Moderátor: Moderátori
Jonathan napísal:A to ze na Liptove je mala hustota obyvatelstva (54), podobne aj Ruzomberok (87) a Poprad (95) nie je zasadny problem. Prirodzenu hustotu doplnaju importovanou z turizmu.
Yoggy52 napísal:Su na useku KE-MI momentalne nejake problemy? Nie, tak preco je to priorita?
Jonathan napísal:devil napísal:eee, hustota obyvatelov ohladom toho ci plny ci polovicny profil/uprava cesty. za KE je dostatocna hustota podobne ako ZV-LC. gemer je redsie osidleny ale aj na severe sa najde takyto region konkretne liptov.Hustota pracovnej sily
Podla statistickeho uradu je priemerna hustota na SK 111 obyvatelov na stvorcovy kilometer. Tuto vyznacne presahuju okresa Bratislavy a Kosic (od 800 az po 4000 pre BA I). Dalsie nadpriemerne okresy zoradene od najvyssej hustoty su:
ZA, KM, PO, NR, TT, PK, SN, TN, HC, IL, PN, PE, GA, SA, PD, BB, PB, SI, MT, KK, CA, PU, TO, DS
Ak nezoberieme do uvahy okresy krajskym miest (ZA, PO, NR, TT, TN, BB), v ktorych je zvysena hustota obyvatelstva logicka, tak najvychodnejsi okres s nadpriemernou hustotou je na severnej trasy SN a na juznej trase nie je okres s nadpriemrnou hustotou obyvatelstva.
Hustota obyvatelstva okresov na vychodnej R2 zoradene od najvyssej je:
ZV (91), LC (89), KE-okolie (84), DT (71), RS (57), GL (55), RA (54), RV (53), PT (45)
A teraz k tej pracovnej sile. Je zrejme, ze na zapade je tej pracovnej sily viac, pretoze je tam viac ludi na stvorcovy kilometer. A niektore firmy (Amazon, jaguar) isli cielene do oblasti s nizkou nezamestanostou, lebo vedeli, ze zaucenych ludi pretiahnu k sebe.
A to ze na Liptove je mala hustota obyvatelstva (54), podobne aj Ruzomberok (87) a Poprad (95) nie je zasadny problem. Prirodzenu hustotu doplnaju importovanou z turizmu.
cPalo napísal:beriem D ako spojnicu, nie riešenie lokálnej dopravy
cPalo napísal:Yoggy52 napísal:Su na useku KE-MI momentalne nejake problemy? Nie, tak preco je to priorita?
lebo D1 a D2 sú nosné diaľnice pre SVK a je potrebné zabezpečiť dostupnosť D/R celému Slovensku, nie iba vybraným regiónom.
V princípe ak neberieš nejaké horské regióny, je dostupnosť v každom regióne až na Zemplín a D1 by zabezpečila aj "ďaleký východ"
Potom už len ostane juh (KN, NZ a širšie okolie) + nejaké úseky R3 a R4, ale nosný dopravný koridor je D1, tak preto je to priorita pre mňa
(pohybujem sa na 90% pri BA)
beriem D ako spojnicu, nie riešenie lokálnej dopravy
cPalo napísal:
LOL, nevieš nájsť?
Dargov-Pozdišovce podľa INEKO vychádza na 10M/km
to je radovo 3x menej LOL
R2 Lovinobaňa - Ožďany
podľa INEKO pod 10M/km
3x menej + rezerva na MUK na D3
cPalo napísal:A ohľadom tých 4km:
ty vieš veľký prd, pokiaľ sa nezačne stavať, všetky plány sú len plány - to nevie nik na svete, lebo pokiaľ nie sú vykúpené pozemky tak sa to môže zmeniť!!!
a teraz to najlepšie
https://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=16334
podľa tohto by mal privádzač ústiť ešte ďalej
https://www.google.sk/maps/dir/48.724379,21.4344283/48.7489885,21.9051528/@48.7023188,21.5890802,11.22z?hl=sk
čiže 5km
Takže prvé čo od teba akceptujem je nejaký fakt, údaj aj s podkladom. V opačnom prípade mi TY už zbytočne píšeš!
