Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 14. Máj 2019 14:37

No, ked je poslancov z vychodu 3x menej nez tych zo zapadu, tak asi toho "tak vela" spravit ani nemozu, vsakze.
A premier, podpredseda, ktokolvek, ak sa zodpoveda parlamentu, v ktorom je tretina blavakov a ti ho mozu kedykolvek odvolat, moze skakat len tak, ako mu piskaju, vsakano. Cize je len za fackovacieho panaka.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

"Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 18. Máj 2019 22:25

O. T. Sú nejaké šumy okolo debrecínskeho BMW. BMW und Daimler müssen sparen – und drosseln Produktionsausbau in Ungarn/BMW a Daimler musia šetriť - a znížiť výrobnú expanziu v Maďarsku [Die schwächere Nachfrage und die E-Mobilität belasten Daimler und BMW. Sie justieren ihre Investitionen nach. Ihre Werke in Ungarn sind die ersten Opfer der Anpassung./Slabší dopyt a e-mobilita majú vplyv na Daimler a BMW. Upravujú svoje investície. Závody v Maďarsku sú prvými obeťami úprav (plánov).
... Während Produktionsvorstand Oliver Zipse weiter auf den Ausbau des kostengünstigen Standortes hofft, verweist Finanzvorstand Nicolas Peter auf die ohnehin schon angespannte Finanzlage und den drohenden Aufbau von Überkapazitäten./Kým riaditeľ výroby Oliver Zipse stále dúfa v expanziu nízkonákladového umiestnenia, finančný riaditeľ Nicolas Peter poukazuje na už aj tak napätú finančnú situáciu a hroziaci nárast nadbytočnej kapacity...] :( :? :(
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod lostrail » 21. Máj 2019 13:34

^^
Niet divu, ze maju problem. Vyrabat luxusne elektromobily vie zatial v podstate len Tesla, tiez maju problemy a to ani nemuseli restrukturalizovat staru vyrobu, kedze zacinali na greenfielde. Navyse ani Tesla kazdemu nereze...
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Yoggy52 » 16. Jún 2019 03:57

Mame strasne male debt to GDP ratio, ja tam vidim priestor este minimalne na 30%, co je cca asi $30bln. za to by sme vedeli poriesit takmer vsetko... (dokoncena dialnicna siet, vlaky na rakuskej urovni atd.)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Pacho » 16. Jún 2019 08:35

frostbite napísal:niekto kto chce zrychleny progres modernizacie zeleznic oznacite za trola hurvinka a pod vy ste chori a vsetci do jedneho ktori toto tvrdite a vdaka takymto zmrdom ako vam takto stoja zeleznice lebo presne takito postoj maju aj v tom dementnom vedeni zsr.. ano nikam sa nepohneme, presne pre taketo typy v krajine a dragon juraj1 a pod ficoidni komunisticki dementi prec s takymito z tejto krajiny!!! inak tu nikdy lepsie nebude.. ste skodna tohto narod (dor)a, sa spamatajte a toto je ta (de) mentalita tohto naroda ktora sa mi z duse hnusi, preco sme aj tam kde sme, pokrivenost kleptokracia a zlodejina v povahach a v krvi.. preto nam utekaju uz aj susedia ktori este par rokov dozadu boli za nami, nakoniec vsetci nas predbehnu mudri odtial odidu odstahuju sa ako vsetcu moji spoluziaci a nakoniec zmenia obcianstvo.. a ja sa im ani necudujem.. ked su tu takito co to maju na haku a este utocia na niekoho kto chce urychlit a spravit progres v modernizacii koridorov u nas a hlada moznosti ako sa to da a nie dovody ako sa to neda..


prepáč, ale si obyčaný neschopný dment. Všetci Tvojí spolužiaci už sú za hranicami, majú cudzie štátne občianstvo, a ty tu stále vedieš krčmové reči IV csk, a len nadávaš a nič nerobíš. Skús sa pochváliť so svojím profesným profilom, zrejme by to bola bieda, a nie si schopný ani zdvihnúť kotvy a ísť do zahraničia, lebo tam by si určite tiež nič nedokázal.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 16. Jún 2019 08:38

zmrde, koľko euro si za svoj život odviedol na daniach tomu štátu? žiadny štát neserie peniaze, ani EÚ, ani ECB. nám je zle s populistov, ktorí kričia jedno ale nepovedia odkiaľ na to zobrať. daj návrh, že napr. komunistický dementi nebudú dostávať penzie a možno budeme mať na pár desiatok metrov VRT. daj ďalší návrh a bude na ďaľších pár metrov. atď.


