Stránka 165 z 261

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2018 14:04
od nevo83
KN.SK napísal:
nevo83 napísal:•••A cuduj sa svete k niekt mesteckam nejde pomaly ani poriadna cesta I.triedy, takze historia je aj na vychode len s rozdielom ze NIE SU ziadne poriadne cesty, D1 KE-Mi nie je ani vo vyhlade 10r... a o priemyselnych parkoch sa ani nebavme... vsade su len nik nechce dojst lebo cesty...
Možno preto, že sa (asi) voľakedy viac uprednostňovala preprava železničná pred cestnou, aj keď i tá nebola/nie je všade...



No potom ako chceme znizovat rozdiely ked nemas ani cesty ani poriadnu zeleznicnu siet, cim ten investor ma byt prilakany, cim ma dany tovar distribuovat...
Potom sa vsetci cuduju, ze vychod sa pomaly vyludnuje a stahuje sa na zapad...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2018 16:04
od Yoggy52
Suhlasim s devilom, ze optimalizovat siet sa uz velmi neda, treba uz stavat.

nevo83 napísal:No potom ako chceme znizovat rozdiely

ROZDIELY SA NEVYROVNAJU NIKDY.

Pokial sa pozries na google maps, tak snad vidis, kolko je napr. Sered od rakuskych hranic a kolko su Michalovce... z logistickeho hladiska, mi nedava zmysel postavit logisticke centrum v Michalovciach (maximalne pokial by som chcel pokryt vychodne slovensko a vychod PL, HU)... To ze stat dava dotacie aj podnikom na zapade, ktore to nepotrebuju(financne) a tiez su v oblasti, ze ked nahodou ten podnik odide, nikto nebude smutit (napr. aj taky VW) A tak sme vlastne pritiahli JLR kde to "nie je potrebne" a prisli sme o BMW, kde to "je potrebne". Preto by mal stat dotacie len v regionoch kde je to potrebne...

Ale co sa budem rozpisovat rovno:
https://europskenoviny.sk/2017/12/07/ja ... erta-fica/

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2018 17:26
od devil
http://4.bp.blogspot.com/-KzueWrqkjek/V ... %2Bmap.png

nevyrovnaju sa ale znizit sa daju....do toho obrazku treba pridat JRL a BMW.

btw. amazon by som tam uz nepustil. bude len zahlcovat najvytazenejsie casti D1 a R1. ako povedal JS...toto ste chceli ??

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2018 17:57
od Yoggy52
Ako by si tam Amazon nepustil? Podla mojich informacii uz davno "stoji". :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2019 16:25
od IceFox
https://mykysuce.sme.sk/c/amp/22028488/ ... azdna.html
Ako je možné ,že sa kamiónom šmýka keď je to C 11,5? :o
Odpoviem si sám - C11,5 nie je všemohúca

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2019 16:42
od devil
to nikto netvrdi. ale ked sa da vybrat medzi 11,5 metrov a 6 metrov kde sa kamion lahsie udrzi na ceste. schvalne nedavam otaznik lebo odpoved je jasna.

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2019 12:40
od Yoggy52
Este treba povedat, ze sever chrani juh pred snehom :D

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2019 13:58
od IceFox
A ešte sú nevďační... :D

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2019 15:23
od DrX
"Na severe pomáhajú aj hasiči z juhu." (https://domov.sme.sk/c/22028732/online- ... ensku.html) ... a aki ste nevdacni a pazravi. Proste pachovia

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2019 17:04
od IceFox
O dôvod viac dostaviať D1 a D3 pred R2 :lol:

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2019 12:22
od devil
Daň z príjmov fyzických osôb sa obciam rozdelí podľa viacerých kritérií...medzi kritériá delenia peňazí medzi mestá a obce dostal aj koeficient nadmorskej výšky...Obce na severe Slovenska majú takisto vyššie náklady s úpravou ciest počas zimných mesiacov, pretože tam viac sneží ako v južných častiach Slovenska..

https://dennik.hnonline.sk/servisne-pri ... mostatnost

toto bolo za drurindu a potom za fica sa este pridalo.

