Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 10. Dec 2019 14:31

Milos, áno, jedná sa o nadsázku. Za tie peniaze tam také výškové vedenie, aké tam je, nemá čo robiť. A za tých 17 miliónov/km tam mala stáť minimálne R24,5.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 10. Dec 2019 15:04

devilko, až do toho posledného odseku sa to dalo čítať, ale tak primitívnym spôsobom zhodiť sám seba a všetkých 7 odstavcov, čo si predtým napísal, to sa len tak nevidí. To dokážeš iba ty.

ma to svoje caro ked rumunsky ekspert hovori o primitivizme, v tom pripade aspon vies o com hovoris lebo inac ti podstata stale unika. bez rumunskych konstant to stale vychadza ze na sever islo aj ide viac. a omnoho, takze namiesto spochybnovania nespochybnitelneho sa treba zamysliet ako komplenzovat predovsetkym kosicky kraj.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 10. Dec 2019 15:28

devil napísal:ani ja ju nepovazujem aspon teda nie celu ND. parameter nechapem preco nestaci C22,5 pre kamiony...fakt mi unika akakolvek suvislost. a co sa tyka krizovatiek, tie dolezitejsie by boli MUK a tie menej dolezite by boli na zvazenie. vacsina aut je ale lokalka to si stale myslim a pre lokalku je lepsie mat viac krizovatiek. miestami by bola znizena rychlost to je pravda. ver ze sa stavaju 4pruhove cesty aj v 21. st. a su na nich urovnove krizovatky. u nas prakticky ziadne nestavali na rozdiel od ceska a polska v minulosti a od madarska v sucasnosti....nepoznam lepsie miesto na 4pruhovu cestu I. tr. ako brodno-oscadnica. prakticky vsade inde sa kvoli nizsim intenzitam staci namiesto RC postavit polopofil alebo prelozku s 2 pruhmi.

zaujimavbe je v NR ides riesit obsluznost uzemia kde na novu R1 presli mozno 2/3 aut (18k intenzita). myslis si ze 2/3 aut pri KM prejdu na D3 ??

Takze, rozlozime si to na ciastkove problemy, aby sme sa necyklili.
1. Preco kamionom nestaci C22,5. Kamionom to staci. Ale od orciteho pomeru tranzitnej a lokalnej dopravy je nevyhnutne, z hladiska bezpecnosti, oddelit lokalnu dopravu od tranzitnej. Pretoze suvisly prud aut vytvara vysoko nebezpecne situacie na takychto krizovatkach https://www.google.com/maps/@50.9424772 ... 384!8i8192.

2. Stvorprudove cesty prvej triedy sa stavaju aj v21. storoci. Ale kde? Na privadzaci do Slagotarianu, o ktorom snivate, ze by sa raz mohol povysit na D. Alebo v CR, kde ale prdpokladaju buduce povysenie na D. Suhlasim, ze za poslednych 30 rokov sa nespravili prakticky ziadne nove cesty, obchvaty a teraz nas do brutalne dobieha. Viem si predstavit cestu v kategorii C22,5 napr. na obchvate Senca, alebo Trnavy, alebo ako I/61 z BA do Senca. Proste vsade, kde je vyrazna lokalna doprava. Na kysuciach je velmi dobra cesta prvej triedy, ktora bez problemov preberie lokalnu dopravu, ale je potrebne oddelit tranzitnu.

3. Poslednej vete nerozumiem. Nitru som uvadzal ako priklad, ze ked je cesta v kategorii D, pristupuje sa k nej inac ako ked je cesta v kategorii C. Ja neriesim obsluznost uzemia. S tymto napadom prisli poslanci mesta Nitra. Iny priklad z rovnakej kategorie. Bolo postavenych niekolko ciest v kategorii polprofil D. Napr.I/11 ZA-CA, I/9 Chocholna-Mnichova Lehota, I/65 MT-Turcianske Teplice, I/18 pri Spiskom Podhradi, ale aj I/16 KE-Roznava a urcite sa najde po SK este vela podobnych ciest. Povedla tychto ciest sa vybudovali rozne prevadzky, co nebol problem, pokial je cesta v kategorii C a intenzita dopravy je rozumna. Ak stupne intenzita dopravy nad urcitu medzu, nie je mozne tuto cestu jednoducho rozsirit, lebo pozemky vedla sa medzicasom zastavali domami alebo prevadzkami. Typicky priklad je I/9 Chocholna-Mnichova Lehota, kde z dovodu prevadzok povedla bol n akresleny uplne novy stvorpruh. Pokial by ale tato cesta bola vedena od zaciatko ako D(R) tieto prevadzky by tam nevznikli a s rozsirenim by nebol problem. Napr. tento priemyselny park by musel vzniknut s inym pripojenim https://www.google.com/maps/@48.8489858 ... a=!3m1!1e3
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 10. Dec 2019 15:42

