Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 30. Dec 2019 19:45

je mozne ze ani pri 2+1 by nikdy nebola dialnica. kapacita poloprofilu do 20k, suvisla 2+1 aj viac. zase ta viera ze intenzity stupaju do nekonecna na dejednotke.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 30. Dec 2019 19:53

No a tuna si mi nepriamo nahral na smeč, keď sú tatry tak oblihane, veľmi dôležitá je aj infraštruktúra, ktorá sa Ti nepáči na severe ???
nenahral, pozri kto su navstevnici tatier. najma cesi....a sme pri D49 ktora zas kvoli tatram nebudu stavat. poliaci...oni idu z opacnej strany no a domaci...oni pridu aj bez dialnice, resp. po R1 a cez donovaly. a zabudol som madarov....naozaj treba aspon tie obchvaty na R3 lebo ked prekrocia hranice z tych ich dialnic budu len krutit hlavou...kto komu nahral na smec...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 30. Dec 2019 20:09

Je to možné. Kde by intenzity neboli nebolo by o čom. Cestná sieť nie je len o diaľniciach. Zbytočne nalievame miliardy kde ich netreba a zanedbávame ostatné cesty.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 30. Dec 2019 20:14

Driver napísal:
v piatok som sa vracal z levoče, a poviem Ti toľko aut oproti som nezažil ani v lete :D v chorvátsku .

no a niektori superodbornici tu na fore by ti vysvetlili ze tam staci polprofil :lol:

Jednoduchá otázka. Bolo tam viac vozidiel ako 10 tis. jedným smerom alebo nie? Ak nie, nie je o čom. Máme desiatky km ciest 1+1 kde je intenzita vyššia a tie mali byť dávno rozšírené, no na ne nezostalo.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 30. Dec 2019 20:22

Ono nie je problém, žeby na ne nezostalo. Problém je absolútne nekompetentný manažment NDS a hlavne SSC naprieč 30 rokov samostatného Slovenska. Nevidíme nič len krátkozraké rýchloplátanie, výstavbu hurá systémom bez koncepcie a absolútne žiadnu prípravu riešenia celých cestných ťahov. A ak sa stavia tak len vďaka tomu, že sa nejaký úsek dostal v príprave náhodou dosť ďaleko.

Pernamentne sa tu vykrikuje ako sa stavia raz na juhu, raz na severe. Ale všetci ignorujú fakt, že sa stavia stále len to čo je pripravené a priority neexitujú.
Teda tento rok sme videli prvú skutočnú prioritu ministerstva a to Soroška. Avšak tiež, okatá, nezvládnutá a nekvalitná politická objednávka bez posúdenia opodstatnenia.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 30. Dec 2019 20:39

Žiaľ SSC je už takmer 20 rokov podvýživená. Boli roky keď nemala ani na zimnú údržbu. Teraz je to kúsok lepšie, ale žiadna sláva. Až bude mať ročne garantovaných pomedzme 200 mil. tak za 5-7 rokov vie byť pripravená dosahovať prvé koncepčné výsledky. Inak je to len o lepení.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 30. Dec 2019 21:06

Ale kde to je len čierna diera podobne ako železnice. Proste štátny podnik 20r vedený nominantami vlád, ktoré sa do histórie SK zapísali najvačšími zlodejinami.

Jediná organizácia, ktorá volá po koncepčnosti je HzP. Zatiaľ som si nevšimol, žeby to bolo o tom, že SSC, NDS či železnice majú pripravené komplexné štúdie a priority. A "len" im chýbajú peniaze. Takže o peniazoch to nie je. Keď bude koncepcia môžeme sa baviť o tom, čo sa skôr oplatí za investovanú sumu.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 30. Dec 2019 21:28

no a teraz vazne...od VT alias popradu po PO mame ledva 70 km plneho profilu cize bez braniska a bez JZO PO. v priemere bola cena tychto usekov 10 mil/km. keby bol poloprofil resp. 2+1 usetrili by sme tak 30 percent cize 3 mega na km. 70x3=210 milionov. keby to bolo uz od hybe tak dalsich asi 30 mil. a nieco este pri PO aj ked tunely chces mat v plnom profile. mozeme teraz riesit ze usetrit sa dalo aj 3,64 mega/km ale na podstate to nic nememi.

realne zase len ide o setrenie na vychode a usetrena suma samozrejme rozlozena v priebehu 10 rokov (stavba PP-PP 2005-15) je smiesnych 20+ mil. rocne...ktore vlastne nemozes presunut len tak lebo to boli kohezne fondy prioritne urcene pre CORE a nie na "ostatne cesty".
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 30. Dec 2019 21:36

