Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 19. Mar 2018 11:44

Konecne to aj na ministerstve povedali nahlas: "R1 sa podpísala pod pokles nezamestnanosti aj rast cestovného ruchu"
viewtopic.php?f=35&t=23293

Rovnako to bolo aj s D1 na severe. A rovnako to bude aj s R2 na juhovychode.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 19. Mar 2018 12:27

len tu spravu si treba rozmenit na drobne, je to skor predvolebne hlasanie

pritom je tam napisane, ze zdvihlo sa to v sali, galante , teda tam kde uz R1 davno bola. dokonca hlohovec tam zahrnuli, co teda nema s R1 nic

naopak v zvolene a BB to realne malo podla nich negativny efekt..

a otom hovoril aja povodna sprava, ze vystavba R a D sa precenuje ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 19. Mar 2018 13:24

Aquila, vplyv dostupnosti infrastruktury sa prejavuje s oneskorenim rokov, mozno aj desatrocia ci desatroci. Preto presne ako hovoris, ze R1 znizila nezamestnanost v okoli Nitry, Trnavy, Galanty kde uz bola dlhsie.
Rovnako ako vplyv R1 na ekonomiku v okoli Zvolena, Banskej Bystrice pocitime realne niekedy 10 rokov od dostavania Pribiny.
Rovnako ako prioritne postavenie najpotrebnejsej, najkratsej a najlacnejsej spojnice vychod - zapad - R7 + R2 sme mohli v Presove, Kosiciach a na vychod od nich pocitovat uz nejake to desatrocie....
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 19. Mar 2018 14:30

Je to tam napísané jasne:

Naopak, v okresoch Zvolen a Banská Bystrica bol efekt na nezamestnanosť minimálny, či dokonca opačný. „To môže súvisieť aj s tým, že ide o aglomeráciu, kde sa vytvára dostatok pracovných miest pre vlastné obyvateľstvo aj bez existencie súvislej rýchlostnej cesty

V Galante, Seredi, Šali bola nízka nezamestnanosť už dávno pred 10 rokmi a celkovo aj podpriemerná oproti zbytku SR, podobný efekt ako prípad BB-ZV.

prioritne postavenie najpotrebnejsej, najkratsej a najlacnejsej spojnice vychod - zapad - R7 + R2 sme mohli v Presove, Kosiciach a na vychod od nich pocitovat uz nejake to desatrocie
určite nie najpotrebnejšej a pre pár tisícové intenzity ani najlacnejšej a to či je najkratšia je nepodstatné, možno tak pre pendlujúcich cp-čkarov. Takže sú to len mokré sny a predstavy vydávané za skutočnosť ale pravdu vy vidieť ani počuť a ani čítať nechcete.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 19. Mar 2018 15:33

ked najkratsia je nepodstatne tak co je podstatne ake kriteria sa maju uplatnovat ? nebodaj intenzita dopravy a nic ine ?

GA a SA su tam spomenute okrajovo. mimochodom zrovna v SA bol vyrazny pokles z 8 na 3 cela nieco percenta. inac LV z 12 na 5, KA zo 14 na 7, BS z 13 na 8, ZC z 15 na 8. ZH z 11 na necelych 6. este aj DT z 12 na 7 a BR z 11 na 6. to su okresy blizko R1. to su cisla co boli na zaciatku tisicrocia nepredstavitelne. teraz je to realita a klesa to dalej. dalsi impulz bude R2 na novohrad a uz sa priblizi aj k RS. pre porovnanie vacsie resp. "povodne" okresy na sarisi a zempline HE z 9 a pol na asi 8 a pol, VT zo 14 a pol na 13 a pol, BJ z 13 na 12, MI z 15 na 11, RV z 20 na 16, TV z 18 na 13. tak mi uz niekto vysvetlite preco to nie je vsetko pod 10% v casoch ekonomickeho rastu.

a otom hovoril aja povodna sprava, ze vystavba R a D sa precenuje ..


nic sa neprecenuje. cesta casovo priblizi stred a vychod k zapadu. na zapade ma vacsina okresov dobru polohu preto aj mensie okresy bez dialnic maju slusne cisla.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 19. Mar 2018 16:08

fh napísal:V Galante, Seredi, Šali bola nízka nezamestnanosť už dávno pred 10 rokmi a celkovo aj podpriemerná oproti zbytku SR, podobný efekt ako prípad BB-ZV.


