Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 07. Dec 2019 17:57

devil napísal:cize je jasne ze R1-R2 resp. jej prevaznu cast sa da nielen rychlejsie stavat ale aj rychlejsie a jednoduchsie projektovat.


Pre 4-8 tisic v/24h.

devil napísal:lebo si mi uviedol useky za mozno 1,5 miliardy eur oproti 300 mega co som uviedol.


Len kym ty si uviedol usek 20-30 km, za tej 1,5 mld je to skoro 70 km a intenzity v priemere 3 nasobne.

devil napísal:maju vytazene aj menej vytazene cesty


To sa mi paci.

devil napísal:predpokladam zesi za prvu moznost, zapocitat len tie ktore su hotove, aby si nemusel pocitat useky v ZA kraji v hodnote okolo 1,3 mld. eur. v PO kraji je to asi 500 mil, v BB kraji len 128 mil. a v KE kraji len 200 mil.eur. cize aj ked bud-bid je juh je sucasny pomer 85/15.


R1 Pribina je ako obvykle zadarmo.

devil napísal:nebudem miesat naklady ktore su odhadovane, uplne neiste vs realne ako to robis ty, samozejme by si zapocital ponuku skansky za visnove.


Zase v jednom prispevku ma obvinujes z toho, ze ja miesam realne a odhadovane naklady a ty vyratas pomer 85/15 na zaklade realnych aj odhadovanych nakladov? Ponuky Skansky som uviedol v suvislosti, s tym, ze niektori jedinci tu chcu ratat za R1 Pribina len odhadovanu cenu, ktora mohla byt realnym tendrom aj navysena, ale na druhej strane neakceptuju najnizsie ponuky, ktore realne vysli z tendra.

devil napísal:soroska odhad okolo 20mega/km. kolko usekov na severe je drahsich ako 20mega/km?


Odhad pre polprofil. A kolko usekov na severe je lacnejsich ako bude polprofilova Soroska? Kolko usekov na severe ma intenzitu 5 tisic v/24h ako by mala R2 Soroska v sucasnosti?

hub-iva za 19 mega/km tu kopa ludi povazuje za fajn ale na juhu je 20 mega uz vela ???


Lebo na sirosirej juznej rovine malo byt donedavna uplne vsetko okrem Sorosky za 5 mil.E/km podla niektorych jedincov.

devil napísal:pribina je zapocitana ako stavebne naklady.


A kolko su tie realne stavebne naklady? Odhady ma nezaujimaju.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 07. Dec 2019 19:37

Len kym ty si uviedol usek 20-30 km, za tej 1,5 mld je to skoro 70 km a intenzity v priemere 3 nasobne.

ano, su aj nasobne intenzity ale z toho co si uvedol su 3 nasobna cena hp-ll, ll-ds, ZA-KM. hub-iva 2 nasobna cena. lacnejsia bola len dsk-tur...

kludne si urobme rebricek plnych profilov rozostavanych, tendrovanych usekov hp-ll, ll-ds, hub-iva, JZO PO, SO PO I., CA, myt-tom, kri-myt, JVO KE, a pridajme brodno-KM, KM-oscadnica, tur-hub a okolo secoviec. kde je realna cena tak realnu cenu, kde je tender tak najlacnejsiu ponuku a kde nemame tender ostava odhad. a k tomu odhad intenzit buducej dialnice. rychlo zistime ze pri cene okolo 10 mil/km nam stacia intenzity 10.000 mozno aj trochu menej oproti dialniciam za 30-40 mil/km ktore nemaju sancu na vyssiu intenzitu ako je 15-20k.

To sa mi paci.
malo by sa. nie je hanba ucit sa od mudrejsich. stavia sa M30 kde skoro cela trasa ma 5-10k aut a nestavia sa npr. M4 kde su intenzity na velkej casti porovnatelne s D3, teda 10-20k a niekde aj viac. mapka v galerii.
R1 Pribina je ako obvykle zadarmo.
tak ako ostatne dostavane dialnice splacane cez dlhopisy alebo obskurne cez statnu nds, a.s.

