Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 06. Dec 2019 12:29

presne tak, problem je ale ten ze my tu sice povieme ze soroska moze pockat aby sa usetrilo 300 mega, aj dargov moze pockat zato nasi "kamarati" chcu turany-hubova tak ci tak. a chcu samozrejme celu D3 vratane KM-oscadnica a nie rozsirovanim I/11 ale komplet novu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vceliak » 06. Dec 2019 12:31

nevo83 napísal:Zbytok je nerenatabilny na vystavbu v blizkej buducnosti

Zaujímavé konštatovanie! Prečo sa potom maďarom a poľakom oplatí stavať via Carphatia v plnom profile a nám R4 nie?
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod nevo83 » 06. Dec 2019 12:50

vceliak, lebo na rozdiel od niekt jedincov si myslim, ze peniaze treba delit spravodlivo, nemozes rozbit bank len na PO BA ZA, ci si myslis ze vsetko teraz treba nadrbat do R4 ?
Madarom ostal uz len jediny usek 50km/ kt mali financovany z EU do 2023 plus stavaju to na rovine cize maju WIN-WIN situaciu... nevraviac ze si ho pripravili co sa o nasich usekoch povedat neda.
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 06. Dec 2019 12:58

devil napísal:Pri tých starých intenzitach sa poďakujte Janovi1

S intenzitami 1995 mam pramalo spolocne, ani som nenavrhoval metodiku, ani som sa nezucastnil scitania a len sa snazim co najviac pouzivat to co je/bolo na internete, ale zaroven nezabudat na "sedliacky rozum" zvlast pokial je informacii viac.

1995 bola slovenska ekonomika na tom velmi zle, export bol odstrihnuty, zbrojarska vyroba zastavena, motorizacia vyrazne nizsia nez je dnes.

nevo83 napísal:cize ak Cadci pomoze tento usek tak cert to ber.


Snad nikto nepochybuje o tom, ze keby sa namiesto D3 Strazov-Brodno a D3 Svrcinovec-Skalite postavili D3 Brodno-KM a D3 Cadca-Svrcinovec, tak na Kysuciach zapchy nie su a ceny/odhady hovoria o tom, ze by to bolo za velmi podobnu cenu, lenze takto to vyzera, ze kolko penazi sa minulo na D3, preco chcu dalsie peniaze? Asi preto, ze sa neriesili najvaznejsie dopravne problemy.

nevo83 napísal:Uprimne ak by aj ZA kraj bol ,,nedostavany,, dlho tak si myslim ze kazdy z nas by privrel oci nad mensim preplatenim zakazky ale hlavne by im to pomohlo.


Peniaze na dialnice do ZA kraja sa tu preberaju odkedy existuje toto forum, ale co z D/RC sa dokoncilo za poslednych 30 rokov z toho co kraj naozaj pali? 18 km na zapadnej D1 a D3 po ZA, lacnych 16,4 km D1 DS-Tu a 5 km polprofil D3 Oscadnica-Cadca, kde je trvale 60 km/h a zapchy do CA kazdy pracovny den.

devil napísal:nevrav, mozno mi uniklo co vsetko si spocital, ved kludne daj odkaz...len ci zohladnil vsetko...


Sam dobre vies ako MD/NDS/SSC taja udaje, takze nieco presne spocitat je tazke, tiez som Ti nevyhadzoval na oci kazdy usek z Tvojho zoznamu cien usekov, ked sa cena zhruba podobala. Totiz aj NDS ma v tom bordel, ze sami castokrat daju zle cislo.

devil napísal:Presov-investicia pre vychod sa musela znova a znova prepocitat cez HzP kym CA sa nemusela....nikoho nezaujimalo ze vychod-nevychod. dalsi argument mas vyvrateny.


Kazdy sudny clovek ked vidi co sa deje v CA kazdy pracovny den, tak uzna, ze to je treba urgentne riesit, to vsak nie je Tvoj pripad. A mohlo sa to riesit lacnejsie, ale uradnici to neboli schopni zabezpecit. Daj si do hodnotenia 30-60 minutove zdrzanie pre tisice vozidiel denne a porovnaj to s inymi "dolezitymi" usekmi na R2.

metelesku.blesku napísal:Čadca - jedno z mnohých rozhodnutí maďara ... Prečo nesúťažil nanovo vie len on.


Bol v ministerskom kresle kratko a tak to odklepol. Ako som pisal(bolo by dobre najst to video), povedal nieco taketo: "Co som s tym mal urobit, ked to bolo vysutazene, tak som to podpisal." Keby to zrusil, bol by sud, ktory by zrejme rozhodol, ze to zrusil protizakonne ako rozhodol sud v pripade Vazny vs. D3 Strazov - Brodno v prospech Skanska, len Skanska velkoryso nepozadovala nahradu skody. A keby bol zakazal podpisat Cadcu, tak sa urcite nestavia doteraz, vyhovaral by sa, ze bezi sudny spor a on s tym nemoze nic robit, co by mnohi s obrovskou radostou prijali, podla hesla: Cim horsie, tym lepsie.

metelesku.blesku napísal:A na východe je nepodstatné, že je to predražené.


Ked som upozornoval na to, ze krizovatka Presov,zapad je nezmyselne predrazena dlzkou samostatnych vetiev, tak ma sokoval nazor (volna citacia), ze preco setrit, aj tak by sa to nepouzilo na vychode!

A podobne dalsie nazory, ze na vychode sa nic nestavia, aj ked mnohi neakceptuju, ze dialnica za LM uz je predovsetkym pre vychod, tak aj od zapadnej hranice PO kraja po PO sa u niektorych absolutne nerata, ako keby tam dialnica ani neexistovala, alebo bola zadarmo.

metelesku.blesku napísal: predraženému úseku na R2 od Kriváňa

Nie je zasadne predrazeny, treba brat do uvahy, ze teren nie je nekonecna rovina, aj ked niektori sa snazia o tom ostatnych do mrtva presviedcat.

devil napísal:ďakovať tiež a vlastne aj pri ZA že vyhodil talianov a netváril sa že však raz sa to dokončí....Keď tak pozerám samé úspechy...

Vyhodit firmu zo stavby nie je az taky problem. Ale treba povedat aj to "B", ukoncili to nevyhlasili tender ani 3/4 roka po tom, co sa dohodli na ukonceni stavebnych prac a zanechali naslapne miny v podobe nedoriesenych sporov ohladom platieb za prace, zaplatili doplatok 24,8 mil.E za nieco, co tam dufajme aj naozaj lezi (keby to bolo v istych oblastiach Sk, tak uz nelezi). A mal to urobit o 1-2 roky skor, pozri si prispevky na fore, ked sa vedelo, ze to nie su schopni stavat v termine. Dalsia naslapna mina su prezentovane kriteria tendra.

Takze mu treba dakovat za to, ze to urobil neskoro, zle a nehrozi, ze by sa coskoro v stavbe pokracovalo? :roll: Chapem, ze pre teba je to uspech.

DrX napísal:To aka je priemerna hustota obyvatelov je nerelevantne.

Jedine v pripade, ze D/RC nema za ciel obsluznost uzemia. Ale nas pripad je aj obsluznost uzemia a teda hustota obyvatelov je releventny udaj. Cesta I/61 a cesta I/18 od Ladcov po MT v dlzke 70 km mala vysoku intenzitu aj bez dialnice uz v roku 2005.

Preco nie su podobne intenzity na 70 km useku od konca R2 (zapadne od ZV) smerom na vychod ako boli uz v roku 2005 na ceste I.triedy Ladce-MT? Pritom motorizacia odvtedy stupla a teda intenzity by mali byt este vyssie ako boli na I/61 a I/18 v roku 2005.

