Moderátor: Moderátori
Kvík napísal:Čína má štandardný rozchod 1435 mm a ideálne by bolo, keby naň prešla aj Ukrajina.
Pacho napísal:v čiernej tiež niekedy prehadzovali podvozky, aby sa nemuselo prestupovať.
devil napísal:to ll-ZA je nieco na sposob ivanka-NR. pokial bude privadzac do ZA a do NR nie, je to zase diskriminacia juhu.
devil napísal:OK, riesi sa 4 zo 6. na juhu zatial 1 zo 7. vidis ten nepomer ?
devil napísal:otom na severnej R3 sa stavia (nech to ide akokolvek pomaly) treti obchvat, na juznej R3 ziadny. komarno nema obchvat a druhej strane dunaja ho maju uz desatrocie.
devil napísal:privadzac SnV? ani SA nebude mat privadzac ani ked bude obchvat (na R1 ides cez cabaj alebo cez sopornu) ani LV nemaju privadzac a ides po cestach 2/3 triedy
tak toto som chcel lepsie overit. PD a SE boli vcera (teda v pondelok) aj dnes zdrzania okolo 10 minut, SA o nieco viac, KN malo dnes 25, vcera cez 30 minut, to su zdrzania krajskeho mesta v okresnom meste. bol postaveny novy most cez dunaj uz bez obmedzenia tonaze, mozno aj kvoli uzavierkam pri medvedove. takze ten tvoj zoznam miest uz asi nie je uplne aktualny a situacia sa zmenila.Co sa týka Komárna. Keď nevieme postaviť obchvat mesta, kde denne kolabuje doprava (Senica, Šaľa, KnM, Prievidza), prečo by sme mali vedieť postaviť obchvat mesta, kde je to relatívne v pohode. Tým nechcem povedať, že sa obchvat Komárna nemá starať, ale že zoznam miest, kde už mal byť obchvat postavený je podstatne dlhej.
tak to je naozaj "ohromny" rozdiel. vzdusnou ciarou je to trochu menej v kazdom nasom pripade. aj cez dediny ides vo vsetkych pripadoch. tam ide najma o to ze 5 km by sa dalo usetrit ak by sa dalo pripojit z jestvujucej cesty a nemuselo by sa vojst do LE. ale na to netreba cely privadzac.Levice majú pripojenie na R1 20km za 20minút (60kmh), čiastočne po dobrej ceste, čiastočne cez obce.
Šaľa ma pripojenie na R1 (smer západ) cez Galantu 19km za 16minút (70kmh) po ceste prvej triedy, alebo smer východ cez čabaj 25km za 25minút. Vo všetkých prípadocheje prdlženie trasy oproti vzdušnej trase cca 20% (čo je relatívne bežné).
Naproti tomu zo špiskej je na diaľnicu 12km za 14 minút (52kmh) a predlženie je takmer 100% (6,5km vzduchom vs 12km po ceste). Privádzač LL je ešte extrémnejší. 9,2km za 11minút vs 3,5km vzdušnou čiarou.
to som uz spocital. 8 miliard na dialnice za 30 rokov z toho 3 mld. do ZA a 5 mld. pre 7 dalsich krajov. takze poziadavka mala byt tomu zodpovedajuci vyber dani z tohto regionu a na D1/D3 20.000 intenzita hned pri spusteni, v tuneloch okolo 30.000.Ešte vymysli niečo, ako je na tom sever lepšie a juh na to dopláca.
R4 ma nevyhodu ze nie je pri ziline ale inak by sa na nej radi nabalili. samozrejme ako R24,5 namiesto toho aby najskor vyriesili zavady. na toto existuje len jediny liek, skrtit kohezny fond aby im nevydalo na niekolkostomilionove megalomanie.To fakt za tu cenu mozu dostavat vsetky chybajuce casti R2 a prepojenie vychod-zapad je vyriesene. Realita ale bude opacna: vsetky peniaze sa najblizsich 10 rokov budu liat do D1, D3 a R4, aby sa v pacholande necitili okradani
devil napísal:videl, stacilo ist trochu nizsie
https://www.google.com/maps/@48.3534954 ... &entry=ttu
a je uplne irelevantne porovnat dedinu kde po ulici prejde par ludi denne s centrom mesta mesto kde sa mota radovo viac ludi. toto sa na orave horko-tazko riesi, na juhu zase nic.
devil napísal:tak toto som chcel lepsie overit. PD a SE boli vcera (teda v pondelok) aj dnes zdrzania okolo 10 minut, SA o nieco viac, KN malo dnes 25, vcera cez 30 minut, to su zdrzania krajskeho mesta v okresnom meste. bol postaveny novy most cez dunaj uz bez obmedzenia tonaze, mozno aj kvoli uzavierkam pri medvedove. takze ten tvoj zoznam miest uz asi nie je uplne aktualny a situacia sa zmenila.
