Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy (2016)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod i15 » 27. Mar 2016 16:51

Ister napísal:samozrejme kvoli tomu som napisal ze by to kleslo mozno len o 30 %, vsak to vobec nevadi ako som povedal aj keby to zaplatili raz tolko vsak ta cesta bude vyuzivana aj nasledujucimi generaciami takze by si tiez svoju cast museli zaplatit...v tom vobec nevidim problem...prave naopak vyhodu vidim v tom, ze hned ako sa narodia tak uz to maju a nie ako mi ze mi cakame a cakame a cakame a nase deti tiez len cakaju a cakaju a ich deti ....tak mozno celkoveho stavu sa sa dockaju az pra pra pra.. vnuci vnucky... tak NACO cakat ked to moze byt v rozmedzi 10 max 20 rokov a vyuzivat sa to bude 100 a viac rokov a kazdy nech si potom zaplati svoj podiel, preto vravim nech sa tu kludne splaca dlhsie ale vyuzivat sa to moze hned



Španielsko má do bludu diaľníc a je tam obrovská nezamestnanosť mladých. Ich rodičia možno podporovali masívnu výstavbu, ale ich deťom to príliš nepomohlo
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Ister » 27. Mar 2016 17:13

moc nepomohlo ale aj tak ich vyuzivaju ....a ty si myslis, ze ta nezamestnanost je sposobena ze maju postavenych tolko dialnic?, netvrdim, ze vsade co ich maju postavene, ze su 100% potrebne hlavne tie co idu do pola ale to uz je o niecom inom ... tam to vobec nie je o dialniciach to si uplne vedla ( vid Nemecko)
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Obrázky: 13
Založený: 10. Feb 2008 11:32

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod eric987 » 27. Mar 2016 20:01

i15 napísal:Môže vytvárať tlak na UVO a iniciovať legislatívne zmeny. Keď sa bude vyhovárať, že nemá kompetencie, tak sa nič nezmení

UVO je ustredny organ statnej spravy. Teda cosi ako ministerstvo akurat ze jeho predseda (alebo ako sa tak funckia vola) nie je clenom vlady. Takze ani vlada nema priame paky na UVO, toboz nie jej clen. Ma len nepriame, cez NR. Rovnako je dost zavadzajuce povedat, ze moze iniciovat legislativne zmeny, kedze zakonodarnu iniciativu maju len vlada, poslanci a vybory NR. Ano, je clenom vlady, takze moze cosi navrhnut cez nu (samozrejme, tato mu to musi odsuhlasit), druhou stranou mince ale je, ze oblast VO je prakticky plne harmonizovana pravom EU, takze ak by si tam chcel robit nejake extra zasahy tak dostanes stat do impeachmentu.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod devil » 28. Mar 2016 17:19

neefektivne vyuzite peniaze chybaju v skolstve atd... a neprinasaju zisk, ci je to dialnica pre lokalku kde stacia viacpruhove cesty ako D3 alebo R7, dialnice ktore usetria len 20% casu alebo plne profily tam kde este vela rokov stacia 2 pruhy. na Sk su vseobecne nizje intenzity a okrem ciest I. triedy aj na vacsine hlavnych tahov stacia 2 pruhy, R3, R4 velka cast R2.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod pichalsi » 28. Mar 2016 17:46

suhlasim, je jednoduche zabetonovat peniaze do betonu dialnic, ale riesit zlozite problemy, skolstvo, romsku otazku atd. je ovela dolezitejsie.
Nemyslim si ze sa nejak prudko budu za tejto vlady presadzovat cesty, minister bude slabucky, rozostavanych dialnic za miliardy je uz dost, mozno ku koncu 4 rokov vlady, ked sa dokoncia sucasne veci a mozno D4R7
pichalsi
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Založený: 03. Máj 2013 15:30

