Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 2020)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Peter_CA » 28. Sep 2017 20:49

PK napísal:Aj dopravna indukcia ma svoj limit.

To síce má, ale pravdepodobne ešte predtým skolabuje vnútromestská a statická doprava (indukcia nevyvoláva iba tranzit) a tej hypotetickej babičke bude 4x4 nanič, pretože v najbližšom centre nezaparkuje. Zo strednej Európy skúšali Autogerechte Stadt Nemci už pred polstoročím a príliš presvedčivo to teda nedopadlo.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod expwy » 28. Sep 2017 20:53

Ale veď horná Nitra nežiada 4-prudovku do roku 20xx, ale len aktívne začať prípravu aspoň bodových závad v niektorých obciach. Nie sú tak nenazrati ako Novohrad a Gemer, ktorí si robia prechádzky po priechodoch pre chodcov za účasti ministra dopravy a šéfa vládnej strany ako gesto nesúhlasu s deckami z týmu Value for money, a takto argumentujú za svoje mokré sny v podobe nepotrebnej súvislej štvorprúdovky. Pardon po tomto divadielku už len luxusnej 2-prúdovky.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod aquila » 29. Sep 2017 08:31

milan_KM napísal:Ujo robí to čo doteraz, teda stavia úseky, ktoré sú v príprave najďalej. Samozrejme keď je z Mosta, tak uprednostní úseky na juhu pred TN či Kysucami. Čo tam potom, že ako prvý úsek má ísť do výstavby tam, kde je pekne zrekonštruovaná paralelná jednotka...hlavne, že je to pripravené!

O riešenie dopravnej situácie mu nejde ani zďaleka, keď sa nevenuje ani bodovým závadám, ani kolónam, len tomu čo je pripravené. Už len hlúpy privádzač do KNM za 5 korún s obrovským prínosom nie je ani po xy urgenciách schopný rozostavať ako prvú etapu...

Podstatné je však, že doterajšie súťaže sa očividne nesú v poctivom duchu. Tak dúfajme, že mu to vydrží aj naďalej. Lebo môžeme veľmi ľahko zistiť, že ostane po kvalitných súťažiach aj na jeden úsek D3, či R2..


zaujemave ze teraz ti to vadi ? ale ked sa rozostaval zbytocny usek svrcinovec - skalite a este zbytocnejsi brodno strazov, tak si skakal stastim bez seba :) no zda sa, ze karta obracia ..

kazdopadne po tom ako sa postavil za pol miliardy usek svrcinovec - skalite - hranica pre 2 tisicove intenzity, je mozne uz zdovodnit hociaky usek na slovensku.

preco kysucania netlacili ze aspon na miesto useku brodno - strazov sa postavi usek brodno - privadzac KNM ? jaaaj, lebo vsak ked sa stave D3 tak to sa len chvali :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod milan_KM » 29. Sep 2017 08:50

Prosím ťa prestaň sa strápňovať už. V živote som sa netešil zo stavby tých 2 úsekov. Tvoje ego siahajúce do stratosféry, však nie je schopné absorbovať žiaden názor, odlišný od tvojho.

Tie 2 úseky sa stavali len preto lebo boli pripravené a bolo treba vyčerpať fondy. Po xtý kráť ťa vyzývam daj mi úseky, ktoré by šli do tendra v tom čase namiesto D3.

Už raz som ti vysvetlil, že žiaden nezainteresovaný človek nebude protestovať proti stavbe !akéhokoľvek! úseku. Tak prestaň trepať hlúposti. Nikto z nás nemôže za to, že mesto po 10 ročnej snahe o privádzač opakovane odbili s tvrdením, že len celá diaľnica.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 29. Sep 2017 08:55

PK, europa je praveze TOP, daleko lepsie premyslena ako US alebo Cina kde uz chodia s ruskami na tvari. bycikle su doplnok ale kolajova doprava je jedina alternativa v husto osidlenych oblastiach, nech je D4/R7 ale kto ma trochu rozumu vidi ze riesenie okolo BA su zeleznice a v meste zastavky vlakov + MHD s nosnou sietou elektriciek. a naopak vlaky na lokalnych tratiach kde stanice su casto na okraji dediny su nepouzitelne, nie nahodou SAD-ky v konkurencii porazaju ZSSK. tam naozaj nie dost ludi aby sa zavadzali hodinove intervaly.

