Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 15. Dec 2018 22:13

vjazdy do NR:
I/65 od ZM 8.716 aut
R1A 10.558
II/562 od SA 11.236
I/64 od NZ 23.436
I/51 od LV 14.144
III/1641 7.269
III/1661 6.650
I/64 od TO 16.906
III/1617 5.220
II/513 od HC 6.652
III/1640 ???
spolu 110.817 aut

vjazdy do ZA

od BY 28.413
II/507 10.431
III/2070 3.523
III/2099 3.733
III/2100 3.066
I/11 20.145
I/64 od PD 14.624
III/2084 7.504
I/18 od MT 26.563
II/583A 15.481
spolu 133.483 minus 5.800 aut v oboch smeroch strazov-brodno cize nieco cez 120.000 aut

cize napriek R1 maly rozdiel v pocet aut. okolo NR 6 MUK, vsetky na R1 a R1A, okolo ZA 2 MUK na D3 a potom ani neviem vsetky spocitat...mozno tak 10 MUK na I/11, I/60, I/18, II/583...cize obrovsky rozdiel v kapacite ciest v mestach.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod asdfr » 16. Dec 2018 17:52

Len taka otazocka. Kde je v Zilina na I/18 mimourovnova krizovatka. Cesta I/18 konci na krizovatka s I/60 pri Tescu. Len by ma zaujimalo, co povazujes za mimourovnove krizovatky.
asdfr
návštevník
 
Príspevky: 41
Obrázky: 3
Založený: 25. Jan 2017 07:12

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Dec 2018 20:11

estakada, rondel, krizovatky na mostnej co lavobreznej....kde mas taketo nieco v nitre ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 16. Dec 2018 20:49

devil napísal:vjazdy do NR:
I/65 od ZM 8.716 aut
R1A 10.558
II/562 od SA 11.236
I/64 od NZ 23.436
I/51 od LV 14.144
III/1641 7.269
III/1661 6.650
I/64 od TO 16.906
III/1617 5.220
II/513 od HC 6.652
III/1640 ???
spolu 110.817 aut

vjazdy do ZA

od BY 28.413
II/507 10.431
III/2070 3.523
III/2099 3.733
III/2100 3.066
I/11 20.145
I/64 od PD 14.624
III/2084 7.504
I/18 od MT 26.563
II/583A 15.481
spolu 133.483 minus 5.800 aut v oboch smeroch strazov-brodno cize nieco cez 120.000 aut

cize napriek R1 maly rozdiel v pocet aut. okolo NR 6 MUK, vsetky na R1 a R1A, okolo ZA 2 MUK na D3 a potom ani neviem vsetky spocitat...mozno tak 10 MUK na I/11, I/60, I/18, II/583...cize obrovsky rozdiel v kapacite ciest v mestach.



Co sa babe chcelo, to sa babe prisnilo. Nemas ratat vnutromestku dopravu, ale prvy usek za hranicou mesta. Len tak nahodne som sa pozrel, a v NR mas "I/64 od NZ 23.436" teda hodnota v Hornych Krskanoch, mestska cast NR, kym medzi NR a Ivankou pri Nitre je len 13 254. Uplne to iste uvadzas intenzitu v mestskej casti Janikovce "III/1641 7.269", pritom mimo mesta je uz len 3977, atd.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 16. Dec 2018 20:51

devil napísal:estakada, rondel, krizovatky na mostnej co lavobreznej....kde mas taketo nieco v nitre ?


