Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 23. Jún 2018 10:43

Devil skôr je to na teba príliš veľa informácií. Už som tu raz napísal že keď sa v súťaži medzi Dubnicou a Zilinou rozhodlo že KIA pôjde do Žiliny tak zároveň sa ohlásila stavba subdodávateľského parku v Dubnici. A odtiaľ chýbalo cca 50 km diaľnice na Žilinu. To aj žiadali. Tým samozrejme vzniklo aj suvisle prepojenie na európsku diaľničnú sieť, aj na Bratislavu ak tam chceli zájsť, ale tam si kľudne najvyšší šéfovia keď potrebovali kľudne mohli aj zaletiet. Automobilky obvykle a kórejské zvlášť prinášajú so sebou vlastnú sieť subdodávateľov a tých umiestňovali vo svojej blízkosti ako Dca, PB, samozrejme Žilina a blízke okolie. Ak sa tu snažíš dokázať že primárne bolo pre nich spojenie s hlavným mestom tak si na omyle. Primárna je logistika ináč by to mohli rovno zabaliť.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 23. Jún 2018 10:48

devil napísal:doplnil som udaje k D1 sverepec-vrtizer podla pripomienky Jano1 a spocital som stavebne naklady na strednom a vychodnom Sk podla krajov alias kde sa kolko investovalo do D/RC od 90-ich rokov

ZA kraj 2,676 mld. €
PO kraj 1,592 mld. €
BB kraj 0,723 mld. €
KE kraj 0,274 mld. €

stavebne naklady na pribinu cize +/- NR kraj boli 0,8 mld. € cize aj pri predrazeni stale menej investicii ako ZA ci PO kraje. BA,TT som nehladal vobec, TN by sa mozno este dalo. ak je niekde chyba treba sa ozvat, je vsak vidiet ze do ZA kraja islo viac nez do NR+BB+KE...

viewtopic.php?f=10&t=15223&p=208431#p208431


To je uplne fantasticke. Pocitas 0,8 mld. za Pribinu, co sa absolutne neda overit ako by vysli tendre, v skutocnosti nas to stoji 3,6 alebo dokonca 3,7 mld.E, to overit vieme. Na druhej strane, ked si pocitas uplne minimalne naklady a je mozne ze nerealne na Pribinu nepouzijes napr. ponuknutu cenu od Skanskej na D3 Strazov - Brodno zhruba 160 mil.E(aj to za usek, ktory sa mal stavat, po dokonceni neviem coho vsetkeho a nebol by to problem), alebo to iste pre Visnove najnizsia ponuka 336 mil.E. Vieme, ze niektore useky D1/D3 boli predrazene spolu o stovky mil.E, ale zarucene na R1 by sa tak nestalo.

BB kraj si vacsinu hlavnej trasy postavil este za socializmu, takze potreba vystavby je samozrejme nizsia a preto ma stale najdlhsiu siet D/RC spomedzi vsetkych krajov. V ZA kraji sa stavia predovsetkym v tomto desatroci (v tejto dekade) a porovnavat ceny s 20 rocnym odstupom bez akehokolvek prepocitania je scestne, pretoze ceny narastli na viac ako dvojnasobok a prave v tych cenach sa stavia v ZA kraji momentalne oproti nejakym usekom R1 stavanym v rokoch 1996-2003. Narast (Index) cien stavebnych prac len medzi rokom 1997 a 2005 bol 1,9.
Tu je uvedene len, 1,81 pre rok 2005, ale pre rok 2018 uz 2,435, teda si ceny s 20 rocnym odstupom prerataj cez tento index.
http://www.usz.sk/sk/pre-znalcov/indexy-vyvoja-cien

Viac ako polovica z toho pre ZA kraj este nie je v prevadzke(zhruba 1,36 mld.E), teda ide z velkej casti o buduce investicie, ale ty tvrdis, ze sa preinvestovalo!
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 23. Jún 2018 12:08

svaco napísal:
DrX napísal:No, chlapcekovia, zas citate to, co ja som nenapisal, resp. nenapisal dost jasne. Tak sa pre vas dvoch vyjadrim jasnejsie:
ktory smer KE-PL, cize tu ViaCarpathiu, ktora je pre PO vraj taka dolezita, predlzi o 15 ci 20km v porovnani s normalnym povrchovym NULATUNELOVYM juhovychodnym obchvatom - ktory by (podobne ako obchvat KE) vyriesil vsetky dominantne smery, ktorymi v PO su D1 & R4.