Zase v jednom prispevku ma obvinujes z toho, ze ja miesam realne a odhadovane naklady a ty vyratas pomer 85/15 na zaklade realnych aj odhadovanych nakladov? Ponuky Skansky som uviedol v suvislosti, s tym, ze niektori jedinci tu chcu ratat za R1 Pribina len odhadovanu cenu, ktora mohla byt realnym tendrom aj navysena, ale na druhej strane neakceptuju najnizsie ponuky, ktore realne vysli z tendra.

co tym chces dokazat. dobre vysutazene visnove by bolo aj pri cene od skansky daleko drahsie ako dobre vysutazena R1. tunel nemoze cenovo konkurovat rovine alebo pahorkatine.

Odhad pre polprofil. A kolko usekov na severe je lacnejsich ako bude polprofilova Soroska? Kolko usekov na severe ma intenzitu 5 tisic v/24h ako by mala R2 Soroska v sucasnosti?
ano soroska je drahsia ako mnohe useky, soroska nie je bezny usek R2....

aha a stale cakam na odpoved kolko metrov prietahov obcami je medzi brodnom a oscadnicou ze sa "neda" rozsirit I/11....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod metelesku.blesku » 08. Dec 2019 23:27

Jano1 napísal:
metelesku.blesku napísal:Čadca - jedno z mnohých rozhodnutí maďara ... Prečo nesúťažil nanovo vie len on.


Bol v ministerskom kresle kratko a tak to odklepol. Ako som pisal(bolo by dobre najst to video), povedal nieco taketo: "Co som s tym mal urobit, ked to bolo vysutazene, tak som to podpisal." Keby to zrusil, bol by sud, ktory by zrejme rozhodol, ze to zrusil protizakonne ako rozhodol sud v pripade Vazny vs. D3 Strazov - Brodno v prospech Skanska, len Skanska velkoryso nepozadovala nahradu skody. A keby bol zakazal podpisat Cadcu, tak sa urcite nestavia doteraz, vyhovaral by sa, ze bezi sudny spor a on s tym nemoze nic robit, co by mnohi s obrovskou radostou prijali, podla hesla: Cim horsie, tym lepsie.

Správy z 10-11.11.2016
Našiel som toto: https://www.ta3.com/clanok/1094196/sutaz-o-vystavbu-dialnice-d3-je-ukoncena-projekt-je-udajne-predrazeny.html
a toto: https://e.dennikn.sk/604247/ersek-podpisal-na-kysuciach-dialnicu-drahu-ako-tunel-podozrenie-z-kartelu-ho-nerusi-lebo-sutaz-nikto-nenapadol/

Zaujala najmä táto stať z článku:
Obálky s ponukami stavbárov sa otvárali ešte v máji. Odvtedy mal štát dosť času na to, aby vypísal záložný tender, už mohol byť v polovici. Otázne je, ako by to pri opakovanej súťaži dopadlo s eurofondmi na diaľnicu.


Takže oficiálne podpísali, lebo by prepadli prachy z CEF (nutnosť minúť do konca roka 2020, na rozdiel od eurofondov a ich termínu do konca roka 2023). Ale prečo nesúťažil nanovo a od mája 2016 čakali 6 mesiacov, aby oznámili víťaza, stále ostalo nezopovedané. Daný úsek sa dá postaviť aj za 3 roky bez "rýchlostného príplatku" a teda na záložný tender mali rok.

PS: vtedy tendre s normálnym priebehom netrvali 18-24 mesiacov ako dnes.
metelesku.blesku
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 421
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 08. Dec 2019 23:58

Devil si ako obohrata platna,, 1/11 rozsirit,, ok,, ale ked tvrdis, ze vacsina z intenzity co je na 1/11 je lokalka,, tak potom ta lokalka upcha terajsie III. triedy,, + nie vsade je urobena obchadzka, + cez KNM je to divocina,, + a + a +.. proste v casoch ked sa projektovala 1/11 ako polprofil D3 boli uplne ine intenzity a nejazdili tak pretazene nakladiaky,, tie III. triedy by to nevydrzali..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 508
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 09. Dec 2019 08:48

pls aky by bol rozdiel ?? I/11 je predsa spoplatnena pre ND aj teraz. poznas usek sasovske podhradie-budca ? alebo soporna-nitra ? alebo nova-bana-zarnovica ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 09. Dec 2019 11:03

Vyjadrim sa k poslednemu, pretoze tade jazdim,, obcas tam strtenes auto,, ako to chces porovnavat s usekom, kde bude uz len kvoli Schaeffleru a Kii premavat kopec ludi do prace? Je mozne, ze sa im oplati kupit si dialnicnu,, ale to nikto nevie kolko takych bude..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 508
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 4lien » 09. Dec 2019 12:15

