Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 2020)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod metelesku.blesku » 20. Nov 2019 01:09

Za Árpiho sa to voľajáko zhutnilo do jednoho. Nestavia sa nič (HP-LL, Višňové, privádzač D3 KNM, R3 Trstená) a to čo náhodou ide, treba pred sprevádzkovaním rozobrať a spraviť nanovo.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod lostrail » 20. Nov 2019 01:18

Ale ale, ty tomu davas take skarede pomenovania. Spravne sa hovori "rozobratim a opatovnou vystavbou overit kvalitu".
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 26. Nov 2019 11:02

Madar si plni svoje ulohy prikladne:
"Minister má totiž do 31. októbra spolu s analytikmi vytvoriť a zverejniť záväzný kľúč, podľa ktorého sa má rozhodovať o veľkých investíciách. Prioritu majú mať samozrejme také, ktoré sa najviac oplatia. Tie Érsekove by ale v rebríčku priorít dopadli zle, lebo po nich jazdí málo áut."
https://e.dennikn.sk/1619003/ersek-chce-juznu-trasu-chaos-na-dialniciach-by-nechal-dalsej-vlade/

Zastavenie a nepokracovanie Visnoveho(D1 LL-DS), tender na privadzac KM nebude za tejto vlady, odsun dokoncenia privadzaca Zilina minimalne o 14 mesiacov bez pokuty, krizovatka Zilina,juh ponechana na dokoncenie buducemu zhotovitelovi celeho useku, priprava povoleni pre D1 Hu-Iv takmer nic, R3 Trstena sa za tejto vlady nezacne stavat, D1 Tu-Hu bez snahy dohodnut sa, vedie do slepej ulicky, usek D1 HP-LL ani po 22 mesiacoch od povodneho zmluvneho terminu nie je dokonceny, privadzac Zilina,juh I.etapa zruseny bez nahrady, bez snahy riesit problem lacnejsim riesenim.

Madarsky volic tieska. Bravooo!
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 26. Nov 2019 11:50

co z toho ma nieco spolocne s nepredlozenymi kriteriami ? tender na visnove je smeracka blamaz a tym padom hp-ll a privadzac su na mozno nie uplne zbytocne ale kazdopadne neplnia zakladny ciel cize obchvat ZA. ak si niekto myslel ze rozbabranu stavbu len tak nanovo vysutiazia a vsetko pojde hladko je naivny. v Rk sa odvalavaju.....trstena je pruser ale hodnotenie bolo a preslo to.

ostava turany-hubova....uz vidim tie kriteria, intenzita dopravy 10 rokov po spusteni vynasobena specialnou dialnicnou konstantou (platna len pre D1 po KE a samozrejme pre D3). pripadne nezapocitanie niektorych nakladov na sanacie alebo vyvolane investicie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 26. Nov 2019 12:56

Jano1 napísal:
R3 Trstena sa za tejto vlady nezacne stavat,


Opravujem svoju chybu, samozrejme nema tam byt R3 Trstena, ale R3 Tvrdosin, oficialne R3 Tvrdosin - Nizna.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod nevo83 » 26. Nov 2019 12:57

Jano, madarsky volic ma celu vystavbu D/R uplne ale uplne v p-cku a je mu ukradnuta tak ZA,Rk, PO a aj KE, popripade R2 z ktorej ma vies co...
Madarskeho volica SMK, MOST tak max zaujima co dostane, ale ze na UPLNOM JUHU tj. Komarno, DS, Samorin, Nove Zamky alebo Sala...
A preto vsetky ,,volne peniaze,, ci uz MZP alebo MD presuva tam, zbytok su odrobinky, preto sa sutazia veci len do danych lokalit, ako ,,alternativny zeleznicny dopravca,,..
Ale kludne daj co take extra dal Madar juhu...

jedine co im sluzi ku cti, ze ASPON rozbehli 15r zamrznutu pripravu par usekov na R2...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 26. Nov 2019 13:15

devil napísal: hp-ll a privadzac su na mozno nie uplne zbytocne ale kazdopadne neplnia zakladny ciel cize obchvat ZA.

