Stránka 222 z 261

xxxxxxx2 → Vládna štvrť (projekt/snívanie)

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2020 09:28
od KN.SK
Čo tak vybudovať na Ďumbieri. Veď je to temer centrálna poloha, i keď NAPANT. Neuprednostní sa žiadnô terajšô mesto alebo obec Slovenska. A veď veľo peňeži na daromné míňanie predsi máme habakuky, nem... 1405

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2020 10:33
od sendvo
mohli by ste uz konecne prestat snivat v tejto teme a zasierat ju bordelom?

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2020 10:35
od pa3ck
Lanovky na Chopok už stoja, aj prespať sa tam dá. Už len vymyslieť nejakú verejnú dopravu po hrebeni :wink:

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2020 10:51
od devil
Nie, Viedeň je voči svojej krajine rovnako excentricky umiestnená ako BA voči svojej. Žiadne by, aby, keby, akokeby, neboli, nýbrž, čili, poněváč.
takze zahranicie nema ziadny vplyv na vyspelost regionov a pozerame sa len po hranicu a za nou akoze pada hmla. cize vlastne je jedno ze na druhej strane hranice je rakusko alebo ukrajina. tomu ani sam neveris.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2020 11:33
od metelesku.blesku
Ideme sa opýtať do Mostu, či .uriev na E55 v Dubí, ty vyspelosť regiónu podľa hraníc...

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2020 11:59
od devil
chod sa opytat kam chces, alebo len porozmyslaj o historii BA najma vo vztahu k viedni.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2020 12:06
od cPalo
metelesku.blesku napísal:Ideme sa opýtať do Mostu, či .uriev na E55 v Dubí, ty vyspelosť regiónu podľa hraníc...

.urvy tam sú kvôli tej hranici a východné Nemecko je vyspelé "skoro tak" ako sú aj Čechy ;)

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2020 12:06
od mareks96
Ja osobne stále neviem aký je rozdiel pri excentricky umiestnenom hlavnom meste či to je na západe, východe, juhu alebo severne...

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2020 13:08
od Pacho
dajte v teme Bi Po, este referendum za zrusenie bratislavy a celeho slovenska. To Vam fak už z toho tepla prepína??. tieto veci riešiť tu??: Dakujem že zasierate fórum sprostostami.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2020 13:43
od MuelMI
Ďakujem za všetky podnetné reakcie. Nebudem vás citovať, lebo ste viacerí písali to isté. Takže po poriadku:

1.Lokality na rast, ktoré ste vymenovali. Teraz sa ja niečo opýtam: Aká je vzdialenosť z týchto lokalít do centra BA? Ak vezmeme priblizne obdlznik zo zapadu ohraniceny Bergom, z juhu Kittsee, zo severu B9, a z východu štátnou hranicou, tak si myslím, že toto je jediné nezastavané územie v okruhu 5-7 km od centra BA s potenciálom na rozvoj. Oproti východu či severu je blízka dostupnosť aj do Viedne po A6, a benegitom je určite železničná trať v blízkosti. Myslíte si,že v budúcnosti BA pôjde na východ až kamsi k Nitre, a zaroven od centra 5km vzdialeny priestor ostane nepovsimnuty? Miestne samospravy sa casom urcite podvolia vacsim hracom.

2. Dokedy si myslíte,že BA bude rásť len na sever a východ? Keď je zhruba 5km od centra vzdialená atraktívna nezastavaná oblasť? Raz k tomu musí prísť. A potom to bude pre Slovensko obrovská blamáž.

3.Napísali ste, že Vami vymenované lokality pojmú stovky tisíc obyvateľov. Váš odhad, ale aj tak. Kedy a ako sa zastaví prílev obyvateľov z východu a juhu stredného Slovenska, ale aj iných častí do BA? Ked si myslite, ze byvanie pre par stoviek tisic ludi bude stacit.

4. Zmena hlavného mesta Slovenska by podľa mna urcite bola prinosna, i ked asi politicky nepriechodna. Pomohlo by to dost vyrovnat regionalne rozdiely. BA je podla mojho nazoru silnym ekonomickym centrom krajiny natolko, ze statut hlavneho mesta uz viac nepotrebuje. Narozdiel od BB alebo KE.

5.Posledné 3-4 stránky diskusie tejto témy mali byť už dávno presunuté do RR,alebo novej témy o zmene hl.mesta, niektoré do vládnej štvrte. To by ale toto fórum muselo mať moderátorov. Staci sa pozriet par stranok vyssie, kde hned dvaja z nich v teme BI-PO diskutovali o semaforoch na useku TU-HU a o krizovatke v Lucenci. A samozrejme, neda sa nespomenut, ze tato tema je duplicitna a zalozena diskutujucim, ktory si na zaklade EIA zmyslel, ze tu len tak pride a zduplikuje existujuce temy.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2020 14:26
od MuelMI
A kto povedal, že kritériom umiestnenia hlavného mesta je, aby bolo v strede? S touto logikou ho môžeš vybudovat na geografickom strede Slovenska v nadmorskej výške 1200 metrov...

