Stránka 3 z 5

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2009 15:23
od joe1024
Tych 400 SKK malo vtedy praveze podstatne vyssiu hodnotu ako dnesnych 1.000.

Nehovoriac o tom, ze tych dialnic vtedy bolo poskrovne, takze ten poplatok bol dost vysoky.

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2009 09:33
od Dialniciar
joe1024 napísal:Tych 400 SKK malo vtedy praveze podstatne vyssiu hodnotu ako dnesnych 1.000.

Nehovoriac o tom, ze tych dialnic vtedy bolo poskrovne, takze ten poplatok bol dost vysoky.
Ale bola tam možnosť do 1,6 v hodnote 200 SKK. :idea:

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2009 10:46
od Tomas PO
joe1024 napísal:Tych 400 SKK malo vtedy praveze podstatne vyssiu hodnotu ako dnesnych 1.000.

Nehovoriac o tom, ze tych dialnic vtedy bolo poskrovne, takze ten poplatok bol dost vysoky.

Ja 5 krat vyssi plat nemam.

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2009 12:19
od joe1024
Ja sice hej, ale paradoxne teraz dialnicnu nekupujem, kedze som ju pouzival len na turizmus, a ten uz na SK druhym rokom nerealizujem.

Navyse, mal som moznost minuly tyzden stravit vyse 2 hodiny cestou KE-PP (mimo spicky), co ma len uistilo v tom, ze turistika je cez I/18ku bezmala samovrazednou, resp. min.extremne stresujucou aktivitou (to je proste iny svet oproti ceste c.3 na Miskolc/M3). Cena za najkratsiu znamku je rovnaka ako v H (5 EUR), ale kvalita cesty a celkova pohoda je nezrovnatelna (o spotrebe vyse 66% navyse uz ani nehovoriac). Uprimne lutujem tych, ktori tadial musia denne jazdit. Ta cesta im musi ubrat niekolko rokov zo zivota.
Beztak SK ekonomiku statocne podporujem priamymi danami, nepriame (DPH z paliv a z nakupov) hranolovi nenecham :-)

A kym bude dialnica viacmenej suvisla (~2015-2020), tak myto za jednorazovy prejazd bude v takej vyske, ze sa to znova neoplati (ja 15-20 EUR za jednorazovu cestu KE-PP nedam, toto nie je Chorvatsko, ktore ma aspon more). Aj keby Madari zvysili ceny znamok o 200-300%, aj tak sa to oplati - ten teren je proste nezrovnatelny.

Pardon, za OT.

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2009 16:08
od i15
OT lenze ked chces ist do hor, tak ti je madarska infrastruktura na dve veci (Alpy su predsa len kusok dalej, ako tatry, Donovaly atd)

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2009 18:51
od joe1024
OT : Hory ano (aj ked ani do Tatier nejdes robit tury na otocku, a to uz tych par hodin navyse do Alp cez M3ku pojdes), ale vylet za welnesom do H ti zabezpeci 3 veci:
1. Vypadnes z domu s rodinou a zrekreujete sa za 30% ceny v SK
2. Lacno natankujes (naftu na SK som uz netankoval vyse pol roka)
3. Lacno spravis nakup

Obdobny vylet na SK ti zabezpeci len prvy bod, a to este za niekolkonasobne vyssiu cenu za samotny wellness s pridanou hodnotou stresu zo samotnej cesty. Ked idem na juh, tak ani nemam nutkanie ist viac ako 90 na tej poloprazdnej ceste c. 3 (vratane dialnice M3).

Skus to iste spravit na I/18ke a doslova riskujes zivot ak nejdes medzi dedinami aspon tych 110-120 s celou kolonou. Ta kolona ta praveze vyhecuje ist tych 130-140 a nakoniec aj tak ides 2 hodiny a spalis pomaly dvakrat viac nafty a zo smiesnej 110km cesty som dobity pomaly tak, ako keby som siel do Chorvatska, co je teda vzdialenostou pomer temer 10:1. Ja nepokladam za normalne, ak sa musim niekolkokrat modlit 5 cm od zvodidiel po zabrzdeni pomaly na 20km rychlost, ci ten tlk v protismere to stihne predbehnut alebo nas sunda. A ked sa ti to stane aj s kamionom obiehajucim iny kamion dole kopcom (cez plnu ciaru), tak si proste povies - WTF ? Aha, som na Slovensku...