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod DrX » 28. Mar 2016 20:57

Dufam, ze sa podari presadit cim viac z tohoto tu:
7A. Dobudovanie dopravnej infraštruktúry
štátu musí byť absolútnou
prioritou. Najdôležitejšími
prvkami sú dobudovanie diaľnice
D1, vybudovanie rýchlostných
ciest R2 a R7, ktoré sú najlacnejším
a najrýchlejším variantom spojenia
medzi východnou a západnou časťou
Slovenska a výstavba D4, diaľničného
obchvatu Bratislavy. Z teritoriálneho
hľadiska je potrebné, aby
sa dopravná infraštruktúra rozvíjala
oveľa rovnomernejšie. Navrhujeme
aby ťažiskom jej budúceho rozvoja
boli zaostávajúce regióny, resp. oblasti
s vyššou intenzitou dopravy.
Môžeme sa inšpirovať Nemeckom,
základom jeho hospodárskeho rozvoja
sú kvalitné cesty a množstvo
rýchlostných ciest.

Zdroj: http://obcianskavizia.sk/
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod eric987 » 28. Mar 2016 21:00

devil napísal:neefektivne vyuzite peniaze chybaju v skolstve atd...

Skolstvo ma vcelku dost penazi, problemom ale je, ze tieto peniaze, co ma, sa vyuzivaju dost neefektivne. Pocnuc zbytocnymi VS/univerzitami ale aj niektorymi SS (vratane mnozstva statnych), ktore produkuju chronickych nezamestanych az po malotriedky ktore nech to znie akokolvek tvrdo su ekonomickym nezmyslom.

devil napísal:a neprinasaju zisk, ci je to dialnica pre lokalku kde stacia viacpruhove cesty ako D3 alebo R7, dialnice ktore usetria len 20% casu alebo plne profily tam kde este vela rokov stacia 2 pruhy. na Sk su vseobecne nizje intenzity a okrem ciest I. triedy aj na vacsine hlavnych tahov stacia 2 pruhy, R3, R4 velka cast R2.

Ucelom ciest nie je prinasat zisk, ale sluzit osobam - v prvom rade fyzickym ale aj pravnickym. Stat nie je firma, nemal by existovat na zaklade ziskovosti, mal by byt skor "druzstvom", teda napomahat uspokojovaniu roznych druhov potrieb svojich clenov. To ale nevylucuje poziadavku hospodarnosti na nakladanie s majektovymi hodnotami, ktore stat ma.

Ad viacpruhove cesty - ano, suhlasim, ze niektore D/RC len supluju viacpruhove cesty. Otazka je, co je viacpruhova cesta. Ak sa nemylim, v dnesnych STN su pre viacpruhove cesty v extravilane len normy C22,5 a C24,5, cize de facto RC. Ak by sa teda niektore RC pri sucasnom normativnom stave budovali len ako 4-pruhove jednotky, lisili by sa max. tak tym, ze by tam nebola znacka RC, teda bola by tom MPR90 a popri tom zlata bana pre zelenych. Dufam ze si nemyslel takuto ziskovost :D Takze ak chceme pomyslat na 4-pruhove jednotky, treba v prvom rade zadefinovat nove kategorie (osobne by som navrhol C19,5 - oproti C22,5 o 1 m uzsi SDP a po 1 m ubrate zo spevnenych krajnic).

Ad polprofil vs. plny - polprofil sa vyplati tam, kde netreba nejako extra menit koncepciu klucovych SO ako su mosty a tunely. Ak vsak mas usek s vysokymi mostami (kde sa uz oplati aj pri plnom stavat jeden most pre oba smery) alebo dlhsie tunely, usetris max. 20-25 %, pricom pripadna dostavba vyjde nasobne drahsie, finalne cca 135-150 % oproti stavaniu hned plneho. A to nehovorim o bezpecnosti (v CR svojho casu polprofily zrusili prave kvoli tomu, ze z nich boli cesty smrti), moznosti obchadzok v pripade necakanych udalosti atd. Takze pri lahkych usekoch OK, som vsetkymi 10 za, no pri tych zlozitejsich skor plati stare zname "skupy dvakrat kupy".

