Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod svaco » 15. Dec 2021 12:44

Na nezamestnanosť (NZM) majú vplyv viaceré faktory a diaľnica je len jeden z nich. Ak si niekto myslí, že postavením diaľnice sa vyrieši nezamestnanosť tak to je asi nepochopenie problému.

Ale dobre neberiem nikomu ilúzie. Čo sa týka východu, kde žijem a kde by som mal rád čo najviac diaľnic aj severom aj juhom, problém s NZM je širokospektrálny. Osobne si myslím, že keby Rusi nezaútočili na Ukrajinu a nechali spustiť partnerstvo s EU v roku tuším 2014, ktoré zamýšľal už Janukovič (ale Putin mu povedal nie a a on poslúchol), tak by sa odstránili rôzne colné a hraničné prekážky a ekonomicky by z toho profitovali hlavne východné regióny EU (SR, PL, HU atď., t.j. regióny kt. sú v EU najchudobnejšie a to nie preto, že by tam žili neschopný ľudia, ale jednoducho preto, lebo na východnej hranici je stena a tá THE-WALL bráni ekonomickej činnosti a rozvoju, čo má za následok samozrejme odchod najšikovnejších ľudí do západnejších regiónov krajiny resp. inde do EU.
Jednoducho, život pri stene nie je jednoduchý, keďže vám berie takmer polovicu manévrovateľného priestoru (myslím najmä mestá ako MI, SO, HN, MD, Snina, SP, SK atď.

To isté by sa stalo kdekoľvek, keby sa hranica krajiny z jednej strany uzavrela, napr. keby bol režim ako je na UA hranici tiež napr. na PL hranici, regióny ako Orava, Kysuce by to brutálne pocítili.

Čiže diaľnica je OK a určite veci nezhorší, ale len diaľnica nebude všeliekom.

Tiež nerozumiem diskutujúcim ako DrX a Devil, ktorý na jednej strane adorujú R2, že na 2. strane sa rovnako nevyjadrujú aj o R4, veď to je tiež diaľnica a tým pádom by tiež mala riešiť NZM, ale naopak vystupujú proti, ale to je už folklór tohto fóra (najmä DrX nechápe, že nie je možné vrátiť čas dozadu a začať všetko plánovať odznova). To by si tu hneď každý povedal svoje priority.

Samozrejme to že sa stavia nekoncepčne to platí, príkladom je SZ obchvat ZA s tunelom, čo je zrejme nadlho najdrahší úsek u nás a v podstate najmenej potrebný. Najmä ak SKANSKA dokončí svoj úsek, tak tento úsek stratí ešte aj ten zmysel, ktorý má dnes. Chcem povedať, že sa postavil úsek na D3, ale namiesto neho sa mal radšej na D3 postaviť hneď nasledujúci úsek obchvat KNM, kde sú teraz zápchy a ešte dlho asi budú a naopak v prevádzke je úsek, ktorého dôležitosť naopak klesne a je len zhoda zlých náhod, že jeho dôležitosť nie ej už dnes nízka (problémy okolo Višňového, ktoré vznikli vyradením SKANSKy tuším v roku 2O13)
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 15. Dec 2021 17:55

toto my vsetko vieme. a zamysli sa nad tym ze tu stenu Sk ani Pl ani Hu rozobrat nevie. o to viac treba pomoct tym regionom so spojenim na zapad. najviac postihnuty region, cize ktory ma a dlho bude mat najhorsie spojenie je vychod....juhovychod aj severovychod. zemplin, ciastocne saris.

Tiež nerozumiem diskutujúcim ako DrX a Devil, ktorý na jednej strane adorujú R2, že na 2. strane sa rovnako nevyjadrujú aj o R4 ale toto NIE JE PRAVDA. vid npr. viewtopic.php?f=42&t=276&p=244689#p244689 akurat som si dovolil poznamenat ze vychodna D1 poriesi viac co sa tyka nzm ako severna R4 ...pretoze okolo nej byva ovela viac ludi..... kym taketo veci nebudu vyriesene tak tu bude proste nieco ako spravodlivy hnev....

D3 ako taka v parametroch dialnice a najma s ponechanou subeznou cestou pri lieskovci je zbytocna. paralelkou na ceskej strane su cesty 2 a 3. triedy. toto tu aspon par ludi chape ale na kysuciach riesia peticie. nehoraznost. no a dialnica do polskych lesov a luk pre ledva 2.000 aut denne za vyse 400mega je sprenevera. voci "lesom a lukam" sa roky ohradzovali kvoli obmedzeniu cez skalite. ale teraz po rokoch prevadzky D3 a ked vieme vysledky polskeho scitania to mozeme takto napisat. a pri obchvate ZA sa ignoruje argument CA-MT gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=38986
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Dec 2021 19:57

paralelkou na ceskej strane su cesty 2 a 3. triedy.