Tieto *** zvasty fakt "birujem". Celym Kosiciam s tisickami kamionov stacia na pristup 2- a 4-prudove jednotky (kedze teraz sa idu vsetky privadzace preklasifikovat spat na jednotku, a konstrukcne vsetky jednotkami aj vzdy boli), ale na Kysuciach C22,5 proste nestaci.
Ekvivalentny priklad je porovnanie zilinskeho 'MEGALETISKA" s kosickym. Aj ked zo Ziliny NIKTO NELIETA (OKREM SLOTU), Zilina ma meganapojenie letiska na D1, zatialco v Kosiciach treba 2x prejst cez Peres so semaformi, aby sa clovek na letisko dostal. To ale odbornikov z vUDu vobec netankuje.
A tretie si staci pripomenut, ze presne to iste sa deje aj na zeleznici, do ktorej sa na juhu neinvestuje proste nic https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=24565 . Pritom, ak by dnes bol aspon na akej takej slusnej urovni (elektrifikacia, par optimalizacii uplne zbytocnych zachadzok ako Lenartovce), tak juzna trasa by mohla byt aspon o 20km kratsia, a napr. moze byt ICckove spojenie PO-KE-BA, ktore priamo obsluzi 3 najvacsie mesta SK a sluzilo by presne na dialkove spojenie, pre co je zeleznica optimalna.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 10. Dec 2019 16:30

Jonathan, ale my ten podiel nepozname, aspon teda o neviem o tom. stale sem niekto napise ze na kysuciach je vela kamionov a nikto nepise kolko odkial a kam. suvisly prud aut vytvara nebezpecne situacie podla toho aky suvisly a na akej ceste. uprimne je mi jedno ci cesta na salgotarjan bude dialnica alebo nie. ma 4 pruhy a pri tych intenzitach predpokladam ze dialnicou dlho nebude ak vobec. intenzita 20.000 aut na ceste 1+1 je tak ci tak vela ale tych istych 20.000 na smerovo rozdelenej ceste 2+2 je vsetko mozne len nie suvisly prud. v KM treba MUK tak ci tak, nech aj 2 MUK a potom mozno v k. lieskovci. v krasne MUK uz je. MUK sa daju dobudovat aj postupne. inac je to len o komforte, je nebezpecne rozsirovat neprehladnu cestu a nechat na nej urovnove krizovatky, ale tie co si vymenoval su OK, podobne na salgotarjan bola sice uzka zato rovna a skoro cela mimo obci aj predtym. tak ju rozsirili. predstav si ze by tak neurobili a stale by cakali na dialnicu. to by bolo lepsie ?

k I/9..... pri vlckovciach sa rozrirovala I/51 na R1 a su tam min. tak stiesnene pomery ako na I/9. chces mi tvrdit ze tu sa nezmesti 2. pas ??
https://www.google.com/maps/@48.8483575 ... 312!8i6656
skor mi to pripada opat ako plan ze cim drahsie tym lepsie.

pozrel som si na mapke ten usek z polska, tam bola intenzita v 2015 asi 35.000 aut denne. na kysuciach medzi KM a oscadnicou to bolo asi 15.000 aut denne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 10. Dec 2019 19:46

devil napísal: intenzita 20.000 aut na ceste 1+1 je tak ci tak vela ale tych istych 20.000 na smerovo rozdelenej ceste 2+2 je vsetko mozne len nie suvisly prud.


Obohrana pesnicka. Pre 5 tisic v/24h treba RC a pre 20 tisic v/24h treba rozsirit cestu popod okna, cez mnozstvo urovnovych krizovatiek, cez priechody pre chodcov. V spicke je I/11 kapacitne pretazena, preto je niekde iba 15 tisic v/24h, lebo cez "uzke" miesta sa viac vozidiel nedostane. Dokonca pre 2715 v/24h v roku 2016 plny profil vychvaleny do neba, ale pre 15-20 tisic cestu popod okna.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 10. Dec 2019 21:09

Obohrana pesnicka. Staci jedno slovo: BMW!!! (ked uz ignorujem to, ze alternativa pre tych 15-20tis aut sa stavia - akurat stoji 60mil EUR/km, zatialco R4 bola za 5mil EUR/km; a ked dalej ignorujeme to, ze doteraz sa stavali na severe dialnice pre investorov, a teraz sa "maju" stavat podla intenzit; zatialco na juhu sa doteraz nestavali a podla "odbornikov" ich uz podla intenzit ani nie je treba).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 11. Dec 2019 09:03

Jano1 najskor konecne napis kde kde su prietahy obcami kde je to popod okami kde mas krizovatky kde potrebna MUK. a napis rozumny dovod ze preco nedotiahnut tie cesty postavene ako poloprofil D/RC na skutocnu D/RC.

