Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 31. Okt 2019 20:21

Uz pocas vystavby prveho useku D1 Chocholna - Nemsova, boli v roku 1995 na paralelnej I/61 v TN intenzity 27343 v/24h, medzi TN a Trencianskou Teplou na I/61 boli intenzity 15862 v/24h. Asi zistit taketo jednoduche udaje prekracuje Tvoje inteligencne schopnosti a jednoduchsie je dristat.

ale 27.343 bolo v meste... objektivne od hornej stredy po ZA boli intenzity okolo 10.000. bolo aj 15.862 ale aj 7.834 konkretne pred ZA.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 01. Nov 2019 11:52

devil napísal:ale 27.343 bolo v meste... objektivne od hornej stredy po ZA boli intenzity okolo 10.000. bolo aj 15.862 ale aj 7.834 konkretne pred ZA.

Cize jednoducha otazka: Boli tam intenzity nad 10 tisic v/24h alebo neboli?

7834 v/24h bolo minimum intenzity ZA-BA, v tom istom scitani bolo na vychodnej R2 minimum 2784 v/24h.

A tam kde bolo tych 7834 v/24h sa v r.1995 stavala dialnica?

Odpoviem si sam, nestavala. Stavala sa tam, kde boli intenzity 27343 v/24h a mimo mesta 15862 v/24h.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 01. Nov 2019 13:40

Jano1, to neustale zavadzanie je uz trapne. Preco by mali byt intenzity BA-ZA porovnatelne so ZV-KE? ZV-KE porovnavaj s ZA-PO. A BA-ZA s BA-ZV. Takze otazka znie, ako to, ze zo ZA - PO, kde boli relativne nizke intenzity, uz stoji alebo sa stavia skoro vsetko, zatialco z porovnatelneho ZV-KE skoro nic (a este zrazu teraz sa na neho ma uplatnovat HZP)?
A tiez, ak su na BA-ZA intenzity porovnatelne s BA-ZV, preco na BA-ZA nestacila Rka, rovnako ako na BA-ZV!?!?!

Este raz, zakladne fakty su (ak uz ignorujeme, ze BA a Trnava su na juhu), juzne kraje (NR, BB, KE) :
- produkuju vacsie DPH
- maju viac obyvatelov
- umoznuju kratsie spojenie vychod-zapad
- nie su zdaleka tak hornate ako sever
- maju lepsie klimaticke podmienky nez sever
Cize aby tam neslo minimalne 40% infrastrukturnych investicii je jasna nespravodlivost a nehoraznost. A najviac pre KE kraj, ktory dlhu dobu prispieval 2. najvacsi podiel k slovenskemu DPH, ale infrastrukturne investicie su tu prakticky nulove, a napojenie na svet sa realizuje cez Madarsko!!!
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 01. Nov 2019 16:13

DrX napísal:Preco by mali byt intenzity BA-ZA porovnatelne so ZV-KE?

Dokazes odpovedat na jednoduchu otazku: Cize rozumiem tomu spravne, ze sa mala aj podla Teba stavat D1 BA-ZA pred vychodnou R2, pretoze na tej D1 boli podstatne vyssie intenzity?

DrX napísal:ZV-KE porovnavaj s ZA-PO.

V tom teraz oblubenom Devilovom roku 1995 za ZA a po PO bolo minimum 4137 v/24h, pritom az na 12 scitacich usekoch mimo ZA a PO bola intenzita nad 10 tisic v/24h az do 16 120 v/24h, dalsich 7 usekov v rozsahu 9-10 tisic.
Za ZV az po KE bolo minimum 2784 v./24h, a maximum 8691 v/24h pritom iba na 7 usekoch nad 7 tisic v/24h.

Intenzita na I/18 v priemere viac ako 1,5 nasobok oproti I/50 uz v roku 1995.

Ako tu niekto podsuva, ze treba 10 tisic na vystavbu, tak na ZA-PO, presnejsie medzi tymito mestami bolo 12 scitacich usekov nad 10 tisic v/24h uz v roku 1995.

DrX napísal:ak su na BA-ZA intenzity porovnatelne s BA-ZV, preco na BA-ZA nestacila Rka, rovnako ako na BA-ZV!?!?!

Podla mna malo vplyv to, ze desiatky km v trase R1 boli uz vybudovane vdaka STREDU SVETA a teda sa doplnalo v podobnych parametroch. Kym dialnica v ZA koncila (r.2015), za ZV pokracuje R1 uz desiatky rokov, co ma pozitivny vplyv na intenzity, pritom na R1 klesa intenzita v strednej casti na 14528 v/24h(r.2015), kym na D1 BA-ZA je minimum 21274 v/24h. Od TT je suvisla R1 dlhsia o 20 km oproti suvislej D1+D3(r.2015). Vazby NR a Serede na TT,BA a nedostatocne zeleznicne spojenie na BA sposobuju vysoke intenzity ku Seredi a dalej uz len porovnatelne s D1 po NR,zapad, ale uz na obchvate NR su intenzity len 18 tisic, kym na obchvate TN 24-27 tisic v/24h.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 01. Nov 2019 16:35

Jano1 napísal:Dokazes odpovedat na jednoduchu otazku: Cize rozumiem tomu spravne, ze sa mala aj podla Teba stavat D1 BA-ZA pred vychodnou R2, pretoze na tej D1 boli podstatne vyssie intenzity?


