Stránka 200 z 261

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2020 22:29
od milan_KM
Tento ťa kľudne presvedčí o tom, že Zem je plochá a leží na chrbte korytnačky... Toto nemá význam nekrm trola. To je to čo chce. Pozornosť.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 01:00
od Kvík
Yoggy52 napísal:- Ako som uz pisal, nadmorska vyska nie je problem, comu to akoze vadi?


Nadmorská výška spraví v slovenských podmienkach veľmi veľa. Teplota typicky klesá o 1 °C na každých 150 metrov, a niečo málo spraví aj ten skoro jeden stupeň zemepisnej šírky. To vie byť v zime poriadny rozdiel, hlavne v počte dní s teplotou pod nulou. Na to je priamo naviazaný aj počet cyklov zmrznutia/roztopenia, čo zrejme riadne vplýva na životnosť.
Z tohoto jedného hľadiska by naozaj bolo omnoho lepšie mať spojenie BA-KE na juhu. Štrba je v najvyššom bode okolo 910 m oproti Kriváňu s nejakými 420 m. Medzi Kraľovanmi a Fričovcami si celý čas vyššie, ako v najvyššom bode R1/R2 TT-KE (keď bude tunel Soroška).

Aj pred chvíľou som došiel z Púchova (270 m) do Bratislavy (140 m), v Púchove mrznúca brečka, v Bratislave po snehu ani pamiatky. Aj v rámci BA je niekedy na Horskom parku sneh, a dolu vôbec nič, a to je sotva 120 metrov.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 09:01
od vladik67
Aquila, to pekne zhodnotnil, prečo ostatní členovia z iných časti Slovenska čakajúci na bezpečné (a hoci sa budú volať aj rýchlostné a nemusia to byť diaľnice v parametri 26,5) sú na tomto fóre pobúrení lebo "Žilina a okolie" a nezabúdať aj na BA. Tiež ozrejmil vplyv žilinských politikov ako aj žilinskej univerzity na výstavbu ciest. Viď: viewtopic.php?f=42&t=2837&p=226213#p226213, Je to takmer predposledný príspevok na 204 strane.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 09:50
od devil
- Ved ani visnove nebolo treba, keby sa spravil severny obchvat Ziliny... Ani plesivec by nebolo treba, pokial by sa asanovala polka dediny... Trapne. Neviem co ti tak vadi na tych tuneloch. Lebo Dargov je vlastne na severe... Som zabudol, ze vsetko od Moldavy a Bidoviec severne je uz sever! Pardon
dargov a soroska su na juhu a na severe je chlmec, visnove, ovciarsko, korbelka, havran, cebrat, branisko, presov, okruhliak. len tie dlhsie. na juhu este estakada pri krivani a na severe sverepec, povazska a ktovie co vsetko.

hej lebo porovnavat dopravu hned na vystupe pri meste so 750k obyvatelovmi a 30K popr. 90K je uplne to iste :mrgreen: Nehovoriac o tom, ze v metropolitnej oblasti krakova zije cez 1,7m ludi...
polsko a madarsku buduju vselijake 4pruhove cesty. pre vacsie aj mensie mesta. praveze je divne ze nase 90k alebo okresne mesta musia mat D26,5 s mostami a tunelmi a susedia kopiruju teren. poviem preco: tu sa kazde vacsie okresne mesto hra na "metropolu" a 80k krajske mesta su uz pupok sveta...

a) Poľsko je samá rovina

no a co? pokial je len pahorkatina tak rozumne zmiernenie parametrov (ciastocne kopirovanie terenu) to vyriesi. navyse trasa v udoli kde cesta bez problemov zmesti je akoby rovina. dargov, soroska, branisko, krivan a sverepec su lokalne zavady. aj polsko a madarsko maju nejake velke mosty vid okolo vroclaw alebo balatonu. akurat ZAkraj ma tazky teren kvoli tomu to cele viazne.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 09:57
od 110mat110
DrX napísal:Prestuduj si prislusne vlakno (aj ked dufam, ze teraz je to uz bezpredmetne, kedze je vyhlasena sutaz s tunelom :-) ).


