Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 28. Feb 2020 09:54

Určite si vyštval iných moderátorov a preto dosahuje toto fórum takú nízku úroveň.
toto je presne tvoj styl komunikacie. urcite poloprofily su lepsie - bez dokazov bez linkov. osobne nazory prezentovane ako fakty. toto ja povazujem niekedy za horsie ako tvrdsie vyjadrenia v navale zlosti kvoli nespravodlivosti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 28. Feb 2020 10:05

Máš niečo proti vlastnému názoru? Máš, lebo ti nesedí do karát.
Prečo napr. obchvat Krupiny má byť polprofil, veď plný profil je akože výhodnejšií?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 28. Feb 2020 19:16

maj si nazor aky chces len to neprezentuj ako fakt. uz som vela krat opakoval, tyka sa to poloprofilov a tunelov, ich cien a vykonnosti. mozeme ti tu pocitat udaje linkovat, uvavat zdroje. utecies ked nevies oponovat a za tyzden to vytiahnes znova. stale a dookola tie iste sprostosti o vyhodnosti dlhych poloprofilov o ich bezpecnosti. o koridoroch kde si riesil moskvu a podobne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 28. Feb 2020 20:28

Jasné staviame plné profily pre 5-7 tisícové intenzity. To je fakt efektívna investícia a na druhej strane sa rozpadávajú mosty, podložia ciest, žel. zvršky, lámu koľajnice a výhybky a vozíme sa v zúfalých vozňoch.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 28. Feb 2020 20:39

dalsia hlupost. stavajme cesty smrti aby sme usetrili par supov. radsej rovno zrusit investiciu na 30 - 40 ci 60 mil/km. a hned sa uvolnia stovky milionov. to pomoze cestam a nie tych par supov usetrenych na rovine.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 28. Feb 2020 20:52

Neviem prečo to silou mocou nazývaš cestou smrti. Usporiadanie 2+1 nie je cestou smrti. Tie sú 1+1 a tých máme na Slovensku tisíce km. Prečo ich neriešiš?
Aj tam hľadajme lacnejšie riešenia. Každé ušetrené euro môže niekde pomôcť, no my radi delíme na to z čoho mám ja prospech a na to čo mi je ukradnuté.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 28. Feb 2020 21:11

2+1 je fajn akurat na stupani. cize namiesto 12,5 alebo 15,5 preco nie rovno 17,5 kde uz mame plnohodnotne 2 pruhy v kazdom smere a netreba riesit dlzku 2+1 resp. 1+2. oproti 24,5 uspora a oproti 26,5 este vacsia uspora.

ale kedze sa taketo sa u nas nerobia tak poloprofil je 11,5 co su cesty smrti. vhodne max. ako obchvaty.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 28. Feb 2020 21:25

Pre intenzity 5-7 tisíc je 2+1 ideálne riešenie a keď po 30 rokoch stúpnu na 20t tak sa pri rekonštrukcii prerobia na 24,5. Ak by sa 20t dosiahlo skôr tak sa druhý polprofil postaví skôr. 12,5 je lacnejšie ako 24,5 a za ušetrené sa môže stavať inde, napr. pri Dobrej Nive.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 28. Feb 2020 21:49

nie je idealne, z tej strany kde je 1 pruh je stale problem kvoli plnej ciare. mna nezaujima ci je 5 tisic aut ked sa nechcem vliect 50 kou za pomalym autom alebo nakladiakom. potom radsej normalnu prehladnu 9,5 a treti pruh hore kopcom.

dialnice pre menej aut mimochodom stavaju okolite krajiny. a zvladaju to financne. mozno niekde zmakcia normy, cielom je aby do jednotlivych krajov viedli 4 pruhove cesty, nemusia byt vsade dialnice a kraj neznamena do kazdej doliny. ak by niekto chcel namietat ze vsak aj u nas vedu nezabudajme ze tie kraje su niekedy ovela mensie ako tie nase.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 14. Mar 2020 22:46

"Vážení občania, na strategický park Nitra ste prispeli sumou cca 120 eur. Vaša štvorčlenná rodina 480 eur."