Ak to nema stat, ziadne "docasne" peniaze, teda ide o definitivne riesenie, tak to treba cim skor dokoncit, aj ked tam bude len 3-4 tisic v/24h. To sa mozem tvarit, ze naco sa uviedla do prevadzky R4 KE-Milhost pre 2715 v/24h v roku 2016, kym nie je dokoncena cela R4.

devil napísal:ak si niekto myslel ze rozbabranu stavbu len tak nanovo vysutiazia a vsetko pojde hladko je naivny.

Nezda sa Ti, ze je rozdiel, ci sa usek lahko vysutazi a to ci je vypisany tender? Zvlast ked si sami urcia termin: "Národná diaľničná spoločnosť v auguste vypíše súťaž na zhotoviteľa hlavnej trasy úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala."
https://www.ndsas.sk/press/spravy/sutaz-na-zhotovitela-hlavnej-trasy-useku-s-tunelom-visnove-vypiseme-v-auguste

Pritom, kriteria nastavili tak, aby to viedlo k rozhodnutiam, ktore bude jednoduche napadnut. Doslova naslapna mina.

devil napísal:v Rk sa odvalavaju

A NDS/MD ich v tom vydatne podporuje svojimi nezmyselnymi rozhodnutiami, ktore vedu k tomu, ze sa to nehybe.

devil napísal:ostava turany-hubova....uz vidim tie kriteria, intenzita dopravy 10 rokov po spusteni vynasobena specialnou dialnicnou konstantou

Intenzita bude bezpochyby podstatne vyssia ako na R2 Soroska, R2 Plesivec. Pojde o posledny chybajuci usek D1 BA-KE a aj preto ma zmysel to stavat aj pri nedobrom pomere cena/intenzita a v tomto pripade spravne ako posledny usek, nie tak ako sa stavia na D3.

devil napísal:trstena je pruser ale hodnotenie bolo a preslo to.

Vidim, ze je to nakazlive. Ma byt Tvrdosin.

Nejde o hodnotenie, ktore mne sa javi ako pritiahnute za vlasy, ale o tender ako taky a to pada na hlavu MD/NDS.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 26. Nov 2019 13:24

"Súťaže na dodávateľov technológie či Strediska správy a údržby diaľnic NDS vypíše priebežne počas druhého polroka 2019." :lol: :lol: :lol:

https://www.ndsas.sk/press/spravy/sutaz-na-zhotovitela-hlavnej-trasy-useku-s-tunelom-visnove-vypiseme-v-auguste
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 26. Nov 2019 14:53

"Aj v novom tendri Slovenskej správy ciest (SSC) na veľkoplošné opravy ciest prvej triedy na celom Slovensku za takmer 200 miliónov eur..."

Prvy pokus:
"Pokiaľ ide o súťaž SSC, európska legislatíva hovorí, že pri takomto type zákaziek je potrebné ju rozdeliť na časti, aby bola umožnená účasť malých a stredných podnikateľov. "

Druhy pokus:
„Myslíte si, že SSC si splnila túto povinnosť? V novej súťaži, kde má podané námietky, nesplnila si zákonnú povinnosť doručenia týchto dokumentov."

Aj to je ministrova robota, ma vyvodit dosledky, inak maju byt dosledky vyvodene voci ministrovi.
https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=24532
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 26. Nov 2019 15:37

aj sutaze sa vypisuju oneskorene. aj na R2 aj na R4. dobre vies ze terminy su trhacie kalendare. divne by bolo keby prave na zlozitej stavbe to islo tak ako ma.

Intenzita bude bezpochyby podstatne vyssia ako na R2 Soroska, R2 Plesivec. Pojde o posledny chybajuci usek D1 BA-KE a aj preto ma zmysel to stavat aj pri nedobrom pomere cena/intenzita a v tomto pripade spravne ako posledny usek, nie tak ako sa stavia na D3.
ano bude podstatne vyssia intenzita aj podstatne vyssia cena. v normalnej krajine nemozu minut cele eurofondy za obdobie na 2-3 predrazene kusky dialnice ani ked ide o posledne useky...v pripade D1 to pritom posledny usek nie je...pretoze za bidovcami mame este zopar okresov s par stotisic ludmi....

naznaky kreativneho vyberu projektov podla intenzit mame na ineko - "predpoklad" 22.000 aut na turany-hubova a 38.000 aut na D3 pri KM. aj keby sa soroska skrtla cez hodnotu za peniaze sa da vybrat X usekov s daleko lepsim pomerom cena/intenzita. ale samozrejme ked sa "zisti" a "porovna" 3 tisic aut alebo 5 tisic aut s 22 tisicami tak to bude "jednozacne" a v pohode to prekryje niekolkonasobne naklady.