Dokonca pre 2715 v/24h v roku 2016 plny profil vychvaleny do neba, ale pre 15-20 tisic cestu popod okna.
obycajna zilinsko-kysucka zavist, madari postavia plny profil az na hranicu aj ked je mizerna intenzita, pritom poliaci len poloprofil a cesi na D49 kaslu lebo maju cely Sk dialnicny system D1/D3 akurat tak na haku. a najlepsie je ze nas to stalo menej ako 100 mega.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 11. Dec 2019 09:20

Češi na D49 nekašlú len majú obrovské problémy s prípravou stavieb, ale to je všeobecne. Teraz každá stavba, čo získa príslušné povolenia ide hneď do výstavby... A I/11 je v budúcnosti vyhradená pre D68.. ale to je tebe zbytočné vysvetľovať.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 11. Dec 2019 10:14

devil napísal:Jonathan, ale my ten podiel nepozname, aspon teda o neviem o tom. stale sem niekto napise ze na kysuciach je vela kamionov a nikto nepise kolko odkial a kam. suvisly prud aut vytvara nebezpecne situacie podla toho aky suvisly a na akej ceste. uprimne je mi jedno ci cesta na salgotarjan bude dialnica alebo nie. ma 4 pruhy a pri tych intenzitach predpokladam ze dialnicou dlho nebude ak vobec. intenzita 20.000 aut na ceste 1+1 je tak ci tak vela ale tych istych 20.000 na smerovo rozdelenej ceste 2+2 je vsetko mozne len nie suvisly prud. v KM treba MUK tak ci tak, nech aj 2 MUK a potom mozno v k. lieskovci. v krasne MUK uz je. MUK sa daju dobudovat aj postupne. inac je to len o komforte, je nebezpecne rozsirovat neprehladnu cestu a nechat na nej urovnove krizovatky, ale tie co si vymenoval su OK, podobne na salgotarjan bola sice uzka zato rovna a skoro cela mimo obci aj predtym. tak ju rozsirili. predstav si ze by tak neurobili a stale by cakali na dialnicu. to by bolo lepsie ?

k I/9..... pri vlckovciach sa rozrirovala I/51 na R1 a su tam min. tak stiesnene pomery ako na I/9. chces mi tvrdit ze tu sa nezmesti 2. pas ??
https://www.google.com/maps/@48.8483575 ... 312!8i6656
skor mi to pripada opat ako plan ze cim drahsie tym lepsie.

pozrel som si na mapke ten usek z polska, tam bola intenzita v 2015 asi 35.000 aut denne. na kysuciach medzi KM a oscadnicou to bolo asi 15.000 aut denne.

Tak este raz. Samozrejme, ze podiel nepozname, ale da sa dost dobre odhadnut. Z posledneho zcitania ma prihranicny usek intenzitu 7972, co je medzi recou viac ako ma cela planovana R2 od Lucenca po Roznavu, z toho 3255 nakaldnych. Usek pred Zilinou ma intenzitu 21748, z toho 5126 nakladnych. Ked odpocitam 3/4 prihranicneho useku dostanem uroven lokalky cca 15000, z toho 2500 nakladnych. Samozrejme, ze cca 50% lokalky prejde na dialnicu.
Takze po dostavani D3 sa da predpokladat na starej ceste intenzita cca 5-10 tisic, na dialnici teda 10-15 tisic. K tomu treba este pripocitat rozne paralelne obchadzky, cez Turzovku, alebo Vranie. Plus narast intentizity od 2015 a mas intenzitu cca 30 tisic aut. Nikto na svete nebude projektovat cestu v kategorii C pre 30 tisic aut s vyhladom na rast intenzit. Aj ti poliaci tu cestu prerabaju, pretoze tam su samovrazedne situacie.