Bez D1 a R1 by v Nitre nebol Jaguar, v Galante Samsung a v Trnave Peugeot Citroen, a desiatky subdodavatelov, bodka.
Cely region be nemal ekonomicky boom, ale by prezival.

fh napísal:určite nie najpotrebnejšej a pre pár tisícové intenzity ani najlacnejšej a to či je najkratšia je nepodstatné, možno tak pre pendlujúcich cp-čkarov. Takže sú to len mokré sny a predstavy vydávané za skutočnosť ale pravdu vy vidieť ani počuť a ani čítať nechcete.


Preferovanie D1 ako hlavnej spojnice na Sk je od zaciatku sialenstvo, nemajuce nic so zdravym rozumom.
Spojnica Juhovychod - Severozapad mala byt absolutnou prioritou Slovenska od zaciatku.
Cesta zhruba v trase R7 a R2 Bratislava Kosice o dlzke okolo 350km mala byt a mohla byt postavena do roku 2010. Dnes mohla lokalita okolo Presova a Kosic zazivat podobny boom ako pri GA, NR.
Akekolvek debaty o intenzitach v Ziline, Nitre je len nepodstatne mlatenie prazdnej slamy. Existuje jediny argument ktory prevalcuje vsetky ostatne: Na vychodnom Slovensku od ciary Presov - Kosice vychodne zije tretina obyvatelstva Slovenska, vyse miliona ludi. Ti mali mat prioritne spojenie s hlavnym mestom a zapadom.
Dnes v roku 2018 po takmer 30 rokoch budovania kapitalizmu trva cesta autom z Michaloviec, alebo Humenneho do Bratislavy 5 a pol. hodiny. To je 370km vzdusnou ciarou. Priemerna rychlost 67km/h...
Neschopnost spojit vychod so zapadom stala vychodne slovensko uplny kolaps priemyslu a nemoznost rastu noveho. Priemyslu tam bolo viac ako na povazi, staci pohladat co a kde bolo VSZ, ZVL ZTS, Chemko, Krizik a pod.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 19. Mar 2018 17:25

PK napísal:Aquila, vplyv dostupnosti infrastruktury sa prejavuje s oneskorenim rokov, mozno aj desatrocia ci desatroci. Preto presne ako hovoris, ze R1 znizila nezamestnanost v okoli Nitry, Trnavy, Galanty kde uz bola dlhsie.
Rovnako ako vplyv R1 na ekonomiku v okoli Zvolena, Banskej Bystrice pocitime realne niekedy 10 rokov od dostavania Pribiny.
Rovnako ako prioritne postavenie najpotrebnejsej, najkratsej a najlacnejsej spojnice vychod - zapad - R7 + R2 sme mohli v Presove, Kosiciach a na vychod od nich pocitovat uz nejake to desatrocie....


uz to bolo X krat povedane, a ja to hovorim furt, schvaleny "novy projekt dialnic" v 2001 bol asi najhorsi pocin v historii slovenska a este vacsi je, ze sa toho aj skoro 20 rokov potom drzia, pricom je to blbost.

tak ako R1, tak by zostihlenie D1, ako aj samotnej R2, R3 a podobne a vo velkej miere nahradenie kvalitnymi jednickami MUK, alebo co I len vyradovacimi pruhmi malo daleko vacsi prinos pre rozvoj regionov.

treba si uvedomit, ze napriklad za zlomok nezmyselnych useky D3 by sa povodna I/18 dala tak upgradnut ze by to stacilo.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod StVO » 19. Mar 2018 18:10

K tým dnešným mediálnym kecom asi toľko:

Väčšina politikov nemá ani šajn, ako znížiť nezamestnanosť. A tí, ktorí šajn náhodou majú, zase nemajú odvahu to urobiť.