Vceliak napísal:Prečo sa potom maďarom a poľakom oplatí stavať via Carphatia v plnom profile a nám R4 nie?

Tam, kde stavaju v plnom profile maju na to intenzity alebo ocakavaju v kratkom case narast, pripadne analyza ukazala neefektivnost stavat polprofil. 80 km od nasich hranic zatial k slovenskym hraniciam plny profil nestavaju, uvidime o kolko sa oneskoria a Poliaci maju este skoro 40 km od Rzeszowa intenzity 11-18 tisic v/24h, kym u nas mame take intenzity len 15 km od PO, kde plny profil ma opodstatnenie. Takze ked to oni postavia po hranicu a u nas stupnu tie nizke intenzity, tak bude mat aj u nas opodstatnenie stavat plny profil, ale stavat plny profil, kde je intenzita 2.5-7.5 tisic nema zatial opodstatnenie.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 06. Dec 2019 13:24

zabudol si dodat ze ani madari nemaju na plny profil intenzitu a stavaju plny profil M30. a je jasne ze sa to neoplati ale ich to proste nezaujima, beru to ako zakladnu infrastrukturu. mozno ani metro vo varsave sa financne neoplati aj tak ho stavaju. proste to je totalne iny pohlad na svet aj v polsku aj madarsku ako excel-tabulky.

stat musi mat jasne ci bude uplatnovat HzP ale so serioznymi udajmy, realne naklady a realne buduce intenzity so zohladnenim narastu intenzit ale aj zostatok aut na paralelnych cestach. ak to nechce uplatnovat tak nech povie na zaklade coho, jedna vec je ista staval len na zaklade sucasnych intenzit dopravy a nicoho ineho je neprijatelne a je to rozpore s principmi EU.

zase ked niekoho nezaujimaju udaje v case ked sa vystavba dialnic rozbiehala preco by mna mali zaujimat udaje z 2005-2010 ked sa efekt meciarovych dialnic naplno prejavil a inde bola stagnacia.

s tymi intenzitami uz bolo povedane...som rad ze sa to tu takto preberalo. nakoniec nikto nevedel normalne vysvetlit ze preco pri malych rozdieloch v intenzitach boli tak velke disproporcie za meciara. keby sa stavalo pomerne, nebolo by PPP2, a teraz sa ciastocne komplenzuje R2 v BB kraji aj ked sa kvoli tomu nestavaju ine, vytazenejsie useky. a neplatime 4 mld. v cenach ked sa stavala pribina ale menej. bombasticke clanky na urovni "dzurinda zastavil dialnice" a dalsich nezmyslov. az na nejake chybajuce obchvaty na juznej R3 alebo presnejsie I/66 a pri batke ostava totalne zanedbany KE kraj.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 06. Dec 2019 13:26

V podslednych prispevkoch tuto su 2 nepravdive premisy ktore su zivotne dolezite:
1. pocitanie dedin, osad a chodcov po trase. Jediny relevantny udaj je 1,6 miliona ludi v Presovskom a Kosickom kraji ktore bolo treba pripojit najrychlejsie na Bratislavu. Z geografickeho stredu vychodneho slovenska, co je zhruba Presov, najkratsia trasa na Bratislavu vedie presne cez Nitru, Zvolen a priblizne cez Spissku Novu Ves. Tato trasa mala byt vybudovana prioritne ako nosna. Tato trasa by mala najvacsie pokrytie uzemia na Slovensku, 50km hore a 50km dole by pokryla 70% uzemia Slovenska pri dlzke okolo 440km. Vsetko ostatne malo byt riesene az nasledne ako lokalne zlepsenia, kedze vsetko ostatne niekoho lokalne zvyhodnuje.

2. Juzna trasa alias cesta E571 ktora sa u nas zatajuje, nezacina na D1/R1, ale v Bratislave. Spolocne tahanie juznej a severnej trasy po Trnavu je pre juh naokolo. Uz len dokoncenim R1 od Bratislavy po sucasnu R1 Vahovce by sa juzna trasa skratila o asi 15km.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 06. Dec 2019 13:36

Zas vela balastu, na ktory sa da odpovedat velmi jednoducho:
Preco su na R2 ZV-KE (zvlast medzi RS a RV) nizke intenzity? Napr. preto, ze tam neprisli investori, kedze stat im tam neslubil dialnicu, ako slubil ZA a okoliu, a tym padom tam je vysoka nezamestnanost, nizke platy, kto si moze dovolit jazdit? To vsetko sa na severe udialo, a preto su tam dnes vyssie intenzity. Cize ked bude R2, pritiahnu sa investori (resp. ludia budu moct za pracou dochadzat do KE/ZV/BB/dalej), tak sa aj tie intenzity vyrazne zvysia. Ci si niekto mysli, ze v okrese s 15% nezamestnanostou je taka ista automobilizacia ako v tom s 2%-nou?
A naopak, ak sa teraz budu dalej liat peniaze do D1/D3, tak sa tie noznice budu dalej len roztvarat.

No a o investiciach na D1 RK-PO, presne to je cast D1, ktoru treba porovnavat s R2. A presne tam nie je ziaden dovod, preco sa v PO kraji leju neobmedzene zdroje najprv do dialnice RK-PO a teraz do obchvatov PO, a do ekvivalentu na R2 prakticky nic. A vela ludi tu na fore na to (aj na megalomanstvo a nezmyselnost PO obchvatov) poukazuje cely cas. Akurat rumunsky expert forum necita, len pise nezmysly o tom, ako dnes nema peniaze, lebo bude kupovat darceky v 2029 :-).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod nevo83 » 06. Dec 2019 13:49

jano:
- to co sa postavilo ZA kraji rozhodol predsa niekto na nieci podnet /politicky/... ALE v konecnom dosledku sa postavilo a za tazke peniaze, plus tak ci tak by sa dane veci museli stavat lebo by sa ozyvali presne ti isti ,,obcania,, ze tio treba stavat..
- ano peniaze boli su a budu hlavnym faktorom o kt sa bude stale hovorit, tak ako sa v praci bavia ludia preco ma ten viac a ten menej ked vsetci robia rovnaku robotu, alebo v rodine preco dostalo jedno dieta viac ako druhe
- ako kolvek to rozdelis na drobne ci SEVER a JUH, alebo ZA+ Po kraj tak Ti vyjde ze tam slo najviac penazi /ok Beriem aj BA/ tak je logicke ze aj ostatne kraje sa ozyvaju ze potrebuju to a to..
- ano JUH R2 nie je len rovina ale ma 2 resp 3 useky kt su ,,obtiaznjsie,, /Krivan-Mytna, Plesivec, Soroska/ zbytok je jednoduchy na vystavbu v porovnani so severom, pricom ako som uz napisal MNOHO ludi ,,obetuje,, Sorosku za zmysluplnejsie useky..
- dodam ze Tornala ma 1/2 obchvat ale s max 100 a neviem ci ja mam to stastie ale 3 ma namerali prave tam na rovine
- suhlasim s Visnovym Ale dodam ze to co predvadzaju moze byt aj z casti ,,kamuflaz,, pred pripadnym sudnym sporom aby to nevyzeralo ze uz mali dopredu nachystane veci pre niekoho.. + VO /kto robil VO vie co moze UVO namietat/
- M30 smer KE praveze sa stavia v 2/2 profil, a ak sa nemylim na vybranych tahoch neriesia vytazenost ak sa jedna o spojnice s dalsimi statmi
- 70km od ZV ?? paneboze ved SVK na sirku cca 460, to co je za ekvivalent... Ano mozno ze ma mensie intentzity od LC- RV /90km/ , ale od RV-KE zasa narastaju co je tiez 70km alebo opacne KE-MI co je 60km.. Tak potom nech sa prioritne stavaju useky kde ta intenzita stupa
- v 2020 riesit ci stavat 1/2 profil alebo 2/2.... Kebyze sa bavime o 3+3 tak nepoviem nic, ale naco mame potom cesty I.tr ?? tie su 1+1
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

*******

Odoslaťod KN.SK » 06. Dec 2019 15:09

Repetitio:
40422
1193
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 06. Dec 2019 16:08

nevo83 napísal: to co sa postavilo ZA kraji rozhodol predsa niekto na nieci podnet /politicky/...


