Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 27. Okt 2019 17:03

devil napísal:dalsi co maju problem s chapanim textu.

Brať tunel Horlica ako dostupnú diaľnicu :lol: detto Branisko.

branisko je sucast suvislej dialnice je s tym nejaky problem? od brodna co je koniec suvislej dialnice sa neda dostat na zaciatok D3 pri CA za 30 minut ?

hej vyplakávaš nad ZV, ale to že severná D1, nie je nikde napojená, to Ťa netrápi a pritom prechod ZV je v celku v pohode, nevidím v tom neaký problém. Tiež manipuluješ s číslami, keď rátaš, len 25km úsek od LM po hranicu ZSK. A na ten úsek autá čo idú na východ priletia vrtulnikom, a celu D 1 jazdia len žilinčania. Veľmi vtipné, ale veľmi neobjektívne z Tvojej strany.

kde vidis ze vyplakavam. to ty vyplakavas nad usekmi co su vo vystavbe alebo nebodaj nad turany-hubova. a to ze vychodniari platia dane ktore potom idu do zilinskych tunelov uz ani nekomentujes.


veď v pohode: vychodniari platia dane, za dialnice, v ZA, po ktorých sa tak isto preháňajú. To je tak isto ako by som ja tu začal vyplakávať ako Ty nad ZA dialnicami, že každý rok musím prispievať na Pribinu, a idem po nej raz za rok. Tak isto musím prispievať na Ba dialnice, prejdem po ních možno 3x do roka, a musel som prispieť na R4, po ktorej som ešte v živote nešiel. Devil prosím ŤA troch objektivity , dakujem.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 81
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 27. Okt 2019 18:38

Ale Pacho... 80p vychodniarov smerujucich do BA iducich po D1 to dava bud cez Certovicu alebo cez Donovaly.. Ja fakt nepoznam nikoho kto by siel na ZA, jedine ak mas v danej oblasti svoj zaujem.. A ver tomu ze pri ,,jednoduchom dobudovani 3-4 usekov R2,, to bude este menej.
nevo83
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 749
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 27. Okt 2019 20:06

no nevo, to by ma fakt zaujímalo, ako si dospel k číslu 80%?. Dalšia vec, to keď idú cez čertovicu, alebo donovaly, tak nejdú cez ZA kraj? Tiež či si úplne presvedčený, že vychodniari chodia len BA -východ , tovar do obchodov nepotrebuje? trebárz a j ČR, fakbriky tiež nepotrebujú doviesť a odviesť výrobky, .... je to odskúšané, že pokiaľ nie je "zabitá" žilina,. tak rýchlejšie a pohodlnejšie sa dostaneš cez ZA. Koniec koncov, skús pouvažovať prečo je ZA upchaná, keď 80%, ide cez čertovicu??. tie tvoje teórie majú riadné diery. Tiež by som mohol napísať podobnú hlúposť ako si napísal Ty, že keĎ dostavajú aspoň višnové, tak 80%, pôjde cez ZA a R2 sa "vyľudní". .
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 81
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod vw30 » 27. Okt 2019 20:24

nevo83 napísal:Ale Pacho... 80p vychodniarov smerujucich do BA iducich po D1 to dava bud cez Certovicu alebo cez Donovaly.. Ja fakt nepoznam nikoho kto by siel na ZA, jedine ak mas v danej oblasti svoj zaujem.. A ver tomu ze pri ,,jednoduchom dobudovani 3-4 usekov R2,, to bude este menej.


Ja ak idem (z Presova) smer zapad, tak chodim cez Žilinu. Obcas sa stane, ze idem cez Donovaly a cez Certovicu takmer vobec. Cez Sorosku a Madarsko nechodim vobec a nepoznam nikoho, kto by chodil juhom.
vw30
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 16. Okt 2017 11:41
Bydlisko: Prešov

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 27. Okt 2019 20:31

devil napísal:a ty zarucene vies ze tych 338 mil eur bolo realnych. okrem toho korbelka nema prieskumnu stolnu. ty predsa mas uroven, tak sa nedaj vysmiat s takymito nezmyslami.