"Terénne úpravy za 230 miliónov
Najprv „Príprava strategického parku Nitra“. V decembri 2015 podpísaná za 123 miliónov, o rok neskôr dodatkom navýšená na 135 miliónov eur. Dodávateľ: Strabag pozemné a inžinierske staviteľstvo. Nasledovala zákazka „Hrubé terénne úpravy pre strategický priemyselný park Nitra“. Podpísaná s rovnakým dodávateľom za takmer 96 miliónov eur, neskôr navýšená na 112 miliónov eur. "

"Cesty v parku za takmer 200 miliónov"

"Zhrnuté a podčiarknuté. Len na tri najväčšie zákazky na prípravu strategického parku Nitra minula vláda spolu 433 miliónov eur. Spolu s menšími zákazkami vyše 500 miliónov eur. Ak sa vláda mieni tváriť, že nič z uvedených zákaziek ešte investičná pomoc nebola a 125 mil. € prispeje priamo Jaguaru na jeho ďalšie investície, na účet daňových poplatníkov vláda minie možno až cca 650 miliónov eur. "

http://www.ineko.sk/clanky/pridraho-kupena-automobilka-na-zlom-mieste

V skutocnosti este viac:

Priprava cestnej infrastruktury - strategicky park Nitra
veduci zdruzenia Doprastav a.s./STRABAG s.r.o
zmluvna cena bez DPH: 185 894 318.50 Eur
zmluvna cena po uzatvoreni dodatku c.2 bez DPH: 223 073 192.20 Eur
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Dendik » 18. Mar 2020 21:01

cííí... si teraz objavil teplu vodu? :lol:
preto teraz treba šetriť a stavat polovičaté riešenia v hladových dolinách, že? :D
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Moderátor devil

Odoslaťod cPalo » 21. Mar 2020 13:22

Chlapci
nikto vám tu nebude robiť len tak móda a čítať na seba urážky (nik rozumný)

v prvom rade prestaňte osočovať ľudí za názor (aj s posmešnými narážkami)
to čo sa tu deje je dlhodobý vývoj a neschopnosť ľudí prijať iný názor a hlavne, pravda nie je iba na jednej strane
D3
- lokálne intenzity (= na lokálne kolóny nie je primárne diaľnica)
- tranzit je "možno" na úrovni R2
- za tie peniaze sa dá všeličo aj s Kysucami
- stále platí, že je to dôležitá diaľnica
R2
- relatívne netreba plnohodnotnú R (stačí polprofil s MÚK a občas by som prijal 3tí pruh na predbiehanie "traktorov" (moja predstava je cca každý 10km dať napr. 1km tretieho pruhu v oboch smeroch))
- intenzity z pred 15rokov sú podobné ako na severe (to znamená, že D1 prispela k vyšším intenzitám a aj prebrala X ľudí z juhu)
- keby bola postavená plnohodnotná + D1 po MI, aj ľudia z napr. HE, VT by šli juhom
- momentálne stačí pár úsekov vyriešiť
D1
- treba celú až po MI
- otázka je či už "tento rok"

* dúfam, že sa opäť "nezacyklime" pri nejakých detailoch (platí, že je to môj názor, ale dovolím si tvrdiť, že je dosť objektívne niekde uprostred)

takže diskutujme čo si myslíme že je lepšie z "nášho pohľadu" a hoc je to aj všeobecný názor, automatický neznamená, že je jediný pravdivý (zem bola plochá napr.)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Moderátor devil

Odoslaťod devil » 21. Mar 2020 13:48

velmi dobre pises, triezvy umierneny nazor. podla toho co tu citame par oponentov ma problem uznat tie lokalne intenzity na D3 aj tych par usekov R2 a ako sme videli minule aj jeden jediny uplne lacny usek pred MI.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Moderátor devil