PS: Samozrejme, aj predlzenie o 7km v porovnani so sucasnym stavom bude znamenat, ze pokial kamiony budeme nutit to pouzivat, tak o to viac ich bude jazdit na Slovenske nove mesto. A v podstate rovnako aj pre osobne auta, ktore takto cez SNM obidu potrebu nasej dialnicnej nalepky.


Chytáš sa slamky kamarát, ale ani tá ťa neudrží nad vodou. Dal som si tú námahu a prekreslil som aj prípadný východný variant obcvatu PO http://www.gmap-pedometer.com/?r=7259716 a výsledok je v najlepšom prípade 14km. čiže touto slamkou sa ti podarilo znížiť tvoje klamstvo o cca 0.7 km nech som k tebe miostivý (kreslil som to podľa PDF-ka z dokumentu (ktorý tu niekde na fóre už bol spomínaný, ak by bol problém, daj mi email a pošlem ti ho, alebo si ho nájdi na nete)
Útvar hodnoty za peniaze
Ministerstvo financií SR / http://www.finance.gov.sk/uhp
Hodnota za peniaze projektu
R4, Severný obchvat Prešova.

kde sú všetky varianty zakreslené. V ich tabuľke na strane 8 dokonca udávajú dĺžku východného obchvatu 15km, takže podľa tohto čísla je tvoja slamka len prázdnym mlátením slamy. Jednoducho ti to zase nevyšlo.

Normálne priznaj, že si to len tak šplechol, že je ti to ľúto a že sa všetkým ospravedlňuješ. Zachovaj sa ako chlap a priznaj si chybu a viac už neklam/netrep/nežvástaj (2 krát meraj a raz strihaj).


Tak kto sa tu chyta slamky? Ty sa drzis na 0.7km. Ale obhajujes tym nieco, co je mozno 5x drahsie a zatial najvacsie naokoloblizsie ako sa pri vsetkych obchvatoch urobilo. Tvoj spolukumpan Jano1 si dava velku pracu, aby vypocital, ze obchvat KE alebo ZV na 20-30km prida 2-3km - fakt velky problem. Ale v PO obhajujete 7km predlzenie 15km useku (podla tvojich cisel), a to este aj cez tunely, ktore pri akomkolvek normalnom rozhodovani vobec nemaju byt. Cize praveze ty sa chytas slamky a odvadzas od podstaty, ktorou je absolutna tupost, ako sa ten obchvat ide robit. Resp to, ze v skutocnosti sa robi aby sa obsluzilo napojenie severovychodu na zapadnu D1, a Via Carpathia mate akurat tak v pazi. A potom uz len odvadzas pozornost od tejto podstaty k tomu, ci je to predlzenie o 15 al 20 al 14.3 al 7km. Stale je to extremne vela.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod svaco » 23. Jún 2018 18:16

Ahoj doktor, ja som reagoval na tvoju veľmi nepresnú informaciu o predĺžení úseku, ktorú som vyvrátil presnými číslami, aby som ukázal ako tliachaš do vetra. To je moja posledná reakcia na teba, s niektorými ľuďmi sa proste nedá. Dokážeš im že 1+1 je 2 ale oni stále tvrdia že 3.

Maj sa, prajem ti pokoj v srdci aj na klávesnici. Neprežívaj to tak, a neboj sa povedať, urobil som chybu.Prajem pekný víkend. Veď nech posúdia ostatní, kto píše fakty a kto kecá.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 23. Jún 2018 19:58

Na DrX nemá zmysel reagovať ani s ním diskutovať. Vie len urážať alebo hlásať svoj názor vydávaný za zjavenú pravdu. Kto nesúhlasí je fašista.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 23. Jún 2018 21:51

ja len davam otazky, a netusim kolko kde maju dodavatelov ale dost pochybujem ze kvoli parku v dubnici potrebovali dialnicu lebo zrovna tam maju tolko dodavatelov a smerom na CA ani na MT nemaju...lebo vsak tam dialnicu v zmluve neziadali. podcenujes spojenie na hlavne mesto aby si dokazal ze vlastne nie je dolezite a dolezita je obsluha uzemia.

