Je veľa príkladov, kde sú asfaltové diaľnice: Kalifornia USA, Maroko, Alžírsko, Líbya, Irak, Irán, Kuvajt, Saudská Arábia, ... prakticky tu sa využíva asfalt preto lebo je odpadom a stavebného materiálu na betón-cement je nedostatok. Taktiež líbyjská ropa je kvalitnejšia pre cestné práce - preto cesty v Taliansku a Chorvátsku vydržia neskutočné záťaže a netreba cyklické 7 ročné obmeny ale 11-12 ročné.
Mne nevadia CB (cemento-betónové) kryty cestách, práve naopak, mali by sa tak stavať nové úseky D/R a kľudne aj niektoré cesty I. triedy.
Čo sa však týka tvojich návrhov na D2 - diaľnica, ktorá je raz postavená na asfalt sa nedá len tak ľahko prestavať na cement (obrazne povedané). Musel by si ísť veľmi do hĺbky a od základov ju prestavať.