Vlados napísal:
Driver napísal:
v piatok som sa vracal z levoče, a poviem Ti toľko aut oproti som nezažil ani v lete :D v chorvátsku .

no a niektori superodbornici tu na fore by ti vysvetlili ze tam staci polprofil :lol:

Jednoduchá otázka. Bolo tam viac vozidiel ako 10 tis. jedným smerom alebo nie? Ak nie, nie je o čom. Máme desiatky km ciest 1+1 kde je intenzita vyššia a tie mali byť dávno rozšírené, no na ne nezostalo.


bohu žiaľ , nestihol som porátať. :D
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 30. Dec 2019 21:39

milan_KM napísal:Ale kde to je len čierna diera podobne ako železnice. Proste štátny podnik 20r vedený nominantami vlád, ktoré sa do histórie SK zapísali najvačšími zlodejinami.

Jediná organizácia, ktorá volá po koncepčnosti je HzP. Zatiaľ som si nevšimol, žeby to bolo o tom, že SSC, NDS či železnice majú pripravené komplexné štúdie a priority. A "len" im chýbajú peniaze. Takže o peniazoch to nie je. Keď bude koncepcia môžeme sa baviť o tom, čo sa skôr oplatí za investovanú sumu.

Tak to sa veľmi mýliš, že čierna diera. Ak len skromná údržba a nevyhnutné opravy stoja 40 mil. a dostaneš 35-40-45-50 mil. tak ukáž nejaký viditeľný rozvoj. Ani štúdie nie sú peniaze. Ak si dal na štúdie tak by si nemal ani na jeden obchvať každé 2-3 roky.
Podobne sú na tom železnice. Mnohé trate sú 40+ rokov bez primeranej údržby, každým rokom sa znižujú max. prejazdové rýchlosti... detto vozne rýchlejšie chátrajú oproti ako by si cestujúci želali rozvoj. Zrušme bezplatné cestovanie a ceny na dvojnásobok a možno sa železnice niekam kúsok posunú. No 30-40-50 rokov nikto nebude čakať na pokrok. Socialismus všetko pokazil.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 30. Dec 2019 21:46

bez penazi to nepojde. dokonca HzP vo svojej analyze k projektu lipniky-ubla na strane 11 pise:
Preložky ciest sú z veľkej časti spoločensky nenávratné napriek relatívne nízkym investičným nákladom (priemer pod 6 mil. eur/km), návratnejšie by mohli byť pri zvýšení maximálnej povolenej rýchlosti na 100 alebo 110 km/h.
to ze su nenavratne je ich uhol pohladu. prelozka jednej dediny usetri mozno zanedbatelne 2 minuty a bezpecnost sa tazko kvantifikuje. ked ide o 10-20 km to uz je trochu ine. ...ale spat k nakladom nech stoji km hoci len 3-4 mega tak na 100 km preloziek treba 350 milionov navyse rozlozene na max. 2 roky aj to je vela lebo jednoduchsie sa daju postavit aj za rok. a 100 km preloziek je este malo. len I/64 NR - hradiste co ma nahradit R8 ma mozno 50 km a na NR-KN treba 20-30 km preloziek.

ceny na dvojnasobok...zeleznice sa niekam posunu a ludia sa presunu na autobusy...a do aut
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 30. Dec 2019 21:52

devil napísal:no a teraz vazne...od VT alias popradu po PO mame ledva 70 km plneho profilu cize bez braniska a bez JZO PO. v priemere bola cena tychto usekov 10 mil/km. keby bol poloprofil resp. 2+1 usetrili by sme tak 30 percent cize 3 mega na km. 70x3=210 milionov. keby to bolo uz od hybe tak dalsich asi 30 mil. a nieco este pri PO aj ked tunely chces mat v plnom profile. mozeme teraz riesit ze usetrit sa dalo aj 3,64 mega/km ale na podstate to nic nememi.

realne zase len ide o setrenie na vychode a usetrena suma samozrejme rozlozena v priebehu 10 rokov (stavba PP-PP 2005-15) je smiesnych 20+ mil. rocne...ktore vlastne nemozes presunut len tak lebo to boli kohezne fondy prioritne urcene pre CORE a nie na "ostatne cesty".