Pre 1 306 obcí, ktorých nadmorská výška je viac ako 277 metrov nad morom (m n. m.), to bude znamenať prilepšenie si v celkovej sume 219,9 milióna Sk.

Čítajte viac: https://ekonomika.sme.sk/c/2854398/vyss ... z5cle3uhpA

pocet obci je pritom okolo 3.000 zaujimave je ze podla wikipedie ma 280 mnm mesto PD co je basta smeru ale PO uz nie. ale zrovna tam spada uzemie od PB az poza Levocu. na juhu BB, ZV "až" po DT a potom RV. tomu sa uz "bohuzial" nedalo zabranit.

najvacsi cisty prijimatel je ZA kraj (ako inac...) najvacsi platcovia su BA, TT, NR a mozno KE. ....teda nieze im platia dialnicu - drahu hracku ale im este aj pomahaju pri odpratavani snehu.

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2019 17:05
od milan_KM
Daj na Europsky súd Alpínsko-Himalajske vrasnenie a príchod slovanov na naše územie a nezabudni sa pritom poškrabať po hlave.

Asi takú výpovednú a inteligenčnú hodnotu má tvoj príspevok. Keď chceš niekomu vyčítať, že mu napadol sneh......

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2019 17:09
od devil
moj prispevok obsahuje fakty, citacie a zdroje. tvoj je vykrik prispievatela ktory neznesie pravdu ktora mu je proti srsti.

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2019 17:13
od milan_KM
Zakladna myšlienka tvojho príspevku je chorá a na to treba poukazovať, lebo ľudia ako ty budú mať pocit, že smú všetko. A teraz ťa poprosim aby si to upratal.

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2019 17:14
od Maxx787
Devil a zamyslal si sa niekedy ako by vyzeral rozpocet ked by toto kriterioum nebolo? (inak ani som nevedel ze nadmorska vyska je kriteriom)
povedzme ze by vsetci dostali rovnako. kedze geografii a pocasiu nerozkazes tak by mesta a obce ktore maju malu nadmorsku vysku by mali viac penazi na ine aktivity ako rozvoj kultury, dopravy, a pod. zaital co severne obce s vysokou nadmosrkou vyskou by mali mozno niekedy aj malo penazi na to odpratanie snehu.
V tovjom systeme by to dopadlo asi tak ze no tak sa odstahujme do nizin vsetci...bolo by to riesenie ale potom by bola zastavana ovela vacsia plocha urodnej pody a nedostatok potravin prave z toho dovodu sa zacali v stredoveku kolonizovat kotliny na severe.
ak aj neda snadmorsku vysku ako kriterium tak ale podnebie potrebujes nejako zohladnit potom by bolo druhe riesenie davat peniaze podla priemerneho rocneho uhrnu zrazok. lenze opat by tym dostal peniaze navyse sever.

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2019 17:52
od DrX
Vravim, standardni pachovia... ak sa ja teraz rozhodnem prestahovat na lomnicak, tak by mi stat mal platit 10x viac dotacie, lebo je tam chladnejsie a viac prsi? A co ked sa rozhodnem prestahovat na mesiac? Stat mi bude dotovat raketu a skafander? toto *** "myslenie" je fakt pozoruhodne.

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2019 18:06
od IceFox
Toto je typický príklad rovnosť vs spravodlivosť. V tomto prípade volím spravodlivosť.

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2019 18:37
od Vlados
ťaháte to zbytočne do extrému. na nížinách sú často protipovodňové hrádze (a hlavne veľké) a na ne prispievali aj obyvatelia vyššie položených obcí. veľké protipovodňové opatrenia sa síce nefinancujú obciami, ale určitá solidarita medzi obyvateľmi tu je.
ak niekomu vadí, že niekoho dotuje tak doporučujem minimálne v tom čo sa dá nevyužívať tie služby. SPP má jednotnú cenu plyn - nepodstatné či napájajú veľkú alebo malú obec, detto rozvodné závody, mobilný operátori, veľké obchodné reťazce...
sorry za príspevok.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2019 18:56
od devil
Max787 v stredoveku kolonizovali aj vďaka výhodnému zdaňovaniu malo to istú logiku chceli využiť územie aj tam kde nie je úrodná pôda.