Vdakabohu za Schengen. Konecne sa mozem slobodne rozhodnut kde miniem svoje peniaze. Uz som rozposlal informacny mail kolegom a zatial mam len pozitivne odozvy od ludi, ktori tam sli aj s rodinou. Ja netusim na koho su tie ceny na SK orientovane, ale ocividne nie ani pre nadpriemerne zarabajucich slovakov. No ale to uz oni musia vediet, ci sa im to oplati...

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2009 18:56
od i15
aj chodim na tury na otocku :) a cerstvy vzduch a pekny vyhlad je zatial zadarmo

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2009 19:25
od joe1024
No to mas pravdu, zatial nie je dan z cerstveho vzduchu a vyhladu :-)
Na druhej strane, ta I/18ka je vecer poloprazdna, takze aspon cesta spat je v pohode, ale cesta tam cez den...

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2009 20:12
od i15
nie som az taky stary, ale pamatam si ked dialnica koncila pri Hybe a dalej nebolo nic... situacia cestou za turistikou sa stale zlepsuje a velmi sa tomu tesim... este Zupcany, Levoca a pohoda :)

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2009 12:29
od Tomas PO
i15 napísal:nie som az taky stary, ale pamatam si ked dialnica koncila pri Hybe a dalej nebolo nic... situacia cestou za turistikou sa stale zlepsuje a velmi sa tomu tesim... este Zupcany, Levoca a pohoda :)

Veru, Zupcany o chvilu budu, detto Borik a druhy profil za Janovcami. Hop, a si v RK. Uz len ta Levoca nas bude peknych par rokov zlostit, najma pocas puti a genialnych obchadzok :)

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2009 14:00
od sorgo
dostal sa mi do ruk takyto link:

http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/54a7ae5 ... eprala.pdf

Publikacia Stavby, ktorym doba neprala (Vaclav Lidl, Tomas Janda)

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2009 11:16
od bystrican
neviem ci tato otazka patri do tochto fora ale aj tak sa opytam.V starsich materialoch sa vsade uvadza nazov dialnice ako
autostrada, kedy sa to zmenilo na dialnicu???Mne sa viac paci nazov ,, autostrada,,

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2009 14:02
od Ondra O.K.
Doporucuji vyse uvedenou publikac a ostatni na http://www.rsd.cz/Silnicni-a-dalnicni-sit/Historie a take server www.dalnice.com

Tim bude zajem o historii naplnen.

Jinak pouze o slovu dalnice napr. http://ekonomika.idnes.cz/eko-doprava.a ... oprava_zra (clanek je vynatkem prvni uvedene publikace)

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2009 14:13
od bystrican
Vdaka za link Ondra O.K.:-)

Dialnice a RC od roku 1993

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2012 16:20
od ANDi
Zdravim,

Kolko sa celkovo realne postavilo kilometrov dialnic a RC od vzniku samostatnej SR?
(ratat iba sprevadzkovane useky a samozrejme polovicne profily apod. neratat)

Re: Dialnice a RC od roku 1993

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2012 22:24
od ANDi
Nikto mi nevie poradit aspon zhruba? :?

Re: Dialnice a RC od roku 1993

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2012 08:21
od devil
nieco najdes na dialnice.szm.com a potom z automapy. ked neches pocitat poloprofily a pod. tak to nebudes mat tazke....

Re: Dialnice a RC od roku 1993

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2012 19:29
od Andrej

Re: Dialnice a RC od roku 1993

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2012 20:50
od mcmillan
ANDi napísal:Zdravim, Kolko sa celkovo realne postavilo kilometrov dialnic a RC od vzniku samostatnej SR?
(ratat iba sprevadzkovane useky a samozrejme polovicne profily apod. neratat)


To je štátne tajomstvo, to sa tu nedozvieš, aj ja som sa na to pýtal a chcel som si urobiť graf X,Y tj. roky versus km a tým extrapolovať dátum spojenia BA- KE resp. týmto debilným nesprávnym postupom dospieť k správnemu výsledku. Je to absurdné, lebo odpoveď na Tvoju otázku musí ležať vo forme jednoduchej tabulky alebo grafu alebo textu v nejakej inštitúcii, ale táto informácia je vedená asi v kategórii "tajné". Nech sa páni Andrej a devil na mňa nehnevajú, ale ich odkazy by do počtu km nedešifroval ani Colombo. V tomto zmysle je Tvoj požiadavok "polprofily nerátať" nerelevantný; naopak: mať odpoveď či s polprofilmy alebo bez nich by bol úspech.