Aj to je ministrova robota, ma vyvodit dosledky, inak maju byt dosledky vyvodene voci ministrovi.

skor by mali vyvodene voci predsedovi uvo.

Ministerstvo a Slovenská správa ciest sa chceli pri výbere stavebných firiem vyhnúť nekonečným výberovým konaniam, ktoré stále niekto napáda a brzdí. Preto plánovali vybrať v jednom veľkom tendri tri firmy a s nimi podpísať rámcové zmluvy na štyri roky. mne toto pripadalo OK.

Takéto podmienky nevyhovovali menším stavebným firmám. Jeden z nich namietal na Úrade pre verejné obstarávanie, že pravidlá súťaže vytvárajú riziko „ťažkého kartelu“ a neodôvodnene diskriminujú väčšinu súťažiteľov.

„Máme skúsenosť na Slovensku, že pri určitých veľkých infraštruktúrnych projektoch hlavný dodávateľ stavby nevyplatil subdodávateľov, teda malé a stredné podniky, ktoré v podstate reálne zákazku odpracujú, dielo postavia, no nedostanú zaplatené. K tomu práve smeruje aj odporúčanie Európskej komisie,“ upozornil šéf ÚVO.
takze poprve je to len "odporucanie" podruhe preco si teda UVO mysli ze mensia firma naisto nebude mat problem vsetkych vyplatit...a po tretie kto zaruci ze prace budu vykonane v pozadovanej kvalite ked cesta bude rozbabrana a bude sa cakat na asfalt z druheho konca republiky lebo vsak nemozeme vyzadovat aby dodavatel mal obalovacku...

legislativa je zle nastavena, UVO nech skuma procesnu stranku ale nie obsahovu. ako moze urad kvalifikovanie rozhodnut v spore ked sa v danej veci nevyzna. ak je spor na stavebnom urade tak rozhoduje nadriadeny organ daneho stavebneho uradu, co je iny stavebny urad. UVO nie je odbornik na stavbu a opravy ciest, tak by malo akceptovat bud stanovisko obstaravatela alebo jeho nadriadeneho organu co je v tomto pripade ministerstvo.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 26. Nov 2019 16:02

nevo83 napísal:Madarskeho volica SMK, MOST tak max zaujima co dostane, ale ze na UPLNOM JUHU tj. Komarno, DS, Samorin, Nove Zamky alebo Sala...

Tak nieco pozitivne sa deje. R7 je pre Samorin aj DS, pomoze pri cestach do BA aj z KN. Novy most v KN, aj ked obchvat asi tak skoro nebude. Sala vyzera, ze sa tiez konecne pohne, aj ked babranie tendrov ide ako masle. Naprazdno zatial vychadzaju NZ, co by tiez uz sa patrilo pohnut.

nevo83 napísal:jedine co im sluzi ku cti, ze ASPON rozbehli 15r zamrznutu pripravu par usekov na R2...

Zas az tak uplne zamrznuta 15 rokov nebola. Za poslednych 15 rokov sa na R2 odovzdalo do uzivania 7 usekov. Pripravovala sa nova EIA na Krivan - Mytna, ktoru madar zhodil zo stola, robila sa EIA na dalsie useky, vydali sa uzemne rozhodnutia. Len dal pokyn na dalsie prirodzene nasledujuce kroky niekde majetkopravne vysporiadanie, dokumentacia pre stavebne povolenie, niekde uz aj tender.

devil napísal:naznaky kreativneho vyberu projektov podla intenzit mame na ineko - "predpoklad" 22.000 aut na turany-hubova a 38.000 aut na D3 pri KM.


