Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 2020)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod pohodak » 02. Jan 2019 18:25

to su obycajne dojmologicke clanky bez tvrdych cisiel, resp. jedine cislo je tam "3 smrtelne nehody za 10 rokov" co samozrejme je presne o 3 viac ako by tam malo byt, ale jediny realny problem je tam odbocka do sutova, kde staci spravit pripajacie/odbacacie pruhy za par eur a bude to ok, k nezmyslom v scitani sa vyjadril uz devil...strecno porovnavat s turanmi velmi nejde, cesta okolo strecna je ovela nebezpecnejsia (polomery zakrut, neprehladnost useku)...aby sme sa rozumeli, ja netvrdim ze to tam bude selanka, ale na slovensku mame x podobne problemovych usekov, ktore sa daju poriesit jednoduchsie a lacnejsie ako 7 kilometrami tunelov, aj tak si vsak myslim ze toto do vystavby pojde hned ako to bude mozne, kvoli politike
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod rastislav5 » 02. Jan 2019 19:13

Nasiel som data Slovenskej spravy ciest za rok 2014 pre tento usek. Citujem: V úseku bezpečnosť negatívne ovplyvňuje vysoká intenzita dopravy. Kapacita komunikácie nie je vyhovujúca
https://www.ssc.sk/files/documents/bece ... n_2014.pdf
Porovnanie s ostatnymi usekmi ciest je tu: https://www.ssc.sk/files/documents/bece ... l_2014.pdf
Podla tabulky pod mapou je najvyssia nehodovost v Zilinskom kraji a vidno to aj na mape, kde na ceste I/18 medzi Zilinou a Ruzomberkom je 7 kritickych nehodovych lokalit (vratane Strecna), z ktorych sa vsak vsetky okrem useku Turany - Hubova riesia alebo su uz vyriesene
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod pohodak » 02. Jan 2019 19:57

ked povies A povedz aj B, pise sa tam aj toto:

"V úseku boli v roku 2014 evidované 2 DN, pri kt. bola usmrtená 1 osoba, materiálne škody 3,5 tis Eur . Príčinou dopravnej nehody bolo nesprávne predchádzanie motorového vozidla. " a este "Cesta je vedená v smerovom oblúku s vyhovujúcimi rozhľadovými pomermi "

ta cesta je uplne ok, co dokazuju aj prilozene fotky, to ze sa tam retard rozhodne predbiehat ked nema je uplne iny pribeh...opakujem sa, ale jediny zasadny problem na tej ceste je odbocka na sutovo
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod rastislav5 » 02. Jan 2019 20:44

Priciny nehod tam byvaju rozne. Napr. v roku 2011 to bolo Porusenie zakladnych povinnosti https://www.ssc.sk/files/documents/bece ... n_2011.pdf , v roku 2013 Nevenovanie sa vedeniu motoroveho vozidla https://www.ssc.sk/files/documents/bece ... n_2013.pdf atd. Kedze je tam velka premavka, aj nehody su tam rozne. Co sa ale v materialoch SSC opakuje, je ze "v úseku bezpečnosť negatívne ovplyvňuje vysoká intenzita dopravy. Kapacita komunikácie nie je vyhovujúca."
Sutovo je tiez problem, napr. podla dat z roku 2010 tam bolo 5 dopravnych nehod, pri ktorych sa 3 osoby smrtelne zranili, 2 osoby sa zranili tazko, 2 osoby sa zranili lahko. https://www.ssc.sk/files/documents/bece ... n_2010.pdf
Takze nie je pravdive tvrdenie, ze cesta je uplne ok.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vlados » 02. Jan 2019 22:08

Tá cesta nie je teraz OK a podstavaní rozostavaných úsekov D1 sa tam situácia ešte zhorší, či už z dôvodu zvýšeniea intenzity tak aj z dôvodu frustrácie - prečo tu už nie je diaľnica, je to posledný chýbajúci úsek, fico sľúbil diaľnicu pred viac ako 10 rokmi...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod DrX » 03. Jan 2019 01:15