Jano1, no pocitam stavebne naklady ktore boli uvedene tak ako pri kazdom inom useku. a co by som mal pocitat ? uroky a naklady na opravu, prevadzku a udrzbu ktore su v cene ? tak podme pocitat uroky meciarovych uverov, dzurindovych aj naklady statu na prevadzku dialnic ich opravy a udrzbu, vyrovnanie pre PPP1-3, prieskumna stolna a co ja viem co este. myslis ze statne dialnice su len stavebne naklady a ujo stat si vsetko ine robi svojpomocne a zadarmo ??? ja chapem ze chces silou-mocou dokazat ze juh nedoplaca na sever ale to proste nejde...

s tymi najnizsimi ponukami sa strapnujes....aj na juhu boli rozne ponuky, na zarnovica-sasovske p. vyhrali prvu etapu cesi, potom im "nasi ludia" dali pocitit ze bez nich sa to neda...a druhu etapu vyhrali "nasi" s inou cenou....alebo zvolen-pstrusa vs. pstrusa-krivan....faktom je to co som uviedol, megalomanske dialnice most-tunel-most su proste extremne draha hracka okolo ZA.

BB kraj si postavil nejake RC pri hrone, niektore casti su klukate ako husenkova draha, neviem ci 40 km, ZA kraj si postavil asi 35 km D26,5 pri stavbe liptovskej mary. ze nie pri terajsom krajskom meste ma nezaujima. je to v ZA kraji. index stavebnych prac je jedna vec ale nejak to nevidiet pri tendroch. vid ceny R1 a teraz R2. ked bola kriza tak sa stavalo este lacnesjie, nalezite sa tym zopar ludi chvalilo, akoze lacna D1.... :lol:

este mozno dopocitam TN kraj ale je vidiet ze KE kraj je tazko diskriminovany, PO je mierne nadfinancovany kvoli rozkradaniu braniska a megalomanii PO obchvatu a ZA kraj je totalne uleteny a skladaju na nan vsetci od kutov po vysne nemecke.....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 24. Jún 2018 06:24

Tak kórejci určite netúžili tak po spojení na Bratislavu ako niektoré slovenské regióny. Keby že im vláda vie dať v tej dobe diaľnicu aj do CA a MT brali by to ale realita nepustila, dostali aspoň jedno spojenie. Rovnako im neprešli požiadavky na luxusné byty v Bratislave.
Tu je pár príkladov prečo potrebovali poriadne diaľničné spojenie na Považí. A ako som písal, týmto dostali spojenie aj na západoeurópske odbytiská. Bratislava je tiež plus aké nie na prvom mieste. V danom období viac dostať už nemohli. Samozrejme že subdodávateľov majú aj inde ale ich koncentrácia je najmä na Považí okrem samotnej Žiliny.

https://ekonomika.sme.sk/c/amp/2892746/ ... e-kiu.html

https://www.etrend.sk/firmy/v-dubnici-v ... firma.html

http://www.koam-dca.sk

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... -100-ludi/

https://mytrencin.sme.sk/c/4787160/prie ... na-jt.html

http://www.povazska-bystrica.sk/noviny. ... anok=10028

https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/86 ... nych-miest
Atď..
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 24. Jún 2018 10:49

devil napísal:Jano1, no pocitam stavebne naklady ktore boli uvedene tak ako pri kazdom inom useku. a co by som mal pocitat ? uroky a naklady na opravu, prevadzku a udrzbu ktore su v cene ? tak podme pocitat uroky meciarovych uverov, dzurindovych aj naklady statu na prevadzku dialnic ich opravy a udrzbu, vyrovnanie pre PPP1-3, prieskumna stolna a co ja viem co este. myslis ze statne dialnice su len stavebne naklady a ujo stat si vsetko ine robi svojpomocne a zadarmo ??? ja chapem ze chces silou-mocou dokazat ze juh nedoplaca na sever ale to proste nejde...

s tymi najnizsimi ponukami sa strapnujes....aj na juhu boli rozne ponuky, na zarnovica-sasovske p. vyhrali prvu etapu cesi, potom im "nasi ludia" dali pocitit ze bez nich sa to neda...a druhu etapu vyhrali "nasi" s inou cenou....alebo zvolen-pstrusa vs. pstrusa-krivan....faktom je to co som uviedol, megalomanske dialnice most-tunel-most su proste extremne draha hracka okolo ZA.

