Stránka 211 z 261

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 09:05
od cPalo
Tak to choď vysvetliť tým tisícom vodičov z VT a okolia, že KE je väčšie a dôležitejšie centrum a nech prestanú jazdiť do toho malého a nepodstatného Prešova. Lebo ty vieš lepšie, čo oni chcú, ak tomu správne rozumiem.

A nenapadlo ťa, že intenzita môže byť aj sever okresu do VT? A keďže po D1 nie je ani chýru, tak nikto nebude dochádzať do KE po tých hoc aj slabších intenzitách cez dediny a Dargov?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 09:41
od devil
samozrejme ze ho to nenapadlo. teoria nerealna, metodika palcakovska pozriet cislo na mape a je vybavene. presne tak, je v tom lokalka do samotneho vranova kedze okres konci az za hanusovcami, smerom na juh konci okres po par km resp. troch dedinach. isteze su v tom auta aj od MI, HE, SO... atd. lenze
porovnat to s I/79 sa neda pretoze I/79 je len jedna z moznosti na cestu do KE a pre MI ci SO nema vyznam ani do KE ani do PO. a aj ta cast co chodi od HE tadial ju vyuzije zase len scasti kedze je skratka po ceste III/3621-3624 (takze nie 4.100 aut ako pise Jano1 ale zase o nieco viac) tieto 3 faktory plne vysvetluju ten nie prilis velky rozdiel v intenzitach.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 09:55
od devil
Ked mas zmes pracovnych ponuk, tak kazdy sa snazi si vybrat taku pri ktorej ziska viac. tym su tie menej kvalifikovane neatraktivne a musia svoje podnikanie zdrazit alebo presunut tam, kde su ludia este ochotny robit za malo penazi.
za malo penazi lebo nie je ina moznost. a preco nie je ina moznost ?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 10:02
od Vlados
metelesku.blesku napísal:
R4 po lipniky je trosku dalej a jedna vec je krajske mesto a druha ze KE vacsie a dolezitejsie centrum. tak ako R7 od DS nevedie do krajskeho mesta TT ale do BA. aj ich sa opytaj ci radsej nechceli R7 do trnavy.

Tak to choď vysvetliť tým tisícom vodičov z VT a okolia, že KE je väčšie a dôležitejšie centrum a nech prestanú jazdiť do toho malého a nepodstatného Prešova. Lebo ty vieš lepšie, čo oni chcú, ak tomu správne rozumiem.

On im to nemusí vysvetľovať, on im to nariadi, lebo Prešov je na sever a Košice sú na juhu ;)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 10:04
od Jonathan
devil napísal:
Ked mas zmes pracovnych ponuk, tak kazdy sa snazi si vybrat taku pri ktorej ziska viac. tym su tie menej kvalifikovane neatraktivne a musia svoje podnikanie zdrazit alebo presunut tam, kde su ludia este ochotny robit za malo penazi.
za malo penazi lebo nie je ina moznost. a preco nie je ina moznost ?

lebo vysoka minimalna mzda

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 10:07
od devil
alebo malo pracovnych prilezitosti.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 10:07
od Vlados
Jonathan napísal:
devil napísal: suhlas. A preto som pisal, ze minimlna mzda (a teda aj minimalne odvody pre zivnostnikov) zraza vychod na kolena.

tiez nechapem. vychod zraza na kolena ale zapad nie ?

Ked mas zmes pracovnych ponuk, tak kazdy sa snazi si vybrat taku pri ktorej ziska viac. tym su tie menej kvalifikovane neatraktivne a musia svoje podnikanie zdrazit alebo presunut tam, kde su ludia este ochotny robit za malo penazi.
Pokial ale dojde k administrativnemu zdrazeniu, firmy odidu v case relativne plnej vyroby a skonci to uzavretim firmy a hromadnym prepustanim. Alebo si myslis, ze je normalne aby bola priemerna mzda v kraji iba o par percent vyssia ako minimalna?
https://ekonomika.sme.sk/c/22191194/ric ... rozne.html

Pre smer je to úplne rovnaké, veď to bolo podstatou socializmu...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 10:52
od Jonathan
devil napísal:alebo malo pracovnych prilezitosti.

