Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 28. Okt 2017 17:16

Uz som pocul aj take nazory, ze odstupime juh slovenska madarom, za co nam budu musiet zaplatit reparacie niekolko miliard a z toho vybudujeme nove Svajciarsko :D a uprimne mne sa ten napad aj celkom pozdava, ked sa vam na tom Slovensku nepaci, tak sa kludne pridajte k Madarsku. A aby som nebol zaujaty, tak ja by som strasne chcel, aby sa Svidnik pripojil k Polsku :D lepsie riesenie ma bohuzial nenapada... (je to smutne, ale je to tak)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod peterle » 28. Okt 2017 20:45

No Yoggy, ty by si bol v Poľsku, ako doma. Poliaci sú tiež takí turbo jazdci, ako ty :D
Ale dobre si odhalil, v čom je vaša bieda, po stáročia. Stále čakáte, že vám bude pomožené. Od Budapešti, od Prahy, od Moskvy, od Bratislavy, alebo teraz od Waršavy :-) Nebude, od nikoho. Musíte si sami pomôcť. Ale ono možno ani nepôjde, sú také regióny, ktoré sú odkázané na chudobu. Aj inde, napr. juh Talianska. Žiaľ na zlom stave východu, aj Poľska a Maďarska, má svoju vinu aj Ukrajina, ktorá úplne zlyhala a postavila východ Strednej Európy, do pozície konca sveta.
Ináč ale, upadá to tu, také kreposti, ako že štát investuje na juhu a východe nulu, sa tu kedysi nevypisovali.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 29. Okt 2017 02:53

Popravde ja sa citim v polsku viac doma ako v bratislave, mozno aj preto, ze mam polske korene a ziadne slovenske :? Takze asi fakt na tom nieco bude :lol:

Ja na ziadnu pomoc necakam, uz som davno prec... len z dialky sledujem ako sa ten region vyvija, to s Ukrajinou som spominal uz davnejsie, pokial by sa Ukrajina, Rusko a Bielorusko otvorilo svetu, tak by sme na tom nemuseli byt az tak zle :wink: Ale zas sa mi tu naskytuje otazka, ze ako to, ze Krosno, tak napreduje a nema tam ziadnu D ani S (planovana ale nepostavena), uz teraz poznam dost ludi, co chodia pracovat do Polska, tak ako sa niekedy chodilo do Ciech, teraz sa chodi do Podkarpacka :) a to ani nehovorim o tom, ze ake je to tam vsetko lacne, uz len to ze si nechali zlotufky im neskutocne pomohlo, ja ked tam dojdem, tak sa doslova citim ako vyssia stredna trieda a kupujem si vsetko co chcem a potom pozriem na paragon a este ma prekvapi, ze to bolo este lacnejsie ako som ocakaval a na slovensku patrim asi do chudoby a nic si nemozem dovolit :lol: Minule v nedelu podvecer som sa bol pozriet na nove nakupne centrum a stretol som tam strasne vela znamych (aj takych co som velmi dlho nevidel), mam pocit, ze Presovu uz odzvonilo a momentalne je in chodit do Krosna :D Ked mam pravdu povedat, tak Presov posledne roky strasne upada...

Zaujimave ze asi snad nikto tu nepise, ze sa nestavia severna R4, ale najazdy juzanov tu mame stale, mam taky pocit, ze to bude asi o mentalite ludi z daneho regionu a to co som pisal v predminulych mojich prispevkoch.

Ak sa chce Svidnik niekde posunut, tak by sa malo zacat orientovat jednoznacne na Polsko, bohuzial...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod peterle » 29. Okt 2017 17:00

Áno keby sa Svidník orientoval na chudobné Poľsko, to by mu pomohlo :D Čo myslíš, prečo sa v Poľsku, podľa vlastných slov, cítiš ako vyššia trieda? Lebo tamojšie ceny sú prispôsobené tamojšej kúpyschopnosti. Keby si bral tamojší plat, to by si sa tam už necítil ako pán :D
To že si, a nie sám, odtiaľ utiekol, to je to isté, ako čakanie na pomoc z vonku, len v ružovom. Že Svidníku niet pomoci? Všetci sa vráťte domov a pracujte na jeho pozdvihnutí. Skúsenosti ste nabrali, v totej blave, alebo v Írsku, tak ich využite. Teraz len prskáte, kto čo robí zle.
Neviem prečo by malo Krosno prosperovať a Prešov upadať. Že tam otvorili nákupné centrum? Veď ich je ako hadov, kam sa človek pozrie.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 30. Okt 2017 10:24

niekde som cital ze prijmy mame vyssie ale ceny este vyssie. cize poliak v polsku si moze dovolit viac nakupit ako slovak na slovensku. nebolo napisane ze preco....myslim ze euro. je vseobecne zname ze euro aj v slabsich krajinach na zapade sposobilo vseobecne zdrazenie. silnu menu maju mat naozaj silne krajiny. uplne chore je pre iste druhy tovarov sa oplati chodit aj do rakuska pritom rakuske platy su "trosku" inde.