Cize si presvedceny o tom, ze v ZA kraji sa postavili tie useky, ktore su pre ZA kraj najdolezitejsie?

nevo83 napísal:tak ako sa v praci bavia ludia preco ma ten viac a ten menej ked vsetci robia rovnaku robotu


U nas nie. Asi mas inu robotu.

nevo83 napísal:/Krivan-Mytna, Plesivec, Soroska/ zbytok je jednoduchy na vystavbu v porovnani so severom


Od RK po PO s vynimkou Braniska to je zlozity teren? Stavalo sa za vysoke sumy/km?
Vsetky useky vybudovane od RK po PO s vynimkou Braniska za poslednych 25 rokov boli lacnejsie/km nez Pstrusa-Krivan, a pravdepodobne lacnejsie nez bude Krivan-Mytna, Plesivec, Soroska a pravdepodobne aj ZV. Teda kde je/bude viac drahsich usekov od poludnika prechadzajuceho zhruba ZV-RK? Ak neratam ZV a RK, tak 4:1 v neprospech udajne samej roviny na juhu. A samozrejme niekto bude namietat, ze PO, tak nech 4:2, ale D1 PO,zapad-PO,juh trasu skracuje, kym obchvat KE sice bude lacnejsi na 1 km, ale pre PO znamena predlzenie trasy o vyse 6 km a keby sa staval zapadny obchvat KE, tak by tam bolo treba niekolko tunelov.

nevo83 napísal: Tornala ma 1/2 obchvat ale s max 100


Mas dojem, ze tam treba plny profil? Vdaka tomu, ze je usek nespoplatneny, je tam intenzita az 4007 v/24h a 5256 v/24h.

kto robil VO vie co moze UVO namietat/


Preto robia vybrane tendre tak, aby ich UVO zrusil? A ked ich UVO nezrusi, tak idu nekonecne odvolania, lebo podmienky sutaze nie su jasne. Skutocne kvalitna praca.

nevo83 napísal:ak sa nemylim na vybranych tahoch neriesia vytazenost ak sa jedna o spojnice s dalsimi statmi


Bezpochyby M15 je jasnym prikladom.

nevo83 napísal:od RV-KE zasa narastaju co je tiez 70km


To su co za intenzity 6768, 7064, 5792,5587, 5809, 8826, to maju byt reprezentativne intenzity, ktore maju odovodnovat vystavbu RC, najlepsie v plnom profile??? Devil nemoze prezit, ked sa realne stavala zapadna D1 pri intenzitach v roku 1995, ked bola podstatne nizsia motorizacia, mimo mesta 11-16 tisic a v meste az 27 tisic v/24h(s vynimkou posledneho scitacieho useku kde to bolo len 8904 v/24h, kde vystavba aj koncila).
Okrem toho RV-Saca je len 55 km, teda nejake opodstatnenie ma Saca-Moldava, ale to je len 13 km, dalej su len nizke intenzity az po LC. A Mytna -Lovinobana, kde sa stavia plny profil tiez nema oslnive intenzity.

nevo83 napísal:v 2020 riesit ci stavat 1/2 profil alebo 2/2.... Kebyze sa bavime o 3+3 tak nepoviem nic, ale naco mame potom cesty I.tr ?? tie su 1+1


Plne suhlasim, kde su nizke intenzity, treba stavat obchvaty ako cesty I.triedy a rekonstruovat cesty I.triedy mimo obci, ak je to potrebne.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 06. Dec 2019 16:34

DrX napísal:Ci si niekto mysli, ze v okrese s 15% nezamestnanostou je taka ista automobilizacia ako v tom s 2%-nou?.

To uz nemozem povazovat za nic ine ako Tvoju slaboduchost. Okres DT nezamestnanost 4.75%, okres CA nezamestnanost 4.03%, intenzita v roku 2016 na D3 pri CA vyse 15.6 tisic v/24h, intenzita na na R2 pri DT 8.7 tisic v/24h. A to v CA je taka nizka iba preto, ze NDS tunel denne v spicke uzatvara a kto to pozna a moze obist, tak to obchadza. Nemas ani stipku sudnosti len tliachas.

DrX napísal: Napr. preto, ze tam neprisli investori, kedze stat im tam neslubil dialnicu, ako slubil ZA a okoliu,

Jasne, uz v roku 2000 boli dohodnute take investicie, ze doteraz sa to este nestihlo nikomu ani len prisnit. Ktoremu investorovi naslubovali dialnicu do MT, ze su tam intenzity skoro 27 tisic v/24h? Zase len preto len necelych 27 tisic, lebo kto vie a moze tak to v spicke obchadza.

DrX napísal:A naopak, ak sa teraz budu dalej liat peniaze do D1/D3, tak sa tie noznice budu dalej len roztvarat.

Keby sa stavali potrebne useky a rozostavane dokoncili, tak nemame vazny problem, ale to ty nikdy neuznas, to je vsetko nad Tvoje schopnosti chapania.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 06. Dec 2019 17:06

Cize dvojnasobne intenzity medzi D3 a R2. Ale D3 ma aktualne najdrahsi usek v historii slovenskych dialnic, ktory stoji 10-nasobne viac ako polprofilove useky, ktore su potrebne na R2. A 10-nasobna ta intenzita nie je. A, samozrejme, ta intenzita, aj intenzity okolo MT, su vsetky dane tym, ze stat slubil D1 do ZA pre Kiu a vseobecne uz 25 rokov vyhlasuje ako svoju hlavnu prioritu stavat megalomaniu D1, zatialco dostavat R2 neslubil dokoncit este ani doteraz (a pajaci ako Ty tu protestuju este aj proti tomu, ze sa stavaju jednotlive useky v polprofile).

A uz najzabavnejsie je, ked sa bavime o usekoch na R2 s realnou velkou nezamestnanostou a bez RC, a Ty vytiahnes Detvu, kde je aj nizka nezamestnanost aj dialnica, aj je blizko Zvolena. :-)

A k tomu "Keby sa stavali potrebne useky a rozostavane dokoncili, tak nemame vazny problem" to je tiez blbost. Keby sa stavali potrebne useky primerane (napr. keby sa postavila Rka pozdlz Vahu miesto megalomanie Visnove), tak nie je ani problem to postavit ani to zaplatit - lebo to su jedine dva dovody, preco spojenie severom este aspon 10 rokov nebude. Jednoducho bud nie su peniaze (napr. PPP3 sa vymyslelo presne preto, ze EU zakazala pouzit eurofondy na Visnove kvoli prilisnej koncentracii fondov do ZA kraja) alebo nie su schopnosti (posledni talianski vitazi tunelu Visnove).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod nevo83 » 06. Dec 2019 17:24

Jano
- este raz ja sa nebavim ci je pre ZA to co je postavene to prave orechove co si TY myslis, ale Hlavne ze je to postavene.. KSK nema ani to...
- no kedze robis mozno ako Baca tak jasne ze sa nemas s kym o tom bavit, alebo si obycajne vymyslas kedze tato debata je fakt bezna
- preco davas 25r preco nie 40r vtedy to bolo este lacnejsie,
- ale kdeze vsetko lahke useky, sem tam tunel sem tam lahky most resp estakada... proste odhrnies ornicu a dali asfalt
- vies co najlepsie su 1/2 s 90km kt Ti je vlastne na 2 veci na ...... a nic
- ano ked stavat D/RC tak v plnom profile
- Nie, bavime sa o Visnovom, ak by si niekoho vyhodil a hned spustil VO tak Ti to mozu vyhodnotit ako nieco umyselne
- To ako kto robi VO je druha vec, sef VO NDS by si mal vediet zastat podmienky jednotlivych sutazi a podmienok v nich
- ano super hladal si dlho a nasiel si 15km usek blahozelam
- naco su nam dialnice ze, vsetko postavme 1+1... a dialnice stavat vylucne od ZA
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 06. Dec 2019 18:28

DrX napísal: Keby sa stavali potrebne useky primerane (napr. keby sa postavila Rka pozdlz Vahu miesto megalomanie Visnove), tak nie je ani problem to postavit ani to zaplatit - lebo to su jedine dva dovody, preco spojenie severom este aspon 10 rokov nebude.