Ale malo pracovnych prilezitosti moze byt aj pre vysoku minimalnu mzdu.
Ja lacnejsie si najat partiu ciganov na kopanie kanalu, ale to das niekomu s bagrom.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 11:13
od devil
alebo pre nedostatok investicii v regione.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 11:57
od Yoggy52
I/18 ma preto taku velku intenzitu pred VT, lebo je tam zapocitany TIR zo sariskeho stiavnika. :D

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 12:41
od Pacho
devil napísal:
Ked mas zmes pracovnych ponuk, tak kazdy sa snazi si vybrat taku pri ktorej ziska viac. tym su tie menej kvalifikovane neatraktivne a musia svoje podnikanie zdrazit alebo presunut tam, kde su ludia este ochotny robit za malo penazi.
za malo penazi lebo nie je ina moznost. a preco nie je ina moznost ?


preto nie je iná možnosť, okrem iného aj preto, že ľudia nie sú ochotný sa vzdelávať, a niečo pre to urobiť, aby mohol zobrať kvalifikovanú prácu, a pritom mať vysoké nároky na mzdu. Určite dialnice nie sú všeliek.

***

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 13:07
od KN.SK
Jonathan, ďakujem, aspoň budem vedieť, že ho "objavili" kvôli financiám, úrokovaniu. Asi som nedával pozor na vyučovaní/prednáškach matematiky, ak o tom bola zmienka na neekonomických vzdelávacích zariadeniach.
Spojité úrokovanie:
Efektívna úroková sadzba i = e^j −1, strana 14
alebo Budúca hodnota FV = PV(1+ i)^t = PV⋅e^j⋅t, strana 16.
I Renta pri spojitom úrokovaní S = R{[e^(j⋅n) -1]/[e^(j/p) -1]}, strana 23.
FINANČNÁ MATEMATIKA; Viktor PIRČ, Anna GRINČOVÁ.
Vo FM sú i nejaké bez-éčkové "vzorce".
1301

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 13:16
od devil
okrem iného aj preto, že ľudia nie sú ochotný sa vzdelávať
mas k tomu aj statistiku s nejakou mapou ?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 13:30
od cPalo
od devil » 26. Mar 2020 14:16
okrem iného aj preto, že ľudia nie sú ochotný sa vzdelávať

mas k tomu aj statistiku s nejakou mapou ?

Už tu dávali počet etnika so základným vzdelaním, to je alfa-omega asi ;-)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 14:30
od Pacho
cpalo dakujem za odpoveď. štatisky jasne hovoria o rozdelení vzdelania. Samozrejme nie je to jednoznačné. Poznám ľudí, čo nemajú ukončenú ani učnovku, a vybudovali firmičku, ktorá stabilne funguje. ľudia mu neodchádzajú, už roky pracuje jeden kolektív, čiže je aj spokojnosť zamestnancov. Na druhej strane zasa poznám človeka s VŠ, ktorý už 20 rokou, na zahrade pestuje zemiaky, aby prežil, a jedine štastie má, že sa mu mama dožíva úctihodného veku, a má aspoň na elektriku......( a pritom býva cca 0,8km od dialnice :-) ). Ale určite netreba grolifikovať dialnice verzus zamestnanosť. Určite dialnice dokážu pomôct, ale napr keby do Dužavy priviedli aj dve dialnice, tak by to určite nepomohlo. Za príklad si môžme zobrať taliansko, ktoré je už roky poprepájane dialnicami, a rozdiely medzi severom a juhom sa neak výrazne nevyrovnáv.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 14:47
od devil
no hovoria ale zase nie jasne. ja nieco mam aj ked to nie je nove.
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=44232
je tam mozno 14 okresov s nadpriemernym podielom zakladneho vzdelania a zaroven podpriemernej nezamestnanosti. mozno zo zahoria studuju v brne a z komarna v pesti. ale v globale ked je vela prace tak aj ludia s nizkym vzdelanim si ju najdu. sme montazna dielna.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 17:58
od metelesku.blesku
cPalo napísal:A nenapadlo ťa, že intenzita môže byť aj sever okresu do VT? A keďže po D1 nie je ani chýru, tak nikto nebude dochádzať do KE po tých hoc aj slabších intenzitách cez dediny a Dargov?