Skús im teraz povedať ,že sorry ale je to megalomanské, budeme to musieť prekresliť a upraviť a zaberie to 5 rokov... Ťa pošlú do pekla.


kludne nech poslu a nech protestuju. na kysuciach sa stavalo aj stavia. protestuju aj inde, argument ze najskor treba dostavat jedno a potom zacat ine uz dnes na nikoho nezaberie. taketo koncepcie absolutnej prioritizacie ucelenych tahov nikde inde nie su. aj v okolitych krajinach sa "rozbabre" niekolko tahov naraz a stavaju ich postupne podla potreby apodla moznosti.

Cize to, ze Slovensko investuje nulu do svojich juznych a vychodnych krajov, znamena, ze sa pripravuje na to, ze sa uzemia vzda? A vobec sa tym netaji?


hlupost, 2 najvacsie mesta su15 km od hranice, vratane dvoch najvacsich letisk, slovnaft, zeleziarne, tranzitny plynovod vedie miestami do 10 km od hranice, zasobniky ropy podobne.

- M34 na Zahony / Cop / Ciernu nT
- M30 na Kosice
- cestu 23+25 na Tornalu
- R21 na Lucenec
- M2 na Sahy
- cestu 10 na Ostrihom / Sturovo
- most v Komarne
- M15 na BA


trosku uber.

M34 na Zahony / Cop / Ciernu nT - nemyslim si ze to ma zasadny vplyv kvoli rieke tisa
- M30 na Kosice - uvidime ci sa bude stavat dalej
- cestu 23+25 na Tornalu - to nie je len oprava ?
- R21 na Lucenec - toto je zasadna investicia, 2+2 namiesto 1+1 na desiatkach km asi od 10 km od hranice
- M2 na Sahy - rozsirenie na 2+2 len po juzny okraj mesta Vac cize 50 km od hranice
- cestu 10 na Ostrihom / Sturovo - vecny slub
- most v Komarne - zasadna investicia M1 do 10 km.
- M15 na BA - rozsirenie na 2+2.

cize 3-4 zasadne veci ale dobre umiestnene. my me zatial lepsie na tom na plnoprofilovej D2 a R4 a horsie na tom na trasach ZV-LC-S. bukovinka,ZV-Sahy aj NR-NZ-KN.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pohodak » 30. Okt 2017 11:02

presne tak, nasa D2 je po hranice v plnom profile uz asi 15 rokov, podobne aj R4...co sa madarom neda upriet je, ze stavaju "vsade" kdezto u nas sa na niektore tahy komplet kasle (R2, R3, R4)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 08. Nov 2017 08:44

ze by konecne niekto rozumny na cele kraja ? snad to mysli vazne, ze skusi niektore casti D3, R1, R3 pretransformovat len na jednicky a osekat tie megalomanske nezmysly ..

cela R3 moze byt ako jednicka, D3 prekreslit a nevymyslat hluposti na tom zvysku. zrusit estakadu KNM, zrusit krizovatku radola, zrusit prelozku jednicky, vyuzit maximalne jednicku od brodna az po oscadnicnu.

paralerna cesta nech ide na druhej strane, kde staci len obchvat vrania.

celu R1 cez donovaly/RK bez nahrady zrusit, zatlacit na kremnicke bane, a dat jednicku na I/66 ..