V NR je uz roky R1 Pribina, teda vyrieseny hlavny tranzitny tah.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Dec 2018 22:33

aj v ZA som zaratal niektore useky vnutri mesta. pointa je zase inde. ziadne velke rozdiely napriek R1 nemas.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

R2 vseobecne

Odoslaťod jarino » 23. Dec 2018 12:38

Na rozvoj regiónu stačí aj poriadna cesta 1. triedy a oveľa radšej by som ju mal ako kadejaké predražené diaľničné monumenty a pomníky. Načo diaľnica, keď nie sú intenzity? Verím, že tí čo sú proti intenzitám bývajú v trojgeneračnom dome, v ktorom okrem nich nikto nebýva a všetky náklady stoja na ich pleciach (o postavení takého domu sa ani nebavíme). V oboch prípadoch sú to totiž vyhodené zdroje von oknom.
V skutočnosti keby sa na Slovensku stavalo podľa intenzít, tak by ste tu teraz mnohí neplakali, že všetko ide do ZA kraja a my niektorí by sme neplakali, že doteraz nie je hotový napr. LL - DS, hoci peniaze do ZA kraja naozaj idú. Namiesto toho minimálne 20 rokov sa iba sľubovalo a to hovoríme o reálne vyťaženej ceste, nie o imaginárnom rozvoji regiónu diaľnicou a máme tu postavené úseky s 5 až 10 tisícovými intenzitami na samotnej D3 v ZA kraji.
K finančnému plánu. Ktovie či nejaký existuje. Ale však si len zrátaj Turany - Hubová, Brodno - KNM, KNM - Oščadnica a Horelica 2. profil dokopy. Však to sú také sumy (880 + 370 + 280 + 93 = 1,6 miliardy eur) , že popri tom financovať ďalšie RC bude problém. Problém je megalománia a ako vidno, na optimalizáciu KNM - Oščadnica sa z vysoka...
Ja sa nečudujem doteraz ani jednej vláde, že kade chodí, tade sľubuje diaľnice. Keď ľudia chcú byť klamaní, tak dostanú čo chcú... Aj sľuby na výjazdovom zasadnutí vlády aj nejaký ten regionálny rozvoj ... na súkromné účty a stavanie honosných sídiel vyvolených vo Vašich regiónoch :lol:
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 23. Dec 2018 13:36

to je sice pekne co pises, ludom v regionoch nevysvetlis ze preco nemozu mat dialnicu ked je D3 pre 5.000 aj menej aut...ked je D1 v PO kraji ledva cez 10.000 aut. skoda ze sa takto nerozmyslalo pred 20 rokmi. teraz je uz neskoro, pochopia max. poloprofil pri velmi nizkych intenzitach

mame vychodnu D1...najvacsi problem dargov-pozdisovce kvoli mestam a dedinam...bez toho nema zmysel bavit sa ani o poriadnej ceste I. triedy, nieze dialnice

R3...problem tvrdosin, nizna-dlha, sedliacka dubova, d. niva, krupina, sahy....bez toho nema zmysel bavit sa o poriadnej ceste I. triedy

citam co pise ineko o R4....podla nich treba kapusany-lipniky, giraltovce a radoma-s. stiavnik-rakovcik. poriadna cesta I. triedy bez tychto preloziek nie je mozna.

poriadna cesta I. tr. je C9,5, prehladna, s odbocovacimi pruhmi, pripadne extra pruhom na stupani, bez dlhsich prietahov, bez inych obmedzeni 40-60. to nesplnaju min. vyssie uvedene ani tie na R2 co sa chystaju. toto vsetko sa zmesti do ceny tych 3 co si spomenul. tam treba optimalizovat.

keby sa stavalo ako v okolitych krajinach tak dnes by plakala ZA ze preco sa stavia prioritne podla nakladov a preco sa zohladnuje viac pocet obyvatelov ako intenzity.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 23. Dec 2018 20:05

devil dovolim si tvrdit ze DARGOV /kopec/ nie je vobec problem, podla mna je luxusne porieseny z oboch stran... Miesto tohto tuneloveho useku a jeho fin nakladov radsej postavit Dargov- Michalovce.
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 23. Dec 2018 22:59

devil napísal:to je sice pekne co pises, ludom v regionoch nevysvetlis ze preco nemozu mat dialnicu ked je D3 pre 5.000 aj menej aut...ked je D1 v PO kraji ledva cez 10.000 aut. skoda ze sa takto nerozmyslalo pred 20 rokmi. teraz je uz neskoro, pochopia max. poloprofil pri velmi nizkych intenzitach