Nie. Prioritou dialnice malo byt spojenie vychod-zapad severom a juhom. Lokalne intezity mozu riesit lokalky. Ak by sa v prvom kroku postavila polprofilova Rka Trnava-ZA-PO-KE-ZV(BB)-NR-Trnava (+4 prudy Trnava-BA), a ta sa potom rozsirovala tam kde su intenzity na plny profil, dosiahla by sa ovela rovnomernejsia obsluznost uzemia a rovnomernejsi rozvoj SK.

Zvysok - priemerna intenzita 1.5nasobne vyssia presne zodpoveda navrhovanemu deleniu penazi 60:40, lebo aj naklady na I/18 by boli 1.5 vyssie.

BA-ZA vs BA-ZV: zas zavadzas - D1 sa Meciarom definovala ako priorita, preto sa tam projektovalo megalomansky, a na R1 skoro vobec. To, ze NR je odrezana aj od zeleznice, len dalej dokresluje obraz Slovenska s protezovanym severom.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 01. Nov 2019 16:55

DrX napísal:D1 sa Meciarom definovala ako priorita, preto sa tam projektovalo megalomansky, a na R1 skoro vobec

Tak to preto je suvisla R1 od TT podstatne dlhsia ako suvisla D1 od TT.

DrX napísal:Nie.

Ani som necakal, ze by si uznal, ze zapadna D1 mala mat prednost pred vychodnou R2.

DrX napísal:Ak by sa v prvom kroku postavila polprofilova Rka Trnava-ZA-PO-KE-ZV(BB)-NR-Trnava

Lenze uz na prevazne polovicnych profiloch po otvoreni zapadnej D1 hned boli intenzity 11-16 tisic a ked bol z toho plny profil, tak v nasledujucom scitani uz to bolo 19-24 tisic v/24h. Staviame plny profil pre 7 tisic v/24h, to este nehovorim o plnoprofilovej R4, a ty by si staval polprofil, kde po par rokoch boli intenzity cez 20 tisic v/24h.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 01. Nov 2019 17:03

Kedze s tymi polprofilmi idu paralelne jednotky, intenzity by sa rozlozili inak ako teraz (kde aj ludia, pre ktorych je jednotka kratsia/lepsia, radsej idu aj so zachadzkou po D).
A naviac, ja nehovorim, ze by sa tam potom v druhom kroku dalsi polprofil nemal dobudovat. Dokonca nemam problem ani s tym, ze by sa ten prvy polprofil postavil na viac vytazenych usekoch BA-ZA (v pomere cena na km na auto) predtym naz na menej vytazenych na ZV-KE. Ale druhy profil by sa staval az po tom, co by bola zabezpecena celkova obsluznost, teda dokonceny polprofil v tom okruhu. Lebo potom by sa presne to iste nafukovanie intenzit vdaka existencii dialnice, ako vidiet na existujucej D1, udialo aj na dnes neexistujucej R2.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 01. Nov 2019 20:57

Ani som necakal, ze by si uznal, ze zapadna D1 mala mat prednost pred vychodnou R2.

otazka je preco mala zapadna D1 prednost aj pred R1. pri novom meste uz boli aj 12-13k ale ziadny extremny rozdiel nebol.... v TN alebo par km do dubnice ci v ilave boli mestske intenzity aj ten tvoj slavny usek s 27k je priamo v meste-15-20k intenzity boli aj v NR a ZV. uz PB a dalej boli identicke cisla s R1. a okrem problematickej PB a hp-strazov meciarova vlada mala vsade stavby alebo aspon zhotovitelske zmluvy (vrtizer-hp) kym na R1 sa postavil obchvat ZC v poloprofile a rozostaval obchvat n. bane. cesta smrti na ZM nemala ani poriadnu dokumentaciu.

hybe-vazec-mengusovce rozostavali pri intenzitach asi 6.000 aut/den. take intenzity boli na krivan-lucenec kym na ZV-krivan uz bolo okolo 8.000 aut denne. to bolo dokonca viac ako useky D1 za LM co bolo 6.500 denne.

branisko sa zacalo stavat pri intenzite 4 137 na soroske bolo 3 752. aj ked uzname ze soroska je mensia zavada ako branisko ako si vysvetlime ze jednoduche zavady ako batka (4 190 aut) ci ozdany, figa...sa neriesili.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 02. Nov 2019 11:48

devil napísal:otazka je preco mala zapadna D1 prednost aj pred R1. pri novom meste uz boli aj 12-13k ale ziadny extremny rozdiel nebol.... v TN alebo par km do dubnice ci v ilave boli mestske intenzity aj ten tvoj slavny usek s 27k je priamo v meste


To ze v trase R1 od TT po Ulanku bolo okolo 88 km v roku 1998 ako stvorpruh + 12 km polprofil R1 Ti zjavne unika. Takze ked na D1 od TT bolo 103 km z toho okolo 40 km polprofil v roku 1998 to povazujes za nepomer? Takze v roku 2000 uz bolo 103 km D1 a 95 km stvorpruhov na trase R1 + 4,5 km polprofil R1(z toho neskor bolo 10 km vyradenych z trasy R1, a doplnenych 3 km R1), tak to bol fakt neskutocny nepomer.