V rámci cestnej infraštruktúry sa nová predsedníčka kraja Jurinová chce aktívne zasadiť za budovanie a dobudovanie „diaľničného prepojenia a dobudovanie diaľničných úsekov D1, D3 a rýchlostných ciest R1, R3, prípadne ich pretransformovanie na preložky ciest I. triedy


viewtopic.php?f=35&p=201397

kazdopande v takej cadci je vidno, ze keby im smeraci aj zacali zrazat deti, tak budu volit Smer .. uplne ze des ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 08. Nov 2017 11:03

teba by mali pretransformovat z neandrtalca na kromanonca,, zase len vymyslat nieco od PC,, nemas ani sajnu o tom ake to tu je,, ale vymyslat to ti ide,, zrus sam seba

PS: cele to nieje o tom, ze by si chcel setrit na financiach,, ale cele by sa to vratilo na zaciatok,, a tvoj akoze dobry umysel je len na to zamerany,, aby sa tu zas 10 rokov nic neriesilo, ,a peniaze sa rozdelili smerom na vase useky,, toto forum stoji za hovno,, od admina cez moderatorov,, nic technicke sa tu uz neriesi,.. Zaujimave je, ze v tom odkaze je napisane, ze zupania maju dosah na cesty druhej a tretej triedy,, ale ty pises, ze sa konecne zmeni D3... Dal si si dnes lieky?
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Lorenc » 08. Nov 2017 11:49

aquila napísal:ze by konecne niekto rozumny na cele kraja ? snad to mysli vazne, ze skusi niektore casti D3, R1, R3 pretransformovat len na jednicky a osekat tie megalomanske nezmysly ..

cela R3 moze byt ako jednicka, D3 prekreslit a nevymyslat hluposti na tom zvysku. zrusit estakadu KNM, zrusit krizovatku radola, zrusit prelozku jednicky, vyuzit maximalne jednicku od brodna az po oscadnicnu.

paralerna cesta nech ide na druhej strane, kde staci len obchvat vrania.

celu R1 cez donovaly/RK bez nahrady zrusit, zatlacit na kremnicke bane, a dat jednicku na I/66 ..

V rámci cestnej infraštruktúry sa nová predsedníčka kraja Jurinová chce aktívne zasadiť za budovanie a dobudovanie „diaľničného prepojenia a dobudovanie diaľničných úsekov D1, D3 a rýchlostných ciest R1, R3, prípadne ich pretransformovanie na preložky ciest I. triedy


viewtopic.php?f=35&p=201397

kazdopande v takej cadci je vidno, ze keby im smeraci aj zacali zrazat deti, tak budu volit Smer .. uplne ze des ..



Hlavne všetci dobre vieme kto bojoval proti R1- Choma s Blanárom. Kotlebu som žiaden názor na R1 nepočul, nečítal, hlavne sa s ním Ersék nechcel baviť. Teraz tam je podnikateľ Lunter a v Za kraji Jurinová. Liptov bol už od trinásteho storočia napojený na Zvolenskú župu smerom na juh a nieje to vymyslená trasa ale je podložená historickými väzbami čo je pri plánovaní častokrát opodstatnené, tiež je to stabilizovaná trasa E77.

Prílišné žilinocentristické uvažovanie si všimla isto aj Jurinová. Tvoje chápanie dopravných potrieb Oravy, Liptova a BB je čisto bratislavské, zaujaté emóciami o JaT a feroslavovi atď. postrádajúce veľa logických a odborných vrstiev uvažovania.

Keby som mal hlasovať za svoje mesto, čo je významnejšia trasa BA-KE alebo Krakow BP jednoznačne to je to druhé. To strednému slovensku prinesie oveľa jasnejší rozvoj.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pohodak » 08. Nov 2017 12:43

akurat ze ty si stale nechces uvedomit ze trasa Krakow-Budapest absolutne nemusi ist nezmyselnou trasou popod donovaly
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 08. Nov 2017 12:53

A ty si nechces uvedomit, ze trasa cez Donovaly(Certovica) je pre slovakov ovela dolezitejsia ako trasa Krakow - Budapest
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 08. Nov 2017 13:14

no pri ZA si nie som isty ako to bude s dopravou, lebo Jurinova nie je expert na dopravu, mal som moznost sa s nou osobne rozpravat a rozumie sa do toho menej ako ja a ja tiez niesom neviem aky borec :-D :-D :-D
asi to bude zalezat na tom kto jej bude pri doprave radit nejakym sposobom a co si vezme od odbornikov a VfM.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 08. Nov 2017 13:23

pohodak napísal:akurat ze ty si stale nechces uvedomit ze trasa Krakow-Budapest absolutne nemusi ist nezmyselnou trasou popod donovaly


kolko je tych NA asi tak na tejto presne trase ? nehovoriac o tom, ze ten kamion moze ist rovnako v pohode cez turciansku dolinu, kde staci poriesit vychodny obchvat martina a kremnicke bane a nie 2+ miliardovy prechod cez donovaly .. rozdiel na trase je do 5% a bez horentnych stupani ..

