximalny potencial, ktory mohla D1 prebrat je pri Turanoch, teda ako tranzit mohla prebrat iba cast z toho co islo pri Turanoch a nie to co ide od ZA do MT. Uz aj zo scitania vyplyva, ze z 16333 v./24h zobrala dialnica 11047 v./24h teda 67.6%, co vsak v roku 2016 zrejme bolo viac, lebo viac ludi si kupi celorocnu nalepku v januari/februari nez v juli/auguste, mnohi sa dozvedia o novom useku az po par mesiacoch.

Kludne moze byt situacia 2016 taka, ze na I/18 pri Turanoch ostalo cca 4 tisic a na D1 bolo uvedenych 12 tisic, co by uz bolo presmerovanie blizko 75% a viac som na obchvate mesta ani neocakaval.

To je skutocne tak tazko pochopit, ze z MT,Vrutok, zo smeru od TR smerom na ZA (a opacne) nikto nepojde po D1 DS-Turany (od TR kym sa nepostavi usek R3)?


stale si myslim ze D26,5 by mala mat hned aspon 20.000 aut denne. inac je luxus stavat VYRAZNE DRAHSIU dialnicu.


Este prednedavnom si tvrdil, ze D26,5 musi mat hned aspon 40 000, tak to mame pekny posun. Cela zapadna D1 ma cez 20 tisic. A v com je DS-Turany drahsia oproti ZV-Krivan? Jaj, D1 DS-Turany je lacnejsia, nez ZV-Krivan. Tak naco nam je ten drahy luxus R24,5 ZV-Krivan? Nestacil by polprofil pre 8,6 tisic v./24h?

ja tvrdim tolko ze na 40 km suvislej (cize nie kusky krivan-zvolen a mytna-tomasovce ale minimalne zvolen-vychod-krivan-mytna-tomasovce) budu porovnatelne intenzity ake boli v 2015 bezne na severnej D1 D26,5.


Intenzity klesaju smerom na vychod, iba v okoli vacsich miest lokalne narastaju. Mytna-Tomasovce su cca 240 km od BA. Ivachnova 270 km co je podobna vzdialenost. Na D1 Ivachnova intenzita 16904 v./24h, bude taka aj pri Tomasovciach na R2, ak sa ten usek za 3-4 roky postavi, teda v roku 2022? Odpoviem si sam: Nebude!
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 15. Jún 2018 16:44

DrX napísal:Ale, samozrejme, tradicne Jano1 zavadzanie je, ze tie cisla neskalujes ani poctom obyvatelov ani rozlohou kraja. V tom pripade by KE kraj vysiel este ovela horsie, a BA a ZA este ovela lepsie.

Zarucene 150 km v KE kraji namiesto napr. ZA a BB kraja by urcite KE kraj zachranilo a investori by sa tam hrnuli, ked by im smerom na zapad chybalo 150-200 km D/RC. A urcite by Slovensko zachranilo, ked by sme mali zavratne intenzity 5-10 tisic na R2 v KE kraji, ale na Povazi by bolo 30 tisic v./24h na 2-pruhovej ceste.


DrX napísal:No a k prepojeniu v Polsku: katowicka aglomeracia je prepojena cez Czestochovu po ceste 1, ktora vyzera takto...
No a Krakow ma moznost ist po ceste 1 tiez. Sice hej, je to naokolo-blizsie, ale na rozdiel od toho Slovenskeho, ktore nebude dokoncene este 20 rokov, toto naokoloblizsie uz 20 rokov dokoncene je, takze zas nebol dovod najprv prerabat toto, ked v smere vychod-zapad nemali nic, len hromadu aglomeracii.


Toto ty povazujes za dostatocne prepojenie:
https://www.google.com/maps/@50.6702159,19.122675,3a,60y,343.94h,84.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjLMFEEJtQZjH3TF_Eb4Hig!2e0!7i13312!8i6656

Dookola omielas, ze treba dialnicne prepojenie a mnozstvo urovnovych krizovatiek, priechody pre chodcov, to povazujes za prepojenie velkych miest ako perfektne a dostacujuce?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod nevo83 » 15. Jún 2018 17:00