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2020 15:40
od pa3ck
MuelMI napísal:2. Dokedy si myslíte,že BA bude rásť len na sever a východ? Keď je zhruba 5km od centra vzdialená atraktívna nezastavaná oblasť? Raz k tomu musí prísť. A potom to bude pre Slovensko obrovská blamáž.

Prečo by malo byť blamážou to, že v čase EÚ a Schengenu sa mestská aglomerácia rozrastá bez ohľadu na čiary na mape zvané štátne hranice?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2020 16:09
od devil
1) tu by som si teda nebol vobec isty ci je v BA vyssi pomer verejni/privatni zamestnanci oproti takej BB ci vacsine mensich okresnych miest...to ze su v BA vyssie platy je samozrejme dane uz iba tym ze tam sidlia ministerstva a vedenia statnych firiem, tam nie je o com diskutovat
2) swiss re, at&t, dell, ibm ani HP u nas ziadnu vyrobu nemaju, povedzme ze siemens a johnson controlls ciastocne hej, ale s tym maju bratislavske SSC takmer nulove spojenie
3) ale ved ano, presne to hovorim, hlavne mesto nema rado zbytok krajiny a zbytok krajiny nema rad hlavne mesto, nie je to vobec slovenska specialita a nema vyznam sa nad tym zbytocne pozastavovat...inak keby sa ministerstva prestahovali do BB zase by zvysok slovenska pindal na BB, to nie je o bratislave

nasiel som toto:
Najväčší zamestnávatelia v Slovenskej republike (stav k 11/2019):

Wolkswagen Slovakia, a.s., Bratislava
Železnice SR, Bratislava
Slovenská pošta, a.s., Banská Bystrica
Schaeffler Slovensko, s.r.o., Kysucké Nové Mesto
U.S. Steel Košice, s.r.o., Košice
Tesco Stores SR, a.s., Bratislava
Grafobal Group, a.s., Bratislava
Kaufland Slovenská republika, v.o.s., Bratislava
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., Bratislava
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s., Bratislava

IBM International Services Centre, s.r.o., Bratislava
Lidl Slovenská republika, v.o.s., Bratislava
Slovenské elektrárne, a.s., Bratislava
Železiarne Podbrezová, a.s., Podbrezová
Billa, s.r.o., Bratislava
T-Systems Slovakia, s.r.o., Košice
PCA Slovakia, s.r.o., Trnava
Kia Motors Slovakia, s.r.o., Teplička nad Váhom
Lesy Slovenskej republiky, š.p., Banská Bystrica
Slovak Telekom, a.s., Bratislava
Slovnaft, a.s., Bratislava

AT&T Global Network Services Slovakia, s.r.o., Bratislava
Slovenský vodohodpodársky podnik, š.p., Banská Štiavnica
ZF Slovakia, a.s., Trnava
Continental Matador Rubber, s.r.o., Púchov
https://ec.europa.eu/eures/main.jsp?cat ... gionId=SK0

vela firiem s celostatnou posobnostou ale s centralou v BA. a to su aj statne firmy a ako vidime tie zamestnavaju casto ovela viac ludi ako sukromne (chxba mi tam spp). zvysok su automobilky resp. automotive celkovo (kysucke n.m, puchov...) az potom dalsie velke spolocnosti v regionoch (podbrezova a dalsie ktore sa na zoznam uz nedostali). cize toto je gro zamestnanosti na Sk, tak poprosim prestat tarat ako maju zamestnanat desiatky tisic ludi na vychode cez male podnikanie.

a dalsia tabulka migracie za pracou podla krajov, zial nie podla okresov, z oficialne asi 140k je najviac PO kraj (28,8k) potom nasleduje ZA (!) kraj (25,5) potom NR a KE BB (19-22k) a iba v BA TT a TN to pod 10k. zaujimave ze pri nzm je najvacsi problem PO, KE a BB tak tu mame vysoke cisla aj pri ZA a NR. toto je zvlast aj pre Pacha co tu basnil o vselijakych druzstvach na orave a pod. v suvislosti so zamestnanostou.

https://www.employment.gov.sk/files/slo ... _vlada.pdf

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2020 16:19
od okorec
Neuveriteľné! Diskusia presunutá!
Sťahovať hlavné mesto ako také by asi bol úplný nezmysel. Bratislava má svoj historický význam a ako sídlo parlamentu či hlavy štátu je bezdebaty najvhodnejším miestom. Druhá vec sú úrady (kam patria aj ministerstvá), ktoré ešte 10-20 rokov dozadu mali opodstatnenie byť v ekonomickom centre krajiny. Dnes keď drvivá väčšina komunikácie prebieha elektronicky však už k tomu nie je dôvod. Naopak presun aspoň časti úradov mimo BA by malo výrazne pozitívny dopad... Aký je napríklad konkrétny problém, aby ministerstvo pôdohospodárstva sídlilo v Nitre?