Schvalne som si nasiel tvoj prispevok v prislusnom vlakne a viest RC cez Silicku jablonicu je este vacsia kktina ako ju viest hore soroskou. Nerealizovatelne.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 10:17
od milosD
110mat110 napísal:Ako chces ist cez sorosku bez tunela?

kreten X chce vystupat 50% svahom na Silicku planinu a potom zist dole krasovym kanonom k Jablonovu, len pre info s kym sa bavis :D

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 10:22
od Mawerick81
sorry za OT,, ale bude tu este veselo:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ps ... qDKz_X7YWU

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 14:27
od KN.SK
DrX napísal:Tu si pozri obrazok a hladaj zelenu farbu: https://en.wikipedia.org/wiki/Geography ... a_topo.jpg . To su miesta kde sa primarne stavaju dialnice v normalnych krajinach. A potom hladaj tmavohnedu a sivu. Tam su primarne naplanovane tie hej_slovácke.
43734 V Karpatskej kotline ako? a kade? Prihnedá. Aj jej okolie. 1232

D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2020 22:21
od frostbite
hlavne ked sa konecne prestane kradnut a prijmu normalne zakony a opatrenia na urychlenie procesov VO a pripravy vystavby usekov tak sa rozbehnu aj tieto aj dalsie useky ,zrazu bude dostatok prachov na vsetko +ked sa potrestaju konecne a pozatvaraju politici ktori nakradli najviac a zaroven sa skonfiskuju financie tych megazlodejskych smerakov a tejto a predoslych vlad tak sa moze naplno rozbehnut vystavba a pojdeme vo vystavbe minimalne tak rychlo ako poliaci ked nie rychlejsie.. vravim a uvidite to jasne ze vsetko zavisi od toho kto a ake osoby a charaktery su pri moci v state a v dopravnych instituciach vo vedeni NDS a ZSR co su klucove posty ktore ovplyvnuju rozvoj a vystavbu infrastruktory a rozvoj modernizacie ako takej..

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2020 14:31
od lostrail
Uz je to strasna nuda a zaroven otrava, ako stale pises, ze "sa maju pozatvarat politici, ktori nakradli najviac", "sa im ma zhabat majetok" a podobne dristy. Akurat by si uz konecne mohol napisat, ako presne si to predstavujes (kedze to je uloha na desatrocia, pokial ma byt zachovana demokracia). Ano, skutocnost, ZE to treba, resp. ze by to pomohlo, je tu kazdemu jasna, akurat si uvedomujeme, ze to je holt riziko statneho rezimu zvaneho demokracia, ze nemoze nabehnut armada kuklacov a vystrielat tu chasku len tak. Normalne si sa tu etabloval ako miestny Cpt. Obvious. Aj to vieme, ze na urcitych miestach musia byt skutocni odbornici a nie politicki nominanti, lebo vsetci vidime, ako to vyzera, ked to tak nie je. Nekonecnym opakovanim toho isteho ale nesposobis, ze sa zazrakom zacnu cistky, "sa" zacnu zatvarat politici, "sa" im zhabe majetok a "sa" tu vsetko da do poriadku. Vsetci, co sme tu, pracujeme s tym, co je k dispozicii v sucasnej situacii. Nie je zle si obcas zarojcit a predstavit si, co by tu mohlo byt, ale stale vypisovat to iste, navyse ked to este vyzera tak ako keby si volal po totalite, neprinasa do diskusie ziadnu dalsiu hodnotu. Osobne zastavam nazor, ze ani prispevky, kde sa furt niekto hada, ci je podstatnejsia dialnica juhom alebo severom, bez ohladu na to, ake ma ktora strana argumenty, ale to sa aj deje vo vlaknach na to urcenych a ked ich otvaram, uz viem, do coho idem. Viac-menej to preletim, refreshnem stranku, aby mi zmizlo cervene podfarbenie a tym to hasne. Lenze tieto tvoje prispevky su vsade a zbytocne zanasaju odborne vlakna.
Najviac ma ale fascinuje, ako to cele vidis zjednodusene (kedysi sa pouzival taky vyraz, ze "predstavujes si to ako Hurvinek valku"). Napr. to zatvaranie a konfiskaciu majetkov, ako keby o nic neslo. Ved ked sa rozbehne akakolvek akcia, ti politici a mafiani uz davno nebudu vlastnit nic a budu "chudobni ako kostolne mysi". Vsetko bude poprepisovane na rodinu, kamosov, znamych a pri akejkolvek vypovedi sa bude donekonecna zapierat. Dokazy sa bezpecnym sposobom zmazu, zoskartuju, ci spalia, ako keby nikdy neexistovali. To, ze dnes Kocner celi vaznym obvineniam, je len vysledok zlej volby aplikacie pre sifrovanu komunikaciu. Keby pouzival napr. Tox, neviem, ci by bol vobec nejaky sud.
No a samozrejme, ak sa aj podari vsetkych tych ludi vobec nejako sankcionovat, este stale nam to nezaruci prisun odbornikov na dopravu. Ved sa staci pozriet, kto vystupuje za odbornikov na dopravu v jednotlivych politickych stranach - napr. v strane Za ludi je pan Buocik, ktoreho aquila onehda oznacil za natieraca plotov z Ruzinova. Vzhladom na niektore vyjadrenia suhlasim s tym, ze o jeho odbornosti sa da do dost velkej miery pochybovat. Beblavy ma "odbornicku" Machackovu, ktora bola ochotna pretlacit Prievidzsky obchvat aj za cenu, ze bude vedeny cez kruhovu krizovatku na Bojnickej ceste, cim by sa upchalo absolutne vsetko. To ma byt odbornicka? U Kotlebu dlhodobo nie je ani obraz, ani zvuk, len je tam ten fasisticky bonus navyse. Sulik ma takeho toho ciernovlaseho pana, ktoremu som zabudol meno, ale ten sa teda tiez velmi neblysol. Ersek sa sice ako minister mozno snazi, ale pri nom plati, ze je horsi ativny blbec ako triedny nepriatel, lebo hlava-nehlava pretlaca projekty juhom. Mne by napriklad nevadila R2, ako je navrhnuta medzi Zvolenom a Lucencom, ale medzi tym zomieraju ludia na "ceste 1. triedy" medzi Prievidzou a Drietomou. Do toho prichadza tunel Soroska navrhnuty v polovicnom profile, pricom ovela menej by stalo rozsirenie existujucej cesty, ktora nepredstavuje tak velky problem uz ani pre kamiony.

