Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 2020)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod michaelse » 16. Dec 2017 17:31

si myslim ze momentalne na vytvorenie nejakeho zavazneho poradovnika nikto nebude mat odvahu,lebo okamzite ako by ho zverejnili tak do tyzdna by mali v mesteckach a dedinkach zasa akcie blokovania dopravy lebo ich mestecko premavkou par tisic vozidiel nedostane v najblizsich rokoch do ich garaze dialnicu,mame co nevidiet komunalne volby,neskor parlamentne volby a ked si zoberieme ze ako preferencie koalicnych stran klesaju tak do volieb na toto nikto nebude mat gule

taky poradovnik sme mali davno mat a mala ho uz davno vyzadovat EK v rokoch ked sme zacali cerpat eurofondy
ale mi ani vlastne nemame nikoho nestranneho,neovladaneho politikou alebo lobingom kto by to dal na papier
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vceliak » 16. Dec 2017 19:29

michaelse napísal:si myslim ze momentalne na vytvorenie nejakeho zavazneho poradovnika nikto nebude mat odvahu

No, prvý sa už našiel. Nemusí to vytvoriť len jeden človek, každý tam pridá prvok, v ktorom sa cíti dobre. Pred štvrťstoročím ma na škole učili o "pomerovej indexovej metóde". Pre všetky stavby definujeme atribúty, ktoré majú vplyv na "prioritu" stavby a každému sa pridelí váhový faktor. Následným súčtom súčinov vyjde jedno číslo, ktoré je použiteľné na porovnanie a prioritizáciu úsekov.
Ďalšie hádky by sa obmedzili na definíciu váhy jednotlivých faktorov, ostatné by bolo jasne definované.
Pripomínam, že konkurovali by si iba úseky, ktoré sú plánované z jedného operačného programu, resp. rozpočtu vlády.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod jarino » 16. Dec 2017 20:04

Škoda, že ten, čo sa našiel je v opozícii...

mireceq napísal:Nezmysel. Teraz poradovnik nie je a tiez sa vsade strajkuje. Ak sa nemylim, naposledy bol dokonca synchronizovany strajk na viacerych miestach na strednom Slovensku.
Praveze by sa pekne odkryla a odpolitizovala diskusia co by mala byt priorita a politici by sa zodpovedali ludom a volicom.

Štrajkuje sa preto, lebo buď:
1) Pozastavila sa výstavba, viď D1 pri Ružomberku. Štrajkujú, pritom v roku 2016 samospráva mala isté požiadavky, ktoré predĺžili procesy a vedia o tom veľmi dobre...
2) Veľmi dobre tušia, že skoro nič z toho nebude a stále sú tu iba nereálne sľuby. Napríklad Kysuce, Prešov alebo R1 cez Donovaly. To ešte netušíme, kto si pri takých protestoch chce prihriať polievočku v komunálnych voľbách. Hodnota ze peniaze navrhla namiesto R2 cestu prvej triedy a už istí ľudia robili politiku na Soroške.
Píšeš o synchronizovanom štrajku na strednom Slovensku. Ten bol za účelom podpory R1 Donovaly. Keby teraz niekto vytvoril poradovník, kde by tento projekt nebol vôbec spomenutý, tak chcel by som vidieť tú diskusiu. A ako by došlo ku zodpovednosti? Žeby projekt bol nasilu pretláčaný, hoci neprejde EIA?

Kľudne nech poradovník vznikne, ale realita je taká, že kompetentní k tomu sotva pristúpia alebo tam budú nereálne údaje.
Oveľa lepšie by bolo pristúpiť k prehodnoteniu diaľničnej siete a zvýšiť rozpočet na modernizáciu a prípravu preložiek ciest 1. triedy.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vceliak » 16. Dec 2017 20:46

"Oveľa lepšie by bolo pristúpiť k prehodnoteniu diaľničnej siete a zvýšiť rozpočet na modernizáciu a prípravu preložiek ciest 1. tried"
S tým súhlasím, ale toto by bolo, ako výsledok toho rebríčka priorít diaľníc. Jednoducho, ak by sa zreálnili termíny, tak by sa požiadavky preorientovali z tlačenia na rýchlostne cesty na "vylepšenie jednotiek".
Obávam sa, že bez toho rebríčka sa ľuďom "neotvoria oči".
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod michaelse » 16. Dec 2017 22:29