V r. 2018 sa statu podarilo hospodarit o 791mil EUR lepsie, nez planoval. Cize sme mohli dat naviac 781mil EUR na RC+D, a este stale by sa rozpoctovy plan dodrzal. Myslim, ze to bude hlavny argument Erseka pre Kazimira, aby poriadne pustil zilou na rozostavanie pripravovanych usekov, hlavne R2, zo SR. https://kosicednes.sk/udalosti/peter-ka ... pokladala/
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod pohodak » 03. Jan 2019 08:29

rastislav5 napísal:Priciny nehod tam byvaju rozne. Napr. v roku 2011 to bolo Porusenie zakladnych povinnosti https://www.ssc.sk/files/documents/bece ... n_2011.pdf , v roku 2013 Nevenovanie sa vedeniu motoroveho vozidla https://www.ssc.sk/files/documents/bece ... n_2013.pdf atd. Kedze je tam velka premavka, aj nehody su tam rozne. Co sa ale v materialoch SSC opakuje, je ze "v úseku bezpečnosť negatívne ovplyvňuje vysoká intenzita dopravy. Kapacita komunikácie nie je vyhovujúca."
Sutovo je tiez problem, napr. podla dat z roku 2010 tam bolo 5 dopravnych nehod, pri ktorych sa 3 osoby smrtelne zranili, 2 osoby sa zranili tazko, 2 osoby sa zranili lahko. https://www.ssc.sk/files/documents/bece ... n_2010.pdf
Takze nie je pravdive tvrdenie, ze cesta je uplne ok.


vsetko co menujes su nehody sposobene vodicmi, nie cestou :idea: a napisal som, ze tam staci porobit opatrenia ktore spominal devil a bude to v pohode, co ale bude stat mozno 5 milionov a nie 650 ako korbelka+havran...moj skromny nazor je, ze tu-hu by malo ist do vystavby az po dokonceni: R2 soroska, R2 moldava-kosicke olsany, R2 krivan-lovinobana, R2 ozdany-figa, aspon dvoch usekov na oravskej R3, aspon jedneho useku na R4 mimo obchvatu PO, R2 D1-Ruskovce (kludne ako jednicka) + 1 dalsi usek na strednej R2 (opat kludne ako jednicka)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod rastislav5 » 03. Jan 2019 09:05

Ak je raz cesta pretazena, co este zhorsi po otvoreni Visnoveho a obchvatu Ruzomberka ako Ti tu viaceri piseme, tak nehody tam budu stale castejsie a co je horsie, nebudu sa dat pouzitelne obist. Nespochybnujem useky, ktore si vymenoval, ale pred usekom Turany-Hubova by prednost mat nemali, ten usek uz mal byt davno vo vystavbe a meska len kvoli velkym chybam v planovani.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod fh » 03. Jan 2019 09:20

Pohodak úseky ktorým chceš dať prednosť takisto môžu počkať kým sa konečne D1 nespojí v jej strede teda na tomto úseku. Vychádzať zo stavu minulého a nevziať do úvahy vývin ktorý na tejto trase bude je chyba. Pravdepodobnosť že to bude problémový úsek je vysoká ale poďme stavať radšej tam kde nie sú a nebudú dlho intenzity.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Maxx787 » 03. Jan 2019 10:26

tych 700 mil by malo ist na cesty prvej triedy kompletne rekonstrukcie mosty, cesty, zvodidla, obchvaty obci s nevyhovujucou cestou C7,5 na E tahoch... treba tlacit na to aby slo na cesty uz postavene viac penazi. teraz tlacit na ministra financii a do buducnosti vyvtorit reformu financovania ciest z myta a znamok.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod pohodak » 03. Jan 2019 10:58

rastislav5 napísal:Ak je raz cesta pretazena, co este zhorsi po otvoreni Visnoveho a obchvatu Ruzomberka ako Ti tu viaceri piseme, tak nehody tam budu stale castejsie a co je horsie, nebudu sa dat pouzitelne obist. Nespochybnujem useky, ktore si vymenoval, ale pred usekom Turany-Hubova by prednost mat nemali, ten usek uz mal byt davno vo vystavbe a meska len kvoli velkym chybam v planovani.