Odoslaťod IceFox » 21. Mar 2020 16:39

Veľmi rozumne napísané. Aj ja som časom prehodnotil fakt, že intenzity nie sú z ďaleka všetko - možno takto treba diskutovať - aby bol oponent schopný zmeniť názor.
a bez urážok a emotívnych výlevov.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Moderátor devil

Odoslaťod Vlados » 21. Mar 2020 19:00

cPalo napísal:R2
- relatívne netreba plnohodnotnú R (stačí polprofil s MÚK a občas by som prijal 3tí pruh na predbiehanie "traktorov" (moja predstava je cca každý 10km dať napr. 1km tretieho pruhu v oboch smeroch))

devil napísal:velmi dobre pises, triezvy umierneny nazor. podla toho co tu citame par oponentov ma problem uznat tie lokalne intenzity na D3 aj tych par usekov R2 a ako sme videli minule aj jeden jediny uplne lacny usek pred MI.

Sa divím, že devil akceptoval polprofil. Beriem to tak, že týmto akceptoval aj môj názor. Ďakujem :)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Moderátor devil

Odoslaťod devil » 21. Mar 2020 19:20

ja som akceptoval tak ako aj doteraz tych par usekov R2 a nie suvislu R2 bez ohladu na profil. a tazke useky D1/D3 az v buducnosti. :)
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Moderátor devil

Odoslaťod Vlados » 21. Mar 2020 19:23

Pre intenzity ktoré tam budú po otovrení, aj pre intenzity ktoré tam budú po čase keď stúpnu na 2-násobne, bude polprofil bohato postačovať. To sa bavíme minimálne o 15-25 rokoch. Netreba zabúdať, že popri polprofile RC zostane jednotka, ktorá bude prázdna ako dnes HP-LL.
Tam kde má byť D3 treba dobudovať druhý polprofil a D1 na Michaľovce by možno postačovala ako polprofil pokiaľ nebude psotavený tunel Dargov, ktorý nebude skôr ako v 2040.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Moderátor devil

Odoslaťod milan_KM » 21. Mar 2020 19:53

D3
- lokálne intenzity (= na lokálne kolóny nie je primárne diaľnica)
- tranzit je "možno" na úrovni R2
- za tie peniaze sa dá všeličo aj s Kysucami
- stále platí, že je to dôležitá diaľnica


Lokálne intenzity tu sú určite. Región s viac ako 100 000 obyvateľmi je závislý na jednej ceste, potom je jasné, že je tu lokálna doprava vysoká. Problém je, že intenzity dopravy dosahujú 15000+ na celej dĺžke (úsek Svrčinovec-CR je prihraničný to hádam netreba spomínať). Rovnako, čísla kamiónovej dopravy sú úplne inde voči R2 (vyše 3k na hranici a skoro 7k pri Žiline). Ilustračné foto: 37795
Prepáčte ale toto po trase R2 sme ešte nevideli..na I/11 pravidelne. A tu je jadro problému, obrovská intenzita nákladnej dopravy znižuje priepustnosť v kritických miestach, potom sa tvoria kolóny doprava stojí.

Takže z môjho pohľadu na vec. Prečo by sa mala inde stavať diaľnica, keď tam doprava nekolabuje, netvoria sa kolóny. Na Kysuciach sa funguje aj napriek tomu, prečo by inde nemohla počkať výstavba D aspoň kým sa nevyťaží súčasná cesta? Prečo na Kysuciach ľudia môžu stáť v kolónach a inde nemôžu ani len počkať kým tie kolony vôbec začnú vznikať?

Argument typu je to lacné treba to postaviť je hovadina. Uvediem príklad. Nemám peniaze a práčka mi melie z posledného, ale kúpim si novú mikrovlnku, lebo bola v akcii aj keď tej pôvodnej nič nechýba. Rovnako povestné vyrovnávanie regionálnych rozdielov. Aký je rozdiel v diaľnici a kvalitne zrekonštruovanej ceste 1. triedy s obchvatmi pre nízke intenzity?