Ľuďom nikto nikdy nič nevysvetľoval ani vysvetľovať nebude. Drvivá väčšina sa do toho nerozumie, takže sľuby a potom nejaká primitívna výhovorka stačia.
devil napísal:mame vychodnu D1...najvacsi problem dargov-pozdisovce kvoli mestam a dedinam...bez toho nema zmysel bavit sa ani o poriadnej ceste I. triedy, nieze dialnice

R3...problem tvrdosin, nizna-dlha, sedliacka dubova, d. niva, krupina, sahy....bez toho nema zmysel bavit sa o poriadnej ceste I. triedy

citam co pise ineko o R4....podla nich treba kapusany-lipniky, giraltovce a radoma-s. stiavnik-rakovcik. poriadna cesta I. triedy bez tychto preloziek nie je mozna.

Už len z toho čo si napísal snáď polovica nebude do roka 2030 :D
Zasa sme pri sľuboch.

devil napísal:poriadna cesta I. tr. je C9,5, prehladna, s odbocovacimi pruhmi, pripadne extra pruhom na stupani, bez dlhsich prietahov, bez inych obmedzeni 40-60. to nesplnaju min. vyssie uvedene ani tie na R2 co sa chystaju. toto vsetko sa zmesti do ceny tych 3 co si spomenul. tam treba optimalizovat.

Otázka je, či má zmysel sľubovať všade RC a udržovať stav mizérie na viacerých jedničkách (napr. R8), alebo sa na RC vykašľať a riešiť jedničky za menšie peniaze.
Problém je, že tie tri sú core TEN-T, t.j. priorita. Dajú sa optimalizovať (okrem Turany - Hubová), ale evidentne moc nie je záujem.
Problém RC je, že v mnohých prípadoch je tendencia realizovať ich taktiež megalomansky vo vzťahu k predpokladaným intenzitám.
devil napísal:keby sa stavalo ako v okolitych krajinach tak dnes by plakala ZA ze preco sa stavia prioritne podla nakladov a preco sa zohladnuje viac pocet obyvatelov ako intenzity.

Nepoznám kritériá výberu projektov v zahraničí.
Intenzity a náklady majú najväčšiu váhu. Ale stavať RC lebo stojí iba 8 miliónov/km polprofil a prejde po nej 5 tisíc vozidiel v roku 2030 nemá zmysel, na to plne postačuje riešiť jedničky.
Inak sám si napísal, že v PO kraji sa stavala D1 pre 10 tisícové intenzity. Namiesto toho v rozumnej krajine by sa realizoval úsek LL - DS. Tu to máme obrátené, keby sa naozaj intenzity brali do úvahy, tak to vyzerá inak. Iba teraz CBA a HzP zmenili kus pohľad na priority, aby sa zosekali finančné požiadavky na D a RC.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 24. Dec 2018 19:04

devil napísal:vy len "zodpovedne" hlasite kazde zdrzanie, keby takto zodpovedne hlasili v TT, NR alebo BA tak vy sa ani nedostanete na rad v tom dopravnom servise.