naopak uz len ked sa zrekonstruje panelka a fixnu kremnicke bane, tak by mal byt tranzit cez donovaly kompletne vyluceny
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 08. Nov 2017 13:43

ZASK: Jurinová nemá také kompetencie, aby niečo priamo dokázala ovplyvniť. Hádam aspoň v prípade D3 pretlačí výstavbu privádzača KNM, úpravu cesty 1. triedy a Brodno - privádzač KNM. Ak sa toto zrealizuje do 2023, Kysučania by mali oslavovať.
Donovaly: Pokiaľ si dobre pamätám, poplatok za prechod Donovalmi má byť pre tranzit drahší po oprave betónky. Tranzit cez Oravu je malý, prechod je lokálneho významu. BB-RK sú také sny ľudí/samosprávy, ktorí si neuvedomujú, že prameň akosi vysychá a všetko sa pomaly ale isto optimalizuje. Už nehovorím, že to neprejde ani EIA.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Lorenc » 08. Nov 2017 13:53

aquila napísal:naopak uz len ked sa zrekonstruje panelka a fixnu kremnicke bane, tak by mal byt tranzit cez donovaly kompletne vyluceny


Fakt nepoznáš lokálne pomery. To povedz ľudom z okresov Oravy, Liptova, Brezna, B.Bystrice a Zvolena, ako plánuješ definitívne odbremeniť strategický ťah od nákladnej dopravy.
A to je iba tých pol milióna ľudí, ktorí čakajú na zastavenie dopravy na Donovaloch, lebo Aquila si to myslí v Bratislave.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 08. Nov 2017 14:01

Aquila:
D1 slubovana do 2010 je v nedohladne.
Po 15 rokoch slubov o stavani spojenia V - Z na Slovensku som ako vodic nuteny chodit "neprioritnymi" cestami ako Donovaly, Certovica, resp. Vernar.
Je to absolutna hanba, ze po tych 15 rokoch nalievania penazi do D1 je najrychlejsou a najenkonomickejsou spojnicou Bratislava - Poprad, Presov a vsetko na vychod a sever od toho cez 65km horsky prechod Certovica.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 08. Nov 2017 14:18

PK: v podstate uz sa vsetky useky okrem korbelky stavaju, cize do cca 4-5tich rokoch bude cela D1 okrem korbelky, kde je ale trojuholnik jedniciek, cize aj v pripade kalamity je tam relativne akceptabilna obchvadzka po jednickach.

donovaly by stali 2+ milliard euro, skor ako 2030 sa aj tak nezacnu stavat, takze naco to tlacit, ked je to zbytocny usek ?

radovo viacej by pomohlo riesenie tych zopar zvysnych bodovych zavad na I/66 a seriozne zlepsenie certovice na styl prechod do dolneho kubinu, alebo aj tych donovalov t.j kde sa da dat treti pruh a tych miest je tam radovo viac ako v pripade donovalov.

R1 nebolo treba tahat uz ani cez BB. keby sa vyhodil obchvat BB z pR1biny, a tie peniaze co idu na splatku tohto slepeho creva pR1biny na vystavbu I/66 tak teraz je I/66 superluxusne poriesena cela ..

a co sa slubov tyka, vsak vidis ako tu niektori obhajuju aj rovnako megalomansku D3.. za kazdu cenu .. kazdy si mysli, ze tu mame asi ropne polia.

ja stale hovorim, ze najvacsia tragedia dzurindovej vlady nie je zastavanie dialnic, ale ich znovuspustenie bez akejkolvek zmeny koncepcie, a ze hodily do kosa ten velmi dobry a obsiahly dokument od mott macdonald.. keby sa nim riadili, tak je bez problemovo poriesena aj D1, aj I/11 aj jednicka cez oravu ..

vsetko co uz pred skoro 20 rokmi navrhovali, teraz idu aplikovat na R2 a value for money ...

