Stránka 228 z 261

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2021 15:54
od Pacho
Chlapci v prvom rade netreba mať veľké oči, nečakať na investora. Investor určite nie je sociálny ústav, ten si to veľmi dobre spočíta, preverí si trh práce a tie dialnice sú možno 15-20% pri rozhodovaní. Neaká firmička s 50ľudmi a dobrou pridanou hodnotou nemá až také nároky na dopravu, že by to dialnice ovplyvňovali. Devil, napr Mondy má vysoké nároky na dopravu, a už roky funguje bez dialnice, a priamého napojenia sa tak skoro nedožije. Ďalej LM-LH, sú tiež zaujímavé firmičky aj so 500-600zamestnancami so slušnou pridanou hodnotou. Keď ideš Ďalej na východ PP a KK, tiež by si zaslúžili priame napojenie na D. SNV je tiež zaujímavá. Poznám zopár firiem napr v PO, ktoré robia výrobky na svetovej úrovni, keď som tam bol tak som fakt čumel ako puk. Ja stále tvrdím a budem tvrdiť, že je to všetko o ľuďoch, a dialnice sú len pridaná hodnota. Neveo, vyhovárať sa, že polhora nefunguje, preto, že nie je prieťah PO a KE, je veľmi scestné a nepravdivé. Ešte k tomu migrovaniu ľudí. Tá migrácia vždy bude, aj z BA hodne ľudí migruje. Je jasné, že na sever nemigruje toľko ľudí ako na západ, ale poznám v LM dve firmy čo zamestnávajú ukrajincov, a nie je ich málo. A pritom Mikuláš je mini mestečko. A keby si išiel ďalej tak by si sa divil.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2021 16:31
od DrX
Joj, tieto pachovske poty. Prid sa pozriet do Kosic, kolko je tu ukrajincov - a to aj inakvejsich nez gastarbajtrov s lopatou: napr. na vyskach a pol divadla su ukrajinci. Ale aj to je nic - pozri sa do Polska, kde su ich 2 miliony, a potom mi este porozpravaj, ako "v LM ich je nie malo :-)". Aj keby cele LM boli len sami ukrajinci, tak je to malo, lebo LM je take "velke". No ale, ked sa tu nekonecne riesia Kysuce, tak preco by sme nekonecne neriesili aj Liptov s Oravou...

Hodne pripomenutia toho, ako maju Blave zaujem rozvijat turizmus na juhovychode: https://gemer.korzar.sme.sk/c/22658134/ ... ml?ref=trz . Je fakt az k neuvereniu, ze do roka neboli veci opravene aspon ciastocne, aby sa dalo aspon nieco ukazovat turistom. Coskoro bude 10 rokov, a stale nic...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2021 17:46
od Pacho
drx, prv sa snaž príspevok prečítať s porozumením, a potom naň reaguj.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2021 18:35
od nevo83
PACHO tu POLHORU si evidentne nepochopil... JE ABSOLUTNE ZBYTOCNA...ale investicia bola ospravedlnena lebo je na D1
ale skus mi potom vysvetlit toto:
,,preverí si trh práce a tie dialnice sú možno 15-20% pri rozhodovaní,, - aha tak pre to sa Kysuce kricia ze KNM ma Schaffera a ten musi mat napojenie na dialnicnu siet, alebo KIA krici ze musi byt D3 lebo NOSOVICE a JIT... a sme im to slubili...
Vies ked vystahujes vsetko schopne co sa da, tak je samozrejme ze INVESTOR uz nedojde niekam kde uz nik nie je...

- Vazne a na zaklade coho si zahranicne firmy v KECHNECI vyhodnotili veci, 30km od Kosic v dedine dovtedy bez nicoho v poli.. ?? Ved je to doslova a do pismena na hranici s HUN cca 500m !!!!
Nie na zaklade toho ze vedia ze tam ta dialnica v skorej dobe bude ci na KE alebo MSC ??
Vies ked som investor a: viem ze sa stavia D1 v okoli ZA a RK / CERT ber komplikacie na oboch stavbach kt TY neovplyvnis ale vies ze sa +- za 5r sa to dokonci/ a chyba mi jeden 10km usek tak je to pre mna jedine +bod v rozhodovani, lebo tych 10km mi max zaberie 30min.. ale inak mam komplet cestu po 200km dialnic na obe strany
Neohanaj sa tu MONDI, fabrikou kt tu je obrazne 100rokov, kt neprestahujes... to je to iste ako USS ten tiez neprestahujes, jedine ho zatvoris..
OZAJ daj mi jedneho velkeho investora v okoli Rk kt tu pribudol za poslednych 10r..

