Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 01. Jan 2020 18:53

Dendik napísal:
Vlados napísal:My sa o to ani nesnažíme ;) Buď postavíme v polovici krajiny plnoprofilové cesty alebo v celej polprofilové. Žiaľ takmer každý by chcel v celej plnoprofilové, bez zníženia ich štandardu, ale ako na to nepovedal. Ani odstránením kradnutia by sme nemali dvojnásobok km D/RC, takže v niečom je potrebné zlaviť.

Nastve to ze ze prva cast tvojej vety plati o zapade, a druha ma platit o východe. Aj vychod potrebuje mat po polske a ukrajinske hranice plnoprofilove cesty.

Áno, platí(lo by) to aj na západe. Či stavať polprofil alebo plný sa odvádza od intenzít. Žiaľ na považí boli intenzity, že plný profil v horizonte 30 rokov spĺňali. Aby si nebol sklamaný, tam sa otvárali úseky aj po polprofiloch a ver že aj polprofil bola veľká úľava (vtedy na ten počet vozidiel bol polprofil plne postačujúci).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Pacho » 01. Jan 2020 20:08

ahoj dendik, prosim Ťa pozri si toto, https://www.historiadialnic.sk/animacia/ , a potom vypisuj hlúposti. AJ na západe sa robili polpruhy, Keď si to prečítaš, tak hádam pochopíš, že ani na tom západe, alebo severe, tie dialnice nespadli z oblakov, ale rodili sa veľmi ťažko , ale viac menej so stúpajúcimi intenzitami.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 01. Jan 2020 20:27

zeleziarne funguju desatrocia a ziadna fabrika nezabezpecila na vychode tolko ludi ako tato. ze EU sa necha fackovat cinanmi na rozdiel od trumpa nie je chyba fabriky ani kosicanov. my sme bohuzial presli od socializmu do opacneho extremu pricom cely vyspely svet funguje na silnom zvazku medzi statnym a sukromnym sektorom. pred 10 rokmi som rozmyslal tak ako pises ale velmi som zmenil nazory....

pracujem hlavou keby tomu tak nebolo pracoval by som aj za pasom aby som sa uzivil. co sa tyka lokalnej firmy poznam vela lokalnych firiem a vies co maju spolocne....chcu spolupracovat (inac povedane mat zakazky) s velkymi firmami a tiez so statom. ziadny romanticky chov vciel na chalupe. to je realita.

tvoj prispevok je obraz regionalnych rozdielov. investor s niekolkotisic zamestnancami prepusti par sto ludi. na gemeri a vychode by boli radi keby schaeffler so 4700 ludmi par sto prepustil. to je ako ked sa ti na fore niekto stazoval ze kvoli kolone sa dostane domov o osmej a iny mu odpisal ze na vychode tiez o osmej ale az piatok....fungovanie kysuc je potom v poriadku.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod nevo83 » 01. Jan 2020 20:32

Pacho ty ides porovnavat 1/2 vo vystavbe 1999/2002 hadam zartujes... V dobe ked ideme prerabat 2+2 na 3+3 ideme niekde D/Rc stavat v 1/2 v roku 2020.. pevne verim ze ako mobil mas este stale Benefon beta alebo nokiu 3310...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Yoggy52 » 01. Jan 2020 20:49

hej, lenze tam kde to ideme "premalovat" na 3+3 nejazdia obrazne 3 traktory denne ako na R2/R3/R4 atd. :roll: Trochu logickeho uvazovania by niekedy nezaskodilo...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 01. Jan 2020 21:10

Ono stale sa dostavame k rovnakemu problemu... Za 2 mesiace su volby, mozte sa slobodne rozhodnut, kam bude smerovat tato krajina....
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 01. Jan 2020 21:38

ja len na okraj velky USS na rozdiel od zbytku zahranicnych firiem, zabudol investovat do inovacii a rozvoja a v tejto chvili ma investicny dlh cca 1,5mld.. a fabriku by chcel predat za cca 2,5mld co je nerealne... Takze ak to dalej takto pojde tak moze mat z toho muzeum hutnictva :) podobne ako je v Srbsku
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod IceFox » 01. Jan 2020 23:00

nevo83 napísal:V dobe ked ideme prerabat 2+2 na 3+3 ideme niekde D/Rc stavat v 1/2 v roku 2020.. pevne verim ze ako mobil mas este stale Benefon beta alebo nokiu 3310...