Toto je trochu nekorektné vyjadrenie, keďže paralelné cesty 2. triedy sú len o stupeň nižšie prekvalifikované bývalé jednotky.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod perets » 15. Dec 2021 20:15

A boli tie jednotky budované ako polovičný profil D18 ? Lebo je I.tr ktorá bola budovaná ako I.tr, sú aj I.tr čo boli predtým III.tr., rovnako máme I.tr v parametroch polovičného profilu D/R. I.tr je "len označenie", na slovensku to môže byť cesta akejkoľvek parametrov a kvality.
Podľa mňa jeden koridor = jedna štátna cesta.
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 26. Feb 2009 08:20

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 15. Dec 2021 20:18

to je mozne. akurat sirkou pripominaju cesty II. triedy. napr cesta 474, a nezabudnime ze okrem toho na velkej cast 27 km nebory-mosty u jablunkova vedie paralelka cez zastavane uzemie.
https://www.google.com/maps/@49.5656166 ... 312!8i6656
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 15. Dec 2021 20:29

a preco to tu spominas? E75 alebo 11 je normalna cesta,, nieje to dialnica aby po nej nemohli teraz jazdit vsetky auta,, takze aktualne sa 474 vyuziva na miestnu prepravu,, a ktovie kedy sa z E75 stane dialnica.. cesi sa do toho moc nehrnu
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Dec 2021 21:00

A boli tie jednotky budované ako polovičný profil D18 ?

No čo ti ja viem? Nejako biedne určite nevyzerajú: https://sk.mapy.cz/s/lerocatazu

to je mozne. akurat sirkou pripominaju cesty II. triedy.

Ako ktorá, Bohumile, ako ktorá. Ani u nás nie je každá paralelka v parametroch polprofilu ako pri Spiš.hrade alebo okolo Oškerdy. Zato pri prebudovávaní polprofilov z 90tych rokov neušetrili ani prd, keďže ich prerábajú na kompletku a dobudovávajú aj paralelnú cestu. Pozri si reportáž ČT od minúty 27:12 : https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/221411000101208/

a ktovie kedy sa z E75 stane dialnica.. cesi sa do toho moc nehrnu

Lebo:
1. majú problém sa dostať so 4 pruhmi cez úzke hrdlo v Hrádku
2. bude to cesta pre motorové vozidlá.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 15. Dec 2021 21:45

2. bude to cesta pre motorové vozidlá.

cize sa to neda porovnavat s D
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Dec 2021 23:51

Nie. Len som doplnil tvoju poznámku, prečo sa do toho nehrnú.

V prvom rade som vyvracal domnienky tunajších chlapcov, že paralelná cesta I. triedy vedľa D3 je niečo špeciálne a jedinečné iba pre Kysuce. Samozrejme nie je, len preto, že niekde inde pôvodne plánované polprofily premenovali na cesty II. triedy.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Dec 2021 12:30

nabuduce skus vyvratit nieco co sme tvrdili a nie co si myslel ze sme tvrdili. to ze paralelkou su cesty II. ci III. triedy je fakt. ze to niekedy bola jednotka som ja nijako nespochybnil. ale na take parametre sa lepsie hodi dvojka takze asi nie je nahoda ze je to uz dvojka. to je pekny precedens a priklad preco I/11 minimalne v medzi lieskovcom a oscadnicou nema byt ponechana.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 16. Dec 2021 13:30

to ze paralelkou su cesty II. ci III. triedy je fakt.

A ja som ti povedal, že ten tvoj fakt vychádza z faktu, že tie cesty II. triedy sú vo veľkej časti parametrovo preklasifikované cesty I. triedy, resp. kedysi plánované polprofily. Fakt. Ešte aj odkaz na fotku z mapy na cestu "II. triedy" C11,5 som dal. Fakt. Stačí kliknúť na odkaz. Dokonca aj iný príklad z českej D7, že prerábka polprofilu na plný neušetrí ani prd, dokonca v podobe reportáže som sem dal. Naozaj. Fakt.