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2021 19:46
od Pacho
nevo vo veľa veciach máš pravdu a fakticky sa s tebou stotožňujem. Zrejme čo píšeš že sa všetko schopné vysťahuje je veľký problém. Čo sa týka toho RK, tak tam zrejme neaký väčší investor ani nepríde, lebo na tak maličké mesto jeden veľký investor je až až, a fakticky voľné pracovné sily sú vyčerpané. Problém KNM, nepotrebuje dialnicu, na pritiahnutie investorov,ale pre normálne fungovanie jestvujúcich, myslím si, že tebe netreba vysvetlovať, ako fungujú moderné fabriky a hlavne automobilky, pre ktoré je životne dôležité riadne fungovanie zásobovanie , pre ktoré je zasa dôležitá dobre fungujúca infraštruktúra.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2021 20:14
od devil
Ďalej LM-LH, sú tiež zaujímavé firmičky aj so 500-600zamestnancami so slušnou pridanou hodnotou.
????? mozno nieco ako celulozka (to MONDI je len novy nazov prastarej firmy). ale take firmy mas aj na juhu. ale co by sa stalo keby tam neboli tatry (a tym padom mozno polovica hotelov a penzionov) a nebola elektrifikovana dvojkolajka (ktora urcite zamestnava viac statnych zamestnanocov - zelezniciarov ako trat na juhu) ci vagonka. aka by bola nzm ?? 10-15 alebo viac percent ?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2021 20:51
od nevo83
Pacho pockaj pockaj priatelu..
KNM dialnicu nepotrebuje kvoli investorom ale kvoli fungovaniu jestvujucich ??? Dobre citam ?? :)

A take Michalovce,Tv, He, Ke si nezasluzia na udrzanie aspo n tych par poslednych kt v regione funguju ?? Hmm

Chapes co naznacujem , preco ma byt vychod zase odsuvany na 3 kolaj ?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2021 21:31
od RDVN
Ja normálne žasnem, že niekto stále bude hovoriť o tom, ze diaľnicu netreba ťahať kvôli investorom lebo oni diaľnicu nepotrebujú, potom časom prídu na rad intenzity, ktoré aj keď sú velke, tak aj stále sa nájde niekde niečo dôležitejšie a každým rokom sa to odkladá až dosiahneme bodu kedy už sa vystahuju posledný ľudia a potom sa nakoniec zhodneme, že diaľnicu netreba.

Aktuálne asi lepší príklad ako Michalovce nenájdeme. Firmy už nejaký ten rok spomínajú nedostačujúcu infraštruktúru v podobe diaľnice a firme Kerex aj eletrifikacie vďaka čomu mu odišiel investor keď zistil, že sme ešte v Rakúsko Uhorsku...Firma Elbrecht odišla teraz z Michaloviec do parku v Kechneci lebo mala vytvorené lepšie podmienky. BSH tiež sa dlhodobo sťažuje na diaľnicu a yazaki už iba prežívajú. A to sú firmy od 250 do 1000 zamestnancov.
A taktiež o rozvoji turizmu nehovoriac

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2021 22:31
od nevo83
Proste mi povedz preco - http://immopark.sk/sk/kosice-sk/#partneri nema napojenie na rychlostnu cestu ? detto PP Velka Ida s USS
https://www.google.sk/maps/@48.6148509, ... a=!3m1!1e3
pricom dany usek Kosice-Moldava R2 splna vsetko : intenzity cca 20k, priemysel, letisko, v tesnej blizkosti 2 najvacsieho mesta... skus mi logicky povedat preco sa dany usek nachadza niekde okolo 80-90 miesta !!!!!

