Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 2020)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Rotavator » 30. Dec 2018 21:59

Obmedzené zdroje je odpoveď na D1 východ alebo niečo z D3. Určite je efektívnejšie urobiť R2 okolo Košíc ako začať D1 východ a keby sa nevysúťažili také ceny na D3 čo sa stavia teraz, mohli sa stavať aj iné úseky D3.

Nechcem tu obhajovať Erseka, ale počkám si na rok 2019, ktorý ukáže, koľko súťaží sa začne reálne stavať. Bodaj by sa začala aj Soroška, aj keď tu som veľmi skeptický...
Rotavator
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 23. Nov 2017 22:30

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod nevo83 » 30. Dec 2018 22:18

Nepochopil si... zdroje sa najdu vzdy a vsade ked je ich treba, je to len a len o politickej voli... Ja myslim nieco kde je stupen pripravy 0 a tam by ERSEK urobil vyrazny progres v rieseni. Nic ine aby sme z neho nerobili Megagalakticku osobnost..

Ver tomu ak by vznikla vymyslim si teraz: strana vychodniarov a mala by trepnem 10p a bola by rozhodujucim elementom, a mali by MinD tak si presadia vystavbu na vychode a bude im absolutne jedno co si kto mysli... lebo ich elektorat bude vychod..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod jarino » 31. Dec 2018 15:05

devil napísal:tiez ma toto napadlo...naposledy take nieco schvalovala vlada za figela v 2011 ako nahradu za PPP. terminy boli posuvane a niektore dodnes nezacali stavat: tur-hub (mali zacat 2012), brodno-KM, tvrdosin (2013), KM-osc, myt-lov, SO PO, kap-lip (2014).

Zverejnenie takého realistického zoznamu by sa mnohým nepáčilo.
A ďalšia vec je, že mnohé z tých úsekov sa nezačali stavať z objektívnych dôvodov:
Turany - Hubová -> problém so životným prostredím, následne nová EIA
Brodno - KNM -> optimalizácia projektu
Tvrdošín -> peniaze boli na žiadosť EK presunuté na zamestnanosť
KNM - Oščadnica -> možná optimalizácia projektu, úsek oproti napr. Brodno - KNM až tak nehorí
Mýtna - Lovinobaňa -> optimalizácia projektu
SO PO -> pretláčalo sa za Figeľa, zmenou ministra sa zmenili priority
Kapušany - Lipníky -> každou vládou sa menilo riešenie celého projektu Kapušany - Svidník
Objektívne dva úseky (Brodno - KNM a Kriváň - Lovinobaňa) mohli byť rozdelené, ďalej pripravované a pripravené časti mohli ísť skôr do výstavby (teoreticky).
Lenže aj tak ďalší problém sú peniaze.
Darmo už rozdávate peniaze z nasledujúceho operačného programu na R2, R3 a R4 :lol: a niektorí spochybňujete core TEN-T. Keby ste si aspoň prečítali isté dokumenty (napr. Nariadenia EK k doprave), tak by Vám o prioritách toho čo dáva peniaze bolo jasnejšie resp. kde tie peniaze smeruje. Ja už len podotknem, že Slovensku sa zrealizovať všetky projekty core TEN-T do roku 2030 nepodarí (dôvod: financie), aj keď v mnohých prípadoch je otázna nutnosť tie projekty realizovať. Viď D1 Bidovce - UA, ktorú CBA odporučila realizovať po roku 2030.
Tak isto si myslím, že oveľa väčší význam má dávať peniaze na jedničku z Prešova na Humenné, ako na Svidník. Pravda je, čo robiť potom s cestou na Svidník, lenže tam R4 ako náhrada súvislá nebude tak či tak ešte dlho a mám pochybnosti, či sa vôbec do 2025 od Kapušian smer Svidník zakopne (možno Ladomírová - Hunkovce).
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 31. Dec 2018 18:23

my vieme ze core ten-t je priorita a EU v ramci toho schvali prakticky hocico. lebo odkedy odklepli stamiliony na 2 zbytocne projekty D3 ktore nemohli prejst cez nijake objektivne hodnotenie nikto nemoze mat iluzie.

pre Sk by bolo lepsie keby sa posilnili skor strukturalne fondy ci ako sa teraz volaju. z toho sa daju urobit desiatky velmi uzitocnych stavieb na R aj na jednotkach. a nic lepsie by sa nemohlo stat ako to ze sa nepodari rozostavat tur-hub a KM-osc.....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod milan_KM » 31. Dec 2018 19:28

...A zastaviť stavbu R2 a začať s prestavbou I/16 na C 11,5 s lokálnymi preložkami.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod KN.SK » 01. Jan 2019 11:19

Zastavme výstavbu budúceho posledného úseku (D1) medzi Bratislavou a Košicami, a potom sa sťažujme, že sa nepostavila (a nebola komletná) táto trasa. :?
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Yoggy52 » 01. Jan 2019 15:13

Stazuju sa len ludia, co do toho nevidia. Na druhej strane je problem, ze vystavba dialnic na slovensku je strasne politizovana, cize ludom sa naslubovalo hory doly.