Jano: KE potrebuje tak max +-50km D1 / tj Dargov- Michalovce/ a 30km R2 / plny KE-Moldava/+ 12km Sorosky a aj to ju ja neako nepovazujem za katastrofu
tvojich 150 je tak Zv-KE kt sa este mozno raz dobuduje..
podla tvojej logiky vsetko len ZA+Ba a ked sa dobuduje tak ich mozme rovno opravovat a tak to tocit dookola...
Co sa tyka POLSKA tak na SVK treba dobudovat len 2 varianty a to D3+R4, R3 je zbytocny luxus kt si nemozeme dovolit /teraz/ to iste max este 2 useky pre Madarsko /LC+resp Sahy+ Komarno/
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 15. Jún 2018 17:20

nevo83 napísal:cize Ke kraj aj po dobudovani D1 +11km bude na samom konci... daleko predaleko s investicnym dlhom.. ak boh da tak mozno dobuduju aj
Olsany-Saca a budeme mat tych 30km kt tu uvadzas.. Este dodam ze ten kusok D1 kt je v Ke kraji pri SNV je skor PO ale ok
- a ja ze dialnice na zapade uz su ... otazka moze byt co zo stredo-vychodom...
- ak aj investor dojde tak pri dobrej konstalacii bude napojeny na R4 Polsko a Madarsko
- sam hadam neveris ze skor ako za 20r ani nezakopnu o pokracovanie D1 na Michalovce


V KE ako meste sa stavalo/rekonstruovalo najviac 4-pruhovych ciest za poslednych 25 rokov zo vsetkych miest na SK, hned po BA. KE ako mesto sa stazovat nemoze na investicie do infrastruktury od statu.
SNV predsa patri do KE kraja, aj ked tam D1 zasahuje len tesne, tak predsa SNV je pokryta D1. R2 SNV nepokryje tak dobre ako D1.
Vo vystavbe je D1/R2 v dlzke 15.5 km v KE kraji. Ma sa rozostavat dalsich zhruba 35 km.

Mas pocit, ze je v KE kraji usek D/RC, ktory by mal mat vyssiu prioritu ako D1 HP-LL, kde pod Strecnom bolo v 2015 26831 v./24h? Alebo snad nejaky usek na Povazi, kde sucet D a paralelnej cesty I.triedy je zhruba 25-55 tisic v./24h? To sa malo nechat na ceste I.triedy a stavat v KE kraji?

Otvorenim D1 HP-DS bude po PO chybat 28,5 km D1. Keby sa uradnici trochu snazili, tak Hubova - Ivachnova aspon do roku 2020 urcite mohol byt aj v novom trasovani. A to by uz po PO chybal len posledny usek, ktory nie je zatial pretazeny. Ak uz konecne urobia opatrenia v RK, tak to bude pomerne pouzitelne prejazdne. Dalsi usek na vychodnej D1 za Bidovcami nie je az tak pretazeny, ale som presvedceny o tom, ze sa bude stavat pred rokom 2030, snad bude 2030 uz aj v prevadzke.

Ja som presvedceny o tom, ze bez dialnic na zapade a v strede Slovenska, by dialnice na vychode mali len maly efekt vzhladom na nasu obchodnu orientaciu.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod DrX » 15. Jún 2018 17:35

Tradicne Jano1 zavadzanie: neporovnava R2 KE-ZV s D1 PO-ZA, ale s D1 okolo Trencina. Preco rovno neporovnavas Roznavu s BA-Trnavou? Tak ako sa zhruba paralelne dokoncila D1 BA-ZA a R1 BA-ZV/BB, tak sa malo paralelne investovat aj do D1 PO-ZA a R2 KE-ZV. A za 40% toho, co sa dalo a este da na D1 PO-ZA by uz davno R2 KE-ZV bola, a v ziadnom pripade by tam neboli take intenzity, ake su teraz.

No a k poliakom, samozrejme, ze takato cesta im staci na to, aby prioritne nestavali hned novu A1 od Katowic, ked proste mali hromady ciest, ktore boli podobne vytazene a ziadna komfortna stvorprudovka tam nebola.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 15. Jún 2018 17:38

nevo83 napísal:Jano: KE potrebuje tak max +-50km D1 / tj Dargov- Michalovce/ a 30km R2 / plny KE-Moldava/+ 12km Sorosky a aj to ju ja neako nepovazujem za katastrofu
tvojich 150 je tak Zv-KE kt sa este mozno raz dobuduje..
podla tvojej logiky vsetko len ZA+Ba a ked sa dobuduje tak ich mozme rovno opravovat a tak to tocit dookola...
Co sa tyka POLSKA tak na SVK treba dobudovat len 2 varianty a to D3+R4, R3 je zbytocny luxus kt si nemozeme dovolit /teraz/ to iste max este 2 useky pre Madarsko /LC+resp Sahy+ Komarno/


Oficialna statistika je aktualne 32 km (ktore sa Ti nepacia, ale ja tiez mozem povedat, ze tento usek nepocitajme, lebo mne ho netreba), buduje sa 15.5 km, napisal si dalsich 92 km, spolu skoro 140 km, to nema ziadny kraj, ale ked tolko bude mat ZA kraj, tak D1 bude celkom dobre pouzitelna.