Lorenc napísal:Fakt nepoznáš lokálne pomery. To povedz ľudom z okresov Oravy, Liptova, Brezna, B.Bystrice a Zvolena, ako plánuješ definitívne odbremeniť strategický ťah od nákladnej dopravy.
A to je iba tých pol milióna ľudí, ktorí čakajú na zastavenie dopravy na Donovaloch, lebo Aquila si to myslí v Bratislave.


ako som napisal, vsetko dopravu okrem cieleen nad 3,5 na donovaly zakazat. su tam dva narodne parky a po reko betonky nie je dovod aby tadial jazdil tranzit. a preboha akeho pol miliona ludi ? kolko ludi asi tak z oravy jazdi do zvolena, alebo nebodaj do brezna ?

intenzity cez donovaly su mizerne, a ked sa spusti visnove, tak este viacej padnu.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pohodak » 08. Nov 2017 14:44

aquila napísal:
pohodak napísal:akurat ze ty si stale nechces uvedomit ze trasa Krakow-Budapest absolutne nemusi ist nezmyselnou trasou popod donovaly


kolko je tych NA asi tak na tejto presne trase ? nehovoriac o tom, ze ten kamion moze ist rovnako v pohode cez turciansku dolinu, kde staci poriesit vychodny obchvat martina a kremnicke bane a nie 2+ miliardovy prechod cez donovaly .. rozdiel na trase je do 5% a bez horentnych stupani ..

naopak uz len ked sa zrekonstruje panelka a fixnu kremnicke bane, tak by mal byt tranzit cez donovaly kompletne vyluceny


teraz neviem preco si reagoval na mna ked ja s tebou absolutne suhlasim :)

PK napísal:A ty si nechces uvedomit, ze trasa cez Donovaly(Certovica) je pre slovakov ovela dolezitejsia ako trasa Krakow - Budapest


slovakom rovnako dobre posluzi hotova D1 resp. turcianska kotlina kde je navyse aj moznost rozvoja regionu...ale toto je tu ozaj mlatenie prazdnej slamy, jeden ruzombercan co sniva o prepojeni prave cez jeho mesto a dalsi ktory "musi" jazdit cez certovicu a je z toho na prasky a vsetky argumenty sa na vas lepia jak zmrznuty hrach na stenu...btw cez donovaly/certovicu jazdim aj ja ale nesnivam o nezmyselnej Rke v tychto miestach, na ktoru by nam navyse unia neprispela ani eurom :idea: tie 2mld eur co by sa tam vyplieskali stacia na dostavanie vsetkych kritickych bodov na vsetkych Rkach v celej krajine :idea:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 08. Nov 2017 14:58

pohodak, vdaka, pekne si to zhrnul, ja som to zle napisal,ze to bolo adresovane tebe, povodne som chcel tvoj prispevok vyuzit na odpoved lorencovi :)

ale presne, planuju sa megalomanske veci a drobnosti ako jednicky sa nam rozpadaju pod kolesami .. co v pripade certovice je az tragicke
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 08. Nov 2017 15:22

Aquila:

cez Certovicu chodim pretoze na vstupe do Ruzomberka sa uz par rokov tvoria kolony az po Besenovu so zdrzanim do 30 minut. Najnovsie sa tieto kolony tvoria aj mimo nedele.
Obchvat Ruzomberka - Hubova - Ivachnova je v nedohladne. Co je za tymto uzkym hrdlom je mne aj vsetkym tranzitujucim jedno. Nie, nie je tam ziadna moznost obchadzky.

Donovaly by stali 2mld. E. Mam Deja Vu, alebo rovnako som roky pocuval taketo sumy o tuneli Visnove, az kym sa za Figela nevysutazil za 1/3 ci kolko statneho odhadu.
Pri Donovaloch, alebo Certovici pointou je tunel popod sedlo. Visnove bolo vysutazene za myslim 280 mil. Euro (Skanska), Ak by tento tunel mal 15km tak je realna cena do 600mil. Eur ktory by situaciu vyriesi.

A problem dialnic na Sk nie je len chybna koncepcia, ale to, ze dialnice sa nestavaju. Robi sa len tolko aby bolo o com rozpravat v mediach a aby ludia neumlatili vrchnost ciapkami. Dialnice su vysadne len dojna krava vlady pre svojich.
Slovensko ma v pohode na 600 mil. az 1mld. z rozpoctu na vystavbu nadradenej infrastruktury, co pri triezvej cene 15mil./km znamena 40 az 66km R a D rocne. To je od roku 2006 ked zaznelo "dokoncenie BA - KE do 2010" 440 az 726 R a D ukoncenych a ktore by sme mali uz pouzivat.
To zodpoveda dokoncenej D1 po Ukrajinu, dokoncenej R1, R2 a este snad zvysi aj na nejaku R4.
Za to, ze to tak nie je vdacime, len a len vladam R.F. a jeho ministrom. Figelovi nebolo co vytknut, doteraz vlada zije z toho co spustil a vytendroval.