A nenapadlo ťa, že pre polovicu vodičov zo severu okresu VT je atraktívnejší Prešov (väčšie a dôležitejšie centrum, ako by povedal klasik :D), ako VT?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 19:48
od Jano1
devil napísal:oskerda, to si robis srandu, to myslis ten dom na lavej strane, tak to prietah nie je ani vo sne
https://www.google.com/maps/@49.2765818 ... 312!8i6656
radola, KM - urcite si si vsimol ze povedla cesty ma ist dialnica so tymi tisickami aut to uz nevadi, ze ?
povina - to je tych 400 metrov.


Tak znovu, lebo dookola, to iste nevidis. Tam v roku 2015 jazdilo 14 - 22 tisic v/24h.
Oskerda - dost domov na pravej strane v smere od ZA, okrem hluku tam su vsak hlavny problem urovnove krizovatky, kde je problem sa zaradit v spicke do prudu aut.
Radola, KM-Budatinska Lehota - urovnove krizovatky, semafor, priechody pre chodcov. Dialnica bude dalej od domov a bude mat protihlukove opatrenia, nebudu tam zastavovat a rozbiehat sa desiatky tisic v/24h na semafore.
Povina - urovnove krizovatky - problem zaradit sa v spicke, priechody pre chodcov, blizkost domov.

To samozrejme u teba nie je rozdiel, ci desiatky tisic v/24h brzdia a rozbiehaju sa na semafore, alebo plynule prejdu okolo za protihlukovou stenou, vsak?

devil napísal:tak ako R7 od DS nevedie do krajskeho mesta TT ale do BA. aj ich sa opytaj ci radsej nechceli R7 do trnavy.

Preco by som sa ja mal pytat v DS kam chcu cestu? TT je dalej od DS nez BA, zaroven ide o spojenie do hlavneho mesta, kym VT to ma blizsie do PO, nez do KE, zaroven ide o spojenie do ich krajskeho mesta a zaroven kratsie spojenie do hlavneho mesta.
devil napísal:druha ze KE vacsie a dolezitejsie centrum.

Intenzity z VT su jasne v prospech I/18.

devil napísal:a aj ta cast co chodi od HE tadial ju vyuzije zase len scasti kedze je skratka po ceste III/3621-3624 (takze nie 4.100 aut ako pise Jano1 ale zase o nieco viac) tieto 3 faktory plne vysvetluju ten nie prilis velky rozdiel v intenzitach.

Cize po pripojeni III/3621-3624 je dalej pri Dvoriankach na I/79 nie 4,1 tisic, ale zavratnych 4197 v/24h. Ale podstatne je, ze ja som pisal o VT, co ty samozrejme si do toho zamontoval HE a z VT je to az 4151 v/24h oproti 8667 v/24h v smere na PO.

cPalo napísal:
Jano1 napísal:
cPalo napísal:D1 Bidovce - Pozdisovce zacina v km 13,900 pri ceste II/576, usek konci pri ceste I/19 (kratsi cerveny variant km 44,682, modry v km 44,997) a krizovatka D1 Michalovce v pripade cerveneho variantu privadzaca je v km 48,0 D1. Cerveny variant privadzaca od D1 na krizovatku s I/19 v MI 5,9 km. Uz mas vsetky useky zname aj mapu cerveneho variantu privadzaca. Ak chces mapu D1 Bi-Po, tak pre teba zase len zopakujem jednoduche carvone slovicko (skratku) EIA. 4 km ani 5 km uspora nie je spravna odpoved. Zvladnes tuto tazku matematicku ulohu?