Urcite nie len ZA-BA, ale je to dobre vytazena dialnica, ktora pomaha aj vychodu. Tych 115 km D/RC v PO kraji predsa je slusna hodnota, este minuly rok 2.miesto v ramci SK v dlzke D/RC v kraji.


Ked sa postavi Cadca a privadzac KM, trasa D3 bude na chvilu pouzitelna, ale coskoro odlahcenie v Radoli doplnia dalsia auta a usek Brodno - KNM bude treba postavit a rozhodne by sa dal zjednodusit/zlacnit aj pri zachovani trasovania D3, ale nie je vola.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 15. Jún 2018 20:27

Nestacil by polprofil pre 8,6 tisic v./24h?

stačil a za tie peniaze mohol stáť polprofil po LC.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 15. Jún 2018 21:36

Napisal si samostatnu vetu o D1, na ktoru som reagoval.


si dyslektik ?

Vsimol si si, ze na prepojenie vychodnej a zapadnej D1 chyba skoro 60 km D1 kde je vyrazne pretazena cesta I/18? To nie je bariera pre investorov?


presne tak, je to bariera. cize moja odpoved je ze napriek tomu ze sa masivne investovalo do severnej mimoriadne narocnej cast D1 nepriniesla adekvatne investicie. tvoja odpoved by zrejme bola ze uz davno sa mali investovat dalsie miliardy do tych 60 km. mohla byt zavedena nova dan s pracovnym nazvom zilinska.

Napriek tomu, ze je ZH,ZV,BB napojena skoro 7 rokov suvislou 4-pruhovou RC, ake su tam vyznamne investicie v suvislosti s plnohodnotnym a bezproblemovym napojenim?


nemusia byt "vyznamne". dolezite je ze tam klesala nezamestnanost, mozno najvyraznejsie v celej SR. o tom sme sa tu uz bavili. niekto tvrdi ze tieto veci priamo nesuvisia, podla mna ano.

D1 DS-Turany sa neda pouzit pre dopravny prud medzi ZA-Vrutky-MT-TR.


cielom dialnice v normalnej krajine ani nemoze byt aby sa z vrutok do martina alebo priemyselneho p. sucany chodilo po dialnici. treba uznat ze tranzit zdaleka nie je tak velky. na toto treba smerove prieskumy ktore sa dosledne ignoruju...

stačil a za tie peniaze mohol stáť polprofil po LC.


aj pre teba este raz napriek tomu ze sa masivne investovalo do severnej mimoriadne narocnej cast D1 nepriniesla adekvatne investicie. takze tych 40 km treba ako plny profil, soroska, bakta, batka ako poloprofil. ty mozes nadalej jazdit po starej ceste, nech sa paci.

Intenzity klesaju smerom na vychod, iba v okoli vacsich miest lokalne narastaju. Mytna-Tomasovce su cca 240 km od BA. Ivachnova 270 km co je podobna vzdialenost. Na D1 Ivachnova intenzita 16904 v./24h, bude taka aj pri Tomasovciach na R2, ak sa ten usek za 3-4 roky postavi, teda v roku 2022? Odpoviem si sam: Nebude!

Este prednedavnom si tvrdil, ze D26,5 musi mat hned aspon 40 000


ja by som bol zvedavy podla coho by si staval, ake objektivne kriteria by si nastavil. predpokladam ze vzdy tie a podla toho ako sa prave hodi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 15. Jún 2018 22:15

Toto ty povazujes za dostatocne prepojenie:
https://www.google.com/maps/@50.6702159 ... 312!8i6656

Dookola omielas, ze treba dialnicne prepojenie a mnozstvo urovnovych krizovatiek, priechody pre chodcov, to povazujes za prepojenie velkych miest ako perfektne a dostacujuce?


az take strasne to nie je. pozeram od katowickej oblasti po zaciatok varsavy 300 km za 3 hodiny. to je priemerna 100-ka. snad tych prechodov nie je az tak vela. urcite je to lepsie ako nejaka R11,5 akozerychlostna cesta do statistiky.