Ad nizsie intenzity - ano, cez SR prechadza slabsi tranzit ako cez okolite krajiny. Zasa na druhej strane, pri niektorych tahoch so zadefinovanymi D/RC su nizsie intenzity aj kvoli tomu, ze premavka sa rozlozi na viacero tahov, vid 1/18+D1 medzi PP a PO pred vybudovanim Braniska a po jeho otvoreni.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod devil » 31. Mar 2016 18:50

Skolstvo ma vcelku dost penazi, problemom ale je, ze tieto peniaze, co ma, sa vyuzivaju dost neefektivne. Pocnuc zbytocnymi VS/univerzitami ale aj niektorymi SS (vratane mnozstva statnych), ktore produkuju chronickych nezamestanych az po malotriedky ktore nech to znie akokolvek tvrdo su ekonomickym nezmyslom.


absolutny nesuhlas. to ze davame na skolstvo velmi malo sa kazdej vlade dlhodobo vytyka aj doma aj v zahranici, nic na tom nemeni ze existuje par zbytocnych univerzit. v malotriedke je viac osobny pristup ucitela ako ked je 30 deti. preco zamozne rodiny si platia zvlast hodiny ked je to neefektivne?

Ucelom ciest nie je prinasat zisk, ale sluzit osobam - v prvom rade fyzickym ale aj pravnickym. Stat nie je firma, nemal by existovat na zaklade ziskovosti, mal by byt skor "druzstvom", teda napomahat uspokojovaniu roznych druhov potrieb svojich clenov. To ale nevylucuje poziadavku hospodarnosti na nakladanie s majektovymi hodnotami, ktore stat ma.


sorry, ale mame udaje o intenzitach, pocte a hustote obyvatelov, mapy dalsich ciest naokolo tak snad vieme urobit aky taky odhad v nejakom intervale. a ked co i len hranica intervalu naznacuje moznost narastu tak OK: sam som predtym napisal ze npr. dialnicu alias D26,5 urcite nie ak intenzita po spusteni ma byt ledva cez 10.000 aut ako mame teraz na npr. okolo PP. na to by stacila RC.

Ad viacpruhove cesty - ano, suhlasim, ze niektore D/RC len supluju viacpruhove cesty. Otazka je, co je viacpruhova cesta. Ak sa nemylim, v dnesnych STN su pre viacpruhove cesty v extravilane len normy C22,5 a C24,5, cize de facto RC. Ak by sa teda niektore RC pri sucasnom normativnom stave budovali len ako 4-pruhove jednotky, lisili by sa max. tak tym, ze by tam nebola znacka RC, teda bola by tom MPR90 a popri tom zlata bana pre zelenych. Dufam ze si nemyslel takuto ziskovost :D Takze ak chceme pomyslat na 4-pruhove jednotky, treba v prvom rade zadefinovat nove kategorie (osobne by som navrhol C19,5 - oproti C22,5 o 1 m uzsi SDP a po 1 m ubrate zo spevnenych krajnic).


cize pre cestu I. tr. treba take iste vybavenie (npr. MUK), sirkove a vyskove parametre ako pre RC. to urcite nie je pravda, viezol som sa na novorekonstruovanych cestach I. tr. sice nie 4pruhovych kde urcite RC parametre nie su najma co sa tyka polomerov zakrut. ale npr. cesta BA-PK, keby tam neboli prietahy absolutne by vyhovovala hoci podla mojho nazoru nema parametre RC. ako je mozne ze cesi stavaju svoju I/11 ze uplne ine ceny ako D3?

