Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 14. Dec 2019 13:44

ziadne hodiace sa hrozienka ale suvisle useky E50, E58 (vtedy E571) a E75 o ktorych bola rec. a su dalsie cisla pre E77 a okolie BA a KE-PO. je vidiet ze ani nakladna doprava nebola porovnatelna so sucasnou (to snad nikoho neprekvapi). samozrejme ziadnych 5.000 kamionov cez CA ani pod strecnom. :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 16. Dec 2019 12:24

Zakladny obrazok pre obhajovatelov megalomanie naokolo blizsie D1+D3:
https://drive.google.com/open?id=1cqKbA ... knzxIxIL7S
Pre lenivych hitparada najpredrazenejsich tunelarsky stavieb:
1. D3 Zilina Strazov - Brodno 59.5mil EUR/km
2. D1 PO Z-J - 45.3mil EUR/km
3. D3 Cadca Bukov - Svrcinovec 42.2

na druhom konci:
1. R2 obchvat Ziaru nH 4.5 mil EUR/km
2. R4 KE-Milhost 5.5 mil EUR/km
3. D1 Janovce-Jablonov 1.etapa 6.6mil EUR/km
(zdroj https://e.dennikn.sk/959223/otvorili-di ... -4-minuty/ )

V zasade nic neocakavane. Kazdy vie, ze D1 od ZA po PO je nezaplatitelna, a ze na juhu sa da stavat (a vacsinou aj stava) lacno. Ale zvlast pre tych drzych ZA+kysucanov, co tu do okola vypisuju, dobra pripomienka o tom, kolko ich Kysuce uz zozrali penazi.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 16. Dec 2019 14:47

prosím Ťa drx, odpusťi si tie uštipačné poznámky typu "drzí kysučania", lebo to riadne prehánaš a na toto fórum to jednoducho neparí. Nie som z kysúc, ale z pacholandu, ale práve že na kysuciach sú veľmi pracovití šikovní a húževnatí ľudia, ktorím sa chce paracovať, a do takého prostredia radi prídu aj investori. Takže sa nediv, že investori o juh nemajú záujem a z toho titulu, aj infraštruktúra tam mešká.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Dec 2019 15:22

a ty si prosim odpust narazky na to ako su na juhu menej pracovity. na kysuciach zalozili ZVL komunisti a nie investor po neznej.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 16. Dec 2019 15:55

Nechcem sa púštať zasa do sporu, ale kde som ja napísal, že na juhu sú menej pracovití?. Ale neodpustim si reagovať, na Tvoju poznámočka o ZVL a komunistov. Skús sa prosím Ťa zamyslieť, koľko firiem založených komunistami, po revolúcii prežilo, a koľko nie a tiež si skús pozrieť geografické rozloženie firiem, ktoré neprežili, a potom píš hlúposti. Pozri sa v Taliansku postavili dialnice až na juh, a vôbec to neprinieslo väčší rozvoj, ale to neznamená, že by títo ľudia tam boli lenivejší, ale proste majú iní životní štýl, a k tomu nie su nutné dialnice. Obdobna situácia je v španielsku.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 16. Dec 2019 17:07

DrX napísal:1. D3 Zilina Strazov - Brodno 59.5mil EUR/km

Ved nikto nepochybuje, ze sa to stavalo iba preto, aby si mohol dookola vykrikovat, ake je to nevyhodne a drahe.

A samozrejme aj to, ze to Vazny, kandidat na primatora BB, protizakonne zrusil tender pred podpisom zmluvy, ked bol na pozicii ministra dopravy, ked by to vyslo za prijatelnejsich 35 mil.E/km.
"„Výstavba úseku D3 Strážov – Brodno bola prvýkrát vysúťažená už v roku 2010. NDS mala vtedy na stole výbornú ponuku spoľahlivej stavebnej firmy (Skanska) s cenou 149 miliónov eur, "
https://e.dennikn.sk/959223/otvorili-dialnicu-pri-ziline-skrati-cestu-na-sever-o-4-minuty/

DrX napísal:1. R2 obchvat Ziaru nH 4.5 mil EUR/km
2. R4 KE-Milhost 5.5 mil EUR/km
3. D1 Janovce-Jablonov 1.etapa 6.6mil EUR/km


A zase ceresnicky z kolaca?
R3 Horna Stubna obchvat 4,321 km, 20 mil.E 4.63 mil.E/km
Alebo ak R3 nie, tak necela stvrtina v plnom profile, resp. iba 900 m kde to su pouzitelne 4 pruhy, sa rata ako kompletny plny profil?



