Moderátor: Moderátori
kvitujem ze uznavas ze sa bavime o vykonoch na ktore nemame. lenze to neznamena ze ma byt stratove...podla teba je to normalne ?zrovnávať pražské a bratislavské letisko tak to môžeš len ty.
Na príklade jedného-dvoch projektov zdieľanej železnice s cestou, ktoré sa nerealizujú robiť také kardinálne závery nemá väčší zmysel. Znovu sa pýtam, na čo zvýšená spolupráca, keď až do posledných rokoch sa v samotnej železnici ani verejnej doprave nič poriadne nerobilo?mareks96 napísal:Faktom ostáva, že sa to realizovať nebude, kvôli tomu, že vzájomná spolupráca úradov je sci-fi. Či je to z nevôle, neschopnosti, nedostatočného personálneho pokrytia alebo mimo zákona, alebo možno kombinácie je už vec druhá.
Faktom je aj to, že v zahraničí sa dôležité stavby stávajú spoločne pre železnicu aj diaľnicu, či už mosty alebo tunely alebo "mostotunely" spájajúce dokonca dve krajiny kde dokonca v jednej vlaky jazdia po pravej a v druhej po ľavej strane.
Ďalším faktom je aj to, že takúto minimálne jednu stavbu máme aj v tejto našej malebnej krajinke, síce už nejakých pár dekád má za sebou, ale stále prístavný most slúži rovnako dobre pre železnicu ako aj diaľnicu.
Keď to bolo možné v dobe keď bolo bežné priniesť do práce len telesnú schránku, keď to je možné v byrokratickom pekle Západnej Európy, prečo nie na "Gordickom uzle" (ako bol viackrát nazvaný kompetentnými) našej 60 ročnej stavby dôležitej spojnice.
Pacho napísal:fakt len posledne OT. Vôbec nie som zástancom socializmu, ale tento rozkvitajúci kapitalizmus, tiež nie je žiadna výhra, aspoň nie pre bežných ľudí. len čo ma napadá čo nam prinieslo 30rokov. Zdevastované školstvo, zdravotníctvo pred krachom, stratili sme potravinovú sebestačnosť, zanedbaná infraštruktúra, .... na druhej strane vládnu tuna oligarchovia a mafia. Neviem či toto je ta správna cesta do budúcnosti. hovg.
suhlasLEn jedna poznámka, ak by tu ostal socík, tak by tu bolo minimálne 5 krát horšie ako je tu dnes. Dnes môže byť človek nasratý tak maximálne na svojich spoluobčanov, ale toto socík nevyrieši, naopak dal by svinstvu ešte väčšie krídla.
neviem co myslis pod verejnym priestorom...ten svet farby naozaj prisiel ale spina a neporiadok npr. pri cestach je vacsi ako predtym. ani svet farby nie je idealny s megalomanskymi obchodnymi centrami a vybetonovanymi plochami mi trochu pripomina socializmus. ale aspon priemysel setri na energiach a materialoch a nezvnikaju take zataze ako tu ostali (dimitrovka, strazske, sered, ziar, slana, dubova...) polnohospodari tiez setria hnojivami atd....Len jedna spomienka, keď som v roku 1990 prekročil hranice do Rakúska bol to mega civilizačný rozdiel, ako keby som vkročil z Black-White sveta do sveta farby, dnes je ten rozdiel takmer nebadateľný, ak samozrejme neberieme do úvahy verejný priestor, ktorý sa však za 30 rokov dosť posunul.
daleko viac pomaha budapesti nez BA vlada vychodu. len BA vlada vie marketingovo lepsie podat 2 kusky elektrifikacie na vychode nez oni stamilionove projekty v budapesti.Jasné Orbán pomáha svojim, ako v Maďarsku tak aj na Slovensku. Stačí pozrieť ako (ne)pomáha Budapešti lebo nie je "jeho".
ano je to spravne. ak chceme preferovat zeleznice potrebujeme ich mat na uplne inej urovni nez su. jedine dvojkolajne trate s primeranou rychlostou dokazu konkurovat cestam v dialkovej doprave. takych je minimum a je bez sance dobudovat takuto siet zeleznic.DrX: A sme si istí, že ten trend je naozaj poháňaný uvedenými regiónmi? A sme si vôbec istí, že to je správne? A po pohľade do grafu: A sme si istí, že tam je takýto trend vôbec niekde vidieť?
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.