Do konca roka 2004 sa odovzdali na R1 dalsie useky v dlzke vyse 18 km(z toho 3 km nahradili 4 km stvorpruh), R1 mala 108 km + nadvazujucich 6 km BB-Ulanka, zapadna D1 od TT 105 km(r.2004 otvorenych 1,9 km po Belusu), takze naskok R1 oproti zapadnej D1.

R1 len od krizovatky D1xR1 ma suvislych 165 km, kym zapadna suvisla D1 ma len 138 km. Teda na zaciatku roka 2010 bola dlzka nesuvislej D1 128 km, kym dlzka nesuvislej R1 114 + 6 km v NR, naozaj fatalny nepomer. V roku 2010 si D1 polepsila o 9.5 km, ale v roku 2011 si R1 polepsila o 51 km.

Tak mi ukaz, kde su tie extremne rozdiely?

Situaciu na Povazi bolo vhodne riesit, pretoze az po Kosecu boli intenzity suvisle cez 10 tisic a na viacerych scitacich usekoch viac ako 15 tisic v/24h. Na trase vychodnej R2 od Mytnej az po Moldavu na 140 km su len na 2 scitacich usekoch intenzity tesne nad 10 tisic(10032 v/24h a 10726 v/24h) podla scitania 2015, pritom na mnohych su 5 tisic v/24h a to po 20 rokoch odkedy boli na Povazi na vacsine usekov intenzity nad 10 tisic v/24h.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 02. Nov 2019 12:02

devil napísal:hybe-vazec-mengusovce rozostavali pri intenzitach asi 6.000 aut/den. take intenzity boli na krivan-lucenec kym na ZV-krivan uz bolo okolo 8.000 aut denne. to bolo dokonca viac ako useky D1 za LM co bolo 6.500 denne.

branisko sa zacalo stavat pri intenzite 4 137 na soroske bolo 3 752. aj ked uzname ze soroska je mensia zavada ako branisko ako si vysvetlime ze jednoduche zavady ako batka (4 190 aut) ci ozdany, figa...sa neriesili.


Hybe-Vazec-Mengusovce sa stavalo kvoli vychodnemu Slovensku, tak ako aj dalsie useky, a napriek tomu tu niektori z vychodu vypisuju, ze sa stavia/stavalo iba na zapade krajiny. A presne tie "vychodne" oblasti mali nizke intenzity a stale maju podstatne nizsie intenzity ako su na zapade krajiny, co v mnohych pripadoch suvisi aj s riedkym osidlenim.

Preco sa mala riesit Batka so 4190 v/24h ked sme nemali vyriesene useky s intenzitou vyrazne cez 10 tisic v/24h v roku 1995?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 02. Nov 2019 12:26

To ze v trase R1 od TT po Ulanku bolo okolo 88 km v roku 1998 ako stvorpruh + 12 km polprofil R1 Ti zjavne unika. Takze ked na D1 od TT bolo 103 km z toho okolo 40 km polprofil v roku 1998 to povazujes za nepomer? Takze v roku 2000 uz bolo 103 km D1 a 95 km stvorpruhov na trase R1 + 4,5 km polprofil R1(z toho neskor bolo 10 km vyradenych z trasy R1, a doplnenych 3 km R1), tak to bol fakt neskutocny nepomer.

v ZA (mostna, nemocnicna, lavobrezna, estakada, brodno) boli 4 pruhy cez mesto tiez takze z tych 88 km pekne odpocitaj 10 km cez BB, lebo to nie je poriadna RC a uz vobec nie dialnica D26,5.

ale mna zaujima ako sa investovalo od vzniku SR :!: a nie vo federacii. a tam je extremny nepomer. za meciara sa rozostaval suvisly usek po ladce dlzke asi 75 km + vybrany zhotovitel na vrtizer-hp 13km. na R1 spominane 2 kusky poloprofilov. to malo velky vplyv na intenzity od 2000 - useky R1 pri ZV boli stale odrezane od NR a preto intenzity nerastli tak ako na povazi.

Situaciu na Povazi bolo vhodne riesit, pretoze az po Kosecu boli intenzity suvisle cez 10 tisic a na viacerych scitacich usekoch viac ako 15 tisic v/24h. Na trase vychodnej R2 od Mytnej az po Moldavu na 140 km su len na 2 scitacich usekoch intenzity tesne nad 10 tisic(10032 v/24h a 10726 v/24h) podla scitania 2015, pritom na mnohych su 5 tisic v/24h a to po 20 rokoch odkedy boli na Povazi na vacsine usekov intenzity nad 10 tisic v/24h.

preco zase porovnavas povazie a vychodnu R2?