Ad nizsie intenzity - ano, cez SR prechadza slabsi tranzit ako cez okolite krajiny. Zasa na druhej strane, pri niektorych tahoch so zadefinovanymi D/RC su nizsie intenzity aj kvoli tomu, ze premavka sa rozlozi na viacero tahov, vid 1/18+D1 medzi PP a PO pred vybudovanim Braniska a po jeho otvoreni.


aj v okolitych krajinach su popri dialniciach paralelne cesty a rozdiely v intenzitach su aj tak enormne. tu intenzity taha lokalka a regionalna doprava do krajskych miest. vid. spomenuty PP.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Andrej » 06. Apr 2016 10:18

viewtopic.php?f=35&t=21314

Vidno, že nový minister sa zatiaľ príliš nevyzná do problematiky, keď sľubuje dokončenie D1 BA-KE do konca volebného obdobia. Ale prvý dojem z neho je dobrý, ak má manažérske skúsenosti a obklopí sa správnymi ľuďmi, môže urobiť veľa dobrej práce.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod eric987 » 06. Apr 2016 20:55

devil napísal:to ze davame na skolstvo velmi malo sa kazdej vlade dlhodobo vytyka aj doma aj v zahranici, nic na tom nemeni ze existuje par zbytocnych univerzit. v malotriedke je viac osobny pristup ucitela ako ked je 30 deti. preco zamozne rodiny si platia zvlast hodiny ked je to neefektivne?

tak zo zahranicia sa nam vytyka, ze malo penazi davame na skoro kazdu oblast - pocnuc obranou cez skolstvo az po investicie do infrastruktury. ma to ale jeden hacik - davat viac velmi nie je odkial, takze v prvom rade treba spravit upratovanie v systeme a az ked ten bude efektivny, potom treba nalievat peniaze zvonku. Co sa tyka poctu ziakov v triedach, vytykal to tajomnik OECD , ktory pozadoval hlavne stanovit min. pocet ziakov v triedach vid http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/3 ... vrdi-oecd/ . Este lepsie to vystihol nejaky typek vcera na TA3 ktory dal zaujimavu statistiku - priemer v ramci OECD je 22 ziakov / 1 ucitela, u nas 13/1, cize skoro polovica. Inak tvrdit ze v malotriedkach je osobny pristup je velmi velmi naivne. Ano mal by byt. Akuratze pristup ucitelov je celkovo asi taky ze nezrobte daco za co ja budem mat pruser a mimo toho si robte co chcete. V malotriedkach o to viac. Ak si zamozne rodiny platia sukromne hodiny, to je ich vec, je to predsa dovolene, je to sukromnopravny vztah s ktorym stat nema absolutne nic.

sorry, ale mame udaje o intenzitach, pocte a hustote obyvatelov, mapy dalsich ciest naokolo tak snad vieme urobit aky taky odhad v nejakom intervale. a ked co i len hranica intervalu naznacuje moznost narastu tak OK: sam som predtym napisal ze npr. dialnicu alias D26,5 urcite nie ak intenzita po spusteni ma byt ledva cez 10.000 aut ako mame teraz na npr. okolo PP. na to by stacila RC.

Potom by podla tvojich kriterii bola potrebna D asi tak akurat na BA-ZA-MT, TT-NR a PO-KE. K tej tvojej druhej vete asi tolko, ze je to nieco podobne ako pred svatbou zacat planovat dom sposobom staci 1 izba, sak ak ho dokoncime deti nebudeme mat, auto tiez nie tak ani garaz... Ano on sice minimalne, ale spociatku postacovat bude. A o 15 rokov, ked budu deti, auto tak co ? Staviame dalsi ?

cize pre cestu I. tr. treba take iste vybavenie (npr. MUK), sirkove a vyskove parametre ako pre RC. to urcite nie je pravda, viezol som sa na novorekonstruovanych cestach I. tr. sice nie 4pruhovych kde urcite RC parametre nie su najma co sa tyka polomerov zakrut. ale npr. cesta BA-PK, keby tam neboli prietahy absolutne by vyhovovala hoci podla mojho nazoru nema parametre RC. ako je mozne ze cesi stavaju svoju I/11 ze uplne ine ceny ako D3?