Rovnako argumety typu čo ľudia volia to majú. To je tiež hovadina až dverami trieska. To by sme na Kysuciach už mali aj 3 diaľnice (bohužiaľ). Takže politické rozhodnutia tu prosím nepliesť, teraz sa pýtam čisto po odbornej stránke.

Rád by som dostal odpovede na tieto zásadné otázky. Bez nich sa budeme len točit v kruhu a tí jednoduchší budú rozširovať hlúposti o nenažraných neviem kom.
Zároveň PROSÍM moderátora aby príslušnú časť diskusie preniesol tam kam patrí.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Mar 2020 20:47

Prepáčte ale toto po trase R2 sme ešte nevideli..na I/11 pravidelne. A tu je jadro problému, obrovská intenzita nákladnej dopravy znižuje priepustnosť v kritických miestach, potom sa tvoria kolóny doprava stojí.
uplne konkretne 2 kriticke miesta z ktorych sa 1 riesi (pokrocile stadium vystavby) a 1 sa este len pripravuje. brodno-KM sa snad postavi (a ano bolo by dobre keby to nestalo 300-400mega). odbocky do dedin nie su kriticke miesta a teda na useku kysucky lieskovec-oscadnica neexistuje ziadny kriticky usek. detto turany-hubova.

Argument typu je to lacné treba to postaviť je hovadina. Uvediem príklad. Nemám peniaze a práčka mi melie z posledného, ale kúpim si novú mikrovlnku, lebo bola v akcii aj keď tej pôvodnej nič nechýba. Rovnako povestné vyrovnávanie regionálnych rozdielov. Aký je rozdiel v diaľnici a kvalitne zrekonštruovanej ceste 1. triedy s obchvatmi pre nízke intenzity?
medzi lacnym a lacnym je velky rozdiel. tam kde sa jazdi blizko mpr. sa treba akurat starat o cestu. tam kde sa jazdi 50-70 cez dediny sa uz bavime o vyznamnej uspore aj v pripade poloprofilu a v pripade plneho profilu este vyraznejsiu. to nie je len o lacnote.

konkretne medzi tornalou sa roznavou (27 km) kde sa bezne jazdi 80-90 by bola uspora pri poloprofile asi len 10-20%,plny profil tak do 30 percent co je dane zvysenim mpr. v pripade KE obchvatu (21 km) je to uz minimalne 40% bezne aj viac. v pripade D1 dargov-pozdisovce (18 km) podobne. tam aj takto pri minimalnej premavke sa asi 20 km usek ide 18 minut (lebo prikazana 50-ka) cize priemerka 65-70 km/h. cize mikrovlnka ide len poriadne nehreje. naco je komu taka mikrovlnka alias darmo je prazdna cesta ked je doradu 50-ka.

a teraz na temu poloprofil. na R2 bude plny profil po LC a okolo KE, ostatne max. poloprofil, takze treba prestat kopat do otvorenych dveri. v pripade vychodnej D1 v pripade lacneho useku treba vycislit rozdiel ale kedze ten usek je lacny aj rozdiel bude maly. poloprofil nestoji polovicu plneho. cez hzp to moze kludne prejst aj v plnom. pri par stoticic obyvatelov v okruhu 50+ km ma zmysel. a to nie su okresy s 50 obyv/km2. skor som zvedavy ako to dopadne na SO PO II.

a ze preco stavat prioritne prelozky tam kde ide cesta cez stred sidiel. lebo tam sa moce vela ludi a bezpecnost premavky a obyvatelov by mala byt v slusnom state priorita.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 21. Mar 2020 21:03

V princípe nie som takmer proti žiadnej D/R.