otom ja pisem niekolko rokov a nielen ja ze treba cesty prvej triedy zacat vo velkom riesit,tam kde je intenzita 6-9 tisic vozidiel a nieje predpoklad ze to bude zasadne a vyrazne stupat je blaznovstvo riesit na takom useku dialnicu ked nemame dialnice na usekoch kde je intenzita vyssia ako 20-25 tisic a viac
o tomto rieseni jedniciek sa zacalo posledny polrok viacej hovorit ale zasa sa budem opakovat,nikto to naplno nechce riesit lebo 10rocia slubovana modla dialnic je v ludoch tak zakotvena ze ked sa povie ze netreba dialnicu ale postavime len jednicku s obchvatmi pripadne aj 110km/h 3 pruh na stupani mozeme urobit,ze to bude stacit tak ludia hned idu "s ohnom na barikadu" takze zasa politika do toho zasiahne lebo by dostali menej hlasov,
ale toto raz urcite skonci lebo skoncia stedre eurofondy a budu len velmi obmedzene menej vyhodne a ak vobec nejake budu a bude sa musiet vo vacsej miere zapojit statna kasa tak sa budu musiet zobudit z toho sna plneho rozkradania a megalomanstva ale zrejme ty co ryzovali eurofondy na ministerstvach uz nemusia byt a vyzeru si to iny
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod fh » 17. Dec 2017 09:38

Poradovník nič nevyrieši, je to len populistický blábol, smrdiaci socialistickými poradovníkmi na byty. Obchádzal by sa takisto. A Excel odborníci zo SaS by nakoniec vymysleli ďalší chybný systém typu Odvodový bonus. Iné je stanovenie priorít, máme tu Hodnotu za peniaze, tak prečo ich neposilniť. Celé posudzovanie priorít by mal byť otvorený systém, lebo čas môže ukázať že niekde boli nastavené zle a potom je potreba korekcie. Len u nás príde nejaký ďalší Fico a povie že ho názor úradníka nezaujíma (prípad R2 a HZP) . Takže na Slovensku je vo výstavbe diaľnic politika silne a na škodu veci zaangažovaná.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vceliak » 17. Dec 2017 10:19

fh napísal:Poradovník nič nevyrieši, je to len populistický blábol, smrdiaci socialistickými poradovníkmi na byty

Nechcem byť osobný, ale toto sa asi ináč nedá: "Ser_ieš si do huby". Vždy, nielen za socializmu ale aj teraz, je na nedostatkový tovar/službu poradovník. Aj teraz má táto "zvarková" vláda poradovník. Problém je iba ten, že je neverejný a že si ho môže kedykoľvek zmeniť tak, jak sa i to marketingovo práve hodí. Čiže dnes existuje kdesi na ministerstve poradovník, ktorý môžu meniť denne bez kontroly, bez diskusie, bez stanoviska údajných odborníkov na hodnotu za peniaze. To má byť lepšie, ako by to zavesili na web, a v diskusiách to dokázali obhájiť?
fh napísal:stanovenie priorít, máme tu Hodnotu za peniaze

Ak uvidíme ohodnotenie všetkých plánovaných úsekov uvedeného útvaru, môžme sa o tom baviť, zatiaľ je to iba zástierka na marketingové aktivity.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 17. Dec 2017 10:49

presne tak a podla jasnych, dostupnych, pravdivych a aktualnych udajov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod fh » 17. Dec 2017 10:56

Politický marketing okolo diaľnic tu robí Fico, Bugar a aj SaS. Nedostatkový tovar nie sú diaľnice ale kvalitné cesty, len zmagorení ľudia veria že všade treba diaľnice a toto tvoj smiešny poradovník nerieši. Plánované useky na výstavbu sú zverejnené a samozrejme menené podľa toho kto je u vesla. Odpolitizovat výstavbu diaľnic u nás je takmer nemožné. Socialistickým plánovaním ale nič nezmeníš, zase ďalší svedok čo verí v jednoduché riešenie zložitého problému a potom tu nadáva ostatným s iným názorom. Takže si svoje sranie do huby nechaj u seba doma, alebo na politické mítingy tvojej strany.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 17. Dec 2017 11:15

kludne este zopakuj tisicosemdesiaty krat ze "socialisticke planovanie" a este dodaj ze "trh vsetko vyriesi". kazda Sk dialnica je socialisticka pretoze nema priamu navratnost kedze na to nie su intenzity, jednoduchy prepocet mnohokrat uvedeny. aj ten usek ktory prejde cez hodnotu za peniaze na prvom mieste bude moct byt postaveny len vdaka "socialistickemu planovaniu". a tam kde je socialisticke planovanie je stat a tam kde je stat je politicky vplyv. ale je dobre ze si kazdy otvara hubu, to uz socialisticke nie je, to je isty dokaz vyvoja v spolocnosti, keby to tak bolo za ciac meciara a slotu tak by to tu vyzeralo inac.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod fh » 17. Dec 2017 12:52