Dalsi co sa rad ohana nezmyslami z dielne INEKO. Ineko je len nejake zdruzenie, ktore si moze kto chce vytvorit. Ale ked MD vyda nezmysel, ze na usekoch R1 mala byt intenzita vyse 22 000 v/24h v prvom roku prevadzky, to je podla mna zavazny problem.

devil napísal:skor by mali vyvodene voci predsedovi uvo.
Preto plánovali vybrať v jednom veľkom tendri tri firmy a s nimi podpísať rámcové zmluvy na štyri roky. mne toto pripadalo OK.

Za to, ze povedal pravdu? Ramcove zmluvy su nezmysel, ked ide o konkretne stavebne prace.

devil napísal:takze poprve je to len "odporucanie"

EU moze zastavit cerpanie aj na zaklade toho, ze sa nedodrziava jej odporucanie.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 26. Nov 2019 16:11

Aj tu je vidno ako NDS dodrziava lehoty:
"Dna 10.12.2018 Urad pre verejne obstaravanie vyzval Narodnu dialnicnu spolocnost na zaslanie dokumentacie.
Dokumentacia bola zaslana a nasledne doplnena dna 1.2.2019."

NDS trvalo 53 dni zaslanie dokumentacie vyzadovanej UVO v suvislosti s verejnym obstaravanim. :roll:

https://www.mojekysuce.sk/images/stories/spravodajstvo/2019/marec2019/doprava_d3-ersek/dopravad3-02.jpg
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 26. Nov 2019 16:50

ale to nie su stavebne prace. este ak sa rozdeli zakazka na 3 casti budis ale s tymi malymi firmami ktore chcu robit velke zakazky je to katastrofa. UVO nam je na to aby v pripade potreby obhajovali a pomahali pri cerpani fondov alebo aby boli papezskejsi ako papez a hadzali polena pod nohy ? ten ich preceda je zrely na odvolanie.

Dalsi co sa rad ohana nezmyslami z dielne INEKO. Ineko je len nejake zdruzenie, ktore si moze kto chce vytvorit. Ale ked MD vyda nezmysel, ze na usekoch R1 mala byt intenzita vyse 22 000 v/24h v prvom roku prevadzky, to je podla mna zavazny problem.
preco by si nieco vytvarali, zhnali a zverejnili udaje ku ktorym sa bezne nedostaneme. potom vidime ze na usekoch kde sa uz pripravuju tendre zahadne a uplne sialene "rastu" predpokladane intenzity, viac ci menej alebo skoro podla potreby....

Zas az tak uplne zamrznuta 15 rokov nebola. Za poslednych 15 rokov sa na R2 odovzdalo do uzivania 7 usekov. Pripravovala sa nova EIA na Krivan - Mytna, ktoru madar zhodil zo stola, robila sa EIA na dalsie useky, vydali sa uzemne rozhodnutia. Len dal pokyn na dalsie prirodzene nasledujuce kroky niekde majetkopravne vysporiadanie, dokumentacia pre stavebne povolenie, niekde uz aj tender.

co je nieco cez 50 km na vyse 300 km tahu, z coho na juhu je asi 40/200 km. za 15 rokov fakt "uzasny vykon". posunul R2 o 22 km aj vdaka zhodeniu EIE zo stola ktora by vytvorila moznost nekonecnych sporov. EIA sa robi na mnohych tahoch, to nic neznamena. a okrem toho dal vykupit pozemky vopred na kusku kde I/16 ma najhorsie parametre. to su veci ktore uz mali byt.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod nevo83 » 26. Nov 2019 18:10

Tak ohanat sa 15r fuuuu, to potom ked das co ,,***,, postavili na severe a za kolko... tak Ti vyjde ale ze mega diskriminacia...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 26. Nov 2019 18:54

devil napísal:ale to nie su stavebne prace.

" predmet zákazky na veľkoplošné opravy ciest"
"Investícia 200 miliónov eur z balíka vyjednaného nad rámec rozpočtu má zabezpečiť počas každého z nadchádzajúcich štyroch rokov rekonštrukciu zhruba 130 kilometrov vozoviek."
To nie su u teba stavebne prace?