Tak C22,5+R22,5 resp. C24,5+R24,5 maju identicke sirkove, vyskove a smerove parametre. Rozdiel je v krizovatkach. MUK sice podmienkou nie je, ale skus postavit 4-pruh bez MUK - bezpecnost je v haji, moznost zvysovat MPR prakticky nulova. RC BA-PK je tusim C 22, je to prezitok dialnicnej normy este s cias 1. CSR; takto sa stavala napr. D35 Mohelice-Olomouc ci D46, ktora je miestami este uzsia - len C 21, resp. C 21,5. Od vsetkych tychto noriem sa ale upustilo este za sociku. Co sa tyka porovnavania ceskej I/11 a nasej D3:
ad1 I/11 v CR vedie pahorkatinou s roztratenym osidlenim; D3 uzkou a miestami velmi husto zastavanou dolinou
ad2 I/11 je paradoxne oproti nasej D3 skutocne dialnicou; najmensi polomer obluka v useku D48-Hradek je 950 m, najvyssie stupanie 3,5%. Nehovoriac o tom, ze v celom useku ma byt pouzity CB kryt.
ad3 V CR su trochu inak nastavene tendre. Ziadna uzsia sutaz, pri useku Nebory-Oldrichovice, ktory je narocnostou podobny cca R2 Ruskovce-Pravotice (az ta to ze ide na plny), je doba vystavby 37 mes. pri cervenom FIDDIC-u. Nehovoriac o tom, ze podmienky tendra mohli splnit aj mensie firmy ako IMOS, ktora to aj stavia. Ako bonus je popri najnizsej cene ako 2. kriterium s vahou tusim 10-20% dlzka zarucnej doby (samozrejme, ta min. je kogentne stanovena RSD tusim na 60 mesiacov). Takze I/11 sa stavia so zlavami 40-45 %.
ad4 V CR idu do liniovych stavieb aj za cenu zopar asanacii. Sice to niekde sposobuje obrovske problemy kvoli absencii zakona o liniovych stavbach, vie to ale dost usetrit aj zlepsit parametre stavieb.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod i15 » 06. Apr 2016 21:02

Andrej napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21314

Vidno, že nový minister sa zatiaľ príliš nevyzná do problematiky, keď sľubuje dokončenie D1 BA-KE do konca volebného obdobia.


to je na facepalm
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Andrej » 07. Apr 2016 07:06

i15, z vyhlásení si ťažkú hlavu nerobím, podstatné sú kroky. Aj Figeľ mal spočiatku mnoho veľkolepých vyhlásení (napr. obchvaty PO od 2012) a po počiatočných zakopnutiach nakoniec spravil veľa dobrej práce.

Na D1 je inak tých nášľapných mín viac, ako sa na prvý pohľad zdá. Nielen Turany-Hubová a obchvat PO sa nestihnú do volieb 2020 (čo by bolo 5% z celej trasy D1 BA-KE), ale pri akejkoľvek komplikácii sa môže zbrzdiť aj Višňové a veľmi otázny úsek je Hubová-Ivachnová, kde sa zdržanie odhaduje už na viac ako 2 roky. A to ešte môže byť veľký prúser.

Pre porovnanie, odhadovaná dĺžka cesty podľa scenárov dostavania jednotlivých úsekov D1 BA-KE v r. 2020+:

Celá D1 BA-KE - 3:35+ h
Bez Turany-Hubová - 3:45+
Bez Turany-Hubová a obchvatu PO - 3:55+ (to už počítam s otvorením Nábrežnej, bez nej výrazne viac)
Bez Turany-Hubová, obchvatu PO a Višňového - 4:20+
Bez Turany-Hubová, obchvatu PO, Višňového a Hubová-Ivachnová - 4:30+

Celkom veľké rozdiely na to, že sa jedná v podstate len o pár úsekov...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod ANDi » 07. Apr 2016 12:45

eric987 napísal:ad3 V CR su trochu inak nastavene tendre. Ziadna uzsia sutaz, pri useku Nebory-Oldrichovice, ktory je narocnostou podobny cca R2 Ruskovce-Pravotice (az ta to ze ide na plny), je doba vystavby 37 mes. pri cervenom FIDDIC-u. Nehovoriac o tom, ze podmienky tendra mohli splnit aj mensie firmy ako IMOS, ktora to aj stavia. Ako bonus je popri najnizsej cene ako 2. kriterium s vahou tusim 10-20% dlzka zarucnej doby (samozrejme, ta min. je kogentne stanovena RSD tusim na 60 mesiacov). Takze I/11 sa stavia so zlavami 40-45 %.