Takže z môjho pohľadu na vec. Prečo by sa mala inde stavať diaľnica, keď tam doprava nekolabuje, netvoria sa kolóny. Na Kysuciach sa funguje aj napriek tomu, prečo by inde nemohla počkať výstavba D aspoň kým sa nevyťaží súčasná cesta? Prečo na Kysuciach ľudia môžu stáť v kolónach a inde nemôžu ani len počkať kým tie kolony vôbec začnú vznikať?

Tu z môjho pohľadu je problém ako som spomínal:
Prevažuje lokálka a nie je isté, že sa lokálka presunie na D3 za peniaze (50€ ročne) a za minuté peniaze za D je to trošku risk

Argument typu je to lacné treba to postaviť je hovadina. Uvediem príklad. Nemám peniaze a práčka mi melie z posledného, ale kúpim si novú mikrovlnku, lebo bola v akcii aj keď tej pôvodnej nič nechýba. Rovnako povestné vyrovnávanie regionálnych rozdielov. Aký je rozdiel v diaľnici a kvalitne zrekonštruovanej ceste 1. triedy s obchvatmi pre nízke intenzity?

Vieš kúpiť práčku za 150€, ale kupuješ 1.500€ parnú práčku so sušičkou?
Vyrovnávanie rozdielov je uhol pohľadu:
-potencionálny príchod investorov
-D/R je o súvislom spojení väčších miest (dvoch naj na SK)
-aj za cenu, že 30km prejdem po púšti, ak zaplatím lacný peniaz (niekoľko násobne menej)

ale ako som písal, postavme všetko. Problém sú len peniaze a "Španielska cesta"
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Mar 2020 21:12

-D/R je o súvislom spojení väčších miest (dvoch naj na SK)
nielen 2 miest ale ich sirokeho okolia. toto ale o rok bude realita cez madarsko D1 aj R2 nebudu este dlho. treba len druhu cast KE obchvatu. a je uplne jedno ci cp ale sluzobne cesty pojdu cez madarsko alebo nepojdu. potencialny investor proste bude mat suvislu dialnicu. tak ako zeleznica prisla do KE prvykrat z juhu to bude aj pri dialnici.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 22. Mar 2020 10:24

uplne konkretne 2 kriticke miesta z ktorych sa 1 riesi (pokrocile stadium vystavby) a 1 sa este len pripravuje. brodno-KM sa snad postavi (a ano bolo by dobre keby to nestalo 300-400mega). odbocky do dedin nie su kriticke miesta a teda na useku kysucky lieskovec-oscadnica neexistuje ziadny kriticky usek. detto turany-hubova.


Máš pravdu. Lieskovec kritické miesto nebude nakoľko kolóna z Radole bude siahať až sem a bude celkom irelevantné či sa tu pridá nový semafor alebo nie. V prípade Tu-Hu by som taký "optimista" nebol, ale to ti vysvetlili iní diskutéri, pričom si ich odbil tým, že len tvoja predstava je správna a ich čísla sa samozrejme mýlia. Ehm...

konkretne medzi tornalou sa roznavou (27 km) kde sa bezne jazdi 80-90 by bola uspora pri poloprofile asi len 10-20%,plny profil tak do 30 percent co je dane zvysenim mpr. v pripade KE obchvatu (21 km) je to uz minimalne 40% bezne aj viac. v pripade D1 dargov-pozdisovce (18 km) podobne. tam aj takto pri minimalnej premavke sa asi 20 km usek ide 18 minut (lebo prikazana 50-ka) cize priemerka 65-70 km/h. cize mikrovlnka ide len poriadne nehreje. naco je komu taka mikrovlnka alias darmo je prazdna cesta ked je doradu 50-ka.