mas sice pravdu.ale ked si zoberies v kolko fondov dali stredomorskym statom tak nase hlavne koridory aj dalsie trate by boli niekde inde. babis to tento roky povedal na plnu hubu....„Nechcem peniaze na semináre, workshopy a školenia, chceme betón,“ povedal s tým, že krajina si najprv potrebuje dobudovať infraštruktúrou, čomu dáva prednosť pred „mäkkými projektami“.

prepáč, ale si obyčaný neschopný dment. Všetci Tvojí spolužiaci už sú za hranicami, majú cudzie štátne občianstvo, a ty tu stále vedieš krčmové reči IV csk, a len nadávaš a nič nerobíš. Skús sa pochváliť so svojím profesným profilom, zrejme by to bola bieda, a nie si schopný ani zdvihnúť kotvy a ísť do zahraničia, lebo tam by si určite tiež nič nedokázal.


tymto prispevkom si dokazal si na jeho urovni. kludne chod do zahranicia ale predtym ZAPLAT to co do tvojho vzdelania investoval stat teda my vsetci.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Pacho » 16. Jún 2019 09:52

devil, v tomto s tebou súhlasim, keby sa boli peniaze rozumne investovali, infraštruktúra mohla byť na úplne inej úrovni. Vieš, je nepotrebujem ísť do zahraničia, myslím tým pracovať, ale nemám rád ľudí, čo doma nie su schopní sa uplatniť, a do zahraničia sa boja vycestovať. Optimálne by bolo, nech ide každý kto má chuť , a po nazbieraní skúseností sa vrátili späť. Na druhej strane, naše školy sú na veľmi biednej úrovni. Čo sa týka fosiliho, v podstate s jeho názormi súhlasím, ale na prejavenie svojho názoru, sú trocha iné formy, a určite nie toto forum. Podľa mňa toto forum, je zaujímavé práve odbornosťou a aktuálnými informáciami , a podobní "exoti" (nedá mi nespomenuť drx-a) s prepáčením zasieraju toto fórum priblblím balastom, a hodne diskutujúcich to odrádza od diskutovania.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 16. Jún 2019 10:16

devil napísal:mas sice pravdu.ale ked si zoberies v kolko fondov dali stredomorskym statom tak nase hlavne koridory aj dalsie trate by boli niekde inde. babis to tento roky povedal na plnu hubu....„Nechcem peniaze na semináre, workshopy a školenia, chceme betón,“ povedal s tým, že krajina si najprv potrebuje dobudovať infraštruktúrou, čomu dáva prednosť pred „mäkkými projektami“.

vtedy si mysleli, že infraštruktúra všetko vyrieši no až realita im dala krutú facku, že aj napriek špičkovej infraštruktúre je tam nezamestnanosť výrazne vyššia ako v únii.
dopadlo to tak, lebo nepočítali s masívnym presunom výroby do číny - výroba v Číne je lacnejšia ako napr. v Španielsku...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod IceFox » 16. Jún 2019 11:04

devil napísal:chod do zahranicia ale predtym ZAPLAT to co do tvojho vzdelania investoval stat teda my vsetci.

Tak nech dáva štát aj príležitosti/podmienky na to aby to mohli splatiť. Ako majú z toho vyjsť napr. mladí lekári, ktorí sa nemôžu zamestnať lebo:
a) platy sú nepomerné voči vykonanej práci a strávenému času
b) kopa odborníkov je zabetonovaných na svojích pozíciách hoci majú dôchodkový vek (toto je problém najmä obvodných/"dedinských" lekárov)
c) (súvisí s a) a b) ) štát nie je schopný navýšiť počet odborníkov napriek tomu, hoci mladí by išli (len tak zo srandy - tu v januári som sa objednával na neurológiu - dostal som termín v NOVEMBRI)
Takéto poznámky o "zaplatení vzdelania" potom vyznievajú smiešne. A keď to dáme do porovnania ešte aj z kvalitou školstva, tak už maximálne absorudne.
Z čisto technického a morálneho hľadiska je správne aby aby to "zaplatili", ale radšej budem užitočný a vážený v zahraničí (a pre svet) ako drieť na Slovensku pre oligarchov aby som "zaplatil"
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 16. Jún 2019 11:19

Podľa mňa toto forum, je zaujímavé práve odbornosťou a aktuálnými informáciami , a podobní "exoti" (nedá mi nespomenuť drx-a) s prepáčením zasieraju toto fórum priblblím balastom, a hodne diskutujúcich to odrádza od diskutovania.