Takže všetci pekne krásne tárajú rozprávky o tom, ako pomôžu D a R a ľudia im to žiaľ žerú aj s navijakom.

Do úplnej dokonalosti túto absurditu doviedol JUDr. Robert F., toho času premiér v demisii, ktorý v prečíslovaní II/531 a II/532 na cesty I. triedy uvidel potenciál zníženia nezamestnanosti v Revúcej a nechal vládu patrične zaúkolovať orgány verejnej správy (lebo asi nemajú nič lepšie na robote).
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod StVO » 19. Mar 2018 18:11

aquila napísal:uz to bolo X krat povedane, a ja to hovorim furt, schvaleny "novy projekt dialnic" v 2001 bol asi najhorsi pocin v historii slovenska a este vacsi je, ze sa toho aj skoro 20 rokov potom drzia, pricom je to blbost.

Kde sa toto dá podpísať?
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 19. Mar 2018 19:14

Na jednej strane sa tu nadava na nekoncepnost, neexistenciu dlhodobeho planu a caste zmeny priorit, na druhej strane sa tu odbornik na vsetko ide podpisat, ze najhorsi pocin bolo vytvorenie dlhodobeho planu, nemenenie priorit a koncepnost :-). Tak ktore je to? :-)

Podla mna bol dobry koncept delenie penazi 60:40 (sever:juh), a to od prvej Dzurindovej vlady. A je mi jedno, ake cislovanie dialnic a RC sa pouziva. Ak by sa toto dodrzalo, dnes uz by dialnica KE-ZV-BA davno bola a neboli by sme krajinou s najvacsimi (alebo druhymi najvacsimi) regionalnymi rozdielmi v EU.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 19. Mar 2018 20:30

aquila napísal:
uz to bolo X krat povedane, a ja to hovorim furt, schvaleny "novy projekt dialnic" v 2001 bol asi najhorsi pocin v historii slovenska a este vacsi je, ze sa toho aj skoro 20 rokov potom drzia, pricom je to blbost.

tak ako R1, tak by zostihlenie D1, ako aj samotnej R2, R3 a podobne a vo velkej miere nahradenie kvalitnymi jednickami MUK, alebo co I len vyradovacimi pruhmi malo daleko vacsi prinos pre rozvoj regionov.

treba si uvedomit, ze napriklad za zlomok nezmyselnych useky D3 by sa povodna I/18 dala tak upgradnut ze by to stacilo.


D1 nenahradíš úpravou I/18... a polovičné profily za Popradom by bola katastrofa. Som rád, že D1 pri Levoči a Chminianskej sa dokončila trochu neskôr, ako plánoval Dzurinda, ale v plnom profile
D3 mala byť nahradená R5 v parametroch pohronskej R1, tu by sa ušetrilo kopec peňazí
R2 mala začínať až pri ZV a medzi TN a ZH by sme teraz možno mali viac km lepšej cesty
na trase R3 by nebolo viac km
R4 a R6 má zmysel
R7 netreba až po LC, ale tak či onak by sa tento región ignoroval
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 19. Mar 2018 20:36

S navrhovanými tragickými parametrami sa môže D3 premenovať na R5 aj teraz. D3 má názov diaľnica len preto ,lebo to patrí do Paneurópského dopravného koridoru.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 19. Mar 2018 20:46

Doteraz som nedostal ani jeden nákres toho "pohronského trasovania D3" aj keď tu o ňom každý básni už x rokov. Prosím pekne znova pánov pc projektantov aby ho tu postli. Potom sa môžeme baviť a výhodách/nevýhodách.. ale v príslušnom vlákne. Ďakujem
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 19. Mar 2018 21:13