BB kraj si postavil nejake RC pri hrone, niektore casti su klukate ako husenkova draha, neviem ci 40 km, ZA kraj si postavil asi 35 km D26,5 pri stavbe liptovskej mary. ze nie pri terajsom krajskom meste ma nezaujima. je to v ZA kraji. index stavebnych prac je jedna vec ale nejak to nevidiet pri tendroch. vid ceny R1 a teraz R2. ked bola kriza tak sa stavalo este lacnesjie, nalezite sa tym zopar ludi chvalilo, akoze lacna D1.... :lol:

este mozno dopocitam TN kraj ale je vidiet ze KE kraj je tazko diskriminovany, PO je mierne nadfinancovany kvoli rozkradaniu braniska a megalomanii PO obchvatu a ZA kraj je totalne uleteny a skladaju na nan vsetci od kutov po vysne nemecke.....

jasné, BB kraj si postavil, ZA kraj si postavil. dáš ešte nejaký joke?
celá predražená pr1bina sa stava počas krízy...
aspoň niečo je tu uvedené správne. KE kraj je dostriminovaný, ešte napr. aj ten vnútorný prieťah KE má zdegenerované križovaty lebo sa šetrilo...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 24. Jún 2018 14:29

Ďalšie možné dôvody, prečo KIA chcela spojenie na BA.
1) Dodávky súčiastok z Kórey sú realizované cez prístav Koper. Potom vlaky a kamióny.
http://www.svetdopravy.sk/pristav-koper ... priemysel/
Keď niečo urgentne chýba, dovezie sa to cez Schwechat.
2) Autá predané na Slovensku sú vozené zo ZA do BA a až následne idú k dílerom.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 24. Jún 2018 14:37

Jarino máš pravdu, dokonca vznikala situácia keď cez PB meškala diaľnica že KIA žiadala riešenie kôli logistike z Kórei. V článku sa už uvádza aj požiadavka na stavbu D3 kôli Nosoviciam.

https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/16 ... -zeleznicu
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 24. Jún 2018 17:57

parafrazoval som prispevok Jano1 - So 23. Jún 2018, 11:48, je to naozaj dobry joke mas pravdu. 8)

k tym investorom este nieco, nielen manazer ide do BA ale mnoho dalsich zamestnancov, internych a externych pracovnikov kvoli najroznejsim zalezitostiam. maily, telefony atd sice existuju ale stale je najlepsi klasicky sposob vybavovania - OSOBNE STRETNUTIE. a presne preto je najdolezitejsia dialnica do BA.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 24. Jún 2018 18:07

Čakal som ako zdôvodníš prečo Bratislava je pre Kórejcov taká dôležitá. Je to tvoj názor, ale vzhľadom na to že sa v oblasti automotiv už nejaký čas pohybujem a mal som viackrat možnosť osobného stretnutia aj v KII, to ti je podružná záležitosť. Navyše hierarchický systém a podriadenosť, teda subordinácia pre Kórejcov znamená viac ako u iných národov. No a bežný človek zamestnanec si môže pohodlne sadnúť do rýchliku v Žiline a vystúpiť v Bratislave. Spoje sú husté. Takže na občasný výjazd až tak nutne diaľnicu nepotrebuje.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Jún 2018 08:49

ja tiez poznam zopar ludi z tejto oblasti, a prave preto lebo tie iste firmy -celostatna, sidlo samozrejme v BA- robia aj pre viacere automobilky je pre nich dolezite toto spojenie. a okrem toho dost casto pocujem ze idu na toto a hento ministerstvo vybavovat....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 25. Jún 2018 10:28

devil napísal:Jano1, no pocitam stavebne naklady ktore boli uvedene tak ako pri kazdom inom useku. a co by som mal pocitat ? .... ja chapem ze chces silou-mocou dokazat ze juh nedoplaca na sever ale to proste nejde...

Ja v ziadnom pripade sa nesnazim dokazovat, kto na koho doplaca. Snazim sa len upozornit na to, ze Tvoje argumenty a vypocty nie su presne a situacia nie je cierno-biela ako sa snazis prezentovat. 2,6 mld. E sa nepreinvestovalo, ale cast sa preinvetovala a zvysok sa planuje preinvestovat v horizonte 4-5 rokov.

Vsetko sa to rozbehlo az v roku 2011, aj tym, ze zrazu nastal stavebny boom, terminy tendrov a podmienky tendrov sposobili niektore neumerne ceny, z ktorych si uradnici tazku hlavu nerobili a kludne to odobrili.
Az do roku 2014, teda za vyse 20 rokov samostatnej SR, boli v ZA kraji odovzdane do uzivania useky D/RC podla tych vyssie uvedenych udajov za 741 mil.E. Nejdem hodnotit sumu, ale dlzka odovzdanych usekov bola velmi mala oproti potrebe. V roku 2011 zrazu sa zacali konecne hybat lady a za menej ako 5 rokov sa zrazu podpisali zmluvy za skoro 2 mld.E, niektore znacne predrazene, totalny skok z extremu do extremu.

devil napísal:s tymi najnizsimi ponukami sa strapnujes....aj na juhu boli rozne ponuky, na zarnovica-sasovske p. vyhrali prvu etapu cesi, potom im "nasi ludia" dali pocitit ze bez nich sa to neda...a druhu etapu vyhrali "nasi" s inou cenou....alebo zvolen-pstrusa vs. pstrusa-krivan....faktom je to co som uviedol, megalomanske dialnice most-tunel-most su proste extremne draha hracka okolo ZA.