Ak zoberiem tie ceny čo si napísal, aby sme sa niekde pohli, tak za 240 mil. by sme na juhu postavili 48 km polprofilu v cene 5mil./km. Nakoľko ich tam nemôžeme použiť, tak by sme ich použili na dostavbu D18 (píšem schválne D18 nakoľko existujúca I/18 bola postavená ako polprofil D18) a dnes by sme mali celý ťah na Kysuciach hotový a mohli sa sústrediť na R2/R3/R4/R6.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 30. Dec 2019 21:58

devil napísal:bez penazi to nepojde. dokonca HzP vo svojej analyze k projektu lipniky-ubla na strane 11 pise:
Preložky ciest sú z veľkej časti spoločensky nenávratné napriek relatívne nízkym investičným nákladom (priemer pod 6 mil. eur/km), návratnejšie by mohli byť pri zvýšení maximálnej povolenej rýchlosti na 100 alebo 110 km/h.
to ze su nenavratne je ich uhol pohladu. prelozka jednej dediny usetri mozno zanedbatelne 2 minuty a bezpecnost sa tazko kvantifikuje. ked ide o 10-20 km to uz je trochu ine. ...ale spat k nakladom nech stoji km hoci len 3-4 mega tak na 100 km preloziek treba 350 milionov navyse rozlozene na max. 2 roky aj to je vela lebo jednoduchsie sa daju postavit aj za rok. a 100 km preloziek je este malo. len I/64 NR - hradiste co ma nahradit R8 ma mozno 50 km a na NR-KN treba 20-30 km preloziek.

ceny na dvojnasobok...zeleznice sa niekam posunu a ludia sa presunu na autobusy...a do aut

Netrdím, že majú ideálnu metodiku. Rýchlosť nemá ovplyvňovať výpočet návratnosti.
Ak by sme ročne postavili 50km preložiek tak za posledných 20 rokov by sme ich postavili 1000km. Bolo by to málo? Ľudia by ich nebrali? Minimálne v každej doline by stáli po 2 preložky.

Jazda vlakom nikde nie je lacná... Ak chceme ísť len po cene, tak potom musíme použiť koncept Jančuru. Staré ale pritom slušné vozne použiť a nalákať masy do vlakov. V cene detského lístku by bola hračka ako v McDonalde a deti by si presadili ísť vlakom.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 30. Dec 2019 23:11

ceny mas na strane 134...pouzili by sme ich na kysuciach, postavili by sme za to jeden usek alebo teda 2, no to je skutocna vyhra a zasadne by to zmenilo pomery na Sk. hiphiphura.

za tych tvojich 240 mega podla cien uvadzanych v HzP postavis tak 50 km preloziek ale za 10 rokov :lol: ibazeby si sa vyhol mostom cez rieky ako obchvat sale a staval by si vylucne v ultralahkom terene. :lol:

za meciara sa mala rozostavat E58 a najlepsie sa mala zaradit do CORE namiesto nasej drahej E50 po rozpade federacie. za prve eurofondy 2004-6 mala byt R1 komplet spolu s usekom TN-ladce.

2007-13 a 14-20 bolo k dispozicii asi 4,5 mld. fondov so zakladnou spolucastou statu ta moze byt vyssia. z toho za 1,5 mld sa dala postavit vacsina R2 so soroskou a tornalou a batkou v poloprofile a uplne bez tornala-roznava alebo jablonov nad t.-moldava prip. aj ozdany-zacharovce. pri terajsich cenach a odhadoch by to bolo viac ale vystavba by prebiehala od cca 2007 tak pocitam ze do 1,5 mld by sa nejak zmestilo. podstatne je ze R1 mala cca. do roku 2005-6 stat.

za zvysnych 3 mld. eur sa dalo postavit 300 km plneho profilu v cene 10 mil./km. dokoncenie povazia asi 70 km a 100 km hybe-presov. dubna skala-turany 16 km. branisko a povazska pridavaju na cene tak nam ostava menej ako 1 mld. co stale staci na ruzomberok a s odretymi usami aj na zilinu za normalnu cenu. v pripade SO Zilina by sa nieco usetrilo co mohlo ist na rozsirenie I/11. aby som nezabudol 26,5 zredukovat na 24,5.samozrejme by sa muselo trochu prisposobit aj delenie fondov s tym ze E75 by ostalo v CORE najlepsie ale bez skaliteho. R3 a R4 by financoval stat to tak aj je....a rovnako vsetky tie investicie do jedniciek ako obchvat trnavy, galanty atd. atd. to by naozaj bola nutnost vyclenit navyse do 100 mega rocne pre ssc.

rychlost je uspora casu do toho sa pretavuje intenzita....hromadna doprava je zrieknutie sa urcitej casti komfortu. treba na stanicu nacas a zo stanice, zastavi aj tam kde nepotrebujem...kompenzacia ze musi byt ovela lacnejsia ako ist autom.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Dendik » 31. Dec 2019 11:03

Yoggy52 napísal:Dendik ano odisiel som a som momentalne v Bratislave, to ale neznamena, ze sa neplanujem vratit, popripadne vratit tak na 50% :wink: A vlastne si aj sam indentifikoval problem, cize...