Lenže na 3+3 sa to "stavia" na základe potreby, nie kvôli tomu, že je rok 2020.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 01. Jan 2020 23:25

opat sa pytam,, kde je zaruka, ze investori pojdu do malych okresov, kde nieje viac ludi pokope? Neodpovedal si mi devil,, velki investori idu tam, kde je vela hustota obyvatelstva,, mali aki? Na SR je viac prikladov toho, ze stat zaplatil vystavbu priemyselneho parku, ale investor si to rozmyslel a isiel tam, kde moze dat menej ludom za mesiac.,. nie kvoli neexistujucej dialnici (ano u niektorych aj preto). Inak k JLR,, ked mala ist KIA, tak Malcharek (alebo Mr. Balonik?) sa isli potrhat aby KII slubili dialnicu,, keby islo len o nu, tak JLR stavia v KE.. zaruky urcite dostali..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod nevo83 » 01. Jan 2020 23:59

ok inac, zlati komunisti stavali dialnice 2+2 pricom urcite neboli ,,intenzity,, na taku stavbu, ale stavali s neakym vyhladom na +20/30r. s intenzitami na buducu dobu... 1+1 nech su cesty I.triedy
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 02. Jan 2020 00:15

a kde je zaruka ze to tak nebude...samozrejme neocakavam ze niekto velky dojde do Revucej,Dobsinej alebo Stiavnice kt su v kopcoch, ale skor niekde ako TV, MI, RS, na rovine ak ma kvalitnu cestnu infrastrukturu. BMW sa rozhodol pre HUN prave pre dialnicnu siet... Po pravde byt zahranicny investor a ides mi slubit nieco take ako vystavbu dialnice tak Ta uz vysmejem, kedze vramci pripravy viem aky stav a co sa roky slubuje... Uverim Ti ak mi dostavias podobne ako pre JRL neaky privadzac 2-3km a pod ale nie neaky usek dlhsi ako 20-30km.. kde len zacinam s pripravou a do odovzdania je to minimalne 10r
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod 110mat110 » 02. Jan 2020 06:38

A kolko km dialnice ti "zlati" komunisti postavili v 2+2?
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 02. Jan 2020 08:44

a preco by nesli. aj v RS funguje investor aj v MI uz niekolko rokov, robi tam par sto ludi. tak ako prisiel jeden moze prist druhy a treti. a suhlas s nevom, slubovat dialnice v 2020 ked okolite krajiny ich postavili krizom krazom a nielen "sväte" CORE je smiesne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 02. Jan 2020 09:33

pa3ck napísal:
devil napísal:rychlost je uspora casu do toho sa pretavuje intenzita....hromadna doprava je zrieknutie sa urcitej casti komfortu. treba na stanicu nacas a zo stanice, zastavi aj tam kde nepotrebujem...kompenzacia ze musi byt ovela lacnejsia ako ist autom.

Ešte je do tejto kalkulácie potrebné započítať spoločenskú zodpovednosť - enviromentálne vplyvy hromadnej a individuálnej dopravy. Potom vychádza, že verejná doprava nemusí byť lacnejšia, aby bola pre ľudí výhodnejšia.


Ze ty si videl tu reklamu kde usmievajuci sa chlapik ako keby mu spadla tehla na hlavu parkuje na odstavnom parkovisku a ide do prace vlakom? :)
Nemas pravdu. Je to len o pokroku a upadku.
Spolocenska a environmentalna zodpovednost ma byt sucastou pokroku, zlepsovania vsetkych parametrov zivota ludi, za sucasneho zvysovania efektivity procesov a ich energetickej narocnosti.
Individualna doprava je pokrok voci hromadnej, preto pokrok je vylepsovanie individualnej dopravy nie hromadnej.
Navrat k doprave z 19. storocia bez vylepseni nie je pokrok, je to upadok.
Devil ma pravdu, hromadna doprava ma jedinu moznost konkurovat individualnej a to je cenou. Cena zobrazuje energeticku a spolocensku narocnost daneho procesu. Ak sa nevieme s cenou hromadnej dopravy dostat na 1/4 a menej individualnej tak ta hromadna jednoducho nema buducnost.
Ale my to presadime zakonmi a obmedzeniami, ze?
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod nevo83 » 02. Jan 2020 09:34

110mat110 chod na wiki a si spocitaj alebo aj na https://www.historiadialnic.sk/historia-1979-1988/ :) + si daj ze ,,zlati komunisti,, stavali aj na CR strane kt bola prioritnejsia ako ta nasa...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 02. Jan 2020 10:26

A teraz si trafil klinec po hlavicke. Nie tak davno som cital, ako svedi, ktori ziju mimo velkych miest (v osadach na severe atd.) protestuju, ze mat auto je pre nich velmi nakladne a potrebuju ho k prezitiu kedze inu moznost dopravy nemaju... A kedze regulacie su stavane na ludi, ktory ziju v urban oblastiach, svoj zmysel plnia. Ale to ze na to doplacaju ludia, ktori by ani nemuseli je nepodstatne. Takze drz hubu a plat, lebo pojdes do vezenia, ze si sa odvazil nieco povedat voci nasej skvelej svedskej progresivnej vlade. :D