Frázy trh všetko vyrieši mi nepodsúvaj. Takisto to nevyrieši mantra o poradovníku. Takisto len marketing. Odpolitizovat výstavbu diaľnic a sprofesionalizovať je proces. Žiadny poradovník nemajú ani naši susedia ale nezasahujú im do toho v takej miere politici ako u nás.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod michaelse » 17. Dec 2017 15:09

Co ma spolosne socialsticke planovanie a komunizmus s tym ze potrebujeme vytvorit triezvy a realny strategicky plan rozvoja infrastruktury? Zoznam usekov zoradenych podla toho kde su najvacsie intenzity,najvacsie problemi, atd.?
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod fh » 17. Dec 2017 15:33

Ten sa poradovníkmi nevytvorí. A stratégií sme tu už zopár mali.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 17. Dec 2017 17:48

poradovnik je druha faza, tu mal skoro kazdy, prave tie poradovniky vychadzali viac z reality nez strategie. politici susednych statov nezasahuju tolko - lenze to ma jednu uplne elementarnu pricinu. v susednych statoch su priority proste dane, cize z hlavnych miest roznymi smermi cez najdolezitejsie regionalne centra smerom na najdolezitejsie hranicne prechody.... vacsinou 4-6 tahov, ceska D1-2, D5, D8, R10, D11, madarska M1, M3, M7, M5, polske A1, A4, A2. pre tieto tahy su ekvivalentne D1 a D3. ked prizmurime oko tak D1 je napojena na rakuske a madarske dialnice cez BA...a to je tak vsetko, vedie na UA cize tam kde netreba a D3 je trucpodnik

ludom sa da v pohode vysvetlit ze poloprofil staci aj to ze cesta bude uzsia, ale na pocudovanie ked mala byt R2 v parametroch 17,5 tak medzi projektatmi nastal plac a skripanie zubov, lebo nase prestarnute megalomanske normy su svate, tu treba hladat pricinu. naco D26,5 pre 10-20k aut ????? naco krajnice na R11,5 pre 5-10k aut ??? preco nie je max R24,5 ???

zaujimave ze tema naco RC vzisla v case ked D1-D3 su na vyse 90 percent hotove. zrazu RC netreba, lebo skrz bezne cesty sa usetri. nakoniec este zistime ze cestny tunel by bol lacnejsi ako RC na rovine.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod ecce » 18. Dec 2017 15:02

Poradovník nič nevyrieši, je to len populistický blábol, smrdiaci socialistickými poradovníkmi na byty. Obchádzal by sa takisto. A Excel odborníci zo SaS by nakoniec vymysleli ďalší chybný systém typu Odvodový bonus. Iné je stanovenie priorít, máme tu Hodnotu za peniaze, tak prečo ich neposilniť.


Aky je rozdiel medzi poradovnikom a prioritizaciou? Poradovnik, ako ho chapem ja, je iba prioritizavia napisana na papieri. Nikto nehovori, ze ked sa raz spravi poradie, uz sa nebude moct menit. Ani to nemusi byt poradie ako take, mozu to byt useky s prioritou jedna, dva, tri (nieco ako ma Ineko). Akurat je dolezite, aby prioritu jedna mal taky objem usekov, ze sa aj realne mozu zacat stavat - nie, ze tam bude na pat rokov nasukanych desat miliard eur ako teraz, ale skor nieco ako top 3-4 useky. Na druhej varke sa moze robit dokumentacia, na nizsivh trasovanie.