Je to jednoduché, I/11 sa rozšíri na 2+2, spoplatní diaľničnou nálepkou a paralelná cesta 3.triedy sa preklasifikuje na I/11. Kde nie je ani paralelná cesta 3.triedy, spraví sa výnimka :D Drsné riešenie, ale BB vďaka tomu mala súvislú diaľnicu do BA v rovnakom čase, ako ZA
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 19. Mar 2018 21:25

Dalsie klucove slovo tu je Oscadnica. Ked trucuje nejake ine mestecko/dedina (Sliac, Povazska Bystrica), tak sa jednoducho stavba na desatrocia odsuva. V ***i sa jednoducho nakresli este drahsi variant cez Svrcinovec a "idzeme!" - rovno od Slotu do Malikovej garaze.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 19. Mar 2018 21:38

No to je dobrá leč na súčasný stav nerealizovateľná alternatíva :-D. Teda až na tu ultimatnu blbosť s paralelnou jedničkou. Avšak faktom ostáva, že všade vo svete sa necháva nespoplatnená paralelná cesta pre regionálnu dopravu.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 20. Mar 2018 11:57

Že rozšíriť I/11 na 2+2. Tak dobre som sa dlho nezasmial. Takže drahá diaľnica D3 kde sa využije veľa častí súčasnej I/11 je fuj ale rozšírenie I/11 je mňam (navheje to ultrablbosť - na niektorých úsekoch nie je miesto na 2+2 a aj keby - muselo by sa robiť strašne veľa preložiek) A spoplatnená jednička - k tomu normálne nemám slov. (Ako v Česku - každá cesta 2+2 je dčka alebo cesta pre motorové vozidlá).
Ale čo čakať od človeka ,ktorého mantrou sú slová R1+R2 a že D1 je zbytočná
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod StVO » 20. Mar 2018 12:23

DrX napísal:Na jednej strane sa tu nadava na nekoncepnost, neexistenciu dlhodobeho planu a caste zmeny priorit, na druhej strane sa tu odbornik na vsetko ide podpisat, ze najhorsi pocin bolo vytvorenie dlhodobeho planu, nemenenie priorit a koncepnost :-). Tak ktore je to? :-)

Prosím Ťa, kde v tom "novom projekte diaľnic" vidíš niečo ako koncepčnosť? Veď sú to len náhodne nakreslené a ešte náhodnejšie očíslované čiary na mape. Na základe čoho napríklad niekto rozhodol, že do Bystrice bude stáť rýchlostná cesta, zatiaľ čo do Skalitého akožebože diaľnica? Prečo sú vlastne tie čiary práve v tých trasách, kde sú? A prečo niektoré R zostali v "alternatívnych" trasách a ani po skoro dvoch desaťročiach nie je jasné, ktorá z nich je teda tá pravá? Kde v tom projekte je ľubovoľné kritérium, podľa ktorého bol stvorený? Nikde.

A kde tam možno vidieť niečo ako dlhodobý plán, mi tiež nie je jasné - pod dlhodobým plánom si predstavujem to, čo majú v Nemecku: jasne určené trasy, pre každý úsek určené naliehavosti výstavby (priority) na základe vopred jasne určených merateľných kritérií, pričom naliehavosti sa v čase zmenia len v prípade, ak sa zmenia externé hodnoty vstupujúce do tých kritérií. Ďalej, jasne napísaná etapovitosť výstavby (ak je potrebná), jasne určené návrhové triedy a šírkové usporiadanie vrátane potrieb ich zmien, realistické časové vymedzenie výstavby atď. Vidíš niečo z tohto aspoň z rýchlika v tom "novom projekte?" Nie, nič také tam nie je. Je to len narýchlo zbuchnutá zlátanina bez akejkoľvek logiky, ktorá vznikla za len minimálnej asistencie šedých buniek.