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2021 11:47
od devil
Tá migrácia vždy bude, aj z BA hodne ľudí migruje. Je jasné, že na sever nemigruje toľko ľudí ako na západ, ale poznám v LM dve firmy čo zamestnávajú ukrajincov, a nie je ich málo. A pritom Mikuláš je mini mestečko. A keby si išiel ďalej tak by si sa divil.
ukrajincov mas aj na juhu. tam je to velmi zle a su prakticky vsade.

severozapad nie je vyspelejsi ako juhozapad (je to naopak) ani severovychod nie je vyspelejsi ako juhovychod (tiez skor naopak kedze z PO kraja sa migruje viac ako z KE kraja), akurat severostred sa ma lepsie ako juhostred, lebo tatry a dalsie turisticke destinacie....

okrem toho len ZSR zamestnava vyse 13.000 ludi, CARGO 5.000 a podobne ZSSK. kde asi tak pracuje viac zelezniciarov, pri elektrifikovanej dvojkolajke kde kazdu chvilu ide nejaky vlak alebo na gemeri kde prejde denne 5x2 rychlikov a mozno zopar nakladnych vlakov ?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2021 12:57
od asdf
devil napísal:kde asi tak pracuje viac zelezniciarov, pri elektrifikovanej dvojkolajke kde kazdu chvilu ide nejaky vlak alebo na gemeri kde prejde denne 5x2 rychlikov a mozno zopar nakladnych vlakov ?


Noo, to práve nie je vôbec takto jednoznačné. Na dispečerizovanej hlavnej trati vybavenej modernými zariadeniami môže kľudne pracovať menej ľudí ako na zastrčenej trati, kde sú ale archaické zariadenia, ktoré kľudne pre obsluhu jednej malej staničky môžu vyžadovať 3 ľudí v smene.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2021 13:38
od devil
no ja neviem ale ked mi znamy ktoreho syn pracuje v BA hovoril ze ked v zime primrzli kolaje mali problem prehadzovat vyhybky tak skor mi to pride ze moderne zariadenia moc nemame takze vela ludi musi robit tam kde je vela vlakov. a to sa bavime len o ZSR. ZSSK a CARGO je uplne jasne cize viac vlakov viac ludi.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2021 08:50
od asdf
devil: Problém s prehadzovaním výhybiek v zime naopak poukazuje na moderné zariadenie, pretože už nie je nikto, kto by ako súčasť prípravy vlakovej cesty povymetal sneh :) Trať Pezinok - Nové Mesto nad Váhom riadi rovnaký počet ľudí, ako slúži na smene v Plešivci.

Čo sa týka ZSSK a Cargo, tak to tiež nie je pravda, v určitej intenzite dopravy ide efektivizovať turnusy ako ľudí, tak personálu a tých ľudí pribúda menej.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2021 12:15
od devil
mozno, kazdopadne by som si pozrel statistiku kde kolko ludi pracuje.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2021 18:02
od Peter_CA
Čo som videl projekt modernizácie trate od Prievidze po Jelšovce (nejakých 70 km), tak tam je v súčasnosti asi 280 zamestancov, po modernizácii budú potrebovať 50.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2021 16:44
od jarino
DrX napísal:To, co sa medializuje ohladom zaujmu su prave tie talafatky. Realita je, ze na vychode je zaockovanost dokonca o trocha vacsia nez v strede aj na zapade - pozri obrazok s mapou: https://euractiv.sk/section/ekonomika-a ... u-krajiny/
Ale Blavastan sa lisi od ostatnych krajin tym, ze BA zasadne vytrca nad zapadom, stredom aj vychodom.

Ja nepopieram, že na východe je zaočkovanosť o čosi vyššia (1% ?) ako v strede alebo na západe. Najmä v PO kraji (len či to nebude tým, že tam viem o zaočkovaných osobách, ktorých vek to priamo v tom období vylučoval :lol: ). KE kraj sa teraz dotiahol. Na druhú stranu čakáreň je mimo Košíc v KE kraji prázdnejšia. Tak isto očkovanie taxikárov sa v minulosti konalo v KE kraji. Tým netvrdím, že v tom období keď sa niekto prihlásil na AstraZeneca mimo BA, že mu neprišla pozvánka do dvoch dní...