aquila napísal:PK: v podstate uz sa vsetky useky okrem korbelky stavaju, cize do cca 4-5tich rokoch bude cela D1 okrem korbelky, kde je ale trojuholnik jedniciek, cize aj v pripade kalamity je tam relativne akceptabilna obchvadzka po jednickach.

donovaly by stali 2+ milliard euro, skor ako 2030 sa aj tak nezacnu stavat, takze naco to tlacit, ked je to zbytocny usek ?

radovo viacej by pomohlo riesenie tych zopar zvysnych bodovych zavad na I/66 a seriozne zlepsenie certovice na styl prechod do dolneho kubinu, alebo aj tych donovalov t.j kde sa da dat treti pruh a tych miest je tam radovo viac ako v pripade donovalov.

R1 nebolo treba tahat uz ani cez BB. keby sa vyhodil obchvat BB z pR1biny, a tie peniaze co idu na splatku tohto slepeho creva pR1biny na vystavbu I/66 tak teraz je I/66 superluxusne poriesena cela ..

a co sa slubov tyka, vsak vidis ako tu niektori obhajuju aj rovnako megalomansku D3.. za kazdu cenu .. kazdy si mysli, ze tu mame asi ropne polia.

ja stale hovorim, ze najvacsia tragedia dzurindovej vlady nie je zastavanie dialnic, ale ich znovuspustenie bez akejkolvek zmeny koncepcie, a ze hodily do kosa ten velmi dobry a obsiahly dokument od mott macdonald.. keby sa nim riadili, tak je bez problemovo poriesena aj D1, aj I/11 aj jednicka cez oravu ..

vsetko co uz pred skoro 20 rokmi navrhovali, teraz idu aplikovat na R2 a value for money ...

Lorenc napísal:Fakt nepoznáš lokálne pomery. To povedz ľudom z okresov Oravy, Liptova, Brezna, B.Bystrice a Zvolena, ako plánuješ definitívne odbremeniť strategický ťah od nákladnej dopravy.
A to je iba tých pol milióna ľudí, ktorí čakajú na zastavenie dopravy na Donovaloch, lebo Aquila si to myslí v Bratislave.


ako som napisal, vsetko dopravu okrem cieleen nad 3,5 na donovaly zakazat. su tam dva narodne parky a po reko betonky nie je dovod aby tadial jazdil tranzit. a preboha akeho pol miliona ludi ? kolko ludi asi tak z oravy jazdi do zvolena, alebo nebodaj do brezna ?

intenzity cez donovaly su mizerne, a ked sa spusti visnove, tak este viacej padnu.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pohodak » 08. Nov 2017 15:50

- daj link kde sa hovorilo o cene 2mld za visnove
- hubova ivachnova je urcite viac v dohlade ako R1 BB-RK, kedze tam je uz aspon spravena EIA (aj ked nie je pravoplatna)
- visnove sa zazmluvnilo za 330mega, akurat ze bola jednak ina doba a dvak tam bola prieskumna stolna a realne ta cena bude urcite vyssia, cize ten pomyselny 15km tunel by nijako nesiel pod miliardu
- uvedomujes si ze k dokonceniu R1 BB-RK ti okrem toho 15-km tunela chyba este okolo 30 dalsich kilometrov R-ky v terene, ktory nie je zrovna rovina?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 08. Nov 2017 15:53

PK: ale toto su veci, ktore sme X krat prediskutovali, ale to neznamena, ze nejako radikalne tento marazmus vyriesi este vacsia megalomania v podobe "15km tunela" ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod granite01 » 08. Nov 2017 16:02

A maličkosť. Kto tým 15km tunelom bude jazdiť? Tých 5-6 tisíc vozidiel za 24 hod. To jaký luxus si môžeme dovoliť.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Lorenc » 08. Nov 2017 16:07

15km tunel nikdo nikdy nenakreslil! Ani pán Snopko. Apropo hovorilo sa o 17km tuneli. :-D

https://www.etrend.sk/trend-archiv/rok-/cislo-Január/banskobystricky-variant-dialnice-do-polska-by-si-vyziadal-17-kilometrovy-tunel-popod-donovaly.html
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 08. Nov 2017 17:02

https://dennikn.sk/935911/prva-suvisla- ... -budapest/ ak mate niekto predplatene N tak to tu dajte
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.