No, ak "cez KNM je to divocina" tak verim tomu, ze kazdy sudny clovek, ktory tadial chodi denne do prace si radsej priplati za dialnicnu aby sa tej divocine vyhol pokial to pre neho neznamena vyrazne predlzenie trasy.
4lien
návštevník
 
Príspevky: 47
Založený: 13. Máj 2019 19:09
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 09. Dec 2019 12:25

Keď devilovi dochádzajú argumenty tak vytiahne evergreen o projektovaní D3ky.... xy krát prebratý z každej strany a nenájde sa nitko na celom fóre, kto by súhlasil so sposobom akým je to navrhnuté. Takže devil prosím prestaň klamať - zase.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 09. Dec 2019 16:30

nenájde sa nitko na celom fóre, kto by súhlasil so sposobom akým je to navrhnuté.
..hlasovanie v teme "D3 vseobecne" ohladom preprojektovania...vacsina hlasovala "Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov" a len mensina suhlasila s C22,5.

co si kysucania myslia ze sme tu hluchy a slepy, viewtopic.php?f=44&t=26
klamarom si sam a to drzy klamar.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 09. Dec 2019 17:11

Ako som čakal prízemná odpoveď hodná manipulátora, ktorý povie len to čo sa mu hodí. To čo som povedal sa týka sposobu stavby bez čo najvačšieho využitia existujúcej I/11.. v téme D3 KNM-Oščadnica máš dosť názorov. Ty si len drzo vyberieš prastaré hlasovanie aby si sa tváril ako pán tvorstva, a pritom dobre vieš na čo som narážal. Si naozajstný slizký had a veľmi obdivujem ľudí čo majú ešte energiu vyvraciať tvoje manipulatívne nezmysly.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 09. Dec 2019 20:05

Jano1 napísal:A kolko su tie realne stavebne naklady? Odhady ma nezaujimaju.


Zakladne informacie o Pr1bine:
Dĺžka: 51, 6 km
Stavebné náklady 887 miliónov eur
(zdroj: http://www.pr1bina.sk/images/stories/we ... takSVK.pdf)

Cize pre tych, ktori neoblubuju rumunske konstanty, cena Pr1biny je 17.18mil EUR/km. Na slovenske pomery rozumny standard, na juznu trasu trocha predrazene, ale zas stavalo sa viacmenej bez problemov, a cenu najviac pokrivil ten prilepeny usek v BB.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 09. Dec 2019 21:00

drzoo vyberies prastare hlasovanie...paneboze uboha vyhovorka milan_KM. mas to cierne na bielom vacsina hlasujucich to chce mat takto, nevadi ze je nezmyselne, nevadi ze je to predrazene. ibazeby tvoje meno je nikto.... :lol:

Cize pre tych, ktori neoblubuju rumunske konstanty, cena Pr1biny je 17.18mil EUR/km. Na slovenske pomery rozumny standard, na juznu trasu trocha predrazene, ale zas stavalo sa viacmenej bez problemov, a cenu najviac pokrivil ten prilepeny usek v BB.
bol to jednozacne poriadne predrazeny projekt ale este aj tak polovicne naklady ako tunelove useky za 30-40 mega za km.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 09. Dec 2019 22:00

Ja naozaj žasnem. V diskusii o využití existujúcej cesty týpek tresne 14 rokov staré hlasovanie o KATEGÓRII cesty... a ešte suverénne uráža a ponižuje.
Ľudia je toto normálne? Rád by som počul iný názor.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 09. Dec 2019 22:08

devil napísal:drzoo vyberies prastare hlasovanie...paneboze uboha vyhovorka milan_KM. mas to cierne na bielom vacsina hlasujucich to chce mat takto, nevadi ze je nezmyselne, nevadi ze je to predrazene. ibazeby tvoje meno je nikto....

Pretože keď urobíš jednu anketu v r. 2009 a druhú v r. 2019 na tú istú otázku, tak nemôžu byť výrazne iné odpovede.
Kritické myslenie jak lusk.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 829
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 09. Dec 2019 23:36

No tak mozete byt kludni,, ani privadzac sa nezacne stavat tak skoro,, zase sa to posunulo o pol roka,, apropo,, to ktora vyfetovana hlava vymyslela dalsi semafor na 1/11? To znamena, ze po postaveni privadzaca,, a vlastne uz pocas stavby budu na useku 1km 2 semafory,, ake slovenskeeeee
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 508
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 10. Dec 2019 01:18

DrX napísal:
Jano1 napísal:A kolko su tie realne stavebne naklady? Odhady ma nezaujimaju.