OK beriem. mne sa vsak otvara nozik vo vracku pri kometaroch Vladosa, neviem to inac povedat taka podivna mentalita bez nadhladu, s klapkami na ociach, bez vacsich cielov a vizii do buducnosti. nikdy nereaguje na zahranicne priklady, ignoruje zmysel eurofondov co je pospajanie krajin a regionov. idealny clovek pre system kde treba drzat hubu a krok.

vtedy si mysleli, že infraštruktúra všetko vyrieši no až realita im dala krutú facku, že aj napriek špičkovej infraštruktúre je tam nezamestnanosť výrazne vyššia ako v únii.


ono tu bolo napisane, infrastruktura nie je vseliek ale je nevyhnutny predpoklad rozvoja. ked mas zle ekonomicke prostredie nepomoze to ale naopak ani dobre ekonomicke prostredie bez infrastruktury nestaci. akurat vytvori regionalne rozdiely lebo vsetko bude koncentrovane vo vacsich mestach ci v castiach krajiny s lepsou polohou.

my mozno mame lepsie ekonomicke prostredie ako v spanielsku ale aj tak mame (aj podla platneho zakona) kopu dlhodobo "najmenej rozvinutych okresov" s vysokou nezamestnanostou a ani jeden nie je na zapade.....a destatisice ludi su prec inac by tie cisla neboli 10-15 percent ale kludne cez 20 percent.

IceFox ale toto moze povedat kazdy zamestnanec lebo v rakusku zarobi viac ako doma nielen lekar ale aj npr. vykladac tovaru v supermarkete. potom podme vsetci prec a posledny nech zhasne. vy na kysuciach mate pracu najma vdaka zahranicnym investorom.

sme uplne OT, presuvam do prislusnej temy
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Jún 2019 11:32

Mame strasne male debt to GDP ratio, ja tam vidim priestor este minimalne na 30%, co je cca asi $30bln. za to by sme vedeli poriesit takmer vsetko... (dokoncena dialnicna siet, vlaky na rakuskej urovni atd.)


to by hned zacali kricat excelovsky analytici v BA, saska a pod. ze dopadneme ako grecko. pritom poliaci a madari to urobili, samozrejme s mierou a nie bezhlavo a nezda sa mi zeby ekonomicky zaostavali, skor naopak. priklady rozvoja ich infrastruktury mame cim dalej tym viditelnejsie pri hraniciach.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 16. Jún 2019 11:36

devil napísal:IceFox ale toto moze povedat kazdy zamestnanec lebo v rakusku zarobi viac ako doma nielen lekar ale aj npr. vykladac tovaru v supermarkete

Lenže život v Rakúsku je drahší. Pri povolaniach ako dokladač a práca za pásom by síce zarobil viac ale nie až tak výrazne, nehovoriac o tom, že väčšina ľudí v takýchto povolaniach nie je jazykovo vybavená aby vôbec išli do zahraničia. Do zahraničia ide viac-menej úplne iná liga povolaní (okrem murárov/stavbárov)
Pri odborných povolaniach (resp. povolaniach "vhej triedy") ako IT či lekár je tento problém veľmi viditeľný.
A oni sa ti vykašlú na tvoju morálnu otázku o spätnom zaplatení vzdelania (a paradoxne sú to ľudia, ktorí najviac "dlžia" štátu za vzdelanie), keď môžu robiť za viac, bez nútených nadčasov a v lepších pracovných podmienkach ako na Slovensku.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Jún 2019 11:55

ked ide len o peniaze tak s tym este dlho nic neurobime. kopa ludi hovori ze neodidu lebo nechcu opustit rodinu a zazemie. alebo sice odidu ale vratia sa. hlavne zo severskych krajin som velakrat pocul ze napriek excelentnym podmienkam to prostredie a "netykava" mentalita sa neda vydrzat.