Hybe-Vazec-Mengusovce sa stavalo kvoli vychodnemu Slovensku, tak ako aj dalsie useky, a napriek tomu tu niektori z vychodu vypisuju, ze sa stavia/stavalo iba na zapade krajiny. A presne tie "vychodne" oblasti mali nizke intenzity a stale maju podstatne nizsie intenzity ako su na zapade krajiny, co v mnohych pripadoch suvisi aj s riedkym osidlenim.


Preco sa mala riesit Batka so 4190 v/24h ked sme nemali vyriesene useky s intenzitou vyrazne cez 10 tisic v/24h v roku 1995?

aj batka, figa a tornala pomahaju najma vychodnemu Sk...tieto a este aj s ozdany sa dali postavit za cenu braniska. intenzita bola rovnaka.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 02. Nov 2019 21:49

devil napísal:
To ze v trase R1 od TT po Ulanku bolo okolo 88 km v roku 1998 ako stvorpruh + 12 km polprofil R1 Ti zjavne unika. Takze ked na D1 od TT bolo 103 km z toho okolo 40 km polprofil v roku 1998 to povazujes za nepomer?


v ZA (mostna, nemocnicna, lavobrezna, estakada, brodno) boli 4 pruhy cez mesto tiez takze z tych 88 km pekne odpocitaj 10 km cez BB, lebo to nie je poriadna RC a uz vobec nie dialnica D26,5.


V roku 1998, dokonca ani v roku 2000 nebola Lavobrezna v Ziline v prevadzke, uviedli ju doprevadzky az v roku 2002
https://cestovanie.sme.sk/c/644177/na-dialnicnom-privadzaci-zilina-lavobrezna-spustili-premavku.html

Estakada v Ziline bola len v polovicnom profile az do novembra 2000. A Brodno boli "az" 2 km 4 prudovky.
https://zilina-gallery.sk/picture.php?/48387/category/3470

V ZA bolo 3,5 km stvorpruhu a 2 km stvorpruhu pri Brodne. V novembri 2000 pribudol cca 1 km na estakade ako dostavba na plny profil. Samozrejme neboli stvorpruhy ani v Strazove, na Kragujevskej, v Budatine, ani na Kosickej.

Teda BB mala v roku 1998 (aj davno predtym) suvisly stvorpruh dlhy 46 km a ZA mala 2 kusky spolu 5,5 km. Takze ked zaratam k D1 aj ZA, aj polprofilovu estakadu v ZA tak to je stale menej nez 110 km ku 100 km od Ulanky po TT.

devil napísal:preco zase porovnavas povazie a vychodnu R2?


Pretoze DrX.

devil napísal:aj batka, figa a tornala pomahaju najma vychodnemu Sk...tieto a este aj s ozdany sa dali postavit za cenu braniska. intenzita bola rovnaka.


Je absolutne scestne porovnavat dopravny problem najma pre kamionovu dopravu na Branisku s Batkou, Figou, Tornalou. R2 Ozdany aj R2 Tornala uviedli do prevadzky 3 roky po Branisku, teda sa riesili aj tieto problemy uz pocas vystavby Braniska.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 20. Nov 2019 16:10

ale ako citam estakada bola vo vystavbe od roku 1997 a lavobrezna neviem odkedy. cize popri vystavbe D1 na povazi sa riesila aj ZA.

Teda BB mala v roku 1998 (aj davno predtym) suvisly stvorpruh dlhy 46 km a ZA mala 2 kusky spolu 5,5 km. Takze ked zaratam k D1 aj ZA, aj polprofilovu estakadu v ZA tak to je stale menej nez 110 km ku 100 km od Ulanky po TT.

46 km myslis zrejme od sasovskeho po ulanku....to nie je BB ale BB kraj, tak isto ako npr. D1 v ZA kraji v dlzke asi 35 km na liptove z cias CS + 10 hybe-vazec. v BB kraji za ZV/BB uz R-ky neboli. takze pocty su nasledovne:

D1 103 km trnava-ladce, 35 km ivachnova-hybe, 10 km ladce-sveperec a 10 km hybe-vazec vystavba a 13 km vrtizer-hp podpisana a platna zmluva (doprastav). k tomu zopar kuskov mimourovnovych 4 pruhoviek v ZA v dlzke 5-10 km postavenych v roznom case. dokopy asi 180 km z coho asi 100 km po vzniku SR.
R1 43 km trnava-nitra (po kruhak po zoborom), 42 km sasovske-ulanka (vratane budca-kovacova kde tusim zacali stavat az 2001), 5 km od budce po semafor na neresnickej vo ZV, 3-4 km od ZV po kovacovu aj ked neviem ci tam boli vsade MUK. 5 km poloobchvat ZC a 5-10 km poloobchvatu novej bane vo vystavbe. cca 110 km z coho asi 40 km po vzniku SR.

ano pocitam aj liptovsku D1 a pocitam aj to co sa realne riesilo cize vystavba a zmluva nie je zarovnako s pripravou bez perspektivy vystavby na dlhe roky. nema zmysel hadat sa ze ci tam boli 2 km alebo hentam 3 km o 2 roky skor alebo neskor, jednoducha odpoved na tvoju otazku tu mas extremny rozdiel 100 km vs. 40 za par rokov meciarizmu.