Okej teraz tento výpočet aplikuj na I/11. Po dostavaní obchvatu Čadce sa presunie kolóna z Čadce do Radole. Takže 45 min v Čadci + 30 min Radola. Vypočítaj, vyčísli a porovnaj lebo sa tomu stále vyhýbaš. Ešte prepočítaj trasu R2 na cestu I. triedy v starej trase s lokálnymi obchvatmi a MUK (priemerka 100-110), pozor nie polprofil R v uplne novej trase.

Prevažuje lokálka a nie je isté, že sa lokálka presunie na D3 za peniaze (50€ ročne) a za minuté peniaze za D je to trošku risk

Ale OA ktoré platia 50€ ročne za celú sieť diaľnicu nezaplatia, zato NA, ktorá platí mýto a je jej tu jeden z najvyšších počtov v SR má tú silu novú cestu zaplatiť. Lokálka aj keď je jej veľa nebude chcieť stáť v kolóne. Nechuť zaplatiť AŽ 50e ročne sa vyskytuje v BA pokiaľ viem. Jednoduchý trik je preprojektovať D3 Lieskovec-Oščadcnica tak aby využil celú I/11 a starú cestu preklasifikovať na II. triedu kam nemôže ťažká doprava. Podobné riešenie vidím aj na luxusnej východnej I/16 (okrem Sorošky). Škoda, že od zástancov južnej trasy nepočuť hlasy na využitie luxusnej C11,5, tak ako o tom volajú na Kysuciach. Ehm...

Vyrovnávanie rozdielov je uhol pohľadu:
-potencionálny príchod investorov
-D/R je o súvislom spojení väčších miest (dvoch naj na SK)
-aj za cenu, že 30km prejdem po púšti, ak zaplatím lacný peniaz (niekoľko násobne menej)


Stále som nedostal odpoveď prečo tento efekt pokrýva len D a nie kvalitná cesta I. triedy. Pre nízke intenzity to nemá na in-time dodávky nemá absolútne žiaden efekt.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 22. Mar 2020 12:33

Ale OA ktoré platia 50€ ročne za celú sieť diaľnicu nezaplatia, zato NA, ktorá platí mýto a je jej tu jeden z najvyšších počtov v SR má tú silu novú cestu zaplatiť. Lokálka aj keď je jej veľa nebude chcieť stáť v kolóne. Nechuť zaplatiť AŽ 50e ročne sa vyskytuje v BA pokiaľ viem. Jednoduchý trik je preprojektovať D3 Lieskovec-Oščadcnica tak aby využil celú I/11 a starú cestu preklasifikovať na II. triedu kam nemôže ťažká doprava. Podobné riešenie vidím aj na luxusnej východnej I/16 (okrem Sorošky). Škoda, že od zástancov južnej trasy nepočuť hlasy na využitie luxusnej C11,5, tak ako o tom volajú na Kysuciach. Ehm...

To nie je celkom pravda, takmer každý, kto má ísť po D/R len pár km, ide po ceste I.-III. triedy.
A hlavne písal som o riziku a vynaložených finančných prostriedkoch ktoré potencionálne nepomôžu až tak ako si myslíš. (pomôžu určite, ale koľko áut na 1M prefinancovaných to bude je ten risk)
Ja osobne v tomto štádiu rozostavaností nie som zástanca južnej trasy (D1 od D2 až po MI), ale osobne si myslím, že pár úsekov na južnej trase je tiež potrebné riešiť. (terajšie intenzity tomu nenasvedčujú - ale je to môj názor)
A hlavne čo sa tu spochybňuje je "podľa mňa fakt", že ak by sa postavil najprv lacnejší a jednoduchší juh (už by bol hotový) a na severe hlavne ťažšie úseky, tak aj do PO by šli po R2 a intenzity by boli niekde inde.

Stále som nedostal odpoveď prečo tento efekt pokrýva len D a nie kvalitná cesta I. triedy. Pre nízke intenzity to nemá na in-time dodávky nemá absolútne žiaden efekt.