Ja nespochybnujem madarske rozhodnutie postavit cestu vyssej kategorie, aby bolo lepsie pripojenie mesta na dialnicnu siet. Tato trasa nema potencial na nejaky extremny narast tranzitnych intenzit, takze rozhodnutie postavit cestu v kategorii C22,5 je uplne v pohode. Ako som pisal inde, viem si predstavit vele miest na SK, kde by taketo cesty mali svoje opodstatnenie, ale urcite nie v trase D3. Slovensko by mohlo zacat aspon s obchvatmi ciest prvej a druhej triedy.

Ja som nikdy nenapisal, ze sa nieco neda pretoze viem "ze nikdy nehovor ze to nejde, lebo pride iny, ktory nevie ze to nejde a urobi to". Takze este raz. Samozrejme ta trasa sa da rozsirit a pridat tam druhy pruh. Ja som pisal, ze nakolko to nebola cesta D(R) vyrastli povedla nej rozne prevadzky, zavody odbocky do obci a pod, ktore by sa pri povysovani na kategoriu R(D) museli prerabat. Preto asi vznikaju taketo navrhy gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=12992.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 11. Dec 2019 11:39

50% lokalky moze prejst na dialnicu blizko ZA cize ZA-KM a dalej povezdme 2/3. to mame intenzitu na D3 okolo 10.000 + narast. 30.000 je uz narast vo vyhlade. mame poloprazdne dialnice s tym rozdielom ze tam sa stara cesta nedala len tak jednoducho rozsirit na dialnicu lebo nesplnala parametre.

kapacita kvalitnej cesty 1+1 je 15-20.000 aut denne, kapacita C22,5 je kludne 3nasobok. potom tych 30.000 aut vo vyhlade mi nepripada vela. donekonecna to rast nebude. velmi zalezi na krizovatkach, MUK v krasne existuje, dalsie 3-4 nech sa postavia. beznou sucastou stavieb su prelozky ciest. okolo povinej by sa postavila nova D3 a cesta cez povinu by sa ponechala lokalke a predlzila po dunajov.

Ja nespochybnujem madarske rozhodnutie postavit cestu vyssej kategorie, aby bolo lepsie pripojenie mesta na dialnicnu siet. Tato trasa nema potencial na nejaky extremny narast tranzitnych intenzit, takze rozhodnutie postavit cestu v kategorii C22,5 je uplne v pohode. Ako som pisal inde, viem si predstavit vele miest na SK, kde by taketo cesty mali svoje opodstatnenie, ale urcite nie v trase D3. Slovensko by mohlo zacat aspon s obchvatmi ciest prvej a druhej triedy.
to znie trosku povysenecky, ide o cestu 21 ktora ma mimo salgotarjanu intenzity 5-10, res. 10-15.000 aut. polska cesta kt. si nalinkoval je hlavny tah polska, trasa A1, s intenzitou 35.000. bolo by treba prestat sa tvarit ze D3 a severna D1 je zarovnako s polskou A1 a inymi....

Češi na D49 nekašlú len majú obrovské problémy s prípravou stavieb, ale to je všeobecne. Teraz každá stavba, čo získa príslušné povolenia ide hneď do výstavby... A I/11 je v budúcnosti vyhradená pre D68.. ale to je tebe zbytočné vysvetľovať.
aj my mame obrovske problemy, zrejme ani z lietadla nepoznas nasu legislativu co sa tyka EIA a stavebneho zakona.....cize D3 uz vcera bolo neskoro ale to ze na nu v polsku/cesku nenadvazuju plnoprofilove dialnice lebo to je otazka dalekej buducnosti je OK. velmi vtipne.... :lol: a D49 ku hranici nie je priorita ci sa ti to paci alebo nie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 11. Dec 2019 13:21

Cital som to tri krat, ale proste nerozumiem tvojim vypoctom.

devil napísal:beznou sucastou stavieb su prelozky ciest. okolo povinej by sa postavila nova D3 a cesta cez povinu by sa ponechala lokalke a predlzila po dunajov.

takze obchvat. noze nacrtni kade. https://www.google.com/maps/@49.313072, ... a=!3m1!1e3
jedine s dvomi mostami cez Kysucu a to uz sme na projekte D3. staci vytiahnut zo suflika. Predlzenie po Dunajov nemam problem.
Jediny problem je v tom, ze pokial spravis kategoriu C, tak napr. toto pripojenie z Ochodnice mozes vyriesit ako poliaci, kdezto, pokial to das v kategorii D(R) musis to riesit inac. Bud nasypom D alebo prestavanim a predlzenim mosta ponad D.
A pokial chces vsetky taketo krizovatky riesit s MUK, alebo aspon nadjazdmi, tak uz rovno sa nemusime hrat na Potemkina a nazvat veci pravym menom.