Pre mňa vyjadrenia riaditeľa michalovskej nemocnice nie sú v tejto otázke taľafatky...
Pritom mi je celkom u prdele, koľko sa kde očkuje. Kto chce, zaočkuje sa a hotovo. Lenže sám vidím, že nie všade je rovnaký záujem.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2021 07:57
od Pacho
Prečítal som si štatistiku miery nezamestnanosti https://www.cas.sk/clanok/2532193/kde-j ... 5-percent/, jedná vec ma zarazila, Okres kežmarok pomaly atakuje hranicu 20%. Dialnicu maju fakticky pod nosom, Poprad je na tom relatívne dobre, co je kúsok. V KK je dosť významných investorov automotive. Nech mi to niekto z "bližšienaokol", neako rozumne vysvetlí túto "anomáliu" podľa ich myšlienky, že "dialnica je spása všetkého"??. Mám bývalého kolegu, čo pracuje v KK, dokonca sa tam presťahoval kôly zamestnaniu. Pri jednej debate som sa dotkol aj tejto problematiky, a ten doslova povedal, že investor by mali záujem rozšíriť výrobu, ale jednoducho "nejsou lidi".

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2021 09:11
od pa3ck
Ja si dovolím predložiť jednu hypotézu - vysoký podiel Rómov v tomto okrese: http://suvada.sk/regiony-slovenska-s-vy ... romov.html

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2021 21:49
od DrX
Veru, veru. Staci sa previezt v lete z KK na Podspady a pocitat pocestnych predavacov hub :-).

Ale, spat k veci. Nazor kosickeho zupana na sucasne dialnicne plany:
viewtopic.php?f=35&t=25530&p=240826#p240826
A este pripomienka o zakladnom probleme - centristickom blavastane, s ktorym tato vlada zjavne zas nic nespravi:
https://dennikn.sk/2414240/ticho-okolo- ... e/?ref=tit

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2021 14:52
od devil
Ja si dovolím predložiť jednu hypotézu - vysoký podiel Rómov v tomto okrese: http://suvada.sk/regiony-slovenska-s-vy ... romov.html
ano toto som sem daval ja ale s tym ze okresy s najyvssou nezamestnanostou a najvyssim podielom romov sa uplne neprekryvaju,

npr. okres spisska nova ves s 20-25 % romov ma "len" 10 % nezamestnanost ale aj poprad s 8 percentnou nezamestnanostou ma 10-15 % romov. a naopak okresy ako svidnik, bardejov, stropkov, sobrance alebo poltar patria do top 15 co sa tyka nezamestnanosti ale do TOP 15 co sa tyka romov nepatria. su vsak v dopravnom tieni a poltar stale trpi krachom sklarni. naopak v SN je velky priemyselny park a poprad zije zo zeleznice ci turizmu.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2021 18:56
od DrX
Aspon trocha sa to so zeleznicou na juhovychode hybe, aj ked stale zalostne malo... viewtopic.php?f=35&t=25661

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2021 19:56
od DrX
Ma niekto tento clanok? https://e.dennikn.sk/2575355/viac-rychl ... prievidze/
Zisiel by sa v monitoringu... dik.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2021 20:31
od reproduktor

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2021 20:39
od DrX
Dik za clanok.

Medzicasom sa tu Remisova so zvyskom vlady snazi "vyrovnavat" regionalne rozdiely tak, ze pretlaca cim viac eurofondov z regionov do Blavy :-) https://euractiv.sk/section/ekonomika-a ... sila-sama/ . Fakt stastie, ze sme v EU, lebo ten Blavastan by vyzeral este horsie...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2021 22:56
od DrX
No k tomu clanku, co postol reproduktor https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=25788 , bolo by smutne, ak by toto preslo, a zas by sa zrusilo priame spojenie z Gemera a Novohradu do Blavy na ukor BB. Teraz to zjavne bude ina tlacenka, kedze na oplatku sa ma zvysit denny pocet rychlikov zo 4 na 6, co je dost vyrazne zlepsenie. Ale na ukor bezprestupovosti je to zle riesenie. Preco vlastne miesto toho radsej nekupia dvojsystemove dieselove+elektricke lokomotivy, aby sa bez preprahu dalo ist BA-ZV-LC-KE-PO? To by pritiahlo na juznu trat viac ludi, zvlast ak by to bolo 6x denne. No ale, zjavne sa snazia varit z nicoho - realne investicie na juh nejdu, tak len spekuluju...

PS: Ak by niekto este postol tento clanok, bolo by super :-) https://e.dennikn.sk/2569517/sulik-oziv ... dalsie-bmw