Najlepšie by bolo, keby sa nepresúvali žiadne peniaze z eurofondov, lebo to len motivuje ku predraženiu a ulievaniu peňazí. Už aj pohľad na expertízne ceny je zaujímavý: R2 Kriváň - Mýtna 113,2 mil € / 9,15 km = 12,4 mil € / km. Pôvodné plány počítali s tunelmi, alebo vysokými estakádami a cena by bola určite nad 30 mil € / km


pochybujem ze v tom udoli sa to da takto postavit ked novu banu takto stavali - pred 10-15 rokmi. ale pamatame si ako sa predtym zopar prispievatelov odbavovalo ze aha aky drahy usek na R2. :roll: vynimka z dlhovej brzdy mala byt kolko, 5-6 mld eur. ? tu sa bavime o akych cenach ? :wink:

Minister v liste napísal, že v štúdii realizovateľnosti sa konštatovalo, že niektoré úseky cesty I/9, sú kapacitne vyhovujúce nasledujúcich desať rokov.


Kovalčík aj Matej z dvoch nezávislých analytických dopravných neziskoviek Eršekove plány kritizujú.


Kovalacika beriem aj ked je niekedy nema zakladne informacie. Matej je cista katrastrofa.

Už raz som ti vysvetlil, že žiaden nezainteresovaný človek nebude protestovať proti stavbe !akéhokoľvek! úseku. Tak prestaň trepať hlúposti. Nikto z nás nemôže za to, že mesto po 10 ročnej snahe o privádzač opakovane odbili s tvrdením, že len celá diaľnica.


je velmi zaujimave ze inde sa useky predeluju, redukuju na poloprofil, menia sa parametre, niekedy az drasticky vid pokus so sirkou 17,5m len u vas sa da len a len cela dialnica. nie je to podozrive :?:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod milan_KM » 29. Sep 2017 09:02

je velmi zaujimave ze inde sa useky predeluju, redukuju na poloprofil, menia sa parametre, niekedy az drasticky vid pokus so sirkou 17,5m len u vas sa da len a len cela dialnica. nie je to podozrive :?:


Odpoveď MD po ugenciách a blokádach. Alebo ďalší, čo tvrdí, že si úsek projektujeme a ovládame MD? Pochopí niekto z vás už konečne, že tu ide ľuďom len o riešenie dopravnej situácie? Keď ministerstvo povie, že o mesiac vyhlási súťaž na polprofil alebo rozšírenie starej cesty s MUK, tak sa tu bude otvárať šampanské a oslavovať do rána?

Nie to len svetá trojica fóra sa snaží vytvárať úplne trápny obraz. Musíme byť predsa pápežskejší ako pápež. Aj to bude málo.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 29. Sep 2017 09:40

my len komentujeme co vidime. a vidime ze kysuce su ako z inej planety.

Ale veď horná Nitra nežiada 4-prudovku do roku 20xx, ale len aktívne začať prípravu aspoň bodových závad v niektorých obciach. Nie sú tak nenazrati ako Novohrad a Gemer, ktorí si robia prechádzky po priechodoch pre chodcov za účasti ministra dopravy a šéfa vládnej strany ako gesto nesúhlasu s deckami z týmu Value for money, a takto argumentujú za svoje mokré sny v podobe nepotrebnej súvislej štvorprúdovky. Pardon po tomto divadielku už len luxusnej 2-prúdovky.


asi sa to naucili od kysucanov a od presovcanov. a dobre urobili. nememu dietatu ani vlastna mater nerozumie a bohuzial kto dnes nekrici nic nedosiahne lebo verit v ako-tak spravodlive rozdelenie prostriedkov je na Sk naivita.

btw, odkedy je cesta 1+1 luxus a nenazranost :?: podla mna by mala byt standart a to bez ohladu co hovoria nejake studie. studie nech riesia ci treba/netreba plny profil.

hornonitrania maju pravdu v tom ze treba riesit vestenice. cesta cez dedinu ako bakta ci batka. plny profil ma zmysel po ruskovce.

