nie, treba usetrit na najdrahsich usekoch kde sa len da. npr. nemal by som problem s poloprofilovou estakadou na krivan-mytna. tam sa da poriadne usetrit. ale setrit niekde par metrov je bez efektu. 1 km tunela stoji do 50 mil. eur (borik 10 rokov dozadu stal nejakych 45 mega). cize za kilometer tunela postavis 5 km takehoto plneho profilu. setrit sa malo aj na kategorii, D26,5 je zbytocne siroke, stacilo 24,5.
Ak sa vrátime k bohatšiemi Česku, tak ani oni nemajú dve plné prepojenia Praha-Ostrava (Z-V), lebo potrebujú rovnako ako my riešiť aj severojužné.
http://www.ceskedalnice.cz/image/mapa-velka.pngna tom druhom maju nerozostavanych odhadom tak 100 km. a popri tom dlhodobo riesili aj riesia ine tahy, je tam 5-10 dalsich tahov, niektore rozbabrane, niektore hotove. pokial viem to su plne profily aspon vacsina celkom urcite. my ciste z eurofondov sme nemohli mat BA-ZA-KE a BA-BB a k tomu nejake poloprofily. cisla nepustia. D1 od cias meciara stala/stoji odhadom okolo 4 mld. bez tur-hub. cize komplet do 5 mld. to by si potom musel mat poloprofil snad komplet celu D1 ale najtazsie useky urcite. cize npr. len jedna rura visnoveho by sa ti pacilo ??? predpokladam ze nie....
Tunelový komplex Blanka sa síce formálne skladá z troch tunelov, avšak reálne ide o jeden súvislý úsek pod zemou
to je uplne jedno. vsetky nad 1 km dokopy 15-20 km. u nas len "tunelovy komplex" v ZA kraji 20-25 km. k tomu ktovie kolko dalsich (branisko 5 km....) vratane scifi karpaty 11 km. to nikdy nebude a ani mnohe dalsie.
A tiež by som nehľadal súvis medzi bohatstvim štátu a počtom tunelov. Tunely sa stavajú tam, kde to geomorfológia a urbanizácia územia vyžaduje.
ale musia mat nato navyse peniaze. peniaze navyse a nie na ukor beztunelovych ciest ani rozvoja regionov. a to si moze dovolit zapad a nie chudobne vychodoeuropske krajiny (ano oproti SUI ci AUT my sme chudobna krajina)
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...