Yoggy52 napísal:cPalo napísal:Yoggy52 napísal:Su na useku KE-MI momentalne nejake problemy? Nie, tak preco je to priorita?
lebo D1 a D2 sú nosné diaľnice pre SVK a je potrebné zabezpečiť dostupnosť D/R celému Slovensku, nie iba vybraným regiónom.
V princípe ak neberieš nejaké horské regióny, je dostupnosť v každom regióne až na Zemplín a D1 by zabezpečila aj "ďaleký východ"
Potom už len ostane juh (KN, NZ a širšie okolie) + nejaké úseky R3 a R4, ale nosný dopravný koridor je D1, tak preto je to priorita pre mňa
(pohybujem sa na 90% pri BA)
beriem D ako spojnicu, nie riešenie lokálnej dopravy
"je potrebné zabezpečiť dostupnosť D/R celému Slovensku, nie iba vybraným regiónom." a preto odpises kazdy region co ma kopce
Jano1 napísal:cPalo napísal:
LOL, nevieš nájsť?
Dargov-Pozdišovce podľa INEKO vychádza na 10M/km
to je radovo 3x menej LOL
R2 Lovinobaňa - Ožďany
podľa INEKO pod 10M/km
3x menej + rezerva na MUK na D3
Z toho sa mi najviac paci "to je radovo 3x menej LOL"
Bolo by vhodne keby si nepouzival slova, ktorym nerozumies a pritom su vseobecne jasne. 3x je vyrazne viac, ale urcite nie radovo.
D3 je predrazena od trasovania na mnohych miestach, cez zbytocne mosty, riesenia niektorych krizovatiek, "vyvolane investicie", ale 20 rokov nedoslo k naprave a zostavajuce 2 useky su navrhnute v duchu uvedenych pravidiel.
od Jano1 » 23. Mar 2020 20:56
V porovnani s poznanim ludstva skutocne viem len zanedbatelnu omrvinku. Ocenujem, ze si konecne nieco k veci nasiel, len stale sa nevies zorientovat.
D1 Bidovce - Pozdisovce zacina v km 13,900 pri ceste II/576, usek konci pri ceste I/19 (kratsi cerveny variant km 44,682, modry v km 44,997) a krizovatka D1 Michalovce v pripade cerveneho variantu privadzaca je v km 48,0 D1. Cerveny variant privadzaca od D1 na krizovatku s I/19 v MI 5,9 km. Uz mas vsetky useky zname aj mapu cerveneho variantu privadzaca. Ak chces mapu D1 Bi-Po, tak pre teba zase len zopakujem jednoduche carvone slovicko (skratku) EIA. 4 km ani 5 km uspora nie je spravna odpoved. Zvladnes tuto tazku matematicku ulohu?
uspora novej cesty v trase sucasnej je podla toho ako ju naprojektuje. mam zato ze ak sa ma setrit cesta bude stale kopirovat teren a upravi sa sirka podla normy a klopenie zakrut. bezpecnost sa zvysi ale rychlost a plynulost len malo. tretie pruhy sa standartne pridavaju pri vacsich stupaniach lebo aj na tom sa setri. a 100-110 nikto nepovoli pre cestu urovnovymi odbockami. tam daju obmedzenia 70 a menej.
To tvrdia štatistiky, prečo si myslíš, že veľa odborníkov navrhuje bezplatné prímestské diaľničné úseky?
Preto sa to aplikuje hlavne na D3, lebo cena za km je tu rádovo niekde inde ako na iných úsekoch.
na I.triede je to hodinu + oproti D, ale hlavne to nie je plynulé, preto tam je tá hodina viac (dediny, zákruty, križovatky...)
Prečo si myslíš že top investorov posledných rokov pribudlo na západe?
https://sk.mapy.cz/s/kobuhomuve
https://sk.mapy.cz/s/cahugedoma
Teda cesta s obchvatmi, plynulá s možnosťou rozšírenia do budúcna (v trase R). Dostupnosť úplne rovnaká ako po diaľnici. Takže opäť. V čom je pre NA diaľnica tak výrazne lepšia, že zachráni región a takáto cesta nie?