V KE ako meste sa stavalo/rekonstruovalo najviac 4-pruhovych ciest za poslednych 25 rokov zo vsetkych miest na SK, hned po BA. KE ako mesto sa stazovat nemoze na investicie do infrastruktury od statu.


druhe najvacsie mesto ktore je daleko pred dalsimi krajskymi mestami. to ze ma vnutorny polookruh je minimum. v polsku by bola v prvej 15-ke, v madarsku druhe, v cesku stvrte najvacsie mesto. mesta pod 100.000 cize vsetky ostatne krajske by v polsku neboli v prvej 40-ke.... :lol:

https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_mi ... o%C4%BEsku

Ja som presvedceny o tom, ze bez dialnic na zapade a v strede Slovenska, by dialnice na vychode mali len maly efekt vzhladom na nasu obchodnu orientaciu.


madarska dialnica vytvara spojenie smerom na zapadnu europu pre juhovychod.

Mas pocit, ze je v KE kraji usek D/RC, ktory by mal mat vyssiu prioritu ako D1 HP-LL, kde pod Strecnom bolo v 2015 26831 v./24h? Alebo snad nejaky usek na Povazi, kde sucet D a paralelnej cesty I.triedy je zhruba 25-55 tisic v./24h? To sa malo nechat na ceste I.triedy a stavat v KE kraji?


ludi co platia dane nemusi zaujimat ani 100.000 aut denne niekde 300 km dalej. proste chcu mat adekvatne investicie v kraji.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

Odoslaťod Jano1 » 16. Jún 2018 13:11

devil napísal:D1 je uz v tom stadiu ze sa daju pozbierat udaje za cenu a urobit priemer npr. 10 rokov dozadu od PB po PO.
3471/192,7=18 mil/km


Skus prepocitat, mne tie dlzky ktore tam su uvedene vysli spolu 195.03 km.

Vacsina usekov sa mi nechcela kontrolovat, ale toto mi udrelo do oci:

Cena pre D1 Sverepec - Vrtizer, ktoru uvadzas (380 mil.E) nie je spravna, ten zdroj/clanok uvadza zlu cenu.

Zmluvná cena výstavby oboch úsekov bola 272,85 mil. eur (bez DPH)
http://abc-byvanie.sk/stavebnictvo/inzinierske-stavby/na-useku-d1-sverepec-vrtizer-otvorili-stredisko-spravy-a-udrzby/

zmluvná cena: 273,214 mil. € bez DPH
http://www.metroba.sk/?q=projekt/dia%C4%BEnica-d1-sverepec-%E2%80%93-vrti%C5%BEer


A v skutocnosti:
D1 Sverepec –Vrtižer, 1. úsek (km 0,000 –4,900)
Podpis zmluvy: 13.2.2008
Zmluvná cena :147 465 918,6 EUR bez DPH
Zmluvná cena + dodatky: 156 888 755, 8 EUR
D1 Sverepec –Vrtižer, 2. úsek (km 4,900 –9,595)
Podpis zmluvy: 11.11.2008
Zmluvná cena : 125 748 106,6 EUR bez DPH
Zmluvná cena + dodatky: 137 887 921,4 EUR

strana 7 z:
D1 Sverepec -Vrtižer
Stav implementácie projektu
Monitorovací výbor pre OP Doprava 2007-2013
20.5.2011, Štrbské Pleso

Zrejme to nie je na internete, ale mozes pohladat zmluvy a dodatky.
teda D1 Sverepec - Vrtizer 294,77 mil.E

(3471 - 380 + 294.77)/195.03 = 17.36 mil.E/km

devil napísal:na R1 mame zdeformovanu a nerealnu cenu za pribinu,


Cize zdeformovana cena na R1 sa nepocita, ale zdeformovana cena na D1 sa samozrejme pocita. Myslis, ze cena Sverepec-Vrtizer nebola s rychlostnym priplatkom? Ze cena D1 PO, ci HP-LL nie je zdeformovana? Ja tiez poviem, tychto 50 km je zdeformovanych a tak nechcem aby sa zaratavali! Vyberieme take useky a budeme znovu prepocitavat?