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/533995-do-ciest-na-slovensku-malo-ist-200-milionov-tendre-brzdia-namietky/
https://www.etrend.sk/ekonomika/stavbari-nemozu-opravovat-cesty-uvo-stopol-tender-za-200-milionov-eur.html

devil napísal:preco by si nieco vytvarali, zhnali a zverejnili udaje ku ktorym sa bezne nedostaneme.

A zdravy rozum im zial chyba. Nejaky *** im posle nezmysel a oni ho bez zavahania zverejnia, ak to nie je ich vymysel, co sa neda overit z ich webu. V kazdom pripade, ak zverejnia evidentne nezmysly, su nedoveryhodne aj dalsie tazko overitelne udaje.

devil napísal:potom vidime ze na usekoch kde sa uz pripravuju tendre zahadne a uplne sialene "rastu" predpokladane intenzity, viac ci menej alebo skoro podla potreby....


No daj priklad, ale na oficialny udaj!

devil napísal:co je nieco cez 50 km na vyse 300 km tahu, z coho na juhu je asi 40/200 km. za 15 rokov fakt "uzasny vykon".

A ake vazne dopravne problemy su na R2, ktore by ju vyznamne uprednostnovali pred vacsinou usekov D1? Vidim, tie zavratne intenzity na hotovych usekoch R2, pritom R2 sa na rozdiel od vacsiny usekov D3, stavia prevazne tam kde to najviac treba. A stavala sa predsa R1, ktora bola dolezitejsia, jaj to sa nerata.
Takze hlavne "uzasny vykon" su tie intenzity na R2, priemer by vysiel okolo 6 tisic v/24h.

devil napísal:posunul R2 o 22 km aj vdaka zhodeniu EIE zo stola ktora by vytvorila moznost nekonecnych sporov.

Ty snad mas krystalovu gulu!

devil napísal:EIA sa robi na mnohych tahoch, to nic neznamena.

Nebud smiesny, na mnohych usekoch sa ani EIA nezacala robit. Hotova EIA a uzemne rozhodnutia hovoria o tom, ze priprava pokracovala.

devil napísal:a okrem toho dal vykupit pozemky vopred na kusku kde I/16 ma najhorsie parametre.

A rekonstrukcia by nestacila pre tych par tisic v/24h?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 26. Nov 2019 19:10

devil napísal:preco by si nieco vytvarali, zhnali a zverejnili udaje ku ktorym sa bezne nedostaneme. potom vidime ze na usekoch kde sa uz pripravuju tendre zahadne a uplne sialene "rastu" predpokladane intenzity, viac ci menej alebo skoro podla potreby....


Staci si pozriet EIA pre D3 Brodno - KM, pre rok 2022 bol odhad 22677 v/24h a pre rok 2032 odhad 29770 v/24h. Ale vsak je jednoduchsie vytahovat evidentne nezmysly, ako poukazat na to, ze je to nezmysel a skoncit debatu o tom.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 27. Nov 2019 14:16

" predmet zákazky na veľkoplošné opravy ciest"
"Investícia 200 miliónov eur z balíka vyjednaného nad rámec rozpočtu má zabezpečiť počas každého z nadchádzajúcich štyroch rokov rekonštrukciu zhruba 130 kilometrov vozoviek."
To nie su u teba stavebne prace?

velkoplosna oprava je asfaltovanie, ci ? a teda odkedy je asfaltovanie stavbou ?
viewtopic.php?p=222783
....strojné vybavenie zo štyroch zostáv na pokládku živičných zmesí má pozostávať zo štyroch finišérov a z ôsmich vibračných valcov s riadenou vibráciou. Súčasťou strojného vybavenia z dvoch zostáv na realizáciu emulzného mikrokoberca majú byť dve cisterny s emulziou, dva distribútory, ako aj nakladače a pokladače emulzného mikrokoberca.

No daj priklad, ale na oficialny udaj!
nemam k nim pristup, darmo je tu web nds ci ssc, nic take sa odktial nedozvieme....ktovie preco....akurat INEKO zverejnilo to co zverejnilo.