beriem nemoznost realnej obchadzky, ale intenzity tam nijak zavratne neporastu, tak isto ako by neporastli na juhu keby bola hotova R2, lebo tranzit juhozapad-(severo)vychod je par stoviek aut denne...tento usek praveze vobec nemal byt davno vo vystavbe, lebo je to najmenej problematicky usek na celom severe, bez bodovej zavady a s existujucou cestou v dobrych parametroch...to ze sa tu priprava zosypala je z urciteho pohladu aj dobre, lebo sa zatial mozu stavat ine potrebnejsie useky, aj tie ktore som vymenoval, kde su sice nizsie intenzity, ale riesia bodove zavady a obchvaty miest

fh napísal:Pohodak úseky ktorým chceš dať prednosť takisto môžu počkať kým sa konečne D1 nespojí v jej strede teda na tomto úseku. Vychádzať zo stavu minulého a nevziať do úvahy vývin ktorý na tejto trase bude je chyba. Pravdepodobnosť že to bude problémový úsek je vysoká ale poďme stavať radšej tam kde nie sú a nebudú dlho intenzity.


ano vytvori sa tam zdrzanie, ale za prve nemyslim si ze to bude nieco hrozne a za druhe zakladna pointa je, ze usetrenych 7-8 minut za 650 mega je trosku prilis, ked mame x dalsich problematickych miest po celej republike, ktore sa daju za tych 650mega vyriesit takmer vsetky :idea:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod fh » 03. Jan 2019 11:04

x problematických tu máme nejaké desaťročie a zrazu sa zbadáme keď máme dokončiť súvislú D1 ? Zrovna takú Sorosku uprednostniť ? Alebo ďalšie podobné " problematické" ? To je hrubá demagógia. Zlepšenie parametrov ciest prvej triedy sa dá robiť aj bez predražených polprofilov tak ako to aj bolo prezentované INEKOm
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 03. Jan 2019 11:20

Takze nie je pravdive tvrdenie, ze cesta je uplne ok.


to je pravda zato viac kritickych lokalit blizko seba mas aj inde. len spocitat nehody nestaci.

nasiel som ine data, projekt sensor. projekt hodnotil nielen pocet nehod ale fyzicky cesty presiel a hodnotil ich stav. vysledok je mapa rizikovosti s 5 stupnami. turany-kralovany je priemerne riziko, kralovany-hubova dokonca lepsi priemer.

ked si porovname trasy D1, D3, R2-3-4 tak vidime ze ziadny usek trasy D1/D3 kt. je nepostaveny resp. nerozostavany nie je horsi ako priemer. zato podkrivan-lucenec je horsi priemer, rovnako oravske useky a na vychode lipniky-rakovcik. zvysok je priemer vratane PO aj sorosky, priemer je aj ZA-CA ako aj vacsina trasy R2, zvysok R4 severnej R3 a cela cast trasy R3. cize aj tam kde su intenzity velmi nizke.

mapu som vlozil do galerie

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=41133

https://auto.sme.sk/c/7477785/mame-bezp ... ikova.html

takze prednost ma mat kri-myt-tom a vyriesenie zavad na R2-3-4.

Tá cesta nie je teraz OK a podstavaní rozostavaných úsekov D1 sa tam situácia ešte zhorší, či už z dôvodu zvýšeniea intenzity tak aj z dôvodu frustrácie - prečo tu už nie je diaľnica, je to posledný chýbajúci úsek, fico sľúbil diaľnicu pred viac ako 10 rokmi...


ta cesta je lepsia ako soroska a ovela lepsia ako xy dalsich.

x problematických tu máme nejaké desaťročie a zrazu sa zbadáme keď máme dokončiť súvislú D1 ? Zrovna takú Sorosku uprednostniť ? Alebo ďalšie podobné " problematické" ? To je hrubá demagógia. Zlepšenie parametrov ciest prvej triedy sa dá robiť aj bez predražených polprofilov tak ako to aj bolo prezentované INEKOm


v civilizovanej krajine sa bud riesi vsetko alebo najskor najvacsie problemy a potom suvisla dialnica. demagogia je suvisla dialnica lebo sa lepsie predava pred volicmi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod pohodak » 03. Jan 2019 11:40

fh napísal:x problematických tu máme nejaké desaťročie a zrazu sa zbadáme keď máme dokončiť súvislú D1 ? Zrovna takú Sorosku uprednostniť ? Alebo ďalšie podobné " problematické" ? To je hrubá demagógia. Zlepšenie parametrov ciest prvej triedy sa dá robiť aj bez predražených polprofilov tak ako to aj bolo prezentované INEKOm