Takze nie, ani to, ze ked vsetkych pozatvarame a zhabeme im majetky, pojdeme rychlejsie ako Poliaci, platit vobec nemusi.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2020 20:18
od Yoggy52
Prosim presunut prispevky vyssie. :roll:

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2020 10:32
od cPalo
Chcem len napísať môj pohľad na tie žabomyšie vojny:
1.Je na100% jasné, že keby išla D/RC juhom, pri doteraz vynaložených finančných prostriedkoch, % vytunelovaní a "priemernému indexu zlého rozhodnutia" (či NDS, alebo staviteľa) je už do KE postavená
-to môžeš skúšať spochybniť, ale iba si kakáš do pusinky
2.Keďže naši inžinieri presadili (hoc z akého dôvodu) prepojenie po D1 severom, tých pár hoc aj ťažkých úsekov sa musí dostavať
-to môžeš skúšať spochybniť, ale iba si kakáš do pusinky
-to ale neznamená, že sa musia na tom nabaliť na 10 generácií a ešte aj tlačiť hoc aj na zvyšovanie "priemeru indexu zlých rozhodnutí"

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2020 16:01
od JaNY
Argumenty mas mozno dodre ale vela kakas. Uz by ste mnohy mali prestat z tymi nepodstatnymi neslusnymi vsuvkami

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2020 20:30
od cPalo
Písal som to trošku fekálne, ale keď si všimneš, tak ako na "sever", tak aj na "juh". Lebo tvrdý zástancovia "iba správnej cesty" argumentujú len na jednu svetovú stranu. A to podľa mňa (one way) je hodné do porcelánu.

Vždy čerstvé informácie o stave hlavných ciest na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2020 15:44
od DrX
garip napísal:dopravne spravy pre Drx: https://korzar.sme.sk/c/22312351/situac ... ml?ref=trz


Ako odpovedal devil, presne preto treba Sorosku. Ukaz mi jediny pripad, kedy kamionyne nemozu prejst okolo Strecna, lebo tam po snehu nemozu vyslapat - aha, je to rovina v lese pri vode. Ale my, blbci, kvoli tomu nicomu staviame 8-kilometrovy tunel!?!?!?! ... a "nezavisli odbornici" z UHP este vyratali, ze ten tunelarsky tunel je "super-vyhodny" a se Soroska je "neefektivna".

Re: Vždy čerstvé informácie o stave hlavných ciest na Sloven

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2020 16:04
od Pacho
ale ale drx, čo sa stalo?? zrazu rovinatá dialnica trocha snehu a už je problém. Vidíš, keby dostavali D1 a D3, tak sa nám dosť odbremení šturec a donovaly, a potom sorošku ani netreba , bude len pre lokalku.

Re: Vždy čerstvé informácie o stave hlavných ciest na Sloven

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2020 16:11
od DrX
No co je lepsie, dostavat jeden tunel (Sorosku) a 150km lacnej rovinatej dialnice, alebo dostavat este 10 tunelov na D1 a D3 s cenami 40 az 60 az 90mil EUR/km? Poucme sa z Pachologiky?

Re: Vždy čerstvé informácie o stave hlavných ciest na Sloven

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2020 16:34
od Pacho
vôbec sa netreba poučovať z pachologiky, stačí trocha rozmýšlať a nemať zaslepené oči pre juh a jednoznačne treba dostavať dialnicu cez pacholand, aby sa odbremenil ajtak slabo vyťažený juh. Hlavne treba sa doučiť matamatiku. Nepostavené tunely : Rojkov, a korbelka. dostavať : Horelica, višnové, čebrať , branisko a ,prešov čiže jak rátam tak rátam tak to je 2+5= 7. a nie 10. či som niečo zabudol?: Keby sme mali schopného ministra a nezaslepeného pre južné úseky , tak višnové je hotové, čebrať jazdíme od 2017, a korbelka by sa aspon začínala stavať. Po dobudovaní obchvatu čadce, horelica ešte vydrží, a branisko tiež.