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=49455
devil napísal:tak to je naozaj "ohromny" rozdiel. vzdusnou ciarou je to trochu menej v kazdom nasom pripade. aj cez dediny ides vo vsetkych pripadoch. tam ide najma o to ze 5 km by sa dalo usetrit ak by sa dalo pripojit z jestvujucej cesty a nemuselo by sa vojst do LE. ale na to netreba cely privadzac.
devil napísal:to som uz spocital. 8 miliard na dialnice za 30 rokov z toho 3 mld. do ZA a 5 mld. pre 7 dalsich krajov. takze poziadavka mala byt tomu zodpovedajuci vyber dani z tohto regionu a na D1/D3 20.000 intenzita hned pri spusteni, v tuneloch okolo 30.000.
ani relativne rovna cesta az tak nepomaha ked mas plno prietahov. to by mala byt aspon priemerna 80-ka a nie je. ale mat obchvat KA a sahy by sa 80ke uz blizilo.A mimo obcí a smerové vedenie si si tiež pozrel? Samozrejme, že Krupina je na zozname obcí, ktoré už mali mať obchvat.
dobre, len mi prosim nehovor ze v SE alebo PD mas bezne vacsie zdrzania. lebo aj tam som pozeral cas jazdy a bol polovicny. v komarne je aj barierovy efekt lebo dalsi most cez vaheje az pri kolarove. v novych zamkocheje fakt uzky kruhac. lenze aspon ciastocne sa da mesto obist v niekolkych smeroch. okrem toho ako som spomenul na druhej strane obchvat je, a pred casom sme sa bavili ze na uzsej, mozno aj viac rozbitej ceste na stolicny belehrad mas vyrazne vyssiu priemerku ako na NR-KN. lebo obchvaty.Tých 25 minút je čas jazdy nie zdržanie. teraz je to bez obmedzenia 12, čiže ranné zdržanie bolo 13 minút. Problem zdržania je kruháč. V normálnej krajne by tam bola MÚK a cesta by pokračovala obchvatom.
bezne intenzity na cestach ktore sa pripajaju na dialnicu. 4-5.000 mas aj na sopornu ci cabaj. my nemame vyriesene obchvaty na tranzitnych tahoch, ale podla teba treba stavat privadzace. to fakt?Choď sa opýtať do Harichoviec, či netreba. Intenzita 6500 (10% podiel ND) je podobná intenzita ako chodí cez Sorošku (Soroška má podiel ND 20%). Privadzač treba, je vhodný, samozrejme v dvojpruhovom usporiadaní. Namiesto 5km cesty postavíme 500m a ešte sa budeme tváriť že sme ušetrili, ale 2000 ľudí v obci naserieme. Samozrejme, že privádzač má potenciál pretiahnuť aj dopravu, ktorá teraz chodí cez Smižany.
lovinobana je koniec dialnice, tak isto bidovce. ale visnove je v strede D1, tam maju intenzity vyskocit okamzite. okrem toho pri lovinobani stal kilometer 3-4nasobne menej ako bude konecny ucet za visnove. 2-3 nasobny rozdiel by bol aj keby visnove postavili podla planov roky dozadu. prepac ale je tu aj nejaka ekonomika a navratnost. cim viac nieco stoji o to viac od toho ocakavam. uz teraz sa hovori o novej ceste pod strecnom lebo prisli na to ze tam intenzity, teda ich znacna cast ostane. mala byt ta cesta, galeria, kratky tunel a nemuselo byt visnove. takto to bude ovela neskor, ovela drahsie a este k tomu nevyriesi vsetko. a ktovie ako bude pracovat hornina a ako to bude znasat teleso tunela......Prepáč, ale skôr ako si niečo želáš, skús sa najskôr zamyslieť. Cesta s dvojpruhovým usporiadaním začína mať problém od 15t/24h. Pod Strečnom je až 25t/24h. Ak aj prejde 80% dopravy na D ako pri Lovinobani, tak tam nemáš ako dosiahnuť tie tvoje želané intenzity. Časom sa vytvoria ak bude súvislý úsek bez bodových závad. Je úplne jedno akým spôsobom nahrádzaš vyťažený úsek (tunel, cesta, most, estakáda, galéria a pod.), v čase spustenia bude intenzita nízka.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.