Ale OA ktoré platia 50€ ročne za celú sieť diaľnicu nezaplatia, zato NA, ktorá platí mýto a je jej tu jeden z najvyšších počtov v SR má tú silu novú cestu zaplatiť. Lokálka aj keď je jej veľa nebude chcieť stáť v kolóne. Nechuť zaplatiť AŽ 50e ročne sa vyskytuje v BA pokiaľ viem. Jednoduchý trik je preprojektovať D3 Lieskovec-Oščadcnica tak aby využil celú I/11 a starú cestu preklasifikovať na II. triedu kam nemôže ťažká doprava. Podobné riešenie vidím aj na luxusnej východnej I/16 (okrem Sorošky). Škoda, že od zástancov južnej trasy nepočuť hlasy na využitie luxusnej C11,5, tak ako o tom volajú na Kysuciach. Ehm...
To nie je celkom pravda, takmer každý, kto má ísť po D/R len pár km, ide po ceste I.-III. triedy.
A hlavne písal som o riziku a vynaložených finančných prostriedkoch ktoré potencionálne nepomôžu až tak ako si myslíš. (pomôžu určite, ale koľko áut na 1M prefinancovaných to bude je ten risk)
Ja osobne v tomto štádiu rozostavaností nie som zástanca južnej trasy (D1 od D2 až po MI), ale osobne si myslím, že pár úsekov na južnej trase je tiež potrebné riešiť. (terajšie intenzity tomu nenasvedčujú - ale je to môj názor)
A hlavne čo sa tu spochybňuje je "podľa mňa fakt", že ak by sa postavil najprv lacnejší a jednoduchší juh (už by bol hotový) a na severe hlavne ťažšie úseky, tak aj do PO by šli po R2 a intenzity by boli niekde inde.
Stále som nedostal odpoveď prečo tento efekt pokrýva len D a nie kvalitná cesta I. triedy. Pre nízke intenzity to nemá na in-time dodávky nemá absolútne žiaden efekt.
-lebo platí, že máloktorý investor príde niekam, odkiaľ mu kamión cestuje +1hod k napojeniu na D/R
-lebo platí, že aj napriek diferenciám medzi S a J (dĺžka postavených diaľnic) stále využívajú juh aj autá KE + ďalej
-lebo inam už šli nehorázne peniaze
stále platí, že Kysuce sa musia riešiť