Zakladne informacie o Pr1bine:
Dĺžka: 51, 6 km
Stavebné náklady 887 miliónov eur
(zdroj: http://www.pr1bina.sk/images/stories/we ... takSVK.pdf)

Cize pre tych, ktori neoblubuju rumunske konstanty, cena Pr1biny je 17.18mil EUR/km. Na slovenske pomery rozumny standard, na juznu trasu trocha predrazene, ale zas stavalo sa viacmenej bez problemov, a cenu najviac pokrivil ten prilepeny usek v BB.

Si absolútny kráľ argumentácie a boh ekonómie a ja sa hlboko sklaniam k tvojim maďarským členkom a úctivo žiadam o odpustenie a pohodenie aspoň kúska tvojich vedomostí z Budapešti a bližšieho naokolia dolu k nám, obyčajnému plebsu.

Lebo stále neviem, prečo sme za niečo, čo stojí 887 miliónov zaplatili už k tomuto roku 1040 miliónov a ešte ďalších 22 rokov budeme za týchto 887 miliónov platiť 130 miliónov ročne. Prosím, prosím, ujo doktor, vysvetli to mne, ekonomickému analfabetovi, prosím. A začni tým, ako ti teraz niekto niečo dá a platiť za to budeš až o 23 rokov (2042)... lebo túto tvoju perlu ducha spred pár dní som už vôbec nepochopil. Ale však, ako by som mohol, keď som len tupý honelník. Napriek tomu ťa žiadam, ukáž mi svetlo vedomostí a ja ho s pokorou príjmem.
metelesku.blesku
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 421
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 10. Dec 2019 01:33

DrX napísal: cena Pr1biny je 17.18mil EUR/km. Na slovenske pomery rozumny standard,


Ani sa mi uz nechce na tu cenu viac reagovat, mozu aj ini drat klavesnicu namiesto mna. Len strucne dodam k inej casti prispevku: Pri R1 ide o R22.5, pritom D26.5 ako devil vyratal pre D1 od Sverepca az po Bidovce, stavby odovzdane do uzivania 2005-2023 vysli/vyjdu 17,57 mil/km.

Teda 17.18 mil.E/km "JE ROZUMNY STANDARD", ale 17.57 mil.E/km je nieco neprijatelne. A k tomu patri aj toto:

devil napísal:cize dialnica severom v plnom profile je cekovo drahsia asi o 60% ako RC juhom v plnom profile...


Nech si kazdy urobi svoj usudok, aj ked viem, takmer vsetci ho o DrX a devilovi uz davno mate.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 10. Dec 2019 08:06

Podaril sa ti ďalší skvelý kúsok, porovnať kus R1 s niekoľko 100km diaľnice.
Je jasné že pár ľudí je za uspornejsiu d3 ale že všetci je...dosť utopisticke. Koniec koncov obhajujú tu paralelnu cestu.

Podľa mňa brankárske úroky existujú aj v rumunsku..
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 10. Dec 2019 10:30

Na chvilu sa pridam aj ja. O tvojom manipulatorstve svetci aj tento tvoj prispevok.

devil napísal:
nenájde sa nitko na celom fóre, kto by súhlasil so sposobom akým je to navrhnuté.
..hlasovanie v teme "D3 vseobecne" ohladom preprojektovania...vacsina hlasovala "Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov" a len mensina suhlasila s C22,5.

co si kysucania myslia ze sme tu hluchy a slepy, viewtopic.php?f=44&t=26
klamarom si sam a to drzy klamar.