A o tomto sa tu stale bavime. Ked spravis upgrade sucastnej cesty na C22,5, budes tam mat v kratkom case 30t, tak odbocovanie do Ochodnice bude samovrazedna akcia.

devil napísal:to znie trosku povysenecky,

Skus to rozvinut, lebo zase nejako nerozumiem.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 11. Dec 2019 15:05

comu nerozumies ? na kysuciach mas 15k kusok 20k, na A1 35k. na 21-ke v madarsku 5-10-15k. kysucke intenzity na velkom TEN koridore su blizsie k tej 21-ke a nie A1-ke na ktoru sa odvolavas ale to len tak na margo

k tym parametrom to je podstatne...v terajsich planoch D3 su mosty cez rieku, medzi brodnom na KM hned 2. su tam aj MUK. ale netvarme sa ze kvoli tomu ma dialnica stat 30 mega/km. vyse 500 metrove mosty su aj na mytna-tomasovce a stoji to 10 mega/km. vo ZV stala MUK ponad cestu 2+2 asi 7,5 mega. jednoducha MUK a nie taka ako v PO. a urcite ich netreba 10.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 11. Dec 2019 16:08

DrX napísal: alternativa pre tych 15-20tis aut sa stavia - akurat stoji 60mil EUR/km


No daj kde sa stavia alternativa za 60 mil.E/km? Zvlast, ked sa bavime o devilovom tvrdeni, ze Brodno - KM sa ma rozsirit na C22,5, pre 5 tisic v/24h treba R2.

kapacita kvalitnej cesty 1+1 je 15-20.000 aut denne, kapacita C22,5 je kludne 3nasobok.


C22,5 s urovnovymi krizovatkami a kapacitou 60 tisic v/24h :lol: :lol: :lol:

Na D1 TT-BA uz pri intenzite 50 tisic boli velke problemy a padlo rozhodnutie rozsirit na 3+3 samozrejme bez urovnovych krizovatiek.

Ludia budu z dvorov vychadzat na 4 prudovku kde bude 90 km/h? :lol: :lol: :lol:

https://www.google.com/maps/@49.3126979,18.8028903,3a,75y,308.38h,73.73t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUqj8bv17VgFUSdp0pnM6-g!2e0!7i13312!8i6656

Tu postavis MUK a vetva pojde dookola okolo domu?
https://www.google.com/maps/@49.3119531,18.8020995,109m/data=!3m1!1e3

Primitiv bude tvrdit, ze tu zmesti 4 pruhy!
https://www.google.com/maps/@49.3133188,18.8034813,3a,75y,24.59h,80.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPpBj4xOKqR8H2gZZc8IBtQ!2e0!7i13312!8i6656

Jaj nie, zburame polovicu dediny a uz sa to tam vsetko zmesti.

Jano1 najskor konecne napis kde kde su prietahy obcami kde je to popod okami kde mas krizovatky kde potrebna MUK.


Uz som to napisal niekolkokrat a ked si to nie schopny zapamatat ani spatne vyhladat, tak to uz je ciste Tvoj osobny problem.

DrX napísal:zatialco na juhu sa doteraz nestavali


Jasne R1, ani 40 km R2 sa nepocita a je to uplne zadarmo.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 11. Dec 2019 16:27

No daj kde sa stavia alternativa za 60 mil.E/km? Zvlast, ked sa bavime o devilovom tvrdeni, ze Brodno - KM sa ma rozsirit na C22,5, pre 5 tisic v/24h treba R2.

len tak pre zaujimavost pre usek okolo batky si navrhol rekonstrukciu cesty ale na moj dotaz si neodpovedal -ako tradicne ked nevies- ze co s prietahom bakty a batky. a to nie su prietahy 300 metrov....to by si nechal tak. lebo podla pokrivenej logiky 1000 alebo 2000 kamionov cez stred dediny je nic ale 4000 na okraji dedin je vela. preco prave tolko nevieme. ibazeby preto ze sa ti to tak hodi.
dobre viem ze si nikdy nechcel priznat ze sa bavime jedine o povine (okrem nezmyslov ked si do temy zatahoval ine useky).k tym ostatnym nezmyslom len tolko ze este raz si precitaj com som napisal vyssie, mas tam vsetko, ziadna polovica dediny by sa neburala. kludne 2 mosty cez rieku a odklonit trasu. inac sa drzat I/11 a postavit tak 3 MUK....a teraz skuste hladat kde by sa nasla este nejaka samota ktora potrebuje mat napojenie na dialnicu :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 11. Dec 2019 23:16