To je prave reakcia na to, ze R1 Pribina nas vyjde na 3,6 mld.E, ale ty tvrdis, ze len 0,8 mld.E mozeme zaratat. To je suma, ktoru mozno vyprodukoval nejaky uradnicek, ale nie je podlozena realnou sutazou. A ty to nevidis, ze na D1/D3 boli dohody a podla mna az podrazy, myslis, ze to bolo len na R1 ZC-SP II etapa?

Menili sa vlady, zmenili sa mnohi uradnici, ale mnohe nevhodne naprojektovane trasy/useky sa nezmenili. Vo vacsine pripadov sa to este zhorsuje. Mozes kritizovat, ale tu odtialto nic nezmenis.

devil napísal:BB kraj si postavil nejake RC pri hrone, niektore casti su klukate ako husenkova draha, neviem ci 40 km, ZA kraj si postavil asi 35 km D26,5 pri stavbe liptovskej mary. ze nie pri terajsom krajskom meste ma nezaujima. je to v ZA kraji.


Keby o tom rozhodoval ZA kraj, tak si mozes byt 100% isty, ze usek Ivachnova - Hybe a nasledne aj Hybe-Vazec by sa stavali ako posledne. Lenze to bolo na trase ZH-ZV-BB-RK-Hybe, takze sa to stavalo. Pochopil som, ze nikdy neuznas, ze 4-pruhova cesta ci D/RC, ktora by pokryla najvacsie mesta kraja ZA-MT, alebo alternativne by pokryla az 4 okresne mesta BY-ZA-KM-CA v podobnej dlzke ako ZH-ZV-BB-Ulanka by mala uplne iny vyznam pre ZA kraj ako dialnica niekde na periferii kraja. Jasne, Teba to nezaujima, ked zaujmem rovnaky postoj ako ty, tak budem reagovat na to, ze idu zrazu obrovske inveticie do ZA kraja a do BB kraja skoro nic - to ma nezaujima. Konecne v minulej dekade sa aspon nieco postavilo a v tejto dekade sa riadne stavia v ZA kraji aj tam kde je to pre kraj potrebne.

Tu niektori argumentuju, ze treba prepojit v prvom rade 2 najvacsie mesta a to co najkratsou trasou (400 km) a ked to uplatnim na ZA kraj, ked ide o 20-25 km, tak to urcite zmietnu zo stola. Za socializmu by nebol problem s ochranou prirody tahat to popod Strecno, ale to by Pazrava nad Hronom nedopustila, tak sa to konecne realizuje a udolim Vahu by to uz nepreslo.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Jún 2018 12:08

su podpisane zmluvy na uvedene sumy, useky sa stavaju a nikto nepochybuje ze sa dostavaju, mozno to bude este o nieco drahsie. takze podpisana zmluva bola to co som bral do uvahy, pretoze to sa neda len tak zrusit je to zavazne.

zopar ludi sa tu sustavne chvalilo super cenami za figela, dsk-tur, hub-iva ale aj visnove takze iste, su aj predrazene ale aj zlavene useky. ale nehnevaj sa nejaka klukata R22,5 okolo novej bane vzdy bude vyrazne lacnejsia ako most-tunel-most aj keby to tendrovala putinova administrativa. ved z tej R-ky sa smiali aj nadavali na nu....uz len fakt ze 26,5 je skoro o 20 percent viac ako 22,5 musi predrazit cenu.....

este k tym krajom, su neprirodzene a krajske mesta maju vacsinou absolutne na haku lobovat za cesty 50 km od krajskeho mesta. blizsia kosela ako kabat, ZA uprimne kasle na oravu npr. len to je dost egoisticky pristup a ver tomu ze ak by liptov a orava boli samostatny kraj neuspokojili by sa z tym ze "ich' dialnice sa stavaju pri ZA. cize na jednej strane vytykas BB to co sam obhajujes voci inym okresom vlastneho kraja.