Je absolutne scestne porovnavat dopravny problem najma pre kamionovu dopravu na Branisku s Batkou, Figou, Tornalou. R2 Ozdany aj R2 Tornala uviedli do prevadzky 3 roky po Branisku, teda sa riesili aj tieto problemy uz pocas vystavby Braniska.
preco je to scestne ? ozdany sa zacali stavat v 2004, tornala 2002 alebo 2003. figa v 2006, batka a bakta doteraz nie. tornala sa robila 3-4 roky lebo neboli peniaze, inac sa to dalo tiez za 2 roky. branisko pokial viem zacali v 1996. keby sa aj ozdany, tornala... zacali v 1996 tak do 2000 by boli hotove aj s nohou na stole. opakujem nizke intenzity v tom case +/- 4.000 aj na branisku aj okolo RS. pricom asi 35 km poloprofilov R2 by malo vacsi efekt ako 15 km D1.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 20. Nov 2019 20:46

devil napísal:D1 103 km trnava-ladce, 35 km ivachnova-hybe, 10 km ladce-sveperec a 10 km hybe-vazec vystavba a 13 km vrtizer-hp podpisana a platna zmluva (doprastav). k tomu zopar kuskov mimourovnovych 4 pruhoviek v ZA v dlzke 5-10 km postavenych v roznom case. dokopy asi 180 km z coho asi 100 km po vzniku SR.
R1 43 km trnava-nitra (po kruhak po zoborom), 42 km sasovske-ulanka (vratane budca-kovacova kde tusim zacali stavat az 2001), 5 km od budce po semafor na neresnickej vo ZV, 3-4 km od ZV po kovacovu aj ked neviem ci tam boli vsade MUK. 5 km poloobchvat ZC a 5-10 km poloobchvatu novej bane vo vystavbe. cca 110 km z coho asi 40 km po vzniku SR.


Zas len Tvoje prekrucanie. Na D1 zaratas aj to co bolo odovzdane do uzivania v roku 2007, ale na R1,R2 co bolo odovzdane v rovnakom obdobi nezaratas? Povodne islo o to co bolo pred rokom 2000, pripadne v roku 2000, ale uz su tam zapletene useky odovzdane na D1 podstatne neskor.
V sucasnosti je suvisla R1 od TT vyrazne dlhsia ako suvisla D1 od TT. A vdaka D3, dobudovaniu 4 prudoviek v ZA a D1 DS-Tu, teda az od roku 2015, je trasa mimo D/RC konecne dlzkovo podobna od R1 do Ivachnovej ako od D3.

A co takto porovnat stav pred vznikom samostatnej SR? Preco bolo take rozmiestnenie 4-prudoviek ake bolo? Liptovska dialnica bola len pokracovanie 4-prudovky ZH-BB smerom na vychod, bola postavena aj vdaka tomu, ze bola dalej od ZA nez od BB a len 52 km od BB stvorprudovky.

To je presne Tvoje mentalne nastavenie, myslis si, ze sa vodic v CA alebo pod Strecnom zblazni od radosti, ze sa tam nieco stavia, kym ja tvrdim, ze kym to nie je v prevadzke, vodicovi je nejaka vystavba ukradnuta, ked musi stat v zapche.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Nov 2019 14:28

Zas len Tvoje prekrucanie. Na D1 zaratas aj to co bolo odovzdane do uzivania v roku 2007, ale na R1,R2 co bolo odovzdane v rovnakom obdobi nezaratas? Povodne islo o to co bolo pred rokom 2000, pripadne v roku 2000, ale uz su tam zapletene useky odovzdane na D1 podstatne neskor.

povodne islo o to ze niekto vytiahol ze co sa zacalo stavat za meciara. to bola koncepcia po vzniku SR. a tam je ten rozdiel kt. som uviedol extremny a nicin neodovodneny. ani intenzitami. to je dialnicny meciarizmus a patri medzi vsetky tie svinstva 90-ich rokov. na tom som som daval scitanie v 1995 aby bolo vidiet ze aj na povazi boli bezne intenzity okolo 10k a nie 25k ako su dnes. nato si vytiahol "reprezentativnu" intenzitu priamo v meste TN a dalsiu za TN do blizkej dubnice. tomu hovorim prekrucanie.

A co takto porovnat stav pred vznikom samostatnej SR? Preco bolo take rozmiestnenie 4-prudoviek ake bolo? Liptovska dialnica bola len pokracovanie 4-prudovky ZH-BB smerom na vychod, bola postavena aj vdaka tomu, ze bola dalej od ZA nez od BB a len 52 km od BB stvorprudovky.
vsak si to precitaj moj prispevok este raz. ja viem ze ti vadi rozmiestnenie tj. ze namiesto zilinskej dialnice bola liptovska ale liptov je tiez na severe...nad tym absudrdnym "pokracovanim" ZH-BB som sa len pousmial. ak si si vsimol od ZV na DT uz boli 8k intenzity co bolo viac ako pri hybe a vazci kde sa stavala D26,5.

