Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 2020)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod milan_KM » 19. Sep 2017 18:01

Tie čísla z HzP sú len predpokladané stavebné náklady, či je v tom aj suma za majetkoprávne vysporiadanie?
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod jarino » 19. Sep 2017 18:30

Celkové. Niekde v tej správe bola uvedená cena na realizáciu + SD ( D1 PO 370 miliónov eur, Budimír-Bidovce 210 miliónov) a niekde je v tom zarátaná príprava projektu, stavebná časť, technologická časť, zriadenie staveniska, výkup pozemkov, rozpočtová rezerva atď. V prípade obchvatov PO výkup pozemkov bol cca 10% stavebnej časti.
Stavebné náklady na SO PO sú 453 miliónov bez DPH a celkové náklady v správe sú 570 miliónov bez DPH.
Vyplýva mi to z porovnania záverečnej správy a CBA. Môže sa vyjadriť niekto povolanejší.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Yoggy52 » 19. Sep 2017 23:32

:roll: stale mi nejak nejde dohlavy, preco sa pretlaca ta soroska, ved intenzity to ma take, ze pod barakom mam vacsiu premavku, uplne zbytocnych vyhodenych 400mio...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vceliak » 20. Sep 2017 04:58

Yoggy52 napísal:preco sa pretlaca ta soroska

Lebo bez tohoto úseku v celej oblasti od Rožňavy po Lučenec "zdochol pes".
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vlados » 20. Sep 2017 07:11

Vceliak, a keby za cenu Sorošky bolo postavených XX-km polprofilu napr. od Rožňavy po Lučenec, nebolo by to lepšie?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod expwy » 20. Sep 2017 09:56

Len prosím nie polprofily. To je najneefektívnejšia investícia viď D3 Svrčinovec. Ak vychádza plný profil, tak nech sa stavia diaľnica, ale ísť do novej trasy a stavať tam polovičný profil je nezmysel. Tam, kde nevychádza plný profil, treba urobiť rekonštrukciu cesty I. triedy s pridaním predbiehacích pruhov a obchvaty obcí. Tak isto Soroška na polovičný profil je nezmysel, radšej nech sa s ňou počká pár rokov a nech sa postaví rovno na plný keď si to situácia vyžiada.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vlados » 20. Sep 2017 11:31

Svrčinovec/extrémne zložitý úsek tak stavať bola povedzme školácka chyba. Polovičný profil bude drahší ale počet pruhov na trase bude väčší, t.j. bude väčšia spoločná priepustnosť/kapacita. Nová trasa nebude mať toľko križovatiek tak počet kolíznych miest bude menší, potencionálne bude menší aj počet miest kde by bola obmedzená rýchlosť (ak by sme netrvali na tom že RC musí mať napojenie len cez MÚK)... nebude potrebné riešiť kompromis na koľko treba opravovať starú cestu, nemalé množstvo ich má podložie v dezolátnom stave. Ďalej na novej strane sa nebudú vyskytovať pomalé "vozidlá" (traktori, cyklisti, chodci). Na rovine môže cesta polprofilu klesnúť aj na 60% ceny plného a vypustením MÚK nepresiahnúť 50%. MÚK by sme nemuseli vo veľkom vypúšťať, stačilo by ich stavať v diétnom stave, veď my poznáme len úrovňovú križovatku a potom veľkú MÚK, nič medzi tým... čo by sa v prípade dobudovania na plný profil upravilo.
K Soroške máme rovnaký názor.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vceliak » 20. Sep 2017 12:50

Vlados napísal:Vceliak, a keby za cenu Sorošky bolo postavených XX-km polprofilu napr. od Rožňavy po Lučenec, nebolo by to lepšie?

My ešte nevieme, v akom profile chce súčasný minister postaviť úsek so Soroškou!
V poslednej dobe boli protichodné stanoviska.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Lorenc » 20. Sep 2017 13:00