To je prave reakcia na to, ze R1 Pribina nas vyjde na 3,6 mld.E, ale ty tvrdis, ze len 0,8 mld.E mozeme zaratat. To je suma, ktoru mozno vyprodukoval nejaky uradnicek, ale nie je podlozena realnou sutazou. A ty to nevidis, ze na D1/D3 boli dohody a podla mna az podrazy, myslis, ze to bolo len na R1 ZC-SP II etapa?


lenze na R1 vychadzaju nerealne ceny 17 mil za kilometer, R2 pstrusa tiez. a nerealne ceny na D3 vychadzaju 30-40 mil. za kilometer. ja budem zvedavy ako sa bude vykrikovat ked spustia sutaz na narocny usek krivan-mytna, pritom do BB kraja pojde stale celkovo menej ako 1 miliarda eur.....uz ked sme pri tom dopocital som este TN kraj, je to 1,1 mld. eur plus nieco cize je to v normale, ale zaujimave je ze horna streda-nove mesto-chocholna sa aj pred 20 rokmi stavalo za asi 10 mil za kilometer, a skoda je ze to 'plus nieco' co som sa nedopatral je obchvat TN alias chocholna-nemsova s tym peknym stupanim a tusim aj zazerom okolo TN.

za socializmu bol problem stavat tunely, cely system bol podkapitalizovany. BY-ZA-KM-CA ???? z toho KM a BY ani neboli okresne mesta a CA tiez nie je velke okresne mesto. bystrica, ani ziadny politik nemoze zato ze ZA-MT nie je rovina ako ZV-BB alebo PO-KE. lebo inu pricinu ja nevidim...

to ze to nikoho nezaujima nic len to svoje je Sk klasika. to sa zmenit tak lahko neda. jedina alternativa je stazovat sa a robit natlakove akcie. keby nekricali za zvolenom, v presove, samorine alebo na orave neboli by ani tie R-ky co sa stavaju. pristup a la Vlados nikam nevedie, len do dalsej diskriminacie a ozobracovania. a to ze cesta nic nezmeni bolo vyvratene vdaka R1.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 25. Jún 2018 13:49

svaco napísal:Ahoj doktor, ja som reagoval na tvoju veľmi nepresnú informaciu o predĺžení úseku, ktorú som vyvrátil presnými číslami, aby som ukázal ako tliachaš do vetra. To je moja posledná reakcia na teba, s niektorými ľuďmi sa proste nedá. Dokážeš im že 1+1 je 2 ale oni stále tvrdia že 3.

Maj sa, prajem ti pokoj v srdci aj na klávesnici. Neprežívaj to tak, a neboj sa povedať, urobil som chybu.Prajem pekný víkend. Veď nech posúdia ostatní, kto píše fakty a kto kecá.


No, neviem ako si mohol "presnymi cislami" nieco vyvratit, ked presne cisla o JV obchvate neexistuju. Ale urcite dik, ze si vyratal o kolko nove presovske naokolo-blizsie bude dlhsie/horsie v porovnani so sucasnym stavom.

No a co sa tyka tohoto tuna Zama-a-Veka
fh napísal:Na DrX nemá zmysel reagovať ani s ním diskutovať. Vie len urážať alebo hlásať svoj názor vydávaný za zjavenú pravdu. Kto nesúhlasí je fašista.

budem rad, ked mi ukazes jediny z mojich vela prispevkov na tomto fore, kde som o komkolvek povedal, ze je fasista. Poradim ti, nemusis ani hladat. Ale ze konspiratori su odtrhnuti od reality je jasna vec, takze dalej mozes tvrdit to, co tvrdis.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 25. Jún 2018 14:44

Devil napísal: zaujimave je ze horna streda-nove mesto-chocholna sa aj pred 20 rokmi stavalo za asi 10 mil za kilometer,


stavebne naklady
usek dlzka, zmluvna cena v mil. Sk, konecna cena s dodatkami v mil.Sk:

D1 (D61) Horná Streda - Nové Mesto nad Váhom 14,00 3 013 3 412
D1 (D61) Nové Mesto nad Váhom - Chocholná 15,12 2 787 2 975

cize 219 mil.Sk/km aj so skvelymi Dzurindovymi dodatkami.

Potom vo Vyrocnej sprave SSC za rok 2002 prepocitali stavebne naklady na cenovu uroven roku 2002, co nezodpoveda skutocnemu zmluvnemu cislu v Sk, ale ide o hodnoty prepocitane cez podivny index
a tak vyprodukovali pre prvy usek sumu 3 777 665 tis.Sk a pre druhy usek 3 255 598 tis.Sk, cez tento podivny prepocet to vychadza 241,5 mil.Sk/km
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 25. Jún 2018 14:53

A este som si spomenul na R2 Figa obchvat, aby to dobre vyzeralo, tak sa udava dĺžka trasy: 3 308 m, v skutocnosti je v trase R2 len 2,7 km, zvysok je len rekonstrukcia cesty I.triedy, resp. docasne napojenie, ktore sa zbura pri vystavbe dalsieho useku.