Ja by som este dodal pacho, ze strasne vela ludi v oblastiach s vysokou nezamestnanostou vlastnia velke zahrady (ci uz pri dome alebo mimo), ktore by sa dali vyuzit na pestovanie ovocia, zeleniny alebo byliniek... ale to by aj niekto nieco musel chciet zacat robit...


Tak sa nenavazaj a nikoho z vyplakavania neobvinuj, ani z volenia Fica, ani z necinnosti... Ja som tu ostal napriek tomuze by som v Blave za to iste co robim tu dostal 3x viac. Neje vsetko o prachoch.. Ty si odisiel,
ale mas len kecy. To ze ma Slovensko najhorsie regionalne disparity
neni o lenivosti a pasivite ale o tom ze za poslednych 30 rokov islo objektivne viac prachov na zapad. A apropo, aj na zapade uz ludia nechcu robit za minimalky tak nekecaj ze je toto problem Prešova howg
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 31. Dec 2019 11:38

Regionálne disparity su pozitívna vec.. aj keď je moderné hovoriť opak
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 31. Dec 2019 12:02

Dôkazom sú lacné dovolenky v Španielku, Turecku, Egypte, Čiernej Hore, krajinách ázie...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 31. Dec 2019 13:11

Buď postavíme v polovici krajiny plnoprofilové cesty alebo v celej polprofilové.
lenze cena poloprofilu nie je polovicna oproti plnemu takze to takto nefunguje. riesenie je kombinacia plneho profilu a riesenie bodovych zavad.

v kazdom kraji by mala byt plnoprofilova D/RC tak aby velka vacsina obyvatelov (nie 51%) mala na nu pristup mozno do pol hodiny.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 31. Dec 2019 13:51

devil napísal: podla mna na liptove a okoli zijete z toho ze za humnami mate tatry. ... lebo tatry. ... vacsina turistov chce ATRAKCIU a nie chalupu niekde na pahorku. ved predsa nemozes porovnavat atraktivitu tatier


Vysoke Tary su prevsetkym v PO kraji, teda na vychodnom Slovensku. Podla mna druha najvacsia slovenska "horska" atrakcia je Slovensky raj v Kosickom kraji, opat vychodne Slovensko. Slovensky kras, opat vychodne Slovensko, a v com su Kysuce lepsie, co sa tyka prirodnych atrakcii oproti krasu? Ale na Kysuciach aj bez dialnice sa ludia snazili ponuknut sluzby turistom, kym v krase som mal opakovane problem so slusnymi sluzbami. Hned za hranicou na madarskej strane to funguje uplne inak, ale urcite zato mozu Kysuce alebo Bratislava.

Driver napísal:no a niektori superodbornici tu na fore by ti vysvetlili ze tam staci polprofil


D/RC 2x2 sa nestavia pre spicky v 5 dnoch v roku, to by bola trochu mala efektivita.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pa3ck » 31. Dec 2019 14:45

devil napísal:rychlost je uspora casu do toho sa pretavuje intenzita....hromadna doprava je zrieknutie sa urcitej casti komfortu. treba na stanicu nacas a zo stanice, zastavi aj tam kde nepotrebujem...kompenzacia ze musi byt ovela lacnejsia ako ist autom.

Ešte je do tejto kalkulácie potrebné započítať spoločenskú zodpovednosť - enviromentálne vplyvy hromadnej a individuálnej dopravy. Potom vychádza, že verejná doprava nemusí byť lacnejšia, aby bola pre ľudí výhodnejšia.
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 31. Dec 2019 16:32

ludi najlepsie motivujes cez penazenky. bohuzial spolocenska zodpovednost v eastbloku este nie je na dostatocnej urovni.

LM ma cast tatier. vybral si si narodne parky...OK niekomu sa moze pacit NAPANT alebo PIENAP. tatry su ale najakraktivnejsie a su cele na severe. dalsi zoznam je tu, vacsina z nich na severe, okresy MT, DK, RK, LM, PP, LE su pri narodnych parkoch SN je KE kraj ale to zrovna nie je juh. max. BB, BR a potom RA a RV. ked ides severnou trasou tak vidis NP jeden za druhym, ked ides juznou juznou tak vidis len kras a este tak napant nad bystricou.