Slusna stavbna firma by nemala problem Visnove postavit. A zaplatit? HP-DS nas stalo menej ako sme doposial zaplatili za R1 Pribina. Slaboduchy clovek to nema sancu pochopit.

Ale D3 ma aktualne najdrahsi usek v historii slovenskych dialnic


A za to mozu bezpochyby Kysucania lebo to bolo bezpochyby ich hlavnou prioritou. Alebo aspon, ked uz to stavat, tak keby Vazny protizakonne nezrusil tender bolo by to o 100 mil.E lacnejsie.

intenzity okolo MT, su vsetky dane tym, ze stat slubil D1 do ZA pre Kiu


Bezpochyby, v celom ZA kraji nic ine nie je a vsetci pracuju vo fabrike so 4 tisic zamestnancami, tranzit neexistuje a slaboduchost niektorych ludi nepozna hranic.

EU zakazala pouzit eurofondy na Visnove kvoli prilisnej koncentracii fondov do ZA kraja


A este tu o cervenej ciapocke. Preto sa uz 2010 zacal pripravovat tender na Visnove a 2011 ho vyhlasili.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 06. Dec 2019 18:58

Jano1 napísal:Slusna stavbna firma by nemala problem Visnove postavit. A zaplatit? HP-DS nas stalo menej ako sme doposial zaplatili za R1 Pribina. Slaboduchy clovek to nema sancu pochopit.


To uz je fakt bonbonik, odborne kriterium pre vyber stavebnej firmy je, ze ktora je "slusna" :-). Visnove je najdlhsi a najkomplikovanejsi tunel aky si *** planovaci naplanovali. A tvrdit, ze napr. talian, ktory ho staval, nevie stavat tunely, moze fakt asi len "vseodbornik" Jano.

Boli stavebne naklady na HP-DS mensie ako stavebne naklady R1Pribina? To je jedine relevantne porovnanie co sa tyka stavby. A co sa tyka financovania, tak presne preto je financovanie cez PPP drahe, lebo sa splatky rozkladaju. Ako hypoteka, vsakano. Ale, pre PPP2 je to nerelevantne, tam boli EU peniaze na to, aby sa stavalo za cenu rovnu nakladom. PPP2 je zas len priplatok za to, ze *** potrebovali a nevedeli Visnove v tom case financovat inak ako cez PPP. Cize realne je praveze navysenie ceny Pribiny len dalsiou cenou za Visnove.

A ked su u teba vladne materialy rozpravkami, tak tu mas pripomienku o tom, preco vymyslela vlada PPP - kvoli Visnovemu, kedze na neho nemala peniaze: https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 00#p213906 . Viem, ze podporovaci naokolo blizsie maju problem citat a pozriet sa spat do fora na taketo veci, takze ti to rad patsty krat zopakujem.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 06. Dec 2019 19:23

nevo83 napísal:- este raz ja sa nebavim ci je pre ZA to co je postavene to prave orechove co si TY myslis, ale Hlavne ze je to postavene.. KSK nema ani to...


Urcite nie je dolezite ci je to postavene, ale ci to co je postavene prinasa obyvatelom maximalne vyhody. Cize ma KSK intenzitu aspon 20 tisic na 2-pruhovej ceste I.triedy mimo mesta/obce?

nevo83 napísal:- no kedze robis mozno ako Baca tak jasne ze sa nemas s kym o tom bavit, alebo si obycajne vymyslas kedze tato debata je fakt bezna


Vidim, ze nielen o dialniciach nemas prehlad.

nevo83 napísal:- preco davas 25r preco nie 40r vtedy to bolo este lacnejsie,


Pretoze predtym bola doba temna pod taktovkou KNV. Takze ked chces nech aj 30 rokov, ale za tych prvych 5 rokov sa nic z D/RC neodovzdalo.

nevo83 napísal:- ale kdeze vsetko lahke useky, sem tam tunel sem tam lahky most resp estakada... proste odhrnies ornicu a dali asfalt


Neviem s cim toto suvisi.

nevo83 napísal:- vies co najlepsie su 1/2 s 90km kt Ti je vlastne na 2 veci na ...... a nic


To je presne primitivne rozmyslanie cloveka, ktory nemusi denne stravit hodinu v kolone, pretoze inak by Ti plynula jazda 90 km/h vyzerala ako nedosiahnutelny luxus.

nevo83 napísal:- ano ked stavat D/RC tak v plnom profile


Ale tam kde je to opodstatnene intenzitami, casovym zdrzanim, nehodovostou.

nevo83 napísal:- Nie, bavime sa o Visnovom, ak by si niekoho vyhodil a hned spustil VO tak Ti to mozu vyhodnotit ako nieco umyselne


To je co za blbost? Ak sa zmluvne dohodnes so zhotovitelom, ze na stavbe konci, zastupcovia EU s tym suhlasia, tak kto moze napadnut, ze bol vyhlaseny novy tender???

nevo83 napísal:- To ako kto robi VO je druha vec, sef VO NDS by si mal vediet zastat podmienky jednotlivych sutazi a podmienok v nich


:lol: :lol: :lol: Dobre som sa pobavil.

nevo83 napísal:- ano super hladal si dlho a nasiel si 15km usek blahozelam


To zase o akom 15 km useku pises? Nevies citovat lebo to prekracuje Tvoje schopnosti?

nevo83 napísal:- naco su nam dialnice ze, vsetko postavme 1+1... a dialnice stavat vylucne od ZA


Len zopakujem, lebo niektorym to nestaci ani 5-krat. Treba riesit dopravne problemy a tie su hlavne kde je vysoka intenzita s cim casto suvisia velke zdrzania a vysoka nehodovost.

DrX napísal:A ked su u teba vladne materialy rozpravkami, tak tu mas pripomienku o tom, preco vymyslela vlada PPP - kvoli Visnovemu, kedze na neho nemala peniaze: https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 00#p213906 . Viem, ze podporovaci naokolo blizsie maju problem citat a pozriet sa spat do fora na taketo veci, takze ti to rad patsty krat zopakujem.


Ine ako Tvoje bludy som tam nenasiel. Davno viem, ze si presvedceny, ze 1000-krat opakovana loz sa stane pravdou, smutne, je ze s tym dookola otravujes.

DrX napísal:To uz je fakt bonbonik, odborne kriterium pre vyber stavebnej firmy je, ze ktora je "slusna" .


Co sa vyznaju, vedia, ktora firma je slusna a vie stavbu dokoncit. Musi mat referencie, vybavenie a ludi, ktori su odbornici.

DrX napísal:A tvrdit, ze napr. talian, ktory ho staval, nevie stavat tunely, moze fakt asi len "vseodbornik" Jano.