to ze sa doteraz stavalo bez rozmyslu ale neznamena, ze s tym musime pokracovat, naopak mali by sme to kritizovat...moj nazor je, ze z globalneho pohladu pre zlepsenie situacie slovenskej cestnej siete je lepsie ked by sa postavili mnou vymenovane useky a az potom tu-hu, samozrejme vznikne potom lokalna nespokojnost ludi prechadzajucich cez usek tu-hu, ale zase minimalne rovnake mnozstvo ludi bude na tom lepsie kedze sa vyriesia problemy na cestach ktore vyuzivaju oni, jednoducho povedane vsetkym nevyhovies

a ano, vazne si myslim ze soroska ako jedina zasadna bodova zavada na juhu ma prednost pred tu-hu a to hovorim ako clovek, ktoremu by z jeho subjektivnych potrieb ovela viac vyhovovala suvisla D1 ako riesenie bodovych zavad kade tade po slovensku, kedze tie cesty co som vymenoval vyuzivam par krat rocne a niektore ani to nie
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod milan_KM » 03. Jan 2019 11:58

Devil tvoje porovnanie je ťažko zavádzajúce keďže sa odvoláva na 10r staré údaje. Neberie do úvahy dynamický nárast intenzít a s tým spojenú nehodovosť. Jediné čo z toho vyplýva je, že tebou menované úseky jednotiek mali už dávno prejsť komplexnou rekonštrukciou so zlepšením parametrov. A teda dnes by sme nemuseli riešiť otázku plnoprofilovej diaľnice pre teoretických závratných 8k vozidiel....

A diaľnicu stavať tam kde už nie je čo vylepšovať, resp. si to intenzity dopravy/ obchvat sídel vyžaduje.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 03. Jan 2019 12:14

"zavadzajuce" parametre ciest sa ale odvtedy nezmenili, to ze niekde natiahli novy asfalt je strasne malo. to su prosim pekne vstupne udaje. ak si myslis ze odvtedy je tam x nasobne viac nehod tak OK, mas pravo na svoj nazor....ale nehovor o zavadzani. taketo komplexne monitorovanie nie je najlacnejsie takze sa nerobi casto. ale stale ma lepiu vypovednu hodnotu ako vytiahnut udaje z policajnej statistiky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod milan_KM » 03. Jan 2019 12:26

Výpovednú hodnotu má dobrú avšak v kontexte roka 2012 a nie 2019.... Poväčšinou sú to úseky s nízkou intenzitou dopravy a mizernými parametrami, takže je nutné ich optimalizovať (prestavba šírková, lokálne zlepšenie smerového a výškového vedenia). Tam kde takého úpravy už spravené boli, je správne ťahať diaľnicu.. napr ZA-Svrčinovec.

Celkovo môžeme povedať, že sčítanie na úsekoch mimo automatických sčítačov má diskutabilnú hodnotu, keďže sa autá čiarkajú ručne. A na úsekoch s vysokou intenzitou nie je v ľudských silách (alebo usilovnosti) zapísať všetko.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 03. Jan 2019 12:43

tak najdi ine udaje, prezentuj ich. lebo zatial len kritizujes a fabulujes. ja si myslim ze maju vypovednu hodnotu aj pre 2019 aj dalsie roky. rizikovost proste nie je priamo umerna s poctom nehod.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vlados » 03. Jan 2019 12:46

milan_KM napísal:Tam kde takého úpravy už spravené boli, je správne ťahať diaľnicu.. napr ZA-Svrčinovec.

ZA-Svrčinovec - aktuálna cesta sa stavala ako polprofil D18, t.j. mal by sa pristavať druhý polprofil.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod rastislav5 » 03. Jan 2019 12:47

pohodak napísal:beriem nemoznost realnej obchadzky, ale intenzity tam nijak zavratne neporastu

pohodak napísal:tranzit juhozapad-(severo)vychod je par stoviek aut denne...