V Skanskej vedia dobre odhadnut ceny. Kedy Skanska nepostavila usek za cenu ktoru ponukla, resp. s nejakym uplne minimalnym rozdielom? Ja o takom neviem, ale daj ak existuje.

Cena z velkej casti zavisi od podmienok tendra. A uz to vidim, ako sa na Visnove vyuzije "rychlostny priplatok" pretoze 30% je za rychlost, ostatne kriteria mimo ceny su tam, aby to mohli prihrat "svojim", podla toho bude aj cena, ktora nebude ani zdaleka rozhodujuca.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 27. Okt 2019 20:40

nevo83 napísal:Ale Pacho... 80p vychodniarov smerujucich do BA iducich po D1 to dava bud cez Certovicu alebo cez Donovaly.. Ja fakt nepoznam nikoho kto by siel na ZA, jedine ak mas v danej oblasti svoj zaujem.. A ver tomu ze pri ,,jednoduchom dobudovani 3-4 usekov R2,, to bude este menej.


To len potvrdzujes, ze otvorenim HP-DS, ked za krizovatkou v RK smer ZA nebude vyznamny problem, dojde k vyznamnemu presmerovaniu dopravy z Donovalov na zapadnu D1, pretoze to bude 26,5 km na D1 (pripadne iba 16.5 km v pripade otvorenia Hu-Iv) a trasa bude kratsia ako cez Donovaly, teda z tych 7-8 tisic co jazdi cez Donovaly, moze zobrat 3 tisic a par stoviek aj z Certovice.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 27. Okt 2019 20:59

ja neviem , ale mam pocit ze niektori maju problem s chapanim pisaneho textu :) ale ok mal som mozno dopisat expilicitne do BA.
- si úplne presvedčený, že vychodniari chodia len BA -východ , tovar do obchodov nepotrebuje? = by siel na ZA, jedine ak mas v danej oblasti svoj zaujem.
- 80p vychodniarov.. - preco ? lebo nieco si nadbehnes po RK resp Certovicu a 50km sa pretrpis k BB a zasa si na dialnici.. aby si sa vyhol presne tomuto ,,lieviky,, v ZA
..
mozno by nebolo odveci mat statistiku ,, podla spz,, ak sa raz bude opat riesit scitanie aut.

Jano: prosim Ta, mozes mi vysvetlit ten ,, rychlotny priplatok,, ?? co dokazes rychlesie tuhnutie betonu alebo co ??
nevo83
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 749
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 27. Okt 2019 21:29

Jano ale ja nespochybnujem vyznam D1 ZA, ktora je nazvyme to pred finalnym dokoncenim... Z jednej strany sa tu nadava na ,,mega intezity,, kt Vam este vzrastu mozno o 15p od vychodu a na druhej strane sa vysmievate a ,,blokujete,, vystavbu R2 kt by pri realnej dostavbe 4usekov, presne o tolko stiahla intenzity od Rk z vychodu. pri rovnakom termine dostavby 2023
- Krivan- Mytna, Mytna- LC, RS/Bakta/-Figa, a Moldava-Saca
nevo83
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 749
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 28. Okt 2019 06:59

neveo ja vôbec netvrdí, že juh netreba stavať, alebo , ž e sever sa nestava predražene, ale to je problém mafianskych politikov, ktorí to dovolia, a tuna na for to nevyriešime. Ja tvrdím, že keĎ postavia dialnice v ZA kraji, že automaticky slúži aj pre KE a hlavne pre PO kraj, takže neaké vykrikovanie , že dialnice sa stavajú len v ZA kraji, nie je na mieste, lebo sever vždy bud ena severe, ako aj východ bude na východe. Pozri sa včera večer som bol na letisku v poprade, pri ceste nspäť som sa neponáhľal , takma v pohode všetci predbiehali, a schvále som si spravil sice ničnehovoriacu osobnú štatiiku, tak ver mi 95% aut bolo s EČ z prešovského , alebo KE kraja poprípade BA, BL, zopár aut BB. Fakt len zopár LM, RK a DK.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 81
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 28. Okt 2019 09:47