Vari nezaplatime vsetci danovy poplatnici 3,6 mld.E na R1??? Je R1 vari zadarmo???

devil napísal:cize dialnica severom v plnom profile je cekovo drahsia asi o 60% ako RC juhom v plnom profile...


Tak si k R1 pripocitaj 3,6 mld.E/50 km a potom porovnavaj.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 16. Jún 2018 13:57

devil napísal:presne tak, je to bariera. cize moja odpoved je ze napriek tomu ze sa masivne investovalo do severnej mimoriadne narocnej cast D1 nepriniesla adekvatne investicie. tvoja odpoved by zrejme bola ze uz davno sa mali investovat dalsie miliardy do tych 60 km.

Bariera je predovsetkym Strecno s vyse 26 tis.v/24h. Cize ziadne dalsie milardy netreba, treba dostavat HP-DS. Sice velmi drahy usek HP-DS, ale velmi potrebny. Potom mozeme ocakavat prinosy zo severnej D1 aj lepsie intenzity. A z tych 67,5 km HP-Ivachnova uz pozname aspon pribliznu cenu pre 54 km cast: 1,26 mld.E, minuta je zhruba polovica.


devil napísal:nemusia byt "vyznamne". dolezite je ze tam klesala nezamestnanost, mozno najvyraznejsie v celej SR. o tom sme sa tu uz bavili. niekto tvrdi ze tieto veci priamo nesuvisia, podla mna ano.

BB kraj ma viac D/RC nez ZA kraj a nezamestnanost BB kraj 7.65% a ZA kraj 4.12% Navyse BB kraj ma vacsinu dlzky RC siete napojenu na zapad suvisle, kym ZA kraj ma velmi nevyhodnu medzeru v strede.

http://www.upsvar.sk/statistiky/nezamestnanost-mesacne-statistiky/2018.html?page_id=771790

devil napísal:cielom dialnice v normalnej krajine ani nemoze byt aby sa z vrutok do martina alebo priemyselneho p. sucany chodilo po dialnici. treba uznat ze tranzit zdaleka nie je tak velky. na toto treba smerove prieskumy ktore sa dosledne ignoruju...

Kde som chcel aby sa jazdilo medzi Vrutkami a MT po dialnici??? Z MT smerom na ZA, teda do ZA, ale aj dalej (aj opacne) sa neda D1 DS-Turany zmysluplne vyuzit.

V roku 2010 podla scitania bola vychodne od MT intenzita 22095 v./24h a juzne od MT 20929 v./24h, teda podobne intenzity. Postavena cast R3 nema zmysel pre smer ZA-TR, ak by sa postavil R3 MT obchvat, tak by to zacalo mat zmysel a na D1 DS-MT by mohlo pribudnut aj 5 tisic v./24h zo smeru od TR.

devil napísal:ja by som bol zvedavy podla coho by si staval, ake objektivne kriteria by si nastavil. predpokladam ze vzdy tie a podla toho ako sa prave hodi.

To su vseobecne zname kriteria: intenzita, zmena jazdnej dlzky, uspora casu, pohonnych hmot, nehody a ich nasledky.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 16. Jún 2018 14:10

devil napísal:az take strasne to nie je. pozeram od katowickej oblasti po zaciatok varsavy 300 km za 3 hodiny. to je priemerna 100-ka. snad tych prechodov nie je az tak vela. urcite je to lepsie ako nejaka R11,5 akozerychlostna cesta do statistiky.

Cize 100 km/h s priechodmi pre chodcov a semaformi nie je problem, tak preco je problem KE-BA tiez po okraj ako aj v Polsku:
373 km, 3h51m ... 96.9 km/h
pri idealnej premavke 3h44m ...99.9 km/h uplne rovnako ako v Polsku, kde to davate za priklad ako to maju dobre vyriesene.

https://www.google.com/maps/dir/48.1930625,17.2174435/48.6287163,21.1728534/@48.2389328,18.7056261,8.42z/data=!4m2!4m1!3e0

devil napísal:ludi co platia dane nemusi zaujimat ani 100.000 aut denne niekde 300 km dalej. proste chcu mat adekvatne investicie v kraji.


