devil napísal:To je ako porovnat slepého s jednookym...
ide o to ze staty s kt. sa mozme porovnavat (ekonomicky) si za zhodné prostriedky postavia viac..nie je potom podstatne za ci mame alebo nemane tazky alebo lahky teren.
proste je dost D/RC, alebo nie je, inac su to len vyhovorky.
No to snáď nie. Severné Slovensko, t.j. tam, kde je trasovaná diaľnica D1 si prešlo rôznymi štúdiami. Má lepšiu železnicu, lepšie elektrické prenosové sústavy (el. vedenie), lepšie šírenie rôznych signálov, vyťaženú cestu I. triedy, pozdĺžne vedené ďalšie cesty, ... na viacerých úsekoch je aj niekoľko km diaľnice. O priemysle a turistickom ruchu písať nebudem, pretože priemysel je na severnej trase výrazne zastúpený (budete mi oponovať, že na juhu všetko skrachovalo a komunisti juh odsúdili, ...) a turistický ruch je aj na južnej trase (čo síce je, ale symbol SR je na severnej trase). Takže to nie je o slepom a hluchom. Je to slepom na 1 oko a úplne slepom, keď už.
No práveže toto je to, čo vy nechcete pochopiť. Okolité štáty postavia viac, a čo je na tom? Niekto je pomalší, niekto rýchlejší. Vždy ide o terén a o cenu práce a náklady. Veď na Slovensku sú drahšie stavebné materiály ako v okolitých štátoch, nehovoriac aj vo vyspelých štátoch EÚ. Máme ťažšie finančné podmienky, pretože chceme stavať aj diaľnice s istou kvalitou, tak staviame pomalšie ako okolité štáty. Nemôžete porovnávať Maďarsko a Slovensko. A v Poľsku stavajú rýchlejšie, ale za cenu kvality. Okrem toho, majú viac peňazí, ... inú vládu pri moci. Podobne aj ČR.
Na Slovensku nie je dosť D ani RC, to je jasné. Chýbajú domácim obyvateľom aj investorom. Keby som bol ja ministrom MDPaT (alebo aj premiérom), tak sa postarám o to, aby sa na výstavbu diaľničnej siete dalo za 4 roky 200 mld. SKK (a to som max. skromný). Okrem toho ďalších 100 mld. SKK by išlo na cestnú sieť a modernizáciu strojového parku SSC a NDS.
To, čo ja považujem za výhovorku je to, že vy neustále nadávate (na viacerých témach) na severné Slovensko (podobne ako feroslav) a zastávate sa juhu. Ale pozor, sme v EÚ a ide dosť aj o to ako k investorom a infraštruktúre pristupuje samospráva. Najlepšie je to v ZA. Veď to treba zhodnotiť: samospráva sa rozhodla opraviť 33% ciest, buduje letisko, zabojovalo o investíciu (+dodávatelia) za 50 mld. SKK a tak má aj diaľnicu.