-lebo platí, že máloktorý investor príde niekam, odkiaľ mu kamión cestuje +1hod k napojeniu na D/R
-lebo platí, že aj napriek diferenciám medzi S a J (dĺžka postavených diaľnic) stále využívajú juh aj autá KE + ďalej
-lebo inam už šli nehorázne peniaze

stále platí, že Kysuce sa musia riešiť ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 22. Mar 2020 13:15

To nie je celkom pravda, takmer každý, kto má ísť po D/R len pár km, ide po ceste I.-III. triedy.
A hlavne písal som o riziku a vynaložených finančných prostriedkoch ktoré potencionálne nepomôžu až tak ako si myslíš. (pomôžu určite, ale koľko áut na 1M prefinancovaných to bude je ten risk)
Ja osobne v tomto štádiu rozostavaností nie som zástanca južnej trasy (D1 od D2 až po MI), ale osobne si myslím, že pár úsekov na južnej trase je tiež potrebné riešiť. (terajšie intenzity tomu nenasvedčujú - ale je to môj názor)
A hlavne čo sa tu spochybňuje je "podľa mňa fakt", že ak by sa postavil najprv lacnejší a jednoduchší juh (už by bol hotový) a na severe hlavne ťažšie úseky, tak aj do PO by šli po R2 a intenzity by boli niekde inde.


To tvrdíš ty, ja tvrdím opak. Kto má na to aby sa vozil autom, tak si cení ušetrený čas viac ako 50€ ročne. Pravda samozrejme bude niekde medzi. To stále nemení nič na tom, že nechápem prečo sa takého argumenty používajú na D3 a v iných vláknach sa takáto diskusia nevedie. Aj keď by mala.

-lebo platí, že máloktorý investor príde niekam, odkiaľ mu kamión cestuje +1hod k napojeniu na D/R
-lebo platí, že aj napriek diferenciám medzi S a J (dĺžka postavených diaľnic) stále využívajú juh aj autá KE + ďalej
-lebo inam už šli nehorázne peniaze


Ale ako mu kamión bude cestovať hodinu + keď ten kamion pôjde rovnako plynule a rovnakou rýchlosťou po D aj po kvalitnej ceste 1. triedy? V takej Snine už mali predsa všetci skrachovať dávano potom. Takže stále som nedostal odpoveď prečo je D lepšia.

stále platí, že Kysuce sa musia riešiť

To je v poriadku a teší ma, že vidíš problém tiež. Avšak ja sa nesnažím obhajovať cez mŕtvoly, ale chcem sa dopátrať k vecným čílam a argumentom a HLAVNE ich tiež aplikovať na porovnávané úseky. Pretože som si všimol, že na lokálne garáže niektorých prispievateľov ich vlastné argumenty zrazu neplatia.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 4lien » 22. Mar 2020 14:18

V takej Snine už mali predsa všetci skrachovať dávano potom.

Tak skrachovat hned nemusia, ale na druhej strane ani nevidim ze by sa tam investori nejak hufne hrnuli.

Stále som nedostal odpoveď prečo tento efekt pokrýva len D a nie kvalitná cesta I. triedy. Pre nízke intenzity to nemá na in-time dodávky nemá absolútne žiaden efekt.

Teoreticky ano, ale realne ti investor nebude skumat ktora jednicka je dostacujuca a ktora uz nie. A aj keby to robil, stale je riziko ze sa situacia v priebehu niekolkych rokov zmeni a nikto neda garanciu ze v takom pripade stat adekvatne zasiahne. Takze investor ktory je na dobrej infrastrukture zavisly stale pojde radsej na istotu a bude sa viac obhliadat po lokalitach, kde uz je D/R alebo aspon velmi dobra vyhliadka ze v blizkej dobe bude. Tym nechcem povedat ze je to nutna alebo nedajboze jedina podmienka pre prichod investora, ale rozhodne zvysuje atraktivitu lokality.
4lien
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Založený: 13. Máj 2019 19:09
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 56 hostí.