Navrhujú to preto, aby aj tých posledných pár tisíc ľudí, čo známku nemajú motivovali využívať diaľničný obchvat, ktorý supluje nedostatočnú sieť priamo v meste, a tak čo najviac odľahčili prehustenú mestskú dopravu. Ten zvyšok D používa na cestovanie ďalej, a keďže D je za hranicou mesta spoplatnená tak ju majú zaplatenú aj tak. Presne tak, ako je spoplatnený polprofil na Skalitom s čím plne súhlasím a rovnako by to malo byť aj inde.
Cena je vysoká, prečo zhrnuli kolegovia vyššie. Lenže keď rovnaké pravidlá aplikujeme na lacnejšie úseky, tak zrazu vyjde, že ich zatiaľ nie je treba stavať. Do doby vyčerpania kapacity cesty minimálne. Za ten čas a ušetrené peniaze vieme postaviť úsek kde je ho naozaj potreba, alebo postaviť obchvat, MUK... stačí len vytipovať kritické miesta. Takže preto tieto argumety treba aplikovať aj na iné úseky.
Opäť si ma nepochopil. Tak dám aj vizuálne:
https://sk.mapy.cz/s/gobonudubu
https://sk.mapy.cz/s/kobuhomuve
https://sk.mapy.cz/s/cahugedoma
Teda cesta s obchvatmi, plynulá s možnosťou rozšírenia do budúcna (v trase R). Dostupnosť úplne rovnaká ako po diaľnici. Takže opäť. V čom je pre NA diaľnica tak výrazne lepšia, že zachráni región a takáto cesta nie?
Veľa napísali ostatní ja by som pridal historické okienko. Na automobilové závody v BA a TT nadviazali VW a PSA. Tí so sebou dotiahli obrovský dodávateľský reťazec, ktorý posilnila KIA. Tá šla do ZA keďže tam mala obrovský zdroj kvalifikovanej sily zo strojárskych závodov z Považia. Keby najsilnejším argumentom bola D tak KIA dávno zavrie, lebo je pre nich ďaleko najdôležitejšie spojenie In-time dodávok s dvojičkou v Nošoviciach. Expedícia aut sa realizuje hlavne cez vlaky. Takže máme vytvorené veľmi veľké a silné podhubie dodávateľov, ľudia majú prácu, bohatnú, míňajú v službách, životná úroveň rastie. Na východze ništ take. Aj Jaguár došiel priamo do 2-3% nezamestnanosti, nie preto lebo je tam D (to bude za chvilu aj v Lučenci - paralela s Kia v ZA), ale preto lebo tam mal hotových zamestnancov, ktorých stačilo ukradnúť okolitým firmám. A hlavne dostal od SMERU skoro 1 mld€ na dotaciach... oni sa nabalili na pozemkoch a uplatkoch a Jaguar mal vyraznu pomoc. Všetci spokojní.
Jano1 napísal:cPalo napísal:D1 Bidovce - Pozdisovce zacina v km 13,900 pri ceste II/576, usek konci pri ceste I/19 (kratsi cerveny variant km 44,682, modry v km 44,997) a krizovatka D1 Michalovce v pripade cerveneho variantu privadzaca je v km 48,0 D1. Cerveny variant privadzaca od D1 na krizovatku s I/19 v MI 5,9 km. Uz mas vsetky useky zname aj mapu cerveneho variantu privadzaca. Ak chces mapu D1 Bi-Po, tak pre teba zase len zopakujem jednoduche carvone slovicko (skratku) EIA. 4 km ani 5 km uspora nie je spravna odpoved. Zvladnes tuto tazku matematicku ulohu?
tie 2 km +/- su v porovnani s usporou kvoli zvyseniu rychlosti uplne nepodstatne. ked namiesto 60-70 sa bude jazdit 100 ci 130 to je skutocna uspora.... klasicky zbytocny balast na odvedenie pozornosti od Jano1.Diaľnica 31,7-32km (podľa varianty) a cesta samozrejme nie presne ale na cca 100m vychádza 33,7-33,9km čo matematický vychádza do 2km.