Na juhu nie len že aktívna príprava, ale aj výstavba.


nieco mi uniklo :?:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod aquila » 29. Sep 2017 09:52

milan_KM napísal:Odpoveď MD po ugenciách a blokádach. Alebo ďalší, čo tvrdí, že si úsek projektujeme a ovládame MD? Pochopí niekto z vás už konečne, že tu ide ľuďom len o riešenie dopravnej situácie? Keď ministerstvo povie, že o mesiac vyhlási súťaž na polprofil alebo rozšírenie starej cesty s MUK, tak sa tu bude otvárať šampanské a oslavovať do rána?

Nie to len svetá trojica fóra sa snaží vytvárať úplne trápny obraz. Musíme byť predsa pápežskejší ako pápež. Aj to bude málo.


ano a presne o tom to je, ze oni sice mozno chcu skorej privadzac ale zo zvysku nezlavia ani za boha, vsak kysuce.

zmenil kraj/mesto uzemny plan tak, ze tam dali povrchovy variant ?
alebo neboddaj kompletne vyuzitie starej I/11 a naopak na miestnu dopravu by sla cesta cez vranie s malym obchvatom ?
dalo si mesto kraj vypracovat technicke studie ?
nic take som nevidel ani nepocul, nieto ze videl

skor vidim a pocujem, ze mesta/kraj maju neskutocne superluxusne poziadavky na krizovatky.
to je ta neschpopna a nenazrana samosprava

vid aj cadca, ktora to dotiahla ad absurdum, kde maju staru cestu I/11, novu prelozku I/11 oficialne aj s dialnicou tam mame tri cesty I/11, no ako cersenicka miesna komunikacia ktorej cena je pomaly vyssia ako niektorych obchatov miest ..

o zbytocnom privadzaci k zbytocnej MUK podzavoz je aj skoda hovorit
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod PK » 29. Sep 2017 09:58

peterle napísal:V osobnom aute väčšinou sedí jeden človek. To sa môžeš postaviť na hlavu, vybudovať cestnú sieť snov, efektívne to nebude. Americké LA je príkladom. Hromadná doprava musí byť hlavnou.
Ostatne elektromobily to zrejme vyriešia, dosť zvláštnym spôsobom, o ktorom ich propagátori zatiaľ nehovoria. V mestách nebude dostatok nabíjacích stĺpikov. Aby obslúžili všetkých, domácich aj cezpoľných, v situácii keď sa parkuje všade kde sa dá, mesto by sa muselo zmeniť na les nabíjacích stĺpikov. Takže osobných áut asi ubudne :D


LA nie je prikladom, pretoze tam hromadna doprava prakticky nie je. Ako som vyssie napisal, hromadna doprava je a bude len doplnkom. Ci 0%, 20%, alebo 40% zalezi od kvality hromadnej dopravy, ale NIKDY to nebude 100%. Ja som vsetkymi desiatimi za hromadnu dopravu, osobne mi chybaju vlaky BA - SC, BA - Pezinok a pod. s taktom 20 minut a casom prepravy 20 minut.
Ale ani to nevyriesi vsetko, povedz mi ako by si vybavil hromadnou dopravou to co ja dnes rano pred pracou, vratit pozicany 100 kg nastroj vo vedlajsom meste a pozicat novy, navsteva lekara, kupit stavebny material pre majstra doma a do prace?
To co si napisal nevyriesi parkovanie a pod, bude to naopak. Nemoznost posiat cele mesto nabijacimi stlpikmi vyriesi elektromobily. Nebudu.
Mam skusenosti zo Silicon Valley, v nasej firme prestali ludia kupovat elektricke auta, ked sa obsadili vsetky nabijacie stlpiky pri firme...
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod PK » 29. Sep 2017 10:10

devil napísal:PK, europa je praveze TOP, daleko lepsie premyslena ako US alebo Cina kde uz chodia s ruskami na tvari. bycikle su doplnok ale kolajova doprava je jedina alternativa v husto osidlenych oblastiach, nech je D4/R7 ale kto ma trochu rozumu vidi ze riesenie okolo BA su zeleznice a v meste zastavky vlakov + MHD s nosnou sietou elektriciek. a naopak vlaky na lokalnych tratiach kde stanice su casto na okraji dediny su nepouzitelne, nie nahodou SAD-ky v konkurencii porazaju ZSSK. tam naozaj nie dost ludi aby sa zavadzali hodinove intervaly.