Ale pointa je druhá časť a to ze ako súdruhovia prišli na to číslo 277 metrov nad morom. Lebo 300 metrový kopec je kadekde samozrejme obec pod ním je pod touto hranicou a nič navyše nedostane. Teraz hlásia v správach ta3 že možno 100 dedín ma problém. Nie 1300.

Takže nech je zohľadnena nadmorská vyska pre tie obce co to naozaj potrebujú ale nevšimol som si ze vo výške 300 ci 400 metrov by sa topili v snehu. Potom je jasne prečo takto reaguje milanKM

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2019 18:57
od Skooty
DrX napísal:Vravim, standardni pachovia... ak sa ja teraz rozhodnem prestahovat na lomnicak, tak by mi stat mal platit 10x viac dotacie, lebo je tam chladnejsie a viac prsi? A co ked sa rozhodnem prestahovat na mesiac? Stat mi bude dotovat raketu a skafander? toto *** "myslenie" je fakt pozoruhodne.


A čo je na tom že štát prispieva viacej na údržbu ciest v oblastiach s vyššou nadmorskou výškou ? Rovnakú premisu by si mohol aplikovať aj napríklad na to že sever sa skladá na škody ktoré majú južní poľnohospodári v dôsledku sucha. Na operu tiež nechodím a je platená z mojich daní a nepohoršujem sa nad tým. Ak si chcel poukazať na "***" tak sa zamysli nad svojim správaním..

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2019 19:03
od devil
To si zrovna netrafil lebo poľnohospodár co hospodári v z nevýhodnených podmienkach automaticky dostáva vyššie dotácie

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2019 19:19
od milan_KM
Ja reagujem preto, lebo ako poznamenal správne Vlados, poukazuješ selektívne a zaujato na úplné hlúposti. Tak ako na severe sa prispieva na zimnu údržbu, tak sa na juhu nájde niečo iné ako napr spomínané hrádze. A nikoho normálneho nenapadne vyčítať, že niekde dostali viac peňazí keď ich tam bolo jednoducho treba.

Lenže potom sa tu nájdeš ty a tváriš sa ukrivdene ešte aj za napadnutý sneh. Neviem či sa mám smiať alebo plakať.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2019 20:14
od IceFox
devil napísal:To si zrovna netrafil lebo poľnohospodár co hospodári v z nevýhodnených podmienkach automaticky dostáva vyššie dotácie

Si reálne myslíš ,že v pôde na severe sa dá niečo plodné vypestovať? Omg.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2019 21:19
od Vlados
milan_KM napísal:Ja reagujem preto, lebo ako poznamenal správne Vlados, poukazuješ selektívne a zaujato na úplné hlúposti. Tak ako na severe sa prispieva na zimnu údržbu, tak sa na juhu nájde niečo iné ako napr spomínané hrádze. A nikoho normálneho nenapadne vyčítať, že niekde dostali viac peňazí keď ich tam bolo jednoducho treba.

Lenže potom sa tu nájdeš ty a tváriš sa ukrivdene ešte aj za napadnutý sneh. Neviem či sa mám smiať alebo plakať.

milan_KM, všimni si že môj príspevok tu už nie je. moderátor si na mňa zasadol, lebo mám prejazdnenú trasu R2 od západu na východ a tvrdím že pomerom cena/prínos je Soroška z pripravených projektov na poslednom mieste... a pred ňou by som uprednostil aj pripravované úseky na R2.

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2019 22:26
od DrX
Do extremu tahaju *** dialnicnu siet do najnarocnejsieho mozneho terenu s hromadou tunelov, ktore nevieme postavit ani zaplatit, a ktorej udrzba tiez je/bude zbytocne draha, takze nemame ani zakladne prepojenie V-Z. A ako spravni pachovia a janosici nie su ochotni akceptovat ani jednoduchy princip, ze sa peniaze maju delit 60:40 (sever:juh). Proste, ukradnut vsetko je MINIMALNA poziadavka.