Na druhej strane D3 HP - Strazov sa vybudovalo 8,3 km 4-pruhu kde je povolenych 130 km/h, ale rata sa dlzka len 7,53 km, v horsom pripade 6,85 km.

https://www.google.com/maps/dir/49.2241463,18.604341/49.2427256,18.6896755/@49.2321387,18.6351665,6540m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Alebo az 8,45 km je spravna hodnota.
http://www.dialnice.szm.com/highways/H_Podhradie-Strazov.html

a k tomu este dalsich 300 -400 m D1 v smere na MT
https://www.google.com/maps/@49.225289,18.6073888,376m/data=!3m1!1e3
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 25. Jún 2018 16:09

DrX napísal:




No a co sa tyka tohoto tuna Zama-a-Veka
fh napísal:Na DrX nemá zmysel reagovať ani s ním diskutovať. Vie len urážať alebo hlásať svoj názor vydávaný za zjavenú pravdu. Kto nesúhlasí je fašista.

budem rad, ked mi ukazes jediny z mojich vela prispevkov na tomto fore, kde som o komkolvek povedal, ze je fasista. Poradim ti, nemusis ani hladat. Ale ze konspiratori su odtrhnuti od reality je jasna vec, takze dalej mozes tvrdit to, co tvrdis.


Konšpirátor si ty, všade vidíš zlú Žilinu a Bratislavu ktorá môže za tvoju zamindrákovitosť. Ja také sračky ako Zem a Vek nečítam, ty zrejme áno keď ich tu spomínaš.

Ja som nenapísal ze to píšeš na tomto fóre, lebo tu ti tvoje nenávistné grcy sem tam zmazali. Ale čo tak inde ? Napríklad v etrend.sk :

Študovaný subjekt ďalej píše: "Táto trasa je historický významná a nie preto lebo to tam niekto len tak dal." Zas žiadne fakty, len povery. Problém je práve v tom, že ju tam len tak niekto dal. A nie len tak niekto. Žilina.

A študovaný subjekt uzatvára: "Čo ma prekvapuje, že takýto článok môže vyjsť v tomto médiu." Hehehe, fašistická cenzúra mu chýba. Článok neschválila Žilina.

https://blog.etrend.sk/listy-z-zenevy/z ... kusia.html
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 25. Jún 2018 16:19

devil napísal:to ze to nikoho nezaujima nic len to svoje je Sk klasika. to sa zmenit tak lahko neda. jedina alternativa je stazovat sa a robit natlakove akcie. keby nekricali za zvolenom, v presove, samorine alebo na orave neboli by ani tie R-ky co sa stavaju. pristup a la Vlados nikam nevedie, len do dalsej diskriminacie a ozobracovania. a to ze cesta nic nezmeni bolo vyvratene vdaka R1.

Nátlakové akcie sú len riešením? :shock: už nám len "samovrachovia" skáčuci pod kolesá chýbajú :roll: Ty si prvý či diskriminuješ, slovami celú D1 aj D3 a ako admin mažeš tebe nežiadajúce príspevky na fóre. Ak by sa od MT na východ stavala D1 v polprofile v 2+1 usporiadaní a od ZV na východ v polprofile 1+1 tak už dávno by sme mali tie prepojenia hotové a rozširovali by sme úseky kde by dochádzala kapacita. (aby si nevyuvádzal som čo nenapísal... tak všetky tunely by sa budovali ako dvojrúrové.) Nakreslili sme si čiary (D/RC) ale nikto nezobral do úvahy kedy budú postavené. Horko-ťažko budeme mať kostru nadradenej siete do 2030 postavenú.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 25. Jún 2018 17:37

fh napísal:
DrX napísal:




No a co sa tyka tohoto tuna Zama-a-Veka
fh napísal:Na DrX nemá zmysel reagovať ani s ním diskutovať. Vie len urážať alebo hlásať svoj názor vydávaný za zjavenú pravdu. Kto nesúhlasí je fašista.

budem rad, ked mi ukazes jediny z mojich vela prispevkov na tomto fore, kde som o komkolvek povedal, ze je fasista. Poradim ti, nemusis ani hladat. Ale ze konspiratori su odtrhnuti od reality je jasna vec, takze dalej mozes tvrdit to, co tvrdis.