LOL
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 24. Dec 2018 20:25

Icefox, ukaz kde niekto nieco napisal o antarktide. ALe fakty su, ze R1+R2 je:
- kratsie
- lacnejsie na vystavbu (menej tunelov, velka cast na rovine)
- obsluzi minimalne tolko obyvatelov (KE+BB+NR > PO+ZA+Trencin kraje)
- lepsie klimaticke podmienky (menej hor, dazda, snehu, mensia prekonana nadmorska vyska)
- chrani prirodu, lebo zdaleka obchadza vacsinu NP+chranenych uzemi
- pomaha rozvoju regionov s vysokou nezamestnanostou na juhu BB a zapade KE krajov

lostrail - teba si malo najat BMW. Urcite, ak by si im takto vysvetelil, ako skvelo su Kosice obsluzene juznou trasou, hned by postavili rovno dve fabriky. Odpoved je: nie! Ked sa dostavaju planovane useky, treba urychlene dokoncit plny profil KE-Soroska a minimalne polprofily Tomasovce-Soroska, aby bola suvisla Rka KE-BA. Jedine o com je hodne sa bavit je v akom poradi tie useky stavat. Ja si myslim, ze KE-Soroska hned, spolu s bodovymi zavadami na Tomasovce-FIga. Zvysok moze trocha pockat. A spojenie KE-BA bude hotove.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod lostrail » 25. Dec 2018 12:03

Co sa tyka samotneho tunela, ked uz sa stavia, mali by ho rovno postavit dvojrurovy, co vlastne podporujem len z toho hladiska, ze sa tak setri do buducna vzhladom na merne naklady na km. Pravda je ale taka, ze v skutocnosti tam ten tunel vobec netreba. To zdrzanie, keby sa na tom tzv. "horskom" priechode dalo normalne predbiehat, vs. jazda cez tunel napr. 100 km/h by bolo max. 5-10 minut. Nie su tam ani tak vazne prevysenia, ani zakruty, aby ten priechod predstavoval serioznejsi problem, keby sa tam postavila poriadna cesta 1. triedy. V porovnani so Sturcom alebo certovicou je Soroska len take male posteklenie. Handlovsky kopec smerom na Ziar je nieco podobne.
Co sa tyka BMW, pripadne inych fabrik na vychode, nevidim dovod, preco by mali gro nakladnej dopravy smerovat po ceste, ked juhom aj severom ide zeleznica (keby som chcel byt hnidopich, napisem, ze zeleznica ide aj stredom), no a subdodavky mozu v pohode prichadzat hlavne po D1, kedze v pripade nakladnej dopravy sa nepozera len na to, ktora trasa je najkratsia, ale aj spolahlivejsia a presnejsie / jednoduchsie obsluzitelna z hladiska logistiky. Na vychode ma D1 este rezervu.
Faktom je, ze aktualne ten juhovychod naozaj nie je kriticky. To bolo do cias, kym D1 nebola suvisla od Kosic az do Ruzomberka. Az ma prekvapilo, aky velky objem dopravy D1 na seba prebrala (ked porovnam, ako vyzeral juhovychodny tah predtym a ako teraz, ako keby polovica ludi odtial odisla).
Kde este intenzity su, to je ZV-LC-RS, kde vidim plny profil ako opodstatneny, no potom je dlho uzemie nikoho, kde doslova nie je nic, no a dalsi smer, kde sa to zhustuje (ale len pocas spiciek), je trasa KE-RV, pricom v sedle ta cesta pripomina Silent Hill. Po USS +/- uz plny profil je (konci to v Saci, ktora by si zasluzila obchvat, cim by sa obisla svetelna krizovatka), pricom nezmyselne urovnove krizenia na tej "rychlostnej ceste" by bolo potrebne prerobit na mimourovnove. Jedna Soroska tu nebude predstavovat problem, keby sa urobilo usporiadanie 2+1 alebo 2+2 ako cesta 1. triedy (nie su tam prakticky ziadne krizovatky, neexistuje dovod stavat dialnicu v plnych parametroch). Soroska nepredstavuje tak narocny teren, aby sa to nedalo zrealizovat za zlomok ceny tunela, ktory sa tam teraz planuje. A prinos by bol ovela vacsi, ako jednorurovy obojsmerny tunel, kde za tym kamionom pojdes takisto, ako cez kopec. Mozno aj namiesto divnych polprofilov by stalo za to postavit slusnu jednotku s profilmi 2+2 a 2+1, maximom mimourovnovych krizeni a to by cely juzny tah na strasne dlhu dobu zahojilo.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vceliak » 25. Dec 2018 12:26

lostrail napísal:Soroska nepredstavuje tak narocny teren, aby sa to nedalo zrealizovat za zlomok ceny tunela