Podľa mapy z 2014 roku.
bratia cesi predpokladam ze stavali lacnejsie dialnice aky my. neviem presny udaj ich cien. davali na cesty viac ako my, mozno vyclenili viac z rozpoctu, mozno tam nasmerovali viac fondov.Lebo zatiaľ čo u nás sa musia stavať iba D a R, bratia Češi nezaháľali a vo veľkom prerábali aj jednotky v parametroch polprofilov s mnohými MÚK pri rovnakom množstve diaľnic na obyvateľa (rozlohu... vyberte si, je to jedno) ako u nás a nečakali, kým im začnú padať mosty.
podla mna su to evidentne, vseobecne zname veci a ide len oprehnanu formulaciu ale kazdy rozumie o co ide. ibazeby nechcel a chyta za slovicka.Sorry, ale keď niekto preháňa ("rádovo drahšie") a použije to ako argument, tak to nie je chytanie za slovíčka. Tým, že si nedokázal napísať argument fakticky a teda objektívne (stačilo "drahšie"), si vniesol zbytočne do neho svoje emócie a tým do celej diskusie.
lebo D1 a D2 sú nosné diaľnice pre SVK a je potrebné zabezpečiť dostupnosť D/R celému Slovensku, nie iba vybraným regiónom.
V princípe ak neberieš nejaké horské regióny, je dostupnosť v každom regióne až na Zemplín a D1 by zabezpečila aj "ďaleký východ"
Potom už len ostane juh (KN, NZ a širšie okolie) + nejaké úseky R3 a R4, ale nosný dopravný koridor je D1, tak preto je to priorita pre mňa
(pohybujem sa na 90% pri BA)
Su na useku KE-MI momentalne nejake problemy? Nie, tak preco je to priorita?
Podla statistickeho uradu je priemerna hustota na SK 111 obyvatelov na stvorcovy kilometer. Tuto vyznacne presahuju okresa Bratislavy a Kosic (od 800 az po 4000 pre BA I). Dalsie nadpriemerne okresy zoradene od najvyssej hustoty su:
ZA, KM, PO, NR, TT, PK, SN, TN, HC, IL, PN, PE, GA, SA, PD, BB, PB, SI, MT, KK, CA, PU, TO, DSAk nezoberieme do uvahy okresy krajskym miest (ZA, PO, NR, TT, TN, BB), v ktorych je zvysena hustota obyvatelstva logicka, tak najvychodnejsi okres s nadpriemernou hustotou je na severnej trasy SN a na juznej trase nie je okres s nadpriemrnou hustotou obyvatelstva.
Hustota obyvatelstva okresov na vychodnej R2 zoradene od najvyssej je:
ZV (91), LC (89), KE-okolie (84), DT (71), RS (57), GL (55), RA (54), RV (53), PT (45)
Pre lepsiu predstavu mame tu na fore aj mapu okresov s nadpriemernou hustotou. Je ale 8 rokov stara, takze za ten cas pribudol este okres Dunajska Streda, ostatne je tak ako pise Jonathan: gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=13069
devil napísal:podla mna su to evidentne, vseobecne zname veci a ide len oprehnanu formulaciu ale kazdy rozumie o co ide. ibazeby nechcel a chyta za slovicka.Sorry, ale keď niekto preháňa ("rádovo drahšie") a použije to ako argument, tak to nie je chytanie za slovíčka. Tým, že si nedokázal napísať argument fakticky a teda objektívne (stačilo "drahšie"), si vniesol zbytočne do neho svoje emócie a tým do celej diskusie.
okolo batky nie pretoze setrenie=menej zemnych prac=kopirovanie terenu=suvisla plna ciara=staci 1 pomale auto a uz sa vlecie. taka cesta nebude vyuzitelna ani v buducnosti ako cast RC. to co pises je uz kompletna prestavba co uz rovno mozeme postavit poloprofil. inde to co pises samozrejme mozne je ale tam zrovna nie su problemy presne pretoze je siroka rovna cesta ako npr. tornala-roznava. za dargovom zase mas tolko obci ze cely novy usek bude fakticky aj obchvatom.Pozor málo sa zvýši rýchlosť (lebo už teraz sa jazdí rýchlo na trase) ale plynulosť výrazne. Je obrovský rozdiel keď máš peknú C11,5(9,5) a môžeš predbiehať, ako keď sa vlečieš za kamionom. Obchvaty obcí sa na trase doplnia v trase budúcej D (napr A5 v Rakúsku však) a keď sa takto zatraktívnená trasa o 20r vyťaží, jednoducho sa rozšíri a poprepája do súvislej D. Obrovskou výhodou tohto riešenie nie su len ušetrene peniaze, ale aj fakt, že po dostavbe D sa stará cesta aj tak bude musieť niekedy zrekonštruovať, čo na SK sa nerobí, lebo je D tak zvyšok necháme rozpadnúť však.