Hlavne by mal vymyslieť čosi ako realizovať tunely bez potreby únikovej cesty v druhej budúcej tube. Napr. kúpiť raziaci stroj na 5 tunelov a únikovú cestu riešiť v jednej rúre.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod ondrejko_t » 20. Sep 2017 13:38

ja tiez nejako nie som zastancom polprofilov, ale tie co uz su na R2 ci R3 podla mna na danu kapacitu uplne stacia. co sa sorosky tyka, tak by som ju staval rovno v plnom profile a ak tak pred a za nou napojil na polprofil. a vyhnut sa tak problemom ako Horelica ci Branisko.
no a co sa tyka ministra a medii, taku masaz mozgov ohladom dlhovej brzdy som uz daavno nezazil pri nijakej teme. sak je spominana v kazdom clanku. minule dokonca aj mimo dialnic, ako sme na tom prerobili, lebo koncom roka sa dali nakuipit pozicky lacnejsie a po novom roku nam ich uz dali lacnejsie.
a tiez tam akosi absentovala info, ze to boli nove pozicky na vyplacanie starych pozicie. holt, priemernemu slovakovi to staci.
nie nadarmo sa vravi, ze polpravda je horsia ako loz samotna.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod ANDi » 20. Sep 2017 14:24

Medialna masaz pokracuje viewtopic.php?f=35&t=22805
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod michaelse » 20. Sep 2017 20:45

noo tak medialna masaz to je ale na druhej strane nepisu tam nic co by nebola pravda co sa tyka dlhovej brzdy ajked nafukuju to sposobom ako Novy cas a hlavne je v tom klasicka hra "koalicia vs opozicia" ,lebo vedia ze opozicia nezahlasuje za uvolnenie dlhovej brzdy tak si pripravuju poziciu na alibisticke reci a ked padne otazka ze preco nestavame ,preco niesu financie tak kazdy vie ze aka bude odpoved
darmo,znacna cast eurofondov sa prezrala a rozkradla tak pomali ale isto nebude z coho stavat,to je iste,v uspotu penazi vdaka mensiemu rokradaniu verejnych financii ocakavat nemozme tak ostavaju dalsie PPP a podobna forma zadlzovania

ale inak ersek ma umna velke plus, ako prvy neslubuje velke vzdusne zamky,zije v realite teda lepsie povedane zatial nemam dovod si mysliet opak
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod expwy » 21. Sep 2017 05:41

Érsek, je presne taký minister, akých bolo pred ním X. Stavia si svoj pomník pre svojich voličov. Stavať cestu v novej trase v polovičnom profile, na ceste s 5000 intenzitami. Zase ideme vyplieskat stovky miliónov na nepotrebné stavby a na jedničkach s intenzitami nad 10 tis. nerobíme vôbec nič.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Peterman » 21. Sep 2017 11:01

"Pravda" dala zas niekolko článkov o vystavbe dialnic a rozpísala nám uz niekoľký krát co sa chystá, kolko km a kde ... ( to je pekne, tieto úseky su uz vseobedavno známe ) ... len nevieme kedy, ... ked budú €

Ale k veci, už som to tu pisal, čím ďalej tým viac sa skracujú úseky na výstavbu a súťaže ... neviem ci to kvôli optike pre voliča - aby mal dojem ze sa stavia na viacerych úsekoch... Ale toto co teraz ukázala NDS a ministerstvo je az výsmech. Stavať 4, 6, 8, 9, 10 km úseky je veľmi náročné pre zadávateľa aj pre dodávateľa, je potrebné vyhlásiť viac tendrov, neskutočne prácne To iste platí pre stavebnú firmu, musí si pripraviť stavebný dvor a všetko co s tým súvisí pre krátky usek, ako aj dlhší, ale pri dlhšom ma viac súvislej prace a vie aj presúvať kapacity mostarov, zemné prace a pod.
Už usek ZV.Slatina - Pstruša - Kriváň, rozdeliť na dva bol nezmysel ..
A teraz doslova smiešne úseky .... a este aj v pol profile .... hrozný manažment NDS
ideálne aj pre prevádzku aj pre Satvebne firmy su úseky 25-35 (30-45)km, podla obtiažnosti terénu;
Samozrejme ak ide o špecifické podmienky ( viac tunelov, vela mostov, MUK ) môžu byt aj kratšie
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod rastislav5 » 21. Sep 2017 11:36

Co pises je pravda, ale kratsie useky maju aj jednu velku vyhodu: sutaze sa mozu zucastnit aj mensie firmy (ktore doteraz mohli len subdodavat niekolkym najvacsim firmam), a teda je viac sutaziacich a obtiaznejsie sa vytvaraju kartely. Ja som presvedceny, ze uspora pri tendrovani kratsich usekov z dovodu viacerych sutaziacich vyrazne prekroci naklady ktore popisujes. Ja beriem kratsie useky pozitivne.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod DrX » 21. Sep 2017 11:44