To teoretický platí. Komplikácia uvedeného riešenia sa volá čas. Máme desať až štrnásť rokov na prípravu úprav cesty, aby uvedené opravy boli v rovnakom štádiu prípravy ako tunel? Potom by sa dalo hovoriť o lacnejšom variante.
Bohužiaľ, na Slovensku sa nerobia potrebnejšie, alebo lacnejšie, alebo logickejšie realizácie. Robia sa iba tie, ktoré sú pripravené! A to jedno ako potrebné, hlavne že hneď.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod lostrail » 25. Dec 2018 12:30

Hlavne sa robia take, ktore politicky naoko vyzeraju krajsie. Na skutocny prinos sa uz az tak nehladi.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod vladik67 » 25. Dec 2018 18:21

Chlapci len obom predošlým diskutujúcim vypadol akosi podstatný fakt a to chránené územie, ktoré bolo sprísnené. Keby sa to robilo pred zonovaním ochranného územia, tak vtedy by sa ešte dalo 2+1 a podobne. Kto zaspal dobu musí to riešiť už len tunelom. A ako sami píšete, že veľa dopravy sa presunulo na D1, tak po dostavbe už len tých úsekov na ktorých sa robí a je už aj rozbehnutý výkup pozemkov a naplánovaná stavba, tak sa znova presunie doprava na R2. A určite to už lacnejšie nebude, ale len drahšie. Príčinou je inflácia, ceny pozemkov, materiálov a zdražovanie služieb, energii a pracovnej sily. Čím neskôr, tým vyššie náklady. Len nech sa to po zbytočných odkladoch a zmenách termínov už stavia, lebo bez kvalitnej a bezpečnej infraštruktúry nepôjde ekonomika na juhu a východe rapídne hore ako v okoli BA a D1 po ZA, pričom sa ekonomicky oživuje cele Považie.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 25. Dec 2018 18:45

Prečo je potrebné presúvať dopravu z D1 na R2? Tam kde nebude R2 tam sa pôjde cez obce... Zabúdaš na nezanedbateľný fakt a tou sú nové postupy a technológie, ktorý výstavbu zlacňujú. Ak sa k tomu pridá automatizácia tak o 10-20 rokov bude na stavbe 1/3-1/4 robotníkov, vlastne to už nebudú robotníci ale "programátori" a opravári strojov.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod milan_KM » 25. Dec 2018 18:45

Podstatný fakt je, že Považie ma storočnú strojársku tradíciu a juh má storočnú banícko-agrárnu tradíciu. Čo v kontexte dnešnej ekonomiky vytvára jasného favorita. A čo sa týka Sorošky, tak ju treba, ale nie teraz. Toľko k vaším podstatným faktom.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 25. Dec 2018 20:17

lostrail, premielas tu zbytocne veci, ktore sa tu uz za 13 rokov dopodrobna rozobrali, ako by si teraz objavil teplu vodu. Alternativy Sorosky sa vela krat preberali, ale dnes uz je to pase. Vyhlasuje sa sutaz a nikto teraz nebude odznova riesit povrchovy variant.

milan_KM, tieto bluznenia o "strojarskej tradicii" su fakt najlepsie pseudo-argumenty. Realita je jednoducha: 25 rokov sa protezovala D1, teraz je viac dostavana, tak sa tam presunula cast dopravy napriek tomu, ze ta doprava by prirodzene isla juhom. To sposobuje obrovske hospodarske skody celej krajine, lebo:
- naokoloblizsie KE-BA je +minimalne 50km
- naklady na naokoloblizsie su take, ze este aspon 10 rokov sa to nedostavia
- umelo sa tym vytvorili hladove doliny od ZV po KE, ktore by mali pri vhodnej infrastrukture vyborny potencial na rozvoj
Teraz sa dostavia R2 a vsetko sa to zas urovna. Ziaden problem. A, podla lostrailovho "odborneho odporucania" pre BMW, ak mane v KM upchatu cestu, tak chodte vlakom.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod jarino » 25. Dec 2018 22:13

vladik67 napísal: Príčinou je inflácia...