Pacho samozerejme ze D1 ,,Sever,, a R2 budu vyuzivat aj ludia z KE a PO kraja, ved idu z jedneho konca na druhy ale z celkoveho poctu to bude mozno 10p..
- ale ved v ZA kraji sa stavia az na 1 usek TUR-HUB, a ostavaju 2 useky na D3, ci ocakavas zastavenie vsetkeho kym sa ,,fyzicky,, nedostavaju :) a az po 2023/24 sa moze niekde inde rozbehnut vystavba ?
- stale mam pocit ze vacsina ludi LEN chce aby sa peniaze z buducej vystavby delili neakym zmysluplnym sposobom 60:40
nevo83
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 749
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 28. Okt 2019 10:04

V Skanskej vedia dobre odhadnut ceny. Kedy Skanska nepostavila usek za cenu ktoru ponukla, resp. s nejakym uplne minimalnym rozdielom? Ja o takom neviem, ale daj ak existuje.

ale clovece toto je ina kava ako budimir-bidovce a nie je taka kriza ako bola vtedy. ale vsak uvidime aj ked dufam ze neuvidime ak tender nebude este vela rokov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 28. Okt 2019 10:09

je bezny den, dostupnost z CA po suvislu plnoprofilovu dialnicu v brodne je asi 30 minut len treba ist cez KM. opacny smer je asi do 20 min. je kopa miest na juhu a vychode kde je to kvoli vzdialenosti omnoho viac a to aj bez kolon.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod davidk » 28. Okt 2019 11:04

"Jano1 napisal:"
Zratal si kolko sa vyfakturovalo na HP-LL, ked tvrdis ze doteraz 462+12 mil.E alebo zase len dristas?

Janko1- nemam vysoku mienku o tvojej objektivite ale pri toľkých príspevkoch na tomto fóre ani nevedieť aké sú oficiálne čisla cien za výstavbu dialnic vysuťažených úsekov je hustá káva zvlášť ak každý je hlupák a drísta. No ale pre hlupáka každý hlupák ... Tu máš Janko a študuj http://cesty.ineko.sk/mapa. Mas tam kazdy jeden úsek rozdelený aj na stavebne a celkove naklady. Celkove sa myslí Janko tie ktore su aj za výkupy pozemkov ale stale v tom ešte nie su naklady napr. PD pre SP alebo RD či VO. To su priamo udaje z NDS ak ti to tvoja inteligencia dovoli mozes ist aj do zdrojových dát. Tie ktore sa stavaju su ceny vysuťažené ostatné len planované.


"davidk"]
vyžiadane nároky ktoré bude ešte treba:
Žilina Brodno -Kysucke Nove mesto 420 mil.

"Jano1 napisal:"
Posledny udaj poskytnuty NDS je odhad na urovni 340 mil.E. Ale ty samozrejme cucas z prsta 420 mil.E.
https://mykysuce.sme.sk/c/22207817/vystavba-dialnicneho-useku-si-vyziada-vyse-tristo-milionov-eur.html

Že posledný údaj z NDS : Tu si ma važne pobavil Janko1 -"polienko" članok z My kusuce sme Ha Ha Ha. Nemaju poriadne nič ešte len študiu a z članku ani nieje jasne či slečna myslí stavebné alebo celkove naklady dokopy lebo stale melie o výstavbe . Cize mozno to aj sedi lebo sa predpaklada oficialne že to bude stat stavebne 370 mil (a ona tvrdí viac ako 340 mil ) celkovo ofic 420 mil. (to je na stranke ktoru by som ti odporučal naštudovať vyššie) urobili to chlapci za ťažke miliony aby takyto ako ty vedeli o čom rozpravaju keď si myslia že zjedli patent na rozum a urazaju vsetko na vôkol. Ak si to preštuduješ tak zistiš že usek Brodno- Kysucke mesto ma cenu len za stavebu o 10 mil vyššiiu ako Prešov zapad Prešov juh s 4,5 km rur v tunely a aj s najväčšou a najzložitejšou križovatkou v celej SR ktorá nieje zaratana do dlžky useku to podotykam. A len len vetvy na tej krizovatke tvoria ďašich 9 KM. Toľko k cenám.