Ale podľa tvojich slov, sledujúc príklad z Čiech, by ti stačilo, že terajšia I/11 v jej súčasnej trase by bola len premenovaná na nejakú II/521 a bol by to fakt, že paralelne s D3 by išla cesta II. triedy. Takže čo ti vlastne vadí?

PS: žiadny precedens či náhoda sa nikde v ČR neudial. Všetky paralelné cesty s D preklasifikujú na cesty II. triedy bez ohľadu na jej parametre. Nemá to nič spoločné s parametrami ciest, ale s financovaním údržby.

PSS: Nikde som nijako neobhajoval ponechanie C11,5 medzi Lieskovcom a Krásnom. Môžeš si prečítať XY mojich minulých príspevkov a overiť si to.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Dec 2021 13:37

PSS: Nikde som nijako neobhajoval ponechanie C11,5 medzi Lieskovcom a Krásnom. Môžeš si prečítať XY mojich minulých príspevkov a overiť si to.
ja viem a vazim si to.

Ale podľa tvojich slov, sledujúc príklad z Čiech, by ti stačilo, že terajšia I/11 v jej súčasnej trase by bola len premenovaná na nejakú II/521 a bol by to fakt, že paralelne s D3 by išla cesta II. triedy. Takže čo ti vlastne vadí?
to ze na kysuciach to ponechanie obhajuju. nehoraznost.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 16. Dec 2021 13:49

A na Kysuciach rozhodujú ako a kedy sa to bude stavať. :lol: :lol: :lol:
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 16. Dec 2021 14:08

devil napísal:to ze na kysuciach to ponechanie obhajuju. nehoraznost.

To je hlavne agenda istého Jožka Grapu, ktorý si berie príklad z betónom zaliatej Čadce a rád by betónom zalial aj celé údolie pri Dunajove a na tom si zakladá svoj primátorský pontifikát. Áno, jeho požiadavky sú úplne absurdné a som rád za UHP, že jeho nápady snáď konečne uprace do zabudnutia a proste paralelku vybavia opravou cesty cez Blažkov.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 23. Dec 2021 12:15

Tak Dolezalovi a *** vlade sa podaril dalsi ciel: v kosickom kraji, ktory ma zdaleka najmenej dialnic na SK, zrusil vsetky sutaze na nove stavby rozbehnute za minulej vlady (teda Sorosku aj obchvat KE). Rovnako sa im podarilo odpisat aj cestu a elektricku na letisko (tam je vyhovorka na vysporiadanie pozemkov).

Zvlast symbolicke, ze obchvat KE zrusili presne v case, ked ho EU zaradila do Core TEN-T siete viewtopic.php?f=10&t=18360&p=245339#p245370 .
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 23. Dec 2021 14:48

DRX,, vlada je celkoslovenska to len taka mala oprava..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 23. Dec 2021 19:12

Formalne. Cinmi je ***
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 23. Dec 2021 19:38

nastastie to nikoho nezaujima co si o tom myslis,..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 23. Dec 2021 21:03

Poprípade je lepšie radšej nemyslieť.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 23. Dec 2021 21:33

Fakty su fakty, to neobkecate. Ale dristat mozete dalej...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 24. Dec 2021 10:28

Lenže to čo tu ty predvádzaš častokrát nie sú fakty, ale dojmológia. A keď už nejaké fakty dáš, tak ich musíš prezentovať so zbytočnými pasívne-agresívnymi rečami okolo nich.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 24. Dec 2021 13:47

napríklad pravidelné zimné spravodajstvo z pacholandu :-).
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 07. Feb 2022 15:56

Novy level NDS-pakarne: https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... 3156229181
Najprv sa hovorkyna pozastavuje nad VELMI VAZNYM PROBLEMOM, ZE "cez cestu prvej triedy nam prachadzaju chodci" :-). Fakt nevidany fenomen, ze ludia prechadzaju cez cestu 1.tr......
Potom PAN RIADITEL definuje novy typ ciest na Slovensku: "dialnicna cesta (resp. cesta prvej triedy, ktora smeruje ako privadzac)." Proste, hej-blavastansky vymysel, aby do Kosic nemuseli nic investovat, ze vsetky privadzace preklasifikovali na jednotky, sa im vracia.

Dalej som uz radsej ani nepozeral.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 110mat110 » 07. Feb 2022 22:34

Ale I/20 je cesta pre motorove vozidla.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 405
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IDV » 08. Feb 2022 01:19

Vo videu tvrdi hovorkyna ze cesta I. triedy :) asi najlepsia teda ked ma 4 pruhy :D
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.