Myslím si, že tá štátu vôbec nevadí.
Ber to tak, že niektoré naše diaľnice a RC sú drahé voči ich prínosom, pričom existujú lacnejšie riešenia.
A nemyslím si, žeby mal byť vo všeobecnosti problém s rozšírením jedničky, ktorá sa už v chránenom území nachádza a teda negatívne vplyvy tam už sú a dokonca úpravou cesty ich vieme zmierniť.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod nevo83 » 25. Dec 2018 23:07

ano Milan len na Povazi ste mali a mate priemysel s historiou...
Vychod ho nikdy nemal ze...
- Vihorlat Snina
- Unicorn Tornaľa
- Strazske
- Zemplinske strojarne Michalovce
- ZTS Kosice
- VSZ Kosice
- ZTS Prakovce
-MEZ Michalovce atd atd...

A cuduj sa svete k niekt mesteckam nejde pomaly ani poriadna cesta I.triedy, takze historia je aj na vychode len s rozdielom ze NIE SU ziadne poriadne cesty, D1 KE-Mi nie je ani vo vyhlade 10r... a o priemyselnych parkoch sa ani nebavme.. vsade su len nik nechce dojst lebo cesty...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod vladik67 » 26. Dec 2018 08:54

Ja Ťa Nevo 83 doplním, že od Tornali na východ a hlavne Prešov bol tiež silný s textilným priemyslom, kde sa šilo mnoho vecí a teraz po domácky živnostníčky šiju malé zakázky ako rukacice a konfekciu, obleky, ktoré si za lacný peniaz kupujú aj z BA. KM s problemami D3 bude len stále obhajovať svoje, kde vygenerovali vďaka lievikom dopravu a na R2, ktorá ohrozuje odber financii ale aj kapacitné možnosti mindop môže kašlať.

Jarino vážim si Ťa, lebo Tvoje info sú naozaj z dobrého zdroja kde robiš a dosť odborne podložené a chápem, že nie všetko môžeš zverejňovať. Najmä keď bola naša ostrá debata v minulosti na tému skresľované intenzity v okolí Prešova. K tej inflácii máš pravdu, že vládu to nezaujíma, ale mňa štve, že ak nie je kríza, dobrý hospodársky výsledok, vyrovnaný rozpočet, najnižšia nezamestnanosť, zvyšovanie platov štátnej high society, čiže vlády a poslancom cez 1000€, pričom platy nie su v takejto výške a stále nie je za 29 rokov potrebná infrašturktúra SR severom a juhom v smere západ-východ vrátane nosnej juhovýchodnej časti R2 a to zámerne nespomínam R7.

A trochu politiky, ak sa toľko kradne, že za 29 rokov to nebolo možne vybudovať a to nie som voličom strany na čele mindop, ktorý aspoň satisfakčne teraz niečo na juhovýchode protežuje, tak sa netreba mladým čudovať, že idú za kýmkoľvek iným novým a nie tými čo už v politike boli, skostnateli, mlátia hubou prázdnu slamu a zlyhali. Reakcia na príspevky politikárčenia.