Tak toto treba uplatnit na R1 Pribina za 3,6 mld.E!
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 16. Jún 2018 14:41

Takže tak. Nie je smerodajný počet obyvateľov miest. V každej krajine je to ináč "zariadené" administratívne [počet obyvateľov].


poitna bola nieco ine...ale nevadi.

pri idealnej premavke 3h44m ...99.9 km/h uplne rovnako ako v Polsku, kde to davate za priklad ako to maju dobre vyriesene.


vzdy je co zlepsovat. aj v polsku aj u nas.

Tak toto treba uplatnit na R1 Pribina za 3,6 mld.E!


a tak sa aj stalo. pred 30 rokmi sa stavala R1 bab-nitra. odvtedy sa nitra skladala na ine dialnice a teraz sa to bude 30 rokov naopak. ironia osudu. inac je zaujimave ako si zrazu zatazeny na naklady, bolo by zaujimave prepracovat na ne aj tuto tabulku :

Tak kolkoze sme mali km D/RC v krajoch k 1.1.2017:
Banskobystricky kraj 119.215 km
Presovsky kraj 115.312 km
Bratislavsky kraj 110.421 km
Zilinsky kraj 101.597 km
Trenciansky kraj 98.142 km
Trnavsky kraj 93.484 km
Nitriansky kraj 67.319 km
Kosicky kraj 31.865 km
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Jún 2018 15:06

Cena pre D1 Sverepec - Vrtizer, ktoru uvadzas (380 mil.E) nie je spravna, ten zdroj/clanok uvadza zlu cenu.


mozno, bolo dost prace najst 1 clanok ku kazdemu useku, nie aby som ich este overoval.

17,36 alebo 18 mil....turany-hubova to potiahne este vyssie, tomu ver.

Cize zdeformovana cena na R1 sa nepocita, ale zdeformovana cena na D1 sa samozrejme pocita.


PPP bol zasadny rozdiel. staci si pohladat ceny za PPP3,

https://www.webnoviny.sk/koncesna-zmluv ... -decembra/

Stavebné náklady sa mali znížiť z takmer 2 mld. eur na 1,6 mld. eur. zatial je vytendrovana cena ha hp-ll a ll-visnove-ds asi polovicna. keby aj, potom treba namiesto vytendrovanych sum zapocitat cisla z ponuky PPP1 a PPP3. 8)

Tak si k R1 pripocitaj 3,6 mld.E/50 km a potom porovnavaj.


pribina presla len preto ze z troch balikov bola najlacnejsia, ale bola stale drahsia zo svojej podstaty. to je porovnavanie jablk s hruskami.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Jún 2018 16:00

V roku 2010 podla scitania bola vychodne od MT intenzita 22095 v./24h a juzne od MT 20929 v./24h, teda podobne intenzity. Postavena cast R3 nema zmysel pre smer ZA-TR, ak by sa postavil R3 MT obchvat, tak by to zacalo mat zmysel a na D1 DS-MT by mohlo pribudnut aj 5 tisic v./24h zo smeru od TR.


obchvat MT existuje aj teraz, R3 by bola obchadzka smerom na ZA. ist po dialnici sa aj teraz oplati kazdemu od RK na ZA. lenze velka cast aut je zdrojova a cielova doprava MT, vrutok a sucian.

https://sk.wikipedia.org/wiki/Obchvat_Martina

To su vseobecne zname kriteria: intenzita, zmena jazdnej dlzky, uspora casu, pohonnych hmot, nehody a ich nasledky.


bez smerovych prieskumov tieto kriteria nemaju dostatocnu vypovednu hodnotu. ze neuvedies kriterum ceny mi bolo jasne. dokopy sa z toho da urobit hodnota za peniaze.

BB kraj ma viac D/RC nez ZA kraj a nezamestnanost BB kraj 7.65% a ZA kraj 4.12% Navyse BB kraj ma vacsinu dlzky RC siete napojenu na zapad suvisle, kym ZA kraj ma velmi nevyhodnu medzeru v strede.


bavime sa o benefitoch R1. medzi okresy s najvacsim percentualnym poklesom za posledne roky patria aj ZC ci ZH. kusok R2 stoji len kratko. na trase R1 su to podobne nizke cisla, okresy ktore tahaju priemer smerom hore su hlavne RS a RA. len bez tychto 2 je to asi 5,7 %. v kraji su ohlasene investicie slusneho rozsahu....samozrejme vsetko mimo gemera...preco asi :?:

ZA kraj ma svojej vychodnej casti tatry, to je dostatocna vyhoda.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 16. Jún 2018 18:14

devil napísal:
Cena pre D1 Sverepec - Vrtizer, ktoru uvadzas (380 mil.E) nie je spravna, ten zdroj/clanok uvadza zlu cenu.


mozno, bolo dost prace najst 1 clanok ku kazdemu useku, nie aby som ich este overoval.