Presne tak. Staci si spomenut, ako rozdelenim karteloveho useku obchvatu PP na tri dokazal Miklos usetrit miliony. Skoda, ze Ersek nemal gule na to urobit to iste s poslednym Presovskym a D3 usekom.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod ondrejko_t » 21. Sep 2017 11:52

inac k tej "masazi"... zas vysiel clanok, ze sa bude staviat pri PO a na juhu. ani nie tak davno (mesiac-dva) bol podobny clanok s podobnym titulkom, ze stavat sa bude pri PO a na Orave.
onedlho by mohol vyjst na dokoncenie trojuholnika aj clanok, ze stavat sa bude a to na Orave a na juhu :)
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod mireceq » 21. Sep 2017 13:33

michaelse napísal:noo tak medialna masaz to je ale na druhej strane nepisu tam nic co by nebola pravda co sa tyka dlhovej brzdy... ... znacna cast eurofondov sa prezrala a rozkradla tak pomali ale isto nebude z coho stavat,to je iste,v uspotu penazi vdaka mensiemu rokradaniu verejnych financii ocakavat nemozme tak ostavaju dalsie PPP a podobna forma zadlzovania


Ale je to medialna masaz.
SMER sa snazi povedat toto:
"V rozpocte peniaze nie su, nemozme stavat, musime odblokovat brzdu aby sme mohli stavat".
Realita:
- V rozpocte naozaj peniaze nie su
- Ak by sme odblokovali brzdu, tak sa useky takisto budu stavat z rozpoctu, a kedze tam peniaze nie su, museli by sme si pozicat, teda tak ci tak by sa muselo stavat na dlh
- Dlhova brzda totiz nie je ziadny fond, kde su ulozene peniaze, ide iba o mechanizmus, ktory definuje rozne obmedzenia rozpoctu (vladnutia) ak dlh prekroci urcite hodnoty
- V sucasnosti ma nas rozpocet este dost "vatu" na prvy stupen dlhovej brzdy, ktory by naozaj zacal boliet - z tychto penazi (ktore by sme si pozicali, momentalne za vyhodne uroky) - by sa dalo postavit polovica usekov z Ersekovej tabulky. a stavat by sa mohlo hned.
- Preco teda vlada nestavia, ked pozicat si je take jednoduche a vladu by to "nebolelo" ?
1. Useky nie su pripravene. Napriek tomu co ersek hovori a ake sa snazi vytvorit zdanie, ziadny z tych usekov nie je pripraveny na vyhlasenie tendra, niektore maju velmi daleko
2. Ak by si vlada pozicala (bez ohladu na to ci by bola brzda zrusena alebo nie), narastol by schodok rozpoctu, co je jedine s cim Fico chodi bozkavat zadky do Bruselu. Fico nechce navysovat schodok rozpoctu nad 2.5% v ziadnom pripade, to znamena ze aj keby bol brzda odblokovana, nemohlo by sa zacat veselo stavat
- Hovoris ze ostava PPP a podobna forma zadlzovania - treba si uvedomit ze sice tieto pozicane peniaze sa nezaratavaju do schodku rozpoctu (iba rocne splatky kazdy rok) co je sice super - rozlozime zataz rozpoctu na 30 rokov - ale treba si aj uvedomit ze v zasade je tento druh financovania nevyhodny, useky sa "preplatia", rovnako ako ked si ty kupis dom na hypoteku na 30 rokov ...
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod mireceq » 21. Sep 2017 13:44

Aby to nebolo take smutne, co sa da spravit ?
1. Peniaze v rozpocte najst ( = zobrat odinakadial) - napr. skutocna reforma a elektronizacia verejnej spravy, reforma policie, atd vsade sa vyhadzuju neskutocne peniaze von oknom kazdy rok
2. Lobovat v bruseli a presmerovat cast penazi ktore nam idu z EU aby sa pouzili na infrastrukturu. Aj ked vacsina eurofondov bude koncit, stale nejake budu a mozno budu aj nove - preto je dolezite nechodit do Bruselu len preto aby tam chodili prikyvovat a ohybat sa ale aj nieco pre nas spravit. Totiz znacna cast penazi z bruselu sa tak ci tak vynaklada neefektivne - vid posledny skandal v skolstve. podobna situacia (rozkradanie) je vo vsetkych ostatnych programoch - takze tieto peniaze by sa mohli pouzit aspon na dialnice a nove zel. trate
3. V buducnosti nevolit strany ako SMER, ktore napriklad prihraju myto kamaratom, a potom SR prichadza rocne o desiatky milionov EUR, za ktore by sa dali postavit kazdy rok jeden maly usek dialnice alebo 2 obchvaty. Totiz vsetci sa pozeraju (a porovnavaju) na zapad - porovnavaju S6 s D3 ale treba si uvedomit ze Rakusko (Asfinag) pouziva na stavanie dialnic aj peniaze z myta - co my nemozme lebo SMER ich ukradol.
Naposledy upravil mireceq dňa 21. Sep 2017 13:48, celkovo upravené 1 krát.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod expwy » 21. Sep 2017 13:48