A ake vazne dopravne problemy su na R2, ktore by ju vyznamne uprednostnovali pred vacsinou usekov D1? Vidim, tie zavratne intenzity na hotovych usekoch R2, pritom R2 sa na rozdiel od vacsiny usekov D3, stavia prevazne tam kde to najviac treba. A stavala sa predsa R1, ktora bola dolezitejsia, jaj to sa nerata. Takze hlavne "uzasny vykon" su tie intenzity na R2, priemer by vysiel okolo 6 tisic v/24h.

intenzita na D1 isla hore vdaka suvislej dialnici tak isto na R1 posledne roky. uz mame udaje 20 rokov dozadu takze je to myslim dostatocne preukazane. ale ake vazne dopravne problemy boli na D1 okrem useku trencin-povazska bystrica v 1995 ??
co sa viac oplatilo:
- stavat 15 km branisko pri 4.000 intenzite alebo za tie iste peniaze 2-3x tolko (ozdany, batka, figa, tornala) pri 4.000 intenzite
- stavat zvolen-pstrusa-krivan pri 8.000 intenzite alebo hybe-vazec-mengusovce pri 6.000 intenzite
- stavat suvislu dialnicu horna streda-povazska bystrica + podpisana zmluva na usek vrtizer-hp (pri intenzite 8-10k a ceste mimo obci) alebo stavat trencin-ilava-povazska a zaroven h.benadik-zarnovica-ziar.

A rekonstrukcia by nestacila pre tych par tisic v/24h?

bez obchvatov bakty a batky ?

Ty snad mas krystalovu gulu!

proti novej EIA sa tusim realne odvolali...kolko konani EIA bezi aktualne...podobne UR, este aj DSP...ale na kolkych usekoch prebieha vykup pozemov a na kolkych tender na zhotovitela...

Staci si pozriet EIA pre D3 Brodno - KM, pre rok 2022 bol odhad 22677 v/24h a pre rok 2032 odhad 29770 v/24h. Ale vsak je jednoduchsie vytahovat evidentne nezmysly, ako poukazat na to, ze je to nezmysel a skoncit debatu o tom.
otazka je ktory udaj bude pouzity pri schvalovani eurofondov.

inac aj tych 22.677 aut je vyssie cislo ako bola intenzita v 2015 a to este treba ratat s urcitym podielom aut na paralelnej ceste. zaujimave lebo npr. na krivan-tomasovce su hovorite o 7.000 autach na buducej R2 pri intenzite 9-10.000 na I/16. co moze byt korekne cislo ale potom na D3 to bude okolo 15.000 aut. alebo aj menej lebo tam je vyssi objem lokalky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Yoggy52 » 27. Nov 2019 14:26

Mohol by si zverejnit dokument alebo zdroj intenzit v roku 1995? Dik.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 27. Nov 2019 14:32

dostal som ich v papierovej forme.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Pacho » 27. Nov 2019 15:39

zoskenuj a daj do galérie.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vlados » 27. Nov 2019 15:51

to nespraví. odvolá sa na prísľub diskrétnosti.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 27. Nov 2019 20:12

devil napísal:velkoplosna oprava je asfaltovanie, ci ? a teda odkedy je asfaltovanie stavbou ?


No zahradnicke prace to asi nie su. Su to stavebne prace, mozu to vykonavat iba stavebne firmy, ci tam posles zahradnikov?

Tak napises ze zahadne rastu intenzity:
devil napísal:potom vidime ze na usekoch kde sa uz pripravuju tendre zahadne a uplne sialene "rastu" predpokladane intenzity, viac ci menej alebo skoro podla potreby....

A ked sa opytam na zdroj, tak nemas k nim pristup:
devil napísal: nemam k nim pristup, darmo je tu web nds ci ssc, nic take sa odktial nedozvieme....ktovie preco....akurat INEKO zverejnilo to co zverejnilo.


Tak tomu naozaj nerozumiem, ak JPP, ze rastu intenzity, tak to nie je pre tender/hodnotenie relevantne.

devil napísal:ale ake vazne dopravne problemy boli na D1 okrem useku trencin-povazska bystrica v 1995 ??