Intenzity tam porastu z viacerych dovodov:
1) rozvoj automobilizacie, rozvoj uzemia, vyssi pocet najazdenych km na jedno auto rocne z dovodu rastucich prijmov obyvatelstva a klesajucej spotreby prip. ceny pohonnych hmot (tento faktor plati na celom Slovensku, aj ked v industrialnych regionoch, ktore usek spaja asi viac)
2) ak sa odstrania lieviky v Ziline a Ruzomberku a cesty budu rychlejsie a bezpecnejsie, viac ludi presadne z vlakov do automobilov. Napr. v sucasnosti cca 60 km trasa autom medzi Zilinou a Ruzomberkom trva hodinu, rychlikom vsak len 42 az 45 minut
3) tu nejde len o tranzit juhozapad - (severo)vychod, ale aj tranzit z juhozapadu na Liptov a Oravu, kde v sucasnosti su z vacsej ci mensej casti vyuzivane Donovaly, na ktorych po spojazdneni Visnoveho a obchvatu Ziliny intenzity klesnu a presunu sa na D1

V sprave o hodnoteni pre EIA sa pre usek Ratkovo - Kralovany odhaduje intenzita 28 251 v roku 2030 (bez dialnice D1), co je viac, ako ma v sucasnosti Strecno. Tiez sa tam pre cely usek Turany - Hubova pise:
Z hľadiska dopravnej nehodovosti je možné predpokladať zvýšenie počtu dopravných nehôd, ktoré vyplýva z predpokladanej vysokej intenzity premávky. Zvýšené je aj riziko dopravných nehôd s pešími účastníkmi premávky z dôvodu vysokého počtu automobilov na cestách v prieťahu obcami.

Dalej sa tam pise:
Zvyšujúca sa intenzita dopravy by si časom vynútila rozšírenie cesty, čo by si vyžiadalo záber poľnohospodárskych a lesných plôch a v niektorých lokalitách aj demoláciu zástavby (Stankovany – Rojkov, Ľubochňa, Hubová) a teda aj zmeny vo funkčnom využívaní územia. Vibrácie spôsobené vysokou intenzitou
dopravy s 1/3 podielom ťažkej dopravy v blízkosti stavieb domov môže spôsobovať ich poškodzovanie. Z hľadiska sídiel by došlo k celkovému zníženiu kvality životného prostredia v nich vplyvom vysokej intenzity dopravy a z toho vyplývajúceho hluku, emisií znečisťujúcich látok do ovzdušia a pôsobenia bariérového efektu cesty I/18.

A do tretice pre Turany-Hubova:
Z výsledkov posúdenia výkonnosti (kapacity) vyplýva, že súčasná cesta I/18 v niektorých úsekoch nevyhovuje už v súčasnosti intenzite dopravy a do ďalších rokov sa zvyšuje počet úsekov dosahujúcich hranicu výkonnosti v súčasnom technickom stave. Už v súčasnosti v riešenom území vznikajú časté dopravné kongescie.

Nakoniec dodavam, ze podla Ineka http://cesty.ineko.sk/data/useky=all:&p ... ort=21,asc je usek Turany-Hubova hodnoteny v kriteriu Naliehavost dopravneho problemu ako velmi vysoka (1. z 5 stupnov) a v kriteriu Primeranost navrhnuteho riesenia tiez ako optimalna (tiez 1. z 5 stupnov). Zo vsetkych usekov na Slovensku, ktore maju podla Ineko v oboch kriteriach taketo najvyssie hodnotenie, bude usek uvedeny do prevadzky suverenne najneskor (2027), takze uz davno mal byt vo vystavbe.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod milan_KM » 03. Jan 2019 13:01

Vlados napísal:
milan_KM napísal:Tam kde takého úpravy už spravené boli, je správne ťahať diaľnicu.. napr ZA-Svrčinovec.

ZA-Svrčinovec - aktuálna cesta sa stavala ako polprofil D18, t.j. mal by sa pristavať druhý polprofil.


Aj I/61, či I/18 je krásna široká C 11,5 a nezachytil som, žeby sa tie cesty stavali ako polprofily D1ky. Za socializmu očividne pochopili, že je treba najprv prestavať nevyhovujúcu existujúcu cestu na kvalitnú jednotku, ktorá potom bude zvládať dopravu až do vyčerpania jej kapacity (30r) a potom stavať diaľnicu.