len je otazne ako sa pocita kapacita cesty. ci sa zohladnuju parametre alebo sa cez tabulku priradi nejake cislo.Cena je vysoká, prečo zhrnuli kolegovia vyššie. Lenže keď rovnaké pravidlá aplikujeme na lacnejšie úseky, tak zrazu vyjde, že ich zatiaľ nie je treba stavať. Do doby vyčerpania kapacity cesty minimálne. Za ten čas a ušetrené peniaze vieme postaviť úsek kde je ho naozaj potreba, alebo postaviť obchvat, MUK... stačí len vytipovať kritické miesta. Takže preto tieto argumety treba aplikovať aj na iné úseky.
stokrat vyvrateny argument mercedes, bmw ake tam boli automobilove zavody ? ziadne pokial viem.Na automobilové závody v BA a TT nadviazali VW a PSA.
detto.Tá šla do ZA keďže tam mala obrovský zdroj kvalifikovanej sily zo strojárskych závodov z Považia.
ale dielce sa vozia just in time. a velka cast cez povazie po dialnici.Expedícia aut sa realizuje hlavne cez vlaky.
ano JRL nema a nebude mat 10k zamestnancov ako VWAj Jaguár došiel priamo do 2-3% nezamestnanosti, nie preto lebo je tam D (to bude za chvilu aj v Lučenci - paralela s Kia v ZA), ale preto lebo tam mal hotových zamestnancov, ktorých stačilo ukradnúť okolitým firmám.
presne tak, STAT pomohol.A hlavne dostal od SMERU skoro 1 mld€ na dotaciach... oni sa nabalili na pozemkoch a uplatkoch a Jaguar mal vyraznu pomoc. Všetci spokojní.
okorec napísal:práve takéto zbytočné preháňanie dostáva diskusiu do špirály flejmu
devil napísal:ukazkova dezinterpretacia. 111 je priemer tak 109 je uz podpriemer a berieme ju zarovnako s okresom kde je hustota npr. 50. tot je myslim vystiznejsie:
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=44224
MI 109 TV 98 SO 42 VT 105 HE 82 pre porovnanie RK 88 LM 54 PP 95 LE 94 SN 170 KK 90. az na SN kt. je trochu mimo dialnice je to plne porovnatelne. tak isto ZV na LC a dalej az dalej na vychod vidiet isty "zlom".
devil napísal:ano JRL nema a nebude mat 10k zamestnancov ako VWAj Jaguár došiel priamo do 2-3% nezamestnanosti, nie preto lebo je tam D (to bude za chvilu aj v Lučenci - paralela s Kia v ZA), ale preto lebo tam mal hotových zamestnancov, ktorých stačilo ukradnúť okolitým firmám.presne tak, STAT pomohol.A hlavne dostal od SMERU skoro 1 mld€ na dotaciach... oni sa nabalili na pozemkoch a uplatkoch a Jaguar mal vyraznu pomoc. Všetci spokojní.
ale nie je jedno ci 109 alebo 50, ci ? alebo zase chytanie za slovicka. presne pretotreba pouzivat "cca" "priblizne". na cca 400k ludi v dosahu buducej dialnice ziadna reakcia.Ak je nieco mensie ako priemer je to podpriemer. To je fakt.
V kontexte debaty bola riesenia vychodna R2 a nie vychodna D1, ktoru mam ja v prioritach hned za dostavanim D1 a D3 Brodno - KNM.
ak si spominal turizmus tak si ho mal rovno kvantifikovat. aspon priblizne kolko to pridava na hustote zaludnenia. ale potom treba zohladnit aj turistov inde takze to si na velmi tenkom lade.Na druhu stranu je rovnaka dezinpretacia vypichnut LM bez zohladnenia geografickych suvislosti (vysoke a nizke tatry). Ale LM tiez nema nejakeho extra velkeho priemyselneho investora, takze nejaky suvis tam moze byt.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 33 hostí.