A o cestách I. triedy ani chýru ani slychu.

Veď zatiaľ, môžu robiť aspoň rekonštrukcie ciest I. triedy, niektoré obchvaty vysporiadať a podobne. Mosty sú v havarijných stavoch. Premaľovávať niektoré C11,5 a vytvárať tam pruhy na bezpečné predchádzanie. Úpravy úrovňových križovatiek, minimálne zriaďovať ľavé odbočovacie pruhy príp. križovatky so svetelnou signalizáciou v extraviláne, budovať menšie MÚK na cestách I. triedy a iné opatrenia, ktoré zvýšia bezpečnosť a komfort na cestách I. triedy.

Ale všade len diaľnice a super drahé polovičné profily, ktoré sú neefektívne. Keby boli tie polovičné profily aspoň striedavo 2+1, aby bolo možné aspoň na 40% trasy v každom jazdnom smere bezpečne predchádzať, tak to má nejakú pridanú hodnotu. Inak to bude super drahá nová jednotka vedľa tej starej. :roll:
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod expwy » 21. Sep 2017 13:49

Mýto nie je primárne určené nikde na svete na výstavbu infraštruktúry. Z mýta sa vždy platili len prevádzkové náklady na údržbu, príp. menšia stavebná údržba.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod expwy » 21. Sep 2017 13:52

Brusel na cesty nechce dávať peniaze, pre nich to je neekologický a dlhodobo neudržateľný mód dopravy. Keď tak nám navýšia na verejnú dopravu (zmysluplné projekty) a na železnice.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod michaelse » 21. Sep 2017 15:21

mireceq napísal:
michaelse napísal:noo tak medialna masaz to je ale na druhej strane nepisu tam nic co by nebola pravda co sa tyka dlhovej brzdy... ... znacna cast eurofondov sa prezrala a rozkradla tak pomali ale isto nebude z coho stavat,to je iste,v uspotu penazi vdaka mensiemu rokradaniu verejnych financii ocakavat nemozme tak ostavaju dalsie PPP a podobna forma zadlzovania


Ale je to medialna masaz.
SMER sa snazi povedat toto:
"V rozpocte peniaze nie su, nemozme stavat, musime odblokovat brzdu aby sme mohli stavat".
Realita:
- V rozpocte naozaj peniaze nie su
- Ak by sme odblokovali brzdu, tak sa useky takisto budu stavat z rozpoctu, a kedze tam peniaze nie su, museli by sme si pozicat, teda tak ci tak by sa muselo stavat na dlh
- Dlhova brzda totiz nie je ziadny fond, kde su ulozene peniaze, ide iba o mechanizmus, ktory definuje rozne obmedzenia rozpoctu (vladnutia) ak dlh prekroci urcite hodnoty
- V sucasnosti ma nas rozpocet este dost "vatu" na prvy stupen dlhovej brzdy, ktory by naozaj zacal boliet - z tychto penazi (ktore by sme si pozicali, momentalne za vyhodne uroky) - by sa dalo postavit polovica usekov z Ersekovej tabulky. a stavat by sa mohlo hned.
- Preco teda vlada nestavia, ked pozicat si je take jednoduche a vladu by to "nebolelo" ?
1. Useky nie su pripravene. Napriek tomu co ersek hovori a ake sa snazi vytvorit zdanie, ziadny z tych usekov nie je pripraveny na vyhlasenie tendra, niektore maju velmi daleko
2. Ak by si vlada pozicala (bez ohladu na to ci by bola brzda zrusena alebo nie), narastol by schodok rozpoctu, co je jedine s cim Fico chodi bozkavat zadky do Bruselu. Fico nechce navysovat schodok rozpoctu nad 2.5% v ziadnom pripade, to znamena ze aj keby bol brzda odblokovana, nemohlo by sa zacat veselo stavat
- Hovoris ze ostava PPP a podobna forma zadlzovania - treba si uvedomit ze sice tieto pozicane peniaze sa nezaratavaju do schodku rozpoctu (iba rocne splatky kazdy rok) co je sice super - rozlozime zataz rozpoctu na 30 rokov - ale treba si aj uvedomit ze v zasade je tento druh financovania nevyhodny, useky sa "preplatia", rovnako ako ked si ty kupis dom na hypoteku na 30 rokov ...