To ako sa existujúca C11,5 využije pre výstavbu novej diaľnice je na politickom zadaní a na projektantovi, lebo nie všetko sa dá využiť, aj keď ľudia čo nemajú na to vzdelanie sú vždy múdrejší.

Pointa je, že cesty ktoré nemajú parametre treba len prestavať a tie čo tie parametre majú ale i tak je dopravná situácia katastrofálna treba riešiť diaľnicou.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 03. Jan 2019 13:18

rozvoj uzemia a automobilizacie zvysuje pocet aut na ceste vsade. ale ked uz sme pri buducnosti, celkom urcite sa raz zavedie myto pre OA ktore istu skupinu aut doslova vyzenie z dialnic. a to bude cast lokalky ktora si uvedomi ze pre usporu 10 minut do najblizsieho mesta nebude mesacne platit tolko ako za cely rok.

dopravy s 1/3 podielom ťažkej dopravy v blízkosti stavieb domov môže spôsobovať ich poškodzovanie. Z hľadiska sídiel by došlo k celkovému zníženiu kvality životného prostredia v nich vplyvom vysokej intenzity dopravy a z toho vyplývajúceho hluku, emisií znečisťujúcich látok do ovzdušia a pôsobenia bariérového efektu cesty I/18.


a to dedina kde cesta je obstavana domami je mozno 300 metrov je rojkov. ratkovo, sutovo, kralovany mimo, stankovany mimo, lubochna cesta na okraji, hubova domy na jednej strane cesty. oproti tomu problematicke useky R3 a R4 do jedneho su prietahy cez stred miest a obci. R2 ciastocne + narodny park. to nevyriesis ziadnou prestavbou....

Z výsledkov posúdenia výkonnosti (kapacity) vyplýva, že súčasná cesta I/18 v niektorých úsekoch nevyhovuje už v súčasnosti intenzite dopravy a do ďalších rokov sa zvyšuje počet úsekov dosahujúcich hranicu výkonnosti v súčasnom technickom stave. Už v súčasnosti v riešenom území vznikajú časté dopravné kongescie.


nevyhovuje znamena co ?

Nakoniec dodavam, ze podla Ineka http://cesty.ineko.sk/data/useky=all:&p ... ort=21,asc je usek Turany-Hubova hodnoteny v kriteriu Naliehavost dopravneho problemu ako velmi vysoka (1. z 5 stupnov) a v kriteriu Primeranost navrhnuteho riesenia tiez ako optimalna (tiez 1. z 5 stupnov). Zo vsetkych usekov na Slovensku, ktore maju podla Ineko v oboch kriteriach taketo najvyssie hodnotenie, bude usek uvedeny do prevadzky odhadom najneskor (2027), takze uz davno mal byt vo vystavbe.


INEKO zozralo intenzitu fantomoveho scitacieho useku. okrem toho vo ZV az po R2 su intenzity 16.439, 12.819, 20.260 a 15.923 na ceste 1+1 cize uplne porovnatelne ba vyssie a nie je to az tak prioritne...smrdi to lajdackostou ak nie dvojakym metrom a podvodom.

Aj I/61, či I/18 je krásna široká C 11,5 a nezachytil som, žeby sa tie cesty stavali ako polprofily D1ky. Za socializmu očividne pochopili, že je treba najprv prestavať nevyhovujúcu existujúcu cestu na kvalitnú jednotku, ktorá potom bude zvládať dopravu až do vyčerpania jej kapacity (30r) a potom stavať diaľnicu.


za socializmu tiez stavali polovicato, niekde dobre, niekde len natiahli asfalt podla toho ako sa kadre vyspali. mame niektore novsie ktore robili C11,5, inde 9,5 alebo akoze 9,5 ktore su realne 8,5 a niekde ani to nie len cesty ktore nazvali 7,5 realne niekedy ledva cez 6 metrov.

To ako sa existujúca C11,5 využije pre výstavbu novej diaľnice je na politickom zadaní a na projektantovi, lebo nie všetko sa dá využiť, aj keď ľudia čo nemajú na to vzdelanie sú vždy múdrejší.


vacsinou mudrejsi ako politici.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod jarino » 03. Jan 2019 13:48

devil napísal:my vieme ze core ten-t je priorita a EU v ramci toho schvali prakticky hocico. lebo odkedy odklepli stamiliony na 2 zbytocne projekty D3 ktore nemohli prejst cez nijake objektivne hodnotenie nikto nemoze mat iluzie.

pre Sk by bolo lepsie keby sa posilnili skor strukturalne fondy ci ako sa teraz volaju. z toho sa daju urobit desiatky velmi uzitocnych stavieb na R aj na jednotkach. a nic lepsie by sa nemohlo stat ako to ze sa nepodari rozostavat tur-hub a KM-osc.....