Lenže život v Rakúsku je drahší.


to je individualne. zakladne veci ako potraviny a osatenie su cca. zarovnako. a k tomu kvalitnejsie.

Do zahraničia ide viac-menej úplne iná liga povolaní (okrem murárov/stavbárov)


to by som netvrdil. viac pocujem o remeselnikoch a opatrovatelkach ako o lekaroch a IT.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 16. Jún 2019 11:58

devil napísal:mne sa vsak otvara nozik vo vracku pri kometaroch Vladosa, neviem to inac povedat taka podivna mentalita bez nadhladu, s klapkami na ociach, bez vacsich cielov a vizii do buducnosti. nikdy nereaguje na zahranicne priklady, ignoruje zmysel eurofondov co je pospajanie krajin a regionov. idealny clovek pre system kde treba drzat hubu a krok.

vtedy si mysleli, že infraštruktúra všetko vyrieši no až realita im dala krutú facku, že aj napriek špičkovej infraštruktúre je tam nezamestnanosť výrazne vyššia ako v únii.

ono tu bolo napisane, infrastruktura nie je vseliek ale je nevyhnutny predpoklad rozvoja. ked mas zle ekonomicke prostredie nepomoze to ale naopak ani dobre ekonomicke prostredie bez infrastruktury nestaci. akurat vytvori regionalne rozdiely lebo vsetko bude koncentrovane vo vacsich mestach ci v castiach krajiny s lepsou polohou.

odpovedal namyslený moderátor, ktorý velebí južnú a severnú R3 a kedysi aj prepojenie BB-RK. to je ten jeho nadhľad kde nevidí Kysuce, Šariš, Zemplín... aký má zmysel reagovať a niečo porovnávať ak nedávame na infraštruktúru ako by bolo potrebné? zvýšime dane alebo prestaneme financovať podvýživené sociálne veci, školstvo, zdravotníctvo? krajiny, ktoré sú na tom lepšie ako my, budovali a rozvíjali krajinu stovku rokov a u nás komunisti za 40 rokov pokrok našej krajiny totálne zničili. a ak mám reagovať na nevolnícke Maďarsko, tak som radšej ticho... ešte tak môžeme dopadnúť a LEN spriaznený bude mať prácu a business. a k eurofondom: pokiaľ ich efektivita bude na úroviť 25% (dvojnásobne nafúkneme náklady nezmyselnými megalomanstavami veď to platí Brusel a potom z tej polovice ešte polovicu rozflákame a rozkradneme veď to platí Brusel) tak by sa EÚ úradnici mali zamyslieť či to nie je mrhanie prostriedkami. kľudne nech infraštrútúrne projetky nielen financujú ale priamo aj riadia z Bruselu. robili všetko to čo k tomu zabezpečuje ministerstvo a napr. NDS či ŽSR. celé by to malo hlavu a pätu a neťahali by sa do toho naše "garáže". ak bude výhodné mať v danom priestore jedno či dve S-J prepojenia EÚ, tak ho nebudeme riešiť aj na považí, aj cez horehronie, aj cez Šariš. (ak na tom budeme ako Nemecko, tak si budeme môcť dovoliť ho mať aj cez nitru aj zemplín a k tomu neobmedzené rýchlosti ma diaľniciach.)

v Detve máme RC a je tam aj nejaká priemyselná tradícia. prečo tam nešiel JLR? napr. káblové zväzky sa kompletujú aj Lučenci, čiže subdodávatelia z "východu" by to mali bližšie a tí zo západu a severu by to nemali o moc ďalej. lebo im to vyšlo výhodnejšie pri Nitre aj keď sa budú musieť preťahovať s konkurenciou z pracovnú silu (nie je podstatné či domácu alebo z iných krajín).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 16. Jún 2019 12:22

devil napísal:ked ide len o peniaze tak s tym este dlho nic neurobime.

Pravda, avšak sa netreba čudovať, že ľudia odchádzajú.
devil napísal:kopa ludi hovori ze neodidu lebo nechcu opustit rodinu a zazemie

Až na
devil napísal:remeselnikoch a opatrovatelkach

Práca na "turnusy" je častá, je však otázne či "zdravá".
Keď sme pri tom, oni nemusia splatiť vzdelanie keď chodia pracovať do zahraničia?
Odrobené peniaze ostanú tam, tu maximálne od nich dostaneme DPH pri nákupoch.
devil napísal:to by som netvrdil. viac pocujem o remeselnikoch a opatrovatelkach ako o lekaroch a IT.