Navyše, síce sa tejto zlátaniny fešáci oficiálne držia jak zlatokopka sponzora, ale keď sa im to hodí, kľudne si do nej podľa potreby nastrelia, čo sa im zapáči, opäť bez akéhokoľvek objektívneho zdôvodnenia (viď R7, R8, R9, predĺženie R1). V konečnom dôsledku sa nestavia to, čo je potrebné, ale to, čo je pripravené, nech je to sebeväčšia hlúposť (v tomto parametri vedie najmä D3, kde sa zásadne stavajú nepotrebné a nestavajú potrebné úseky). O tom, že ktokoľvek, kto býva v blízkosti ktorejkoľvek z čiar nakreslených v "novom projekte" (prečo sa to vlastne volá projekt?), sa hlasno dožaduje výstavby bez ohľadu na to, či je potrebná, škoda rozprávať. Zaujímavé je, že nikto z Brezna či Senice sa diaľnice nedožaduje.

Ešte jednu úžasnú vlastnosť má tento "projekt": pomaly 20 rokov sú zmrazené akékoľvek nutné opravy či upgrady ciest I. triedy nachádzajúcich sa v zakreslených koridoroch, lebo veď "bude tam diaľnica (rýchlostná cesta)." Až keď je niečo až v havarijnom stave, tak sa to konečne rieši (viď napr. turčiansky tankodrom).
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 20. Mar 2018 12:33

i15 napísal:D1 nenahradíš úpravou I/18... a polovičné profily za Popradom by bola katastrofa. Som rád, že D1 pri Levoči a Chminianskej sa dokončila trochu neskôr, ako plánoval Dzurinda, ale v plnom profile
D3 mala byť nahradená R5 v parametroch pohronskej R1, tu by sa ušetrilo kopec peňazí
R2 mala začínať až pri ZV a medzi TN a ZH by sme teraz možno mali viac km lepšej cesty
na trase R3 by nebolo viac km
R4 a R6 má zmysel
R7 netreba až po LC, ale tak či onak by sa tento región ignoroval


1) ja som nehovoril o zruseni D1, ale zostihleni, bol vypracovany velmi detailny popis, kde bolo rozpisane aj presne ktore stavebne casti sa maju pospajat, kde sa ma optimalizovat, bez toho aby sa velmi znizila kvalita. bohuzial to vyuzili len pri pretlacovani udolneho variantu, kde zrazu nevadili tie sialene stupania

2) R2 hlavne mala byt od ZV zmenena na R1, ta ma parametre myslim ze v poriadku, horsie je tunel s menom pR1bina .. keby 140 mio kazdy rok davali do ciest na trase R1 resp R1/R2, tak uz su poriesene vsetky bodove zavady na R2

3) R3 by sa mala minimlane od PL hranice urobit len ako mimourvnova jednicka

4) R4 ma OK aj parametre, a aj cenu doteraz, ale tam sa dalo tiez inak riesit presov

5) R6, na styl R3

6) R7 ma aspon nizsku cenu. co stale chyba je prepojenei NZ a DS a to aj jednickou
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 20. Mar 2018 13:33

Toto je moja predstava kompletnej nadradenej infrastruktury na Slovensku.
StVO, staci ti tam popridavat priority jednotlivych usekov a mas plan na 50 rokov.
Ak bude toto hotove mozeme sa zacat hrat na ekologiu.
gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=39076&sk=t&sd=d&st=0
Z tohoto obrazku je napriklad pekne vidno, ze naozajstnym najvacsim dopravnym uzlom na Slovensku je bezkonkurencne Zvolen, so siedmimi smermi, nasledovany Bratislavou a Presovom so siestimi smermi, az potom je Trencin a Zilina s piatimi smermi.
Ako najkratsia a cesta s najvacsim pokrytim uzemia je jednoznacne BA - ZV - PO - HE. Ale z dovodu jednoduchosti a ceny mala byt postavena ako prva BA - NZ - KE - MI
Ako D mala byt postavena BA - ZV - PO - HE, ako hlavna os dopravy na Sk. Ostatne ako R volitelne ako D.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 20. Mar 2018 14:06