Vsak u nas realne tiez stavaju mensie firmy, ako subdodavatelia, DPS vacsinu svojej techniky predal a zamestnancov prepustil, hovnostav na tom bude obdobne.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod i15 » 07. Apr 2016 20:54

možno by bolo dobré prehodnotiť tú užšiu súťaž a vrátiť sa ku predchádzajúcej forme VO
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod eric987 » 08. Apr 2016 07:19

ANDi napísal:Vsak u nas realne tiez stavaju mensie firmy, ako subdodavatelia, DPS vacsinu svojej techniky predal a zamestnancov prepustil, hovnostav na tom bude obdobne.


To ano, ale ma to kusok iny vplyv na cenu ked sa ti prihlasia do tendra 3-4 konzorica velkych firiem ako je tomu u nas a 10-15 konzorcii ako je tomu v CR. Je sice pravda ze tam sa (jednak vdaka tzv. "ochranarom" ktori bez vahania podavaju odvolania aj proti rozhodnutiam ohladom modernizacie D1 a jednak vdaka absencii akychkolvek ustanoveni stavebneho prava ulahcujucich pripravu liniovych stavieb vo verejnom zaujme) viac nestavia ako sa stavia, ale ked uz nejaky tender vypisany je, prihlasia sa vsetci stredoeuropski hraci, 2-3 zdruzenia su stredne ceske firmy a prihlasi sa aj niekolko polskych, rakuskych, slovenskych. Za vsetko hovori fakt, ze konkurencnu cenu (zhruba 2/3 povodneho odhadu) tam vie predlozit aj VHS. Sice tam este nic nevyhral, ale tusim 2x3. miesto pri takom mnozstve ponuk je na jeho pomery sice jalovy ale predsa uspech.

i15 napísal:možno by bolo dobré prehodnotiť tú užšiu súťaž a vrátiť sa ku predchádzajúcej forme VO

jednoznacne. Aj posledne kolo tendrov ukazuje, ze uzsia sutaz vobec ale vobec netrva kratsie ako verejna.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Andrej » 08. Apr 2016 09:47

Nebol by som presvedceny o kratsom trvani uzsej sutaze, skor mam podozrenie, ze uchadzaci o sebe takto vopred vedia a lahsie sa mozu dohodnut na rozdeleni usekov a tym aj zvysit cenu.

Posledne velke sutaze "starym sposobom" na dialnice trvali na Visnove 30 mesiacov a Hubova-Ivachnova 27 mesiacov. Aktualne dialnicne tendre sa natiahnu mozno na 15 mesiacov, uchadzaci sa nastastie takto nemozu odvolavat donekonecna.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod devil » 08. Apr 2016 10:11

tak zo zahranicia sa nam vytyka, ze malo penazi davame na skoro kazdu oblast - pocnuc obranou cez skolstvo az po investicie do infrastruktury. ma to ale jeden hacik - davat viac velmi nie je odkial, takze v prvom rade treba spravit upratovanie v systeme a az ked ten bude efektivny, potom treba nalievat peniaze zvonku. Co sa tyka poctu ziakov v triedach, vytykal to tajomnik OECD , ktory pozadoval hlavne stanovit min. pocet ziakov v triedach vid http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/3 ... vrdi-oecd/ . Este lepsie to vystihol nejaky typek vcera na TA3 ktory dal zaujimavu statistiku - priemer v ramci OECD je 22 ziakov / 1 ucitela, u nas 13/1, cize skoro polovica. Inak tvrdit ze v malotriedkach je osobny pristup je velmi velmi naivne. Ano mal by byt. Akuratze pristup ucitelov je celkovo asi taky ze nezrobte daco za co ja budem mat pruser a mimo toho si robte co chcete. V malotriedkach o to viac. Ak si zamozne rodiny platia sukromne hodiny, to je ich vec, je to predsa dovolene, je to sukromnopravny vztah s ktorym stat nema absolutne nic.