Pokial by sa vypisal tender a vitaz by vyhral s ponukou cca 400mio ako pri visnovom, tak by som do toho isiel vsetkymi desiatimi, ale ked by vitaz dal 900mio popr. viac, tak v ziadnom pripade. Za jednu miliardu mame tolko obchovat popr. rychlostnych ciest po celom slovensku...

Inak s tou cestou nic nieje, staci ju spravit len viac bezpecnou... chybaju smerove stpliky, slabo viditelne vodorovne ciary a pod. 10mio, by malo strasny velky ucinok. Naposledy ked som tadial isiel (21.12.), tak sme dvakrat stali, pretoze sa po cesta pohybovali opilci :lol: Cize to by chcelo tiez doriesit :)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 01. Jan 2019 17:44

v roku 2001 sa tiez schvaloval isty zoznam a v materialy bolo o.i. uvedene aj toto:

Významným impulzom pre rozvoj diaľnic bolo schválenie tzv. Komplexného projektu prípravy a výstavby diaľnic vo februári 1996, ktorý stanovil dokončenie diaľničnej siete do roku 2005. Prijatý harmonogram znamenal „prelom“ v odborných úvahách o možnom tempe výstavby, keďže predpokladal realizovať cca 45 km diaľnic ročne. Treba však konštatovať, že prijatý harmonogram nerešpektoval doporučenia predinvestičných štúdií, ale sa opieral resp. uprednostňoval iné hlavné prínosy, menovite vplyv na zamestnanosť a potrebu oživenia veľkého stavebníctva. Nerešpektovanie kritérií financovateľnosti viedlo k nevyhnutnosti prehodnotenia komplexného projektu resp. k nevyhnutnému korigovaniu tempa výstavby.

nasledne sa odovzdavali:

2002-6,5km, 2003-16km, 2004-11km, 2005-14km, 2006-22km, 2007-41km, 2008-21km, 2009-18km, 2010-42km, 2011-11km + 46km PPP R1, 2012-0km + 5,7 km PPPR1, 2013-14km, 2014-6km, 2015-56,5km, 2016-10km, 2017-25km, 2018-0km. priemerne 21,5 km rocne s PPP, bez 18,5 km rocne.

teraz je bez D4/R7 rozostavanych cca 70 km pritom cast fondov 07-13 sa fazovanim "prenieslo" do sucasneho obdobia. cize za viac penazi menej muziky lebo 2015 sa nezopakuje.

ak bude tur-hub a nebudu ine zdroje tak po dobehnuti terajsich fondov ten citat nds: Plány na operačné obdobie 2021 - 2027.....Ide predovšetkým o projekty D1 Turany – Hubová, D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto a R4 Prešov, severný obchvat. bude vlastne cely zoznam na 21-27 cize prakticky do 2030.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Yoggy52 » 01. Jan 2019 20:04

Ja by som to tak ciernu nevidel, ale uz sme to rozoberali v predchadzajucich prispevkoch. 45km rocne nie je problem dosiahnut, v kombinacii s jednym "tazsim" usekom a dva lahsie, sme na urovni max nejakych 500mio rocne. Treba povedat, ze najtazsie useky budu vycerpane a budeme stavat tie lahsie... Velmi tazke useky su uz len Turany- Hubova, D4 Karpaty a D1 Dargov. Useky na D3 by sa mali optimalizovat, kedze na 80% tam polprofil uz je, cize ta cena je neskutocne prehnana... R1 nerealizovat najblizsich 20 rokov vobec (mimo vychodneho obchvatu RK a BB-Lupca). Este nam moze vyskocit napr. Branisko, ale to je este daleko, este nas caka obmedzenie rychlosti na 60-ku a potom obmedzovanie TIR v tuneli, cize minimalne v roku 2024 sa nad tym moze rozmyslat.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vlados » 02. Jan 2019 01:44

KN.SK napísal:Zastavme výstavbu budúceho posledného úseku (D1) medzi Bratislavou a Košicami, a potom sa sťažujme, že sa nepostavila (a nebola komletná) táto trasa. :?