Devil ako vravm vlaky podporujem, aj som tu pisal navrhy ako napriklad preco nie je v BA v Pristave spravena vlakova zastavka co je 500m od business centier na Prievozskej a z tej zastavky nechodia priame spoje Pezinok, Senec, Samorin, Galanta, Sladkovicovo, Trnava? Zmizlo by odtial par tisic aut.
Ale aj vlaky maju svoj limit. Priklad pred 2 tyzdnami som bol v IT, z Bibione sme sa rozhodli, ze pojdeme vlakom do Benatok. Benatky, ostrov, nemoznost parkovat, kopa turistov, clovek by si myslel, ze to je najidealnejsie miesto pre vlak. Realita priamy spoj Latisana - Venezia Santa Lucia meskal 50 minut. Kvoli meskaniu nas vyhodili vo Venezia Mestre, lebo otacali vlak naspat. Tam sme okamzite za 6 minut zmeskali 2 vlaky do Venezia Santa Lucia, hladanie dalsieho vlaku, nastupista, cakanie 20 minut. Vysledok, Cesta namiesto 1h30 minut sa natiahla na 2h50min. Listky pre 5 clennu rodinu nas stali 75Eur.
Ak by som siel autom 80km by som hocijako presiel za hodinu, 10E dialnicne, 7E, palivo, 30E parkovne v Benatkach na obrovskom zachytnom parkovisku.
Takze kvoli vlaku som stratil asi 3h z dna a preplatil asi 30Eur.
Druhy priklad, otec pred 3 tyzdnami cestoval Trnava - Kysak, pri Puchove kvoli nehode trcal 2h vo vlaku. Cesta sa mu natiahla az do konecnej stanice z 8 hodin na 10. Autom by bol za 4.
Toto je realita cestovania vlakom, dakujem neprosim.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Yoggy52 » 29. Sep 2017 10:17

Presne tak, vlakom na slovensku by som isiel tak maximalne BA - W :lol: Na ostatne trate je tu carpooling :wink: Co vlastne nedokaze ponuknut cestna doprava oproti zeleznicej? Pretoze mna nenapada nic :wink: (na slovensku)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod fh » 29. Sep 2017 10:28

aquila napísal:
kazdopadne po tom ako sa postavil za pol miliardy usek svrcinovec - skalite - hranica pre 2 tisicove intenzity, je mozne uz zdovodnit hociaky usek na slovensku.



Áno dvojtisícové intenzity :mrgreen: A schválili nám na to peniaze v Bruseli, prečo asi? Zrejme nečítajú toto fórum. Na R2 okrem Košíc bude finacovanie R2 iba z nášho rozpočtu. Takže aquila za to že má zlosť na D3 a citujem "nenažraných Kysučanov" tu bude takto argumentovať úsekom svrcinovec - skalite - hranica " hocijaký úsek na Slovensku" proste just a basta. Hodnotu za peniaze môžme zrušiť :lol:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod DrX » 29. Sep 2017 10:43

Preco to schvalili v Bruseli? Preto, lebo si to vase telata Meciar so Slotom pretlacili do CORE, a Brusel ma oficialnu politiku CORE do 2030 dokoncit.
To, ze na R2 bude z Eurofondov asi financovany len obchvat KE je zas len volba nasej vlady (resp jej preferencia pre D1 a D3). Vsak pri priprave OPII este aj v minulom roku figurovala aj Soroska. A urcite, ak sa navysia peniaze, tak sa z nich moze dat viac na useky R2. Nateraz je dolezite, ze sa na R2 robi priprava, aby sa nemohlo stat tak ako v minulom Operacnom programe, ze peniaze boli na zvys ale na R2 nic pripravene.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod aquila » 29. Sep 2017 11:31

fh napísal:Áno dvojtisícové intenzity :mrgreen: A schválili nám na to peniaze v Bruseli, prečo asi?


lebo si podalo slovensko ziadost ? a brusel schvalil uz aj vacsie blbosti v ramci "uplacania" eurofondami ? vid tie spanielske letiska duchov, dialnice a mosty dokonca odnikadial nikam .. cize to ze to schvalil brusel, nehovori absolutne nic.