Talian? Firma, ktora nevedela dokoncit ani beztunelove useky v okolitych krajich? Hned sa pozna, ze si odbornik!

DrX napísal:Cize realne je praveze navysenie ceny Pribiny len dalsiou cenou za Visnove.


Ved uz od Teba vieme, ze R1 Pribina sa pocita cela k severnej trase, tak nie je sa o com bavit.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Mawerick81 » 06. Dec 2019 20:15

:D :D :D :D

DRX - Visnove je najdlhsi a najkomplikovanejsi tunel aky si *** planovaci naplanovali

Noze daj meno alebo mena tych planovacov :D
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 06. Dec 2019 22:48

npr. https://sk.wikipedia.org/wiki/J%C3%A1n_Mikolaj Od roku 1995 až do roku 1998 pracoval vo funkcii generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest. to bol jeden z vrcholovych manazerov vystavby dialnic.

Od RK po PO s vynimkou Braniska to je zlozity teren? Stavalo sa za vysoke sumy/km?
Vsetky useky vybudovane od RK po PO s vynimkou Braniska za poslednych 25 rokov boli lacnejsie/km nez Pstrusa-Krivan, a pravdepodobne lacnejsie nez bude Krivan-Mytna, Plesivec, Soroska a pravdepodobne aj ZV. Teda kde je/bude viac drahsich usekov od poludnika prechadzajuceho zhruba ZV-RK? Ak neratam ZV a RK, tak 4:1 v neprospech udajne samej roviny na juhu. A samozrejme niekto bude namietat, ze PO, tak nech 4:2, ale D1 PO,zapad-PO,juh trasu skracuje, kym obchvat KE sice bude lacnejsi na 1 km, ale pre PO znamena predlzenie trasy o vyse 6 km a keby sa staval zapadny obchvat KE, tak by tam bolo treba niekolko tunelov.
zaujimave ze na severe nie si ochotny zapocitat ani len rozostavane useky zato na juhu kludne zapocitas, vytahujes a porovnavas aj take ktore ani nie su zacate dokonca ani pripravene, takze dalsie manipulativne porovnavanie. pri tom vsetkom uz vobec nie je prekvapive porovnat usek za 25 mega a za 40 mega.

Bezpochyby M15 je jasnym prikladom.
M15 sa rozsiruje na plny profil. kolko plnych profilov vedie z polska ? odpoved je nula.

- dodam ze Tornala ma 1/2 obchvat ale s max 100 a neviem ci ja mam to stastie ale 3 ma namerali prave tam na rovine
nevo, ale 100 oproti 60 je vyrazny posun. ak chceme plne profily tak potom treba urobit co navrhuje kapitan danko. eurofondy to urcite nepotiahnu, jedine zobrat si uver niekolko mld. eur. a postavit dlhe suvisle useky a opravit nemocnice. brat to ako investiciu na desiatky rokov dopredu a akceptovat par percentne navysenie dlhu. a ist dole s normami.

Slusna stavbna firma by nemala problem Visnove postavit. A zaplatit? HP-DS nas stalo menej ako sme doposial zaplatili za R1 Pribina. Slaboduchy clovek to nema sancu pochopit.
to mas sice pravdu lenze take UVO ma tendenciu pustit na stavbu kohokolvek kto preukaze splnenie zakladnych podmienok aj s kazasskymi referenciami. visnove spackala vlada smeru 2012-16.

Bezpochyby, v celom ZA kraji nic ine nie je a vsetci pracuju vo fabrike so 4 tisic zamestnancami, tranzit neexistuje a slaboduchost niektorych ludi nepozna hranic.
internet uvadza ze schaeffler ma 4.700 pracovnikov, taky pocet pracovnikov jednej fabriky v takom malom meste ako KM bolo akurat tak za komunistov. to je viac ako KIA, vraj asi 3.800 ludi a dalsia asi 1000-ka v mobise. dokopy takmer 10.000 ludi blizko seba pracujucich na smeny a ktovie ktore dalsie dodavatelske firmy. kazdy sudny clovek vie aka je to zataz pre cesty. toto je hlavna pricina problemov a nie tranzit kamionov.

To je presne primitivne rozmyslanie cloveka, ktory nemusi denne stravit hodinu v kolone, pretoze inak by Ti plynula jazda 90 km/h vyzerala ako nedosiahnutelny luxus........Urcite nie je dolezite ci je to postavene, ale ci to co je postavene prinasa obyvatelom maximalne vyhody. Cize ma KSK intenzitu aspon 20 tisic na 2-pruhovej ceste I.triedy mimo mesta/obce?

kazda dialnica v TN a ZA kraji nebola postavena tam kde predtym, zdoraznujem pred tym ako sa dialnica postavila bolo 20.000 aut na 2pruhovej ceste....a zaujimave je ze aj pri 10k intenzite v 1995 si argumentoval prietahmi obcami a mestami na povazi. tak sa pozri na mapu KSK od secoviec po MI....

Pretoze predtym bola doba temna pod taktovkou KNV. Takze ked chces nech aj 30 rokov, ale za tych prvych 5 rokov sa nic z D/RC neodovzdalo.
obdobie temna bolo 1995-1998. KNV bolo oproti vlade HZDS-SNS sumafuk.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 07. Dec 2019 10:17

Jano1 napísal:Ine ako Tvoje bludy som tam nenasiel. Davno viem, ze si presvedceny, ze 1000-krat opakovana loz sa stane pravdou, smutne, je ze s tym dookola otravujes.

A co si tam nasiel? Aby bolo jasne aka je tvoja schopnost porozumiet pisanemu textu?

Jano1 napísal:Talian? Firma, ktora nevedela dokoncit ani beztunelove useky v okolitych krajich? Hned sa pozna, ze si odbornik!

https://en.wikipedia.org/wiki/Salini_Impregilo
Major projects

Projects in which Salini Impregilo has been involved include buildings, public utilities, motorways, underground works, airports, water supply systems, waste disposals, hospitals and land development. Some major examples include:

the Kariba Dam, Zimbabwe/Zambia, 1959[12]
the Dez Dam, Iran, 1963[13]
the Akosombo Dam, Ghana, 1966[14]
the salvage of the Abu Simbel temples, Egypt, 1968[15]
the bay of Fontvieille, Monaco, 1973[16]
the Tarbela Dam, Pakistan, 1976[17]
the Fréjus Road Tunnel, France/Italy, 1980[18]
the Trans-Gabon Railway, Gabon, 1982 [19]
the San Roque González de Santa Cruz Bridge, Argentina/Paraguay, 1990 [20]
the New Hemicycle of European Parliament, France, 1997[21]
the Lesotho Highlands Water Project, 1998[22]
extensions to the Rodovia dos Imigrantes, Brazil, 2002[23]
the Ghazi Barotha Dam, Pakistan, 2002[24]
the Nathpa Jhakri Hydroelectric Power Project, India, 2003[25]
the Sheikh Zayed Mosque, United Arab Emirates, 2003[26]
the Desalination plant Jebel Ali l1, United Arab Emirates, 2005[27]
the Kárahnjúkar Hydropower Plant, Iceland, 2008[28]
the Turin–Milan and Bologna–Florence high-speed railways, Italy, 2009[29]
the expansion of the Churchill Hospital in Oxford, 2009[30]
the expansion of the Panama Canal – third set of locks, 2016[31]
the Cityringen, new subway circular urban line in Copenhagen, 2019[32]
the Texas Central Railway, due to complete in 2025[33]
the Rogun Dam, Tajikistan, due to complete in 2025[34]
Salini Impregilo is also working on the Gotthard Base Tunnel. The Group is also leading a consortium for Red Line North, a part of the Doha Metro project in Qatar, which is expected to be completed in 2019.[35]

Jano1 napísal:Ved uz od Teba vieme, ze R1 Pribina sa pocita cela k severnej trase, tak nie je sa o com bavit.