produkujeme nejakych 75% hdp priemru EU ale ked treba na skolstvo atd... tak zrazu nikdy nie je odkial. z upratovania v systeme sa stava sprofanovany pojem podobne ako reformy, rozumej rusenie a skrtanie.

Potom by podla tvojich kriterii bola potrebna D asi tak akurat na BA-ZA-MT, TT-NR a PO-KE. K tej tvojej druhej vete asi tolko, ze je to nieco podobne ako pred svatbou zacat planovat dom sposobom staci 1 izba, sak ak ho dokoncime deti nebudeme mat, auto tiez nie tak ani garaz... Ano on sice minimalne, ale spociatku postacovat bude. A o 15 rokov, ked budu deti, auto tak co ? Staviame dalsi ?


ano, bolo by potrebnych menej dialnic a viac R, to je nejaky problem? tvoje prirovnanie nechapem totiz ziadne zasadne zvysovanie poctu obyvatelov nebude. nielen u nas. alebo vsetci co robia demografii v celej europe su hlupaci. alebo len treba stavat co najdrahsie aby stavebne spolocnosti mali robotu ked uz bude nikto nebude riesit ci kapacita je naplnena na 30,60 alebo 90%. a samozrejme na rozdiel od par milionov pre deti na skoly sa miliardy na megalomaniu daju najst v pohode zeano....

Tak C22,5+R22,5 resp. C24,5+R24,5 maju identicke sirkove, vyskove a smerove parametre. Rozdiel je v krizovatkach. MUK sice podmienkou nie je, ale skus postavit 4-pruh bez MUK - bezpecnost je v haji, moznost zvysovat MPR prakticky nulova. RC BA-PK je tusim C 22, je to prezitok dialnicnej normy este s cias 1. CSR; takto sa stavala napr. D35 Mohelice-Olomouc ci D46, ktora je miestami este uzsia - len C 21, resp. C 21,5. Od vsetkych tychto noriem sa ale upustilo este za sociku.


naco ma cesta kde ma byt 90-ka identicke parametre ako cesta kde ma byt 130-ka ?????? existuju 4 pruhove cesty s urovnovym krizenim, neviem preco by mala byt bezpecnost v haji, ked je prehladna a nie je frekventovana krizovatka. mimochodom na RC mozu byt urovnove krizenia resp. pred par rokmi mohli byt ak to nesprisnili.

ad1 I/11 v CR vedie pahorkatinou s roztratenym osidlenim; D3 uzkou a miestami velmi husto zastavanou dolinou
ad2 I/11 je paradoxne oproti nasej D3 skutocne dialnicou; najmensi polomer obluka v useku D48-Hradek je 950 m, najvyssie stupanie 3,5%. Nehovoriac o tom, ze v celom useku ma byt pouzity CB kryt.
ad3 V CR su trochu inak nastavene tendre. Ziadna uzsia sutaz, pri useku Nebory-Oldrichovice, ktory je narocnostou podobny cca R2 Ruskovce-Pravotice (az ta to ze ide na plny), je doba vystavby 37 mes. pri cervenom FIDDIC-u. Nehovoriac o tom, ze podmienky tendra mohli splnit aj mensie firmy ako IMOS, ktora to aj stavia. Ako bonus je popri najnizsej cene ako 2. kriterium s vahou tusim 10-20% dlzka zarucnej doby (samozrejme, ta min. je kogentne stanovena RSD tusim na 60 mesiacov). Takze I/11 sa stavia so zlavami 40-45 %.
ad4 V CR idu do liniovych stavieb aj za cenu zopar asanacii. Sice to niekde sposobuje obrovske problemy kvoli absencii zakona o liniovych stavbach, vie to ale dost usetrit aj zlepsit parametre stavieb.