opakujem, nie je to ani oficialny E koridor , len meciarovsko - slotovsky umelo pretlaceny core koridor ..

a ano, s tymto usok D3 ako aj brodno - strazov sa urobil precedens, ze nejake hodnota za peniaze sa moze hodit do kosa (a aj dalsi usek D3, cadca bukov - svrcinovec , kde ho rychlo rychlo zacali stavat, lebo ze neni casu na value for money ... inak by ho museli zrusit
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Hank » 29. Sep 2017 11:39

PK napísal:
devil napísal:PK, europa je praveze TOP, daleko lepsie premyslena ako US alebo Cina kde uz chodia s ruskami na tvari. bycikle su doplnok ale kolajova doprava je jedina alternativa v husto osidlenych oblastiach, nech je D4/R7 ale kto ma trochu rozumu vidi ze riesenie okolo BA su zeleznice a v meste zastavky vlakov + MHD s nosnou sietou elektriciek. a naopak vlaky na lokalnych tratiach kde stanice su casto na okraji dediny su nepouzitelne, nie nahodou SAD-ky v konkurencii porazaju ZSSK. tam naozaj nie dost ludi aby sa zavadzali hodinove intervaly.


Devil ako vravm vlaky podporujem, aj som tu pisal navrhy ako napriklad preco nie je v BA v Pristave spravena vlakova zastavka co je 500m od business centier na Prievozskej a z tej zastavky nechodia priame spoje Pezinok, Senec, Samorin, Galanta, Sladkovicovo, Trnava? Zmizlo by odtial par tisic aut.
Ale aj vlaky maju svoj limit. Priklad pred 2 tyzdnami som bol v IT, z Bibione sme sa rozhodli, ze pojdeme vlakom do Benatok. Benatky, ostrov, nemoznost parkovat, kopa turistov, clovek by si myslel, ze to je najidealnejsie miesto pre vlak. Realita priamy spoj Latisana - Venezia Santa Lucia meskal 50 minut. Kvoli meskaniu nas vyhodili vo Venezia Mestre, lebo otacali vlak naspat. Tam sme okamzite za 6 minut zmeskali 2 vlaky do Venezia Santa Lucia, hladanie dalsieho vlaku, nastupista, cakanie 20 minut. Vysledok, Cesta namiesto 1h30 minut sa natiahla na 2h50min. Listky pre 5 clennu rodinu nas stali 75Eur.
Ak by som siel autom 80km by som hocijako presiel za hodinu, 10E dialnicne, 7E, palivo, 30E parkovne v Benatkach na obrovskom zachytnom parkovisku.
Takze kvoli vlaku som stratil asi 3h z dna a preplatil asi 30Eur.
Druhy priklad, otec pred 3 tyzdnami cestoval Trnava - Kysak, pri Puchove kvoli nehode trcal 2h vo vlaku. Cesta sa mu natiahla az do konecnej stanice z 8 hodin na 10. Autom by bol za 4.
Toto je realita cestovania vlakom, dakujem neprosim.


Ako vies, ze by si ty alebo otec nestali autom x hodin v kolone kvoli nehode? Porovnavaj standardne rezimy v doprave a nie atypicke excesy.
Poloodborný portál najmä o dopravnom značení
http://www.ocestnejpremavke.sk
Obrázok používateľa
Hank
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 419
Obrázky: 20
Založený: 10. Nov 2016 19:18

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod PK » 29. Sep 2017 11:48

Autom jazdim pravidelne BA - SB k rodicom na vychod uz 15 rokov. 2h som meskal mozno 2x z asi 200x. Vlak moje posledne 3 skusenosti su tie 2 ktore som napisal a tretia ked som pred rokom cestoval do Bremerhavenu a vlak Vieden - Hannover som takmer nestihol, kedze Bratislava - Vieden meskal 50 minut (Yoggy52 - ani BA - Vieden nie je spolahliva). Ak by som to nestihol, tak meskam viac ako 24h... U vlaku meskanie urcite nie je atypicky exces. Ak mas cestovat vlakom s prestupom tak je to vzdy stres ci stihnes prestup, aj ked ides nacas.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod fh » 29. Sep 2017 11:54