Najmenej vytazene useky D/RC podla scitania 2015 [v/24h]:
R3 Trstena obchvat 3219 a 2515
R4 KE-Milhost 3272
R2 ZH obchvat 3444
R4 Svidnik obchvat 3567
R2 Tornala (vych.cast) 4007

Najviac vytazene polprofily D/RC podla scitania 2015 [v/24h]:
D3 Oscadnica - CA 15053
D1 Branisko 10359
R3 Oravsky Podzamok - Horna Lehota 6106
R2 Tornala (zap.cast) 5256
R6 5211

Najmenej vytazene useky - plne profily D/RC podla scitania 2015 [v/24h]:
R4 KE-Milhost 3272
potom dllllllho nic a potom usek s intenzitou necelych 10 tisic v/24h v PO kraji
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Dec 2019 17:31

Nechcem sa púštať zasa do sporu, ale kde som ja napísal, že na juhu sú menej pracovití?.
narazal si na to a dost jasne. investori maju o juh velky zaujem priblizne potial pokial je dialnica alebo aspon ake take napojenie. to je ciara LV/Sahy/ZV/DT. tam maju iny zivotny styl....no daj aky ??
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 16. Dec 2019 18:58

Pozri sa devil, tie akože naražky a životný štýl skôr smerovali k našim neprispôsobivým , čo sám uznáš je ich tam dosť. Nebudem radšej túto tému rozvíjať. Mám tiež dosť obchodných partnerov na juhu, a nemám s tým žiaden problém, ale tí sa mi vedia občas vysťažovať. Jedna vec by ma fakt zaujímala, čo mi stále vŕta v hlave. Prosím Ťa neber to osobne, alebo ako útok na juh, skôr by ma zaujímal Tvoj názor, čo sa týka bývalých soc podnikov. Niektoré sa uchytili, sprivatizovali, reštruktuliozavali , niektore úspešne, niektore menej úspešne, niektore zanikli. Keď si dobre spomínam napr VSS košice doviedol do krachu ficov brat pri stavbe letiska BA. čo viem, tak v Gemerskej hôrke podnik funguje ďalej. Tornala dosť prežívala, ČSAO lučenec tiež neprežila. Cukrovar RS, tam zasa bol tvrdý diktát EU, Prakovce tam bol problém špeciálna výroba, Hriňová?. Detva v celku prežíva. Dosť mi to vrta v hlave a mám taký pocit že predsa na juhu je viac podnikov, čo to "neprežilia nerozumiem prečo je to tak?. nemyslím si že by to bolo len dialnicou?. Fakt nechcem týmto zasa rozprudiť neake fake, ale zaujímal by ma napr . Tvoj názor?:
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Dec 2019 20:49

Na gemeri je ich dosť tak ako na spisi. Ináč ťažko to rýchlo zhrnúť. Rs potravinárstvo cukrovar pivovar mlyn sladovna konzervaren masovyroba. To jediné funguje. Pivovar zatvoril tuším heineken. Poltar a okolie sklárne. Roznava bane, krtis tiež. A vela družstiev. Podpora agrosektora najnižšia vo v4. ...To že padli bane sa netreba čudovať ale to zruinovane potravinárstvo je hanba. Radšej si všetko dovezieme...
Ale sú aj fungujúce fabriky okrem g.h. aj tornale drevo výroba smaltovna magnezitka jelsava tusim
Ale ako som písal tam kde sú cesty prisiel automotive. Aj v malom meste ako sahy.Tu ide o to že R2 posunie túto oblasť ďalej najmä LC a Rs.
A ešte som zabudol na železnicu. Tá bola nerozvinuta od Zv . V PP je vagonka, vo vrutkach Zos. Iste zijú aj zo štátnych objednávok. A robí tam dosť ľudí.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 16. Dec 2019 21:02