A inak tiez si myslim, ze napr. zeleznicna doprava do kazdej doliny patri do 19. storocia. :wink:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 02. Jan 2020 10:48

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=43698
nahodou som nasiel toto. zeleznica aj tom stave v akom je konkuruje cestam okolo vacsich sidiel, najma ak je dvojkolajka. odvtedy nabehol aj RJ na jednokolajke ale BA je specificka. jednokolajka na juhu nema sancu pritiahnut masy a to ani lokalne dvojkolajka na severe lokalne ano ale v dialkovej doprave cestam nekonkuruje.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod random » 02. Jan 2020 11:13

ahaa, takze komusi stavali v CR a nie u nas... to mi nejak nevychadza, ze by boli komunisti zlati!
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pa3ck » 02. Jan 2020 11:13

Yoggy52 napísal:A teraz si trafil klinec po hlavicke. Nie tak davno som cital, ako svedi, ktori ziju mimo velkych miest (v osadach na severe atd.) protestuju, ze mat auto je pre nich velmi nakladne a potrebuju ho k prezitiu kedze inu moznost dopravy nemaju... A kedze regulacie su stavane na ludi, ktory ziju v urban oblastiach, svoj zmysel plnia. Ale to ze na to doplacaju ludia, ktori by ani nemuseli je nepodstatne. Takze drz hubu a plat, lebo pojdes do vezenia, ze si sa odvazil nieco povedat voci nasej skvelej svedskej progresivnej vlade. :D

A inak tiez si myslim, ze napr. zeleznicna doprava do kazdej doliny patri do 19. storocia. :wink:

Tu som nepísal o žiadnych reguláciách, iba o viere v to, že ľudia vedia uvažovať v širších súvislostiach. Zo zníženia individuálnej dopravy môžu profitovať aj zlepšením zdravia.

A taktiež chápem, že nie každý môže využívať verejnú dopravu. Avšak tí, ktorí môžu, tým uvoľnia cesty pre tých, čo sú odkázaní na autá.
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 952
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod 110mat110 » 02. Jan 2020 12:25

nevo83 napísal:110mat110 chod na wiki a si spocitaj alebo aj na https://www.historiadialnic.sk/historia-1979-1988/ :) + si daj ze ,,zlati komunisti,, stavali aj na CR strane kt bola prioritnejsia ako ta nasa...


Tak to je taka vyhovorka ako ked povies, ze nemci maju dialnice, lebo pocas protektoratu boli ich cesty prioritnejsie.

Takze od dristov k cislam.

Za komunistov sa postavilo 184km dialnic v plnom profile. Pocitajme od roku 1961 kedy bola dialnica definovana v zakone §4 135/1961 Zb. pozemná komunikácia. To je epickych 6.6km dialnice za rok. Opakujem, bavime sa o dialniciach 2+2.

Aktualne mame podla wiki 492.4km dialnic. Nie som si isty, ci je v tom zahrnuty aj polprofil braniska a horelice (kedze podla znacky na ceste to dialnice nie su) alebo nie. Tak ci tak, cisla to az tak velmi nezmeni. Ked od toho odpocitame co sa postavilo do 89. mame 308km dialnice (+- nejake drobne) za 30 rokov to je 10.28km/rok. Takze o 36% viac dialnic v plnom profile za rok ako komunisti.

P.S. aj ked pripustim, ze v cisle 492.4km dialnic je aj polprofil horelice a braniska t.j. 12.4km tak vychadza, ze sa za demokracie stavia o 32% viac dialnic rocne.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pa3ck » 02. Jan 2020 12:34

Až teraz pozerám, že tie čísla sú z roku 2010, lebo viacero vecí mi tam nepasovalo. Avšak odvtedy sa veľa vecí zmenilo, najmä v okolí Bratislavy. Takže by som to nebral za hodnotenie súčasného stavu. Plus by ma veľmi zaujímala metodika
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 952
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Dendik » 02. Jan 2020 12:53

Pacho napísal:ahoj dendik, prosim Ťa pozri si toto, https://www.historiadialnic.sk/animacia/ , a potom vypisuj hlúposti. AJ na západe sa robili polpruhy, Keď si to prečítaš, tak hádam pochopíš, že ani na tom západe, alebo severe, tie dialnice nespadli z oblakov, ale rodili sa veľmi ťažko , ale viac menej so stúpajúcimi intenzitami.