Ved som len upozornil, ze to mi udrelo do oci, tiez som nekontroloval vsetko.

devil napísal:pribina presla len preto ze z troch balikov bola najlacnejsia, ale bola stale drahsia zo svojej podstaty. to je porovnavanie jablk s hruskami.


Ved v poriadku, ale tym co to pasuje to vyuzivaju, kym pod Strecnom sa ludia dalej trapia a zaplatit R1 Pribina musia aj ostatni. Patri to k realne vynalozenym prostriedkom na juznu trasu.

Vozit sa po Pribine a tvarit sa, ze nas to nic nestoji mi pride neadekvatne.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 16. Jún 2018 18:32

devil napísal:obchvat MT existuje aj teraz, R3 by bola obchadzka smerom na ZA. ist po dialnici sa aj teraz oplati kazdemu od RK na ZA. lenze velka cast aut je zdrojova a cielova doprava MT, vrutok a sucian.

Prejazd Vrutok a cast MT, potom to co ty nazyvas obchvat MT niekolko semaforov a priechodov pre chodcov, to u mna nie je obchvat. Obchvat je ked prejdem minimalne priemernou 80 km/h.
Pri idealnej vikendovej premavke 10 min na 9,5 km, teda 57 km/h, cez pracovne dni aj pod 50 km/h, tak to nie je v mojom ponimani obchvat.

https://www.google.com/maps/dir/49.1259575,18.9046366/49.0474216,18.9077591/@49.0834889,18.9303525,12.83z/data=!4m2!4m1!3e0


devil napísal:bez smerovych prieskumov tieto kriteria nemaju dostatocnu vypovednu hodnotu. ze neuvedies kriterum ceny mi bolo jasne. dokopy sa z toho da urobit hodnota za peniaze.

Ja som uviedol prinosy, samozrejme cena diela ma byt nizsia ako ocenene prinosy za urcene obdobie.


devil napísal:bavime sa o benefitoch R1. medzi okresy s najvacsim percentualnym poklesom za posledne roky patria aj ZC ci ZH.ZA kraj ma svojej vychodnej casti tatry, to je dostatocna vyhoda.


Nie ja pisem o tom, ze BB kraj ma viac D/RC nez ZA kraj a pritom BB ktaj ma skoro 2-nasobnu nezamesnanost. Tak kde je ta pozitivna korelacia D/RC vs. nezamestnanost.

Tatry, tie ma rovnako aj BB kraj navyse s lepsim napojenim cez RC nez ma ZA kraj.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 16. Jún 2018 18:38

inac je zaujimave ako si zrazu zatazeny na naklady, bolo by zaujimave prepracovat na ne aj tuto tabulku


Lebo dookola pocuvam kolko penazi sa vynaklada na severnu trasu a ked ide o juznu trasu tak zrazu to co musime zaplatit za R1 Pribina do toho nerata.

A ako by si chcel ocenit useky ktore si Pazrava nad Hronom postavila za socializmu? PB-ZA-MT mimo miest na tejto trase ani km stvoprudovky a ZH-ZV-BB suvisla stvorprudovka este za socializmu.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Jún 2018 19:53

Ved v poriadku, ale tym co to pasuje to vyuzivaju, kym pod Strecnom sa ludia dalej trapia a zaplatit R1 Pribina musia aj ostatni. Patri to k realne vynalozenym prostriedkom na juznu trasu.


aj meciarove pozicky na D1 horna streda-ladce v TN kraji bolo treba zaplatit, nevedno kolko ich bolo. aj dzurindove uvery skrz ucelove zalozene nds na dokoncenie dalsich usekov D1. boli davnejsie, zabudlo sa ne, tak stare veci som radsej ani nehladal. ale to vsetko patri k realne vynalozenym prostriedkom ma severnu trasu.

pred zacatim PPP tendrov v uzneseni vlady 2007 bola R1 nitra-tekovske nemce ocenena na 10 mil za km, a D1 hp-ds bola ocenena na 45 mil za kilometer.
realne sa stavia za vyse 30 mil za km + 60 mil. eur za vyplatenie koncesionara za vykonane prace cize 2-3 miliony za km navyse. R1 sa postavila za 17-18 mil. km cize neadekvatnu cenu ktora nevyplyva z narocnosti terenu ani technickeho riesenia R22,5.