Re: Dialnice a RC od roku 1993

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2012 22:45
od Andrej
mcmillan, to chces od nas, aby sme z rukava vytahovali cisla, ktore nevedia ani ti najpovolanejsi? ;-) Osobne prave naopak si cenim, ake informacie maju mnohi diskutujuci napriek tomu, ze pracuju v uplne inom obore.

Inac v nasej nefungujucej wiki bola zverejnena tabulka, v ktorej boli vyplnene vsetky odovzdane km od r. 1977 do 1993, cize z nej by to nebol problem vypocitat pre D aj RC, plne aj polprofily.

Re: Dialnice a RC od roku 1993

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2012 17:01
od Andrej
Takze dal som si tu namahu, na stranke NDS su momentalne zoradene useky podla datumu odovzdania: (cisla su zaokruhlene)
D do r. 1993: 195 km
RC do r. 1993: 56 km (pocitane boli useky, ktore su dnes sucastou RC) v plnom profile
D po r. 1993: 200 km, z toho 21 km v 1/2 profile (Branisko, Horelica, Jablonov-Studenec)
RC po r. 1993: 160 km, z toho 41 km v 1/2 profile - tu vsak treba dodat, ze cast usekov dnesnej R1 v okoli Serede bola v 1/2 profile vo vystavbe ci v prevadzke uz v r. 1993. Zapocitany uz aj obchvat BB :-)

Momentalne je rozostavanych 46 km D a 14 km RC v plnom profile.

K tomu len dodatok, ze s vystavbou dialnic sa u nas zacalo v r. 1969, prvy usek RC v r. 1972. Cize priemerne tempo bolo v obdobi 1969-1993 8,1 km D a 2,3 km RC za rok. Pre obdobie 1993-2012 to vychadza na 9,4 km D v plnom a 1,1 km v pol profile, 6,3 km RC v plnom a 2,1 km v pol profile.

Ak som zabudol nieco zapocitat, opravte ma prosim :-)

Re: Dialnice a RC od roku 1993

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2012 16:29
od Tomas PO
heh, toto treba uchovat a hodit potom do wiki

Re: Dialnice a RC od roku 1993

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2012 23:22
od mcmillan
Andrej napísal:mcmillan, to chces od nas, aby sme z rukava vytahovali cisla, ktore nevedia ani ti najpovolanejsi? ;-)


Samozrejme, že to od vás nechcem, len som sa naivne domnieval, že to niekto vie; priznávám, že som si do vás zlomyselne rýpol, ale bolo to v domnení, že na serióznu otázku dávate neserióznu odpoveď. Až teraz som to pochopil. Make Autobahnen, not war :)

Re: Dialnice a RC od roku 1993

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2013 13:03
od devil
http://www.doprastav.sk/tmp/asset_cache ... Nahlad.pdf

par udajov k cene dialnic, ceny su preratane nakolko udaje v eurach nereflektuju kurzovy vyvoj, ktory bol cca 1:38 2-3 roky pred prijatim eura a koruna silnela kvoli rozhodnutie o prijati eura az k 1:30