ak som správne pozeral na https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=44222 tak križovatka Pozdišovce je severnejšie od Laškoviec a podľa poľa (vľavo ten výrez) niekde tu (podľa variantu) https://www.google.sk/maps/dir/48.724379,21.4344283/48.7097439,21.8297632/@48.7084119,21.8280862,3277m/data=!3m1!1e3?hl=sk, takže máš pravdu, nie sú to 4 a ani 5km.
Diaľnica 31,7-32km (podľa varianty) a cesta samozrejme nie presne ale na cca 100m vychádza 33,7-33,9km čo matematický vychádza do 2km.
Podľa mapy z 2014 roku.

Dúfam, že mi táto úloha vyšla ;)


S prejazdom cez Pozdisovce, Mocarany zhruba tak, ale to je najkratsi variant a cez obce od D1 do MI. V pripade privadzaca od obce Laskovce o nieco horsie, a v pripade realizacie juzneho privadzaca MI, kto sa bude chciet vyhnut obciam este horsie, co sa tyka dlzky trasy oproti sucasnosti, to bude dlhsia trasa ako sucasna trasa.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 20:22
od cPalo
od Jano1 » 26. Mar 2020 20:48
cPalo napísal:
Jano1 napísal:
cPalo napísal:
D1 Bidovce - Pozdisovce zacina v km 13,900 pri ceste II/576, usek konci pri ceste I/19 (kratsi cerveny variant km 44,682, modry v km 44,997) a krizovatka D1 Michalovce v pripade cerveneho variantu privadzaca je v km 48,0 D1. Cerveny variant privadzaca od D1 na krizovatku s I/19 v MI 5,9 km. Uz mas vsetky useky zname aj mapu cerveneho variantu privadzaca. Ak chces mapu D1 Bi-Po, tak pre teba zase len zopakujem jednoduche carvone slovicko (skratku) EIA. 4 km ani 5 km uspora nie je spravna odpoved. Zvladnes tuto tazku matematicku ulohu?

ak som správne pozeral na gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=44222 tak križovatka Pozdišovce je severnejšie od Laškoviec a podľa poľa (vľavo ten výrez) niekde tu (podľa variantu) https://www.google.sk/maps/dir/48.72437 ... !1e3?hl=sk, takže máš pravdu, nie sú to 4 a ani 5km.
Diaľnica 31,7-32km (podľa varianty) a cesta samozrejme nie presne ale na cca 100m vychádza 33,7-33,9km čo matematický vychádza do 2km.
Podľa mapy z 2014 roku.

Dúfam, že mi táto úloha vyšla


S prejazdom cez Pozdisovce, Mocarany zhruba tak, ale to je najkratsi variant a cez obce od D1 do MI. V pripade privadzaca od obce Laskovce o nieco horsie, a v pripade realizacie juzneho privadzaca MI, kto sa bude chciet vyhnut obciam este horsie, co sa tyka dlzky trasy oproti sucasnosti, to bude dlhsia trasa ako sucasna trasa.

Stále berieme najkratšiu trasu po D, v opačnom prípade cez Sobrance je to ešte ďalej ;-)
apropo, veľa šoférov aj tak radšej pôjde cez privádzač, ako po poloprázdnej jednotke do KE (napriek km navyše) ;)
od metelesku.blesku » 26. Mar 2020 18:58 A nenapadlo ťa, že pre polovicu vodičov zo severu okresu VT je atraktívnejší Prešov (väčšie a dôležitejšie centrum, ako by povedal klasik ), ako VT?