Konšpirátor si ty, všade vidíš zlú Žilinu a Bratislavu ktorá môže za tvoju zamindrákovitosť. Ja také sračky ako Zem a Vek nečítam, ty zrejme áno keď ich tu spomínaš.

Ja som nenapísal ze to píšeš na tomto fóre, lebo tu ti tvoje nenávistné grcy sem tam zmazali. Ale čo tak inde ? Napríklad v etrend.sk :

Študovaný subjekt ďalej píše: "Táto trasa je historický významná a nie preto lebo to tam niekto len tak dal." Zas žiadne fakty, len povery. Problém je práve v tom, že ju tam len tak niekto dal. A nie len tak niekto. Žilina.

A študovaný subjekt uzatvára: "Čo ma prekvapuje, že takýto článok môže vyjsť v tomto médiu." Hehehe, fašistická cenzúra mu chýba. Článok neschválila Žilina.

https://blog.etrend.sk/listy-z-zenevy/z ... kusia.html


:-):-):-):-) demagogia ci demencia???? na internete sa kazdu sekundu napise mozno 10000 fasistickych tvrdenie (mozno 10milionov, netusim). A, samozrejme, konspiratori ich vsetkych mozu prisudit mne, Sorosovi, Ruskovi, slobodomurarom, zidom, cechunom, madaronom atd atd. proste vykvet mysle.

No a ked uz tu dookola vytahujete PPP2, tak je hodno povedat aj preco sa vobec na Slovensku PPP zacalo. Bolo to presne kvoli tomu, ze EU odmietla financovat Visnove kvoli prilisnej koncentracii EUfondov do Zilinskeho kraja (http://www.voy.com/195032/64.html). Takze *** vymysleli poriadny pachovsky podvod sa spravil velky hubuk, ze ideme stavat cez PPP. A, aby juh nemohol kricat, ze preco predrazene dialnice len na severe, tak sa do PPP sa prilepilo aj PPP2 (aj ked R1 to nepotrebovala, lebo jedina z tych troch PPP mala zabezpecene financovanie). Je uz potom len zalezitostou karmy, alebo ironie osudu, ze to nepotrebne PPP2 sa jedine zrealizovalo (ja som bol za aby sa zrusilo, ale zaroven, pokial sa malo stavat nejake aby sme si to skusili, tak to malo urcite byt PPP2, lebo to bola najmensia rozkradacka).

No a tu je dobre truhlikom, ktori nerozumeju rozdeleniu 60:40, ze presne aj EU ma stanovene minimalne percenta, kolko penazi musi ist do jendotlivych NUT3 regionov. Preto sa v *** blavastane vobec nejake peniaze na vychod dostanu (aj ked, bohuzial, len do PO kraja).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 25. Jún 2018 18:12

Trafená hus zagágala ako DrX. Ďalej sa už s tebou špiniť nebudem, každý vidí že máš kanálovú úroveň. Tvoje príspevky som si zablokoval, takže sa mi tu ten debilný spam a la DrX už nebude ukazovať.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 25. Jún 2018 18:33

OT:Nech si preberie každý sám ,či bude brať vážne (a či bude tolerovať) človeka čo používa frázy ako:
DrX napísal: demagogia ci demencia????
DrX napísal:***

DrX napísal:No a co sa tyka tohoto tuna Zama-a-Veka

DrX napísal:Zas jeden z D1-manipulatorov

DrX napísal:zilinsky manipulator

DrX napísal:No a k blavackemu manipulatorovi fh a jeho Rusko-Izraelskym teoriam sa uz vobec nebudem vyjadrovat. Myslim, ze rovno s Kuffom mozes zacat pisat mudrosti v Zem a Vek.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 25. Jún 2018 20:55

PPP "vymysleli" v smere, aby mohli 30 rokov dojiť tento štát. sám fico kedysi vykrikoval ako sú PPP nevýhodné a zatiaľ ich jedný využíva.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 25. Jún 2018 21:16

Nie, vymsyleli to, lebo velmi velmi velmi (rozumej "aj cez mrtvoly") chceli stavat Visnove, ale dojna krava EU im nastrbila plan. Vyhladaj si dobove dokumenty aj tu na fore:

https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... t=205#wrap
Prispevok: Odoslaťod devil » 04. Máj 2008 18:27

Najzabavnejsia je tam priamo vladna citacia, ze:
"Ak by sa, napr. stavby 3. balíka mali financovať zo štátneho rozpočtu, MF SR odhaduje, že štandardné financovanie cez kapitolu MDPT SR by odsunulo ukončenie stavieb až do roku 2017."
Vraj "az" :-) :-) :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 24 hostí.