Devil, tá migrácia za prácou z krajov je málo výpovedná. Chcelo by to podľa okresov.

D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2020 06:59
od Dendik
Zase to iste... Ked pridu argumenty o macosskom pristupe k urcitej casti krajiny, staci pouzit carovne slovicko "vyplakavanie" a vsetci musia zrazu ostat ticho? Aby nevyplakavali? Dost primitivna manipulacia... Ako inac sa da nazvat ta sabotage pripravy D1 a R4 na vychod od krajskych miest? Suvisla plnoprofilova cesta ci jedna alebo druha az po oboje hranice nebude stat ani za 15 rokov? Ale tunel karpaty vyjde navratnost bez mihnutia oka, a šups ho medzi priority, že?

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2020 11:48
od Pacho
dendik, ty si asi z východu, keď si ani na tret x nepochopil, že táto tvoja téma sem nepatrí. Moderator to už aj presunul, a tebe ešte nezaplo??. Pekne ta prosím , daj si tie tvoje nenávistné komentáre, do témy, kam patría, veľmi pekne ďakujem.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2020 12:18
od devil
no ten pravy sa ozyva...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2020 13:37
od Pacho
no vidíš, aj tu vidíš tie regionálne rozdiely. :-)

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2020 20:39
od mareks96
MuelMI napísal:Ďakujem za všetky podnetné reakcie. Nebudem vás citovať, lebo ste viacerí písali to isté. Takže po poriadku:


K Nitre? Už zase chceš z BA robiť Londýn tentokrát aj bez Viedne? Kde chceš brať všetkých tých ľudí?

Vzdušnou čiarou bližšie od centra ako Berg sú Všetky vymenované lokality s výnimkou Borov a centropu, všetko ostatné je do 7km od centra kde sú obrovské nezastavane plochy a bývalé priemyselné areály... Viď len pozemky po dimitrovke asi 3km za trnavskym mýtom a nikto tam nestavia lebo je ešte kopa atraktívnejších pozemkov bližšie k centru... Okolie nív, matadorka, artmedia... Už len toto je 50-100 tisíc ľudí bez väčších problémov a to sme nie že 7km od centra ale tak do 3

Do 7km od centra máš Všetky vymenované lokality možno s výnimkou slnecnic, borov, centropu

Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2020 17:48
od Dendik
a ešte čerešnička na torte PRIORIT- preložka Šarišského štiavnika https://goo.gl/maps/8cUFxpRuMtSDYvJM9 (v podobe 1/2 profilu R4ky Rakovcik-Radoma ) sa do top zoznamu ani nedostal :D a obsadil krásne 32. miesto ... takze do vystavby može ísť tak o 20+ rokov (nakolko aj ostatne úseky sa budu posúvať dopredu v príprave)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2020 21:32
od DrX
Smutne, ze o vychod+juh SK sa zaujimaju len "madarske" strany https://most-hid.sk/sk/most-hid-mkp-smk ... -slovensko
Takze uz len dockat novych voliem a potom mozno PS+Most+Pele zostavia vladu, ktora nastavi "objektivne" kriteria trocha inak.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2020 09:59
od devil
taketo useky by som dal ako top priority. zial parametre sucasnej cesty sa vo vypoctoch dlhdobo ignoruju resp. pripisuje sa im nizka vaha.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2020 11:14
od metelesku.blesku
Chýbajúce TEN-T, kapacita cesty vyťažená na 28% a vysoká cena. Asi tam niekde bude pes zakopaný. No keď sa napriek týmto negatívam dostala vyššie ako obchvat Sabinova, asi to s týmto úsekom nebude až také zlé a so zvýšenou intenzitou alebo tlakom poliakov na zaradenie do TEN-T sa môže posunúť vyššie.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2020 12:37
od devil
to TEN-T je nieco ako "nasi ludia" teda "nase koridory" nie podla potrieb cisiel a faktov ale "protekcie".

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2020 12:46
od metelesku.blesku
Choď sa sťažovať do Bruselu na túto protekciu.