To je presne Tvoje mentalne nastavenie, myslis si, ze sa vodic v CA alebo pod Strecnom zblazni od radosti, ze sa tam nieco stavia, kym ja tvrdim, ze kym to nie je v prevadzke, vodicovi je nejaka vystavba ukradnuta, ked musi stat v zapche.
no mal by byt rad. aj ja by som bol rad. tvoje mentalne nastavenie je usek co sa stavia je zarovnako s tym kde sa robi mozno EIA. ale chapem odkial vietor fuka, to je aby si mohol vytahovat "protiargumenty" o tuneloch na juhu v nedohladne ako zvolen ci plesivec.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 21. Nov 2019 15:28

Kosice su 5. najrychlejsie rastucou metropolitnou oblastou Europy (ale blavostanska "PRAVDA" aj tak v clanku radsej rozobera Bratislavu...)
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... -v-europe/
A originalny zdroj: https://www.skanska.pl/4a84fa/contentas ... in-cee.pdf
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 21. Nov 2019 15:47

devil napísal:nato si vytiahol "reprezentativnu" intenzitu priamo v meste TN a dalsiu za TN do blizkej dubnice.

Cize to, ze sa staval obchvat TN, kde boli intenzita az cez 27 tisic v/24h ty samozrejme povazujes za
devil napísal:dialnicny meciarizmus a patri medzi vsetky tie svinstva 90-ich rokov


Jasne mala sa stavat prednostne R1 kde intenzity v tom obdobi klesali na trase R1 na hodnotu 6920 v/24h a TN nechat, s jeho intenzitou 27346 v/24h, tak.

Tak podla mna je svinstvo, ze BB mala k dispozicii suvisly 4 pruh dlhy 46 km a mesta ako ZA a MT nemali dokopy ani 10 km stvorpuhov v mestach ci sirokom okoli 50 km.

devil napísal:namiesto zilinskej dialnice bola liptovska ale liptov je tiez na severe

Nepochybujem o tom, ze nikdy neuznas, ze liptovska dialnica bola pokracovanie trasy cez BB na vychod a iba preto mohla byt postavena.

devil napísal:od ZV na DT uz boli 8k intenzity co bolo viac ako pri hybe a vazci kde sa stavala D26,5.

To take Tvoje porovnavanie, intenzity medzi mestami (ZV,DT) s intenzitou, kde ziadne mesto nie je este okolo 15 km na kazdu stranu od koncov useku.
A co ma Hybe-Vazec s potrebou vystavby na zapadnej D1 v 90 rokoch? To sa stavalo pre vychodne Slovensko a nie pre vysoke intenzity, tak ako sa postavila juzna R4 kde v roku 2016 bola intenzita az 2715 v/24h.

devil napísal:no mal by byt rad. aj ja by som bol rad. tvoje mentalne nastavenie je usek co sa stavia je zarovnako s tym kde sa robi mozno EIA.


Tak mi vysvetli ako tomu vodicovi pod Strecnom uz 20 rokov pomaha "vystavba" Visnoveho? Ako tomu vodicovi v CA, ci Svrcinovci pomaha pri jazde, ci skor stati v kolone, vystavba dialnice naokolo?

Jednoznacne pre vodica je to ci sa robi na usek EIA alebo sa stavia v dany den, ked stoji v zapche ci sa poposuva v kolone uplne jedno a nijako mu to cestu neurychli ani nezvysi bezpecnost na cestach.

Vytesovat sa moze nejaky nadsenec vystavby, ze sa nieco stavia, ale pre vodica v zapche je to absolutne irelevantne. Alebo dokaz, ze to ma pozitivny vplyv na premavku na existujucej ceste, ked sa usek stavia!
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 21. Nov 2019 16:02

DrX napísal:Kosice su 5. najrychlejsie rastucou metropolitnou oblastou Europy (ale blavostanska "PRAVDA" aj tak v clanku radsej rozobera Bratislavu...)
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... -v-europe/
A originalny zdroj: https://www.skanska.pl/4a84fa/contentas ... in-cee.pdf


Mam rad studie, ktore ani nedodrziavaju vlastne uplne jednoduche kriteria: "Štúdia hodnotila mestá s viac ako 250 tisíc obyvateľmi." Teda sa da ocakavat, ze ostatne udaje si tiez tak nejako "prihli".
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 21. Nov 2019 17:39

Tupy prispevok, ako tradicne. Kritizujes studiu na zaklade toho, ako ju PRAVDA opisala ci odpisala. Pritom vobec nevies ako mali "obyvatelov mesta" definovanych. Je jasne, ze kedze studia je o "Metropolitan Cities", tak asi brali nejaku aglomeraciu / spadovu oblast, vsakano. Neviem aky by mala mat zaujem na tom "prihybat" akekolvek udaje. Oni nie su zilinsky vUD prisaty na slovenske statne zakazky, ktory musi pracne prekrucat, ze vsetka dopravna infrastruktura ma smerovat len do Ziliny.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 21. Nov 2019 20:07

DrX napísal:Tupy prispevok, ako tradicne. Kritizujes studiu na zaklade toho, ako ju PRAVDA opisala ci odpisala.