v CR ale aj v polsku sa cesta nezapustila pod zem tam kde rieka, netaha sa to cez vodne nadrze a cez hreben kopcov npr. http://dialnice.szm.com/highways/img/D3_Skalite_rez.jpg a minimalizuju sa tunely. cize zase trasovanie. vsetko ostatne su detaily....

Celá D1 BA-KE - 3:35+ h
...
Bez Turany-Hubová, obchvatu PO, Višňového a Hubová-Ivachnová - 4:30+

Celkom veľké rozdiely na to, že sa jedná v podstate len o pár úsekov...


to mas vysoko nadhodnotene, tur-hub-iva usetri 15+, visnove 15+, obchvat PO 10+
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod EmBe » 08. Apr 2016 12:10

A čo očakávate od nového vedenia ministerstva, resp. aj vymenených riaditeľov v oblasti železníc, modernizácie železníc (rozrobené projekty PU-PT, uzol ZA, okolie LM a PP)?
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Andrej » 08. Apr 2016 12:33

devil napísal:
Celá D1 BA-KE - 3:35+ h
...
Bez Turany-Hubová, obchvatu PO, Višňového a Hubová-Ivachnová - 4:30+

Celkom veľké rozdiely na to, že sa jedná v podstate len o pár úsekov...


to mas vysoko nadhodnotene, tur-hub-iva usetri 15+, visnove 15+, obchvat PO 10+

Dnes je bezna doba bez tychto usekov nie 4:30, ale 4:45 a do r. 2020 budu intenzity len rast. Takze je to skor podhodnotene.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Majkl » 08. Apr 2016 16:06

Brecely dnes oddvolal sefa NDS Gajdosa.
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod i15 » 08. Apr 2016 16:22

Andrej napísal:Posledne velke sutaze "starym sposobom" na dialnice trvali na Visnove 30 mesiacov a Hubova-Ivachnova 27 mesiacov. Aktualne dialnicne tendre sa natiahnu mozno na 15 mesiacov, uchadzaci sa nastastie takto nemozu odvolavat donekonecna.


trvali dlho, lebo súťažil HANT, ktorý je už naštastie mimo
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod milan_KM » 08. Apr 2016 16:27

Trvali dlho lebo sa k zákazke nedostal na prvý šup ten "správny". Či už to bol opodstatnene v prípade Hantu alebo okaté obchádzanie Skansky... už len za toto ma u mňa Počiatek 4
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod tondiego » 10. Apr 2016 00:13

Z vyhlaseni, neoficialnych aj oficialnych info, ktore sa ku mne dostavaju, to vidim s vystavbou pod novym ministrom nasledovne:

2016 - okliestena R7 (bez D4), zrusene vsetky vetvy na MUK Prievoz, zostane napojenie na Bajkalsku a pribudne jednoduche napojenie na uz tak prepchaty rondel, od Dunajskej Luznej bude iba polprofil
2017 - D1 Budimir - Bidovce
2018 - D1 Obchvat PO, R2 obchvat KE
2019 - R2 Soroska v polprofile, R4 okliesteny obchvat PO, D1 Turany - Likavka cez PPP
2020 - R3 obchvat MT v polprofile

Chyba D3 Bukov - Svrcinovec, kde predpokladam zrusenie sutaze a realokaciu financii na uvedene R-ky, ktore sa zacnu stavat od 2019.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod ANDi » 10. Apr 2016 08:09

Nestras...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod i15 » 10. Apr 2016 08:10

prečo si toľkí myslíte, že sa bude stavať obchvat MT, lebo člen ministrovej strany je primátor MT?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 74 hostí.