Takže drahá diaľnica D3 kde sa využije veľa častí súčasnej I/11 je fuj ale rozšírenie I/11 je mňam (navheje to ultrablbosť - na niektorých úsekoch nie je miesto na 2+2 a aj keby - muselo by sa robiť strašne veľa preložiek) A spoplatnená jednička - k tomu normálne nemám slov. (Ako v Česku - každá cesta 2+2 je dčka alebo cesta pre motorové vozidlá).


ako moze byt D3 draha ked sa vyuzije "vela casti" sucasnej I/11. to sa predsa vylucuje uz len preto lebo I/11 ma pozadovanu sirku 11,5 m. mne je skor divne upravovat cestu 7,5 pri batke ktora ma realne 6 metrov a je to cesta z macacich hlav pokryta asfaltom na 9,5 metrov tym ze bude rovnako klukata. uhol pohladu.

Doteraz som nedostal ani jeden nákres toho "pohronského trasovania D3" aj keď tu o ňom každý básni už x rokov. Prosím pekne znova pánov pc projektantov aby ho tu postli. Potom sa môžeme baviť a výhodách/nevýhodách.. ale v príslušnom vlákne. Ďakujem


lebo ludia z fora bezne nie su projektanti. ale npr. na rudno - zarnovica okolo voznice sa vyuzila aj pohronska cesta I/65. cize paralelna ostala len subezna cest III. tr. podobne su na tom dalsie casti. a to I/65 sa nedala porovnat s I/11.

Prosím Ťa, kde v tom "novom projekte diaľnic" vidíš niečo ako koncepčnosť? Veď sú to len náhodne nakreslené a ešte náhodnejšie očíslované čiary na mape. Na základe čoho napríklad niekto rozhodol, že do Bystrice bude stáť rýchlostná cesta, zatiaľ čo do Skalitého akožebože diaľnica? Prečo sú vlastne tie čiary práve v tých trasách, kde sú? A prečo niektoré R zostali v "alternatívnych" trasách a ani po skoro dvoch desaťročiach nie je jasné, ktorá z nich je teda tá pravá? Kde v tom projekte je ľubovoľné kritérium, podľa ktorého bol stvorený? Nikde.


StVO, koncepcnost je to ze neustale od 90´s sa opakuje priorita D1 a potom D3 s tym ze na tento level casom "povysili" R1 (bez BB-RK). a este to niektorym neuveritelne vadi. ze sa tam dopisali R7, R8 BB-RK je sice polutovaniahodne ale je to prakticky bez vplyvu pretoze z tohto sa nerealizuje nic resp. teraz mala casti pri BA. ale da sa tym slusne odvadzat pozornost z prvotnej priciny a to je megalomania D1 a D3. a ked to niekto spomenie tak okamzite nabehne zilinsko-kysucka uderka o udajnych zlych parametroch D3 a cize vlastne tunelova D26,5 je standart aj pre 10.000 aut denne. potom o com sa bavime ?

a k tym dalsim asi tolko ze:

na R2 sa realizovali prakticky len prelozky BN, ZH, tornala, ozdany a vlastne aj zvolen-krivan. nic z toho si neviem predstavit ako rekonstrukciu. prvy usek navyse bude obchvat KE a ciastocne mytna-tomasovce. navyse stale mame zavady ako soroska, batka a batka. takze co sa malo robit inac :?:

na R3 sa urobili len prelozky v parametroch husekovej drahy 11,5 m. stale som napocital som min. 10 miest a obci kde cesta ide stredom dedin. hadam si nemyslis ze z tych 3 preloziek R11,5 by si vyriesil ostatne v parametroch C11,5 :?: navyse min. z madarskej strany to bude M2 co pokial viem bude RC.