Ja som si pozrel aj ten podla teba "originalny zdroj" a je tam napisane: "The cities with more than 250,000 inhabitants were considered." Nie je co riesit, Pravda to prepisala/prelozila spravne a ze ty nerozumies ani takymto jednoduchym vetam, za to ja nemozem.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 21. Nov 2019 20:25

To nic nemeni na tom, ze nevies, ako mali to "The cities with more than 250,000 inhabitants" definovanych. Je tam aj Debrecin, takze je jasne, ze to nie je "population within city limits". Takze fakt nie je co riesit.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod garip » 21. Nov 2019 20:41

Jano, Devil: dovod, pre ktory sa rozhodli stavat prave liptovsky usek D1, som si myslel, ze je znamy kazdemu. Ak nie, tak pre pripomenutie: nebolo to ziadne pokracovanie useku ZH-BB, ale mal to byt jeden z usekov vtedajsej D1 Praha - Kosice a samozrejme s vystavbou sa zacalo tiez preto, lebo akurat vtedy prebiehala vystavba VD Lipt. Mara a boli tam vsetky vhodne kapacity na vystavbu.
https://www.aktuality.sk/clanok/397427/ ... -nechceli/
https://myliptov.sme.sk/c/20425297/v-li ... -foto.html
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 512
Obrázky: 128
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 21. Nov 2019 22:21

devil napísal:povodne islo o to ze niekto vytiahol ze co sa zacalo stavat za meciara. to bola koncepcia po vzniku SR. a tam je ten rozdiel kt. som uviedol extremny a nicin neodovodneny. ani intenzitami. to je dialnicny meciarizmus a patri medzi vsetky tie svinstva 90-ich rokov. na tom som som daval scitanie v 1995 aby bolo vidiet ze aj na povazi boli bezne intenzity okolo 10k a nie 25k ako su dnes. nato si vytiahol "reprezentativnu" intenzitu priamo v meste TN a dalsiu za TN do blizkej dubnice. tomu hovorim prekrucanie.

Niekedy človek až žasne, čo si tu dokáže prečítať. Skúsme sa teda vrátiť do roku 1995, kedy bol jediný rozostavaný úsek diaľnice Chocholná - Nemšová (obchvat Trenčína a Trenčianskych Teplíc otvorený až 1997 a teda pri výbere cesty na východ nehral žiadnu rolu).

Cesta I/61 v roku 1995 viedla PRIAMO CEZ tieto MESTÁ:
Nové Mesto nad Váhom (OK, bolo to cez priemyselnú oblasť v dĺžke 2,4km)
Trenčín (centrom - 6,4 km, z toho 2,7km 4 pruhy)
Trenčianska Teplá (centrom - 1km)
Dubnica nad Váhom (centrom - 2,6 km)
Ilava (centrom - 1,2 km)
Považská Bystrica (centrom - 2,6 km, z toho 1,8km 4 pruhy)
+ nerátam to nespočetné množstvo "nikdy nekončiacich obcí" od Hornej Stredy do NM a od TN do PB, ktoré niektoré mali na dĺžku viac ako vyššie uvedené menšie mestá) a ani Bytču. Vzdialenosti píšem podľa starých vjazdov/výjazdov do/z obcí, t.j. bez nových prírastkov v jednotlivých mestách.

Cez aké mestá viedla I/65 medzi Trnavou a Šášovským Podhradím v roku 1995?
Nitra (2,1 km 4 prúdovky od styku s Drážovskou ul. k Zlatomoraveckej)
Nová Baňa (priemyselným okrajom mesta 1km)
Žarnovica (centrom 1,8 km)
Ladomer (no mesto to zrovna nie je, ale tá polodiaľnica okolo hliníkární má parametre 4 prúdovky v meste - 2,2 km).
O prejazde obcami medzi vyššie spomenutými mestami sa nemôžeme baviť. Do NR iba Vlčkovce a od Nitry do Žarnovice obchádzala I/65 všetky obce okrem N.Bane potom už len Bzenica 300m a Hliník mal spomalenie vtedy len okolo križovatky k sídlisku. TO BOLO V R. 1995 VŠETKO! Sereď už obchvat od roku 1995 mala.

Fakt chceš toto porovnávať a čudovať sa prečo boli vtedy intenzity na I/61 a I/65 skoro porovnateľné? Aj keď boli na "bezbariérovej" I/65 stále nižšie? Naozaj tu chceš "inteligentne" rozdumovať, čo asi tak mohlo mať prioritu, či D1 okolo už vtedy zaťažených miest alebo R1 vedľa cesty I. triedy, ktorá vtedy obchádzala všetko?
Chceš vymenovať všetky obce a mestá, ktoré križovala I/61 + I/18 a ktoré I/65 + I/16 v roku 1995? Alebo radšej nie, ušetrím ťa toho, aby to pre R1/2 nevyzeralo ešte viac trápne.