ved to je myslim jasne kazdemu ze dlhova brzda nieje nejaky fond ,ze je to len mechanizmus na regulovanie zadlzovania a ze peniaze v rozpocte momentalne niesu
a ako som pisal, je to len politikarcenie, fico vie ze sa dlhova brzda nepovoli ale je to jasne pripravovanie alibi nato ze preco niesu peniaze,keby mala akakolvek opozicna strana podpalcom ministerstvo dopravy tak okamzite hlasuju za uvolnenie dlhovej brzdy

presne tak PPP je ta najdrahsia varianta a v slovenskom koncepte je to trestuhodne mrhanie verejnymi financiami,
ale ak sa najblizsich 10 rokov neuvolni dlhova brzda tak nam vyrastu nove PPP ako huby po dazdi lebo je jasne ze nebude ina cesta a je to ta najdrahsia cesta a to je jedno ci tu bude velit smer ,sulik,danko alebo ktokolvek dalsi
k pripravenosti projektov ,je fakt ze niesu k dnesnemu datumu pripravene tie useky ktore sa spomynali teda aspon vacsina z nich ale prave ersek to sam aj povedal ze ktore su uz teraz pripravene a na kotorych sa este robi aby boli pripravene o par mesiacov
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vlados » 21. Sep 2017 17:20

expwy napísal:A o cestách I. triedy ani chýru ani slychu.

Veď zatiaľ, môžu robiť aspoň rekonštrukcie ciest I. triedy, niektoré obchvaty vysporiadať a podobne. Mosty sú v havarijných stavoch. Premaľovávať niektoré C11,5 a vytvárať tam pruhy na bezpečné predchádzanie. Úpravy úrovňových križovatiek, minimálne zriaďovať ľavé odbočovacie pruhy príp. križovatky so svetelnou signalizáciou v extraviláne, budovať menšie MÚK na cestách I. triedy a iné opatrenia, ktoré zvýšia bezpečnosť a komfort na cestách I. triedy.

Ale všade len diaľnice a super drahé polovičné profily, ktoré sú neefektívne. Keby boli tie polovičné profily aspoň striedavo 2+1, aby bolo možné aspoň na 40% trasy v každom jazdnom smere bezpečne predchádzať, tak to má nejakú pridanú hodnotu. Inak to bude super drahá nová jednotka vedľa tej starej. :roll:

Mnohejednotky majú podložie v zlom stave takže reko nebudú lacné a ani bez veľkých obmedzení. Žiaľ do ciest sa veľmi neinvestovalo a sú zaťažované ďaleko viac ako sa počítalo. Mnohé z nich sú na miesta "kde za Márie Terézie chodili vozy ťahané koňmi" a tie druhé problémové sú prekategorizované dvojky. Dá sa to vidieť na kvalite krajnice, I/9 je dobrým príkladom.
Polovičné profily sú super drahé lebo si ich také navrhujeme. Určite by sa to dalo výrazne zlacnieť. Detto aj diaľnice kde namiesto využívania možnosti tolerovaných sklonov sa snažíme mať všetko v jednej rovine. Toto krásne vidno na PR1BINE kde súkromník ušetril desiatky percent nákladov.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 21. Sep 2017 21:12

:roll: stale mi nejak nejde dohlavy, preco sa pretlaca ta soroska, ved intenzity to ma take, ze pod barakom mam vacsiu premavku, uplne zbytocnych vyhodenych 400mio...


urcite budu vyssie ako usek s 3.567 autami. kde to asi tak moze byt :wink: a bud rad ze je tam aj SO PO, co je tazsi usek ako tie na R2.

ersekov plany je OK. vacsina usekov by sa dala postavit aj bez uvolnenia dlhovej brzdy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 33 hostí.