OK, mozes vytykat sluzby v RV. sam mam negativnu skusenost...tak ako aj na liptove, turci aj donovaloch. na kysuciach som nemal tu cest.

ale ze niekde v rimavskej sobote maju zit z turizmu a medzi 5 narodnymi parkmi od MT po LE treba priemysel tak to je vtipne.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_n% ... _Slovensku
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 31. Dec 2019 19:22

kde je zaruka, ze ked pojde cez juh dialnica, ze tam bude aj priemysel? Napr automobilka (kedze na SR su, tak som zvolil tento priemysel),, preco je KIA v Ziline, VW v BA, PSA v TT, JLR v NR (aj ked mal byt v KE).. ja si myslim, ze velke parky budu vznikat tam, kde je velka moznost pracujucej sily,, myslim region, kde byva vela ludi.. skor bude R2 sluzit len na presun ludi, mozno na investora na vychode,, ale medzi dajme tomu ZV a KE velky investor nepride..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 31. Dec 2019 19:37

Nehovoriac o tom, že je totálne scestne stále modliť za veľkého investora. Dobre príde. Dostane sa do problémov.. potom čo? Už teraz je SK ekonomika totálne nezdravá vďaka odovzdanosti automobilovému priemyslu. Sebemenší záchvev a sme v prdeli, robotizácia a sme v prdeli. Ľudia sú totálne zmagorení, 20r populistických nezmyslov čo tu tlačí Ficko a spol.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 01. Jan 2020 15:29

robotizacia tu uz je a nie sme v prdeli. aj robot je stroj. cele kysuce funguju na velkom investorovi, oproti tomu by na juhu stacilo zopar fabrik s 500-1000 ludmi a bolo by.

spocital som ako budu dostupne do cca pol hodiny kraje pokial sa dokoncia rozostavane dialnice a to cez okresy kadial prechadza, okresy ktore su uplne nablizku (npr. BS ci KM alebo DK) prip. 1/2 ci 1/3 okresov prilis velkych/roztahanych (RS, TV....). neexistenica tur-hub a zvolen zapad-vychod sa nepovazuje za prekazku.
- ZA kraj cca 70 % obyv. BY, ZA, MT, RK, LM, DK a to aj bez CA ak nebude vyriesena radola.
- BB kraj cca 70 % obyv. ZC, ZH, BS, ZV, BB, DT, LC, PT, 1/2 KA, 1/2 BR, 1/3 RS, za predpokladu kri-myt
- PO kraj cca 55 % oby. PP, KK, LE, PO, SB
- KE kraj cca 65 % obyv. KE, KS, SN, 1/2 GL, 1/3 TV

70 percent zodpoveda TN a NR kraju. btw. zatial najviac na presun sluzi skor severna D1.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 01. Jan 2020 17:42

robotizacia tu uz je a nie sme v prdeli. aj robot je stroj. cele kysuce funguju na velkom investorovi, oproti tomu by na juhu stacilo zopar fabrik s 500-1000 ludmi a bolo by.


A máš pocit, že fungovanie Kysúc je v poriadku? Ja ten pocit nemám a ani stovky zamestnancov Schaeffleru, ktorý dostali alebo dostanú v najbližšom období vyhadzov, kvôli nedostatku zákaziek.

Zatiaľ nemám pocit, že máme u nás plne autonómne fabriky s pár zamestnancami. To je budúcnosť (30r max) , ktorej sa nevyhneme, a potom, pri našom zaostalom školstve, kde umiestnime tie státisíce ľudí čo pracovali vďaka "veľkým investorom = obrovskej fabrike". Iný príklad US Steel. Veľký investor na východe a prepúšťa tisícky ľudí. Ale šak v poriadku hlavne, že máme veľkého investora.

Toto je choré socialistické uvažovanie, ľudia sú len čísla, hrubá pracovná sila. Ale toto fungovalo po vojne, nie teraz v informačnej a znalostnej spoločnosti.

Na tomto krásne vidno ako krátkozrako uvažuješ. Ale povedz, pracoval by si za pásom 12ky s perspektívnym vyhadzovom každých pár rokov (pokled objednávok). Alebo by si bral maximálne ústretový prístup štátu k tvojmu nápadu na malú lokálnu firmu. Som zvedavý.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.