vdaka za odpove, Presne tak by som si to predstavoval, ze juh, by mal sa venovať agropodnikaniu, viac menej je k tomu predurčený. Lenže agrodotácie sa končia všade inde len nie v agropriemysle. Niekedy som bežne chodil na paradajky a papriky na juh. Bohu žial prišlo "Tesco", so svojou politikou, a zničila to. Teraz mám pocit, že sa trochu začína zviechať. Fakt neviem pochopiť čím to je. Veď koniec koncov, aj tý naší neprispôsobiví, keď sa správne podchytia vedia produkovať, resp postarať sa sami o seba. ale to sme už úplne mimo.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 16. Dec 2019 22:08

Jedna otazka,, devil pisal, ze v Kysuci sa ZVL zalozila za sociku,, OK,, a kedy sa zalozila INA (terajsi Schaeffler)? CIm to asi bude,... Mohli to predsa zalozit v Ziline,, alebo kdekolvek..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Dec 2019 08:56

pointa bola ze "tradicu" zacali budovat za komunistov na zelenej luke prave preto aby v chudobnom regione bola praca. co je samozrejme chvalihodne len nemalo by sa na to zabudat. a hadam sa nebudeme hadat o tom ze sever bol chudobny region aj v ramci I. republiky, dokonca R-U.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 17. Dec 2019 15:23

Samozrejme, že bol. Akurát na sever prišli investori aj bez diaľnice a na juhu zdochol pes. Kde sú sľubovaní investori na pohroní, či Lučenci keď je D bližšie ako pri Žiline kolo roku 2000?!
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Dec 2019 16:10

myslis investicie ked investor kupil komplet jestvujuci zavod so vsetkym ako celulozka v RK alebo chemia PP ? alebo nove investicie...

https://m.smedata.sk/api-media/media/im ... jpeg?rev=2

tu mas mapku automotive je z clanku 2013 okolo R1 plno fabrik uz vtedy. na severe vsetko koncentrovane okolo ZA, dalej nic. pozri sa ake cisla ma NR kraj t.j. este pred jaguarom a skus si domysliet ako by vyzeral ZA kraj bez KIE a Mobisu....kde su ti investori na severe bez dialnice :?: :?:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 17. Dec 2019 16:19

Odkaz pre *** buranov: "Vybudovaná cestná sieť je jedinou šancou na príchod veľkých súkromných firiem do menej rozvinutých regiónov. Pre nedokončenú diaľnicu prišiel východ Slovenska o automobilový závod BMW, ktorý nakoniec skončil v susednom Maďarsku. Slovensko mohlo mať pritom tiež vybudovanú cestnú sieť, ak by z výberu mýta profitoval štát a nie súkromná spoločnosť SkyToll."
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... v-dialnic/
Hlavne, ze vUD dalej kresli vsetko do Ziliny...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 17. Dec 2019 17:57

devil napísal:skus si domysliet ako by vyzeral ZA kraj bez KIE a Mobisu....kde su ti investori na severe bez dialnice


Zavratnych 5% zamestnancov v ZA kraji pre automobilovy priemysel. :lol:

Zarucene vsetci pracuju iba pre KIA a Mobis. :lol:

DrX napísal:Vybudovaná cestná sieť je jedinou šancou na príchod veľkých súkromných firiem do menej rozvinutých regiónov.
:lol: :lol: :lol:

Co na vychode nemate cestnu siet?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Dec 2019 18:23

smejes sa nechcem povedat na com....pocet zamestnanych na SK je asi 2,5 mil. ZA kraj je cca. okolo 330 tis. zamestnancov. z toho 5,2 percent je asi 17 tisic zamestnancov. sucasna asi 4% nezamestnanost znamena 13,6 tisic nezamestnanych. cize teoreticky by sa nezamestnanost bez automotive zdvihla na vyse dvojnasok co je uroven vychodneho slovenska. prakticky by si mnohi nasli pracu inde alebo by odisli do BA, TT a pod, ci do zahranicia. ale tie 4% by nedali... ....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 17. Dec 2019 20:01

DrX napísal:Odkaz pre *** buranov: "Vybudovaná cestná sieť je jedinou šancou na príchod veľkých súkromných firiem do menej rozvinutých regiónov. Pre nedokončenú diaľnicu prišiel východ Slovenska o automobilový závod BMW, ktorý nakoniec skončil v susednom Maďarsku. Slovensko mohlo mať pritom tiež vybudovanú cestnú sieť, ak by z výberu mýta profitoval štát a nie súkromná spoločnosť SkyToll."
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... v-dialnic/
Hlavne, ze vUD dalej kresli vsetko do Ziliny...


panebože, prosím Ťa skús sa zamyslieť, a vysvetli mi, prečo napr ten Tvoj nenávidený VUD, alebo Vysoká škola dopravná, ústav dopravného súdnicta..... nevznikla napr v Rožnave?. Keď mi na toto rozumne odpovieš tak si kráľ. Ináč podotknem, že všetký tieto inštitúcie v ZA vznikli ešte za ČSSR.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Dec 2019 21:05

Nevznikla v ziline, vznikla v prahe presunutá bola v 1960, za komunistov. v roznava netreba. V KE vznikla uni v 1657.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jolu » 17. Dec 2019 21:50

DrX nemá v sebe trocha sebareflexie že môže svojimi hláškami urážať časť obyvateľov SLOVENSKA?
jolu
diskutujúci
 
Príspevky: 130
Obrázky: 106
Založený: 21. Sep 2014 19:29

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 17. Dec 2019 23:14

Prenho je sever slovenska skodna,, uz davno to hovorim..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 18. Dec 2019 10:05

DrX je madar hlavne :roll:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 18. Dec 2019 10:49

AD: Juh a "zaniknuté" podniky po 1989...
SLK (Slovenské lodenice Komárno) zanikli po roku 2011, v r. 2012 i za účinnej tunelárskej činnosti istého O. V., tohočasu "sponzora" istej politickej grupy. I s nastrčenou zahraničnou bábkou, t.j. tzv. generálnym riaditeľom, ktorého jedinou kvalifikáciou bolo, že bol nejaký rok v USMC. Kam sa ten mariňák dostal, tam to spustlo. "On", "oni" nebudú stavať pre Rusov.
Mohli sa na našich dolniakoch i bez diaľnice pokojne i ďalej stavať lode, z RF bolo veľa objednávok na nové lode pre obnovu zostarnutej riečno-morskej flotily, nielen na opravu. Nemeckí rejdári mali (vtedy) problémy s prefinancovaním, za ktoré si i sami z časti mohli. Jeden ruský investor kúpil pri Ostsee, po zjednotení zatvorené, lodenice v Nemecku, tie na území bývalej NDR, a stavia... A našinec len utrel suchú hubu, a šiel za prácou do okolitého sveta. :(
1204
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 18. Dec 2019 13:45

ja viem iny pripad fabriku kupil zahranicny investor a ako konkurenciu ineho zavodu fabriku zatvoril. papierne sturovo.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 18. Dec 2019 14:31

Toto je tiež téma, ktorá sa tu preberala x krát. Faktom je, že v ZA kraji investori prišli bez D a reálne ostali aj keď D stále chýba a zápchy ohrozujú výrobu (zápchy na Kysuciach, Strečne a RK).
Teraz máme situáciu, že pri Lučenci sa stavia D zvyšok je relatívne kvalitná cesta 1. triedz BEZ kolón a po investrovi ani chýru ani slychu.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.