Co je na tom manipulativne? To, ze otazka hlasovania je "Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?" a ty reagujes na konstatovanie ohladom aktualneho navrhu v dialnicnych parametroch (aj ked vyrazne okresanych). Ja, napriklad nesuhlasim s tym ako je navrhnuta D3. Vedel by som si predstavit trochu viac kreativity a rozhodnosti pri setreni, ci uz pri Radoli, alebo preklasifikovanie cesty cez Blazkov na jednicku a usetrenie vystavby novej cesty nad Krasnom, zial nie som projektant, ani aktivista, ani starosta tychto obci takze mi neostava ako respektovat dohodnute riesenie. Ale nesuhlasim, ako je postavena otazka, s preklasifikovanim na nizsi parameter. Dovod je ten, ze si vidim dalej od nosa a tie kamiony, co tam denne jazdia, nepovazujem za lokalku ako ty. Navyse, kedze by to nebola dialnica, tak by tam casom vznikol tlak na urovnove krizovatky, semafory a podobne veci, co na kapacitnej ceste v 21. storoci nemaju co hladat. Prave tento efekt chceu dosiahnut radni v Nitre, aby R1A preklasifikovali na cestu 1. triedy a teda mohli jednoduchsie povolovat krizovatky a tym zlepsit obsluznost uzemia.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 22
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 10. Dec 2019 10:51

Hm, brankárske úroky... kde som to len počul. Ahá už viem. Nikde. Alebo to mali byť brankárske útoky? Zopár brankárov som už videl dať gól, ale čo to má spoločné s Rumunskom alebo diaľnicou?

Ale aby sme sa vrátili aspoň k tej cene, budem citovať prosmerácku Pravdu z článku písaného v roku 2014 (t.j. 3 roky po otvorení smerákmi predraženej pR1biny):
Ušetriť sa mohlo aj na výstavbe. Stavebné náklady na rýchlostnú cestu R1 PR1BINA dosiahli 887 miliónov eur. Kilometer porovnateľných diaľnic stál v danom období okolo 9 miliónov eur, pritom diaľnica má šírku 26,5 metra a rýchlostná cesta 22,5 metra. Výstavba 51-kilometrového úseku R1 mohla tak pri priemerných cenách stáť okolo 460 miliónov eur.


Takže 460 miliónov, interesantné. Takže taká suma bohate stačila na výstavbu celej pR1biny. Prirátajme k tejto sume tie brankárske útoky. Povedzme že 5% ročne, aj keď na takýto úrok si Slovensko požičiavalo naposledy začiatkom druhej Dzurindovej vlády a v čase výstavby PPP by si na čokoľvek mohol frco požičať pod 4%.

Takže brankárske útoky na 30 rokov = 690 miliónov.

A na záver toľko ospevovaná údržba. NDS dala v roku 2014 na údržbu 1km diaľnic a rýchlostných ciest 68 tisíc eur. Na údržbu 51,6 km tejto úžasnej R1 tak stačí 3,5 milióna ročne. To máme za 30 rokov 105 miliónov. Nejaká inflácia k tomu, tak nech aj 150 miliónov (za 30 rokov, nie za jeden rok).

Takže moja opakovaná otázka znie, prečo platíme 4 milardy za niečo, čo má a aj malo stáť maximálne 1,3 miliardy?

Aj keby sme počítali s úrokom 5% na 30 rokov zo sumy 887 miliónov, stále sme maximálne na 2.2 miliardách. Zvyšok akože platíme za údržbu? 1.8 miliardy? 60 miliónov ročne? Za 50 kilometrov rýchlostnej cesty v parametroch 4 prúdovej cesty I. triedy?

Do maďarčiny si to preložte sami, drahí ikso a devilko, aby ste porozumeli, čo je vyššie napísané. Translátor vám pomôže.
A keď nerozumiete základným a jednoduchým počtom, radšej sa nevyjadrujte k ničomu. Zbytočne robíte hanbu maďarskej menšine na Slovensku.

devil napísal:Koniec koncov obhajujú tu paralelnu cestu.

R2 paralelnou cestou určite nie je, že?
metelesku.blesku
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 421
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 10. Dec 2019 12:14

Jano1 napísal:
DrX napísal: cena Pr1biny je 17.18mil EUR/km. Na slovenske pomery rozumny standard,


Ani sa mi uz nechce na tu cenu viac reagovat, mozu aj ini drat klavesnicu namiesto mna. Len strucne dodam k inej casti prispevku: Pri R1 ide o R22.5, pritom D26.5 ako devil vyratal pre D1 od Sverepca az po Bidovce, stavby odovzdane do uzivania 2005-2023 vysli/vyjdu 17,57 mil/km.

Teda 17.18 mil.E/km "JE ROZUMNY STANDARD", ale 17.57 mil.E/km je nieco neprijatelne. A k tomu patri aj toto:

devil napísal:cize dialnica severom v plnom profile je cekovo drahsia asi o 60% ako RC juhom v plnom profile...