Prečo sa potom stále hovorí o odlive mladých mozgov a už je to pozorovateľné práve na slovenskom zdravotníctve?
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 16. Jún 2019 13:26

IceFox napísal:Prečo sa potom stále hovorí o odlive mladých mozgov a už je to pozorovateľné práve na slovenskom zdravotníctve?


Slovenská nátura je historicky kočovná už od Rakúsko-uhorskych čias. Ide tam kde je viac peňazí. Česi alebo maďari toľko nemigrujú. Netýka sa to len lekárov.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Jún 2019 13:41

nie je jedno ci sa niekomu nepaci plat alebo vobec nema pracu na ktoru ma kvalifikaciu. to druhe povazujem za zavaznejsi problem. je vseobecne zname ze najviac ludi odchadza z PO kraja cize suvislost s nedostatkom prace je evidentna. preto tvrdim ze regionalne rozdiely su realne este vacsie nez rozdiel v statistikach nezamestnanosti.

Prečo sa potom stále hovorí o odlive mladých mozgov a už je to pozorovateľné práve na slovenskom zdravotníctve?


chyba pracovna sila vseobecne ze odliv z kt. profesii sa viac prezentuje v mediach je druha vec.


v Detve máme RC a je tam aj nejaká priemyselná tradícia. prečo tam nešiel JLR? napr. káblové zväzky sa kompletujú aj Lučenci, čiže subdodávatelia z "východu" by to mali bližšie a tí zo západu a severu by to nemali o moc ďalej. lebo im to vyšlo výhodnejšie pri Nitre aj keď sa budú musieť preťahovať s konkurenciou z pracovnú silu (nie je podstatné či domácu alebo z iných krajín).


lebo im ponukli NR. okolo nej tych subdodavatelov je omnoho viac. a je im uplne jedno ako sa tam pracovna sila dostane.


to je ten jeho nadhľad kde nevidí Kysuce, Šariš, Zemplín...


hahaha, hovori prispievatel s klapkami na ociach. kolkokrat som pisal o potrebe dialnice od KE na zemplin. treba rozlisovat ze kde je dopravny problem a kde su statisice ludi odrezane od dialnice.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Jún 2019 13:56

zvýšime dane alebo prestaneme financovať podvýživené sociálne veci, školstvo, zdravotníctvo? krajiny, ktoré sú na tom lepšie ako my, budovali a rozvíjali krajinu stovku rokov a u nás komunisti za 40 rokov pokrok našej krajiny totálne zničili. a ak mám reagovať na nevolnícke Maďarsko, tak som radšej ticho... ešte tak môžeme dopadnúť a LEN spriaznený bude mať prácu a business. a k eurofondom: pokiaľ ich efektivita bude na úroviť 25% (dvojnásobne nafúkneme náklady nezmyselnými megalomanstavami veď to platí Brusel a potom z tej polovice ešte polovicu rozflákame a rozkradneme veď to platí Brusel) tak by sa EÚ úradnici mali zamyslieť či to nie je mrhanie prostriedkami. kľudne nech infraštrútúrne projetky nielen financujú ale priamo aj riadia z Bruselu.


sam si si odpovedal.

- efektivita eurofondov, pokial budeme financovat same megalomanske projekty za 30-40 mil za km. alebo turany hubova za 900 mega tak radsej treba prestat plakat lebo na bezne cesty ostane mozno na asfaltovanie ale na rozsirovanie a prelozky okrem par vynimiek ako BR a SA asi tazko
- tak radsej bud ticho, z nevolnickeho madarska napoja vychod na europsku dialnicnu siet skor ako cez dejeden, to bude hanba storocia. a takych stavieb je tam niekolko. 160-ka na zeleznici je uz na vychode. aj ja chcem take nevolnictvo. oni a aj polsko boli za nami, ich komunizmus bol este menej vykonny ako ten nas, ale prestali sa vyhovarat a stanovili si priority a tomu PRISPOSOBILI financovanie. skolstvo aj zdravotnictvo je vyhovorka dovtedy kym nebolo treba kupit stihacky za sialene peniaze. takze peniaze su.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 16. Jún 2019 15:18