K tomu čo si Jano1 napisal: Zrazu tu ide zaratavat nevedno ake polozky, a len tak striela cisla. A hlupacik vies, ze LL-DS este nie je dokonceny usek a teda ani vyfakturovana cela suma?
Nie Janko neviem naozaj novinka predstav si uplne si ma zaskočil :) .... čiže bude to stať nakoniec Janko menej ako 424 mil ? Bežne sa Janko stava v SR že dialnica stoji menej ako to za čo sa podpiše? Či čo si tym myslel, lebo ani neverim že niekto na Slovensku može takto tupo uvažovať to ani v osade olašskych romov by som take nepočul. Teda nevieme a netušíme koĺko stavba bude stáť lebo to ešte nieje dokončené? Može to teda stať menej? Nebudem ti posielať članky o koľko to bude navyšené lebo to rozpätie je v ťažkých desiatkach milonov ale žeby menej? Možno tak na Kysuciach :)........... Čiže ja dristam keď napišem ofic udaj a už teraz každý vie kto okolo stavieb len prešiel že to bude ďaleko viac ale ty to spochybňuješ a ja cucam cifri z prsta. Koľko si tu Janko na tomto fore? Pozeram že roky jano1 no neviem či by nebolo lepšie aby si stal na ceste a štrajkoval lebo tam vykrikovať a uražať tam je ten priestor ......tu maś ešte jednu peknu stranku aby si videl aj v postupnosti rokov ako sa vyvijala výstavba v SR aj pre Kysuce a Žilinu naozaj veľmi pekne spravené https://www.historiadialnic.sk/animacia/. Výstavba sa totižto vyvíja v čase a hlavne v ZA kraji to si si mohol všimnúť ......
davidk
návštevník
 
Príspevky: 28
Založený: 05. Sep 2019 10:38

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 28. Okt 2019 11:33

devil napísal:je bezny den, dostupnost z CA po suvislu plnoprofilovu dialnicu v brodne je asi 30 minut len treba ist cez KM. opacny smer je asi do 20 min. je kopa miest na juhu a vychode kde je to kvoli vzdialenosti omnoho viac a to aj bez kolon.


Skus si to aspon raz v zivote ist z Poviny cez KNM do ZA... Nic ine ti nejdem o tejto "skratke" pisat

zahada,, zaujimave, ze zrazu je to 1h 29m... pritom momentalne nieje pred KNM az taka zapcha,, predpokladam, ze ako kazde rano tam stoji zeleny a rucne riadi krizovatku.. no a ked sa pusti ten kriticky usek ktory aj teraz vidno na mape, ze je tam najvacsia zapcha,, tak toto vsetko skonci v Radoli,, ale to ty ani ostatni z vychodu nepripustite, ze tu bude problem..

https://www.google.sk/maps/dir/49.49638 ... 624046!3e0


a porovnanie,, keby si chcel obist tu kolonu od poviny do Radole cze KNM,, uspora 6min,, hura...
https://www.google.sk/maps/dir/49.50038 ... 624046!3e0
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 508
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jolu » 28. Okt 2019 12:32

Ale devil nam akosi zabudol ze v CR je statny sviatok a kamionov je zrazu malo‼
jolu
diskutujúci
 