na R4 sa urobil kusok pri KE co bola tusim historicky najlacnejsia R dokonca uz ako 24,5. madarskej strany to bude RC, potom mame S19 co tiez raz bude RC. my mame zatial obchvat SK a stale "skvosty" typu stiavnik. tak neviem ci si prestavujes nejaku C9,5 co kopiruje kazdy pahorok v nadvaznosti na polske a madarske RC.

tie blaboly o utlmeni preloziek kvoli RC si nechaj, mame kopu ciest kde sa neplanuje RC a prelozky napriek tomu nepribudaju. ale ak zato moze obchvat tornale, svidnika alebo oravskeho podzamku a nie vyplieskanie miliard na plnoprofilovu suvislu D26,5 pre "brutalne" intenzity 10-15.000 aut denne ci skalite a brodno tak pardon.....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 13. Apr 2018 00:13

PK napísal:Toto je moja predstava kompletnej nadradenej infrastruktury na Slovensku.
StVO, staci ti tam popridavat priority jednotlivych usekov a mas plan na 50 rokov.
Ak bude toto hotove mozeme sa zacat hrat na ekologiu.
gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=39076&sk=t&sd=d&st=0
Z tohoto obrazku je napriklad pekne vidno, ze naozajstnym najvacsim dopravnym uzlom na Slovensku je bezkonkurencne Zvolen, so siedmimi smermi, nasledovany Bratislavou a Presovom so siestimi smermi, az potom je Trencin a Zilina s piatimi smermi.
Ako najkratsia a cesta s najvacsim pokrytim uzemia je jednoznacne BA - ZV - PO - HE. Ale z dovodu jednoduchosti a ceny mala byt postavena ako prva BA - NZ - KE - MI
Ako D mala byt postavena BA - ZV - PO - HE, ako hlavna os dopravy na Sk. Ostatne ako R volitelne ako D.


:lol: :lol: :lol: vazne? to ako vazne? nakreslit na mapu ciary ako keby sa jednalo o cistu a-stvorku bez nejakeho reliefu ci vplyvu rozlozenia obyvatelstva a priemyslu? .. ako vtip ale dobre :mrgreen:
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 13. Apr 2018 10:37

Trosku sa zamysli, rozlozenie miest vychadza presne z rozlozenia obyvatelstva, reliefu a priemyslu.
To co som nakreslil je samozrejme ideal, realita vyjde z lokalnych podmienok, ale neovplyvni existenciu jednotlivych spojnic. Ulohou je sa dostat co najviac k idealu ktory som nakreslil.
Nie su tam priority a postupnost vystavby, to uz je na ine zamyslenie. Ale bolo by uplne jednoduche spojniciam priradit cislo znamenajuce prioritu a mame plan vystavby na 50 rokov.
Urcite to nie je vtip, kto chce pochopi, kto nevie pochopit tak sa len usmieva :D
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 13. Apr 2018 14:09

Keby to bolo viac reálne a nie že z Bratislavy ,Zvolena, Žiliny a Prešova urobíš hviezdice šmahom ruky.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod StVO » 13. Apr 2018 15:50

PK napísal:Toto je moja predstava kompletnej nadradenej infrastruktury na Slovensku.
StVO, staci ti tam popridavat priority jednotlivych usekov a mas plan na 50 rokov.

PK napísal:Nie su tam priority a postupnost vystavby, to uz je na ine zamyslenie.

Lenže práve tie priority, postupnosť výstavby, systematické vymedzenie merateľných kritérií, definícia reálnych potrieb čo sa týka šírkových usporiadaní, návrhových kategórií atď. a ešte v príslušných výhľadoch to je podstata dlhodobého plánu a tvorí to tak 99,8% veškerej intelektuálnej práce na tom pláne. Nie nakresliť čiary na mapu (ako náš "Nový projekt bla bla bla"), to je naozaj to najmenej.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.