Ku Vladosovi len toľko, že máš pravdu, že technológie sa zdokonaľujú, ušetria pracovnú silu. Ale zober si len vystavbu tunelov a nove raziace technológie, tie by ušetrili čas a pracovné sily, ale za nové technológie sa platí, sú pre nás stále drahé a tak sa robi podľa finančných možnosti a nie s najmodernejšími technológiami. Firmy, ktoré ich vlastnia si za to dajú dobré zaplatiť a ešte drahsie ako existujúca pracovná sila s dostupnými technologiami na Slovensku. K tej automatizácii, koľko stromov bolo ušetrených keď všetko na štátnych úradoch je elektronicky zalohované ale aj papierovo uskladňované. Všetko sa robí dvakrát, hoci nehovorím, že od písacieho stroja cez PC sa to nezrýchlilo, no uradnici na ministerstvách podávajú väčší výkon oproti minulosti ale sú zbytočne aj takouto byrokraciou zaťažovaní, čo je na škodu schvaľovani EIA, územného a stavebného konania, výkupu pozemkov, verejného obstarávania atď. Môj názor, čím neskôr tým drahšie nezmeníš a potvrdí Ti to aj pohľad do minulosti, čo radí už porovnávajú niektorí diskutujúci, ktorý úsek je lacnejší oproti dnes stavaným úsekom a že na rovinach sa nedá stavať ľahšie úseky za 5mil/km, ale ktoré sa neskôr budú stavať aj 20mil/km a vtedy to bude výhodne aj pre high society.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod KN.SK » 26. Dec 2018 17:47

nevo83 napísal:•••A cuduj sa svete k niekt mesteckam nejde pomaly ani poriadna cesta I.triedy, takze historia je aj na vychode len s rozdielom ze NIE SU ziadne poriadne cesty, D1 KE-Mi nie je ani vo vyhlade 10r... a o priemyselnych parkoch sa ani nebavme... vsade su len nik nechce dojst lebo cesty...
Možno preto, že sa (asi) voľakedy viac uprednostňovala preprava železničná pred cestnou, aj keď i tá nebola/nie je všade...
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 27. Dec 2018 11:21

devil dovolim si tvrdit ze DARGOV /kopec/ nie je vobec problem, podla mna je luxusne porieseny z oboch stran... Miesto tohto tuneloveho useku a jeho fin nakladov radsej postavit Dargov- Michalovce.


mas pravdu, je tam treti pruhy. dalsi usek je dargov-pozdisovce. ten by mal ale zahrnat aj obchvat dargova. tiez nie je stastne ze budimir-bidovce nezahrna obchvat svinice.

Prečo je potrebné presúvať dopravu z D1 na R2? Tam kde nebude R2 tam sa pôjde cez obce... Zabúdaš na nezanedbateľný fakt a tou sú nové postupy a technológie, ktorý výstavbu zlacňujú. Ak sa k tomu pridá automatizácia tak o 10-20 rokov bude na stavbe 1/3-1/4 robotníkov, vlastne to už nebudú robotníci ale "programátori" a opravári strojov.


a tam kde nie je D1 tiez mozu ist auta cez obce alebo aj mesta. problem ?? :idea: Vlados, aj citas svoje vyplody ? asi nebyvas pri ceste....

LOL


som rad ze mas dobru naladu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 27. Dec 2018 12:38

Ľuďom nikto nikdy nič nevysvetľoval ani vysvetľovať nebude. Drvivá väčšina sa do toho nerozumie, takže sľuby a potom nejaká primitívna výhovorka stačia.


ale coby nie, casy sa pomaly menia. dnes ma verejnost uz ohromnu moc. urcite netreba vysvetlovat rozdiel medzi zakonom 127 a zakonom 24.... :wink: vela ludi zosadi aj predsedu vlady....aj menej ludi staci aby sa aspon zacalo stavat tam kde sa vobec nemalo.