Zas tvoja obmedzena schopnost rozumiet citanemu textu, co? Odo mna mozes vediet, ze stavebne naklady Pribiny sa pocitaju k juhu, ale navysenie - rozdiel medzi stavebnymi nakladmi a celkovou cenou Pribiny nie je dovod k juhu pocitat. A ked ich chces pocitat k nakladom na vystavbu dialnic, tak jedine k Visnovemu, lebo PPP sa vymyslelo kvoli nemu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 07. Dec 2019 10:54

devil napísal:zaujimave ze na severe nie si ochotny zapocitat ani len rozostavane useky zato na juhu kludne zapocitas, vytahujes a porovnavas aj take ktore ani nie su zacate dokonca ani pripravene


Nezapocitavam ich ako vynalozene prostriedky, len poukazujem na to, ze na tej sirosirej juznej rovine su/budu aj financne narocne useky nielen useky za "5 mil.E/km". Pritom ty vyhadzujes na oci odhad za LL-DS ci Tu-Hu, a buduce useky na D3 ako keby to uz bola jasna suma a pripocitavas to do vynalozenych prostriedkov na D/RC v ZA kraji. A teda dostavba Hybe-PO predstavoval menej narocnych usekov ako sirosira rovina ZV-KE.

devil napísal:M15 sa rozsiruje na plny profil. kolko plnych profilov vedie z polska ? odpoved je nula.


Bolo by fajn keby si nadviazal na to tak ako som na to reagoval a predovsetkym v suvislosti v akej som na to reagoval.

devil napísal:internet uvadza ze schaeffler ma 4.700 pracovnikov, taky pocet pracovnikov jednej fabriky v takom malom meste ako KM bolo akurat tak za komunistov. to je viac ako KIA, vraj asi 3.800 ludi a dalsia asi 1000-ka v mobise. dokopy takmer 10.000 ludi blizko seba pracujucich na smeny a ktovie ktore dalsie dodavatelske firmy. kazdy sudny clovek vie aka je to zataz pre cesty. toto je hlavna pricina problemov a nie tranzit kamionov.


Len sudny clovek aj vie ako sa tam vacsina ludi dopravuje. Schaeffler Kysuce ma velku cast zamestnancov z KM, dalsich z obci, ktori nevyuzivaju I/11, na kazdu smenu "pochoduju" stovky zamestnancov zo zeleznicnej stanice a spat, podobne KIA ma ludi predovsetkym zo ZA, okrem toho zvazaju ludi na kazdu smenu mnozstvom autobusov. Samozrejme toto:
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=241&image_id=37795
su u teba zamestnanci fabrik iduci na kamionoch na smenu do prace.

A o 9:45 to idu na aku smenu?
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=241&image_id=43016
O 17:30 idu na aku smenu?
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=241&image_id=43011
O 15:30 idu na aku smenu?
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=241&image_id=40543

To samozrejme kamion iduci z KIA alebo Schaeffler cez CA u teba nie je tranzit.

devil napísal:kazda dialnica v TN a ZA kraji nebola postavena tam kde predtym, zdoraznujem pred tym ako sa dialnica postavila bolo 20.000 aut na 2pruhovej ceste....a zaujimave je ze aj pri 10k intenzite v 1995 si argumentoval prietahmi obcami a mestami na povazi. tak sa pozri na mapu KSK od secoviec po MI....


Dookola ten isty nezmysel, si trapny ako DrX. Upozornoval som na intenzity 27 tisic v/24h v meste a 15 tisic v/24h v roku 1995 mimo mesta, ktore si ty zatajil. To mi ides tvrdit, ze sa malo v roku 1995 zacat stavat od Secoviec po MI, kde bola intenzita aj v roku 2000 iba 4.5-7 tisic v/24h, kym na novych prevazne polprofilovych usekoch zapadnej D1 bolo 11-13 tisic v/24h okrem toho co zostalo na ceste I/61?

To ako 20 km dlhy usek Secovce - MI, kde klesala intenzita na 4584 v/24h v roku 2000 bol dovod stavat tam dialnicu pred usekmi kde bola vyrazne vyssia intenzita? Ladce - Bytca 12-14 tisic v/24h v roku 2000. Su vari take intenzity na Mytna - Lovinobana podla scitania 2015? No nie su a stavia sa.

Zostavam zaskoceny tym, ze si chcel stavat usek, kde bola intenzita 4584 v/24h v roku 2000, pred usekmi na zapadnej D1!?!? Davno si stratil nejaku sudnost, aj ked sa najdu "inteligenti" co tu vypisuju o Tvojej nestrannosti.

devil napísal:obdobie temna bolo 1995-1998. KNV bolo oproti vlade HZDS-SNS sumafuk.


Vidim, ze socializmus zasiahol kazdeho z nas inak, pozitivny vplyv KNV bol asi este vacsi nez som si myslel.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 07. Dec 2019 11:40

Nezapocitavam ich ako vynalozene prostriedky, len poukazujem na to, ze na tej sirosirej juznej rovine su/budu aj financne narocne useky nielen useky za "5 mil.E/km". Pritom ty vyhadzujes na oci odhad za LL-DS ci Tu-Hu, a buduce useky na D3 ako keby to uz bola jasna suma a pripocitavas to do vynalozenych prostriedkov na D/RC v ZA kraji. A teda dostavba Hybe-PO predstavoval menej narocnych usekov ako sirosira rovina ZV-KE.
pozri sa, mozeme porovnavat:
- to co je hotove, to velmi ras robis samozrejme preto aby sa nezapocitali tazke useky vo vystavbe kde pritom uz su vynalozne prostriedky, tym padom si nejak zabudol na hp-ivachnova. :wink:
- to co je hotove aj vo vystavbe tam su uz aj vynalozene prostriedy
- to co (mozno) bude aj ked nevieme kedy a ci vobec.
druha moznost mi pripada najviac seriozna.

pri porovnavani je absolutne neseriozne porovnavat zapadnu D1 a vychodnu R2

Bolo by fajn keby si nadviazal na to tak ako som na to reagoval a predovsetkym v suvislosti v akej som na to reagoval.
mas pravdu, beriem.

co sa tyka tych fotiek, toto vobec nic nedokazuje, podobne je mimo poukazovat na kolony v CA ked sa bavime o radoli. tie fotky ani mapy neukazuju ci je to tranzit alebo nie. dobre vies co treba spravit na rozlisenie tranzitu a lokalky.

Dookola ten isty nezmysel, si trapny ako DrX. Upozornoval som na intenzity 27 tisic v/24h v meste a 15 tisic v/24h v roku 1995 mimo mesta, ktore si ty zatajil.
toto si vyprosim, nic som nezatajil, mas ich pekne uvedene v jednom velkom prispevku v prislusnej teme. nie je to az take jednoduche sparovat kazdu intenzitu a prislusny scitaci usek :!: mam aj dalsie udaje ale vsetko sa neda lebo je to pracne.

Zostavam zaskoceny tym, ze si chcel stavat usek, kde bola intenzita 4584 v/24h v roku 2000, pred usekmi na zapadnej D1!?!? Davno si stratil nejaku sudnost, aj ked sa najdu "inteligenti" co tu vypisuju o Tvojej nestrannosti.

zase stara taktika obvinovat ma z niecoho co som nikdy netvrdil.... nikde som nenapisal ze sa to malo stavat v roku 2000 ani 1995. ale uz 5-10 rokov dozadu tam mame vyssie intenzity a stale sa jazdi prietahmi secoviec,michaloviec a dalsich par dedin na asi 30 km bezproblemovom rovinatom useku od dargova kde by sa dal postavit plny profil za 10 mil/km. cize ide o cca 300 milionov eur. len pre porovnanie v ZA kraji mame rozostavane dialnice za vyse miliardu eur, v presovskom za pol miliardy eur staviame smiesnych 10-15 km D1/R4.