DEVIL,, aj keby si akokolvek poriesil povinu, tak neporiesis KNM,, jednoducho tam nejde pustit celu lokalku,, to by nezvladla,, dalsi problem je rudina a rudinka,, a uplny problem Vranie,, mozes pred tym zatvarat oci akolen chces,, proste to nejde,,, jo a Krasno je tiez problem,, aj ked ty ho urcite nevidis...
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 12. Dec 2019 08:36

Všetko ide pokial sa postaví D s čo najväčsím využitím I/11 a bez toho kapitálneho nezmyslu prevedenia rozpadnutej IIIky opäť na jedničku a pustiť na ňu kamiony....
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 12. Dec 2019 09:58

devil napísal:s tymi intenzitami uz bolo povedane...som rad ze sa to tu takto preberalo. nakoniec nikto nevedel normalne vysvetlit ze preco pri malych rozdieloch v intenzitach boli tak velke disproporcie za meciara. keby sa stavalo pomerne, nebolo by PPP2, a teraz sa ciastocne komplenzuje R2 v BB kraji aj ked sa kvoli tomu nestavaju ine, vytazenejsie useky. a neplatime 4 mld. v cenach ked sa stavala pribina ale menej. bombasticke clanky na urovni "dzurinda zastavil dialnice" a dalsich nezmyslov. az na nejake chybajuce obchvaty na juznej R3 alebo presnejsie I/66 a pri batke ostava totalne zanedbany KE kraj.

opätovne žiadam ukáž mám intenzity z 1995. percentuálny rozdiel tam bol značný + doprava realizovaná po železnici bola severom násobne vyššia.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 12. Dec 2019 10:16

milan_KM napísal:Všetko ide pokial sa postaví D s čo najväčsím využitím I/11 a bez toho kapitálneho nezmyslu prevedenia rozpadnutej IIIky opäť na jedničku a pustiť na ňu kamiony....

Nerozumiem, preco by to bol "kapitalny nezmysel". Vsetky kamiony platia myto, ci uz na D, alebo C, preto je irelevantne, a absolutne nezmyselne, aby niekto stracal cas prejazdom mesta, ked ma pohodlnu D hned vedla.
Samozrejme, ze cesta by sa musela kompletne prestavat od podlozia az po chodniky. Takto to bolo spravene v Belusi a je tam teraz az 3000 aut, pricom na vedlajsej D je 25 tisic.
https://www.google.com/maps/@49.0594926 ... 312!8i6656
Navyse. V Krasne je most s obmedzenou nosnostou do 10t, cize ziadne kamiony tam nemozu uz teraz. https://www.google.com/maps/@49.3988819 ... 312!8i6656
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 12. Dec 2019 11:52

Kapitálny nezmysel je povoľovať prejazd NA cez obce a navyše po rozpadnutej ceste, pokiaľ postavím vedľa novú trasu kade tie kamiony maju íst v prvom rade. Takže z paralelky spraviť dvojku cestu bez NA a NA vykázať na diaľnicu, ktorá sa práve kvôli min stavia.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 12. Dec 2019 15:25

co z toho, co si napisal, nesplna moj navrh?
Jediny rozdiel je, ze ja ju chem mat ako jednicku, ty ako dvojku. Pointa je aby v tom zareze nad Krasnom nebolo treba sekat miesto na sest pruhov, ale iba na styri. To je extremna uspora.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 12. Dec 2019 15:34

trasa dialnice ma viest presne popri I/11 a maju tam byt 2 MUK tak neviem aky mate problem. tie MUK by sa postavili tak ci tak. dalsia MUK pri k. lieskovci. po ceste III. predsa kamiony nemozu iba ak tam maju ciel.
http://dialnice.szm.com/highways/img/Brodno-KNM_map.gif

opätovne žiadam ukáž mám intenzity z 1995. percentuálny rozdiel tam bol značný + doprava realizovaná po železnici bola severom násobne vyššia.

povedz na rovinu ze neveris tomu co som uviedol.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 12. Dec 2019 17:04

neuverím že nevyťahuješ len hodiace sa hrozienka
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 12. Dec 2019 17:11

opytaj sa Jano1.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 12. Dec 2019 17:18

takže neukážeš, lebo si tu celý čas len zavádzal... vraj nestranný moderátor :lol:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.