Idealny setup je podla mna Hodnota za peniaze v kombinacii s ministerstvom dopravy. Netvrdim, ze bude kazdy spokojny (to nie je ani teraz), ale zak to budu mat pdolozene cislami, tak to bude aj komunikovatelne.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vceliak » 18. Dec 2017 22:16

ecce napísal:ak to budu mat pdolozene cislami, tak to bude aj komunikovatelne

S týmto sa dá iba súhlasiť. Čím skôr tým lepšie.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 19. Dec 2017 16:28

Akurat je dolezite, aby prioritu jedna mal taky objem usekov, ze sa aj realne mozu zacat stavat - nie, ze tam bude na pat rokov nasukanych desat miliard eur ako teraz, ale skor nieco ako top 3-4 useky.


ala toto je zasadny problem. lebo keby sa povyberali tie ktore presli hodnotou za peniaze a z nich by sa urobil poradovnik tak by vypadli nielen nepotrebne ale aj potrebne ale drahe. cize D3 by mohli pochovat na vela rokov ale ani D1 by sa nestavala nakomplet, naopak zo zoznamu by islo vela usekov R. to by bolo v rozpore s paskvilom s nazvom KURS, a v rozpore s dlhodobou pracou mnohych projekcnych a stavebnych firiem....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 28. Dec 2017 09:01

viewtopic.php?f=35&t=23055

doplneny cely rozhovor
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod vladik67 » 28. Dec 2017 19:33

viewtopic.php?f=35&t=23059&p=203444#p203444

Toto je výsledok politických bojov a chýbajúcej stratégie pri výstavbe, rušenie už pripravených projektov,
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod i15 » 28. Dec 2017 21:58

To je Počiatkova vizitka. Vďaka Érsekovi že sa konečne pohli aj R-ky a zrazu nie je prioritou minúť celý rozpočet na D1+D3. Budúci rok by mala byť hotová DSP na R2 Šaca - Olšany a Sorošku a tiež na R4 Ladomirová - Hunkovce. Všetky tieto úseky pravdepodobne pôjdu do tendra
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod vladik67 » 29. Dec 2017 01:46

viewtopic.php?f=35&t=23060&p=203460#p203460

Opäť dlhová brzda pričom štátny rozpočet bol pre dopravu na rok 2018 nižší. Zase len politické tlaky a podmieňovanie výstavby R4 Košice-Šaca - košicke Olšany ako aj Soroška vraj uvolnením dlhovej brzdy.
Asi som zle čítal predošle príspevky a ministrové vlastné vyhlásenia dokumentovné v monitoringu tlače, keď úsek R4 bol posledný, na ktorý sa povinne maju minuť peniaze z fondou EU. Alebo niekto zavádza, vidí riešenie len v uvoľnení dlhovej brzdy, lebo taka je dohoda vlády a tak to niekomu vyhovuje?
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod pohodak » 29. Dec 2017 07:44

mna uz v riti stipe ked citam o dlhovej brzde, tu nejde o nic ine ako vytunelovat este co najviac prachov kedze ficov koniec sa mozno blizi...pre krajinu ako slovensko nemoze byt problem dat cisto z rozpoctu na vystavbu D a RC rocne 500 milionov, lenze ako pises toto niekomu vyhovuje :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod michaelse » 29. Dec 2017 09:51

hee praveze realita je taka ze tych 500 mega navyse slovensko nedokaze zohnat bez toho aby si ich pozicalo

skor je problem ze sa vo velkom rozkradali eurofondy od zaciatku samotneho cerpania,tam su obrovske palky ktore vyleteli niekam do.... keby sa to nedialo tak juzna trasa aj so soroskou davno stoji a sever by bol tiez v rozumnejsich a lacnejsich parametroch postaveny
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 29. Dec 2017 11:25

pre krajinu ako slovensko nemoze byt problem dat cisto z rozpoctu na vystavbu D a RC rocne 500 milionov,


tak preco ma cesko aj po prepocte na poc. obyv. VYRAZNE vacsiu prijmovu cast vo svojom rozpocte ? ale suhlasim ze vynimka z dlhovej brzdy sluzi najma na tunelovanie a min. lacne useky by sa dali vyriesit aj z rozpoctu, lenze tie su najma na R.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod mireceq » 29. Dec 2017 16:17

vynimka z dlhovej brzdy sluzi najma na tunelovanie a min. lacne useky by sa dali vyriesit aj z rozpoctu


Uz asi po sty krat opakujem: aj ak by bola dlhova brzda zrusena, tak sa bude stavat z rozpoctu. Dlhova brzda nie je ziadny suflik s peniazmi.

V sucasnosti je rozdiel medzi aktualnym dlhom a hranicou kde sa aktivuje cast dlhove brzdy asi 1 miliarda (!) EUR - teda vsetky tieto useky by sa kludne mohli stavat (z rozpoctu) a dlhova brzda by to vobec neovplynila.

Politici sa ocividne riadia heslom "sto krat opakovana loz sa stava pravdou", neskocme im na lep..
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.