Vidim, ze socializmus zasiahol kazdeho z nas inak, pozitivny vplyv KNV bol asi este vacsi nez som si myslel.
myslim ze vacsina ludi vnima obdobie KNV pozitivnejsie ako obdobie meciarovej vlady. to je predsa pochopitelne. a aj dzurindova vlada ma maslo na hlave...konkretne nedostatocna priprava R1 nitra-tek nemce co sa vypomstilo ked aktivisti zablokovali zarnovica-s. podhradie a peniaze sa presunuli na kadeco ine.

Ladce - Bytca 12-14 tisic v/24h v roku 2000. Su vari take intenzity na Mytna - Lovinobana podla scitania 2015? No nie su a stavia sa.

ladce-sverepec bol rozostavany a utlmeny usek, sverepec-vrtizer sa ani nestaval a vrt-hp mal podpisanu zmluvu. takze ak sa nehnevas opat pouzijem intenzity z 1995, ak sa nemylim tak I/61 ladce-sverepec bola intenzita 7.990, 9.188 aut a vrtizer-hp 9.858, 7.834, 8.177, kludne ma oprav ak som sa pomylil. mytna-lovinobana v 2015 8.780, 9.641, 9.998 aut. mne sa to zda plne porovnatelne.

usetrim aj pripadny argument ze D1 ladce-bytca nebola v prevadzke roku 2000....ani mytna-tomasovce nebude v prevadzke v 2020... :idea:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 07. Dec 2019 12:36

este k trencinu treba dodat jednu vec ktoru si nikto neuvedomil. sustavne vytahovana intenzita v 1995 27.346 a dodajme aj 24.403 sa tyka tejto casti v meste, ide o s.u. 80035 a 80032,
https://www.google.com/maps/dir/48.8998 ... m2!4m1!3e0
v 2015 tam boli intenzity 32.705 a 13.073 aut. mohli by sme konstatovat ze dialnica odbremenila mesto, a je to naozaj pravda. lenze odvtedy sa postavil druhy most cez vah...a podla clanku priprava zacala uz v roku 2003, cize len par rokov po odovzdani dialnice okolo mesta problemy v meste pretrvavali. co je jasne zo scitania roku 2000 ked jazdilo na dialnici okolo 11.203 aut islo o usek chocholna-nemsova odovzdany ako prvy z meciarovych dialnic v 1996-1997 ktory komplet obisiel TN. v roku 2000 na uvedenych s.u. 80035 a 80032 v meste jazdilo 25326 a 17418 aut denne. to bymohlo zaujimat aj obyvatelov inych krajskych miest ktory cakaju ze dialnica urobi zazrak.....
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/52 ... -novy-most

na dialnici od hornej stredy po ladce v roku 2000 boli konstatne intezity 11-13.000, zrovna okolo TN bolo tych 11k. cize na intenzitu dialnice nemalo vplyv ci odbremenila mesta s 15k, nejaku dedinu alebo krajske mesto TN s 24-27k.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 07. Dec 2019 14:21

devil napísal:pri porovnavani je absolutne neseriozne porovnavat zapadnu D1 a vychodnu R2


a v zapati:

devil napísal:vrtizer-hp 9.858, 7.834, 8.177, kludne ma oprav ak som sa pomylil. mytna-lovinobana v 2015 8.780, 9.641, 9.998 aut. mne sa to zda plne porovnatelne.


Cize absolutne neseriozne, ale v tom istom prispevku porovnavas??? :roll:
Ako byva Tvojim dobrym zvykom hodnotu 10197 v/24h z roku 1995 si pre I/18 BY-HP neuviedol.
U teba je samozrejme to iste podpis zmluvy bez vystavby a realna vystavba! Ak sa sprejazdni Mytna - Lovonobana az o 9 rokov po podpise zmluvy, tak uznam ze je to porovnatelne, resp. sa zastavi vystavba na 5-6 rokov, tak to bude porovnatelne.

devil napísal:myslim ze vacsina ludi vnima obdobie KNV pozitivnejsie ako obdobie meciarovej vlady.


Len Tvoja fikcia bez realne zakladu. Mozes urobit hlasovanie, ale zucastnit by sa mali len taki, co to zazili.

devil napísal:nikde som nenapisal ze sa to malo stavat v roku 2000 ani 1995. ale uz 5-10 rokov dozadu tam mame vyssie intenzity

10 rokov dozadu, v roku 2010 sme mali ZA-MT intenzity 25-29 tisic v/24h, ZA-KM 21-23 tisic v/24h, MT-Sucany 22 tisic v/24h, RK-Iv 20-24 tisic v/24h, Secovce - MI 7-12 tisic v/24h. To im ides tvrdit, ze bolo treba skor riesit Secovce-MI nez ostatne uvedene useky?

Zobrat intenzitu v roku 1995, tam kde sa nic nestavalo dalsich skoro 10 rokov a povedat ze 2015 bola niekde podobna intenzita a preto to treba urgentne stavat je scestne, pretoze mame cesty s intenzitami cez 20 tisic v/24h, ktore nie su vyriesene, pricom tam nehrozi podpis zmluvy, ani len tender nehrozi, dokonca ani len stavebne povolenie nehrozi, ale mi budeme prioritne riesit RC, kde je intenzita pod 10 tisic v/24h, dokonca useky na urovni okolo 5 tisic v/24h?

devil napísal:toto si vyprosim, nic som nezatajil, mas ich pekne uvedene v jednom velkom prispevku v prislusnej teme


Aha, tak som si to zle pamatal o co presne islo, zatajil si intenzity "10047 v/24h, 9955 v/24h, 14227 a 18240 v/24h" a mal si vyhrady voci intenzite 15.862 v/24h, ktora bola mimo mesta.
https://dialnice.info/viewtopic.php?f=10&t=10366&start=525#p224203

devil napísal:pozri sa, mozeme porovnavat:
- to co je hotove, to velmi ras robis samozrejme preto aby sa nezapocitali tazke useky vo vystavbe kde pritom uz su vynalozne prostriedky, tym padom si nejak zabudol na hp-ivachnova.
- to co je hotove aj vo vystavbe tam su uz aj vynalozene prostriedy
- to co (mozno) bude aj ked nevieme kedy a ci vobec.
druha moznost mi pripada najviac seriozna.

Si tak seriozny, ze ani to co ty povazujes za seriozne nedodrziavas, ked zaratavas celu cenu rozostavanych usekov a robis na zaklade toho uzavery, vid nizsie. Useky vo vystavbe nesluzia svojmu ucelu a nemaju pozitivny vplyv na dopravu v danej oblasti a niektori (mozno ty si uz davas pozor, ale ini nie) tu radi vykrikuju kolko sa vyplieskalo do ZA, pricom zarataju aj buduce vydavky, ale zaratat buduce vydavky na R1 Pribina je vylucene.

devil napísal:cize dialnica severom v plnom profile je cekovo drahsia asi o 60% ako RC juhom v plnom profile...

https://dialnice.info/viewtopic.php?f=10&t=15223&p=208431#p208431

Teda na zaklade buducich vydavkov na D1, so zapocitanim vsetkych tazkych usekov na D1 okrem posledneho a nezapocitanim tunelovych usekov R2, nezapocitanim Krivan-Mytna a ZV,zapad-ZV,vychod, bez zapocitania R1 Pribina, si urcil, ze D1 je o 60% drahsia? Bravoo!!!
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 07. Dec 2019 14:44

devil napísal:visnove spackala vlada smeru 2012-16.