Ahoj Pacho, neuveris mi ale vcera vecer som si aktualny PPT stahoval z tej stranky do PC. Presne to ( https://www.historiadialnic.sk/animacia/ ) som chcel pouzit ako priklad na porovnanie nerovnomernej vystavby na zap/vych slovenska. Nasledujuce riadky sa nebudu citať z tvojho pohladu lahko.
Dialnice/RC plny resp plovocny už v prevádzke v rokoch:

1978 - zapad spolu 116km (D1 52km, D2 64)
1978 - stred spolu 46 km (D1 BB-ZV, D1 Iv-LipJ)
1978 - vychod 0km

1988 - zapad spolu 168km (116+42 TT-HorS +10 NRZap-Bab)
1988 - stred spolu 74km (46+14 LipJ-Hyb + 14šašP-Budč)
1988 - vychod 19km (POJuh-Bud)

1998 - zapad 245km (168+62 HorS-Ladc + 15 Srď-Bab)
1998 - stred 116km (46+ 4kmZC + 10 Hyb-Važ)
1998 - vychod 22 km (19+ 3km Šir)

Nejdem to dalej rozpisovat, aj zaujatemu je jasne ze pred krizou v 2008 mal zapad a stred poriadny náskok oproti vychodu. Nechápem ako toto moze niekto
spochybnovať. A konecne sa ma zacať stavať aj na vychod od PO a KE, ale tam uz musime šetriť že? :-)
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 06. Jan 2020 18:05

Takto to vyzera, ked sa v hlavnom meste zaujimaju aj o rozvoj vychodnych regionov a 2. najvacsieho mesta v krajine (ktore je mensie nez Kosice):
https://www.themayor.eu/en/major-develo ... rt-in-2020
- dialnica do Debrecina je hotova od 2006,
- ICckom je 2.5 hodinove spojenie do BP kazdu hodinu
- debrecinske letisko, ktore v r. 2011 este ani neexistovalo, v roku 2019 predbehlo v pocte pasazierov Kosice.
Pritiahnutie investorov ako BMW!!!

V blavo-centrickom *** blavastane ale riesime, ake hrozne je, ze sa ma stavat Soroska, ktora jedina realne prepoji BA a KE a vychod a zapad. Co uz...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod metelesku.blesku » 07. Jan 2020 17:13

Dendik napísal:1978 - zapad spolu 116km (D1 52km, D2 64)
1978 - stred spolu 46 km (D1 BB-ZV, D1 Iv-LipJ)
1978 - vychod 0km

1988 - zapad spolu 168km (116+42 TT-HorS +10 NRZap-Bab)
1988 - stred spolu 74km (46+14 LipJ-Hyb + 14šašP-Budč)
1988 - vychod 19km (POJuh-Bud)

1998 - zapad 245km (168+62 HorS-Ladc + 15 Srď-Bab)
1998 - stred 116km (46+ 4kmZC + 10 Hyb-Važ)
1998 - vychod 22 km (19+ 3km Šir)

Nejdem to dalej rozpisovat, aj zaujatemu je jasne ze pred krizou v 2008 mal zapad a stred poriadny náskok oproti vychodu. Nechápem ako toto moze niekto
spochybnovať. A konecne sa ma zacať stavať aj na vychod od PO a KE, ale tam uz musime šetriť že? :-)


Dáš nám aj čísla za roky 2008 aj za 2018??? Nech máme teda ucelenú predstavu aj o tom, čo myslíš pod slovom VÝCHOD, lebo evidentne v tom máš aj ty sám zmätok?

A ako nechcem ti brať tvoje ilúzie, ale... povieš mi odkiaľ pokiaľ si nameral pre D1 v roku 1978 tých 52 kilometrov diaľnice D1 na západe? Poprosím ťa aj o upresnenie merania D2 z tohto roku. A na záver mi rozmeň na drobné aj tie kilometre zo stredu Slovenska. Díkes.
Lebo pokiaľ si svoje výpočty domr.al už v tomto roku, budú stáť za ho.no aj čísla v tých ostatných rokoch. :wink: :lol:
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod frostbite » 08. Jan 2020 18:31

nova vlada by mohla svihnut a dokoncit celu D1 a D3 co by mali byt priority najblizsie roky spolu s R2 na juhu a R4 od Presova na sever pozrite sa kolko usekov a aky pokrok spravilo susedne Polsko, ucme sa od nich vedeli si aj eurofondy vybavit a makaju ziadne prietahy v konaniach a natahovacky, vsetko sa hned zamieta a makaju ostosest na dialniciach a vysledok sa dostavil: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
cize v roku 2019 maju najvyssi narast novych usekov dialnic ci uz odovzdanych alebo rozpracovanych , ked sa chce tak sa da, ked sa nekradne a je pri moci poctiva vlada ktora robi maximum co sa da pre krajinu a stavia rychlo trasparentne a max efektivne
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.