Tým že je priorita EU, tak tým chcem povedať, že je to silný argument. V období 2014-2020 v hodnote cca 1,3 miliardy eur. Hocičo neprešlo. Každým obdobím sa niečo mení, v 2007-2013 to ešte išlo, teraz ani oravská R3. D3 Svrčinovec - Skalité tiež prešiel s podmienkami, už pred 10 rokmi mali EK a JASPERS naň negatívne reakcie. Sranda je, že jednou z podmienok prefinancovania druhej fázy je ekodukt za 20 miliónov, s ktorým prišlo DG Enviro. Tak isto Višňové malo podmienky, už to tu bolo spomínané.
Teoreticky by bolo lepšie, no nemyslím si, žeby na R by sme mali nejako extra užitočné stavby. Drvivá väčšina R-iek môže byť nahradená kvalitnou cestou 1. triedy.
Lenže ako vravím, core TEN-T má byť hotová do 2030 (nebude, všetci to vedia, preto EÚ už nepodporí hocičo a preto vymysleli CEF) a preto je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že tam pôjde najviac financií. Oproti tomu naša R2, oravská R3 a R4 sú zatiaľ odkázané iba na ŠR.

Nerozumiem moc tomu želaniu, aby sa nerozostavali tie Tebou zmieňované stavby. Totiž v takom prípade by nám najskôr peniaze prepadli.

devil napísal:ak bude tur-hub a nebudu ine zdroje tak po dobehnuti terajsich fondov ten citat nds: Plány na operačné obdobie 2021 - 2027.....Ide predovšetkým o projekty D1 Turany – Hubová, D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto a R4 Prešov, severný obchvat. bude vlastne cely zoznam na 21-27 cize prakticky do 2030.

To závisí, aké podmienky budú v ďalšom programovom období a to ešte nie je jasné. Nemusí ísť o celý zoznam. Ak napríklad EÚ pretlačí vyššiu spoluúčasť, tak tých projektov bude viac v OPII ale zato menej financovaných iba zo ŠR...
Podľa mňa popri Tu-Hu, Brodno - KNM a KNM - Oščadnica sa tam dostane obchvat Krupiny (príprava hradená z KF) plus príprava D1 Pozdišovce - Michalovce a R3 Martin.
Tak isto nie je jasné, o ktorej etape SO PO sa bavíme (neprekvapí ma, ak by to bola 1. etapa :lol: ) a z ktorého fondu by to išlo. Totiž KE - Milhosť EÚ preplatila z Kohézneho fondu.

Keď úsek Turany - Hubová bude hotový v 2027 resp. aj 2030, tak to bude postačovať. Radšej poriadnu prípravu a pokúsiť sa ušetriť rozdelením stavby na časti, lebo zasa budú súťažiť 3-4 združenia firiem v lepšom prípade a v horšom prípade to bude stavať niekto, kto na celú stavbu nemá - stroje, ľudí, kapitál.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod rastislav5 » 03. Jan 2019 14:37

devil napísal:rozvoj uzemia a automobilizacie zvysuje pocet aut na ceste vsade

Ved to vo svojom prispevku spominam.

devil napísal:celkom urcite sa raz zavedie myto pre OA ktore istu skupinu aut doslova vyzenie z dialnic. a to bude cast lokalky ktora si uvedomi ze pre usporu 10 minut do najblizsieho mesta nebude mesacne platit tolko ako za cely rok.