pribina je kompenzacia, sice nevhodnym sposobom ale kompenzacia za 30 rokov nestavania RC v NR kraji.
http://dialnice.szm.com/highways/highways2006.html

momentalne je vo vystavbe asi 45 km v ZA kraji za sumu 1,3-1,4 mld. eur. v BB kraji sa nestavia nic, mozno bude preinvestovanych cez 100 mil. dost nepomer, ci :?:
http://dialnice.szm.com/highways/img/highways_map.gif

Prejazd Vrutok a cast MT, potom to co ty nazyvas obchvat MT niekolko semaforov a priechodov pre chodcov, to u mna nie je obchvat. Obchvat je ked prejdem minimalne priemernou 80 km/h.

mne sa nepodarilo dosiahnut v bezny den 80 km/h na obchvate TT. ani to nie je obchvat :?:

Nie ja pisem o tom, ze BB kraj ma viac D/RC nez ZA kraj a pritom BB ktaj ma skoro 2-nasobnu nezamesnanost. Tak kde je ta pozitivna korelacia D/RC vs. nezamestnanost.

a ja pisem o tom ze tam kde je R1 nie je ziadna 2-nasobna nezamestnanost. tam mas pozitivnu korelaciu. a preto treba tahat R2 dalej aby sa prejavila aj v dalsich okresoch. a tiez na vychode, lebo za KE mas naozaj velke okresy so statisicami obyvatelov. M3-30-R4 zabezpecia napojenie KE.
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=38908

Tatry, tie ma rovnako aj BB kraj navyse s lepsim napojenim cez RC nez ma ZA kraj.

nie, nizke tatry maju obe kraje, tatry maju len ZA a PO kraje. to je najvacsia turisticka atrakcia Sk

https://sk.wikipedia.org/wiki/Tatry

A ako by si chcel ocenit useky ktore si Pazrava nad Hronom postavila za socializmu? PB-ZA-MT mimo miest na tejto trase ani km stvoprudovky a ZH-ZV-BB suvisla stvorprudovka este za socializmu.

tazko. ani staru staru dialnicu ivachnova-hybe.

este stary clanok na pobavenie :lol:

https://cestovanie.sme.sk/c/2503768/v-p ... repec.html

Bratislava a Košice mali byť diaľnicou cez Žilinu spojené podľa programu výstavby diaľnic v SR z roku 1995 vypracovaného vtedajšou vládou do roku 2005. "V súčasnosti sme tesne pred Považskou Bystricou a zvyšný úsek diaľnice do Košíc sú slovenskí stavbári pripravení zrealizovať do roku 2015,“
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 16. Jún 2018 20:17

devil napísal:
Tak si k R1 pripocitaj 3,6 mld.E/50 km a potom porovnavaj.

pribina presla len preto ze z troch balikov bola najlacnejsia, ale bola stale drahsia zo svojej podstaty. to je porovnavanie jablk s hruskami.

pekne počítaj koľko musíme zaplatiť...
pribina prešla uchádzač, ktorý dokázal presvedčiť banky. ak by to dokázal ŠTBák Široký stak stojí aj D1... čo sa našťastie neudialo. škoda tej pribiny.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 16. Jún 2018 21:11

Ja stále nerozumiem ,prečo nevyriešime problémy ,ktoré už máme (D1 Strečno, D3 CA-ZA) ale ideme stávať R2 so smiešnymi intenzitami ,ktoré sú tu obhajované ,že vraj sa tak aj D1 stavala (možno(a aj tomu sa mi nechce veriť) jeden úsek ale nie päť či šesť ako pri R2).
A samozrejme netreba zabúdať na perličky akože treba staviať D3 (medzi CA-ZA) ako polprofil pre 15000 tis. áut (v súčasnosti bude už bude intenzita úplne niekde inde)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 16. Jún 2018 21:39

D1 Strečno je vo výstavbe, problém je len ZA-KNM, v CA stavia. never že sa bude R2 stavať päť či šesť úsekov. R2 má pomôcť regiónom, ale samotná nič zásadne nezmení. ak by sa postavilo aj šesť úsekov tak trasa nebude na tom horšie ako D3. to, že by sa mohlo šetriť polprofilom, je fakt.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.