Nech si kazdy urobi svoj usudok, aj ked viem, takmer vsetci ho o DrX a devilovi uz davno mate.


Zas tradicne JANIPULATORSTVO. Porovnavaj porovnatelne. A teda, porovnavaj vysutazene stavebne naklady na PPP2 s vysutazenymi nakladmi PPP1 a PPP3, alebo porovnavaj celkovu cenu PPP2 s celkovou cenou PPP1 a PPP3. A vyjde ti, ze PPP2 bola este dobry standard. Vsak kazdy vie, ze PPP1 a 3 sa nakoniec nerealizovali proste preto, lebo si niekto v Smere uvedomil, ze ak by to pustil, tak Slovensko ide priamo na grecku cestu - cize KRACH. A to je aj odpoved pre rumunskych bratov: R1 sa ako PPP2 realizovala len kvoli tomu, ze na Visnove a dalsie useky D1 nemohla vlada ziskat peniaze z eurofondov. Ale z tych troch bola jedine PPP2 realizovatelna este za znesitelne peniaze, takze ta jedina sa aj zrealizovala. Ale jej predrazenie je len cenou za Visnove, lebo na R1 boli peniaze v OPD, cize nikto nepotreboval 30-rocne PPP, tak ako ho potrebovalo Visnove.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 10. Dec 2019 12:26

DrX, toto ta musim opravit lebo to tak nebolo ako pises. v smere si nic take neuvedomili proste padla vlada smeru a kedze pocas krizy koncesionar nezohnal peniaze radicovej vlada nechala zmluvu padnut, nepredlzila im termin. PPP2 sa zrealizovala lebo bola ako pises "znesitelna" pre banky. aj tak sa ich poskladalo tusim cez 10 mensimi sumami. urcite to malo vplyv na urok.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 10. Dec 2019 12:41

Dovod je ten, ze si vidim dalej od nosa a tie kamiony, co tam denne jazdia, nepovazujem za lokalku ako ty. Navyse, kedze by to nebola dialnica, tak by tam casom vznikol tlak na urovnove krizovatky, semafory a podobne veci, co na kapacitnej ceste v 21. storoci nemaju co hladat.
ani ja ju nepovazujem aspon teda nie celu ND. parameter nechapem preco nestaci C22,5 pre kamiony...fakt mi unika akakolvek suvislost. a co sa tyka krizovatiek, tie dolezitejsie by boli MUK a tie menej dolezite by boli na zvazenie. vacsina aut je ale lokalka to si stale myslim a pre lokalku je lepsie mat viac krizovatiek. miestami by bola znizena rychlost to je pravda. ver ze sa stavaju 4pruhove cesty aj v 21. st. a su na nich urovnove krizovatky. u nas prakticky ziadne nestavali na rozdiel od ceska a polska v minulosti a od madarska v sucasnosti....nepoznam lepsie miesto na 4pruhovu cestu I. tr. ako brodno-oscadnica. prakticky vsade inde sa kvoli nizsim intenzitam staci namiesto RC postavit polopofil alebo prelozku s 2 pruhmi.

zaujimavbe je v NR ides riesit obsluznost uzemia kde na novu R1 presli mozno 2/3 aut (18k intenzita). myslis si ze 2/3 aut pri KM prejdu na D3 ??

Takže 460 miliónov, interesantné. Takže taká suma bohate stačila na výstavbu celej pR1biny. Prirátajme k tejto sume tie brankárske útoky. Povedzme že 5% ročne, aj keď na takýto úrok si Slovensko požičiavalo naposledy začiatkom druhej Dzurindovej vlády a v čase výstavby PPP by si na čokoľvek mohol frco požičať pod 4%.
myslim ze obchvat BB sa nedal postavit za 9 mil/km, napokon v uzneseni valdy 753/2007 mas nacenene useky pri NR ale bez obchvatu BB sumou 15,438 mld. korun. spolu s BB celkova suma je skor o 100 mil. vyssia. to samozrejme nijak vyrazne nemeni situaciu.

ide vyssiu sumu cize namiesto cca 550 mil to bolo skoro 900 mil. a na nu vyssi urok, udrzba a celkova hodnota penazi ktore stat splati. tie 4 mld. su cenach ked sa to postavilo. o 30 rokov ta splatka vyrazne strati na hodnote.