Ladce-sverepec 22 mil/km 57% mostov
Vrtizer-hricovske podhradie 15-20 mil/km 31% mostov
Hricovske podhradie – strazov 25 mil/km 63% mostov

vazec-mengusovce 3,7 mil/km medzi 2003-2008, usek vsak zacali stavat este za vlady V.M. v 1998 20% mostov
mengusovce-janovce II. 17 mil/km 22% mostov
sverepec- vrtizer I. 30 mil/km 91% mostov
jablonov-studenec 10 mil/km 48% mostov

mengusovce-janovce I. 11 mil/km
http://hn.hnonline.sk/prvy-usek-d1-meng ... -sk-187605

svinia - presov zapad 13 mil/km
http://www.webnoviny.sk/ekonomika/sprev ... lanok.html

ll-visnove (ponuka + realizovane prace) 30 mil/km

Janovce - Levoca 6,67 mil/km
Levoca - Jablonov 13,29 mil/km
Fricovce-Svinia 10,23 mil/km
Dubna Skala - Turany 8,34 mil/km
Hubova - Ivachnova 14,12 mil/km

viewtopic.php?f=10&t=13791&start=1750#p132470

polsko:
S69 szare – laliki 9,6 mil/km (630 m tunel laliki)

svrcinovec - skalite 27 mil/km

Beharovce – branisko 23 mil/km
http://ekonomika.etrend.sk/ekonomika-sl ... ladna.html

R1 hronsky benadik – nova bana 7,5 mil/km 7% mostov
nova bana obchvat 9,1 mil/km 10% mostov
nova bana – rudno 10,5 mil/km 11% mostov
rudno-zarnovica 8 mil/km 5 % mostov
zarnovica-sasovske podhradie I. 5,5 mil/km 7% mostov
zarnovica-sasovske podhradie II. 12 mil/km 10% mostov
budca – kovacova 13,5 mil/km 7% mostov
R2 tornala obchvat 5,5 mil/km 6% mostov
PPP2 nitra zapad – tekovske nemce + obchvat BB – 18 mil/km

Ozdany obchvat 6,2 mil/km
http://www.ozdany.sk/napisali-o-nas/kon ... i-oddychne

Figa obchvat 4,6 mil/km
http://www.rimava.sk/spravy-z-regionu/v ... hvat-figy/

ziar nad hronom obchvat 4 mil/km

R4 kosice – milhost 5,5 mil/km

pstrusa - krivan 17 mil/km

okrem toho sa ako drahe useky nad 20 mil/km crtaju do 2020

lietavska lucka - visnove
strazov - brodno
turany - hubova


roznava - jablonov n. turnou expertiza 14-15 mil/km

5-10 mil/km by mohli stat

mytna-lovinobana
zacharovce-figa
saca-kosicke olsany

Re: Dialnice a RC od roku 1993

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2013 18:05
od devil
na zaklade prezentacie doprastavu si mozeme urobit aspon priblizny model cenoveho porovnania severnej a juznej trasy od 90s. pri standartnej priemernej cene 10 mil/km dialnic a rychlociest na rovine/pahorkatine (plny profil) + roznych udajov z tendrov expertiz alebo ciste z modelovania ak su prilis uletene.

nitra, zapad-sasovske podhradie (90 km) budca - krivan (30 km) 1,2 mld. eur.
mytna-lucenec-tornala pri 5 mil eur/km (R11,5) (70 km) 350 mil eur.
roznava - jablonov 200 mil. (R11,5)
krivan - mytna 200 mil. (R11,5)
drobne upravy na C11,5m tornala-roznava a jablonov-KE

spolu cca 2 mld. eur

dalej

horna streda - ladce (60 km), vazec-beharovce (70 km) siroke-presov (20 km) 1,5 mld. eur ,
ladce - sverepec - povazska - zilina pri 20 mil/km (40 km) 800 mil eur
hricovske podhradie - lietavska lucka minimalne 20 mil/km - 220 mil eur
lietavska lucka - dubna skala 400 mil eur
dubna skala - turany 137 mil eur
turany - hubova (odhad ochranarov cez korbelku) 500 mil eur
hubova-ivachnova 215 mil eur
hybe-vazec-mengusovce-janovce-jablonov-beharovce (80 km) 800 mil eur
beharovce - fricovce 200 mil
fricovce-presov zapad (20 km) 200 mil.
a bez obchvatu presov komplet nabrezna komunikacia za cca 100 mil.

spolu 5,1 mld eur.

1-2-3 miliony na km viac inde menej zasadne to nic nemeni, juh je lacnejsi 2,5 nasobne. teoreticky keby musel byt postaveny poloprofil tornala-roznava a jablonov-KE, tak "len" 2 nasobne, ale keby sme zapocitali celu D3 tak mozno aj 3 nasobne.