Re: Vždy čerstvé informácie o stave hlavných ciest na Sloven

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2020 16:39
od DrX
No jednak si zabudol na D3 (tunel Kysuca), a jednak si zabudol vyratat, kolko tie tunely budu este stat, a jednak si vobec nevysvetlil, preco by ludnatejsia polka Slovenska (juh) nemala mat nic a na severe by sme mali vyplieskavat desiatky miliard na nepostavitelne dialnice. *** pacholand, co? Ale aspon si presne napisal to co tu stale tvrdim, pre janosikovske typy z okolia Ziliny, pokial neukradnete 90% penazi, tak nedostavate nic, vsakze. A 60:40 znamena "vsetko na juh" :-) :-) :-)

Re: Vždy čerstvé informácie o stave hlavných ciest na Sloven

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2020 16:41
od devil
- priemerna nadmorska vyska Sk je 392 mnm
- najvyssi bod na BA-ZV-KE mimo sorosky je detva-podkrivan s 400-450 mnm.
- na BA-ZA-KE je nad 400 mnm takmer 180 km od MT po asi chminiansku novu ves, z toho okolo PP 600-800+ mnm.

je to urcite najdlhsi usek v nadpriemernej n.v. nad 400 mnm je este severna R3 a stredna R3, kusok zapadnej R2 okolo handlovej, cast D3 asi od CA, samozrejme donovaly. a este dargovske sedlo.

cize drviva vacsina usekov nad 400 nmn je v ZA kraji resp. jeho tesnej blizkosti a teda je to len mensia cast definovanej siete D/RC.

Re: Vždy čerstvé informácie o stave hlavných ciest na Sloven

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2020 16:49
od devil
zoznam tunelov: http://dialnice.szm.com/tunnels/tunnels.html

chyba tam soroska a okruhliak teda ma byt 12 dlhych tunelov ak nepocitame donovaly a rozne uvazovane prepojenia R2-R3. z tych 12 su hotove len 3 (z toho branisko 1/2) a 3 sa stavaju. dalsie o par rokov az desatroci.

Re: Vždy čerstvé informácie o stave hlavných ciest na Sloven

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2020 17:12
od IceFox
DrX napísal:No jednak si zabudol na D3 (tunel Kysuca)

ktorý ani nebude existovať, pretože keby si o D3 aspoň čosi trochu tušil, tak by si vedel, že bol tunel nahradený estakádou. Nádherná ukážka, gratulujem.
---
OT: Tvoje príspevky sú už ako Smerácke reklamy - vždy ma prekvapí, že existuje ešte hlbšie dno.

Re: Vždy čerstvé informácie o stave hlavných ciest na Sloven

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2020 17:31
od Pacho
DrX napísal:No jednak si zabudol na D3 (tunel Kysuca), a jednak si zabudol vyratat, kolko tie tunely budu este stat, a jednak si vobec nevysvetlil, preco by ludnatejsia polka Slovenska (juh) nemala mat nic a na severe by sme mali vyplieskavat desiatky miliard na nepostavitelne dialnice. *** pacholand, co? Ale aspon si presne napisal to co tu stale tvrdim, pre janosikovske typy z okolia Ziliny, pokial neukradnete 90% penazi, tak nedostavate nic, vsakze. A 60:40 znamena "vsetko na juh" :-) :-) :-)


pokiaľ si dobre pamätám, tak jediný jánošik bol slota. fico, počiatek, dzurinda, mikloš, eršeg, sú z juhu, alebo východu, a taký kočne ani neviem odkiaľ je, žeby žilina?. Čo sa týka MD, tak nevie, či bol neaký z jánošikova, ale maďara tam máme, ten horšie bačuje ako jánošik.

Re: Vždy čerstvé informácie o stave hlavných ciest na Sloven

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2020 17:38
od garip
Choma ako riaditel NDS bol zo ZA, a Kocner pochadza z RK :D

Re: Vždy čerstvé informácie o stave hlavných ciest na Sloven

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2020 17:38
od Pacho
devil napísal:zoznam tunelov: http://dialnice.szm.com/tunnels/tunnels.html

chyba tam soroska a okruhliak teda ma byt 12 dlhych tunelov ak nepocitame donovaly a rozne uvazovane prepojenia R2-R3. z tych 12 su hotove len 3 (z toho branisko 1/2) a 3 sa stavaju. dalsie o par rokov az desatroci.


tu sa bavíme o tuneloch, ktoré chýbaju. Teoreticky by som tam dal ešte poľanu, a svrčinovec, ale ajtak to nie je 10. Reálne treba dokončiť višnové a čebrať,prešov a nové korbeľka a havran, čiže 5ks.