Otázka je, či má zmysel sľubovať všade RC a udržovať stav mizérie na viacerých jedničkách (napr. R8), alebo sa na RC vykašľať a riešiť jedničky za menšie peniaze.
Problém je, že tie tri sú core TEN-T, t.j. priorita. Dajú sa optimalizovať (okrem Turany - Hubová), ale evidentne moc nie je záujem.
Problém RC je, že v mnohých prípadoch je tendencia realizovať ich taktiež megalomansky vo vzťahu k predpokladaným intenzitám.


europska unia nikomu nepredpisuje co ma kedy stavat ani nedava dedlajny....aj keby davala, konania za porusovania sa vedu snad voci kazdemu clenu kvoli barsakej malickosti.

kym za uspech sa povazuje 200 milionov na opravu ciest za 4 roky je zbytocne namyslat si ze zrusenim R8 sa zacne riesit I/64. nezacne sa. riesit sa budu len niektore vybrane useky ciest z fondov. to iste R7, R2..... to ze budes mat v planoch tensie ciary na mape (jednicky namiesto RC) nepomoze lebo bez penazi aj tak nic nepostavis.

z toho zoznamu vynechajme teda dargov, stale to vychadza na cca. 1,5 mld. eur. z toho R4 nadvazuje na polsku a madarsku RC cize tazko by sa rusila. juzna R3 nadvazuje na M2 aj ked niektori by to radi zmenili....soroska je narodny park, cez porvrch to nepojde. optimalizovat mozes mozno 2 prelozky severnej R3, baktu a batku aj ked neviem co lebo sirka je rovnaka, mozes tak zrusit MUK.. a potom tie useky ktore budu potrebne neskor alebo vobec....k tomu za 600 mil sa tendruje, z toho R2 nemoze ist po povrchu kvoli krivanskemu potoku akurat SO PO moze byt max. poloprofil II. etapy...tot vsjo

Nepoznám kritériá výberu projektov v zahraničí.
Intenzity a náklady majú najväčšiu váhu. Ale stavať RC lebo stojí iba 8 miliónov/km polprofil a prejde po nej 5 tisíc vozidiel v roku 2030 nemá zmysel, na to plne postačuje riešiť jedničky. Inak sám si napísal, že v PO kraji sa stavala D1 pre 10 tisícové intenzity. Namiesto toho v rozumnej krajine by sa realizoval úsek LL - DS. Tu to máme obrátené, keby sa naozaj intenzity brali do úvahy, tak to vyzerá inak. Iba teraz CBA a HzP zmenili kus pohľad na priority, aby sa zosekali finančné požiadavky na D a RC.


staci si pozriet intenzity dopravy...polsko sczesin-koszalin vyse 100 km su tam desiatky km intezinty okolo 8.000 aut. lomza-suwalki-hranica 200 km vacsina trasy intenzity pod 10.000. madarska M6 ktoru tu prehlasovali sa zbytocnu, M3 smerom na UA a napokon M30 na milhost. pravda, to su vsetko roviny.... riesia nejake vacsie uzemie....a my tu mame problem s 22 km R2 v plnom profile....

intenzitu, cenu aj pocty obyvatelov aj usporu casu. vysoky pocet obyvatelov su buduce potencialne intenzity aj tam kde kvoli ekonomickej zaostalosti jazdi menej aut. vid vychod za KE. uspora casu pre useky kde napriek malemu poctu aut je priemerna rychlost nizka. to su presne tie prelozky v poloprofile.

este k tomu ll-ds vs. PO kraj. vobec to nie je take jednoznacne, intenzity a pocet obyvatelov hovoria pre ZA ale v cene maju useky PO kraja maju dvoj az trojnasobne navrch. potom je otazka ci 30 percentne vyssie intenzity su rovnako dolezite ako 300 percentne rozdiely v cene. a potom mame usporu casu. npr. prvy velky projekt KF 26 km mengusovce-janovce setri porovnatelny cas ako 25 km hp-ll-ds....

ak to takto beries tak mas pravdu. podla mna limitujucim faktorom boli peniaze. ked nemali 800 mil eur tak nemohli stavat hp-ds aj ked velmi chceli.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 42 hostí.