Jasné ešteže sa je na koho vyhovoriť, Slota, Mečiar, zlý Brusel, ešte ste vy dvaja (DrX alias Feroslav a jeho kamarát aquila) zabudli na Poliakov, čo tam chceli a aj stavajú pripojenie.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 29. Sep 2017 15:44

poliaci si podali ziadost tiez tak sa to schvalilo. bude EK dodatocne setrit ake su tam intenzity ? asi nie tak aky zly brusel ?...EK z nejakeho divneho dovodu pocita s tym ze staty vedia co je naozaj treba a podla toho davaju projekty. teraz nejaky zvaz stavebnych podnikatelov ziada 3 najdrahsie useky, urcite to nie je kvoli ich nanazranym gagorom ale z uprimnej budovatelskej snahy....

PK, ked sa bavime o percentach tak 40% uz nie je doplnok, je jasne ze nikdy nebude 100 percent jazdit MHD ale cim viac tym lepsie. a vzdy to znamena aj to ze sa vzdavame istej casti komfortu. je vela takych co chodia autom aj z ruzinova ci petrzalky do stareho mesta. zase poznam takeho co chodi denne vlakom z kutov a potom par zastavok MHD. myslis ze sa mu oplati chodit autom ? asi nie. ti co chodia MHD uvolnuju cestu tym co potrebuju vratit 100 kg nastroj a vybavit este lekara. akurat toto je mensia cast premavky, velka cast ide autom kvoli obycajnej POHODLNOSTI.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Hank » 29. Sep 2017 17:58

PK napísal:Autom jazdim pravidelne BA - SB k rodicom na vychod uz 15 rokov. 2h som meskal mozno 2x z asi 200x. Vlak moje posledne 3 skusenosti su tie 2 ktore som napisal a tretia ked som pred rokom cestoval do Bremerhavenu a vlak Vieden - Hannover som takmer nestihol, kedze Bratislava - Vieden meskal 50 minut (Yoggy52 - ani BA - Vieden nie je spolahliva). Ak by som to nestihol, tak meskam viac ako 24h... U vlaku meskanie urcite nie je atypicky exces. Ak mas cestovat vlakom s prestupom tak je to vzdy stres ci stihnes prestup, aj ked ides nacas.


Jasne, take skusenosti s meskajucim vlakom ma urcite kazdy z nas. Len neviem, ci je to relevantne, ak sa bavime o primestskej vlakovej doprave (BA-PK, BA-SC). Na takychto rasach je riziko meskania marginalna vec, resp. prave naopak - pravidlom je riziko meskania na ceste.
Poloodborný portál najmä o dopravnom značení
http://www.ocestnejpremavke.sk
Obrázok používateľa
Hank
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 419
Obrázky: 20
Založený: 10. Nov 2016 19:18

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 30. Sep 2017 10:12

samozrejme ze nie je. stanica v PK a aj SC je na okraji mesta. velkrat autom je to stale rychlejsie ako ist na stanicu, nasadnut na vlak, vystupit z vlaku a este ist na MHD. cize spojene nadoby, aj ked sa vdaka vlakom sa uvolni nejake miesto na ceste tak saokamzite zaplni autami. preto nie je ucelne podporovat automobilovu dopravu najma v tychto smeroch.

Ja som vsetkymi desiatimi za hromadnu dopravu, osobne mi chybaju vlaky BA - SC, BA - Pezinok a pod. s taktom 20 minut a casom prepravy 20 minut.


tak schvalne som si pozrel cp,

od PK v pracovny den od asi pol 6 do pol 9 rano je 12 vlakov cize 4 vlaky/hodina co je asi kazdych 15 min. akurat tam nie takt. cas prepravy je okolo 20minut.
od SC v pracovny den od asi pol 6 do pol 9 rano je 10 vlakov cize asi kazdych 20 min, opat bez taktu. cas prepravy je okolo 24-28 minut.