Myto sa asi zavedie, ale nie je jasne kedy ani aku bude mat formu a ci vobec nebude mat priemerne neutralne dopady na vodicov (miesto toho, co zaplatia na spotrebnych daniach za benzin, budu platit myto). A vobec nie je jasne, ako bude myto vplyvat na prerozdelenie dopravy medzi dialnice a ostatne cesty. Ja by som mytom zvyhodnil prave dialnice a znevyhodnil paralelne cesty nizsich tried, aby obyvatelstvo v obciach bolo obtazovane dopravou co najmenej. Uz nas sucasny satelitny mytny system umoznuje platbu za kazdy kilometer kazdej cesty, nielen dialnice, takze sa bude dat rozsirit na vsetky cesty a vsetky auta, ak by bola politicka vola, co bohuzial asi nebude.

devil napísal:nevyhovuje znamena co ?

Ja som citoval zo spravy o hodnoteni k EIA, ktoru si objednala NDS od Doprastavu, tak ako je zverejnena na enviroportali https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... bova-2015-
Mozno ked si precitat celu spravu (ja na to nemam cas), tak ziskas odpoved na svoju otazku, prip. odporucam konfrontovat priamo Doprastav resp. NDS
devil napísal:INEKO zozralo intenzitu fantomoveho scitacieho useku.

Ineko robi priemer zo vsetkych scitacich bodov na useku, ktory vysiel 17813 a podla tohto priemeru napr. zoraduje.
Ak by Ineko upravil udaj SSC tak, ze by namiesto scitacieho bodu 90158 zobral sucet scitacich bodov 90149, 97290 a 94180, ktore maju spolu intenzitu 16796, tak by dostal priemer 15236 co je odchylka len 17%, co chyba asi je, ale nie velka. Okrem toho Ineko kriterium Naliehavost dopravneho problemu zrejme nerobi len podla intenzit. Inak by napr. obchvat Ruzomberka (Ruzomberok Juh - Krizovatka 1/18), ktory ma intenzitu 16268 co je velmi podobna intenzita ako vysla Ineku na useku Turany-Hubova, nemal kriterium Naliehavosti dopravneho problemu priemerny (3. stupen z 5) alebo by za tymto obchvatom Ruzomberka nebolo este 21 usekov s vyssou Naliehavostou dopravneho problemu (1. a 2. stupen), ale zaroven s nizsimi intenzitami - napr. usek Batka - Figa s intenzitou 5304 a Naliehavostou dopravneho problemu 2. stupna.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 03. Jan 2019 17:46

EK a jaspers pracuju s datami ktore im poskytne Sk. netvarme sa ze v bruseli sedia top znalci pomerov v clenskych krajinach. o enviroprobleme tur-hub sa dozvedeli ked ich masivne kontaktovali mimovladky. vlada sa pritom tvarila ze vsetko je OK.

pochybujem ze znovu bude 1,3 mld. rozpocet sa ma znizovat, vypadne cisty platca UK ale nielen preto. tur-hub a bro-km-osc je 1,5 mld., z toho akutny problem je len bro-KM.

SO PO su dalsie stamiliony. nieze core TEN-T nebude hotova do 2030 ale ani D1, lebo vsak ma koncit na UA hranici. core TEN-T je tiez D3 aj stredna a juzna R3. KE - Milhosť EÚ preplatila z Kohézneho fondu, pritom je to comprehensive TEN-T. cize aj tak sa da, R2 sa od zaciatku financovala so strukturalnych fondov kde je doslova uvedene ze sluzi na znizovanie regionalnych rozdielov. :wink: takze vobec nechapem preco by malo nieco prepadnut a preco by RC zaradene do comprehensive mali byt odkazane len na rozpocet.

Drvivá väčšina R-iek môže byť nahradená kvalitnou cestou 1. triedy.


aj v pripade ze konci na hranici kde susedny stat dotiahne RC ?? konkretne M2, S19. podpori EK nejaky projekt kvalitnej cesty I. tr. ak ta cesta pojde cez narodny park alebo zasiahne do nejakych prav ludi tym ze pojde v intravilane ?? asi tazko.

Okrem toho Ineko kriterium Naliehavost dopravneho problemu zrejme nerobi len podla intenzit.


podla coho teda ? lebo ja by som dal stupen 3. druhy stupen ma orava, s. stiavnik, bakta, batka, giraltovce alebo krupina. to mi sedi. ale npr. sahy su to iste ako krupina ale maju 3. stupen. soroska a krivan-mytna je tak na hrane medzi 2-3. soroska skor 2. INEKO sa snazilo ale su tam chyby...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.