Toto by mala byť priorita na nasledovné roky. Po dostavení sa zníži doprava na R1, resp. uvoľní pre PSA, a zníži doprava na Donovaloch, R2 a I/16.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod pohodak » 02. Jan 2019 09:12

turany-hubova je v pohode a bude v pohode aj po dostavani celeho useku HP-DS, samozrejme intenzity tam narastu ale som presvedceny, ze to bude v pohode znesitelne aj po dostavani obchvatu RK, maximalne tam za par milionov porobit opatrenia co spominal devil...ale aj tak to pojde do vystavby hned ako sa bude dat, lebo to bude posledny chybajuci usek na D1 a politicky sa to potlaci...branisko ak pojde do tendra okolo 2027 bude to stale ok, uz som x krat pisal ze prednost pred druhou rurou braniska ma v podstate hocico na R2/R3/R4 a tiez D1 po michalovce...ano D3 by sa mala tazko zosekat, ale nic tomu bohuzial nenasvedcuje, prave naopak :(
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Lorenc » 02. Jan 2019 12:06

R1 nerealizovat najblizsich 20 rokov vobec (mimo vychodneho obchvatu RK a BB-Lupca).


Vtipné je že D1 Turany -Hubová by podľa NDS mala byť hotová v 2027 a vtedy sa uvažuje podľa NDS aj s dokončením R1 RK-BB.
I keď je to nereálne vzhľadom na nulovú aktivitu projektových prác na ďalších úsekoch. Ešte k tým dvom úsekom čo sa projektujú by mohli mať v zásobniku finálne riešenie tunela Hradište.

Tie plány, že do 20 rokov bude ďalšia polovica diaľnic hotová sa mi zdajú dosť uletené. A kto vie kto dojde po Ersekovi.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Yoggy52 » 02. Jan 2019 12:32

Kto dojde po Ersekovi je maximalne irelevantne, dialnice sa budu stavat vzdy :roll:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Lorenc » 02. Jan 2019 12:37

Ale nie rovnakým tempom.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod pohodak » 02. Jan 2019 12:45

akoze za erseka sa stava nejakym zazracnym tempom? :lol:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Lorenc » 02. Jan 2019 13:20

Má to dynamiku ak sa tam začne striedať nejaký inferno lepenec ako to bolo s Brecelym, Valent, Auxt a podobne tak to zas na tri roky zastane. Hádam sa vypracuje systém tendrovania, ktorý bude efektívny. Po tých 25 rokoch by sa patrilo mať v stavaní diaľnic a železníc poriadok. Faktom je, že Ersék so železnicami zatiaľ moc nepohol. Jediné sa mu zdalo, že 160 km/h je pomaly. :-D
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vlados » 02. Jan 2019 15:12

pohodak napísal:turany-hubova je v pohode a bude v pohode aj po dostavani celeho useku HP-DS, samozrejme intenzity tam narastu ale som presvedceny, ze to bude v pohode znesitelne aj po dostavani obchvatu RK...

dovolil by som si rozporovať že bude v pohode. nebude to v pohode ani pre vodičov ani pre obyvateľov obcí. dnes sa prirodzene brzdí doprava v Žiline a v Ružomberku. Ak tieto 2 lieviky zaniknú tak v piatky a v nedele bude súvislá kolóna od konca D1 pri Ratkove až po D1 pri Hubovej alebo opačne. v iné dni sa bude tvoriť viac kratších "vláčikov".
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod rastislav5 » 02. Jan 2019 16:05

Okrem toho v pripade nehody pre usek Turany - Kralovany neexistuje pouzitelna obchadzka (len okolo Malej Fatry alebo okolo Velkej Fatry) a takyto stav tu bude podla Ineko do roku 2027 viewtopic.php?p=214861#p214861
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod pohodak » 02. Jan 2019 16:17

usek turany-kralovany je siroka kvalitna cesta prvej triedy aj ked klukata, ale so sirokymi krajnicami, netusim popravde aka tam je statistika nehodovosti, ale oproti strecnu to bude nebe a dudy...stuple v RK a ZA podla mna az tak vela neznamenaju, kedze v ZA je dost velka cast lokalka po MT a v RK odbocka smer donovaly, skor by som si pozeral intenzity pri turanoch a na vystupe z RK smer MT :idea: tie samozrejme otvorenim usekov stupnu, ale zas hadam necakame dvojnasobny narast dopravy...navyse nevidim problem v nejakom suvislejsom vlaciku na tych par kilometroch, pokial je ten prejazd plynuly (aj ked spomaleny) co stavim boty ze bude, lebo tu nie je absolutne ziadna bodova zavada, vid podobny pripad zvolen, navyse tu ide cesta okrajom dedin...ano beriem, ze obyvatelia troch dedin (rojkov, lubochna, hubova) budu frflat, ale vzhladom na nakladnost vystavby useku si proste budu musiet pockat plus navyse v kralovanoch sa delia dopravne toky na oravu
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Lorenc » 02. Jan 2019 16:32