pre porovnanie, na jednokolajovej trati z DS ide od 5:20 do 8:15 7 vlakov. od MA 8 vlakov ale medzi 7:49 a 9:05 ziadny.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod okorec » 30. Sep 2017 10:55

aquila napísal:a ano, s tymto usok D3 ako aj brodno - strazov sa urobil precedens, ze nejake hodnota za peniaze sa moze hodit do kosa (a aj dalsi usek D3, cadca bukov - svrcinovec , kde ho rychlo rychlo zacali stavat, lebo ze neni casu na value for money ... inak by ho museli zrusit


fuha, toto ti naozaj pride normalne??? tvrdit, ze ved doteraz sa verejnymi zdrojmi plytvalo a rozkradali sa a tak sa moze aj nadalej. nezda sa ti, ze uz sa vzdalujes od realneho vnimania?
Aquila prijmi jednu radu. posledne mesiace 2/3 prispevkov su tvoje hlupe hadky s Kysucanmi. vsetky argumenty ste uz 20-krat zopakovali a skutocne to pokracuje len preto, ze ty do nich sijes ako sa da (akoby si si do nich zosobnil nejakeho imaginarneho nepriatela) a oni sa instinktivne dokola brania. vybudil si tu niektorych ludi natolko, ze v kazdej druhej teme sa vsetko zvrtne na D3 (ano aj z ich strany). to si admin? ak si myslis, ze toto forum nejako zmenis k tomu, aby sa stalo pilierom pre obhajobu tvojich nazorov, tak ho skor znicis ako to dosiahnes. radim ti, predychaj uz tu D3, bola objektivne predrazena, na com sa vsetci zhodnu, jeden usek je objektivne zbytocny, na com sa vsetci zhodnu, jeden usek je diskutabilny. predychaj to, sprav za tym tu na fore hrubu ciaru a zameraj sa na nieco konstruktivne. inak fakt dopadnes ako drx a budes za magora.

PS: skoro nikto z nas nie je rad, ze sa tu verejne investicie predrazuju (nie len dialnice), ale tu na fore to naozaj nezmenis.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod aquila » 30. Sep 2017 14:21

ano pride mi to normalne, lebo prave kysuce otvorili pandorinu skrinku a navyse sa dozaduju dalsich stoviek milionov. a to na zaklade coho ?

treba to bohuzial omielat, lebo sa na to nemoze zabudnut.

Najma tie naivne predstavy, ze samosprava za nic nemoze, ale to ze v inych castiach slovenska to ide aj s optimalizaciou, ale na kysuciach ani za boha, tak to kde sme ?

cize je to konstruktivne, lebo bohuzial sa tam utopila zbytocne miliarda euro, ktora NIC neriesi .. a teraz sa este naparuju a divia, ze vraj sa ide stavat na madaroch a chudacikovia z kysuc nemaju dialnicu ..

a ano to bola pre mna posledna kvapka, kedy som zobral D3 frontalne, lebo to vyplakavanie ako ich "utlaca" cele slovensko je uz hrozna.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod milan_KM » 30. Sep 2017 15:50

S optimalizáciou R2 prišla obec Kriváň? Prekážal nejak platný UP dotknutých obcí optimalizácii? Počúvaš sa?

Okorec ti to pekne vysvetlil. Už sa spamätaj konečne.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 30. Sep 2017 16:39

aquila napísal:cize je to konstruktivne, lebo bohuzial sa tam utopila zbytocne miliarda euro, ktora NIC neriesi


Je mi jasne, ze nikdy nepochopis, ze usek D3 Hricovske Podhradie - Strazov za skoro 10 rokov zachanil niekolko ludskych zivotov a usetril stovky milionov minut vodicom a cestujucim na tejto trase.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod nevo83 » 30. Sep 2017 17:25

Pani z casti chapte aj Vy Aquilu.. pravda je taka ze sa medialne prezentuje ze existuje len problem na D3 a R3 a vsetko ostatne je bud poriesene a len tam sa skrti a nechce dopriat.

Osobne by som by som tranzit z PL pustil len cez 2 vetvy a to je R4 na vychode a 1 z D3 a R3. Tvz. Usetrene prostriedky by som dal do urychlenej vystavby tohto jedneho preferovaneho useku.

Jano: je super ze zachranil ale bude super ak sa vystavbou bud R2 alebo D1 niekde na vychode zachrania tiez neake zivoty a usetria peniaze :)
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.