A co sa stavalo na D1 v roku 1995? Cize po roku 1995 sa stavalo prevazne tam kde boli obce/mesta, horsky priechod. Neskor sa stavalo aj v PO kraji kde boli v tom case uz vyrazne vyssie intenzity nez na juznej trase.

devil napísal:co sa viac oplatilo:
- stavat 15 km branisko pri 4.000 intenzite alebo za tie iste peniaze 2-3x tolko (ozdany, batka, figa, tornala) pri 4.000 intenzite
- stavat zvolen-pstrusa-krivan pri 8.000 intenzite alebo hybe-vazec-mengusovce pri 6.000 intenzite
- stavat suvislu dialnicu horna streda-povazska bystrica + podpisana zmluva na usek vrtizer-hp (pri intenzite 8-10k a ceste mimo obci) alebo stavat trencin-ilava-povazska a zaroven h.benadik-zarnovica-ziar.

Branisko sa stavalo pri intenzite 6030 v/24h v roku 2000, ako najnizsia hodnota na trase D1 BA-KE. V tom istom case bola na juznej trase najnizsia hodnota 3936 v/24h. Branisko bolo urcite pre kamiony najhorsie miesto na trase V-Z a preto to bolo treba riesit.

Vazec - Mengusovce sa staval pri intenzite na I/18 vyse 12 tisic v./24h.
devil napísal:
A rekonstrukcia by nestacila pre tych par tisic v/24h?

bez obchvatov bakty a batky ?

To bol iny devil, co chcel na Kysuciach rozsirovat cestu cez obec pre aktualnu intenzitu vyse 20 tisic v/24h?


devil napísal: otazka je ktory udaj bude pouzity pri schvalovani eurofondov.

Bezpochyby MD/NDS zoberie udaj z INEKO stranky. :roll:

devil napísal:inac aj tych 22.677 aut je vyssie cislo ako bola intenzita v 2015 a to este treba ratat s urcitym podielom aut na paralelnej ceste. zaujimave lebo npr. na krivan-tomasovce su hovorite o 7.000 autach na buducej R2 pri intenzite 9-10.000 na I/16. co moze byt korekne cislo ale potom na D3 to bude okolo 15.000 aut. alebo aj menej lebo tam je vyssi objem lokalky.



Zase si mylis pojmy a dojmy. Tento udaj pre D3 je z EIA, kde vychadzali zrejme z roku 2010, pretoze scitanie 2015 este nebolo dokoncene. Scitanie 2010 mierne nadhodnocovalo intenzity sposobom prepocitavania, teda aj odhad v EIA je podla mna mierne nadhodnoteny o zhruba 15%. 15 tisic by mohlo byt v roku 2015, ale usek nebol otvoreny v roku 2015 a ta intenzita je pre rok 2022 a vtedy tiez nebude otvoreny. Mytna - Tomasovce treba vychadzat z hodnoty z roku 2015 8780 v/24h a z toho sa da ocakavat intenzita 7 tisic v/24h + prirodzeny narast, teda po otvoreni v roku 2021 to moze byt 8-8.5 tisic v/24h na R2. Kym na R2 nie je problem s priepustnostou/kapacitou existujucej cesty, na trase D3 taky problem je a odstranenim toho problemu sa v podstate skokovito zvysi intenzita behom par mesiacov, teda sucet D3 a I/11 narastie behom prveho roku prevadzky o niekolko tisic v/24h, to iste plati pre sucet I/18 a D1 LL-DS.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod jarino » 27. Nov 2019 20:19

Jano1 napísal:EU moze zastavit cerpanie aj na zaklade toho, ze sa nedodrziava jej odporucanie.

V tomto prípade to nie je odporúčanie ale Smernica. Konkrétne 2014/24/EÚ. Podľa nej sa má VO prispôsobiť tak, aby sa mohli prihlásiť aj stredné a malé podniky, napr. rozdelením zákazky na časti. Zákon o VO umožňuje obstarávateľom zákazky rozdeliť a zároveň požaduje od obstarávateľa odôvodniť nerozdelenie zákazky na časti.