Prečo sever okresu ide najprv do VT a potom naspäť na sever? Veď porovnávame intenzity na výjazdoch z VT ;)
Takže, nie, to ma nenapadlo.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 20:38
od cPalo
Pacho napísal:cpalo dakujem za odpoveď. štatisky jasne hovoria o rozdelení vzdelania. Samozrejme nie je to jednoznačné. Poznám ľudí, čo nemajú ukončenú ani učnovku, a vybudovali firmičku, ktorá stabilne funguje. ľudia mu neodchádzajú, už roky pracuje jeden kolektív, čiže je aj spokojnosť zamestnancov. Na druhej strane zasa poznám človeka s VŠ, ktorý už 20 rokou, na zahrade pestuje zemiaky, aby prežil, a jedine štastie má, že sa mu mama dožíva úctihodného veku, a má aspoň na elektriku......( a pritom býva cca 0,8km od dialnice :-) ). Ale určite netreba grolifikovať dialnice verzus zamestnanosť. Určite dialnice dokážu pomôct, ale napr keby do Dužavy priviedli aj dve dialnice, tak by to určite nepomohlo. Za príklad si môžme zobrať taliansko, ktoré je už roky poprepájane dialnicami, a rozdiely medzi severom a juhom sa neak výrazne nevyrovnáv.

Ja nikde netvrdím, že D/R je alfa omega pre zamestnanosť, ale tvrdím, že absencia D/R má negatívny dopad na prílev investorov a aj regionálny rozvoj (ťažšia cesta)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 21:24
od devil
oskerda aj na pravej strane mas skor zahradky
https://www.google.com/maps/place/Kysuc ... 18.7842827
Radola, KM-Budatinska Lehota - urovnove krizovatky, semafor, priechody pre chodcov - take nieco sa vyskytuje aj mimo obci, tu sa najde obsluzna komunikacia pred domami, vsade naokolo stromy niekde ma clovek pocit ze ide cez les. je to az taky "prietah" ze sa tam zmesti aj stvorpruhova dialnica. keby to naozaj islo cez mesto neriesim a bez problemov uznam.
https://www.google.com/maps/place/Kysuc ... 18.7842827
povina - to som uznal, 400 metrov

mas to jedno na porovnatelnej dlzke na vychode som napocital vyse 6 km prietahov, domy na oboch stranach cesty. z toho cez 3 km secovce:
https://www.google.com/maps/place/078+0 ... 21.6553906

To samozrejme u teba nie je rozdiel, ci desiatky tisic v/24h brzdia a rozbiehaju sa na semafore, alebo plynule prejdu okolo za protihlukovou stenou, vsak?
bavime sa o prietahoch a nie ci sa auta rozbiehaju alebo nie.

Cize po pripojeni III/3621-3624 je dalej pri Dvoriankach na I/79 nie 4,1 tisic, ale zavratnych 4197 v/24h. Ale podstatne je, ze ja som pisal o VT, co ty samozrejme si do toho zamontoval HE a z VT je to az 4151 v/24h oproti 8667 v/24h v smere na PO.
5.552 za odbockou III/3621-3624. rozdiel 3.000 aut

tak este raz, ty si rozumny diskuter na rozdiel od inych. v smere na PO pouziju I/18 nielen z okresu VT ale aj HE, SV, MI a SO. toto vsetko "sa sklada" na 8667 aut. ale uz smerom na KE mas z VT, HE a SV na vyber x ciest a kombinaciu vselijakych skratiek po druho a tretotriedkach. cize nie vsetci vyuziju I/79. a od MI a SO sa normalne ide po I/19 do KE a po I/18 do PO. cize VT, HE a SV "sa skladaju" na 5.552 aut ciastocne a MI a SO fakticky vobec.

pocty obyvatelov KE a PO hadam netreba pripominat snad ani dalsie veci.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 23:11
od Kvík
No já ti nevím, Karle... určite takí sú, ale ja som za dlhé roky života v MI nepoznal nikoho, kto by chodil do PO (resp. ďalej po D1) cez VT. Ani pred dostavaním úseku Budimír-Bidovce, ani pred veľkou rekonštrukciou I/19, a teraz už dupľom nie. Všetci jazdili cez Dargov a Rozhanovce, dokonca aj zo Šíravy. Oplatí sa to jedine vtedy, ak nemáš diaľničnú známku. I/18 som skúsil raz čisto zo zvedavosti a celkom mi aj stačilo.

Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2020 23:21
od KN.SK
Jano si N°1, si takmer jediný,
••• tak este raz, ty si rozumny diskuter na rozdiel od inych •••
:D. Nie kvôli mne som toto pridal, ale kvôli ostatným... 1302

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2020 14:01
od cPalo
Tému, čo by radšej mali obyvatelia VT, by som prenechal na nich.
Dovolím si tvrdiť, že viac ako polovica by brala tú R4 + nejaké preložky od VT po R4 (minimálne od VT na sever), v rámci cestovania do PO a ďalej - všetci.
Pri postavení D1 + preložky by sa ale významne (časovo) skrátila cesta do KE a platy a pracovný trh je tam lepší. Stále tam bude rozdiel do PO a do KE minimálne 5km, záleží kde bude robota v PO a kde v KE, čo v dnešnej dobe je zanedbateľné (viď dochádzka do BA aj 40km +)
Od centra (križovatka vo VT) po plánovanú R4 je to zhruba 30km a prechádza to 7 dedinami (bez preložiek). https://www.google.sk/maps/dir/48.8837659,21.6718451/49.0462639,21.4148831/@48.9809823,21.4161726,24895m/data=!3m1!1e3?hl=sk
sry, neviem kde presne sa bude napájať (takže orientačne), ale asi sa to bude napájať o pár (1-2) km skôr
Od toho istého bodu po plánovanú D1 to bude 20km a prejde to cez 4 dediny
https://www.google.sk/maps/dir/48.8837659,21.6718451/48.7100835,21.7053184/@48.7990808,21.5943377,26319m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0?hl=sk

Myslím, že nikto nespochybňuje, že do BA je to po R4 lepšie (aj po dostavaní D1)

Som ale každopádne rád, že je tu podpora aj pre R4ku ;)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2020 18:54
od Jano1
devil napísal:v smere na PO pouziju I/18 nielen z okresu VT ale aj HE, SV, MI a SO. toto vsetko "sa sklada" na 8667 aut. ale uz smerom na KE mas z VT, HE a SV na vyber x ciest a kombinaciu vselijakych skratiek po druho a tretotriedkach. cize nie vsetci vyuziju I/79. a od MI a SO sa normalne ide po I/19 do KE a po I/18 do PO. cize VT, HE a SV "sa skladaju" na 5.552 aut ciastocne a MI a SO fakticky vobec.

A aj ked "VT, HE a SV "sa skladaju" na 5.552 aut ciastocne" spolu s MI,SO, castou TV to v Secovciach vygeneruje spolu 6,5 tisic v/24h na I/19.

Tak ako napisal aj Kvík, pochybujem, ze by z PO jazdili ludia po I/18 do MI (podobne SO, TV), je to sice o 6 km kratsie(po novom uz iba 4,5km), ale podstatne horsia cesta ako po D1, po starom este cez Rozhanovce a I/19.

https://www.google.com/maps/dir/Pre%C5%A1ov/071+01+Michalovce/@48.869144,21.4873597,11.17z/data=!4m24!4m23!1m15!1m1!1s0x473eed64cbe0034d:0x400f7d1c69755a0!2m2!1d21.2393119!2d49.0018324!3m4!1m2!1d21.3418973!2d48.7563737!3s0x473edddf6bb1b77d:0xff0221ebffcaf2a8!3m4!1m2!1d21.4089871!2d48.7346575!3s0x473edeae3ab443c7:0xc8dbb9e8832954de!1m5!1m1!1s0x4739323ecab51b1b:0x400f7d1c6974ab0!2m2!1d21.9183858!2d48.7556769!3e0
https://www.google.com/maps/dir/Pre%C5%A1ov/071+01+Michalovce/@48.8746907,21.4392285,11z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x473eed64cbe0034d:0x400f7d1c69755a0!2m2!1d21.2393119!2d49.0018324!1m5!1m1!1s0x4739323ecab51b1b:0x400f7d1c6974ab0!2m2!1d21.9183858!2d48.7556769!3e0