Príspevky: 113
Obrázky: 106
Založený: 21. Sep 2014 19:29

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jolu » 28. Okt 2019 12:34

A to nie som ani z Kysuc len objektivne sledujem
jolu
diskutujúci
 
Príspevky: 113
Obrázky: 106
Založený: 21. Sep 2014 19:29

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 28. Okt 2019 13:18

Objektivita je niečo čo je tomuto fóru dávno cudzie. Keďže volanie po určení nemenných priorít na základe faktov je označované za agresívne.
V podstate sa to tu zmenilo na boj s nezmyslami, ktoré šíria ľudia čo majú pocit, že diaľnica v ich regióne spôsobí zázrak.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 28. Okt 2019 13:25

mas pravdu, zabudol som.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 28. Okt 2019 14:12

milan_KM napísal:ľudia čo majú pocit, že diaľnica v ich regióne spôsobí zázrak.

ono to skonci tak ako vo filme Cars od Pixaru... Kde su tie casy, ked sa povinne zastovovalo v Levoci na shellke a teraz uz o to ani nikto nezakopne. :wink:

Takisto aj v pripade buducej trasy R4 kde je teraz na predaj benzinka v Hunkovciach a motorest v Krajnej Polane... ani teraz im to ako tak nejde, pokial sa v blizkej (dalekej) buducnosti postavi R4, tak tam uz nezabludi nikto. :( tak to chcu predat aspon ako tak...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 28. Okt 2019 14:22

jolu napísal:Ale devil nam akosi zabudol ze v CR je statny sviatok a kamionov je zrazu malo‼


čo sa čuduješ, to je štandardná taktika devila, minule ma presviečal, že nie sú zápchy, ale pre istotu nenapísal, že bola nedeľa :D
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 81
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 28. Okt 2019 14:29

kedy som ta takto presviedcal ? skor ty si pisal citujem: "RK-pernamentná zápcha". teraz neviem ci nepoznas pojem "zapcha" alebo "pernamentna".
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 28. Okt 2019 20:53

devil, prosim Ťa prestaň písať sprostosti. Dnes LM odchod 14:30 do ZA 2,5 hod. Zdržanie RK 30´ stálo sa na konci dialnice . Strečno 60´stálo sa na konci dialnice. a nie je to ani 100km. Bežný pracovný deň .
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 81
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 29. Okt 2019 08:15

pernamentne = cely den.

Ale devil nam akosi zabudol ze v CR je statny sviatok a kamionov je zrazu malo‼

tak statny sviatok skoncil, rano o cca 8:20 brodno-CA 23 minut a CA-brodno tiez 23 minut.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 29. Okt 2019 08:35

Ale ked si das Svrcinovec- Brodno tak si na 46.

Pacho napísal:devil, prosim Ťa prestaň písať sprostosti. Dnes LM odchod 14:30 do ZA 2,5 hod. Zdržanie RK 30´ stálo sa na konci dialnice . Strečno 60´stálo sa na konci dialnice. a nie je to ani 100km. Bežný pracovný deň .

Myslim si, ze vcera nebol bezny pracovny den. Nakolko bol v CR sviatok nakladny tranzit PL-ZA nemohol ist cez CR, tak isli po S1 a D3. Svedci o tom velka kolona na D3 az za tunel Svrcinovec(1h), co nebyva standardom, rovnako aj kolona vo Viegerskej Gorke (30min).
Ravnako kolony pod Strecnom a na konci D1 pred RK su casto sposobovane osobnym tranzitom vychod SK-CR (Ostravsko, Praha). Vela CR rodin s korenmi zo Slovenska si bolo spravit dusickovy predlzeny vikend na SK. Vsimol som si ze tieto kolony su velmi silne najma cez letne prazdniny. Slovaci co idu do BA sa naucili to obchadzat cez Certovicu, ale pre tranzit do CR ziadna obchadzka nie je.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 561
Obrázky: 22
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 29. Okt 2019 10:25

Fakt, že kamióny boli v kolóne až na D3, veselo ignorujme
https://www.facebook.com/groups/8623977 ... 620649665/
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 846
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.

cron