Jeden z uchádzačov namietal, že SSC vyhlásila tender pre celé Slovensko na obdobie 48 mesiacov alebo do minutia cca 160 mil. eur s ktorými bude podpísaná rámcová dohoda. Po zime sa vyberú úseky o ktoré budú v aukcii bojovať tieto tri firmy pre každý jednotlivý úsek. Uchádzač chcel, aby SSC rozdelila zákazku na časti podľa oblastí BA, ZA, BB a KE, nakoľko to odrádza firmy, ktoré nemajú obaľovačky po celom Slovensku. SSC to odmietla s tvrdením, že sa nejedná o diskrimináciu a nemôže za neschopnosť potencionálnych uchádzačov pokryť celé Slovensko, pričom nepožaduje mať obaľovačky po celom Slovenku a uchádzači môžu vytvárať aj Združenia.
ÚVO o žiadnych technických veciach nerozhodoval, viď odôvodnenie:
"K otázke rozdelenia predmetu zákazky na funkčné celky je podľa úradu potrebné vziať do úvahy aj osobitosti predmetu zákazky a existujúci trh subjektov, ktorí sú plnenie schopní poskytnúť. V tejto súvislosti úrad poukazuje na predmet zákazky, ktorým sú stavebné práce, poskytované určitou skupinou stavebných firiem so zameraným na realizáciu a/alebo opravy ciest. Úrad v tejto súvislosti poukazuje na situácie, kedy väčšina stavebných spoločnosti so zameraním na predmet zákazky, vzhľadom na efektívnosť a hospodárnosť nepôsobia na celom území Slovenskej republiky. Úrad rovnako poukazuje aj na tvrdenie navrhovateľa (bod 12 tohto rozhodnutia), v ktorom má za to, že zváženie rozdelenia predmetu zákazky je o to dôležitejšie, keď s plnením predmetu zákazky sú spojené aj určité technické obmedzenia a poukázal na technické normy upravujúce obmedzenie vzdialenosti obaľovacej sústavy od miesta výkonu stavebných prác. Úrad uvádza, že argumentácia kontrolovaného vo vzťahu k uvedenému tvrdeniu navrhovateľa neobstojí v tom, že kontrolovaný v podmienkach účasti nevyžadoval preukázanie dispozíciou obaľovacej sústavy, nakoľko z povahy samotného plnenia (úseky ciest v rôznych častiach územia Slovenskej republiky) môže byť pre určité subjekty na trhu odradzujúca už samotná skutočnosť predloženia ponuky a následného plnenia na miestach, v ktorých ich technické vybavenie nebude v zóne ich pôsobnosti a budú nútení zabezpečovať plnenie externými kapacitami. Uvedené podporuje aj situácia, ktorou argumentuje navrhovateľ a síce, že z obsahu súťažných podkladov, návrhu rámcovej dohody a ani z návrhu čiastkovej dohody nevyplýva vylúčenie situácie, keď kontrolovaný pri opätovnom otvorení súťaže vo výzve na predloženie ponuky adresovanú účastníkom rámcovej dohody definuje úseky ciest napr. v Košickom a Žilinskom kraji, t. j. ak sa účastník rámcovej dohody bude chcieť zúčastniť opätovne otvorenej súťaže, bude nútený predložiť ponuku a následne plniť aj v lokalite, v ktorej nebude mať technické vybavenie na plnenie predmetu zákazky.

Úrad ďalej poukazuje na to, že z opisu predmetu zákazky a podmienok verejnej súťaže nie je jednoznačne zrejmé, že realizácia predmetu zákazky, spočívajúca v oprave úsekov ciest nachádzajúcich sa na celom území Slovenskej republiky, z hľadiska svojej lokalizácie, funkčnosti a prevádzky na seba nejakým spôsobom nadväzuje. Úrad má za to, že opis predmetu zákazky, tak ako je definovaný v súťažných podkladoch, napĺňa znaky plnení predmetu zákazky, ktoré spolu navzájom neoddeliteľne nesúvisia a netvoria ucelenú časť, vzhľadom na čo by predmet plnenia v zmysle vyššie uvedeného bolo možné minimálne rozdeliť na viacero funkčných celkov."
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 27. Nov 2019 23:23

^^^ mal by som si dostudovat smernice EU, nechal som sa zviest devilovym vyjadrenim:
devil napísal:"takze poprve je to len odporucanie"
.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vlados » 27. Nov 2019 23:32

sa ti divím že sa bavíš s tým manipulátorom... napr. porovnáva 300km od BA na severnej trase s 200km na južnej.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 51 hostí.