zakon o statnom rozpocte pre 2009:Celkové príjmy štátneho rozpočtu na rok 2009 sa rozpočtujú sumou 10 971 203 980 eur.
zakon o statnom rozpocte pre 2019:Celkové príjmy štátneho rozpočtu na rok 2019 sa rozpočtujú sumou 15 497 653 878 eur.

cize za 10 rokov vzrastli rozpoctove prijmy skoro o polovicu. za 30 rokov cize v 2039 to moze byt 2,5 nasobok. normalne by sme R1 preplatili na urovni ....mozno 2,5 mld. a 1,5 mld./30 rokov je to o co sa to predrazilo.

a preco si stat nezobral uver ?? lebo to by sa pocitalo do statneho dlhu a tymto sposobom sa presadilo ze toto sa do dlhu nepocitalo...to prispelo k lepsiemu ratingu coho dosledok je ze Sk na ine veci si moze pozicat lacnejsie. a netreba mi pripominat ze sa to do dlhu pocitat malo, to nam je jasne. tie pravidla su mierne povedane velmi zvlastne. ked si koncesionar vzal na seba riziko vystavby a riziko dostupnosti a stat jedine riziko dopytu (to je to ze na R1 platia normalne znamky) tak sa to dlhu nezapocitalo.

a opakujem, ak by sa R1 postavila z meciara/dzurindu ziadne PPP by nebolo. kedze aj na severe sa brali pozicky tak prizmurne oko a tvarme sa kedze tie boli statne a s normalnym urokom aj ked teda vieme ze za meciara to tak nebolo. tie uroky na severe nechajme tak a nezohladnujme ich, ale potom to iste urobme na juhu a k stavebnym nakladom pripocitajme ten nas pribinacky "nadurok" teda 1,5 mld. a porovnajme si naklady na severe a na juhu podla zoznamu par stran dozadu

TN 1,093 mld. €, ZA 2,915 mld. €, 1,735 mld. € cize 5,743 mld. € postavene/rozostavane
pribina NR a SO BB 0,887 mld. € + + nadurok pribina 1,5 mld. € , BB 0,877 mld. €, KE 0,274 mld. € 3,538 mld € postavene/rozostavane

aj keby sme zapocitali cele 4 mld. islo/ide na sever viac nez na juh....kludne oponujte kto viete, ale fakt nie infantilnym sposobom na juhu s urokmi a udrzbou a na severe len stavebne naklady. najlepsie by bolo uznat ze na sever je cisty prijemca a juh je cisty platca. ak to chceme podla krajov tak najma ZA kraj je cisty prijemca a KE kraj je cisty platca....a to zevraj D1 je dialnica na vychod :lol: :lol: btw. rumunsky odbornik, staci ti takyto prepocet alebo budes nadalej dristat bez ladu a skladu...(?)
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Milos » 10. Dec 2019 13:34

metelesku.blesku napísal: (...) Za 50 kilometrov rýchlostnej cesty v parametroch 4 prúdovej cesty I. triedy?

Ak to má byť nadsadenie v porovnaní napr. s parametrami D26,5, tak beriem. Ale držal by som sa faktov. Je síce zlodejsky predražená, ale má štandardné parametre RC, a čo sa týka smerového vedenia, tak o nič horšie ako úseky D v podobnom teréne. Výškové vedenie si na niektorých miestach Granvia upravila v záujme zníženia stavebných nákladov, čo im podľa môjho názoru štát pri tých aj tak vysokých stavebných nakladoch (deklarovaných) nemal dovoliť, ale ani to sa nevymyká z noriem.

P.S. Píšem samozrejme o úseku NR-západ - Tekovské Nemce. Narýchlo "prilepený" banskobystrický severný "obchvat" (akási mestská rýchlostná cesta) je kapotola sama o sebe..
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 10. Dec 2019 14:24

devilko, až do toho posledného odseku sa to dalo čítať, ale tak primitívnym spôsobom zhodiť sám seba a všetkých 7 odstavcov, čo si predtým napísal, to sa len tak nevidí. To dokážeš iba ty.
...a to ževraj D1 je diaľnica na východ :lol: :lol: No lebo Prešov aj Košice sú na západe, ty ekspert.
metelesku.blesku
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 421
Založený: 27. Sep 2019 20:44

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.