Moderátor: Moderátori
nenahral, pozri kto su navstevnici tatier. najma cesi....a sme pri D49 ktora zas kvoli tatram nebudu stavat. poliaci...oni idu z opacnej strany no a domaci...oni pridu aj bez dialnice, resp. po R1 a cez donovaly. a zabudol som madarov....naozaj treba aspon tie obchvaty na R3 lebo ked prekrocia hranice z tych ich dialnic budu len krutit hlavou...kto komu nahral na smec...No a tuna si mi nepriamo nahral na smeč, keď sú tatry tak oblihane, veľmi dôležitá je aj infraštruktúra, ktorá sa Ti nepáči na severe ???
Driver napísal:v piatok som sa vracal z levoče, a poviem Ti toľko aut oproti som nezažil ani v lete v chorvátsku .
no a niektori superodbornici tu na fore by ti vysvetlili ze tam staci polprofil
Vlados napísal:Driver napísal:v piatok som sa vracal z levoče, a poviem Ti toľko aut oproti som nezažil ani v lete v chorvátsku .
no a niektori superodbornici tu na fore by ti vysvetlili ze tam staci polprofil
Jednoduchá otázka. Bolo tam viac vozidiel ako 10 tis. jedným smerom alebo nie? Ak nie, nie je o čom. Máme desiatky km ciest 1+1 kde je intenzita vyššia a tie mali byť dávno rozšírené, no na ne nezostalo.
milan_KM napísal:Ale kde to je len čierna diera podobne ako železnice. Proste štátny podnik 20r vedený nominantami vlád, ktoré sa do histórie SK zapísali najvačšími zlodejinami.
Jediná organizácia, ktorá volá po koncepčnosti je HzP. Zatiaľ som si nevšimol, žeby to bolo o tom, že SSC, NDS či železnice majú pripravené komplexné štúdie a priority. A "len" im chýbajú peniaze. Takže o peniazoch to nie je. Keď bude koncepcia môžeme sa baviť o tom, čo sa skôr oplatí za investovanú sumu.
devil napísal:no a teraz vazne...od VT alias popradu po PO mame ledva 70 km plneho profilu cize bez braniska a bez JZO PO. v priemere bola cena tychto usekov 10 mil/km. keby bol poloprofil resp. 2+1 usetrili by sme tak 30 percent cize 3 mega na km. 70x3=210 milionov. keby to bolo uz od hybe tak dalsich asi 30 mil. a nieco este pri PO aj ked tunely chces mat v plnom profile. mozeme teraz riesit ze usetrit sa dalo aj 3,64 mega/km ale na podstate to nic nememi.
realne zase len ide o setrenie na vychode a usetrena suma samozrejme rozlozena v priebehu 10 rokov (stavba PP-PP 2005-15) je smiesnych 20+ mil. rocne...ktore vlastne nemozes presunut len tak lebo to boli kohezne fondy prioritne urcene pre CORE a nie na "ostatne cesty".
devil napísal:bez penazi to nepojde. dokonca HzP vo svojej analyze k projektu lipniky-ubla na strane 11 pise:
Preložky ciest sú z veľkej časti spoločensky nenávratné napriek relatívne nízkym investičným nákladom (priemer pod 6 mil. eur/km), návratnejšie by mohli byť pri zvýšení maximálnej povolenej rýchlosti na 100 alebo 110 km/h.
to ze su nenavratne je ich uhol pohladu. prelozka jednej dediny usetri mozno zanedbatelne 2 minuty a bezpecnost sa tazko kvantifikuje. ked ide o 10-20 km to uz je trochu ine. ...ale spat k nakladom nech stoji km hoci len 3-4 mega tak na 100 km preloziek treba 350 milionov navyse rozlozene na max. 2 roky aj to je vela lebo jednoduchsie sa daju postavit aj za rok. a 100 km preloziek je este malo. len I/64 NR - hradiste co ma nahradit R8 ma mozno 50 km a na NR-KN treba 20-30 km preloziek.
ceny na dvojnasobok...zeleznice sa niekam posunu a ludia sa presunu na autobusy...a do aut
Yoggy52 napísal:Dendik ano odisiel som a som momentalne v Bratislave, to ale neznamena, ze sa neplanujem vratit, popripadne vratit tak na 50% A vlastne si aj sam indentifikoval problem, cize...
Ja by som este dodal pacho, ze strasne vela ludi v oblastiach s vysokou nezamestnanostou vlastnia velke zahrady (ci uz pri dome alebo mimo), ktore by sa dali vyuzit na pestovanie ovocia, zeleniny alebo byliniek... ale to by aj niekto nieco musel chciet zacat robit...
lenze cena poloprofilu nie je polovicna oproti plnemu takze to takto nefunguje. riesenie je kombinacia plneho profilu a riesenie bodovych zavad.Buď postavíme v polovici krajiny plnoprofilové cesty alebo v celej polprofilové.
devil napísal: podla mna na liptove a okoli zijete z toho ze za humnami mate tatry. ... lebo tatry. ... vacsina turistov chce ATRAKCIU a nie chalupu niekde na pahorku. ved predsa nemozes porovnavat atraktivitu tatier
Driver napísal:no a niektori superodbornici tu na fore by ti vysvetlili ze tam staci polprofil
devil napísal:rychlost je uspora casu do toho sa pretavuje intenzita....hromadna doprava je zrieknutie sa urcitej casti komfortu. treba na stanicu nacas a zo stanice, zastavi aj tam kde nepotrebujem...kompenzacia ze musi byt ovela lacnejsia ako ist autom.
robotizacia tu uz je a nie sme v prdeli. aj robot je stroj. cele kysuce funguju na velkom investorovi, oproti tomu by na juhu stacilo zopar fabrik s 500-1000 ludmi a bolo by.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.