"Pod komplikácie sa však podpísalo niekoľko faktorov. Od začiatku bola podcenená príprava tohto úseku predovšetkým v období, keď sa vypísala súťaž na zhotoviteľa. To bolo v roku 2012. Táto súťaž bola vypísaná rýchlo, povrchne a na základe nedostatočnej technickej dokumentácie. Samotná verejná súťaž trvala dlho, a to z dôvodov, že účastníci navrhovali rozličné riešenia aj z dôvodov nejasných podkladov. Tieto komplikácie sa v konečnom dôsledku podpísali pod výber víťazného uchádzača" povedal prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Pavol Kováčik.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/535276-kovacik-dialnice-doplacaju-na-volby-zmenme-to-zakonom/

A kto to takto skvele pripravil?
pomocka: "Predčasné voľby do Národnej rady SR sa konali 10. marca 2012"

dalsia pomocka z 29.11.2011:
"Otváranie ponúk v tendri je plánované na 3. mája 2012, pričom stavebné firmy môžu požiadať o súťažné podklady do 17. januára a o prípadné vysvetlenie podmienok účasti do 22. marca budúceho roka. "
[url]https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/198729-stat-rozbehol-tender-na-stavbu-dialnice-s-tunelom-visnove/
[/url]

A teraz to riadi podobny ozembuch a smeruje to do este vacsieho minoveho pola, ktore povedie k odvolavackam (ak Skanska to dostane a mozno aj v inom pripade ak nebude DreamTeam spokojny) alebo nezmyselne vysokej cene, s ktorou sa vsetci zucastneni zahoja.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 07. Dec 2019 17:18

vsak ll-ds mal byt zlty fidic alias naprojektuj a postav. tak kto mal naprojektovat ? stat...?? dalej priznava ze "Treba povedať, že úsek medzi Žilinou a Ružomberkom je extrémne náročný z hľadiska geologických pomerov, environmentálnych hľadísk a reliéfu krajiny. Trasovanie je veľmi ťažké, keďže je tam niekoľko dlhých tunelov a mostných estakád." cize je jasne ze R1-R2 resp. jej prevaznu cast sa da nielen rychlejsie stavat ale aj rychlejsie a jednoduchsie projektovat.

Cize absolutne neseriozne, ale v tom istom prispevku porovnavas??? :roll:
ano mas pravdu budem to porovnavat so severnou D1, pre mna je to len vyhodne.....

Ako byva Tvojim dobrym zvykom hodnotu 10197 v/24h z roku 1995 si pre I/18 BY-HP neuviedol.
mea culpa, meni to zasadne situaciu ??...asi nie.

10 rokov dozadu, v roku 2010 sme mali ZA-MT intenzity 25-29 tisic v/24h, ZA-KM 21-23 tisic v/24h, MT-Sucany 22 tisic v/24h, RK-Iv 20-24 tisic v/24h, Secovce - MI 7-12 tisic v/24h. To im ides tvrdit, ze bolo treba skor riesit Secovce-MI nez ostatne uvedene useky?
a porovanal si si aj naklady, narocnost vystavby, narocnost projektovania.....lebo si mi uviedol useky za mozno 1,5 miliardy eur oproti 300 mega co som uviedol.

Zobrat intenzitu v roku 1995, tam kde sa nic nestavalo dalsich skoro 10 rokov a povedat ze 2015 bola niekde podobna intenzita a preto to treba urgentne stavat je scestne, pretoze mame cesty s intenzitami cez 20 tisic v/24h, ktore nie su vyriesene, pricom tam nehrozi podpis zmluvy, ani len tender nehrozi, dokonca ani len stavebne povolenie nehrozi, ale mi budeme prioritne riesit RC, kde je intenzita pod 10 tisic v/24h, dokonca useky na urovni okolo 5 tisic v/24h?
aj poliaci a madari maju vytazene aj menej vytazene cesty a stavaju nielen podla toho.

Aha, tak som si to zle pamatal o co presne islo, zatajil si intenzity "10047 v/24h, 9955 v/24h, 14227 a 18240 v/24h" a mal si vyhrady voci intenzite 15.862 v/24h, ktora bola mimo mesta.
tak si zopakujme ze o co naozaj islo. najskor som dal HADANKU ze kde boli intenzity v 1995 namerane. nebol to ziadny uplny zoznam ani som to tak neuvadzal ani netvrdil. chapes vyznam slova "hadanka" ?? zoznam som uviedol potom a tam mas aj tieto cisla ktore uvadzas.

Len Tvoja fikcia bez realne zakladu. Mozes urobit hlasovanie, ale zucastnit by sa mali len taki, co to zazili.
suhlasim. cize ti co zazili aj nejake istoty za komunistov vs. co zazili vsetky problemy vratane nezamestnanosti, mafie, divoku privatizaciu atd....obdobie "ciernej diery" uprostred europy. ze pre niekoho to nebola cierna diera je o jeho hodnotach a mentalite. je ich vela....npr. medzi volicmi sns, lsns, vlasti, ciastocne inych stran.

Si tak seriozny, ze ani to co ty povazujes za seriozne nedodrziavas, ked zaratavas celu cenu rozostavanych usekov a robis na zaklade toho uzavery, vid nizsie. Useky vo vystavbe nesluzia svojmu ucelu a nemaju pozitivny vplyv na dopravu v danej oblasti a niektori (mozno ty si uz davas pozor, ale ini nie) tu radi vykrikuju kolko sa vyplieskalo do ZA, pricom zarataju aj buduce vydavky, ale zaratat buduce vydavky na R1 Pribina je vylucene.

este nesluzia ucelu dopravy a nevieme zaratat kolko sa prave minulo. usek vo vystavbe ma vplyv na zamestnanost, ekonomiku - vyplacaju sa faktury, platia dane a odvody atd. ovplyvnuju ine useky uz len tym ze tie ine sa kvoli nim nestavaju. predpokladam zesi za prvu moznost, zapocitat len tie ktore su hotove, aby si nemusel pocitat useky v ZA kraji v hodnote okolo 1,3 mld. eur. v PO kraji je to asi 500 mil, v BB kraji len 128 mil. a v KE kraji len 200 mil.eur. cize aj ked bud-bid je juh je sucasny pomer 85/15.

Teda na zaklade buducich vydavkov na D1, so zapocitanim vsetkych tazkych usekov na D1 okrem posledneho a nezapocitanim tunelovych usekov R2, nezapocitanim Krivan-Mytna a ZV,zapad-ZV,vychod, bez zapocitania R1 Pribina, si urcil, ze D1 je o 60% drahsia? Bravoo!!!

ten posledny je suverenne najtazsi. nebudem miesat naklady ktore su odhadovane, uplne neiste vs realne ako to robis ty, samozejme by si zapocital ponuku skansky za visnove. :lol: krivan-mytna zapocitam dufam cim skor. :wink: na juhu nie su len plesivec ci soroska, mas tam batku, mas tam tomasovce-ozdany ci jablonov-moldava-saca.....to su vsetko lahke useky. ani plesivec nebude ziadne visnove vid dlzku variant. najtazsie su kri-myt okolo 25mega/km a soroska odhad okolo 20mega/km. kolko usekov na severe je drahsich ako 20mega/km? na D1 aj na D3.....mozno 10 ?? hub-iva za 19 mega/km tu kopa ludi povazuje za fajn ale na juhu je 20 mega uz vela ???

pribina je zapocitana ako stavebne naklady. bankarske uroky nie su zapocitane ani pri pribine ani pri urokoch statneho fondu cestneho hospodarstva za meciara ani urokov NDS a statneho rozpoctu za dzurindu ci fica.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 25 hostí.