A teraz si odmyslíme súčasné intenzity na D1 a R1, aby sme neboli zbytočne zaťažený naviazaním dopravy na ne po ZA/ZV. Aké sú v súčasnosti intenzity na I/61 paralelnej s D1 a na I/65 paralelnej s R1??? Si expert na intenzity, verím že nielen mne, ale aj ostatným, ich ukážeš s rovnakou vervou, ako tie z roku 1995. Ukáž nám skutočnú pravdu, keď už v dnešných dňoch pravda víťazí!
metelesku.blesku
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 494
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Nov 2019 09:57

Cize to, ze sa staval obchvat TN, kde boli intenzita az cez 27 tisic v/24h ty samozrejme povazujes za....dialnicny meciarizmus a patri medzi vsetky tie svinstva 90-ich rokov

napisal som ze extremny rozdiel v stavbe D1-R1 bolo svinstvo. a dodam ze aj pristup k priprave. tak skus aspon niekedy neprekrucat.

Tak podla mna je svinstvo, ze BB mala k dispozicii suvisly 4 pruh dlhy 46 km a mesta ako ZA a MT nemali dokopy ani 10 km stvorpuhov v mestach ci sirokom okoli 50 km.

mesta ako ZA a MT.....uff...okolo ZA boli siroke cesty vacsinou obchadzajuce dediny na MT, PB aj CA.

To take Tvoje porovnavanie, intenzity medzi mestami (ZV,DT) s intenzitou, kde ziadne mesto nie je este okolo 15 km na kazdu stranu od koncov useku.
A co ma Hybe-Vazec s potrebou vystavby na zapadnej D1 v 90 rokoch? To sa stavalo pre vychodne Slovensko a nie pre vysoke intenzity, tak ako sa postavila juzna R4 kde v roku 2016 bola intenzita az 2715 v/24h.

predstav si, aj R2 pomaha vychodu. to su novinky, ze ?

Tak mi vysvetli ako tomu vodicovi pod Strecnom uz 20 rokov pomaha "vystavba" Visnoveho? Ako tomu vodicovi v CA, ci Svrcinovci pomaha pri jazde, ci skor stati v kolone, vystavba dialnice naokolo?

naozaj ta toto este bavi. https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=1399391&l=sk

Fakt chceš toto porovnávať a čudovať sa prečo boli vtedy intenzity na I/61 a I/65 skoro porovnateľné? Aj keď boli na "bezbariérovej" I/65 stále nižšie? Naozaj tu chceš "inteligentne" rozdumovať, čo asi tak mohlo mať prioritu, či D1 okolo už vtedy zaťažených miest alebo R1 vedľa cesty I. triedy, ktorá vtedy obchádzala všetko?

bezbarierova cesta to rozhodne nebola, pohronsky lievik bol uz vtedy neslavne znamy. parametre I/65 pri novej bani a zarnovici nezodpovedali parametrom cesty I. tr. a to napriek tomu ze dediny a mesta boli vacsinou naozaj mimo I/65. nikdy nekonciace dediny na I/61 su medzi TN a PB. a este tak za pistanmi po priemyselnu zonu na okraji NM su 3 dediny ktore cesta pretina. od NM po TN a od PB po ZA je cesta prakticky mimo dedin a je slusnych parametrov. ked ide v udoli nie su tam prevysenia, teda ide o lepsiu cestu ako cesta smrti na ZM a ovela lepsiu cestu ako uzka kukata cesta pri novej bani a zarnovici.

preto trvam na tom ze tam bol nepomer. je jasne ze nebolo realne stavat vsetko naraz, na povazi sa vsak sa stavalo a islo stavat suvisle bez ohladu kde bola aka potreba. a tvoja rozsiahla uvaha vobec nijako nevysvetluje ani fakt ze preco bol len poloprofil pri ZC a preco plny na celom povazi bez ohladu ci to bolo 27k aut alebo 9k aut......

A teraz si odmyslíme súčasné intenzity na D1 a R1, aby sme neboli zbytočne zaťažený naviazaním dopravy na ne po ZA/ZV. Aké sú v súčasnosti intenzity na I/61 paralelnej s D1 a na I/65 paralelnej s R1??? Si expert na intenzity, verím že nielen mne, ale aj ostatným, ich ukážeš s rovnakou vervou, ako tie z roku 1995. Ukáž nám skutočnú pravdu, keď už v dnešných dňoch pravda víťazí!

dialnica ovplynuje intenzitu aj cestnej siete naokolo. nieze na paralelke ale par km, podla okolnosti aj desiatky km. vyssie intenzity na paralelke hovoria jasne o velkom objeme lokalnej dopravy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod asdfr » 22. Nov 2019 12:26

Pre pripomenutie k tunelu Vysnove >
1998 - stavba prieskumnej stoly, prerazena 2002.
Vystavba tunela odlozena na 2003, potom 2007.
V oktobri 2009 poklepany zakladny kamen a oficialne sa zacala vystavba tunela.
V roku 2010 zrusene a sutazene od znova. Zmluva o vystavbe podpisana v roku 2014.

Takze pokial bude niekto tvrdit, ze vystavba druhej rury Braniska meska, tak mozem kludne tvrdit, ze nie. Ved ziadna zmluva o vystavba nie je.
Tak isto nemozu meskat useky R2, na ktorych sa nestavia. Ako moze meskat stavba usekov, ktore sa nestavaju. Tak isto ako stavba tunelu Vysnove nemeskala.
asdfr
návštevník
 
Príspevky: 22
Obrázky: 3
Založený: 25. Jan 2017 07:12

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.