Hlavne pridbudne hádam aj R1 1/18-Rk juh v 2023 čím by sa problém čiastočne vyriešil. Na to by NDS mala zatlačiť.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod fh » 02. Jan 2019 16:49

Je rozdiel štupel v meste ako Žilina alebo Ružomberok a štupel v mimo mesta. Aj keď sú tam 3 dediny, stále je to viacmenej tranzit. Druhá vec je že nárast dopravy tam bude a určitý tranzit sa tam preklopí z R1 po dokončení úsekov pri Žiline a Ružomberku, takže problémy tam môžu nastať.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod IceFox » 02. Jan 2019 17:05

rastislav5 napísal:v pripade nehody

Diaľnica sa nestavia preto aby sa na nej stávali nehody. A keď sa (nedajbože) nejaká stane tak budú musieť ľudia zniesť kolóny (ako teraz :D). Žiaľ.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod rastislav5 » 02. Jan 2019 17:32

IceFox napísal: Diaľnica sa nestavia preto aby sa na nej stávali nehody.

to netvrdim, nehody (alebo ich vyznamny podiel) sa tu stavaju preto, lebo tu dialnica este nestoji.

pohodak napísal: netusim popravde aka tam je statistika nehodovosti, ale oproti strecnu to bude nebe a dudy...

Podla 11 rokov starej mapy ma usek Turany-Kralovany druhy najrizikovejsi stupen (z piatich) https://www.eurorap.org/wp-content/uplo ... ia-RRM.pdf
Podla 9 rokov stareho clanku je usek pri Sutove podla zachranarov mimoriadne nebezpecny, podla hasicov je to jeden z najnehodovejsich usekov. https://myturiec.sme.sk/c/5447677/cesta ... iesit.html

Doprava sa medzicasom zhustila, scitaci usek 90158 medzi Turanmi a Kralovanmi mal v roku 2010 intenzitu 21225, v roku 2015 intenzitu 21949. Pre porovnanie Strecno (usek 90118) malo v roku 2010 intenzitu 25463 a v roku 2015 intenzitu 26831, takze nebe a dudy to nie je, a urcite nebude v roku 2025, ked sa tam daju ocakavat vyssie intenzity ako v sucasnosti pod Strecnom. Scitanie v 2010 a v 2015 ma svoje muchy, ale lepsie cisla bohuzial nemame.

Dalej za Kralovanmi (v smere od Bratislavy) su intenzity nizsie, lebo cast dopravy sa odklana na Oravu, aj ked obce medzi Turanmi a Ruzomberkom budu zazivat svoje peklo, ale o useku Turany - Kralovany budeme este pocut, kedze nema pouzitelnu obchadzku. Napr. pri ceste zo Ziliny do Popradu ak sa stane nehoda na useku Turany-Kralovany, tak auta bud budu cakat v rychlo narastajucej kolone alebo bude potrebne otocit sa a vratit sa spat do Ziliny a obist nehodu cez Terchovu, co je 80 km navyse. To je dokonca horsia situacia ako pri Strecne, ked sice obchadzka pri nehode tiez vedie cez Terchovu, ale kolony sa daju spozorovat uz za Zilinou a usetrit tak cestu Zilina - Turany a spat. Cast vodicov moze zareagovat pocuvanim dopravnych sprav alebo sledovanim online navigacie, ale velky pocet aut pri stale rastucej premavke bude stat v kolonach alebo volit dlhe obchadzky
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 02. Jan 2019 17:54

90158 je stary znamy "fantomovy" usek, uz sme ho tu riesili, su tam odjakziva podivne hodnoty. aj keby sme spocitali 13.676 a 4.550 tak 21.949 z toho nijako nevychadza. a spocitat 13.676 a 4.550 ani nemozeme...

v 2010 (podla inej metodiky) s.u. 90158 mal intenzitu 21.225, pred nim to bolo 17.420 za nim 13.244 a smer DK 4.804.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod rastislav5 » 02. Jan 2019 18:03

Ja viem, preto som do svojho prispevku dal poznamku o kvalite dat scitania, presnejsie data ale nie su k dispozicii.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: KN.SK a 11 hostí.