vlados, trocha sa mýliš. Nikdy som nebol zástancom socializmu (komunizmus neexistoval, len komunisti), ale neprekrúcaj fakta, alebo si riadne naštuduj dejiny. Pred nástupom komunistov , slovensko bolo poľnohospodársko agrárný štát. Priemysel a výstavba prišla s komunistami, dá sa povedať, z čiech. Na tomto fakte jednoducho nič nezmeníš. Nejdem rozpisovať, čo naši otcovia vybudovali, ale musím aspoň spomenúť tie neslávne "králikarne", ktorých cena s nástupom trhového hospodárstva, raketovo narástli a ich ceny stále stúpaju. Suma sumárum, taktiež infraštruktúra s prihliadnutím na dobu, bola určite v lepšom stave, ako dnešné preplnené cesty. Nejdem sa rozpisovať o zdravotníctve, a školstve, ktoré určite lepšie fungovalo , ako teraz po 30-tích rkoch. Tiež, je namieste otázka, prečo na severe, a na západe, nepadli všetky fabriky, ale stačili sa pretransformovať na fungujúce firmy ( v tom čase tam tiež neboli dialnice, napr PP, orava...).. Na juhu, vlastne nič nezostalo, či z oblasti strojárstva, alebo potravinárstva, všetko skrachovalo, nie je to náhodou mentalitou ľudí??. Dnes som si uvedomil zaujímavu myšlienku, v grécku, španielsku.... EU vystavila exelentnú infraštruktúru, a vôbec to nepomohlo. (vyhovárať sa na čínu je hlúposť). Aby to nedopadlo podobne aj u nás, postavíme R2 a nič sa nezmení. (bodaj by som nemal pravdu)
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Jún 2019 16:09

zavody nekrachuju mentalitou ludi. u vas na liptove je celulozka ktora presla do zahranicnych ruk to iste sa stalo v sturove kde ju zahranicny vlastnik zatvoril. v PP je vagonka co je firma naviazana na zeleznicu a sme opat pri teme. inac oba okresy ziju z toho ze za humnami maju tatry. na severozapade firmy prebrali zahranicne vdaka dobrej dostupnosti a severovychod je chudobny.

na juhu okolo R1 najviac klesa nezamestnanost. ale z 20 najmenej rozvinutych okresov mas 11 na urovni alebo vychodnejsie ako PO-KE. cize presne tam kde je dostupnost najhorsia.

tento tyzden som bol v PP pri debate v centre miestny hovoril znamu vec ake to bolo zaostale mesto ale vdaka zeleznici sa nastartoval rozvoj, a naopak LE ktora bola predtym dolezitejsia upadla lebo odmietla trat s tym ze oni maju statky.....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 16. Jún 2019 16:15

Devil a čo je podľa teba tá dostupnosť. S týmto termínom sa tu operuje vo veľkom ale očividne si pod ním každý predstavuje niečo iné.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Jún 2019 17:10

- vo vseobecnosti napojenie na suvislu dialnicu, blizkost suvislej dialnice,
- ale aj dostupnost do najblizsieho centra, resp. dostupnost hl. mesta
- taktiez dostupnost naviazanych spolocnosti, dostupnost trhu.

v nasom pripade su tieto veci ciastocne kumulovane npr. v pripade JRL. vychod ma hendikep uz len kvoli svojej polohe ale nemal by byt znasobovany, naopak ma byt zmierneny.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 16. Jún 2019 17:28

A zhodneme sa, že napojenie na diaľnicu nemusí hneď znamenať aj diaľnicu ale stačí kvalitná cesta prvej triedy, kedy sa dokážu zabezpečiť bezpečný prejazd nákladnej dopravy a dodávky načas?
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 16. Jún 2019 17:48

To fakt chces odpisat takmer celu juznu a vychodnu R2? :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Jún 2019 20:34

vacsinou stačí kvalitná cesta prvej triedy. tu z velkej casti nemame ani na E nieto na dalsich jednotkach.

To fakt chces odpisat takmer celu juznu a vychodnu R2? :lol:


tam bude uspokojive riesenie. horsie je to na vychode a myslim tym najma vychodnu D1. tam treba dialnicu.

a co v pripade ked polsko postavi svoju S19 pritom na nasej strane by stacila kvalitna cesta prvej triedy ? postavime ju tiez s tym ze ine regiony ju budu tiez pozadovat alebo nepostavime a budeme na smiech susedovi ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.